Rozčílený Kalousek a záhada předražené jízdy. Letiště si start Uberu i přes problémy pochvaluje
Kiosek na registraci a objednávání taxi společnosti Uber na pražském letišti. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Letiště potvrzuje několik stížností od pasažérů, kteří se odmítají registrovat a preferují jízdu na taxametr.
Mno, na pražském letišti jsou mé zkušenosti takové, že si tam NIKDY nevezmu taxi. Žádné. Za mě snad nejhorší letiště na světě, co se týče spojení taxíkem…. A nehodlám zkoumat jak je to teď, ani jestli se to změnilo k lepšímu či horšímu. Snad jsou ostatní spokojení.
Že není možnost z Uberu dostat papírovou účtenku jsem pochopil. Proto ten požadavek na mail. Je ale možnost zaplatit hotově? Nebo jen kartou, takže cizinci, co se ve své zemi předem vybaví Korunami ze směnárny s výhodným kurzem, aby nemuseli své bance platit zlodějské kurzy, mají smůlu a zaplatí jen kartou s tím zlodějským kurzem?
Nebo vy být pochopen zlodějským ne?
Co prosím? Buďte té dobroty a pište prosím normální češtinou, případně slovenštinou. Této vaší hatmatilce já nerozumět LOL
Můžou zaplatit i hotově na přepážce, bez požadavku na mail.
Tak je teda Uber taxislužba, nebo není?
Podle zakona ano. Poskytuje sluzbu prostrednictvim elektronicke aplikace, coz vyzaduje jiste udaje. Zakon se v roce 2020 prizpusobil 21. stoleti, takze Vase otazka spada do jineho desetileti.
Škoda, na Ruzyni býval před desetiletími osvědčený systém. Stála tam řada taxíků, akorát v v tom prvním na řadě nebyl řidič. Ti další ho omlouvali, že se asi šel vyčůrat. a oni bohužel nemohou brát zákazníky, protože nejsou na řadě. Vyčůraný taxikář se objevil, jakmile se odbavilo letadlo třeba západoněmecké Lufthansy a vše začalo fungovat. Jakmile došli lepší zákazníci, přišla by řada i na Kalouska a bez registrace.
Umíte si někdo představit Mirka, jak jede spolu s námi ostatními (kufr-nekufr) „sockou“?
Proč by to měl dělat? Já taky jezdím na letiště taxíkem.
Umím, někde je i video, jak v tramvaji zpívá (prostě byl požádanej).
Prostě je to normální člověk, přiletěl po dlouhým letu ospalej, chtěl si vzít taxi, protože prachy má, Uber appku nemá, stejně jako já nemám Didi Chuxing a tohle ho naštvalo.. úplně normální, chce sednout a jet.
Možná nejste z Prahy, ale jí. V pražské mhd potkávám politiky běžně… samozřejmě ne moc ty, kteří mají zrovna funkci spojenou autem, ale radove poslance clovek potkava bezne.
Je to špatně. Měl by tam být “systém Bangkok”. Vyzvednu si (z automatu/od asistenta), lístek, na kterém je číslo stání, fotka řidiče, SPZ a informace o reklamaci. Zastavit tam může jakýkoliv operátor, ale jen ten, který je oficiálně registrovaný u Airports of Thailand, a ta firma za jeho jízdu ručí. Když to dodrbe, tak na letišti končí. Neregistrovaní můžou vysazovat, brát nesmí. Tohle říkám jako fanoušek Uberu, který tam může existovat samostatně. A tam stačí zas “systém Brazílie” -> veliká cedule “Ride sharing apps” a dedikované parkoviště pro appky. Monopol je vždy špatně a neekonomický (pro ty, co nejsou akcionáři… Číst vice »
Procestoval jsem 82 letišť. Takhle to vypadá:
https://photos.smugmug.com/Thailand/Bangkok/i-QSWTnMC/0/e225ddf3/X3/Bangkok%20airport%20taxi-8-X3.jpg
https://photos.smugmug.com/Thailand/Bangkok/i-VnJd5Dr/0/43b89a4d/X3/Bangkok%20airport%20taxi-9-X3.jpg
Mně spíš překvapuje, jak jsou ty kiosky nevýrazné a divně označené. Čekal, bych, že tam bude velký nápis Taxi, případně Official Airport Taxi. V současné podobě mi to připomíná automat na kafe.
