Rok a čtvrt do startu provozu v Pošumaví. GWTR zbývá jen modernizace interiéru
Motorový vůz Stadler RS1 v barvách pro Plzeňský kraj. Foto: GWTR
Dopravce plánuje modernizovaná vozidla nasadit už během příštího jízdního řádu na výkony v jiných krajích.
V lete tam bude tech otviracich oken docela škoda. Bylo hezké se z nich dívat.
Hovořil někdo o jízdném? O úspoře pro cestující? Asi moc ne že.
Kolik vlastně nyní stojí ČB – Krumlov. Jak borci nyní fungují. Hlavně v sezóně. (A to byl kovid a je kovid.)
Co kola vozí? S jakým časem. Stíhají?
Tak oni si upravili jízdní řád, a to tak, že od dubna do října ten jejich vlak nenavazuje na rychlík od Plzně, Brna ani Jihlavy. A další jede za 2 hodiny. Takže kdo chce do Krumlova či podhůří Blanského lesa/Šumavy z jiných míst kraje než z Budějovic, má smůlu.
Tarif IDPK.
Jízdné dopravce v Plzeňském kraji nikoho moc zajímat nebude. Všechny vlaky tam jsou součástí IDPK a tedy za stejnou nízkou cenu u jakéhokoliv dopravce ve vlaku i v autobusu, tedy 72 Kč za 240 minut. Já jako dárce krve to mám dokonce jen za 31 Kč.
V Jihočeském kraji integrovaná doprava neexistuje a nikdy podle všeho existovat ani nebude. Kola tu vozí a nestíhají. To ale není problém doprace, ale především těžké selhání kraje.
ČB – Krumlov (31 km, cca 50 minut za 50 Kč, v Plzeňském kraji by to u IDPK vyšlo na maximálně 26 Kč.
72 Kč jo, Já jsem tam jel s čd za 34? resp pokud si pamatuju 44 Kč s in 25? Super chlapci. Super.
:-))
Čtyři hodiny vás opravdu žádný český železniční dopravce za vámi uvedené částky vozit nebude.
Ale pro pořádek tarif IDPK – https://www.idpk.cz/cz/tarify/
Takže to opravdu jsou super ceny, kterých se v Jihočeském kraji nikdy bohužel nedočkáme.
Proč tady pletete Krumlov, vždyť je to jiná trať v jiném kraji. Tady bude platit tarif kraje o kterém dopravce nerozhoduje.
snad to nebude taková ostuda jakov jižních Čechách…
Myslím, že to bude podstatně lepší. On se Plzeňský kraj, narozdíl od Jihočeskho, docela dost o veřejnou dopravu stará.
U nás na jihu kraj nic po dopravci nechce, tak také nic nedostává.
To je nářků, Stadlery jsou stroje které tu měly být už dlouho. Stolek u okna je fajn, ale v metru taky není a kupodivu pražáci taky žijou. Nejezdí přímé vlaky z Horažďovic do Domažlic, no a stejně to je věcí kraje. Jihočeši zavedli před dvěma lety Sp Strakonice – Písek – Tábor, které s prosincem skončí. Měli by dorazit žraloci z Děčína a ty na most u Červené nesmí. Takže se vlaky rozdělí v Milevsku. Strakonice – Milevsko Kvatrem a Milevsko – Tábor žralokem. Snad to nebude dlouho trvat, spěšňáky jsou docela oblíbené byť mezi Písek-město a Branicemi je to… Číst vice »
Jestli mohu poprosit o stručné info, kolik těch žraloků by se mělo přesunout a kam je plánováno je nasadit (vyjma zmíněného)? Díky
Co se mi doneslo tak tři z Děčína do jižních Čech
A kam by měly jezdit? Na jaké trati je plánován provoz s nimi? Děkuji
3, protože 2 budou nutné na lince U8
Dobrá. Uvidíme zda Plzeňský kraj okoukal styl jihočeských kolegů ( mrs. Zimola blahé paměti ) a vozidla budou též bez područek, polic na zavazadla, řetízkovou Zkou na kola a klimatizací do +20.
Jsem si jist, že zázrak se konat nebude …
Co tady placáte za nesmysly. Skutečně zajímavý fakt nejste
Mrs. je jedna ze zkratek pro mistress, což znamená paní. Tato třípísmenná forma se použije jen pro ženy vdané. Zkratku Ms. se používá v případě, že nevíme nebo nechceme řešit, zda oslovovaná vdaná. Vaše tvrzení, že pí. Zimolová rozhodovala o výbavě vlaků pro Jihočeský kraj, je velmi zajímavé. Nějaké podrobnosti byste mezi dávením vzteku přidat dokázal?
