egoe-plus
Dopravci Železnice

Podepsáno. Provoz na pošumavských lokálkách převezme od Českých drah GW Train Regio

Vizualizace motorového vozu Stadler RS1 v barvách Plzeňského kraje. Foto: GWTR
Vizualizace motorového vozu Stadler RS1 v barvách Plzeňského kraje. Foto: GWTR
Kraj očekává výrazné zlepšení komfortu pro cestujících, k výměně dopravců dojde v prosinci 2023.

Provoz na tratích v podhůří Šumavy v Plzeňském kraji převezme za dva a půl roku po Českých drahách společnost GW Train Regio. Kraj dnes se soukromým dopravcem podepsal smlouvu na deset let.

Cestující čekají modernější a rychlejší vlaky, než na tratích jezdí dosud. Místo jednotek 814 Regionov plánuje dopravce nasadit motorové vozy Stadler RS1. Plzeňský kraj je jediným krajem v zemi, který v posledních letech soutěží dopravce na železnici otevřenou soutěží. V elektronické aukci se nakonec dostala cena na průměrnou cenu 155,94 Kč za kilometr, první rok půjde o 142,45 Kč. Jde o takzvanou brutto smlouvu, kdy tržby z jízdného jsou příjmem kraje. České dráhy v soutěži nabídly vyšší cenu, dosud zde s regionovami jezdí za necelých 140 korun.

Zakázka se týká linek P11 Horažďovice předměstí – Sušice – Klatovy (s možností vedení vybraných spojů v úsecích Horažďovice předměstí – Strakonice a Horažďovice předměstí – Nepomuk) a linky P23 Domažlice – Klatovy. „S novým dopravcem se výrazně zlepší dopravní spojení Plzeň – Sušice. Modernizované nízkopodlažní a klimatizované jednotky GW Train Regio budou v prosinci roku 2023 navazovat v Horažďovicích na nové vlaky Regiopanter Českých drah. V Klatovech navážou na nové vlaky Regiopanter, které vyjedou letos v prosinci a na moderní jednotky PESA v Domažlicích. Tím bude okruh uzavřen a cestující bude všude obsloužen vlaky na úrovni 21. století,“ řekl náměstek hejtmanky pro dopravu Pavel Čížek.

Pro Pošumaví chtěl kraj nejméně šest motorových vozů nebo jednotek s 65 a více místy na sezení. Musí zvládnout přepravu až osmi jízdních kol a dvou kočárků. Musejí být po rekonstrukci interiéru, vybaveny zásuvkami a Wi-Fi a musejí jezdit minimálně stokilometrovou rychlostí. Rozsah desetileté smlouvy je 7,56 milionu vlakokilometrů, tedy zhruba tři čtvrtě milionu kilometrů ročně.

Odebírat
Upozornit na
guest
82 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Hm, radní doufám zamáznou pokuty, až Štrůdl zajede na nádraží , kde bude povinné ETCS. Nebo firmě přispějí na úpravy?

Haha

A to bude v jakém roce? Už to MDČR a SŽ vědí?

Vladimirklucho

Zajímalo by mě, jestli tato společnost uznává průkazy ZTP-P tak jako České dráhy.

Haha

Musí. Ze zákona. Ostatně vizte tarif IDPK.

libor

České dráhy se aspoň můžou nad sebou zamyslet, zda nedělají něco špatně, když začínají ztrácet výkony….

Laik

Další Reginy pryč, hurá! Jde to když se chce. Kvalitativní skok v úrovni cestování. Soutěž přinesla výsledek, dobře Plzeňský kraj!

Jaaaa

Nevím, jestli zrovna RS1 jsou kdovíjaký skok, ale asi lepší když aspoň kape…

Zdeněk

Všechno Plzeňský kraj dává německým společnostem jak autobusy tak vlaky. Likviduje české dopravce a hlavně státního dopravce ČD. Hanba jeho vedení. To se Čížek a jeho STAN nemá čím chlubit.

Tukan

Naprosto souhlasím

Ares

Tak zrovna GW (Jihotrans) není tento případ.

Daniel Mach

Jak myslíte německé společnosti? Oficiálně je GW Train Regio i jejich hlavní akcionář Jihotrans českou společností. Nevím, kam akcionářské větve sahají dál, ale podle dostupných informací je to česká společnost alespoň z pohledu, že sídlí v Čechách, zaměstnává Čechy a daně platí v Čechách.
Trochu mimo : A jakou máte značku auta? A je vyrobeno českou firmou?

