Reportáž: S RegioJetem do Splitu na vlastní kůži aneb orchidej to nezachrání
Vlak RegioJetu ve Splitu. Foto: Aleš Petrovský
Aleš Petrovský po roce opět otestoval vlak RegioJetu k Jadranu. Zlepšení nenastalo, píše o syndromu špinavého hadru.
Nejlepší by byly hodně komerční RJ linky do Maďarských destinací společně s MÁV-GySEV, alespoň mezinárodní vlaky z/do Maďarska.. RegioJet by měl mít šanci na dotované Ex3 Pha-Brno-Bratislava-Budapst a dále i Ex4 z Polska do Maďarska…. Asi rychlíky linek R8/R23 jsou nesmysl pro RJ ale linky Ex3/Ex4 směrem do Maďarska bych RegioJetu nazkoušku dal! Dále ať jezdí komerce… Jízdenka je levnější u RJ než u ČD a hlavně v ceně je vždy místenka(automaticky), RegioJet kdyby zpět nasadil jídelní vozy a jídla z RJ kreditů, tak by ČD teprve byly nula!!! Žádný Jadran žádné R8 A R23 ale komerční vlaky směrem Maďarsko+… Číst vice »
Nevím no, když jsem na to koukal, jak dlouho se tam jede a hlavně kolik celá tahle sranda vyjde cenově tak to na mě působí jako naprostá komedie. Letecky z Prahy do Chorvatska se dostane člověk tam i zpět za 1800 czk a je tam za hoďku a půl.
Ono asi záleží na každém co mu vyhovuje.
Např. OBB investuje do nových nočních vlaků (33x cca 330 míst) i do rekonstrukce sedacích vagonů na spací (22x cca 20 míst).
ČD chce jezdit noční spací vlaky Mnichov-Břeclav-Varšava a Graz-Břeclav-Berlin.
DB naproti tomu nechce kupovat žádné spací vagony a raději investuje do rychlovaků, které leckdy vyjíždějí i v noci (a v cíli jsou ráno). viz existenci ICE/IC nočních vlaků vs. EN/nightjet vlaky v Německu
https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Nachtzugverbindungen_in_Deutschland
Chápu naštvání za špínu, za nefunkční klimu a další technické nedostatky (nic nového pod sluncem u Radima). Jen bych poprosila autora článku i cestující, nepleťte si autobus či vlak s obchodem s potravinami a lahůdkami. A ohledně hlášení, mnoho lidí to štve (včetně stews), ale je to nařízení, co vše se musí hlásit. A běda tomu, kdo něco vynechá. Stížnosti od cestujících mají často výsledek, že stews seberou OSoh.
Jakou část mzdy tvoří osobní ohodnocení? A kolik měsíčně jsou cestovní náhrady?
U autobusů bývalo OSoh stews 30 – 50% z hrubé úkolové mzdy. Záleželo, jak tam je kdo dlouho.
Myslím, že srovnání s obchodem s potravinami a lahůdkami kvůli té špíně, prachu z klimy – pokud tedy funguje – a nefunkčními nebo špinavými wc, nechutnými lehátky volajícími po přečalounění a špinavými okny kulhá na obě nohy. To není ani v asijskem bistru. Rozhodnutí nabízet občerstvení pro cestující navrhl Radim sám v nejakém pohnutí mysli, stejně jako kvítko na haj…pardon wc.
Na druhou stranu je mi jasný, že ten kdo je na ráně za to selhání dopravce většinou nemůže.
Já neomlouvam špínu a nefunkční techniku a jak jsem psala, není to nic nového pod sluncem u Radima. O tom bych mohla psát romány. Mně se jen nelíbí, že se lidi včetně autora pozastavují, že něco z občerstvení dochází či zcela chybí. Prostě nejsou prostory, aby se dostalo na vše, co si kdo přeje. Chyba je, že na to není v průvodcích nějak upozorněno.
Díky
To je vnitrofiremní nařízení nebo nějaký všeobecně platný předpis?
