Rok a čtvrt do startu provozu v Pošumaví. GWTR zbývá jen modernizace interiéru

Motorový vůz Stadler RS1 v barvách pro Plzeňský kraj. Foto: GWTRMotorový vůz Stadler RS1 v barvách pro Plzeňský kraj. Foto: GWTR

Dopravce plánuje modernizovaná vozidla nasadit už během příštího jízdního řádu na výkony v jiných krajích.

107 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlakem s kolem

V lete tam bude tech otviracich oken docela škoda. Bylo hezké se z nich dívat.

zdenek

Hovořil někdo o jízdném? O úspoře pro cestující? Asi moc ne že.
Kolik vlastně nyní stojí ČB – Krumlov. Jak borci nyní fungují. Hlavně v sezóně. (A to byl kovid a je kovid.)
Co kola vozí? S jakým časem. Stíhají?

Kotec

Tak oni si upravili jízdní řád, a to tak, že od dubna do října ten jejich vlak nenavazuje na rychlík od Plzně, Brna ani Jihlavy. A další jede za 2 hodiny. Takže kdo chce do Krumlova či podhůří Blanského lesa/Šumavy z jiných míst kraje než z Budějovic, má smůlu.

Martin

Tarif IDPK.

rtep

Jízdné dopravce v Plzeňském kraji nikoho moc zajímat nebude. Všechny vlaky tam jsou součástí IDPK a tedy za stejnou nízkou cenu u jakéhokoliv dopravce ve vlaku i v autobusu, tedy 72 Kč za 240 minut. Já jako dárce krve to mám dokonce jen za 31 Kč.

V Jihočeském kraji integrovaná doprava neexistuje a nikdy podle všeho existovat ani nebude. Kola tu vozí a nestíhají. To ale není problém doprace, ale především těžké selhání kraje.
ČB – Krumlov (31 km, cca 50 minut za 50 Kč, v Plzeňském kraji by to u IDPK vyšlo na maximálně 26 Kč.

zdenek

72 Kč jo, Já jsem tam jel s čd za 34? resp pokud si pamatuju 44 Kč s in 25? Super chlapci. Super.

rtep

:-))
Čtyři hodiny vás opravdu žádný český železniční dopravce za vámi uvedené částky vozit nebude.

Ale pro pořádek tarif IDPK – https://www.idpk.cz/cz/tarify/

Takže to opravdu jsou super ceny, kterých se v Jihočeském kraji nikdy bohužel nedočkáme.

Ares

Proč tady pletete Krumlov, vždyť je to jiná trať v jiném kraji. Tady bude platit tarif kraje o kterém dopravce nerozhoduje.

Ten z Brna

snad to nebude taková ostuda jakov jižních Čechách…

rtep

Myslím, že to bude podstatně lepší. On se Plzeňský kraj, narozdíl od Jihočeskho, docela dost o veřejnou dopravu stará.
U nás na jihu kraj nic po dopravci nechce, tak také nic nedostává.

krteček

To je nářků, Stadlery jsou stroje které tu měly být už dlouho. Stolek u okna je fajn, ale v metru taky není a kupodivu pražáci taky žijou. Nejezdí přímé vlaky z Horažďovic do Domažlic, no a stejně to je věcí kraje. Jihočeši zavedli před dvěma lety Sp Strakonice – Písek – Tábor, které s prosincem skončí. Měli by dorazit žraloci z Děčína a ty na most u Červené nesmí. Takže se vlaky rozdělí v Milevsku. Strakonice – Milevsko Kvatrem a Milevsko – Tábor žralokem. Snad to nebude dlouho trvat, spěšňáky jsou docela oblíbené byť mezi Písek-město a Branicemi je to… Číst vice »

Happy

Jestli mohu poprosit o stručné info, kolik těch žraloků by se mělo přesunout a kam je plánováno je nasadit (vyjma zmíněného)? Díky

krteček

Co se mi doneslo tak tři z Děčína do jižních Čech

Daniel

A kam by měly jezdit? Na jaké trati je plánován provoz s nimi? Děkuji

Daniel

3, protože 2 budou nutné na lince U8

Doctor

Dobrá. Uvidíme zda Plzeňský kraj okoukal styl jihočeských kolegů ( mrs. Zimola blahé paměti ) a vozidla budou též bez područek, polic na zavazadla, řetízkovou Zkou na kola a klimatizací do +20.
Jsem si jist, že zázrak se konat nebude …

Marty

Co tady placáte za nesmysly. Skutečně zajímavý fakt nejste

Ryk Mat

Mrs. je jedna ze zkratek pro mistress, což znamená paní. Tato třípísmenná forma se použije jen pro ženy vdané. Zkratku Ms. se používá v případě, že nevíme nebo nechceme řešit, zda oslovovaná vdaná. Vaše tvrzení, že pí. Zimolová rozhodovala o výbavě vlaků pro Jihočeský kraj, je velmi zajímavé. Nějaké podrobnosti byste mezi dávením vzteku přidat dokázal?

