Režijky po pěti letech zdraží, nově se budou automaticky valorizovat

Počet majitelů režijních jízdenek dlouhodobě klesá. Ilustrační foto: Jan SůraPočet majitelů režijních jízdenek dlouhodobě klesá. Ilustrační foto: Jan Sůra

Navyšování ceny bude každoročně automatické o 90 % výše inflace.

255 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Van Houten

Bezpochyby férový nápad. Teď ještě automaticky zvyšovat plat o 90 procent inflace.

Zdeněk

Nejlepší by bylo vrátit se k praxi před přechodem na režijky. Režijní jízdné plus pár volných jízdenek podle odpracovaných let. Aby všichni ti závistiví slintalové kterým leží režínka v žaludku měli pokoj. Znám spoustu zaměstnanců co jedou vlakem 2x do roka a tím že si „platí známku“ systém akorát dotují.

Jan Prokeš

Od ukončení školy až do důchodu jsem pracoval na železnici, kde jen tak mimochodem byly platy nízké, o dost nižší nežli u civilních podobných řemesel. Když už to bylo neúnosné a začali jsme reptat, šuškat o stávce atd, vedení ČSD, pak ČD, pak SŽDC nám nejprve začalo vyhrožovat že stávkovat nesmíme, je to protiprávní atd atd. Nakonec nás vždy společně i s odbory uzemnily, zjednodušeně řečeno: “ Držte huby, máte režijky, můžete jezdit až do smrti zadarmo, to vám už nikdo nikdy nesebere“. Nejprve jsme ostrouhali o deset jízdenek v první třídě, což byla jen tak mimochodem odměna za kvalitní… Číst vice »

vtvt

Předpokládám, že všechny držitele řežijních jízdenek začne enormě zajímat ekonomická kondice ČD. Cituji z vyjádření šéfa ČD pro Hospodářské noviny: DOTAZ: Jaké chystáte financování, abyste na jedné straně přežili, ale zároveň se vyhnuli třeba nedovolené podpoře? Chystali jste dluhopisy, z nich nakonec sešlo. Jak si poradíte? M. KRAPINEC:Vždy je to nějaký mix. Na úvahy, jak to splatíme, odpovím: třeba nijak. Stačí, když budu schopen dluh obsluhovat, splácet úroky. Říkám, že hlavní je, aby dráhy byly pro partnery dobrým dlužníkem, a potom se nemusíme bát. (…) Co byste dělali, kdyby ČD za Vámi přišla že si od Vás chce půjčit, ale… Číst vice »

Granja

Proto furt melduju – to je nový výraz pro flašinetování?

vtvt

Popíráte souvislost neradostné ekonomické situace ČD s tím, že malinko upravili množstevní slevu cca 95% na režijní jízdenku?

Kdyby sleva byla řekněme pouze 40% tj. režijní jízdenka obdobná jízdence IN100 kdyby stála 13 tisíc, tak ČD by se slevou asi nehýbala.

Vemte si, že např. množstevní sleva pro prémiovou službu přenosné IN100 do první třídy je cca 43% při množstevním nákupu 12 ročních jízdenek. Jedna roční přenosná do 1. třídy vychází po slevě na 20 tisíc, před slevou 35 tisíc. A tuto % slevu ČD drží letos i loni.

Granja

Nepopírám nic, ani ty vaše opakující se žvásty.

Staňa Míček

Dluhopis opravdu není půjčka u Homecreditu na novou ledničku.

vtvt

V čem spatřujete rozdíl, když si vezmeme např. cca 10 milionovou útratu Českých drah do parní lokomotivy, kterou pro ČD v Německu dávali dohromady několik let? To je částka jako za 10 tisíc režijních jízdenek bez DPH.

A bez ETCS stejně tahle parní lokomotiva asi nebude moci jezdit po republice.

https://zdopravy.cz/z-hromady-srotu-opet-stroj-stoleta-parni-lokomotiva-365-0-se-po-ctyrech-letech-vraci-z-nemecka-129187/

ušatá

Nejlépe prodat vozy a lokomotivy. To bude najednou peněz.

vtvt

Napadá Vás, jak by ČD mohla přežít své obrovské dluhy? Fakt konkrétní nápady. Např. zdražit jízdnéna 10ti násobek.

Andy

Tvl… Tenhle Rakousko-uherskej přežitek by měl skončit úplně. A nebo mají snad lidí z českejch drah,, co tu fňukaji v komentářích pocit, že lidi co dělají v Albertu v lednu zaplatí 13 stovek a potom zbytek roku nemusí za nic platit?

EC104

…typický český závistivý clověk…

petrof

co furt mají nádražáci s tou závistí?

FP1

Tak když jim leží v žaludku naše režijky, ale jízdní výhody jiných už nevadí.

veli.k

Každý zaměstnavatel má nějaké firemní benefity. Kdo pracuje v Mc. Donaldu, má slevy/zdarma jídlo a pití, kdo pracuje v bazénu, má zdarma vstupy do bazénu. Kdo pracuje ve státním muzeu nebo na hradě, má v celé republice zdarma vstupy do státních hradů a muzeí (včetně rodinných příslušníků, případně s výraznou slevou). Kdo pracuje u mobilního operátora, logicky má velmi výhodný zaměstnanecký tarif. Kdo pracuje v bance, má samozřejmě výhodnější podmínky na bankovní produkty. Nevím, proč pořád tedy všem vadí, že zaměstnanci ČD mají cestování s nějakou slevou. Podívejte se na většinu autobusových dopravců. Také nabízí cestování svými autobusy zdarma včetně… Číst vice »

Andy

Ať si autobusáci od Jančury klidně jezděj jančurákama zadarmo, lidem jako ty uniká jedna věc; tohle jde z eráru, tohle není soukromá firma.

Já budu moc rád, když budeš jako zaměstnanec mít 40% slevu, enjoy… Ale předplatit si za cenu třech jízdenek drandění na celej rok je výsměch.

Jane

A vy si myslíte, když někdo pracuje v polostátní organizaci ČEZ, že nemá výhodný tarif na elektriku. A také mu to financujeme všichni, ale o tom už se nemluví veřejně.

Cedník

Má stejný tarif jako všichni ostatní. Když před mnoha lety zaměstnanecké tarify skončily, dostává jako kompenzaci finanční příspěvek od zaměstnavatele.

Andy

Proč se všichni vozí po režijkáxh? Protoze vždycky když se tenhle přežitek má zdražit o stovku, vy všichni začněte prskat jako křečci

Jane

Víte oni ty platy na drahách to je dost velká bída.. vždy nám bylo řečeno, že nízké platy nám kompenzuje režijka.. a teď se prosím nebavím o platu strojvedoucích a výpravčích.

Hojakar

Ano banefity existuji- pokud si na ně ale ta soukromá firma vydělá to za a). A za b) ty benefity jsou převážně pro zaměstnance, ne rodinne příslušníky a pokud zamestananec ve firmě skočí nebo je do důchodu, o veškeré benefity přichází – narušil od rexijek CD

Otmar

Přijď k nám. Dostaneš režijku a já ti rád přenechám svoji noční na Silvestra. Co ty na to?