Georg

to je argument roku. ceske drahy jsou v motorove trakci na hovno, ale jsou „nase“, a to je podstatne. zdendo, takhle premejslej v rusku a jed se kouknout jak to tam vypada.

Pražák

Já bych si to dovolil ještě rozšířit, v případě vítězství ČD by tam jezdily naprosto stejná vozidla, ojeté RS1 z Německa a dokonce i ve stejném nátěru, barvy Plzeňského kraje. Platil by tam stejný, tedy krajský tarif. Takže absolutně nechápu komu na tom co vadí, cestující si většinou ani nevšimne kdo ten vlak provozuje.

Bob

Přesně tak, hanba vedení kraje, že pro tratě z Plzně do Domažlic, Klatov a Berouna vybralo ČD.

Pepa

Trochu zklamání, jen 45 komentářů…

Georg

duchodci jsou jeste po nakupech, ale mezi osmou a devatou se do toho fortelne obujou.

JanM

Kdyz jsem tam byl naposledy asi před 4 lety, tak tam jezdil brejlovec a Bčka jako „rychlík vyšší kvality“. Nevim co tam jezdí teď

Okk

Pokud jste jel R11, tak to tam jezdí dodnes. 🙂

bakiy

??? Brejlovec a čtyři Bčka mezi Horažďovicema, Klatovama a Domažlicema? Krom odklonů z trati Plzeň – Domažlice, který stejně jedou s Herkulem, jezdila klasika po těchto tratích naposledy cca před dvaceti léty a tahala to bardotka…

Řiditel

To asi myslíte spoj Praha – Horažďovice – Sušice.

Premek

Sloužil jsem od prosince 2009 do konce ledna 2017 na trati HoP-Kt a dodnes Kt-Do a rychlík tam v pravidelném provozu nejel ani jednou. Kde přesně je to vaše ,,tam ,, ?

kakov

asi je to nějakej moula, kterej jel Os/Sp do Rudy tam se to Bčko může objevit, ale na 185 jsem ho nezažil snad nikdy (posledních 15 let)

David

Strašný. Čím dál horší. Já myslel, že se už z těch soukromníku poučili. Snad to nebude trvat dlouho.

xyz

Z jakého soukromníka v železniční dopravě se měl Plzeňský kraj poučit?

Z GWTR, které tam zajišťuje jeden sezónní spoj?

Marty

Moc velký přehled nemáte

-TR-

Plzeňský kraj má s GWTR dobré zkušenosti. Rychlíky Plzeň – Most jezdí spolehlivě, stejně tak i turistický vlak Český les v trase Plzeň – Bělá nad Radbuzou.

Já, kdo jiný

Když říkám všichni, tak tím myslím všichni. Globálně… :-))

Jiří Kocurek

Že bychom povinně instalovali Redstar Linux? 😀

Tomáš Koubek

Moc se mi „líbí“, jak jedna z podmínek na vozidla nového dopravce je, aby uměla jezdit minimálně 100km/h, přičemž na trati Horažďovice-předm.-Klatovy-Domažlice je max. traťová rychlost 90km/h a to navíc jen(!) v úseku Klatovy-Janovice n/Ú. (tedy cca 8km) a ve zbytku trati je Vmax. 65km/h. A takovéto prapodivné podmínky bývají i u jiných výběrových řízení…

Jaaaa

ÚOHS, pokud by ČD měly pocit, že je to diskriminační zadání.

Haha

A co těch několik spojů až do Strakonic? 🙂

Zrzek

A tahle trať je zdárný příklad, kde může pitomý sukafon nahnat čas. Jde jen o rychlost s jakou dokáže otevírat a zavírat dveře. Ta rychlost oproti moderním jednotkám je zkutecne výrazná.

aaabbb

Ta soutěž je na 10 let, zahájení provozu za 2 roky. A Správa železnic plánuje do trati Klatovy – Horažďovice předměstí poměrně velkoryse investovat, viz mapa staveb. To, že tam teď je nějaká rychlost, neznamená, že za 12 let to nebude jinak 🙂

Kom

po ostudě co předvádějí jinde jim tento pseudostat dá další zakázku…

Hon

Ať kouknu na R25 jezdí v pohodě.
Ať kouknu na Šumavu, jezdí v pohodě. Snaží se dávat větší soupravy pro kolaře, i když si to kraj neobjednal. Ano, začátek byl krušný.
Královéhradecký kraj ok. Karlovarský ok. Kde máte problém? S tím, že to není modré? Nebojte, v Plzeňským kraji budou mít modrý nátěr. A poznáte jej pouze z hlášení nebo malého loga na mašině. 🙂

Štěpán

Tak Šumavu bych jako „v pohodě“ rozhodně neoznačil. R25 taky ne. Všude jen 654 a 845, to nejhorší, co lze na kolejích potkat.
Nicméně, pokud tady budou jezdit RS1, tak to možná nebude až tak špatné, byť to bude od společnosti, která mezi příkladné rozhodně nepatří.