František

Z Budějovic na c.krumlov jezdí dva typy gw trainu a ten více prosklený je v létě opravdu jako skleník.

Ludva

Ten na obrázku je bez klimatizace. Stejný jezdí i u nás. No jezdí. On je velmi poruchový, tak víc nejezdí než jezdí. A v horkých dnech je za něj raději nasazováno něco jiného, protože se v něm opravdu nedá být. Myslím, že se v Plzeňském kraji mají cestující na co těšit. On pěkný nátěr opravdu není vše.

Marty

On tu klimatizaci dostane. Stačí si přečíst článek atd

Ludva

V článku se píše jen o menších úpravách interiéru. O klimatizaci vůbec nic.

zdenek

Jako dodělávka?

Dizgrafyq

Z fotek je videt ze jde o verzi bez klimatizace a v clanku se nikde nepise, ze by ji tam doplnili, resp. ze ji tam dodaji v ramci te modernizace interieru. Je tomu tak?

vorisekcb

Klimatizaci mají tyto vozy již z výroby, byla možnost se o tom přesvědčit v rámci jízd na trati Strakonice – Volary

Vojtěch Suchan

Ne všechny, třeba ten na obrázku je bez klimy.

Marty

Ano, bude doplněna na vozy kde ještě neni.

kix

určitě? nebo to dopadne jak arriva, že to dá na ukázku a pak si řekne o větší prachy, jinak žádná klima nebude

Vojtěch Suchan

Určitě, gwtrain je myslím ze všech dopravců nejvíc prozákaznický.

zdenek

Určitě.

Ares

Tak mají to ve smlouvě která je nastavena docela přísně. Arriva žádnou klimu mít nemusí, platila jí ze svého s tím, že je ochotna ji doplnit i na ostatní stroje, pokud se MD bude spolupodílet. MD nedá ani korunu, tak co bude někdo něco vylepšovat ze svého.

Leinad

MD se ani nemůže podílet, měnit smlouvy – kdo v rozstřelu neuspěl kvůli ceně, může tvrdit, že to bylo protože kalkuloval s klimatizací.
Nicméně je to netto smlouva, Arriva si může dělat něco, o čem si myslí, že to zvýší výnos jízdného, klimatizace není zakázaná. A ve vedrech by byly zajímavé právní dopady, kdyby ve vlaku někdo zkolaboval nebo zemřel kvůli špatným podmínkám uvnitř osobního vlaku.

Granja

Právní dopady? Tak to bych chtěl tedy vidět.

zdenek

Jako že následně po výběru budeme dělat dodatky. Tak si to představujete jo. A z kolika asi budeme vybírat.

Jevec

No tak klima nebude, stejně je zdraví škodlivá, pokud je stažená hodně na mínus.

Dizgrafyq

Ne, nemají. GWTR koupil některé s a některé bez klimy. Vy jste se asi vezl v klimatizované verzi. Jednotka na obrázku klimu evidentně NEMÁ, pozná se to podle krabice na střeše.

Big Fat Fabulous Woman

Parádní vláčky. Jde vidět, že když se do čela samosprávy zvolí čestní a schopní lidé, tak naše demokracie funguje. 🙂

Vojtěch

To můžete zkusit vysvětlit lidem, kteří by za posledních 14 dní rádi využili nějaký ze zrušených spojů Arrivy 😀

kakov

co aktuálně ruší Arriva, jen busy nebo i vlaky?

Martin Poborsky

Rad bych se zeptal, kde byla provedena ta hlavni oprava? Vozidlo vypada opravdu moc pekne. Za mne je velka skoda, ze se rad 840,841 nenakoupilo vice misto Regionov. Ano mely porodni bolesti, nehodi se na rozflakane trate, ale komfort, jizdni vlastnosti jsou proti Regine mnohem lepsi.

Vtvt

RegioNova Duo byla kupována za cca polovic částky za RegioSpidery 840/841.