BDT

Nejste jediný, kdo pracuje na silvestra v noci. Co je to vůbec za argument?

Ketchup1970

Ale plat sestry na ARO v nemocnici není 27 hrubého ..

Ketchup1970

Obejděte s tím celou Evropu . Idealne vás ukamenuji francouzští odboráři SNCF ( CGT) a žluté vesty zas budou blokovat mýtné brány na všech autoroute. Myslím ze i firove v DB budou proti a tak dále .

David

Třeba zvolíme vládu, která bude opravdu bojovat s inflací a tím nám zlevní režijky…..no, tak se probudíme….

Vtvt

Nalijme si čistého vína. Zaměstnanecké benefity bude ČD schopna poskytovat akorát svým zaměstnancům jako např. slevu na své služby. Nikomu jinému.

Protože k 30.6.2022 Skupina ČD
– dlužila cca 70 miliard
– takřka neměla peníze a půjčovala si měsíční směnky
– bude muset zaplatit (a asi si půjčit) cca 50 miliard za objednané investice (zejména vlaky)
– měla v plánu během 10 let investovat do nových vlaků 100 miliard.

A to v situaci, kdy finanční ředitel ČD žádá stát o extra miliardy – viz rozhovor z letošního září
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/lukas-svoboda–musime-zmenit-system-financovani-zeleznicni-doprav/-31818/

MHD

Zapomněl jsi uvést úrokovou sazbou. Jak se toto mohlo stát?!

vtvt

Vliv obrovsky drahých úroků (za 14 let se dluh zdvojnásobí v éře 7,5% ročního úroku a to opomíjím složené úročení) jsem nezmínil, neboť mi to připadalo přespříliš na erudici předřečníka, když se dožaduje zlevnění režijních jízdenek.

Klidně mě doplňte, chcete-li.

Vapa

Když tady operujete s čísly, tak spočítejte o kolik se sníží díky režijkám zisk s jízdného.

vtvt

Nechám Vám prostor.

Váš výpočet mě bude velmi zajímat, neboť šéf ČD letos odhadoval, že jízdné pokrývá kolem 20% nákladů ČD. Tož kdyby nebylo dotací, tak ČD nikdy nemá šanci dosáhnout zisku = čili „zisk ČD z jízdného“ je fata morgana.

Ale třebas mě překvapíte. Těším co napíšete.

Otmar

Řekl bych že řádově o jednotky milionů. Což je asi tolik jako když mi dneska vypadne jedna koruna z kapsy.

Granja

…. a pořád to stejné dokola – stejný flašinet. Proboha PROČ?

vtvt

Zlobíte se, že na fantazijní úvahu předřečníka zazněly reálné fakta, které se Vám nelíbí?

Granja

Já se nezlobím, jen mě iritují ty stále stejné žvásty, kterými se musím (a nejen já) prodírat.

vtvt

Ach tak, takže máte zájem o část reality? A zbytek reality Vás obtěžuje?

Irituje Vás fakt, že důvod proč pasažérská ČD musí šáhnout do množstevních slev pro některé pasažéry, spočívá v tom, že jde mj. o důsledek toho, že je v obtížné ekonomické situaci?

ušatá

Zatím jste nikdy nereagoval na připomínky k vašim propočtům a uvažování a o nákladech třeba v jiných oborech doprav y a jejich financování apod. Čímpak to? A co tak říci, jak by tedy měla fungovat doprava v ČR a kde na ni vzít, když budeme skutečně počítat objektivně všechny náklady, škody, dopady??? To neumíte, nebo je to moc práce, nepohodlné, nepříjemné, nikdo vás za to neplatí nebo proč?

vtvt

Šotoúvahy/“výkřiky do tmy“ nezaplatí faktury, mzdy a splátky úvěrů.

Nejde o mé výpočty, nýbrž cituji. Viz např.
http://www.ceskedrahy.cz/assets/pro-investory/financni-zpravy/pololetni-zpravy/pololetni_zprava_skupiny_cd_2022.pdf

Otmar

Ano ale také bych neopomněl sdělit že velká spousta zaměstnanců chybí. A to v provozních profesích. Ztráta několika dalších zaměstnanců kteří by v důsledku snížení jejich celkových příjmů (zvýšení výdajů za dojíždění) by způsobila dřívější kolaps než z toho důvodu jaký naznačujete…

vtvt

Na jaře 2022 ČD má splatit cca 10 miliard. Splatí je?

Poslední veřejně dostupná čísla jsou k 30.6.2022:
Celá Skupina ČD měla v hotovosti/v bance 2,11 miliardy. A to díky tomu, že si ČD půjčila 2 miliardy na směnku s měsíční splatností = lidově řečeno = měla by ČD na mzdy za červen, kdyby si nepůjčila na měsíční směnku?

Už chápete proč kroutím hlavou nad investičním apetitem ČD? Už chápete proč se divím, že neprodávají zbytný majetek jako např. Pendolina či Railjety/Interjety/Comfortjety?

Chada

Na jaře 2022 ? To je tak, když kvantita převažuje nad kvalitou

Honza11

Vždycky se zamyslím nad tím, že má režijku ČD taktéž ten zaměstnanec SŽ, který řeší příděl kapacity, výluky atd. Připadá mi to stejné, jako by měl zaměstnaneckou slevu do Kauflandu zaměstnanec obchodní inspekce. 🙂

Jiří Šrámek

Nebo slevu do hospody bába z hygieny.

Otmar

Zaměstnanci SŽ mají režijku stejně tak jako ji v Německu mají zaměstnanci DB Netz. Je to stejné v celé Evropě. V některých zemích dokonce pro téměř všechny dopravce dané země- viz ATOC v Británii…

Vasek

DB Netz se nedá srovnávat se SŽ. DB Netz je součástí skupiny DB, zatímco SŽ je samostatná firma, která nemá s ČD nic společného (není členem skupiny ČD).

xyz

Ale dělá to samé.

král j

Pokud vím, tak j

Fliczek

Tak určitě. 👌😀

Petr Novotný

Dlouhodobě se mluví o novém konceptu zaměstnaneckých jízdních výhod pro zaměstnance ostatních dopravců, zůstává ale stále jen u debat…
…každý dopravce ať si řeší své zaměstnance a benefity. Pokud se tím zabývá nějaký úředník, tak zrušit pracovního místa. Ať se ušetří.

ušatá

Tady je to třeba řešit celostátně, doprava je celostátní, ne jen několika dopravců, krajů nebo měst.

Jirka

Jestli to chápu dobře, tak režijka ČD platí na tratích, kde jezdí. A těch ubývá. Cenu bych zachoval. Ale režijka SŽ by měla být něco ve smyslu OneTicket síťová, ne ? A s příplatkem samozřejmě.

PvvS

Zdaleka ne . Viz JMK..

Pavel

SŽ může svým zaměstnancům samozřejmě koupit OneTicket celoroční, jako druh benefitu. Stejně tak jim může koupit permanentku do kina, do zoo, do fitka… cokoliv.