Jestli myslíte hlášení, tak to je vnitřní předpis, co vše a za jaké situace se musí či nemusí hlásit. Jak se to přesně zahlásí, je na jednotlivých stews. Ale když se nějaké info vynechá a je u toho kontrola, tak to znamená nižší hodnocení od kontroly a může být i snížené OSoh.
Teď, 3.9. ve 20:50 je tady celkem 89 příspěvků , z toho 20% (18 příspěvků) od pana „vtvt“, který buď reaguje sám na sebe, nebo často svým textem sice navazuje na komentář někoho jiného, který se ale týká něčeho naprosto jiného. Zkrátka: Axel se vrací…
Pomalu, ale jistě. Ještě teda nedošlo na celý slovník a na jeho urážky. Něco ve stylu “ jste pasažérští nádražáci a lžete si do kapsy“.
Nemá bráchu? 😆
Obávám se, že jste mé komentáře nečetl pozorně. Neřeším „lásku/nenávist“ k RGJ. Spíše se snažím o objektivnější pohled na věc. A nemlátím prázdnou slámu, nýbrž píšu o tom, co v článku není, takže čtenáře to může obohatit. Například, že: – sezonní noční vlaky jsou obtížný obor podnikání o čem svědčí, že letní RGJ k Jadranu se udržel ve srovnání např. s koncem Alpen-Sylt a že Optima Express na tureckou riviéru je slabší. – na chorvatské pobřeží je možné vlakem dojet nejen z Prahy/Brna/Bratislavy, ale taky z Vídně/Bratislavy, z Budapešti, z Mnichova, popř. z Curychu – RGJ se s nočními sezonními… Číst vice »
Já jsem letos vyzkoušel noční vlak Bohumín – Hel. Bylo to zcela v pořádku (až na hodinové zpoždění, které ale vzniklo už v Bohumíně kvůli provozním problémům ten den v Bohumíně – takže zpoždění nabíraly všechny vlaky).
Jel jsem několikrát do Černé Hory a jak ve slovenském,maďarském a i českém voze.Nejleší cesta byla s Maďary.České i Slovenské vagony měly spíš technické problény na podvozku vozu.Do Splitu jsem vyrazil už z ČSD a nikdy to nebyly taková zvěrstva co jsem si přečetl o RegioJetu.K tomu nemám vůbec důvěru,stačilo mě jak jel okovaný lůžkový vůz na Slovensko.
Jo jo jela jsem taky, už nikdy více. Špína, smradlavé, nefunkční záchody, hnusné deky na spaní, špinavá lehátka, okna, plné koše, bídné občerstvení, co mě příšerně štvalo byl steward, který si hrál na pilota Boeingu a stejnou intonací snad každou půlhodinu hlásil a hlásil, ve dvou jazycích, z toho jednou ve slovenštině, které jsem skoro nerozuměla, protože měl příšerný přízvuk nevím odkud. Zpoždění 2 hodiny, nefunkční klima. Obsluhovala nás stewardka, na brigádě, cca 18 let, nepříjemná, neochotná, unavená. Teamleader ji tam jednou skoro seřval, že měla druhý den jet znovu a nechtěla. Chování hrozné.
