LOT 3a leaderboard

Rezavá hnědá. Opravený Sergej má již finální lak, premiéra ho čeká v půlce září

Lokomotiva 781.592 Sergej společnosti Kladenská dopravní a strojní. Foto: KDSLokomotiva 781.592 Sergej společnosti Kladenská dopravní a strojní. Foto: KDS

Nechtěli jsme dalšího červeného sergeje, které tu jezdí, říká spolumajitel KDS.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Diskutuje se zde o všem možném a já bych úplně zapomněl na to, proč jsem sem vlastně zavítal. Víte někdo podrobnější informace o jeho prvním nasazení tento víkend na akci 130 let lomu Mořina? Tedy zda je jeho nasazení již jisté. Moc díky.

Martin Klein

Motory ex ČSD mám rád. Už se těším až budou pod lokomotivou v obloucích sténat koleje.

Albert

Paráda, závidím a gratuluju. Obojí hodně 😀

Robil

A každý kdo kritizuje, ať ukáže a napíše, co má doma za technický skvost třeba ve formě veterána . No , tak, do toho! Začnu třeba já. RTO Lux v Top stavu.

_Pavel_

Nokia 3310

Robil

Gratuluji k oživení stroje. A závistivcům a nepřejicím ať rupne cévka!

Alf

většině diskutujících se odstín nelíbí. Mohli ho udělat dvoubarevně, aby se dalo zavděčit všem jako němci Knédlprese
https://www.youtube.com/watch?v=ZU1xvTEiZkE

Libor

Chválihodně zachráněnej, odporně nabarvenej…

Jaaaa

Chvályhodně…

xxx

Opravdu se od |KDS nedal čekat vzhled, který dává smysl. Ano. KDS za své peníze opravila a zprovoznila loko a ať si ji napajcuje jak chce. Ovšem druhá rovina je ta, že tu mašinu nevytáhli ze šroťáku v Třebové a nezachránili ji před rozřezáním, ale odkoupili z depozitáře NTM. Takže měla mít vzhled, který by odpovídal případnému muzeálnímu povozu. Takže jinými slovy, kdyby přišel někdo s naditou peněženkou a koupil třeba Albíka 498.106, vdechl do něj za několik desítek milionů život a dal by na něj rudou červenou. Bylo by to taky v pořádku?

Jouda

Vážený pane, ano. Za ty prachy by to bylo zcela v pořádku. Nedelejte z toho příběh století. O to více, když stroj nevykrikuje pěti různými odstíny. Je téměř v jedné barvě. Jen v jiné, než v červené. Proboha…….

asdfg

Sem si nevšiml, že by u nás někdo používal parní lokomotivu na pravidelnou dopravu. Ani že by třeba 498.106 byla na prodej.

xxx

Ono v dnešní době pravidelnou dopravu se Sergejem bude trošku oříšek s přechodností, vyjma koridorů. 498.106 jsem použil jako příměr. Vyjádřil jsem názor, že věc odkoupená od muzea by měla po rekonstrkukci splňovat možnost muzeálního provozu se vším všudy, když je stroj využíván třeba denně pro vozbu běžných vlaků. Je na zamyšlenou, proč ostatní (např. Východočeská dráha, Junior Market a další ) majitelé obdobných strojů je uvádějí do původního stavu vč. nátěru, ačkoli je využívají pro vozbu pravidelných nákladních vlaků… AD: Jouda: Nedělám z toho příběh století. Navíc jsem napsal, že si na to majitel může namalovat co se mu… Číst vice »

mikemp477

Takhle sergeje v nátěru čd Najbrt a nebo čd cargo by byla paráda. Každý majtel si muže dát vozidlo do laku který mu líbí, pokud není jako technická památka. Co takhle Němku přemalovat na modro pokud by nebyla nějak chráněna? V tomhle bych neviděl problém.

Zrzek

Důležitý je stroj funkční, ne v kovošrote. Barva se dá kdykoliv změnit podle určité předlohy. V nejhorším případě se to dá vyřešit polepem fólií.

Tomáš

Bože, doufám že to nemá originální motor. Pokud si dobře pamatuji, tak to byl dvoutakt diesel. Po přidání plynu, zmizelo na dvě hodiny slunce. Jakou normu to splňuje?

BND 30

Splňuje to normu GOST.

Jaaaa

Ajaj. 😀

medical examiner

Nejspíš nějakou SSSR 1960…

Tomáš

A já zase doufám, že má. Tehdy se na nějaké extra normy nehrálo a hned byl svět o něco lepší. Kéž by se ty doby vrátily. Z mého pohledu je navíc škoda, že to není ještě jedna z prvních sérií a tedy „beztlumič“ 😉 . A barva mi nevadí. Však ona červená nebyla často červenou, ale brala postupem času odstín do hnědé. Navíc i zůstalo původní barevné schéma se světle šedou střechou a tmavě šedými podvozky. Takže také OK.