Nevím co brání Kalouskovi jet jako ostatní sockou. Zřejmě někomu ryto na letiště prospívá. Já jezdím autobusem z hlaváku.
Spousta důchodců umí jen remcat. Kalousek není vyjímka:-) A ti ostatní, co mají trochu rozumu, udají nesmyslnou adresu, protože jim je účtenka stejně k ničemu.
Nejsem si tak jistý, zda toto „české“ uvažování úplně poberou takové ty pořádkumilovné národy…
Jsem si jistý, že MHD žádnou registraci nepožaduje. Takže možnosti pro odmítače registrace tady jsou…
No bóže, tak si pár důchodců zanadává no.
Turisty s tlacitkovymi mobily v Cesku nechceme!
Jasně stanovená cena dopředu je jediný způsob, jak mít jistotu, že člověk nebude muset diskutovat s nějakým divným člověkem za volantem o tom, kolik mu zaplatit.
To, že zadáváme kdejaké údaje kdekam, je daň za pohodlí. Kompletní cestu do zahraničí od letenek přes ubytování, pronájem auta, jízdenky na MHD, transfery, vstupenky atd. si člověk dnes v klidu zařídí za půl hodinky od klávesnice, to, že musí sdílet spoustu údajů, je s tím prostě spojeno.
Navíc je sdílet nemusí, pořád jsou možnosti jak anonymizovat e-mail (dočasný, alias, relay atp) nebo na to mít vyhrazený mail. Pokud někdo obecně nechce vydávat svá data službám, určitě to má a použije.
To ano, ale nejde to všude. Když si člověk třeba rezervuje letenku, auto z půjčovny a jiné služby, tak tam reálné osobní údaje sdílet prostě musí.
Já používám pro různé méně ověřené e-shopy a jednorázové nákupy na internetu jednorázovou virtuální kartu, která se po použití deaktivuje a tím je nulové riziko, že ji někdo zneužije. To je dobrý vynález.
No tak většinu těch příkladů co jsem uvedl jsou reálné údaje. Jen skrývají mojí běžnou e-mailovou adresu (maximálně kupcům dat prodají alias nebo něco co snadno změním). Alias dorazí do přiřazené schránky, relay taky, i do vyhrazeného „vydávacího“ e-mailu (freemailu) se lze podívat, co mezi SPAMy přišlo za potvrzení. To je všude, kde je e-mail výměna za něco.
Kdo toto fakt hodně prožívá, může použít nějaký anonymní mail. Obvykle není nutná žádná registrace, žádný účet, nic.
Prípadne aj úplne vymyslenú emailovú adresu ktorá neexistuje, niečo na spôsob fkekwnxb@rnenne.ee.
Da se tam dostat i ostatnimi taxi sluzby jako Bolt atd? Nebo jen Uber je mozny?
Zavoláte si je a oni přijedou na expresní parkoviště. Pokud si nechcete objednat UBER Airport, který je z pravidla trošku dražší než UBER prime (nebo jak se to jmenuje) tak i ten přijede na expresní parkoviště.
Minulý týden jsem jel na letiště i z letiště Boltem. Vysazení i nástup normálně na expresním parkovišti nahoře před T2 přímo před terminalem. Cena byla o cca 50 % levnější než s Ubrem. Měl sem tam ale nějaké zvýhodněné jízdné pro nové zákazníky.
Ty slevy tam naskakují i při opakovaném použití, skoro pořád.
Reálně nás ale stál transfer Terminál 1 – Modřany okolo 400 korun Boltem, zatímco Uber Airport mi v aplikaci ukazoval 800.
Takže volba byla jasná.
