Rozčílený Kalousek a záhada předražené jízdy. Letiště si start Uberu i přes problémy pochvaluje

Kiosek na registraci a objednávání taxi společnosti Uber na pražském letišti. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýKiosek na registraci a objednávání taxi společnosti Uber na pražském letišti. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Letiště potvrzuje několik stížností od pasažérů, kteří se odmítají registrovat a preferují jízdu na taxametr.

Už více než měsíc funguje taxislužba z pražského Letiště Václava Havla ve výhradní režii společnosti Uber. Ta získala koncesi poté, co vyhrála tendr a splnila řadu podmínek letiště, zejména předem danou cenu jízdy.

Letiště je přesvědčené, že se vydalo správným směrem. „Porovnali jsme si počty jízd za podobné období při stejném počtu odbavených cestujících a Uber již nyní poskytuje více jízd než předchozí operátor,“ uvádí mluvčí Klára Divíšková.

Konverze, tedy poměr jízd na pasažéry letiště, je podle ní přibližně o 13 procent vyšší.

„Uber z kiosku“ má Praha jako jediná na světě. Šéf taxislužby vysvětluje změny na letišti

Cestující si mohou jízdu objednat pomocí aplikace Uber ve svém telefonu nebo prostřednictvím kiosků v příletových halách na obou terminálech. K dispozici jim je pro objednání také personál na obchodních přepážkách letiště. S usazením pak pomáhají dispečeři pohybující se přímo před terminály.

„Nikdy se s tím nesmířím“

Někteří cestující však stále nemají povědomí o kioscích a použití aplikace odmítají. Nejhlasitěji letiště kritizoval exministr financí Miroslav Kalousek, který na síti X uvedl, že se s novým systémem „nemůže smířit“.

„Nechci ani aplikaci, ani se nechci nikde registrovat. Chci taxíka, kterému zaplatím buď kartou, nebo v hotovosti a dostanu účet. Tečka,“ nešetřil rozhořčením Kalousek. Podle něj stejný problém řešila na letišti „řada šokovaných cizinců“.

Podle letiště je třeba si uvědomit, že došlo ke kompletní změně modelu taxislužby a drobné komplikace nejsou podle mluvčí v úvodu ničím překvapivým. „Připravujeme větší propagaci a informovanost v podobě navigace už v neveřejné části terminálů s cílem cestující informovat, že není nutné si stahovat aplikaci nebo se registrovat,“ uvádí mluvčí.

Problémy s kapacitou

Registrací exministr Kalousek mínil uvedení e-mailové adresy, kterou kiosky Uberu vyžadují kvůli zaslání vyúčtování. „Klient na ni obdrží všechny zákonem dané údaje o jízdě a také potvrzení o přepravě,“ vysvětluje mluvčí. Dodává, že letiště by rádo tento krok z procesu objednání odstranilo, jde se však podle ní o povinnost danou zákonem.

Společně s Uberem chce dál pracovat na školení koordinátorů, aby se zlepšila komunikace směrem k cestujícím.

Letiště podle Divíškové obdrželo zatím několik stížností na dostupnost služby, bylo to však pouze v prvních dnech fungování nového operátora. Potvrzuje také několik stížností od pasažérů, kteří se odmítají stejně jako exministr registrovat a preferují jízdu na taxametr.

„Naopak počínaje fungováním Uberu jsme neobdrželi ani jednu stížnost na předražení jízdného, což bylo jedním z hlavních cílů nového modelu poskytovaní taxi služby,“ poukazuje mluvčí na nejvýraznější aspekt nového systému.

Jízda za 3 800 korun

Podle informací Zdopravy.cz se však problémy s nekorektními taxikáři nadále objevují, avšak mimo oficiální systém letiště a Uberu. „Řešíme stížnost zákazníka, který si na Letišti Praha vzal taxi a po příjezdu k našemu hotelu mu bylo účtováno 3 800 korun,“ řekla Zdopravy.cz manažerka hotelu Holiday Inn na pražském Vyšehradě.

Podle ní se ubytovaný cizinec po zaplacení taxi obrátil na recepci, zda nebyl podveden. „Policie uvedla, že je to pouze přestupek, proto jsem se rozhodla to řešit přímo s Letištěm Praha,“ doplňuje manažerka.

To na základě ověření registrační značky vozidla zjistilo, že řidič nepatřil mezi taxikáře Uberu. Na zákazníky čekal na expresním stání. „Po zpětné kontrole můžeme potvrdit, že se nejednalo o řidiče společnosti Uber, ale o vozidlo jiné taxi služby. Právě proto cestujícím doporučujeme, aby využívali služeb společnosti Uber, kde mají jistotu předem garantované ceny,“ uvedl tiskový mluvčí letiště Michal Procházka.

S problémem předražených jízd taxi se letiště potýkalo řadu let. Stejně tak bylo v minulosti kritizováno za extrémně nevýhodné kurzy na letištních směnárnách. Tento problém vedení Letiště Praha vyřešilo minulý týden uzavřením koncesní smlouvy se staronovým provozovatelem, který však nyní musí dodržovat omezení marže na kurzech hlavních měn.

Kritizované směnárny na Ruzyni bude dál provozovat Interchange. Kurzy však musí držet v limitu

Tagy Letiště Václava Havla Praha taxislužba taxislužba na Letišti Václava Havla Uber Uber Airport Prague
116 komentářů