Jaké jsou náklady životního cyklu obou typů vagonů si netroufnu odhadnout. Nevím totiž jestli ČD levně nebo za draho servisuje RegioSpidery. viz cca 80 milionů Kč, které ČD požadovalo po Stadleru za vady v rámci záruky

Ono totiž Stadler už nevyrábí tak málo kapacitní vagony jako byl RS1, takže nemá důvod vycházet vstříc dopravcům levnými náhradními díly na RS1

Jestli někdy někdo bude vyrábět na koleje něco jako RS1, tak leda silně dotované projekty jako např. od CAFu:
https://photo.24liveblog.com/3142912543720239522/20220922073319_281774.jpeg

Vojtěch Suchan

Stadler RS2 je ve vývoji a bude dostupný. Ono těch asi 497ks RS1, 318+19ks coradia A TER atd. také někdy doslouží. Něco taky v současnosti vyvíjí CRRC jako náhradu Bzmotu pro MÁV. K tomu bude skoro se stoprocentní jistotou i iLINT 27 od Alstomu.

Vtvt

Málokapacitní vlaky to budou mít těžké. Např. v Německu předpokládají deficit regionální dopravy 30 miliard EUR. Takže RS1 budou nahrazovány.
https://bahnblogstelle.com/190289/bundeslaender-fuerchten-defizit-von-30milliarden-euro-beim-nahverkehr/

Šanci by mělo celoevropský vývojový projekt na jeden univerzální masový typ málokapacitního vlaku vyráběného pro většinu Evropy ve více variantách. Podobně jako lokomotiva Siemensu
– Vectron AC
– Vectron DC
– Vectron Dual Mode
– Vectron Dual Mode light
– Vectron MS
– Smarton
– Vectron 230
– VecTrain

Granja

V zimě z důvodu absence vnitřních dveří jednoznačně vede regina.

Marty

V žádném případě. Je vidět že jste v tom ještě neseděl.

FP1

Já jezdím pravidelně Regionovou i Štádlerem, a tak krásně vytopený Štádler, jako bývá Regionova, jsem ještě nezažil. Tedy pokud nenastoupí do Regionovy cestující, který si sedne dopředu, a místo svlečení bundy začne nadávat na teplo a otevře okno. A když už se Štádler zahřeje trochu tak šup jsme v stanici a teplo je hned pryč (ideálně když cestující zmáčkne prostředí tlačítko, takže vyruší automatické zavírání dveří), obzvláště pokud člověk sedí v té vyvýšené části, tak chlad od dveří rychle pocítí. Takže co se týče tepla zimě vede Regionova, díky vnitřním dverim. Zas pokud člověk potřebuje nízkopodlažnost, tak Štádler je lepší,… Číst vice »

kakov

co myslíte tím atrapa, jako že v regíně je málo „nízkopodlažního“ místa? vejde se do Štadlera víc kočárků a kol? ještě jsem s ním nejel, tak nevím…

Ares

Samozřejmě, vždyť je to evidentní, podíl nízké podlahy v Regionově je naprosto minimální.

Granja

Jistě. Vy to víte nejlíp. Nebojte se, na to drkotání zubama při každém otevření dveří a nadávky spolucestujících když mrzne se jen tak zapomenout nedá. FP1 (viz. níže) má pravdu, doplnil bych jen akceleraci a lepší vypružení.

Granja

Jistě, Vy to víte nejlíp. Nezapomenutelný je vždy v zimě vpád ledového vzduchu na každé zastávce a s tím spojené nadávání cestujících. Pravdu má FP1 (viz níže), doplním jen že RS1 má lepší akceleraci a kvalitní vypružení.

zdenek

Tak ono je to spojená nádoba. Nehodí se na rozflákané tratě. Tedy jakože sždc bude rychle lepit? To je ta úspora?
A pak když ovšem trať není rozflákaná. Ale moderní. Pak je zase v pohodě i alla 810. Že. Takže.. Nebylo by prostě lepší ty tratě dostat do 21 století?

Dolfi

Ještě dotaz jak to bude když pojedu že Sušice do Budějovic mám totiž 25 slevu na ČD to si budu muset koupit lístek jen do Horažďovic předměstí a tam si budu muset koupit další ve vlaku ČD tak že ještě zaplatím ČD manipulační poplatek za vystavení lístků protože v Horaždovicích je pokladna. Tak že v podstatě sleva skoro žádná.Nebo bude ňjaký jiný tarif.

Tomariero

Při přestupu od jiného dopravce se manipulačni poplatek neúčtuje.

Daniel

Přesně tak, zejména když nebylo dost času. Musíte to říct ve vlaku ČD, že jste přijel vlakem GWTR.

Ares

Ideálně předložit jízdenku z předchozí jízdy.

Leinad

To se říká no. Už byly případy, kdy při přestupu z Lea modrogumáci účtovali příplatek.

Handzidcek

Nebo si jízdenku z Horažďovic můžete jednoduše koupit přes eshop či mobilní aplikaci.

zdenek

Ne musíte si koupit auto.