Můžete jet čímkoliv, co vás tam odveze. Takové služby ale budou fungovat v podstatě v podobném režimu, jako když vás tam poveze někdo z rodiny – na expresní parkoviště před terminál a pokud pojedou víc než jednou denně na 15 min, budou plaitit (oni teda na to mají snad nějaké předplacené karty či co). Vždy jedna firma má ale vyhrazené stání přímo před terminálem, ta se soutěží ve výběrovém řízení. Donedávna to byla „klasická“ taxikářská firma svez se (respektive společnost Tick Tack, která značku svez se provozuje), teď výběrko vyhrál Uber, protože letiště přidalo požadavek na to znát cenu předem.… Číst vice »
diky moc vsem za info
Tak můj zážitek ze Stockholmu minulý týden byl přesně opačný než pana exministra. Vylezl jsem z nádraží kam jezdí vlak z letiště a tam stála řada oficiálních taxiků. Zeptal jsem se kolik bude stát cesta na hotel. Odpověď: „To nevím – pojedeme podle taxametru.“ Říkám: „Dobře, rozumím, tak kolik to bude přibližně?“. Odpoveď: „To záleží jaká bude doprava a tak dále,… Nevím.“. Moje odpověď: „A přesně proto s vámi nepojedu. Díky.“ A objednal jsem si Uber za předem danou částku a ten do 5 minut přijel.
Už jsem Uberem z letiště jel 3x, vždy to bylo fajn. Zejména se mi líbí, že vím předem cenu. Jedině je škoda, že na našem vlajkovém letišti nejezdí Superby. Zbytečně děláme reklamu Švédům / Číňanům (je to můj subjektivní názor a vím, že to nejde asi nařídít).
Opravdu? Za posledni měsíc jsem jel 2x Superbem, 1x Volvo V90 a včera Toyotou Camry.. Kde máte Číňany? Navíc na stojánce jsem viděl právě mnou zmíněné modely plus ještě Mercedesy..
Volvo patří číňanům (Geely).
… MB má již také čínské akcionáře, ješte ne 100%
A proč bychom měli na „našem vlajkovém letišti“ dělat reklamu německému koncernu?
A pokud to berete tak, že se auta Škoda kompletují u nás, proč stejným způsobem nechceme auta od společnosti Hyundai (Jižní Korea, ale kompletují se v Nošovicích)?
Škoda má sice německé vlastníky, ale je to pořád česká značka (což Hyundai ani Toyota nejsou).
Je dost zásadní rozdíl mzi Hyndaiem a Škodovkou.
Hyundai je jen montovna. Škodovka je plnohodnotná automobilka s vlastním vývojem.
Kalousek měl dost času zatočit s nepoctivými taxikáři, když byl ministr financí. Tak ať teď nebrečí, když místo zákona ochraňuje zákazníky technologie.
Klín neetického chování taxikářů nelze vytloukat klínem nezákonného postupu úřadů. Daňové úřady dohlíží na přiznávání příjmů, majetků a placení daní. Doba zdivočelého zaklekávání na různé subjekty dle libovůle úřadů a jejich šéfů odešla, naštěstí včetně příslušné ministryně a jejího předchůdce.
eLzyx to asi myslel tak, že jediným akcionářem letiště je MFČR, takže to rozhodně mohl svým vlivem ovlivnit a tlačit na jiné řešení taxi služeb v rámci letiště.
Chápu, že Kalda je nepopulární a že si každý s radostí kopne, když vidí příležitost. Ale letiště je samostatná akciovka, má své manažery a žádný ministr nemá nahrazovat jejich činnost, i kdyby spal jen 2 hodiny denně. Navíc existuje něco jako ČOI a taky Živnostenský úřad. Jinak na český trh Uber vstoupil v r. 2014, takže tu příležitost jej zaangažovat měli jiní.
byl to ministr, měl možnost i oslovovat ostatní ministerstva pro součinnost.
Nemuselo se zasahovat do činnosti státního podniku, ale jen a prostě napsat zákony tak, že když podvedeš zákazníka tak to automaticky povede k zákazu činnosti a na hezky dlouho. První prohřešek 5let, další 10 a při třetím natrvalo.
Mohli upravit zákony tak, že je taxikář povinný provést kalkulaci ceny před jízdou a tuto cenu dodržet, pokud ji zákazník odsouhlasí.
Možností je spousta, ale chápu – výmluv a breku „mi nic, to ostatní“ taky.
