Řidič žádá ŘSD o odškodnění za poškození auta prasaty při jízdě po neoplocené dálnici
Otevření úseku D35 z Opatovic do Časů. Foto: ZEK Praha
ŘSD zatím zkoumá, zda lze škodu uhradit z pojistky. Obává se, že se z takového řešení může stát precedens.
ŘSD pravděpodobně považuje za nebezpečný precedens, že by mohlo úřední rozhodnutí vést k odpovědnosti.
A nemá řidič jet takovou rychlostí, aby bezpečně zastavil před překážkou ?
No tak tady si majitel honitby oddechl, balvan byl odkulen na ŘSD, jede se dál…
Jak,jako nejsou na dálnici ploty,kdo to mohl otevřít bez plotů??Co to je za blbost,potkat kance ve 130,kdyby to tak nehrotil a nedal do médii tak tam ty ploty ani neudělají
Volby = Babiš/Faltýnek/Okamura potřebovali něčím překrýt své „úspěchy“
To je ale pořádný vyčůránek.
To teď budou muset být oploceny minimálně také všechny silnice první třídy, ty jsou také ve správě ŘSD a také tam se stávají srážky se zvěří.
Naopak, pán není vyčůraný ale dožaduje se svého práva. Na dálnici je stanovena minimální rychlost, tudíž by měli být hrozby typu zvěř, chodci a jiné překážky odstraněny a měl by jim být zamezen opětovný vstup. Právě aby bylo možné jet bezpečně minimální rychlostí. Na dálnici fakt v noci nemůžete jet 40 co kdyby něco… A pokud jedete 80 a na potkávačky tak se stádem prasat roztaženým přes celou dálnici stejně nic neuděláte a rána musí přijít. Měl by to zaplatit p. Havlíček a hnutí ano společně s ksčm a čssd
Takže když uvidíte srnu, tak pojedete minimálně 80 km/h? Co to je za blbost. Ta minimální rychlost je ve vztahu ke konstrukční rychlosti vozidla, ne že tam musím jet za každých okolností min. 80 km/h.
a co tak nejdřív si pročíst článek? AŽ POTÉ ostatním sdělovat SVŮJ PROMYŠLENÝ názor…. Bo dálničku zprovoznili ještě před dokončením… bylo přece před volbami, tož co se zdržovat až budou postavené i ty protivné detaily jako např. zábrany proti zvířátkům cituji z článku: „Dálnice proťala přirozený koridor pro zvěř, aniž by byla zvířata nějak chráněna. Již před samotným otevřením dálnice se ozývaly hlasy varující před nebezpečím z možného neoplocení dálnice. Například poslanec KDU-ČSL David Šimek na facebooku po prohlídce dálnice před otevřením upozornil, že není oplocena, a zda je nutné „hnát otvírání dálnice na sílu za každou cenu“. ŘSD to… Číst vice »
Spíš je otázka, jestli máte šanci uvidět divočáka na půl druhé hodině při rychlosti 80 km/h, jak si to šine sviňským krokem přímo k silnici, nehledě vpravo-vlevo.
A jak pomalu by se muselo jet, aby ho šofér viděl, ikdyž mu do takovéh úhlu světla nesvítí. A jestli by takhle nízká rychlost nevedla k nebezpečí pro ostatní provoz. Zetor na dálnici nesmí právě z toho důvodu, že by byl příliš pomalý.
A co kdyby mu to poslal Andrej a byl by klid. Stejně to byla jeho akce, aby si mohli přestřihnout pásku a všude se pochválit a ta částaka je pro měj nic. Ani by to nebylo poprvý co by někomu daval ze svýho.
Právě, protože by to dával ze svého, tak to nehrozí.
Měli by spor prohrát a situaci vyřešit v každém exitu zapíchnout ceduli „Vjíždíte na dálnice, počítejte s tím, že tu můžete potkat prase!“
Ano, divočák je typickým účastníkem silničního provozu na dálnici a má taky patřičně nalepenou známku nebo zajištěnou elektronickou známku.
A osvětlení!
Odrazky pro každého divočáka. Zn. Dodají Děti Země.
