Rezavá hnědá. Opravený Sergej má již finální lak, premiéra ho čeká v půlce září
Lokomotiva 781.592 Sergej společnosti Kladenská dopravní a strojní. Foto: KDS
Nechtěli jsme dalšího červeného sergeje, které tu jezdí, říká spolumajitel KDS.
Diskutuje se zde o všem možném a já bych úplně zapomněl na to, proč jsem sem vlastně zavítal. Víte někdo podrobnější informace o jeho prvním nasazení tento víkend na akci 130 let lomu Mořina? Tedy zda je jeho nasazení již jisté. Moc díky.
Motory ex ČSD mám rád. Už se těším až budou pod lokomotivou v obloucích sténat koleje.
Paráda, závidím a gratuluju. Obojí hodně 😀
A každý kdo kritizuje, ať ukáže a napíše, co má doma za technický skvost třeba ve formě veterána . No , tak, do toho! Začnu třeba já. RTO Lux v Top stavu.
Nokia 3310
Gratuluji k oživení stroje. A závistivcům a nepřejicím ať rupne cévka!
většině diskutujících se odstín nelíbí. Mohli ho udělat dvoubarevně, aby se dalo zavděčit všem jako němci Knédlprese
https://www.youtube.com/watch?v=ZU1xvTEiZkE
Chválihodně zachráněnej, odporně nabarvenej…
Chvályhodně…
Opravdu se od |KDS nedal čekat vzhled, který dává smysl. Ano. KDS za své peníze opravila a zprovoznila loko a ať si ji napajcuje jak chce. Ovšem druhá rovina je ta, že tu mašinu nevytáhli ze šroťáku v Třebové a nezachránili ji před rozřezáním, ale odkoupili z depozitáře NTM. Takže měla mít vzhled, který by odpovídal případnému muzeálnímu povozu. Takže jinými slovy, kdyby přišel někdo s naditou peněženkou a koupil třeba Albíka 498.106, vdechl do něj za několik desítek milionů život a dal by na něj rudou červenou. Bylo by to taky v pořádku?
Vážený pane, ano. Za ty prachy by to bylo zcela v pořádku. Nedelejte z toho příběh století. O to více, když stroj nevykrikuje pěti různými odstíny. Je téměř v jedné barvě. Jen v jiné, než v červené. Proboha…….
Sem si nevšiml, že by u nás někdo používal parní lokomotivu na pravidelnou dopravu. Ani že by třeba 498.106 byla na prodej.
Ono v dnešní době pravidelnou dopravu se Sergejem bude trošku oříšek s přechodností, vyjma koridorů. 498.106 jsem použil jako příměr. Vyjádřil jsem názor, že věc odkoupená od muzea by měla po rekonstrkukci splňovat možnost muzeálního provozu se vším všudy, když je stroj využíván třeba denně pro vozbu běžných vlaků. Je na zamyšlenou, proč ostatní (např. Východočeská dráha, Junior Market a další ) majitelé obdobných strojů je uvádějí do původního stavu vč. nátěru, ačkoli je využívají pro vozbu pravidelných nákladních vlaků… AD: Jouda: Nedělám z toho příběh století. Navíc jsem napsal, že si na to majitel může namalovat co se mu… Číst vice »
Takhle sergeje v nátěru čd Najbrt a nebo čd cargo by byla paráda. Každý majtel si muže dát vozidlo do laku který mu líbí, pokud není jako technická památka. Co takhle Němku přemalovat na modro pokud by nebyla nějak chráněna? V tomhle bych neviděl problém.
Důležitý je stroj funkční, ne v kovošrote. Barva se dá kdykoliv změnit podle určité předlohy. V nejhorším případě se to dá vyřešit polepem fólií.
Bože, doufám že to nemá originální motor. Pokud si dobře pamatuji, tak to byl dvoutakt diesel. Po přidání plynu, zmizelo na dvě hodiny slunce. Jakou normu to splňuje?
Splňuje to normu GOST.
Ajaj. 😀
Nejspíš nějakou SSSR 1960…
A já zase doufám, že má. Tehdy se na nějaké extra normy nehrálo a hned byl svět o něco lepší. Kéž by se ty doby vrátily. Z mého pohledu je navíc škoda, že to není ještě jedna z prvních sérií a tedy „beztlumič“ 😉 . A barva mi nevadí. Však ona červená nebyla často červenou, ale brala postupem času odstín do hnědé. Navíc i zůstalo původní barevné schéma se světle šedou střechou a tmavě šedými podvozky. Takže také OK.