Rowdy

Jistě a adekvátně zvýšit cenu za využití dopravní cesty. Nebo zavést poplatek za obsazení kolejí, stejně jako je to v zahraničí, aspoň bysme nebyli parkoviště Evropy. Jenže to by bylo pro spoustu firem smrtící.

Otmar

Přesně tak. A aby na to SŽ měla finance tak by měla zvýšit na dvojnásobek poplatek za použití dopravní cesty. Trošku tu inflaci vytáhneme vejš…

FP1

Problém režijek je ten, že MD úplně zaspalo a přehodilo problém, který se slavnou liberalizaci přišel, na zaměstnavatele. MD pochybilo, místo skutečného řešení strčili hlavu do písku, vyřadili povinnost u ČD uznávat režijky na výkonech vzešlých ze soutěží, vytvořili jen One Ticket, na zaměstnance se vykašlali, a alibisticky přehodili problém na zaměstnavatele – vždyť mohou koupit roční One Ticket, ale to je slabá náplast. Vzhledem k benefitům, co režijka má navíc.

No, o kraji, který si hraje na stát ve státě, a ještě rozlišuje mezi zaměstnanci v kraji a mimo kraj, škoda mluvit.

jzms

Pokud mi zaměstnavatel za cenu rezijky dá One ticket, tak mi řekněte ten benefit navíc. Na FIP nemám nárok….

FP1

Jenže já na FIP nárok mám + Slovensko + přeprava kol (zavazadla).

jzms

Na SK jsem zapomněl, kola si musím doplatit SK nevyuziju

FP1

Já naopak ano, oboje, proto je pro mě náhrada režijky obyčejnou síťovou jízdenkou One Ticket neadekvátní, a je to pro mě obyčejný alibismus politiků, aby nemuseli řešit problém, který svou liberalizací vyvolali.

vbb

No a jiní zase nejezdí na SK, zato jezdí po JMK, okolo Plzně, do Rakovníka, po Jižních Čechách…
Takovým se OneTicket hodí přenáramně.

FP1

Však ale já jsem pro vytvořit režijku v Jednotné jízdence, padlo by to na bedra

FP1

Však ale já celou dobu říkám, ať MD vytvoří v jednotné jízdence režijku, padlo by to na bedra MD, včetně dojednání FIP a Slovenska, byla by k dispozici všem a pak by bylo na jednotlivých dopravcích, zda ji využijí a případně si ji doplní o výhody pro své zaměstnance (třeba přeprava kol, místenka zdarma, apod…).
Ale říct, že dopravce může nakoupit síťovou jízdenku je alibismus a degradace tohoto benefitu.

vbb

Proč by režijka měla platit napříč dopravci? Zaměstnanci Tesca mají režijní nákupy i v Kauflandu a Lídlu?

ušatá

Nechápete??? Smutné!

vbb

Opravdu nechápu, proč by měl mít zaměstnanec Kauflandu slevu v Lídlu a zam. ČD slevu u RJ.
Teda kromě paragrafu 1.

qěcy

A soukromníci v UK mají FIP, protože to mají skrz sdružení ATOC. Takže kdyby MD a Cendis chtěli, tak jako vrcholové složky státu mají největší páku to zařídit všem dopravcům v Česku obdobně. Sami dopravci to nedokáží a odbory toto mohou akorát požadovat.

nowas

Zaměstnanecké benefity ale jsou v kompetenci zaměstnavatelů. Proč by to mělo těšit nějaké ministerstvo?

FP1

Však ČD je ve 100% vlastnictví státu, v zastoupení MD, takže by se ministerstvo staralo o benefit vlastního podniku.
Navíc můj návrh by byl ku prospěchu defakto všech nádražáků.

A bez ohledu na to všechno, ministerstvo by se mělo i starat o dopady, které daná věc, dané opatření, bude mít na příslušné občany (zaměstnance, apod…), kteří to nemají šanci ovlivnit. A režijní jízdné je historický benefit, takže buďto tento fakt záměrně ignorovali, nebo na něj pozapomněli, a to nevím, co je horší.

nowas

Na to jsou odbory, aby zastupovaly zaměstnance. Proč tady zas dělat z drážních zaměstnanců stát ve státě s nějakými úplně jinými pravidly?

Jiří Kocurek

Máte pravdu, ale nedá mi to: Odbory jsou od toho, aby určovaly, kde MD (ne)vyhlásí výběrové řízení na dopravce. 😀

FP1

Jenže s liberalizací, soutěžemi, přišel stát, odbory ani zaměstnanci toto nemají šanci ovlivnit.
A něco změnit a pak vzniklý problém hodit na zaměstnavatele, je pěkný alibismus, zvlášť když mají možnost to řešit, navíc toto řešení by bylo ku prospěchu všech nádražáků.
Ale udělat funkční řešení by bylo náročné, jednoduší je zrušit povinnost uznávat režijky a pak vytvořit Jednotný tarif a alibisticky to hodit na zaměstnavatele.

Když dovolíme JmK dělat si stát ve státě, a rozlišovat mezi zaměstnanci jednoho zaměstnavatele na ty co v kraji pracují, a ti co ne, tak toto by jen trochu narovnalo situaci.

PvvS

Njn, ČD narazila na realitu. A to v tom, že se musí v rámci smlouvy chovat jako dodavatel k zákazníkovi a ne jako vrchnost, která milostivě dovolí i obyčejným lidem jezdit jejich vlaky. A doufám, že po JMK a Plzeňským kraji bude podobných smluv jen přibývat.

FP1

No JMK není dobrý příklad, požadovat kompenzaci za režijky, ok fajn, ale přímo zakazovat? To je přes čáru, sahat někomu cizímu na benefit.
Pak jakým právem rozlišují mezi ČD a neČD zaměstnanci? Všichni mají zamestnecké jízdné ČD, nic jako režijky SŽ neexistuje.
Jakým právem rozlišují zda zaměstnanec v kraji pracuje či nikoliv? Zaměstnavatel je jen jeden, nic jako ČD JMK, apod…, neexistuje, navíc jsou případy, kdy tam jen zajíždí na některých výkonech.

JMK se rozhodl vytvořit stát ve státě a to je špatně, i toto by vyřešila režijka pod jednotnou jízdenkou. Kraj by dostal paušální kompenzaci a bylo by hotovo.

PvvS

Protože JMK si na rozdíl od jiných krajů BRUTTO smlouvou koupil celou kapacitu vlaků . Pak může rozhodovat kdo a za jakých podmínek tam bude jezdit. To že ustoupili a nechali režijky za příplatek, tak to bylo jen projev dobré vůle.

ČD JMK defakto existuje. Už z toho pohledu že vnitrokrajový jízdný ČD neexistuje. Jen tarif IDS JMK a One ticket. S nástupem Ibalginů se to ještě vylepší . To už ani vlaky nebudou ČD, tam bude s režijkama utrum úplně.

ušatá

Však je to také pěkný nesmysl a v tak malé republice dělat takové místní rozdíly je absurdita a další rána do veřejné dopravy.

ušatá

Protože jde o celostátní dopravu a za tu musí ručit MD a vláda. Od toho tu jsou, jinak by byli zbyteční.

