Retroloku hrozí ztráta licence pro školení strojvedoucích, Drážní úřad s ním začal správní řízení

Hasiči při zásahu po srážce vlaků u Prosenic. Foto: Drážní inspekce a HZS OLKHasiči při zásahu po srážce vlaků u Prosenic. Foto: Drážní inspekce a HZS OLK

Firma lhala o skutečné době výcviku strojvedoucího, který způsobil nehodu v Prosenicích.

Společnost Retrolok může přijít o licenci pro školení strojvedoucích. Drážní úřad s ní zahájil správní řízení o odebrání akreditace. Stalo se tak na základě závěrečné zprávy Drážní inspekce o nehodě nákladních vlaků v Prosenicích, ve které inspektoři odhalili chyby při výcviku strojvedoucího.

„Drážní úřad zahájil se společností Retrolok správní řízení ve věci odejmutí Osvědčení o akreditaci k poskytování školení strojvedoucích,“ potvrdila mluvčí úřadu Pavlína Straková.

Drážní inspekce v závěrečné zprávě odhalila, že firma v rámci školení neposkytla strojvedoucímu, který u firmy absolvoval školení k získání zvláštní odborné způsobilosti k řízení drážního vozidla, minimální stanovený rozsah praktické části školení. Stejná firma už jednou o licenci přišla. Inspektoři zjistili, že Retrolok vykazoval výcvik strojvedoucího v době, kdy prokazatelně létal jako pilot pro Smartwings. Ve výkazech tak byly falešné údaje.

Drážní úřad již dříve uvedl, že nevylučuje ani prověřování že výcviku jednotlivých strojvedoucích. Podle ustanovení § 46 o odst. 4 zákona č. 266/1994 Sb., o drahách Drážní správní úřad odejme akreditaci k poskytování školení osobě, která opakovaně nebo hrubým způsobem porušila své povinnosti.

Strojvedoucí, který nehodu způsobil, procházel výcvikem ve společnosti Retrolok. Zaměstnán byl ve firmě Strojvůdci CZ, která je majetkově propojená s Retrolokem.
Jednatel Retroloku Michal Matějovský uvedl, že závěrečná zpráva skončí nakonec u soudu. „V té zprávě jsou nesmysly, všechno hodili jen na strojvedoucího, neřešilo se pochybení výpravčího,“ řekl Matějovský. Na dotaz, jak došlo k uvedení nesprávného počtu hodin ve výcviku, uvedl, že to byla chyba. „Dostal od nás přehled směn, kde měl jezdit. Dál jsme to nekontrolovali,“ řekl Matějovský.

 

Tagy drážní inspekce Drážní úřad Retrolok výcvik strojvedoucích
106 komentářů