Super. Vypadá přesně barevně jak modelová H0, nebo snad i TT.
Obzvláště jak původní stará H0 od Gutzold. Stačí jen, aby malinko ztmavla.
Stroj krásný, barva odporná!
Ostáva dúfať, že pre tento stroj sa nájde dosť výkonov, pre ktoré bol stvorený a na ktorých dokáže ešte aj dnes relatívne efektívne vykonávať vozbu.
Ja bych tyhle smradochy uz radsi v pravidelnem provozu nevidel.
Když stál běžící sergej na nejvdálenější koleji v Českém Brodě, drnčely tabulky v oknech dopravní kanceláře 🙂
A pak že motorkáři na chopperech dělají randál. 😀
PS: Ikdyby ten Harlej byl elektrický!!
Jedna věc je, že skutečně dělají. Bohužel často zcela vědomě (vytáčení motoru v zastavených územích měst a obcí) a divím se, že to není v širší míře postihováno na silnici (na STK tam má každý homologovaný) .Ale zcela uznávám, že to má i svůj vítaný přínos k bezpečnosti. Takovou motorku chodec jen stěží přehlédne. Ale je pravda, že se sluchátky na uších lze přeslechnout i Sergeje či Bardotku.
Obdivuji úsilí a výdrž pana Šauera i jeho ženy v záchraně podobných strojů a věřím, že brzo najdou do své party někoho, kdo ví, že i vzhled prodává a kultivuje.
To je ovšem pravda, že vzhled prodává. Nicméně v tomto případě hlavně pro komerční účel. Z hlediska různých placených fotoakcí je tento nátěr ve své podstatě neprodejný. Tímto se tedy shoduji se slovy majitele cit: „to tu ještě nebylo“… ovšem druhým dechem dodávám, že na podobnou akci jako byla třeba se 781.600, 753.101,750.338, je tento jeho stroj díky vzhledu naprosto k ničemu.
S tím že KDSka má mašiny pro výletní a zážitkové vlaky, a pravidelné nákladní vlaky, které jim vydělávají. Tak asi je jedna fotoakce za uherský rok nespasí a nepřesvědčí. A taky to nemá jako nostalgické vozidlo. Mě se to osobně líbí, nátěry KDSky jsou neokoukané, pestré.
I když lokomotivy jezdící na nákladních vlacích nemusí vždy oplývat čistotou…
Trochu dotaz do pléna – jaký je důvod, že tento typ lokomotivy byl po pouhých 22 letech ve službě vyřazen, zatímco dnes každou chvíli někde čtu, jak i stroje podstatně starší jsou považovány stále za perspektivní, jelikož životnost kolejových vozidel se počítá ve vysokých desítkách let?
Protože pro ně nebyla odpovídající práce, o které se m.j. zmiňuje Radek Šauer v textu. Sergej je magistrální lokomotiva, nikoliv lokomotiva na krátké přetahy lehkých vlaků. Jako magistrální lokomotiva se využila před koncem 60-tých let například na vozbě velmi těžkých nákladních vlaků Štúrovo – Brno – Česká Třebová nebo Štúrovo – Břeclav – Přerov, tam byl její provoz velmi efektivní a nenahraditelný. Série T 679.1550 az 1600 se už kupovala v době, kdy začal ústup velkých dieselů ze slávy. A najdou se i tací, kteří tvrdí, že nákup těchto posledních 50 sergejů byla jenom politika, ČSD je v té době… Číst vice »
Asi takto, máte pravdu. Navíc v 60.letech ještě zdaleka všechny magistrály v ČSSR nebyly elektrifikovaný, a tak od roku 1966 dodávané Sergeje T679.1 měly využití, přestože už zastaravaly. Byly totiž vybaveny DVOUDOBYM přeplňovaným naftovým dvanáctiválcem, což se dělalo už za druhé světové války, protože technicky je to výkonnější, asi dvojnásobně proti čtyřdobým a plnění taky nebyl problém, protože probíhalo pod tlakem a přes řízený ventil. A byl vháněn do válce jen vzduch bez oleje ne jako u motocyklů. A když byla nafta levnější, než sodová voda, nebyla spotřeba problém c.1. Po dodání 600ks pro ČSD lokomotiva v Luhansku nabídka nástupce… Číst vice »
Vysoké emise.