Gajda

A jak to vymysleli němci, tam ta liberalizaci byla přeci jen dřív a těch dopravců tam mají taky mnohem víc?

FP1

To je mi jedno, jak to mají Němci,nejsme v Německu,

PvvS

Bohužel. To je vidět všude po železnici…

Gajda

Tak s tímto pohledem je tedy české řešení v pořádku, když jsme v Česku, tak máme českou cestu, která tu právě teď je. Takže vlastně problém není.

PvvS

Za 8 hodin jen 120 příspěvků ? To mě dost zklamalo. Čekal sem větší boj 🙂 .

Karel2

Pseudo problém znamená pseudo diskuzi

Petrof

co takhle ten socialistický přežitek konečně zrušit a nechat jen slevu pro konkrétního zaměstnance řekněme 25-30% na základním jízdném…

ros

Ač se to zdá divné,i režijka muže přivést firmě pár zaměstnancu navíc,a tu to téměř nic nestojí.V obchodě to funguje podobně-k nákupu nad 2 000 kč rohlík zdarma.

ušatá

Právě že to vůbec nikoho nic nestojí! Protože jestli jede ve vlaku víc o pět cestujících nebo deset je úplně jedno a náklady navíc tím nevznikají. Spíš se zvyšuje využití a to je žádoucí, jinak by jeli třeba autem a to je zase nežádoucí. Prostě je to jen hra některých lidí, co nemohou přijít na jméno železnici a ČD zejména. Anebo nemají vůbec ponětí o čem mluví.

XP3

A nebo by třeba zaměstnanci mohli platit druhou třídu za cenu první 😄 Nelíbilo by se vám spíše toto?

Martin M

Dovolím si přidat příspěvek do diskuze, jelikož jako vlastník tohoto benefitu mám co říct, ne jako spousta ostatních diskutujících volajících po zrušení, zdražení či plném zpoplatnění atd a přitom o tom celém ví houby. Poplatek za režijku si platím jen sám za sebe a upřímně si myslím, že částku 1.100,- sotva projedu, manželka ani děti kartičku nevlastní, jelikož koupit si běžné jízdné na nějaký výlet nás vyjde levněji, než mít režijky. Důvod, proč tu svou sotva projedu je, že ani častá frekvence spojů mi nezajistí dojezd pravidelnými spoji na nepravidelné nástupy v časy, kdy většina z vás ještě spí. Dovolím… Číst vice »

Vtvt

Důvod proč daňoví poplatníci řeší benefity zaměstnanců ČD spočívá v tom, že i na tyto benefity si ČD říká o extra miliardy od státu. Stačí si pročíst zářijové vyjádření finančního ředitele ČD https://zdopravy.cz/rezijky-po-peti-letech-zdrazi-nove-se-budou-automaticky-valorizovat-131880/?comments=1#comments Lidově řečeno = daňoví poplatníci si půjčují prostřednictvím státu, a ČD chce aby si daňoví poplatníci půjčili ještě víc, aby přidali firmě ČD i na benefity zaměstnancům ČD. A pak člověk vidí nákup Interjetů na rychlost 200 km/h, které měly jezdit do zahraničí (do Německa), jak se plouží přes ÚnL do Chebu a to za ministerskou dotaci zvýšenou o 45%. Připomínám, že ŽSSK dálkové vagony koupilo za… Číst vice »

Martin M

Napadlo vás třeba, že s každou změnou výkonů na dráze dochází ke značným změnám potřeby pracovnich sil? Že zrušený místní výpravčí musí jezdit do práce třeba 20, ale 70km daleko? Nebo jako strojvedoucí nastupuji na pěti nástupních mistech? Takže kvalifikovanou síly propustime? Ok, zrušme režijky, všichni si v práci kupujme spravedlivě jízdenky a pak ty desetitisíce režijních jizdenek předávejme účetním spolu se štosy cesťáků. Bude sice potřeba spousta mého času, času účetních, času lidí, kteří to kontrolují, ale vy budete spokojen. Ve finále ty jízdenky za zaměstnance zaplatí stejně stát (jakožto „vlastník“ těchto společností opět těm stejným společnostem). Opravdu si… Číst vice »

vtvt

Nemyslím, že by stát chtěl šetřit. Ale bude muset. Neboť těch cca 80 miliard ročně pro železnici (a několik miliard daňových úlev) je z velké části na dluh.

Myslíte, že příští rok bankéři půjčí naší vlasti – České republice – aby dál pendlovala poloprázdná Regionova na málovyužité trati za velmi nízké jízdné?

Orientační čísla za pasažérskou ČD … nákup jízdenky za 100 Kč (plus 10%DPH) znamená:
– cca 350 Kč dotace pro ČD
– a SŽDC v souvislosti s touto jízdenkou vynaloží cca 500 až 1000 Kč (záleží jak se to spočítá).

Vasek

Souhlasím s Martinem M. Já také jako zamestnanec ČD jsem na tom podobně. Režijku používám pouze pro služební účely. Soukromně na ni jedu tak jednou za 5 let. Svým rodinným příslušníkům ji neplatím – nevyplatilo by nám to. Osobně si myslím, že je nás takových spousta. Jinak tady kolega také zmínil jiné dopravce včetně MHD, z jakých peněz si myslíte asi dostávají dotace? A to mají volné jízdenky MHD po celé republice pokud se nepletu, včetně rodinných prislusniku. Podotýkám, že i soukromí dopravci dostávají dotace, ale moc se tím nechlubí. V každém případě osobní doprava by bez dotací nepřežila. Lidé… Číst vice »

roman

Co noví zaměstnanci ČD cargo? budeme mít IN 100 stále za 2 500 kč nebo taky dojde k zdražení?

David

Zdravím,
2 500,- Kč je (dosud) pevná částka a k ní se ještě připočte daň za IN 100 coby „daru“ od zaměstnavatele. Celková částka závisí na výši příjmu daného zaměstnance v době srážky ze mzdy za IN 100. U někoho tedy jde o srážku i ve výši např. 5 500,- Kč (2 500,- + daň dle platu).

David

rejpal

Klidně bych platil za režijku i 3000,- Kč za podmínky, že by úřednictvo GŘ SŽ na režijky nemělo vůbec nárok. Nemám nic proti provozním zaměstnancům SŽ, ale pouze proti úřednictvu GŘ SŽ.

Koro

Naprostý souhlas. Ovšem i tak nechápu, proč to mají jiné firmy, když je někde problém, jít si k nim odskočit na záchod.

xyz

Pracovníci Správy železnic by (ať už kteříkoliv) měli mít max. IN100 či roční One-Ticket, poskytovaný zaměstnavatelem za zvýhodněnou (velmi nízkou cenu).

Neexistuje důvod, aby měli nárok na zaměstnaneckou jízdenku „jednoho z mnoha dopravců“.

Rudolf Tuček

Když se řešilo rozdělení ČD a Sždc tak to zřejmě odbory prosadily do zákona který řešil odčlenění, takže mají nárok ze zákona. Aby se to mohlo změnit musel by parlament schválit změnu zákona.

xyz

Pak je ovšem s podivem, že tyto výhody platí i pro ty pracovníky Správy železnic, kteří dobu ČD, s.o., vůbec nezažili (co se práce pro tuto organizaci týče).

