Retroloku hrozí ztráta licence pro školení strojvedoucích, Drážní úřad s ním začal správní řízení
Firma lhala o skutečné době výcviku strojvedoucího, který způsobil nehodu v Prosenicích.
Společnost Retrolok může přijít o licenci pro školení strojvedoucích. Drážní úřad s ní zahájil správní řízení o odebrání akreditace. Stalo se tak na základě závěrečné zprávy Drážní inspekce o nehodě nákladních vlaků v Prosenicích, ve které inspektoři odhalili chyby při výcviku strojvedoucího.
„Drážní úřad zahájil se společností Retrolok správní řízení ve věci odejmutí Osvědčení o akreditaci k poskytování školení strojvedoucích,“ potvrdila mluvčí úřadu Pavlína Straková.
Drážní inspekce v závěrečné zprávě odhalila, že firma v rámci školení neposkytla strojvedoucímu, který u firmy absolvoval školení k získání zvláštní odborné způsobilosti k řízení drážního vozidla, minimální stanovený rozsah praktické části školení. Stejná firma už jednou o licenci přišla. Inspektoři zjistili, že Retrolok vykazoval výcvik strojvedoucího v době, kdy prokazatelně létal jako pilot pro Smartwings. Ve výkazech tak byly falešné údaje.
Drážní úřad již dříve uvedl, že nevylučuje ani prověřování že výcviku jednotlivých strojvedoucích. Podle ustanovení § 46 o odst. 4 zákona č. 266/1994 Sb., o drahách Drážní správní úřad odejme akreditaci k poskytování školení osobě, která opakovaně nebo hrubým způsobem porušila své povinnosti.
Strojvedoucí, který nehodu způsobil, procházel výcvikem ve společnosti Retrolok. Zaměstnán byl ve firmě Strojvůdci CZ, která je majetkově propojená s Retrolokem.
Jednatel Retroloku Michal Matějovský uvedl, že závěrečná zpráva skončí nakonec u soudu. „V té zprávě jsou nesmysly, všechno hodili jen na strojvedoucího, neřešilo se pochybení výpravčího,“ řekl Matějovský. Na dotaz, jak došlo k uvedení nesprávného počtu hodin ve výcviku, uvedl, že to byla chyba. „Dostal od nás přehled směn, kde měl jezdit. Dál jsme to nekontrolovali,“ řekl Matějovský.