K tomu Sergeje mají nadprůměrnou žízeň – a nafta podražila…
Jó, kdyby jsme vzali T 679.2 , tak k modernizaci (minimálně z 2T na 4T) došlo podstatně dříve. Jenže ty byly moc velké, těžké a pro naše potřeby zbytečně výkonné. Osobně mi je líto, že tady jediná T 679.2 nezůstala.
Historicky vznikl další pojízdný cirkus. Ano, červených 781 je dost, ale nikoliv ve vzoru 88. Podtrženo sečteno, vše je lepší než tohle.
Mohl ste si ho koupit a natřít dle libosti. Pan Šauer to udělal, koupil si ho, tak si ho může natřít tak, jak se líbí jemu.
Já sergeje nepotřebuji a pan majitel ať si klidně na něj….Jen konstatuji, že to není nátěr na fotovlak.
Správně. Vlak, který nejde vyfotit, je zbytečný.
Protože vlaky jezdí hlavně na lak !
Jste mi připomněl klasické:
Cestující: „Jede ten vlak na Čerčany?“
Výpravčí: „Ne,…ten vlak jede na naftu.“
Myslím že k záchraně lokomotivy patří jedině gratulace. Nátěr je něco co se dá změnit, když se lokomotiva zešrotuje, tak je jedno v jakém je nátěru. Nechápu potřebu hodně lidí to hejtovat tuhle kvůli barvě, támhle kvůli majiteli, je to prostě zachráněný historický kus, tečka.
Jo a už vůbec nechápu toho hajzla co to měl potřebu hejtovat mým jménem a moc děkuju panu redaktorovy, že to smazal. Navhruju aby byla konkrétní předzívka přirazena konrétní emailové adrese a nemohli se tyto věci stávat.
Jenže při vstupu do diskuze se vkládá „Jméno“ a „Email“. Ne přezdívka. Já také vyplnil jméno a bohužel se stalo, že jsem reagoval na příspěvek osoby se stejným jménem. Vypadá to pak poněkud divně.
Stejně by se mi víc líbil v lesklé bílé. A komplet celý ☺
Nene. Schizofrenie je svině.
Uuuu, já som taky schisofrenik. Uuuuu!
Malinké doplnění: Vzorník RAL pochází ještě z dob před II. světovou válkou. RAL je zkratka Reichs Ausschuss für Lieferbedingungen. Je zajímavé, že vzorník RAL se nepřekrývá se soudobým vzorníkem taktéž říšské RLM. Vzorníku RAL se nedržel ani mladší vzorník ČSN. Také automobilky vč. těch německých se ho nedrží a radši si míchají svoje vlastní barvičky.
Ke zkratce RLM (Reichsluftfahrtsministerium) jsem našel docela zajímavou fotku:
https://de.wikipedia.org/wiki/Reichsluftfahrtministerium#/media/Datei:Reichsluftfahrtsministerium.jpg
Evropská unie za Hitlera…hmm…
Jojo, šotouš Šaurer má veselou manželku, která mu koupila Sergeje.
A to NASERE.
My známe Váš problém.
Ten předek Sergeje vypadá hrozně hranatě,ale máte krásné Brejlovce,přeji mnoho km bez problémů.
To bude možná tím že tam ještě nemá chromové lišty. Pokud vím tak fotka už někde byla a bylo k ní napsáno že chybí doplňky.
Tak hodně šťastných km!
Který ko-ot dá na takovýto koment palec dolů?
Je to diesel.. Greta von Trautenberg?
Tu neznám.
No ta „how dare you“, nějak tak se jmenuje, ne?
Jo Gréta…. Té by měl někdo vysvětlit, že prostě diesel tu byl, je a snad i ještě dlouho bude a že elektriku do kanystru nebo cisterny nedá stejně jako s předokolkou nezadriftuje. Až zůstane někde v mraze trčet pod spadlou trolejí tak bude ještě ráda za diesel, který jí odtáhne.
Je to v soukromých rukou. Marxista?
Tady je plno takových, kteří prostě nenávidí nás, kteří máme železnici rádi. Asi závidí, protože sami nevědí, co na světě dělat.