Zákon o silniční dopravě je v gesci, jakožto základní zákon, kterým se u nás taxislužba řídí, je v gesci Ministerstva dopravy.
návrhy zákona může předkládat libovolný poslanec. Je úplně jedno, jestli řídí ministerstvo toho či onoho, nebo je to jen pěšák. Problém s taxikáři je tu několik desetiletí. Poslancem byl snad až do 2021, takže měl času dost. Za tu dobu mohl pochytit i technologický pokrok. Myslím, že zákon, který by byl postaven na závazné kalkulaci ceny jízdy před jejím započetím by pomohl. A aby naplňování takové praxe nezáviselo jen na kontrolorech, tak by tam mohla být klauzule, že pokud nebyla sjednána cena před zahájením, pak je taková jízda bezplatná. Tím by se taxikáři vytrénovali, aby tu kalkulaci udělali vždy, protože… Číst vice »
Zlute taga z letiste , firmu nevim ale nebyl nikdy problem. Cena plus minus nejake drobne na hlavak z letiste byla vzdy stejna. Zadna registrace nebyla potreba. To spise problem byl kdyz jsem si vzal nefiremni tago a ukacko mi ukazalo pul Prahy nez jsme dojeli na Ruzyn. Ale je to doba. Registrace vsude pak bude digitalni mena jen a bez appky uz se ani nevy…rem.
Obsahově to vypadá jako by to psalo nějaké ukačko. Tahle diskuse je celá o taxi z letiště. Co je to, prosím, nefiremní tago? To má být jako černý taxikář?
„Nefiremní“ chápu jako samostatného taxikáře, který nejezdí pod některou ze značek. Takových už dnes moc není, většina funguje pod značkami a jejich dispečinky.
Méně keců, víc čtení, Mengu.
Appka není nutná, registrace není nutná a jednorázové emailové adresy existují.
I on je spoluzodpovědný za to, že na letiště nevede metro ani vlak. Ale akorát trolejbus. Karma je zdarma!
Vidím o něm zmínku a přešla mně chuť na kafe. Spousta lidí je na něj alergická, nejsem v tom sám.
Trolejbus ještě pořád ne, zatím akorát autobus jak někde v Brně. Trolejbus pozvedne kulturu dopravy na úroveň Kišiněva. Úroveň Tallinn (tramvaj) není ani ve výhledu…
Tak jasně, Kalousek nepreferuje Uber, ale kamarády zloděje. V jeho případě spíš bouře ve sklenici vodky. Určitě je to krok správným směrem, který eliminuje zlodějské taxikáře a zlepší pověst Prahy mezi zahraničními turisty. A kvůli několika málo Kalouskům….. Vždycky se nějací najdou.
Podle letiště byl problém s předražením jízdného, který Uber vyřešil a stížnosti nejsou – podle deníku to není pravda, protože existuje jeden případ, kdy jel někdo s normálním taxi a ne uberem?
To myslíte vážně? „Investigativa“ trochu šla TV nova
Doufám, že to byl aspoň Kalousek, když tak touží po taxametru, ale ten asi nejel do hotelu
*ala tv nova
Patrně chcete říct „à la“ (télévision…). 🙂
Koukám, že už bylo přeformulováno, díky
Doufal jsem, že toho Kalouska budete ignorovat. No, marně…
Proč?
Mě taky vadí, že bych kvůli objednání takové blbosti jako je taxík se měl někde registrovat nebo vůbec někam zadávat nějaký osobní údaj nebo předávat nějaká data prostřednictvím instalace a používání aplikace.
Prostě chci anonymně přijít k auto, říci „Dobrý den, odvezte mne tam a tam“ a na konci čekám, že mi vytiskne účtenku.
Nikdo nemusí vědět, že se jmenuji „Josef Novák“, mám takovou mailovou adresu, nebo takové ID telefonu atd, atd.
Tam kde to jen trochu jde (+chci)., chci minimalizovat svoji digitální stopu.
Letenky si kupujete jak?
Letenky mne nenapadly, protože už nelítám. Služebně jsem se v minulosti nalítal dost, až jsem se tohoto druhu dopravy „přejedl“.