Gwann

Tohle vypadá na rozumný výsledek. V Plzni na hejtmanstvi zjevně nesedí pitomci.

Tom

Plzeňský kraj je v tomto směru radost sledovat. Zajímavá technika v celkem vkusných barvách. Navíc tu SŽ opravila nebo opraví v podstatě celý plzeňský uzel.

J.K.

Uzel opravený, ale tratě mizerné… Zrovna na soutěžených lokálkách nedává smysl platit po dobu trvání kontraktu přes miliardu za dopravu, a zároveň nepřesunout zastávky blíže lidem… (třeba Klatovy, Luby, Běšiny, ale i ta Sušice / Hrádek…)

Kosmik

Kupovat použité věci , to není moc chytré. A kraj nebo GWT se dost prohne . Ještě se nejezdí a jistě už by sazba za vlkm by měla být o 20% vyšší. Tak uvidíme kdo bude za pitomce.

Ares

Se máte jmenovat spíš komik. Kolik by asi kraj platil za nové motorové jednotky? Zkuste počítat.

Kosmik

Slyšel jste někdy o dotacích na obnovu kolejových vozidel?

Vtvt

Na dieslové vlaky dotace už nejsou.

Proč myslíte, že dieslové vlaky RegioShark/RegioFox od PESy už několik let téměř nikdo nekupuje s výjimkou ČD? A dopravce z africké Ghany?

Aleš

Proč komik? Nick má naprosto v pořádku. Nikdy jste nejel po státovce č.38 kolem mladoboleslavské Škodovky? Ta je na k.ú obce Kosmonosy. A už za komančů byl vtip: Chtěl se stát kosmonautem, tak skončil v Kosmonosích. Je tam totiž blázinec.

Kubrt

Je chytré, ba přímo nezbytné, kupovat takové věci, na které mám peníze. Ostatně, nové motorové vozy v této velikosti se nevyrábí, protože takový luxus si nemůžou dovolit ani opravdu bohaté země.

Jiří Kocurek

„Kupovat použité věci“

Například pole, už na něm někdo dokonce hnojil!

Petr

A co vám brání koupit nové a začít provozovat?

Pepa

Nikdy jste si nekoupil třeba ojeté auto?

Aleš

Asi ani ojetého pionýra. Proto tady trolí, protože nemá ani ojetého pionýra ani ojetou pionýrku, asi čeká na čerstvé, které nedostane 🙂

Karl vB.

Kdo je v tomto případě za pitomce už vidíme.
Vám zbývá podívat se do zrcadla.
Zkuste se vašeho krajského koordinátora dopravy zeptat, jak se liší úhrada nákladů na 1 oskm u nového a srovnatelného zánovního vozidla.

Dolfi

Jenom šest motoráku bude to stačit? Nebo má firma ještě njaký jiný.

Varlos Kémola

To by mě taky zajímalo,to přece musí být vozidel,ne?

Tom

Prozradíte odkud a kdy se budou kupovat další? 🙂 Příp., kdy bychom se o tom mohli dočíst.

Daniel

6 vozidel:
2-3 v úseku Domažlice-Klatovy
2-3 v úseku Klatovy-Horažďovice předm.

Bylo by to super kdyby vozy jezdily v celé trase bez přestupu v Klatovech…

Varlos Kémola

Tak to teda koukám.

kakov

Kolik lidí to využije?

Daniel

Na trati Domažlice-Klatovy jezdí hodně lidí jen v ranních hodinách a odpoledne

Vojtěch Suchan

Stejně jako na každé jiné trati v Evropě 😀

kakov

mě by spíš zajímalo, kolik lidí reálně potřebuje jet přes Klatovy přímo, nemyslím linky jako celek, ale kolika lidem momentálně vadí ten přestup v Klatovech mezi směry Domažlice a Horažďovice,

typuji jen jednotky osob, i když vezmu v úvahu možnost dojezdu na zastávku Klatovy-město….