U jelenů už se to zkouší
https://www.reuters.com/article/factcheck-glowingantlers-finland-idUSL1N2OP2K9
Jo já bych se takovému nějakému alibistickému řešení nedivil, úřední logika je stejná.
Tak co, kdy se bude na dálnice dávat 160?
Až tam budou ty značky „Pozor na prasata“
Co když tam bude srna? Dal bych tam i tuto značku. I polní zajíce, veverky a slona (co kdyby utekl z cirkusu)… A vlastně bych udělal něco na způsob mýtnice jako v IT, kde by při nájezdu na dálnici musel člověk zaškrtnout a vyplnit formulář, že je poučen o tom, co vše se může na dálnici stát. (ironie)
Srny obvykle nemají řidičák.
Můj osobní neprávnický názor je, že by to vzhledem k chybějícímu plotu, kolaudaci a výstražným/omezujícím dopravním značkám mohl vyhrát. Nicméně bude to potřebovat několik posudků a také porovnání období bez a s plotem jak na daném novém úseku, tak i obecně v celé republice (a zdůrazněním na období přechod podzim-zima). Pokud někdo víte, tak mně prosím doplňte, jak to měl s pojištěním havarijním / střetu se zvěří? Slovo do pranice – kdyby to pojištění měl a tedy by mu tu škodu pojišťovna uhradila, nevymáhala by to následně po ŘSD vzhledem k okolnostem ona? Tedy pokud by neměli tu samou pojišťovnu…… Číst vice »
Stavba byla určitě ve zkušebním provozu, snížená rychlost a další upozorňující dopravní značení, tam se nemá co řešit.
Češi jsou tak vyčůraní to je děs…
Jen by mne zajímalo ( ale vážně – nějak mne to minulo ) ve kterém zákoně/vyhlášce je napsáno, že dálnice se rovná místo, kde nemohu/nesmím potkat zvěř. Doteď jsem si myslel, že ploty okolo dálnic mají minimalizovat možnost takového střetu, ale rozhodně mu stoprocentně nezabránit.
Tak za bezpečnou jízdu rychlostí 130 km/h kasíruje ŘSD 1500 korun a je to tedy jejich povinností tomu dostát, jinak se jedná o podvod.
Blábol?
Blábol, i když zejména proto, že jak jsme si ověřili u e-známek, stát neposkytuje službu a tím pádem ji nikdo nemůže reklamovat.
Znám člověka, co si zaplatil těch 1500 Kč a jezdí po dálnici 110. Byl tedy okraden nebo to je jiný případ?
Jaký k tomu má důvod? Pokud ne reálný a patřičný důvod dle zákona, měl by být neustále pokutován za bezdůvodně pomalou jízdu.
110 není pomalu a jak víte že je to bezdůvodné? Větší vozidla jako náklaďáky nebo autobusy jezdí pravidelně 90-100 a je to v pohodě. Navíc každý řidič má jezdit tak, aby přizpůsobil jízdu svým schopnostem a stavu vozovky a okolního provozu. Nikdo nikoho nemůže jezdit maximální povolenou rychlostí, to je nesmysl.
Presne totez si rikam. Nebo budeme zalovat RSD za to, kdyz na dalnici nekdo srazi opileho chodce? Nebo kdyz se protrhne prehrada a dalnici zaplavi? Prece si platim 1500 aby tomu bylo zabraneno! /facepalm
Další blábol?
A také musela celé stavbě dálnice předcházet nějaká studie vlivu na životní prostředí. Tuším se tomu říká EIA. Takže o pohybu té zvěře měla ŘSD dávno vědět a ten plot tam vybudovat před uvedením do provozu. A ne až potom co tam došlo ke střetům.
Já si myslím, že to doslova není napsáno nikde. Už protože může hořet kamion převážející živá prasata.
Ale jde o míru zavinění. Pokud tam někdo měl postavit plot a nepostavil, tak se na něj dá hodit (spolu)vina na následcích. Pokud někdo zapálí autobus, taky kromě ceny samotného vozidla mu lze přišít i co se stane kvůli evakuaci (sražení cestujícího jiným vozem).