Mironic

Super. Vypadá přesně barevně jak modelová H0, nebo snad i TT.

Tomáš

Obzvláště jak původní stará H0 od Gutzold. Stačí jen, aby malinko ztmavla.

Ondřej Jež

Stroj krásný, barva odporná!

dopravopat

Ostáva dúfať, že pre tento stroj sa nájde dosť výkonov, pre ktoré bol stvorený a na ktorých dokáže ešte aj dnes relatívne efektívne vykonávať vozbu.

petr

Ja bych tyhle smradochy uz radsi v pravidelnem provozu nevidel.

max

Když stál běžící sergej na nejvdálenější koleji v Českém Brodě, drnčely tabulky v oknech dopravní kanceláře 🙂

Jiří Kocurek

A pak že motorkáři na chopperech dělají randál. 😀

PS: Ikdyby ten Harlej byl elektrický!!

Tomáš

Jedna věc je, že skutečně dělají. Bohužel často zcela vědomě (vytáčení motoru v zastavených územích měst a obcí) a divím se, že to není v širší míře postihováno na silnici (na STK tam má každý homologovaný) .Ale zcela uznávám, že to má i svůj vítaný přínos k bezpečnosti. Takovou motorku chodec jen stěží přehlédne. Ale je pravda, že se sluchátky na uších lze přeslechnout i Sergeje či Bardotku.

Zlámalík

Obdivuji úsilí a výdrž pana Šauera i jeho ženy v záchraně podobných strojů a věřím, že brzo najdou do své party někoho, kdo ví, že i vzhled prodává a kultivuje.

121065

To je ovšem pravda, že vzhled prodává. Nicméně v tomto případě hlavně pro komerční účel. Z hlediska různých placených fotoakcí je tento nátěr ve své podstatě neprodejný. Tímto se tedy shoduji se slovy majitele cit: „to tu ještě nebylo“… ovšem druhým dechem dodávám, že na podobnou akci jako byla třeba se 781.600, 753.101,750.338, je tento jeho stroj díky vzhledu naprosto k ničemu.

asdfg

S tím že KDSka má mašiny pro výletní a zážitkové vlaky, a pravidelné nákladní vlaky, které jim vydělávají. Tak asi je jedna fotoakce za uherský rok nespasí a nepřesvědčí. A taky to nemá jako nostalgické vozidlo. Mě se to osobně líbí, nátěry KDSky jsou neokoukané, pestré.

medical examiner

I když lokomotivy jezdící na nákladních vlacích nemusí vždy oplývat čistotou…

Panoramix

Trochu dotaz do pléna – jaký je důvod, že tento typ lokomotivy byl po pouhých 22 letech ve službě vyřazen, zatímco dnes každou chvíli někde čtu, jak i stroje podstatně starší jsou považovány stále za perspektivní, jelikož životnost kolejových vozidel se počítá ve vysokých desítkách let?

David

Protože pro ně nebyla odpovídající práce, o které se m.j. zmiňuje Radek Šauer v textu. Sergej je magistrální lokomotiva, nikoliv lokomotiva na krátké přetahy lehkých vlaků. Jako magistrální lokomotiva se využila před koncem 60-tých let například na vozbě velmi těžkých nákladních vlaků Štúrovo – Brno – Česká Třebová nebo Štúrovo – Břeclav – Přerov, tam byl její provoz velmi efektivní a nenahraditelný. Série T 679.1550 az 1600 se už kupovala v době, kdy začal ústup velkých dieselů ze slávy. A najdou se i tací, kteří tvrdí, že nákup těchto posledních 50 sergejů byla jenom politika, ČSD je v té době… Číst vice »

Hans

Asi takto, máte pravdu. Navíc v 60.letech ještě zdaleka všechny magistrály v ČSSR nebyly elektrifikovaný, a tak od roku 1966 dodávané Sergeje T679.1 měly využití, přestože už zastaravaly. Byly totiž vybaveny DVOUDOBYM přeplňovaným naftovým dvanáctiválcem, což se dělalo už za druhé světové války, protože technicky je to výkonnější, asi dvojnásobně proti čtyřdobým a plnění taky nebyl problém, protože probíhalo pod tlakem a přes řízený ventil. A byl vháněn do válce jen vzduch bez oleje ne jako u motocyklů. A když byla nafta levnější, než sodová voda, nebyla spotřeba problém c.1. Po dodání 600ks pro ČSD lokomotiva v Luhansku nabídka nástupce… Číst vice »

medical examiner

Vysoké emise.
K tomu Sergeje mají nadprůměrnou žízeň – a nafta podražila…

Tomáš

Jó, kdyby jsme vzali T 679.2 , tak k modernizaci (minimálně z 2T na 4T) došlo podstatně dříve. Jenže ty byly moc velké, těžké a pro naše potřeby zbytečně výkonné. Osobně mi je líto, že tady jediná T 679.2 nezůstala.