Z Budějovic na c.krumlov jezdí dva typy gw trainu a ten více prosklený je v létě opravdu jako skleník.
Ten na obrázku je bez klimatizace. Stejný jezdí i u nás. No jezdí. On je velmi poruchový, tak víc nejezdí než jezdí. A v horkých dnech je za něj raději nasazováno něco jiného, protože se v něm opravdu nedá být. Myslím, že se v Plzeňském kraji mají cestující na co těšit. On pěkný nátěr opravdu není vše.
On tu klimatizaci dostane. Stačí si přečíst článek atd
V článku se píše jen o menších úpravách interiéru. O klimatizaci vůbec nic.
Klimatizace je ve smlouvě a klimatizace bude.
Jako dodělávka?
Z fotek je videt ze jde o verzi bez klimatizace a v clanku se nikde nepise, ze by ji tam doplnili, resp. ze ji tam dodaji v ramci te modernizace interieru. Je tomu tak?
Klimatizaci mají tyto vozy již z výroby, byla možnost se o tom přesvědčit v rámci jízd na trati Strakonice – Volary
Ne všechny, třeba ten na obrázku je bez klimy.
Ano, bude doplněna na vozy kde ještě neni.
určitě? nebo to dopadne jak arriva, že to dá na ukázku a pak si řekne o větší prachy, jinak žádná klima nebude
Určitě, gwtrain je myslím ze všech dopravců nejvíc prozákaznický.
Určitě.
Tak mají to ve smlouvě která je nastavena docela přísně. Arriva žádnou klimu mít nemusí, platila jí ze svého s tím, že je ochotna ji doplnit i na ostatní stroje, pokud se MD bude spolupodílet. MD nedá ani korunu, tak co bude někdo něco vylepšovat ze svého.
MD se ani nemůže podílet, měnit smlouvy – kdo v rozstřelu neuspěl kvůli ceně, může tvrdit, že to bylo protože kalkuloval s klimatizací.
Nicméně je to netto smlouva, Arriva si může dělat něco, o čem si myslí, že to zvýší výnos jízdného, klimatizace není zakázaná. A ve vedrech by byly zajímavé právní dopady, kdyby ve vlaku někdo zkolaboval nebo zemřel kvůli špatným podmínkám uvnitř osobního vlaku.
Právní dopady? Tak to bych chtěl tedy vidět.
Jako že následně po výběru budeme dělat dodatky. Tak si to představujete jo. A z kolika asi budeme vybírat.
No tak klima nebude, stejně je zdraví škodlivá, pokud je stažená hodně na mínus.
Ne, nemají. GWTR koupil některé s a některé bez klimy. Vy jste se asi vezl v klimatizované verzi. Jednotka na obrázku klimu evidentně NEMÁ, pozná se to podle krabice na střeše.
Parádní vláčky. Jde vidět, že když se do čela samosprávy zvolí čestní a schopní lidé, tak naše demokracie funguje. 🙂
To můžete zkusit vysvětlit lidem, kteří by za posledních 14 dní rádi využili nějaký ze zrušených spojů Arrivy 😀
co aktuálně ruší Arriva, jen busy nebo i vlaky?
Rad bych se zeptal, kde byla provedena ta hlavni oprava? Vozidlo vypada opravdu moc pekne. Za mne je velka skoda, ze se rad 840,841 nenakoupilo vice misto Regionov. Ano mely porodni bolesti, nehodi se na rozflakane trate, ale komfort, jizdni vlastnosti jsou proti Regine mnohem lepsi.
RegioNova Duo byla kupována za cca polovic částky za RegioSpidery 840/841.
Jaké jsou náklady životního cyklu obou typů vagonů si netroufnu odhadnout. Nevím totiž jestli ČD levně nebo za draho servisuje RegioSpidery. viz cca 80 milionů Kč, které ČD požadovalo po Stadleru za vady v rámci záruky
Ono totiž Stadler už nevyrábí tak málo kapacitní vagony jako byl RS1, takže nemá důvod vycházet vstříc dopravcům levnými náhradními díly na RS1
Jestli někdy někdo bude vyrábět na koleje něco jako RS1, tak leda silně dotované projekty jako např. od CAFu:
https://photo.24liveblog.com/3142912543720239522/20220922073319_281774.jpeg
Stadler RS2 je ve vývoji a bude dostupný. Ono těch asi 497ks RS1, 318+19ks coradia A TER atd. také někdy doslouží. Něco taky v současnosti vyvíjí CRRC jako náhradu Bzmotu pro MÁV. K tomu bude skoro se stoprocentní jistotou i iLINT 27 od Alstomu.