Daniel

Jaký je důvod mít 2 linky, když vlaky by mohly jezdit přímo bez přestupů. Nejde o tom kolik lidí potřebují přímé vlaky z Horažďovic do Domažlic, jde spíš o tom že bylo by to jednoduché jezdit bez přestupů. Dřív existovaly přímé spoje v celé trase Horažďovice-Domažlice.

kakov

dvě kratší linky jsou na provoz jednodušší než jedna dlouhá, stejně není rozumné, aby všechny spoje jeli Do-Ho,

řada spojů jede jen Ho-Su a zpět,

proto říkám, přímá linka má smysl tehdy, pokud něco přinese, např. vyhoví potřebám cestujících, umožní uspořit vozidlo/personál, lépe pasuje do provozního konceptu tratě……

Daniel

Samozřejmě jde výhradně o vlaky který jezdí Domažlice-Klatovy a Klatovy-Horažďovice. Proč byste spojil vlaky které jezdí jen Ho-Su s vlaky jedoucí z Klatov směr Domažlice. Z Domažlic končí večerní vlak například v Janovicích. Tak v tomto případě nemá smysl spojit ty linky. Ale je to jedna trať jako je trať 184. A na trati 184 nejezdí vlaky jen v úseku Domažlice-Bělá a pak je nutný přestup směr Tachov. V pracovní dny jezdí většina vlaků v celé trase linky.

kakov

Ten příklad pokulhává, páč mezi Domažlicemi a Tachovem není tak výrazný cíl cest, jako jsou Klatovy….

Daniel

Ten příklad prostě ukazuje, že vlaky jezdí bez přestupu, jako jezdí například Os Cheb-Chomutov bez přestupu v KV, pouze u vybraných vlaků je nutný přestupu. Lidí prostě chtějí přímé spoje, protože přestupy rád rozhodně nemají.

kakov

znova opakuji, kolik lidí jezdí přes Klatovy na přímo???

Daniel

Znovu opakuju: nejde o tom kolik lidí jezdí v celé trase. Jde o tom, že v Horažďovicích je přestupu na Panter, v Klatovech na panter a R16, v Domažlicích na žralok. Nabídka byla by lepší kdyby aspoň některé vlaky jezdily v celé trase jako to bylo dřív. Kolik lidí jezdí z Domažlic až do Plané? Některé. Kolik z Chebu do Chomutova? Některé. Jak jsem už psal: lidí chtějí přímé spoje místo různých vlaků s přestupy… ČD jezdí jen z Horažďovic do Klatov protože některé vlaky pokračují do ŽRA (z Klatov z novém číslem). Teď jsou ty obraty tak, že přímé… Číst vice »

kakov

Vy asi máte problém s psaným textem co? A s logikou též?

Kde píšu o jízdě cestujících v celé trase? Píšu o cestujících, kteří chtějí přes Klatovy jet přímo! To jsou např. také lidé jedoucí z Janovic do Klatov města, mm. o té zastávce píšu už na začátku.

Kdo chce to přímé spojení? Kdo jsou ti „lidé chtějí“?

Jejich počet je velmi důležitý ukazatel. To že Vas to nezajímá vypovídá něco jen o Vás samém…..

Daniel

Vy asi máte problém s přímým vlakem? Nerozumíte koncept přímých vlaků? Asi ani neznáte ty tratě co jsem tu dal jako příklady…

Daniel

Když bereme příklad Janovice-Klatovy město nebo Běšiny atd, hodně lidí…vy znáte tamní stanice a zastávky? Mám dojem že neznáte přesně tamní struktury…

kakov

krom CV-CH je znám, ale Vy jste zatím nic kloudného neuvedl, s přímímy vlaky problém nemám, ale nelze mít všude přímí vlak (dokonce ani autobus), proto má smysl je zavádět tam, kde je potenciál a stále se ptám, jaký je potenciál lidí jedoucí přes Klatovy bez přestupu, to je totiž kardinální otázka, na kterou neumíte odpovědět, když jsem tam jel já a dokonce z Domažlic do Sušice, tak se žádné davy přestupjíích nekonaly, nepracoval jste ještě u ČSD, tam byly vlaky třeba Os Praha-Bohumín, jeden (Žilina-Košice) ještě nedávno přežíval na Slovensku (aktuálně nevím), jinak jst s těmi příkldy opět šlápl… Číst vice »

kakov

omlouvám se za kostrbatý pravopis, neustále mi tu do toho lezou děti

Jarek

20 let staré stroje, to by mohly ještě 20 let pojezdit. Do kapsy hluboko takže každá ojetina dobrá…napříč dopravci.

Jiří Kocurek

Navíc tohle má nízký nástup a široké dveře, takže i na zastávce to bude rychlejší než 810

Tom

Já ze začátku myslel, že je to jen vizualizace přes Photoshop. 😀 Nádhera! 🙂

Klabavátor

Ne, viděno na vlastní oči v Bečově.

Daniel

Je ten vůz ještě v Bečově?

Jaroslav Cempírek

V Sobotu večer tam byl, ale mezi dvěma 654.

Marty

Již 2 kusy jsou po laku.

Daniel

Oba vozy jsou v Bečově?

Marty

Určitě ne. Jen jeden

Daniel

Díky