A dnešní „hladolety“ a prasečáky mne už fakt nebaví
Tak to nemusíte jezdit z letiště a problém je vyřešený.
Skvělé a trefné. xdd
ale on musí, aby bylo co řešit, aby bylo o čem zasvěceně diskutovat a nadávat na to, jak je to špatné
Také myslím, že jste to trefil naprosto přesně. xd
Sypu si popel na hlavu, že jsem nebyl přesný v odpovědi.
Soukromě už nelítám a služebně létám už JEN 2x ročně do Frankfurtu nebo Kolína nad Rýnem/Bonnu – a tam letenku zajišťuje zaměstnavatel přes nějakou agenturu a na fakturu. (dva krátké lety ročně nepovažuji za létání)
Dříve jsem služebně létal mini. 2x měsíčně a i delší trasy. Létal jsem i soukromě.
Takže tím, že je to přes zaměstnavatele, tak já k tomu žádný telefon nepotřebuji
v pořádku, tak taxíku uveďte email zaměstnavatele, ostatně stejně to potvrzení bude potřebovat on, ne?
Jasně, to všichni určitě chápeme. A při rezervaci letenky Váš zaměstnavatel neposkytuje žádné Vaše osobní údaje letecké společnosti. Vy si z nás opravdu děláte legraci.
Já papírovou letenku viděl naposled tak těch 20 let zpátky. Přivezl to kurýr pomalu až do kanclu. Přesně jak u Vás, přes agenturu. Agenturu máme pořád, ale letenka už mi chodí do mailu. Už hodně, hodně let. A checkin je online a boarding pass je kostičkovanej obrázek v telefonu. Taky už hodně let…
A jakpak vás na checkinu poznají? Vytáhnete pas nebo občanku a vše si podle něj najdou v systému, letenka se najde podle vašich nejosobnějších údajů kdekoliv na světě. Proti tomu je nějaký email (fakt nemusíte používat ten co máte jako hlavní komunikační) sranda.
On asi stačí ten kostičkovanej obrázek. Ten načtou a vyjede jim Vaše fotka a tolik dalších informací o Vás, že o nich mnohdy sám ani nevíte, že existují xdd
Musíte zadat existentni emailovou adresu? Já myslím, že to sežere vše…ne?
To mne nenapadlo – díky za tip 👌 – když tam bude @ a tečka s nějakou koncovkou, tak by to mohlo sežrat cokolli
Ale zase co s tou účtenkou, kterou tak nutně potřebujete pro zaměstnavatele?
A proč to řešíš když nelitas 😜. Nějakou e stopu zanecha kazdY a pokud nejsi podvodník nebo mafián tak ti to může být buřt. Pro lokalizaci stačí zaply mobil ….
ějakou e stopu zanecha kazdY ….
zvláště když to stejně půjde do účetnictví 🙂
pokud si registrujete účet v Uber aplikaci, tak musí být existující a Vám dostupná. Posílá se na to ověřovací kód při registraci.
Ale co je za problém mít jednu freemailovou schránku na všechny tyhle služby? Nebude ve formátu petr.novak(at)email.cz, ale třeba drevena.zidle(at)email.cz A tam se toho reklamního spamu vejde …
Jak je tomu v kiosku na letišti, to nevím …
přesně tak, já tohle řešení používám léta a jsem spokojen. Ostatně spam dneska zase až takový problém není. Většinou to samotná e-mailová služba odfiltruje do složky Hromadné, příp. přímo do složky Spam nebo si to odfiltrujete sám. Je to otázka pár minut jednou za x týdnů.
Anonymně přijít k autu a a nechat se odvést samozřejmě můžete, stačí přejít přechod a vzít si taxíka z o něco vzdálenějšího parkoviště. Stejně tak si můžete objednat Bolt, Liftago, levnější služby Uberu, jako X, nebo kohokoliv jiného na koho máte telefon. Kalousek je pokrytec, když se snaží udělat z letiště místo kde musíte jet Uber Airport, nebo jít pěšky. Za mě je ta služba naprosto v pořádku a kdo ji využívat nechce, možností má spoustu.
