Rok rozkopané D10. Kromě oprav povrchů budou omezení i kvůli rekonstrukcím mostů
Oprava povrchu na D10. Foto: ŘSD
Na jaře začnou stavební práce na pěti místech, postupně se přidají ještě další akce.
Na jaře začnou stavební práce na pěti místech, postupně se přidají ještě další akce.
Tak aby bylo jasno. Už by se také mohlo konečně opravit zvlnění na D10 ve směru na Prahu po průjezdu Mladou Boleslaví před mýtnou branou v pravém jízdním pruhu. Přibližně zde: https://mapy.cz/zakladni?x=14.9186938&y=50.4001982&z=15&pano=1&pid=43010189&yaw=4.006&fov=1.257&pitch=0.204 Dále výtluk po sjezdu z D10 na D0 mezi připojovacím a průběžným někde zde: https://mapy.cz/zakladni?x=14.5880403&y=50.1149399&z=17&pano=1&pid=69502235&yaw=3.342&fov=1.257&pitch=0.074 A rovněž díra na ulici Kbelská ve směru z Proseka Do Hloubětína v odbočovacím pruhu při pravém okraji před sjezdem na Novopackou (přivaděč k D10). Ona celkově Kbelská i v opačném směru je děravá jak ementál! https://mapy.cz/zakladni?x=14.5209509&y=50.1162822&z=18&pano=1&pid=69560152&yaw=2.391&fov=1.257&pitch=0.108 Pokud bych měl aktuálně porovnat stav D10 se stavem některých hlavních silnic v Praze je D10… Číst vice »
spravne je…na Benatky n/J tak, aby odpovidaly norme…..interpunkce mimo
Nevím, co tím chtěl básník říci. U Bezděčína nikdy nebyl problém s odbočovacím pruhem. Jediné co se teď změní bude to, že zatáčka bude daleko prudší.
2018
https://mapy.cz/letecka-2018?x=14.8920565&y=50.3812560&z=19
2020
https://mapy.cz/letecka?x=14.8920565&y=50.3812560&z=19
Jiný rozdíl nevidím.
„Rok rozkopané D10“
Z titulku jsem hned nepoznal o kterém roku je řeč. Jestli o loňském, předloňském nebo letošním…
Příprava na 3+3? Nic.
Oplocení chybějících úseků proti zvěři? Nic.
Komplexní řešení problematického úseku u Bezděčína? Pouze ta nejjednodušší část.
Zmůžou se max. na flikování (nijak zvlášť rozbitých) kratších úseků a rozházení hromady peněz za zbytečné meteostanice a šmírovací zařízení. Ostuda.
A co takhle svojí délkou nevyhovující připojovací pruh ve směru na Prahu u Bakova? Také se bude předělávat?
https://mapy.cz/letecka?x=14.9648594&y=50.4819812&z=19
A v rámci té rekonstrukce křižovatky u Bezděčína bude i předělání toho směšného připojovacího pruhu ve směru na Turnov? Pochybuji .
https://mapy.cz/letecka?x=14.8946231&y=50.3822820&z=20
Na základě těchto informací, bych nechal celý úsek z Turnova do Prahy a zpět průjezdný bez dálniční známky. Za tohle platit je opravdu zlodějina!!!
„Mladoboleslavská“ byla ve většině úseků v kategoriích S 24,5/100 a R 24,5/100, tomu se dříve říkalo čtyřpruhová silnice I. třídy. Stěžovat si můžete akorát na kouzelný proutek, který z toho dálnici udělal. Poslední vyloženě velké opravy jsou z přelomu milénia, nebo z následných let. Podle toho to vypadá. Místy strašné. Nové sčítání intenzit nám právě potvrdilo, že už dávno je to na třípruh v plném dálničním profilu, minimálně v úsecích u Prahy a kolem MB. Hlavně kvůli bezpečnosti ať se s D10 něco už konečně dělá. Včetně telematiky – protože za esíčkem u BnL-SB často umí překvapit konec kolony. Určitě… Číst vice »
A k D10 (a nejen k ní) ještě jednu věc. Když se někde oddělují pruhy svislými značkami bylo by dobré těm, kdo je staví vysvětlit jak mají být. Někdy člověk zírá a říká si jak někdo je schopný postavit ze značek slalom. Jedné směřují pruhy vpravo a následující vlevo. A pak ještě jedna věc. Když se bude něco udržovat, postaví se kužely, svede se to lokálně do jednoho pruhu, protože je nutné objíždět místo kde se pohybují pracovníci není od věci před toto místo dát omezení rychlosti. Už jsem viděl i kaskadéry co pracovali a kolem nich jezdila auta 130Km/h… Číst vice »
Rychlostní omezení tam jsou. Myslíte, že značka letcům zabrání jet naplno? Značka není překážka, stejně jako čára není zeď.