Vojta

Bože, do čeho jsi to dal duši? Rejpale, jak dlouho jste na dráze a co jste u ní zažil?

Granja

Reží by měli mít výhradně zaměstnanci organizace, která ji poskytuje. Zaměstnanci jiných „spřátelených“ organizací by měli mít svoje vlastní benefity, byť i reži podobné. Je nejvyšší čas tuto anomálii konečně oddělit.

Rejpal

Koukám, že na GŘ SŽ asi nemají co dělat, když mají čas číst můj příspěvek a dát mi za něj mínusy.

Koro

Takže zdraženo pro všechny z ČD, aby pro SŽ a ostatní pakáž nebylo zdraženo hodně?

Dan

A po čem budou ČD jezdit, když nebude SŽ? 🙂

Koro

Souvislost s režijkama je jaká? SŽ má režijky na Arrivu?

Jan Neruda

Ano, na lince ML

Jiří Kocurek

Ona jako SŽ bez režijek na vlaky ČD nezajistí sjízdnost kolejí? Provozní zaměstnanci SŽ, bez kterých se nehne kolo, nemohou dostat roční celostátní One-Ticket ve slevě, jako zaměstnanecký benefit?

Vojta

Pozor Koro na to, co si přeješ – ono nikde není dávno, že musí být tyto výhody vždy pro zaměstnance!?

Vtvt

Je zajímavé jak jsou v klidu zaměstnanci ČD, když jde o ekonomickou situaci jejich zaměstnavatele. A jak vyskočí když jde o režijky.

Viz šéf ČD letos v září k zadlužení ČD)
„(…)Na úvahy, jak to splatíme, odpovím: třeba nijak. Stačí, když budu schopen dluh obsluhovat, splácet úroky.(…)“
https://archiv.hn.cz/c1-67112560-jizdne-zdrazime-tak-aby-nenastal-odliv-lidi-zpet-k-autum-slibuje-sef-ceskych-drah

Takže zdražení režijních jízdenek je velmi, velmi mírné.

Bohouš

Bez se bodnout

Petrof

dyť má výjimečně pravdu, když jde o vážné věci (turnusy, špatná ekonomika…) tak jsou nádražáci zticha, ale jak se jim sáhne na socialistický přežitek tak jsou nervama bez sebe

ros

Z ekonomického hlediska jsou režijky pakatel pro firmu klidně by je mohla dávat zdarma.Ale tady jde více o princip.Zkuste chudému muslimovy šáhnout na víru ,že mu i zaplatíte a uvidíte co se bude dít.

Vasek

Nejedná se socialistický přežitek, je to běžný benefit v dopravě v celé Evropě (i západní !!!).

ušatá

Nebylo by ještě něco lepšího?

Eisenbahn spezializt

Tuší někdo po jak dlouhé době od ukončení pracovního poměru u SŽ dochází reálně k deaktivaci jízdních výhod?

Pavel

Posledním pracovním dnem.

Leinad

A nebyl nějaký doběh, k důchodu pro exzaměstnance pracující déle než X?

AlfM

U mě to trvalo asi týden nebo 10 dní.

Eisenbahn spezializt

Díky, čekal jsem větší bordel na dráze :). Dávám výpověď ke konci roku, tak si propočítávám jestli se mi vyplatí do toho jít… (to bude mínusů 🙂)

Rudolf Tuček

V momentě kdy nezaplatite prolongační částku a skončí předchozí zaplacený rok tak se aplikace pro jízdní výhody deaktivuje. Když jsem nějaký rok nezaplatil tak další rok jsem musel na os. oddělení aplikaci na kartě aktivovat.

Koro

Pár dní. Cítím nějak, že je dotaz myšlen tak, že se jezdí ještě x let na režijku?

Eisenbahn spezializt

Ne, zajímalo mne v rámci jednoho prolongačního období.

Středohor

Mezi další konkurenci patří UK kraj, který nabízí nejen železničním zaměstnancům celokrajské roční síťovky. Jinak výrazně klesl počet potenciálních držitelů zejména u SŽ, a to v souvislosti se zaváděním dálkoviny a rušením výpravčích, signalistů, tím i jejich komandujících, či dozorčích. U ČD zase hodně ruší místa v depech a ti od ČDC, kterým klasické režijky zůstaly při oddělení od ČD, již odcházejí do důchodu.

FP1

Plus zůstává těm, kdo k ČDC přejde od ČD nebo SŽ, těm taky zůstává.

Fliczek

Plzeňský kraj v rámci IDPK má taky roční zamestnaneckou síťovku. Za 500,- na rok. Zatím nikde nebylo, že by se měla zdražit, takže od prosince bude levnější než v Ústeckém kraji, kde se zdražuje. 🙂

Dan

Výstižné ilustrační foto 😀

***** Petr

A ctyrhran v kapse. 😜

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Čtyřhran v kapse je naprostá samozřejmost.

Petr

Takže ministerstvo dopravy navrhlo, že stávající zaměstnanci ČD budou mít následující tři roky rezijky za 1100,-Kč. Opravdu to navrhlo ministerstvo a odbory si nakonec dohodnou a podepíšou navýšení.. skvělé.. bravo odbory.

Petr

Jen nevím za co mám mínus.. návrh ministerstva byl opravdu takový..

Martin.K

Byl, ale zároveň všem ostatním drážním zaměstnancům (tedy zejména na Správě železnic) by to stouplo o 100 %. Takže toto je kompromis.

Patrik

Ovšem pro ostatní mimo ČD měly být za 2.200…

Koro

A proč ostatní jezdní režii vlaky ČD?

Patrik

Pravda, taky by se mi líbilo, kdyby platila na všechny dopravce…

Granja

Mnohým by se líbilo mít takovou režijku i do všech obchodů po celé EU…

Petrof

nádražáci neumí jezdit za své peníze

EC104

Nezáviď, běž si zkusit makat na dráhu chytráku. V mrazu, vedru, mokru a přesčasy, pohotovosti, mimořádnosti, zodpovědnost… asi nevíš co to obnáší. A kolik asi toho takový režijkář projede? Většina tak max. do práce a z práce. A tohle jim pořád závidíš? Kolik podniků platí na dojíždění a tím podporuje automobilismus…Proč se neřeší benefity železničářů jinde v Evropě? Švýcarsko, Německo, Francie, Belgie…? Prostě to je jasné český člověk je vychcaný ve všech směrech, hlavně když já nemám, ostatní taky ať nemají.

Granja

Jo, jo, takoví stavební dělníci. Ti, a teď kopíruji ….: „V mrazu, vedru, mokru a přesčasy, pohotovosti, mimořádnosti, zodpovědnost…“ konec kopírování, – nic z vámi uvedeného nemají že? A co tedy dostávají režijního? Kus betonu, roxoru, písku??? Hlavně že píšete o vychcanosti Čechů.

EC104

Český zedník už snad ani neexistuje a právě ta česká vychcanost zaměstnává zedníky z východu Ukrajiny atd. za almužnu, to už je problém těchto lidí, že se nechají se sebou ovládat jako cvičené opice.

ros

Tyto peníze šetří firma,jinak by byl tlak na vyšší plat.