Málokapacitní vlaky to budou mít těžké. Např. v Německu předpokládají deficit regionální dopravy 30 miliard EUR. Takže RS1 budou nahrazovány.
https://bahnblogstelle.com/190289/bundeslaender-fuerchten-defizit-von-30milliarden-euro-beim-nahverkehr/
Šanci by mělo celoevropský vývojový projekt na jeden univerzální masový typ málokapacitního vlaku vyráběného pro většinu Evropy ve více variantách. Podobně jako lokomotiva Siemensu
– Vectron AC
– Vectron DC
– Vectron Dual Mode
– Vectron Dual Mode light
– Vectron MS
– Smarton
– Vectron 230
– VecTrain
V zimě z důvodu absence vnitřních dveří jednoznačně vede regina.
V žádném případě. Je vidět že jste v tom ještě neseděl.
Já jezdím pravidelně Regionovou i Štádlerem, a tak krásně vytopený Štádler, jako bývá Regionova, jsem ještě nezažil. Tedy pokud nenastoupí do Regionovy cestující, který si sedne dopředu, a místo svlečení bundy začne nadávat na teplo a otevře okno. A když už se Štádler zahřeje trochu tak šup jsme v stanici a teplo je hned pryč (ideálně když cestující zmáčkne prostředí tlačítko, takže vyruší automatické zavírání dveří), obzvláště pokud člověk sedí v té vyvýšené části, tak chlad od dveří rychle pocítí. Takže co se týče tepla zimě vede Regionova, díky vnitřním dverim. Zas pokud člověk potřebuje nízkopodlažnost, tak Štádler je lepší,… Číst vice »
co myslíte tím atrapa, jako že v regíně je málo „nízkopodlažního“ místa? vejde se do Štadlera víc kočárků a kol? ještě jsem s ním nejel, tak nevím…
Samozřejmě, vždyť je to evidentní, podíl nízké podlahy v Regionově je naprosto minimální.
Jistě. Vy to víte nejlíp. Nebojte se, na to drkotání zubama při každém otevření dveří a nadávky spolucestujících když mrzne se jen tak zapomenout nedá. FP1 (viz. níže) má pravdu, doplnil bych jen akceleraci a lepší vypružení.
Jistě, Vy to víte nejlíp. Nezapomenutelný je vždy v zimě vpád ledového vzduchu na každé zastávce a s tím spojené nadávání cestujících. Pravdu má FP1 (viz níže), doplním jen že RS1 má lepší akceleraci a kvalitní vypružení.
Tak ono je to spojená nádoba. Nehodí se na rozflákané tratě. Tedy jakože sždc bude rychle lepit? To je ta úspora?
A pak když ovšem trať není rozflákaná. Ale moderní. Pak je zase v pohodě i alla 810. Že. Takže.. Nebylo by prostě lepší ty tratě dostat do 21 století?
Ještě dotaz jak to bude když pojedu že Sušice do Budějovic mám totiž 25 slevu na ČD to si budu muset koupit lístek jen do Horažďovic předměstí a tam si budu muset koupit další ve vlaku ČD tak že ještě zaplatím ČD manipulační poplatek za vystavení lístků protože v Horaždovicích je pokladna. Tak že v podstatě sleva skoro žádná.Nebo bude ňjaký jiný tarif.
Při přestupu od jiného dopravce se manipulačni poplatek neúčtuje.
Přesně tak, zejména když nebylo dost času. Musíte to říct ve vlaku ČD, že jste přijel vlakem GWTR.
Ideálně předložit jízdenku z předchozí jízdy.
To se říká no. Už byly případy, kdy při přestupu z Lea modrogumáci účtovali příplatek.
Nebo si jízdenku z Horažďovic můžete jednoduše koupit přes eshop či mobilní aplikaci.
Ne musíte si koupit auto.
Tohle vypadá na rozumný výsledek. V Plzni na hejtmanstvi zjevně nesedí pitomci.