To je mi jasné, Ale přeci prevence je prevence. V první řadě je to jejich ochrana.
No já zase dost často na našich dálnicích (ale i jiných silnicích) vidím stav, kdy je někde nějaké rychlostní omezení kvůli nějaké stavbě či jiným pracem, ale ono tam nic z toho neprobíhá. Nebo různé jiné dočasné značení, které se po dokončení prací někdo neobtěžuje odstranit…
Ano, to je také často na našich silnicích vidět. Následně si člověk připadá jak trouba, když značku respektuje a ostatním v jejich jízdě překáží.
A ještě doplnění a odpověď pro Brue: Ano, obvykle jsou opravované úseky označené, ale již jsem se setkal se situací, kdy se na dálnici něco provádělo a před místem, kde se pohybovali mužíci v oranžovém neměli ani snížení rychlosti. Já být jimi tak si ho tam dám.
Jako pardon, ale D10 je rozkopaná stále již od dob, co ještě ani D nebyla. Za posledních 20 let snad nepamatuji rok, kdy by na její trase nebyla nějaká oprava a zúžení do jednoho pruhu a nebo převedení do protisměru.
Takže tohle mě vůbec nepřekvapuje a beru to již jako tradici.
Tak to je snad ale norma na jakékoli naší dálnici, ne?
Pokud se týká několika dálnic které využívám tak ne. D10 má snad primát i v tom, že i když se stále opravuje stále je rozbitá. Snad vůbec nejhorším místem je Mladá Boleslav v okolí nájezdů a sjezdů na Jičínskou. Tam je to peklo.
Argument odpůrců výstavby slušného železničního do Liberce je: co chcete, přece vám tam vede dálnice …. :o).
V jaké fázi je přidání 3. pruhu? Z Prahy až do MB by se režim 3+3 uživil.
Ono víc než uživil. Pár let zpátky se dalo po D10 příjemně a pohodlně jezdit, dnes už je to nebezpečné a frustrující. Nikdo se na ní nevrací do pravého pruhu, v levém jede kolona 110, v pravém jsou velké mezery, kam se nikdo nevrací a opticky je ta dálnice přeplněná. Jenže když u rozšíření D0 a D5 existují letáky, které mluví o uvedení do provozu v roce 2027, resp. 2031, tak se u D10 asi nedočkáme dříve než 2040, když ještě není ani leták. Z plánování kapacity českých silnic je mi dlouhodobě špatně…
A myslíte, že přidání třetího pruhu vyřeší to, že Čížci obecně jezděj jako naprostý trotli? Stejně jich bude půka dál jezdit levym pruhem..
Nevím co je to Čížek, ale souhlasím. Dva pruhy naprosto v pohodě stačí.
Čížek = obyvatel Čechystánu.
Děkuji za vysvětlení
Trapné.
A ještě drobná otázka. Co lidé, co jedou na limitu či za limitem a po předjetí pomaleji vozidel jedoucích v pravém pruhu? Ti se také vrací do mezer ? Anebo jedou stále v levém ?
Omluva. To bylo určeno pro skyisblue
Nebude, dost se jich spokojí i s prostředním, viz D1.
„Nikdo se na ní nevrací do pravého pruhu, v levém jede kolona 110, v pravém jsou velké mezery, kam se nikdo nevrací a opticky je ta dálnice přeplněná.“ 1. D10 není pouze úsek okolo prahy (řekněme k Brandýsu n.Labem) 2. Neříkejte nikdo, když to tak není. Po této dálnici jezdím a s vaším tvrzením nesouhlasím. 3. V levém pruhu možná někdy jede kolona za vozidlem, které předjíždí 110kou náklaďák jedoucí 90km/h. Ale to je problém lepičů na zadek a lidí jedoucích na limitu a nebo za ním. Ten člověk má jen dvě možnosti. Buď se za náklaďákem potáhne a nebo… Číst vice »
Tam je ještě problém krátkých připojováků, kde ani já se svou průměrně svižnou károu, co zrychluje na stovku za deset, prostě nevyvinu tu správnou rychlost, ale plný kotel dávám, to zase jo. No ale každý druhý má velký problém pod kotel přiložit, aby miláška neopotřebil, anebo mu to prostě tak nejede – typicky starší Fabky. Svým riskantní počínáním tak rozvlní pravoroudaře, kteří myškují do levého – to je pěkně nebezpečná kolegialita. Připojující se tam má sotva šedesát, pravoproudař reálných 100-110, s nimiž se hrne do levého bez podívání do zrcátka. Tohle všechno také vytváří dojem „přeplněnosti“ této komunikace. Občas někdo… Číst vice »
Souhlasím s tím, že ne každý jede podle toho co mu dovolují možnosti vozidla. Asi bych řekl, že se jedná o určité časové úseky dne a možná o dojíždějící do zaměstnání kdy se snaží snížit náklady. Připojovací pruhy jsou někdy opravdu bídné. Třeba ten u Bakova. Představte si naložený kamion co se chce připojit. Není výjimkou nutnost zastavení. Jistě, šlo by jet přes čáru (U Bakova jo, ale třeba u Bezděčína ne. Tam je následně další připojovací pruh) a dále po okraji za účelem udržení alespoň nějaké rychlosti, ale…..pro mě je to za hranou a navíc u krajnice bývá takový… Číst vice »
Zatím ještě není ani EIA a například u části Kbel se budou protihlukové stěny rekonstruovat na 2+2, takže v případě rozšíření se budou muset zbourat.