Dacan sešlápnul plyn, ale že není na světě sám, na to zapomněl…má koukat před sebe, očima těkat a předpokládat…možná ještě bude chtí vytřít zádel…
Ale že takových „dacanů“ je. A jedno zda na okreskách či dálnicích.
Hlavně v noci…
Jasně, kdyby jel na kole, tak by ho ta bachyně netrefila.
Pro ilustraci, jak rychle takové zvíře běhá: https://www.foxnews.com/us/oh-deer-camera-captures-animal-flying-toward-cyclists-after-being-hit-by-car
oploťte celou republiku a vyhlaste, že od teďta už se žádnému bezmozku nic nestane a uvidíte, že nebudete mít pravdu…
Nikde nepíšu o oplocení celé republiky. Leda tak o oplocení dálnice, aby tam za zvěř nemohla.
A nemohla ani tím pádem vyskočit těsně před autem. Což plot na hranici republiky nevyřeší.
Ale jak vidno nemáte argumenty, jen chcete nadávat.
Mohli tam dát aspoň varující značky se skákajícím jelenem. A za mně klidně i snížit rychlost na 90 (jako na běžných silnicích), než se plot dodělá. Pak by řidič nemohl říct ani popel. Ale takhle mu celkem věřím, že tam zvěř neočekával, kor na nový dálnici..
Jen aby to nedopadlo jako v Polsku: skákající jelen a dodatková tabulka 87,5 km
Ale když jedeš 90 km lesem, tak co té správě zbývá 🙂 .
Nejsme v Kanadě. Za dálnici se platí, aby se řidič nemusel zdržovat na 50 km/, 30 km/h v obci nebo za traktorem. Za dálnici se také platí, že se tam může jet 130 km/h.
Dálnice, která umožňuje jen 90 km/h na 90 km dlouhém úseku tak nějak není dálnicí.
Dálnici definují i jiné věci, než rychlost. I s tou devadesátkou budete v cíli dříve, než když pojedete po jedničce přes vesnice.
Navrhují zavést zonu se značkou s jelenem po celé republice tak jako v Praze pro segwaye a široká kola nebo v Paříži zonu 30 a na každý hraniční přechod umístit jednu značku
😀 Jako fakt? Ale v Bulharsku jsem viděl značku „podprsenky“ (nerovnost vozovky) s dodatkovou tabulkou 45km. Takže věřím…
Smůla, asi to budou muset. Viz. obdobná kauza z nedalekého Chlumce nad Cidlinou:
Soud nařídil radnici uklízet listí v soukromé zahradě, padá z městské aleje
Radnice v Chlumci nad Cidlinou musí uklízet ze soukromé zahrady listí, jež padá z městské aleje. Majitel zahrady se toho domohl u soudu. Takové rozhodnutí může spustit lavinu žalob a sousedských sporů
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3393106-manzele-si-stezovali-na-listi-z-mestskych-stromu-radnice-ma-podle-soudu-jejich
Jestli zvíře nemá majitele, tak si zbytek přeci mohl „poškozený“ naložit a odvést si na zabijačku.
Že by to bylo pytláctví? V tom případě snad zvíře patří místním nimrodům.
Asi dost často platí:
vlastníci pozemků, které úředním rozhodnutí patří do honebního společenstva, jenž honitbu obvykle pronajalo nájemci, typicky myslivecké sdružení
to by mě zajímalo, jestli jsou pozemky s tímto typem komunikací součástí honitby
Přesně. Jakmile z toho mohou mít prospěch, patří zvíře myslivcům. Jen z toho koukají problémy, tak najednou není jejich. Neskutečné, co si tahle sekta prolobovala.
Je oplocení dálnice ze zákona povinné nebo jde pouze o doporučení ?
Pokud povinné není, pak ŘSD neporušilo žádnou povinnost … tudíž těžko může být odpovědné za vzniklou škodu …
Hypoteticky vzato, všechny silnice – nikoliv jen dálnice – by měly být v lesních úsecích oploceny ….