121065

Historicky vznikl další pojízdný cirkus. Ano, červených 781 je dost, ale nikoliv ve vzoru 88. Podtrženo sečteno, vše je lepší než tohle.

Asdfg

Mohl ste si ho koupit a natřít dle libosti. Pan Šauer to udělal, koupil si ho, tak si ho může natřít tak, jak se líbí jemu.

121065

Já sergeje nepotřebuji a pan majitel ať si klidně na něj….Jen konstatuji, že to není nátěr na fotovlak.

Kernteriér

Správně. Vlak, který nejde vyfotit, je zbytečný.

BND 30

Protože vlaky jezdí hlavně na lak !

Tomáš

Jste mi připomněl klasické:
Cestující: „Jede ten vlak na Čerčany?“
Výpravčí: „Ne,…ten vlak jede na naftu.“

Juraj

Myslím že k záchraně lokomotivy patří jedině gratulace. Nátěr je něco co se dá změnit, když se lokomotiva zešrotuje, tak je jedno v jakém je nátěru. Nechápu potřebu hodně lidí to hejtovat tuhle kvůli barvě, támhle kvůli majiteli, je to prostě zachráněný historický kus, tečka.
Jo a už vůbec nechápu toho hajzla co to měl potřebu hejtovat mým jménem a moc děkuju panu redaktorovy, že to smazal. Navhruju aby byla konkrétní předzívka přirazena konrétní emailové adrese a nemohli se tyto věci stávat.

Tomáš

Jenže při vstupu do diskuze se vkládá „Jméno“ a „Email“. Ne přezdívka. Já také vyplnil jméno a bohužel se stalo, že jsem reagoval na příspěvek osoby se stejným jménem. Vypadá to pak poněkud divně.

Pája

Stejně by se mi víc líbil v lesklé bílé. A komplet celý ☺

Chocholoušek

Nene. Schizofrenie je svině.

Chcholoušek

Uuuu, já som taky schisofrenik. Uuuuu!

Petr Barchánek

Malinké doplnění: Vzorník RAL pochází ještě z dob před II. světovou válkou. RAL je zkratka Reichs Ausschuss für Lieferbedingungen. Je zajímavé, že vzorník RAL se nepřekrývá se soudobým vzorníkem taktéž říšské RLM. Vzorníku RAL se nedržel ani mladší vzorník ČSN. Také automobilky vč. těch německých se ho nedrží a radši si míchají svoje vlastní barvičky.

Karl vB.

Ke zkratce RLM (Reichsluftfahrtsministerium) jsem našel docela zajímavou fotku:
https://de.wikipedia.org/wiki/Reichsluftfahrtministerium#/media/Datei:Reichsluftfahrtsministerium.jpg

medical examiner

Evropská unie za Hitlera…hmm…

Chocholoušek

Jojo, šotouš Šaurer má veselou manželku, která mu koupila Sergeje.

A to NASERE.

My známe Váš problém.

Pavel

Ten předek Sergeje vypadá hrozně hranatě,ale máte krásné Brejlovce,přeji mnoho km bez problémů.

Karek

To bude možná tím že tam ještě nemá chromové lišty. Pokud vím tak fotka už někde byla a bylo k ní napsáno že chybí doplňky.

Beny

Tak hodně šťastných km!

Vašek

Který ko-ot dá na takovýto koment palec dolů?

K.S.

Je to diesel.. Greta von Trautenberg?

Greta

Tu neznám.

K.S.

No ta „how dare you“, nějak tak se jmenuje, ne?

Tomáš

Jo Gréta…. Té by měl někdo vysvětlit, že prostě diesel tu byl, je a snad i ještě dlouho bude a že elektriku do kanystru nebo cisterny nedá stejně jako s předokolkou nezadriftuje. Až zůstane někde v mraze trčet pod spadlou trolejí tak bude ještě ráda za diesel, který jí odtáhne.

Jiří Kocurek

Je to v soukromých rukou. Marxista?

Jelen

Tady je plno takových, kteří prostě nenávidí nás, kteří máme železnici rádi. Asi závidí, protože sami nevědí, co na světě dělat.