Také nechápu, co se tady řeší. Zformuloval jste to přesně: NECHCI Uber, mám x dalších možností, jak se tomu vyhnout a v nejhorším případě ujít pár kroků navíc. A kdyby nešlo zrovna o Kalouska, nikdo by tomu nevěnoval ani špetku pozornosti. Měl těžký kufr, chudák.. Na kolečkách…xdd
Na přepážce letiště vás obslouží anonymně. Ale pokud nebudete mít garantovanou službu od letiště tak to anonymní objednání vás vyjde draho. Já bych si nikdy nesedal do taxíku jen tak z ulice.
Boure ve sklenici vody. Ukazalo se, ze taxikari jsou smejdi (zdaleka ne jen u nas) a tohle je reseni. Kalousek si buhvi proc hraje na hlupaka a dela, ze nechape proc to funguje prave takto. Davat nekam tiskarny na uctenky kvuli par Kalouskum je pitomost, snad bych pridal opt-in moznost „Nechci fakturu“, protoze zadavat emailovou adresu na tehlech kramech je opravdu otrava.
Možná spíš vodky než vody. xd On bude kritizovat všechno co sám nevymyslel. xdd
Za me, krok spravnym smerem 💪
Kauza jen proto, že Kalousek nechápe, že ne vždy poskytnutí emailu/telefonu rovná se registraci. Kolik let že už platí GDPR? A pak budeme něco trousit o potřebě digitalizace, když se pak někdo domáhá „tradiční“ účtenky tištěné ve vozidle na termopapír namísto el. daňového dokladu…
A jake ze oduvodneni je nekam zadavat svuj e-mail / telefon popr. se registrovat? Uctenku muze vytisknout automat, jako to ostatne delaji treba kiosky el. dalnicni znamky.
👍 nejen kiosky, ale i MHD a VHD – tak taky můžete koupit lístek (de facto dostat daňový doklad), aniž byste zanechal jakoukoli digitální stopu – a to nemusíte ani platit hotově (jde to i bezhotovostně a nikdo nezjistí, kdo si ten lístek koupil). To až někteří „podporovatelé registrací“ zjistí, tak jim praskne cévka 😉
Aby nepraskla Vám… Až zjistíte, že digitální stopu zanecháte každým přiložením platební karty a už jen mobilní telefon je zařízení, díky kterému může operátor zjistit prakticky v kterémkoli okamžiku Vaši polohu…
Možná to nevíte, ale stále existují automaty na jízdenky, do kterých můžete házet zcela anonymní mince. Nebo dokonce koupit jízdenky v trafice. Ale to je trochu bezpředmětné, když jde člověk z letiště, kde mu několikrát zkontrolovali doklady a je pod dohledem desítek kamer.
Tak teď jsem Vás nepochopil, při vší úctě. Pan Jiný Petr (asi je opravdu jiný) tvrdí, že jízdenku lze koupit bezhotovostně a bez zanechání jakékoli digitální stopy (asi ta možnost existuje , např. úhrada Bitcoiny, nevím o automatu na jízdenky, který by to umožňoval, ale může být, nemusím vědět všechno…). Vy zmiňujete automat a platbu hotovostí. Souhlasím s Vámi v tom, že každý z nás, normálních lidí, zanechává denně takové množství digitálních stop, že jedna navíc je naprosto bezpředmětná k nějakému řešení. Při nástupu do letadla musíte mj. i letecké společnosti prokázat svou totožnost (doklady !!!) a tady se řeší… Číst vice »
Zkuste IDS-JMK prodávají anonymní platební karty, které lze nabít v kdejaké trafice předáním hotovosti. Stačí si pak najít trafiku bez kamery a jste celkem mimo system.
Zaplatíte tak i letenku, bez toho abyste letecké společnosti prokázal totožnost?
Teoreticky to ide. Stále sú travel agenti ktorí berú cash a viete si to kupovať tam. ID kupujúceho skúmať nebudú, potrebujú len meno cestujúceho. No a potom je to už len o tom či pri vašom lete prebieha kontrola ID.