Georg

845 je to nejhorsi, co jde na kolejich potkat? becka, 810, 460, bymee se nejak do argumentace nehodi, ze…

Štěpán

Ano, je. I 810 nebo 460 jsou asi tal milionkrát pohodlnější (čímž nepopírám jejich zastaralost, nicméně oproti 845 nebo 654 je to luxus).

Kom

to ovšem místním fanatikům soukromých dopravců nevysvetliš… pošumavské jedna velká ostuda, R25 taky…

noerf

Jihočeský kraj soutěžil vlaky v rámci Šumavy provoz pro 65 lidí, v létě pro trasu České Budějovice – Volary/Nové Údolí kapacitu 130 osob dle podkladů tehdejšího dopravce ČD. Přitom na výše uvedené lince v létě jezdil brejlovec s dvěma patry a jedním klasickým vagónem, který byl z poloviny určen pro kola. Tedy kapacita cca 280 osob.

Tomáš Koubek

Moc se mi „líbí“, jak jedna z podmínek je, aby vlaky nového dopravce „uměly“ jezdit rychlostí minimálně 100km/h, přitom zrovna na trati Horažďovice-předm.–Klatovy–Domažlice budou moci využít max. 90km/h a to ještě pouze na úseku Klatovy–Janovice n/Ú. (cca 8km), protože na zbytku trasy je Vmax. 65km/h. A takto je to i u jiných výběrových řízení…

Petr

Není to předmětná trať, ale nevíte prosím někdo, co je s vlaky z Domažlic do České Kubice? ČD je mají na webu v jízdním řádu, ale vyhledávač spojení je neukazuje. Přitom snad všechna ostatní přeshraniční spojení do Německa normálně jezdí.

aaabbb

Jsou dočasně zrušeny, zřejmě na popud objednatele.

-TR-

Překračování státní hranice za účelem turistiky je zakázáno. Takže ani nemá smysl, aby ty vlaky nyní jezdily.

Jiří

Ojetina od Stadleru, ze je novější než regionova ? Typuji rok výroby 90. Léta….chápu, ze na Regionovu se kouka přes prsty, ale je to aspoň vlak narozdíl od tramvají soukromých dopravců. Kam ty kraje spějou je hrozný

Jiří Kocurek

Ale olej v motoru je vyměněný!

Marty

Vy nazýváte Regionovu vlakem? Potěš koště

Pezos

No tak má v tom slově „vrak“ překlep, je tam toho 😉

Fandík

Pokud mají 2,5 roku do zahájení,tak mohli objednat nové vozidla a nespoléhat se na RS1….

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

ČD zkoušely dělat soutěž na DMU70 a místo toho tu máme 22 ojetých RS1. GWTR má taky ojeté RS1.

Kubrt

Žádná soutěž na DMU 70 nebyla.

Kubrt

To by bylo moc drahé, kraj chce platit pouze provoz ojetin.

Jiří Kocurek

Kdyby kraj požadoval nová vozidla, tak by se ČD přihlásily s řadou 811 s tvrzním, že se jedná o zcela novou řadu motorových vozů a tím pádem to jsou nová vozidla. A kraj by výběrové řízení raději zrušil. Tohle už tady bylo s řadou 814.

aaabbb

To je úplná blbost, protože požadována byla zároveň také rychlost 100 km/h.

Jiří Kocurek

Kdyby byly… kdyby kraj chtěl nová vozidla a nepožadoval 100 km/h ….
Lepší?

Leinad

Radši zrušit výberko, než nechat ÚOHS a soud vysvětlit modrogumům definici slova „nový“

Ryk Mat

České dráhy tvrdě doplácí na své lži o tom, že regiofon je moderní vozidlo.

JirkaK

jenže v tomto případě ČD nabízely taky RS1 (650/841) stejně jako GWTR

Gale

Takže z toho vyplývá, že nábřežné je dražší než nemravný zisk chamtivého kapitalisty..