A co rekonstrukce úseku od D0 k hranici Prahy kolem Počernic? Nevím, jestli je to jen můj pocit, ale ať vezmu téměř jakoukoliv dálnici (nebo silnici první/druhé třídy) ve správě Prahy, tak je v žalostném stavu, vždy výrazně horším než pokračování ve středních Čechách, kde se o to stará ŘSD – D8 ke Zdibům, I/4 ke Zbraslavi, D10 kolem Počernic, I/12 (od Běchovic až k Úvalům katastrofa, koleje atd.), II/611 – keře rostou do silnice, roky bez údržby a ořezu…
Není to jen Váš pocit. Je to tak.
Je to bohuzel tak. V tomto ohledu me desi, ze se planuje predani casti D1 v useku Chodov – Prazsky okruh do spravy Prahy tedy TSK. Buh s nami.
D 10 je epizoda sama pro sebe.
Anprave na D10 je krasne videt jak v poslednich 10tiletech kraj opravdu prubezne modernizuje mosty co jdou pres D10, kazdy rok 1 most zbori a postavi znovu. Tomjestli jsou ready na 3+3 to si u nekterych netroufnu tvrdit. Malo kde je to taktovi det, ta udrzba.
I kdyby cesta trvala 2x tolik co dnes autem, tak vlak stále rychlejší nebude. To platilo jen při opravě D1.
Nezapomeňte, že vlak jede z centra, autem to máte z centra na ČM 25 minut. Pokuď si v kolonách pubudete hodinu, tak jste na jízdní době vlaku.
1. vlak nejede z centra Liberce :-).
2. pozice, že všichni potřebují jet zrovna do pěšího okolí Wilsonova nádraží, je pouze virtuální šotoušský centrismus.
A kde je vlastně centrum Liberce ?
Soukeňák-Benešák, tam někde. Nemocnice je na jednom jeho okraji a krajský úřad na druhém.
„Tam, kde se točí autobus já jednou jsem stál…..“ No dobře. Spíše tramvaje. Víte kde je další rarita města Liberce a to kryté parkoviště, kde se jezdí po levé straně? Je to kousek od KÚ.
https://mapy.cz/zakladni?x=15.0557168&y=50.7651434&z=19&pano=1&pid=70331039&yaw=3.476&fov=1.257&pitch=0.001
To není rarita, ale zcela logické uspořádání. Blažkova ulice je jednosměrná a ten, kdo vjíždí do parkoviště, neblokuje ty, kteří z něj vyjíždějí.
Pro drážní zaměstnance to může být legitimní argument, pro většinu ostatních je pro door to door dopravu časově a často i ekonomicky výhodnější auto.
Hlavně pro ty, co dálnici využívají s plně obsazeným vozidlem. Nejde jen o čas, ale rovněž o náklady na dopravu.
No a pokud potřebují někam jinam než do centra Prahy, tak je tam popoveze hustá síť místní hromadné dopravy – metro, tramvaje, autobusy…
Kam bych jel z ČM 25 minut?
A co budete dělat na ČM ? Ono se tak nějak traduje, že z Liberce jste v Praze za hodinu, ne, jste na periferii Prahy.
Je ČM v Praze? Je. Tedy to tvrzení je pravdivé. Vy jste psal (pokud jsem to správně pochopil, že z ČM je to do centra (Prahy) 25 minut. Já říkám, že při dodržení maximální povolené rychlosti to tak dlouho netrvá.
Pokud víte kudy místa vyhlášená tvorbou kolon objet a jedete autem, pro nějž nemá postranní trasa omezení jste v klidu.
„po dlouhé době pro cesty bude rychlejší z Liberce do Prahy vlak“
Tak určitěéé 🙂
myslím že to od autora byla vtipná tečka na závěr 🙂
Ano, taky mi to přijde jako vcelku povedený sarkasmus.
Zajímalo by mě, v jakém stavu přípravy je stavba II/610 úsek Bezděčín-Kosmonosy. Jako laik nych řekl že se to poněkud vylučuje minimálně se stavbou odbočovací větve na Nymburk…
Běží teprve zjišťovací řízení, jestli bude EIA nebo ne. Takže to se opravdu nepotká 🙂
Tak to se do doby zahájení stavby rozpadne…