Tomáš

Hezký den já díky režijním výhodám vystudoval střední školu v Praze.A to jsem od Strážnice. Někdy i byla 1.trida v trase Praha- Veselí nad Moravou.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No přesně! Ještě se dobře oženit (vzít si ženu od dráhy) a dojde i na služební byt a deputátní uhlí!

Tomáš

Přesně tak už několik let uplatňují české vzdělání v zahraničí. Tak se jen tónů smějí.

EC104

S tím uhlím atd..no vidíte co dokázali soudruzi za socialismu poskytnout obyčejné dělnické třídě…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No přesně tak! Sice to vedlo k ekonomickému krachu celého východního bloku, ale vyvolení se měli!

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Takže stávka! Sáhněte na režijky a nehne se kolo!!!

Vtvt

jj, nehne se ani jedno železniční kolo, tj. nepojede 0,3 milionu železničních sedaček.

Ale těch cca 30 milionů sedaček v autech, předpokládám, pojede. Nebo budou taky blokády silnic…. ať se nerozmáhá stávkokaziči?

Jiří Kocurek

Mno když je tady tak veselo, tak přidám, že by ke stávce za režijky měly přistoupit i dopravní podniky, autobusáci a ČESMAD. A to kvůli jejich zápisu do UNESCO!

Martin 13

Co to meleš?

Martin 13

Vem si prášek.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Na večer mám pytel popcornu!

Vašek

Vypadá, že k tomu ještě něco zobáte.

Železniční Čuba

Co se týče režijnek tak je pravda že už postupně klesá zájem. Za tu cenu se to procestovat dá úplně bez problémů. Teď se musí připlatit k režijce tzv. Komerční vlak, což je prakticky ježdění na linkách Ex1 zadarmo. Tady si dovolím říct že ČD asi tehdy chtělo nabrat peníze co se dalo pro ještě menší zájem. Pak přišla další menší rána. A to že už nejde cestovat Os a Sp vlaky v Jihomoravském kraji jenom a pouze Rychlíky. Poslední novinkou je pro režijkáře to že vám v první třídě nedají pití zdarma jenom pokud máte rezervaci. Ano ta poslední… Číst vice »

Herold

Proč by měl režijkář dostávat pití zdarma?

G....

Skutečně nechápu, proč by měl režijkář dostat zdarma občerstvení a jiný servis jako ten, kdo si zaplatil plné jízdné.

Běžní provozní zaměstnanci ani na první třídu nárok nemají, první třída se týká vedoucích pozic. Provozní zaměstnanci si za první třídu mohou připlatit (jednorázově nebo po určitý čas), pak ale nárok na občerstvení mají, protože si připlatili.

jfp

Nebo ji mohou dostat za obzvlášť významné zásluhy pro železnici před nastoupenou jednotkou a modrou zástavou.

ros

Byla kdysi dávno doba,že po 20ti letech u firmy dostali zaměstnanci 1.třídu na režijku.Byla i doba.že utahaní zaměstnanci při režijní jízdě mohli jet 1.třídou.Dnes je jediný benefit- práce v noci a tento benefit nám už nikdo neveme i když nám to plno lidí z neznalosti závidí,neb se nám tu šíří tento nešvar čím dál tím víc.Bohužel i ministerstvo zajímají více režijky jak zdraví lidí např.dřívější odchod do penze.Ale to je na jinou diskuzi.

Jiří Kocurek

„že vám v první třídě nedají pití zdarma“

Vedení ČD možná vyslyšelo přání svých zaměstnanců. Jo, kdybyste to Jančurovi nevyčítali jako totální zbytečnost…

Petr Šťástka

Co to meleš ? Doplatek k režijce 1 třída a můžeš se naléjt vodou co hrdlo ráčí. No a nějaký ten papaláš, co má reží 1 třídu ze zákona, tak si holt natočí z kohoutku na nábřeží.

Petr Šimral

Tak si zase sedám do první řady, šáňo po levé ruce, popcorn po pravé ruce a těším se na nejméně 1000 příspěvků, jak je to předražená „sračka“, kterou nikdo v této hodnotě nevyjezdí 🙂

Vtvt

Jaké čekáte benefity, až Vašeho zaměstnavatele zčásti koupí čínská státní firma?

Ptám se, protože METRANSu se režijní jízdenky netýkají, pokud vím. Za to se METRANSu bude týkat vliv čínského spoluvlastníka, což se patrně projeví i na přístupu k firemním odborníkům.

Petr Šimral

Jste někde vyčetl něco, co ani my nevíme?
METRANSu se režijní jízdné netýká, nicméně METRANS Rail jako firemní benefit pro část zaměstnanců“režijky“ má.

Vtvt

Takže myslíte, že nedopadne, že se dvě čínské státní firmy domluví a budete dostávat jihlavského Ježka nebo točenou ČH Bezinku od Pivovarů Lobkowicz?

Petr Šimral

Vy myslíte odprodej podílu 25% v jednom z menších hamburských terminálů? Myslím, že z toho se nám „šikmit“ oči nebudou.
Je logické, že rejdař chce mít své zboží pod kontrolou.
https://mapy.cz/s/hofadovuje

vtvt

A jaké benefity pro zaměstnance čekáte? Lístky na Slavii?

ros

Režijky má,ale lidi stejně nejsou,to znamená,že režjlka není v této době až taková modla.

Granja

Nebojíte se chodit na WC?

MilanFox

Máte vedle sebe místo? 😀

Petr Šimral

O sedačku vedle. Přímo vedle mě sedí ten pytel s popcornem 🙂

MilanFox

Ok, beru doutníky a dobrý pití 😀😀

Granja

A co takhle nějaká velká zasedačka a udělat silně odlehčené posezení s muzikanty a půlnoční tombolou?

Petr Šimral

SUPER 🙂

MilanFox

Beru 👍😀

Pajoš

Vy si ale umíte užívat života :-DDD

Středohor

Vím, že jste dávali strojvedoucím, nebo i jiným vybraným zaměstnancům? IN 100. Nebo už je to jinak? I tak se Vám to jistě s nástupem alternativních soukromých dopravců komplikuje. Nebo už dáváte ONE TIKEt na 365 dní?

Petr Šimral

Nedáváme ani jedno z toho. Dáváme kartu ČD Business. Ta má tu výhodu, že není na jméno, ale na firmu, takže nejsou problémy při ukončování pracovního poměru.
Až bude mít jednotná jízdenka stejný produkt, začneme jej používat, protože jinak máte pravdu, využitelnost této jízdenky ČD klesá.

Pajoš

20hod a 140 příspěvků.
Takže dost mimo strejdo :-DDD

Petr Šimral

No jo, no. Už ani režijky nejsou diskuzně co bývaly. Teď už pro kino zbývá pouze „arcilotr“ pan Borecký…

Fliczek

Většina režijkářů dostala infarkt, že se všechno zdražuje, tak i režijka! 😎😀

Vtvt

Když je soutěž na dopravce, tak režijní jízdenka automaticky neplatí?