Plzeňský kraj je v tomto směru radost sledovat. Zajímavá technika v celkem vkusných barvách. Navíc tu SŽ opravila nebo opraví v podstatě celý plzeňský uzel.
Uzel opravený, ale tratě mizerné… Zrovna na soutěžených lokálkách nedává smysl platit po dobu trvání kontraktu přes miliardu za dopravu, a zároveň nepřesunout zastávky blíže lidem… (třeba Klatovy, Luby, Běšiny, ale i ta Sušice / Hrádek…)
Kupovat použité věci , to není moc chytré. A kraj nebo GWT se dost prohne . Ještě se nejezdí a jistě už by sazba za vlkm by měla být o 20% vyšší. Tak uvidíme kdo bude za pitomce.
Se máte jmenovat spíš komik. Kolik by asi kraj platil za nové motorové jednotky? Zkuste počítat.
Slyšel jste někdy o dotacích na obnovu kolejových vozidel?
Na dieslové vlaky dotace už nejsou.
Proč myslíte, že dieslové vlaky RegioShark/RegioFox od PESy už několik let téměř nikdo nekupuje s výjimkou ČD? A dopravce z africké Ghany?
Proč komik? Nick má naprosto v pořádku. Nikdy jste nejel po státovce č.38 kolem mladoboleslavské Škodovky? Ta je na k.ú obce Kosmonosy. A už za komančů byl vtip: Chtěl se stát kosmonautem, tak skončil v Kosmonosích. Je tam totiž blázinec.
Je chytré, ba přímo nezbytné, kupovat takové věci, na které mám peníze. Ostatně, nové motorové vozy v této velikosti se nevyrábí, protože takový luxus si nemůžou dovolit ani opravdu bohaté země.
„Kupovat použité věci“
Například pole, už na něm někdo dokonce hnojil!
A co vám brání koupit nové a začít provozovat?
Nikdy jste si nekoupil třeba ojeté auto?
Asi ani ojetého pionýra. Proto tady trolí, protože nemá ani ojetého pionýra ani ojetou pionýrku, asi čeká na čerstvé, které nedostane 🙂
Kdo je v tomto případě za pitomce už vidíme.
Vám zbývá podívat se do zrcadla.
Zkuste se vašeho krajského koordinátora dopravy zeptat, jak se liší úhrada nákladů na 1 oskm u nového a srovnatelného zánovního vozidla.
Jenom šest motoráku bude to stačit? Nebo má firma ještě njaký jiný.
To by mě taky zajímalo,to přece musí být vozidel,ne?
Turnusová potřeba šest. A budou další:)
Prozradíte odkud a kdy se budou kupovat další? 🙂 Příp., kdy bychom se o tom mohli dočíst.
Určitě se o tom u nás dočtete, ale prozrazovat nesmím:-)
Kdo ví. Třebas se dohodnou s Heros Rail
https://www.eurailpress.de/en/nachrichten/fahrzeuge-komponenten/detail/news/heros-rurtalbahn-mietet-langfristig-einen-regioshuttle-rs1.html
6 vozidel:
2-3 v úseku Domažlice-Klatovy
2-3 v úseku Klatovy-Horažďovice předm.
Bylo by to super kdyby vozy jezdily v celé trase bez přestupu v Klatovech…
Tak to teda koukám.
Kolik lidí to využije?
Na trati Domažlice-Klatovy jezdí hodně lidí jen v ranních hodinách a odpoledne
Stejně jako na každé jiné trati v Evropě 😀
mě by spíš zajímalo, kolik lidí reálně potřebuje jet přes Klatovy přímo, nemyslím linky jako celek, ale kolika lidem momentálně vadí ten přestup v Klatovech mezi směry Domažlice a Horažďovice,
typuji jen jednotky osob, i když vezmu v úvahu možnost dojezdu na zastávku Klatovy-město….