Tím spíše, že oplocení „někde“ musí být přerušeno a pokud „zvíře“ půjde podél plotu k místu přerušení, tak se na vozovku stejně dostane …
Prdlajs ze zákona povinné. Bylo oplocená dálnice součástí projektu a jednalo by se o kolaudační závadu, kdyby nebylo?
Bylo součástí projektu a pro kolaudaci je nutné.
Dálnice by měli být oplocené z důvodu předepsané minimální rychlosti. Tohle bylo učivo na dopravní průmyslovce už před pětadvaceti lety. Tenkrát bylo tuším něco ve smyslu, na komunikaci s minimální předepsanou rychlosti zodpovídá za překážky bránící v plynulosti dopravy provozovatel komunikace. Jak je to dnes nevím, ale zvíře na dálnici je překážka…
Vědělo se, že je tam zvýšená pravděpodobnost výskytu zvěře vzhledem k přetnuté trase? Vědělo. Měl tam být plot? Měl. A byl tam? Nebyl. Věděl o tomto riziku pohybu zvěře i řidič? Pravděpodobně nevěděl. Měl možnost srážce řidič zabránit ? Ne. Kdo za to tedy může?
To, že zvěř nikomu nepatří je možná pravda, ale když si člověk neoplotí zahradu nemůže se divit, že mu tam bude zvěř chodit. Nějaké ohradníky či odrazky jsou nanic. Vždy je mezi nimi průchod a zvířata nejsou hloupá.
Sice si myslím, že by měl řidič dostat odškodnění, ale to co jste předložil je poněkud nešťastné. Jak jste přišel na to, že řidič neměl možnost srážce zabránit?
Jaké ohradníky máte na mysli a jak jste přišel na to, že jsou na nic? Víte jaký je rozdíl mezi ohradníkem a odrazkou? Jaký průchod? Mezi ohradníkem a čím?
Neměl možnost. Vycházím z toho, že dle policie bachyně vyskočila z příkopu bezprostředně před auto. Jistě, pokud by se procházela po komunikaci a řidič byl ještě vzdálen byla by to situace jiná a jistě by se řešilo, zda jel na potkávací či dálková světla a jakou jel rychlostí. V takovém případě by to byla jeho chyba, protože by nedodržel povinnost přiměřené rychlosti a to, že nebyl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost na kterou měl rozhled. https://www.policie.cz/clanek/srazka-s-prasaty-na-dalnici-d35.aspx „Do té doby spoléhalo ŘSD jen na pachové a světelné ohradníky.“ Ohradník. Obvykle lanko napájené el. energií na laminátových tyčkách či dřevěných kůlech nebo… Číst vice »
A to jste zjistil kde, že to tak bylo? Ta vaše pouhá textilní páska je ve skutečnosti elektrický ohradník, ta textilní páska slouží k zviditelnění a do ní jsou v pleteny kovová vlákna. Světelný ohradík není odrazka. Funguje to trochu jinak. A ta mezera je viditelná pro vás, právě na zvířata to funguje trochu jinak. Já tam nic neměl, pro ŘSD nepracuji, to je vaše vlastní myšlenková konstrukce. O odrazkách jste psal a proto jsem se na ně vás ptal. Světelný ohradník není odrazka. To má být snaha o účelovou dezinterpretaci z vaší strany?
Tedy mi prosím vysvětlete, co to je ten světelný ohradník. Mám si to představit jak? Jako nějaký světelný řetěz na vánoční stromek? A proč píšete o elektrickém ohradníku, když tam pravděpodobně žádný instalován nebyl. Píše se o pachovém. A jak vypadá ten pachový ohradník aby tam nebyly mezery?
Zastavit vozidlo na dohled znamená před statickou překážkou, ne že někdo skočí na silnici nebo vjede z vedlejší (v případě, že nemáte čas reagovat).
Nemyslím si, že ta překážka musí být statická. I kdyby se tam to prase procházelo bylo by to stejné. Ale tohle je jiná situace a já to psal.