Ptám se, protože Středočeský kraj může přesoutěžit část linek, teoreticky až 3,5 mil. vlkm.

Praha uvažuje o navýšení vlakového provozu (navýšení smlouvy S61/S49, nová linka S71 patrně soutěž).

A během 3 let končí cca 10 regionálních smluv na cca 15 mil. vlkm v
– Jihomoravském,
– Moravskoslezském,
– Ústeckém kraji.
Předpokládám, že budou soutěže.

Leinad

Takový grafoman píšící občas nesmysly, zkus STFW. Pokud umíš zjistit, kde končí smlouvy, jistě umíš i víc. Soutěžit se dá brutto nebo netto smlouva.

Vtvt

Když bude soutěž v Moravskoslezském kraji na provoz regionálních vlaků, a když vyhraje ČD, tak bude ve regionálních vlacích ČD v MSK platit režijka? Nebo ne?

Zdejší autor napsal: „Z jejich platnosti byly po dohodě z roku 2017 vyňaty (…) a spoje vzešlé ze soutěží.“
https://zdopravy.cz/koncepce-k-rezijkam-mohly-by-fungovat-v-ramci-jednotneho-tarifu-se-zrusenim-se-nepocita-52172/

Leinad

Opakuji: stfw brutto a netto smlouvy ve vhd.
Pokud bude smlouva brutto (jízdné ve prospěch kraje) nebude důvod aby tam platilo něco jiného než krajské (ids) jízdenky.
Pokud bude smlouva netto (jízdné ve prospěch dopravce) může si dopravce dělat vlastní tarif. Jak to manažeři ČD a.s. udělají, to bude v zásadě jejich nepředvidatelná věc ( ještě nebyl případ, kde jezdili v netto objednávce a režijka neplatila.)

Ddd

Jdit na S49 platí režijky a jezdím tam arriva. Jenom se musí člověk domluvit a jde to.

Neznamy Jarek

Teď se ukáže zda inflační navýšení ceny režijní průkazky poroste stejně jako mzdy. Aby se nám neotevřely tyhlety sociální nůžky ✂️😀.

Dom

To bude řevu 😀 lidi na ŘSD taky nemají dálniční známku zdarma,

nowas

To by byl dost slabej benefit. Určitě mají lepší.

Dom

Nemají, to vás mohu ujistit. Není to jak na SŽ kde co měsíc přijde mail od pana Bc. s bonusem 3000 jako útěcha za těžké časy:)

G....

Určitě ne co měsíc. Naopak minulé měsíce přišla akorát morální podpora, za kterou zaměstnanci zálohy za elektřinu nezaplatí.

RTO

prosím upřesní mi někdo, zda jsou uvedené ceny za měsíc nebo rok?

Kevis

Režijka,co to je? To už nám dávno v ČSAD zrušili bez náhrady.

Kevis

Co tu píšeš za nesmysly, že s námi nikdo nechce jezdit? Podívej se na obsazenost autobusů třeba z Ostravy. Pořád plno cestujících. Ani snížení slev na jízdném to neovlivnilo. Dokonce nám přibývají cestující jen po Ostravě proto, že ten tvůj vychvalován DP v Ostravě je čím dál horší po úpravách linek, kultuře cestování. DPO zůstávají hlavně věrní naší nepřizpůsobiví občané, protože u máš musí mít platnou jízdenku a tam je maximálně vyhodí asistenti dopravy. A co se stane? Pár minut počká na další spoj a jede dál.

Středohor

ČSAD ještě existují? :O

Kevis

Jo, existují. Ale to už je prostě jen vžitý zaběhlý název, který nechtěli měnit. Takže třeba ČSAD Havířov nemá nic společného s nějakým jiným ČSAD po republice, pokud je nekoupila firma Transdev.
Kdysi dávno platilo, že když jsi měl třeba poruchu v jiném kraji,tak ti ji tam v ČSAD opravili celkem bez problému. Nyní to je, jako když přijedeš do úplně cizí firmy, která má pouze schodnou část názvu

Zlámalík

Co je „schodná část názvu“? Třeba jméno družice Voschod?
Kdysi dávno taky platila vedoucí úloha strany.

EC104

ČSAD už jen jako nostalgická nálepka, bohužel v automobilové dopravě to šlo hooodně rychle od státu.

Kevis

A teď si představ, že kdysi měl DPO režijky, které platily ve všech DP po celé republice. Teď ti platí kde? Jedině ve vozidlech tvé firmy. Pokud jede na stejné lince jiný dopravce,tak třeba v Ostravě ta režijka v tom voze neplatí

xyz

To tam nemáte odbory schopné si to vyjednat?

Nebo o to většina zaměstnanců objektivně neměla zájem ani za tu zvýhodněnou cenu?

Pepik

Jsem pro zrušení režijky a zavedení síťové jízdenky OneTicket za podpultovou cenu – stejný princip např. jako u firemních tarifů mobilních operátorů (to nikomu nevadí)…

Martin 13

Koho zajímají tvoje blàboly

král j

A mají je i zaměstnanci dcer (Cargo, Telematika tad.)

vbb

Jen ti staří. Nově nastupující už ne.

Středohor

Hodně těch starých již odešlo do důchodu. V době kdy se ČDC oddělilo od ČD ( 2007 )byl třeba u strojvedoucích průměrný věk 55 let.

FP1

Nově nastupující mají, pokud přijdou od SŽ nebo ČD, těm taky zůstává.

vbb

Výjimka potvrzující pravidlo 🙂
Takže přesněji bych měl říct „Nově nastupující zaměstnanci ji nedostanou, ale pokud ji mají, tak jim zůstane“.

Leinad

Dokud to je pro zaměstnance ČD tak souhlas, ale proč by to mělo být pro lidi ze Spržel?
Ostatní zaměstnavatelé, ať mají benefit in100.

qěcy

A proč zrovna In100? Co třeba slevu z kilometrického tarifu, bez paušálního poplatku?

Leinad

To je jedno, ale ať to platí jejich zaměstnavatel, ne nějaká nezávislá akciovka.

Evžen

SŽDC taky nechápu ..

Vtvt

Až brzy budou ČD provozovat pravidelné busové linky (jako ÖeBB, DB či Regiojet), tak bude v busech ČD platit režijka?

Víme, že např. KŽC Doprava vozí lidi vlakem i busem.

EC104

Železnice je tu snad od toho aby provozovala vlaky a ne autobusy, pokud se to ubírá tím směrem, někde je chyba a ta chyba je v přístupu státu k železnici a podmínkách nastavovaných vládami po roce 1989. Hold Švýcarsko z nás nikdy nebude.

vtvt

Jakože je málo těch cca 80 miliard ročně pro železnici (plus několik miliard daňových úlev)?

Ketchup1970

SNCF taky vozí lidi autobusem ( třeba v Pyrenejích )

Evžen

Režijní výhody bych nechal jen zaměstnancům! Proč je má mít celá rodina když nedělají žádnou práci pro zaměstnance. Doba se mění..