Jaký je důvod mít 2 linky, když vlaky by mohly jezdit přímo bez přestupů. Nejde o tom kolik lidí potřebují přímé vlaky z Horažďovic do Domažlic, jde spíš o tom že bylo by to jednoduché jezdit bez přestupů. Dřív existovaly přímé spoje v celé trase Horažďovice-Domažlice.
dvě kratší linky jsou na provoz jednodušší než jedna dlouhá, stejně není rozumné, aby všechny spoje jeli Do-Ho,
řada spojů jede jen Ho-Su a zpět,
proto říkám, přímá linka má smysl tehdy, pokud něco přinese, např. vyhoví potřebám cestujících, umožní uspořit vozidlo/personál, lépe pasuje do provozního konceptu tratě……
Samozřejmě jde výhradně o vlaky který jezdí Domažlice-Klatovy a Klatovy-Horažďovice. Proč byste spojil vlaky které jezdí jen Ho-Su s vlaky jedoucí z Klatov směr Domažlice. Z Domažlic končí večerní vlak například v Janovicích. Tak v tomto případě nemá smysl spojit ty linky. Ale je to jedna trať jako je trať 184. A na trati 184 nejezdí vlaky jen v úseku Domažlice-Bělá a pak je nutný přestup směr Tachov. V pracovní dny jezdí většina vlaků v celé trase linky.
Ten příklad pokulhává, páč mezi Domažlicemi a Tachovem není tak výrazný cíl cest, jako jsou Klatovy….
Ten příklad prostě ukazuje, že vlaky jezdí bez přestupu, jako jezdí například Os Cheb-Chomutov bez přestupu v KV, pouze u vybraných vlaků je nutný přestupu. Lidí prostě chtějí přímé spoje, protože přestupy rád rozhodně nemají.
znova opakuji, kolik lidí jezdí přes Klatovy na přímo???
Znovu opakuju: nejde o tom kolik lidí jezdí v celé trase. Jde o tom, že v Horažďovicích je přestupu na Panter, v Klatovech na panter a R16, v Domažlicích na žralok. Nabídka byla by lepší kdyby aspoň některé vlaky jezdily v celé trase jako to bylo dřív. Kolik lidí jezdí z Domažlic až do Plané? Některé. Kolik z Chebu do Chomutova? Některé. Jak jsem už psal: lidí chtějí přímé spoje místo různých vlaků s přestupy… ČD jezdí jen z Horažďovic do Klatov protože některé vlaky pokračují do ŽRA (z Klatov z novém číslem). Teď jsou ty obraty tak, že přímé… Číst vice »
Vy asi máte problém s psaným textem co? A s logikou též?
Kde píšu o jízdě cestujících v celé trase? Píšu o cestujících, kteří chtějí přes Klatovy jet přímo! To jsou např. také lidé jedoucí z Janovic do Klatov města, mm. o té zastávce píšu už na začátku.
Kdo chce to přímé spojení? Kdo jsou ti „lidé chtějí“?
Jejich počet je velmi důležitý ukazatel. To že Vas to nezajímá vypovídá něco jen o Vás samém…..
Vy asi máte problém s přímým vlakem? Nerozumíte koncept přímých vlaků? Asi ani neznáte ty tratě co jsem tu dal jako příklady…
Když bereme příklad Janovice-Klatovy město nebo Běšiny atd, hodně lidí…vy znáte tamní stanice a zastávky? Mám dojem že neznáte přesně tamní struktury…
krom CV-CH je znám, ale Vy jste zatím nic kloudného neuvedl, s přímímy vlaky problém nemám, ale nelze mít všude přímí vlak (dokonce ani autobus), proto má smysl je zavádět tam, kde je potenciál a stále se ptám, jaký je potenciál lidí jedoucí přes Klatovy bez přestupu, to je totiž kardinální otázka, na kterou neumíte odpovědět, když jsem tam jel já a dokonce z Domažlic do Sušice, tak se žádné davy přestupjíích nekonaly, nepracoval jste ještě u ČSD, tam byly vlaky třeba Os Praha-Bohumín, jeden (Žilina-Košice) ještě nedávno přežíval na Slovensku (aktuálně nevím), jinak jst s těmi příkldy opět šlápl… Číst vice »
omlouvám se za kostrbatý pravopis, neustále mi tu do toho lezou děti
20 let staré stroje, to by mohly ještě 20 let pojezdit. Do kapsy hluboko takže každá ojetina dobrá…napříč dopravci.
Navíc tohle má nízký nástup a široké dveře, takže i na zastávce to bude rychlejší než 810
Já ze začátku myslel, že je to jen vizualizace přes Photoshop. 😀 Nádhera! 🙂
Ne, viděno na vlastní oči v Bečově.
Je ten vůz ještě v Bečově?
V Sobotu večer tam byl, ale mezi dvěma 654.
Již 2 kusy jsou po laku.
Oba vozy jsou v Bečově?
Určitě ne. Jen jeden
Díky