Jako, že když jede řidič po silnici, tak musí před jízdou dostat rešerši, že cestou může potkat zvěř? Nechápu proč by měl někdo jiný nést odpovědnost za srážku vozidla než řidič, respektive jeho pojišťovna. I na oplocené dálnici často potkávám zvěř, která se někudy dostala přes plot a kdo si myslíte, že by měl mít tu odpovědnost tam? Lidi si myslí, že můžou odpovědnost za své jednání jednoduše hodit na někoho jiného, ale tak to prostě není a s rizikem střetu se zvěří prostě musí počítat.
Byla tam značka, která by na toto riziko upozorňovala když toto bylo vysoce pravděpodobné? (kdyby nebylo, nikdo nebude vyhazovat peníze za stavbu oplocení)
Ale to by pak museli být tyhle značky úplně všude. Před nedávnem jsem potkal v noci srnu u silnice v okrajové části okresního města.
Znám. Zvěř se stahuje za potravou. Ve městech je tepleji a pokud tam jsou zahrady tak zajdou. třeba na spadaná jablka. Jedna věc je, pokud je to pár případů a jiná věc krajina, kde si lidé postaví dálnici a teď divočáci zblázněte se.
A taky tam bylo povolených 130?
Pokud jde o domácí zvířata je odpovědnost vlastníka jasná.
A komu patří ta zvěr? Státu! A často je státem chráněná. Když váš čokl, někomu něco poškodí budete cvakat, že se z toho poserete. Takže ať si stát ohlídá svoje prasata a bude klid.
Dalnice neni stale zkolaudovana a je v predbeznem uzivani, tj. neni podle norem hotova.
Pokud není zkolaudovaná a tedy není jak říkáte hotová neměla by být užívaná.
To co píšete, je absolutní nesmysl. Každá dálniční/silniční stavba je nejprve v režimu předběžného užívání. Je to z toho důvodu, že zde musí proběhnout měření hluku, aby se dokázalo, že nejsou překročeny limity. Je to jedna z podmínek kolaudace. A měřit hluk můžete samozřejmě pouze na dálnici, po které vám jezdí auta 🙂
A nemělo by tam to měření probíhat za takového režimu, ve kterém ta dálnice bude následně fungovat?
To přece probíhá, za běžného provozu, bez omezení.
Ptal jsem se pana Bečváře. Ale jistě. Plot nemáme, výskyt zvěře tam je více než pravděpodobný, ale my tam necháme jezdit auta v běžném režimu, bez omezení.
zdvořile si dovolím upozornit, že to nebyli ve při domácí, alébrž divocí.
Které z těch dvou zvířecích druhů je … ehm … asertivnější/nebezpečnějěí, je známo spoustě lidí, kteří při výšlapu přišli o pejska, jenž nepřežil střet.
Ano, divočáci jsou svině. Obzvláště pokud jde o bachyni se selaty.
Dovolim si podotknout, ze ani oploceni neni zarukou, ze tam zver nebude. Uz jsem to tady v nejake jine diskusi zminoval, par mesicu zpatky jsem na D5 za exitem Myto/Holoubkov potkal srnku. Zadek pres celou sirku odstavnyho, cumak na nezpevnene krajnici a paseme se zvesela. Nejaky provoz, v te dobe jeste celkem husty, mela totalne na salamu. Budto se tam dostala primo z exitu (nebylo to az tak daleko, treba 500 metru od nej), nebo kolem SOS hlasky. Jeden by cekal, ze je to dalnice, nejbezpecnejsi misto pro silnicni dopravu, plynuly pohyb, oploceni, co takovyho by se mohlo stat… A… Číst vice »
A proto oplocení a když ono selže, tak tam mít souběžně značku „zvěř“. Je totiž třeba myslet i na to, že ne každý tam jezdí denně a zná to tam.
Jel řidič takovou rychlostí na jakou má rozhled,aby mohl bezpečně zastavit? Nejel. Dálnice není místo, které umožňuje bez hlavě využívat maximální dovolenou rychlost!!!
Můžete mít rozhled na kilometr daleko a když vám něco vyskočí z příkopu před kolo, tak tohle ustanovení bude zcela mimo. Kdyby bylo podezření na spáchání přestupku nepsalo by se, že zde žádné takové podezření není.
No, to je průšvih. Proč to zahájili, když to nebylo hotové?
Protože se tam chtěl vyfotit odstupující ministr.