Áno, z PRG bez kontroly ID neodletíte. Ale priletieť tam vôbec nie je problém, stačí kombinácia dopravcu a letiska kde sa ID kontroly nerobia (napr. Lufthansa Group z hocijakého letiska v DACH).
Ano určitě lze nějakou kartou IDS-JMK zaplatit letenku. Možná to lze skutečně jen teoreticky.
Velmi teoreticky. Aby tu kartu šlo opravdu používat k placení, musí ji člověk na sebe zaregistrovat….
Btw: To skutečně stojí za to, abych nevím jak dlouho hledal trafiku bez kamery a nabil si kartu, kterou zaplatím jízdné v MHD nebo max ještě třeba vstup do muzea…Já skutečně nejsem terorista či podobný gauner, abych tohle potřeboval využívat ( a pak někde vedle ve fast foodu zaplatil za menu platební kartou a měl u sebe mobil s registrovanou simkou) .
Tak zadejte neexistentni email, email šéfa, exmilenky nebo eshopu Lidlu…a máte to
Tohle asi fungovat nebude. Obvykle při registraci zasílají ověřovací odkaz na mail, který uvedete. Tedy nevím jak Uber, využívám Bolt, ale bude to stejné.
A jaký je důvod e-mail či telefon nezadávat? Já mám např. pro podobné účely zřízen samostatný mail a v telefonu 2 simky. Je mi úplně jedno, komu ten email dám a stejně tak číslo z předplacenky, kterou – když bude třeba – klidně vyhodím a pořídím si jinou ( mám ji asi 7 let a ještě nenastal případ, proč bych se ji musel zbavit). Tak samozřejmě, že pro někoho může být lepší tisk účtenky na termopapír, napuštěný nejrůznějšími zdraví prospěšnými chemickými sračkami.
Může být lepší – protože, když vám to pak proplácí zaměstnavatel, tak se stejně bez papíru neobejdete. (Technicky by to asi šlo, ale procesně to stejně chtěl na papíře)
* chtějí
V mém případě stačí vše elektronicky. Jediné, co chtějí papírově, je doklad o absolvování lékařské prohlídky o zdravotní způsobilosti jednou za dva roky. A to ještě jen proto (ale to je ryze můj soukromý názor) , že paní doktorka není příznivcem moderních technologií.
To je Ale ze zákona děleno na profi a hobby řidiče s ohledem na věk atd a musí být zatím originál . S tím doktorka nic neudělá , jen zákonodárce
To je samozřejmě možné a píšu, že to je jen můj ryze soukromý názor. xd
Jen tedy moc nechápu, čemu říkáte originál. Originálem , který uznávají všechny státní instituce, včetně soudů, může být např. dokument ve formátu PDF opatřený zaručeným elektronickým podpisem nebo třeba odeslaný z datové schránky…..
Možná by místo prostého minus byl lepší argument, ale k tomu je třeba mít a používat mozek. xdd
No ale to přece není problém si to z toho mailu stáhnout a vytisknout? Třeba na tiskárně zaměstnavatele? Nevím, ale pokud by mi zaměstnavatel měl něco proplatit, asi by chtěl, aby to bylo na moje jméno, které bych tomu taxikáři musel poskytnout. Tak moc nechápu rozdíl..
Taky jsme to tak kdysi měli. Jedna radost, přilepovat na A4ku nečitelné cáry termopapíru…
No my je museli kopírovat a k té kopii nalepit nebo přicvaknout kobylou originál, aby byla zachována čitelnost dokladu na cáru termopapíru i po x letech. xdd
A největší radost byla kopírovat účtenky z některých obchodů v dobách EET, které i s těmi kódy měřily třeba půl metru. Z jedné strany A4 kopie, z druhé lepení rozdělené účtenky ( nebo cvakání kobylou). Dnes se tomu musím smát.. Ale když na to vzpomenu…. xdd
Tak to by tam ale musela bejt tiskarna, o kterou se nekdo bude starat.
Velmi správně.
Teď to nemůžu najít, ale zaznamenal jsem argument, že je to vyžadováno ze zákona o smluvní přepravě nebo něco takového. Stále je tam možnost objednat si dopravu u přepážky letiště a nemusíte nikam zadávat svoje údaje.