Hodně štěstí

Ano vše se zdražuje a proto se zvýší další výdaje pro rodinný rozpočet zaměstnanců. 👍

Evžen

Pokud zaměstnanec není schopen uživit rodinu, at změní zaměstnání. Není důvod dávat rodině jakýkoliv benefit, když nemá přidanou hodnotu pro společnost, pro kterou pracuje zaměstnanec. Stojí to zbytečné náklady daňové poplatníky. To radši ať dají režijky všem u ČD Carga ..

nowas

Proč to řešíte tady a ne ve vedení ČD?

Evžen

Vedení ČD nemá o režijních výhodách rozhodovat, o tom má rozhodovat stát ..

nowas

Samozřejmě, že o tom má rozhodovat vedení. Stát může to vedení vyměnit, pokud s něčím nesouhlasí.

AlfM

Samozřejmě, že o režijkách nerozhoduje vedení ČD, ale ministerstvo dopravy na základě zmocnění dle § 33 zákona č. 77/2002 Sb.

Hodně štěstí

Zaměstnanec změní zaměstnání, ale v té chvíli nebude mít firma toho zaměstnance. Už teď chybí desítky průvodcích, strojvedoucích či výpravčích.

EC104

A chybí hlavně udržující zaměstnanci ST, SSZT, nikdo to neřeší, staří odcházejí a noví nejsou, a mladí když tak jen na skok, jak zjistí co to obnáší berou nohy na ramena a ani režijka je nezachrání a hlavně odradí platové podmínky.

Nokkonen

Jak se prosím mění doba? Snad nechcete říct, že k tomu, že firemní benefity přestávají být v módě?! 😀

Vy, smím-li se zeptat, jste zaměstnaný? Váš zaměstnavatel vám nenabízí žádné benefity?

Radim

Můj mi dal třeba služební telefon. Zajímavé by pro mne bylo ještě max tak služební auto ale obejdu se v klidu bez něho, stejně jsou všude furt zácpy. Jinak mne nic nenapadá. Radši ať mi dá víc peněz. Což se taky stalo.

qěcy

Problém není v tom, že závistivci by to zrušili, či zkrouhli, ale v tom, že tenhle „benefit“ je ze zákona, je pokroucený, třeba u ČD Cargo na něj mají nárok jen ti, co tam přešli při oddělení ČD Carga. A pořád se to dál bastlí, místo aby se to nahradilo nečim standardním ideálně pro celé Česko a všechny železničáře i ty nákladní soukromé. A ty firmy by to řady zaměstnancům nabídky. i ty soukromé nákladní a osobní.

nowas

Proč by měly všechny firmy zavádět stejný benefit? Ať každá firma nabízí, co uzná za vhodné. Navíc je to i nástroj v konkurenčním boji.

PvvS

A pak ČD brečí u výběrek, že ji režijky zatěžují a že má kvůli tomu horší pozici..

nowas

To ale brečí kvůli rezijkam pro SŽ.

qěcy

Samozřejmě, že jako dobrovolný benefit.

nowas

Však to můžou i teď.

qěcy

nemůžou, nikdo to v SJT nezavedl. A režijky nemůžou ze zákona.

Granja

Dva lidé ve firmě ČD Cargo dělají stejnou práci. Ale benefity od té stejné firmy stejné nemají. To příliš pohodě a spravedlnosti (firemní kultuře) mezi zaměstnanci moc nepřispívá…

Evžen

Pánové jste slepí? Psal jsem proč by to měla mít rodina? Pokud jste zaměstnaný dostává celá rodina benefity? neznám moc pozicí kde by dostala i manželka služební auto, počítač, notebook ..bavíme se o tom, že chápu zaměstnance ČD, ale nechápu širokou rodinu. Nevidím k tomu důvod. Další komentáře typu závist? čeho? Za 19 990 Kč si můžu koupit IN 100, pokud je pro někoho 19 990 Kč za rok hodně, tak ho lituji.

Hodně štěstí

Třeba u DPP a jde to taky.

vbb

Proč by měla manželka dostávat služební auto? Manžel ji, i s dětmi, na chatu odveze tím svým služebním.
Ano, ekvivalentem by bylo, kdyby manželka neměla svou vlastní režijku, ale manželova by platila i pro ni.

qěcy

Ale ale….
Žádná legislativa nezakazuje benefity pro celou rodinu a plno firem je nabízí! Co znám od stavební firmy, tak týmbildink pro celou rodinu,bprispevky na tábory, příspěvky na rekreaci, kde se třeba ani neřeší, kdo tam jede, různé slevové karty i pro členy rodiny automobil využitelný i pro soukromé aktivity s rodinou, či s kymkoliv. Vstupenky na cokoliv.

Takže klid, jo?

Jenisej

Kolega má jako benefit služební auto pro soukromé použití a jezdí v něm celá rodina. Takže je to benefit pro celou rodinu.

Granja

To se nám to všem (rodina) cestuje, když nám to všichni daňoví poplatníci dotujou.

ros

Rodina to má třeba proto ,aby alespon nekoho firma sehnala na práci.

M19

Tak jim to nezáviďte…

Evžen

Není co ..19 990 Kč za IN 100 může dát ročně každý normálně vydělávající člověk, pokud ne, někde je chyba..

Patrik

A může každý normálně vydělávajíci člověk dát 19.900 ročně za každého člena rodiny? Tedy v případě čtyřčlenné rodiny nějakých bratru 80.000?

Evžen

Proč by ne, jsou takové rodiny, je to jedna letní/zimní dovolená. Je to úhel pohledu chce to propočítat. Takže tímto chcete říct, že vlastně stát z našich daní dává peníze do rodin? Jestli ano, tak je to krásný námět do novin ať se to začne rozmazávat, kdo vlastně čerpá režijní výhody. Chápu strojvedoucí, průvodčí a lidé co vykonávají práci. Již jsem to psal nahoře, proč by mělo mít dítě/žena režijku?

ušatá

Nejspíš ve vás a vašem uvažování.

Pajoš

Ja bych zrušil úplně vlaky a byl by klid 🙂

nowas

To ať si řeší ČD, ne nějaký Evžen.

qěcy

Ne. Je nezbytné udělat to, o čem se píše v posledním odstavci článku.

Středohor

Rodiny se toho již tak vzdávají sami, prý na výlety stejnak jezdí všude autem. ( znám hodně takových co to řikají) A za ty ceny se jim už nevyplatí držet. Na dojíždění do práce/školy si raději pak pořídí krajské lítačky.

Kkarel

Režijka už není žádný benefit a klesá počet lidí kterým se vyplatí si ji pořídit. Většina zaměstnanců ji má uloženou v depozitu.

Hodně štěstí

A přesnou statistiku jste sebral kde?

Pavel

Že by průzkum na pracovišti? Aspoň u nás to tak je.

Oce

Osobně režijku mám, ale moc se mi nevyplatí. Krajská zaměstnanecká jízdenka je praktičtější (a levnější). Stejně, většina směn provozních zaměstnanců je na auto…

qěcy

Já ji třeba nemám, protože ji neprojezdime. S dětmi je pro nás výhodnější jezdit všude autem a na litačku. Kdyby byla sleva že SJT, tak tomu bychom využívali.