Ryk Mat

No jo. Ale ČD se tou lží cestujícím vysmívaly do obličeje tak 15 let. Za to a další aroganci budou platit ještě dlouhá léta.

Štěpán

Kolik panterů bude do těch Klatov jezdit? Osobáků mezi Plzní a Klatovy je tolik, že i nešikovný dřevorubec by je spočítal na prstech jedné ruky. Nebo je v plánu po obměně vozového parku nějak počet spojů navýšit?

suri

Podle smlouvy na linku P2 má do Klatov jezdit regiopanter na jednom páru vlaků a jen v pracovní dny – 7805 Klatovy odj. 6:42 / 7818 Klatovy příj. 16:17, ale zato zdvojeně 🙂

MartinS.

Dva, ale spojení do jedné soupravy 😉

Štěpán

Tak to je teda výhra 😀

Lesan

Pantery by měly jezdit jen do Přeštic, Klatovy budou mít stále rychlíky jako nyní. Do Klatov by měl zůstat v panterech jen ten jeden obrat, který jezdí dnes klasika s plecháčem.

Petr Šimral

Zdravím. Poslední věta, předposlední slovo…
nikoliv korun, ale vlkm.

suri

Nerozumím tomu, že se pořád dokola omílá, že v Klatovech navážou na nové vlaky Regiopanter – Čížek a od něj to papouškují další. Fakta jsou taková, že je sice vysoutěžena u ČD linka P2 Klatovy-Plzeň-Beroun s regiopantery, ale pokud se zásadně nezměnil přístup, tak Klatovy budou nadále obslouženy linkou R16 vedenou nyní v klasické soupravě a linka P2 s regiopantery fakticky bude podle výběrka a v něm uvedeném počátečním jízdním řádu omezena jen na trasu Přeštice-Plzeň-Beroun s výjimkou jednoho páru vlaků, který pojede skutečně až do Klatov. Ty dokola omílané regiopantery se v Klatovech skoro neukážou. Osvětlení té záhady s… Číst vice »

MartinS.

Třeba chtěl říct, že se v Klatovech budou potkávat s regiopanterem na lince P2, protože podle návrhu jízdního řádu ten zdvojený panter stráví v Klatovech skoro 14 a půl hodiny. Takže na potkávání bude čau dost 😉

-TR-

Pantery do Klatov prodloužit nelze. Důvodem je to, že v úseku Přeštice – Švihov se nedá nikde křižovat. I když – možná by to šlo, ale jen každé 2 hodiny a se symetrií v X:30.

suri

To není nic nového, to se všobecně ví. Mě vůbec nevadí že do Klatov fakticky regipantery vůbec nebudou jezdit – hodinová obsluha Klatov rychlíky R16, když odhlédneme od nepravidelnosti dané stavem infrastruktury, je luxusní stejně jako soupravy založené převážně na standardu Bmz. Ale vadí mi ty neustále dokola omílané zvěsti o tom, jak bude od prosince v Klatovech přepanterováno a nejsmutnější na tom, je, že to šíří ponejvíc Čížek, který by jako krajský radní pro dopravu měl být v obraze.

aaabbb

A není to překážkou jen v zavedení provozu Os, ale i v neustálém přenášení zpoždění u rychlíků. Taková výhybna Točník by udělala velkou parádu, dokonce tam na to je i prostor a i ta kolej tam je, jen je manipulační.

Josef Král

Snad budou mít ty vlaky uzavřené oddíly. Ne jako RS1, které jezdí třeba do Chebu. Když se v zimě otevřou dveře, profoukne to přes celý vůz.

xyz

Tentokrát i vcelku dlouhá doba mezi podpisem smlouvy a začátkem plnění kontraktu. Inu, šlo o soutěž, nikoliv o „rozstřel“.

Chronosphere

A teď začne nářek a zoufalé vytí….

Pražák

Pláč a skřípění zubů😉

Robil

Kde?

Pražák

Tam kde jsou termíny jako „konkurence“ či „soutěže“ považovány div ne za vlastizradu?

Jiří Kocurek

A kde česká firma není dostatečně česká, protože nepatří státu a tedy železničářům.

Georg

jeden soudruh rezijkar dokonce oznacil gwtr za nemeckou firmu, co se tady clovek dneska nedozvi.

Robil

Nad tvým chabých rozumem :))))