,,smradlavé, nefunkční záchody“ Nutno dodat, že za tohle si ale z drtivé většiny cestující mohou sami. Na záchodech je jasně napsáno, že do záchodů nepatří vlhčené ubrousky, vložky, tampóny a ani klasické papírové ubrousky, protože ten záchod tyhle ,,ingredience“ ucpou. A cestující stejně jdou, a tohle tam přesně nacpou. Na naší cestě jsem při čekání ve frontě na WC zažil, že paní (odhadem tak 40-45) vlezla na záchod ve vedlejším voze, který už v tu dobu byl ucpaný a v míse byla taková fajnová polévka z výměšků ostatních cestujících. No a co myslíte? Paninka, místo aby šla do vedlejšího vozu… Číst vice »
To ale lepší nebude. Stačila jízda 50 minut cyklohráčkem, kde jsou krom pruvodciho ještě dvě posily na orginazaci/půjčování her/informování. Co jsou lidi schopni vyvádět to neuvěříte, mě spíš přišli jako děti ti rodiče 😂 No u některých to vypadalo že jedou vlakem poprvé v životě 😁Trochu potíž je že to není průchozí souprava, ale že mají třeba 30leti chlapi problém nastoupit do bafiku s kolem bez asistence někoho dalšího 🙈🙉🙊
Já to bohužel dnes a denně vidim taky. Lidi jsou snad čím dál větší makakové. O to horší je, že jejich děti tyhle vzorce chování s největší pravděpodobností převezmou. 😀 Ale tak aspoň má člověk představu jak dopadnout nechce. 😀
Po pročtení diskusních příspěvků lze usoudit, že cestování vlakem RJ do Splitu provázejí (již léta) opakující se nedostatky, které jsme kdysi v minulosti přisuzovali zejména vlakům ČD (špína, špatný technický stav). Styl zdejších kritických příspěvků je věcný, nelze v tom spatřovat nějaké prvky „třídního boje“ modrých proti žlutým. Nebylo by od věci, kdyby někdo odpovědný z firmy RegioJet na připomínky zde uvedené oficiálně zareagoval (např. šéf strategie pan Jiří Schmidt, opět formou podcastu) a vyvrátil , nebo potvrdil neodbytný dojem z poslední doby, že strategií firmy RJ je ještě pár let nějak fungovat „z podstaty“ a vyždímat za minimálních nákladů… Číst vice »
Radim Jančura. letos na jaře: „Během dvou let pandemie jako celku má firma prodělala víc, než za celou svou dvacetiletou historii vydělala.“
https://www.e15.cz/valka-na-ukrajine/nakrmime-tretinu-kyjeva-rika-majitel-regiojetu-jancura-1388088
Osobně si myslím, že RGJ zainvestuje do svých cca 50+10 lehátkových vagonů.
Protože se objevují příležitosti. Např. za rok by měla být vyhlášena soutěž na noční spojení Bratislava-Košice (rychlík Zemplín 1x tam a 1x zpět) v elektrice.
Dnes na Zemplínech jezdí:
3 sedačkové vagon
8 spacích
1 autovagon
P.S. Ještě zajímavější bude, jestli RGJ se přihlásí do soutěže vyhlášené za rok na spojení Bratislava-Košice, což obnáší 5,5 milionu vlakových kilometrů. To je možná až příliš velké sousto pro RGJ.
https://zdopravy.cz/podcast-jako-maly-podnikatel-jsem-byval-schopnejsi-nez-ted-rika-radim-jancura-76224/
čas: od 10:55 – 14:25
To bylo v 2021. Letos, od září, bude zase jezdit (Praha-)Bratislava-Žilina
https://zdopravy.cz/regiojet-prerusi-spojeni-z-prahy-do-ziliny-pres-bratislavu-kvuli-vlakum-do-chorvatska-114585/
Kdyby nebyl kšeft, tak by nejezdil
„každé zboží má svého kupce“ 🙂🤷
Který sezonní vlak do Alp uspěje? Ten expresní
https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/nova_sluzba/2021/EET014-21_RJ_Praha-Brennero.pdf
Nebo ten pomalejší
https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/nova_sluzba/2021/EET009-21_RJ_Praha-Brennero.pdf
K volání po dalších sezonních vlacích, přes noc….Ono to asi nedává příliiš smysl.
Např. noční sezonní vlak ŽSSK/OBB do Splitu je sestaven pouze z pasažerských vagonů ŽSSK. Zatímco ÖBB své sedací, spací vagony raději pronajímá na noční inky Curych-Hamburg/Berlín na celoroční vlak.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&kategorie=IC&cislo=60400&nazev=&rok=2021
Jasnej Axel. Demaskoval se slovem pasažérský.
Na vagónky a lokotky nedojde?
Dalším příkladem, že sezonní vlaky jsou vrtkavé podnikání je Alpen Sylt express provozovaný v letní sezoně. Z Basileje/Salzburgu na severoněmecké pobřeží
Letos skončili předčasně v červenci. A to přestože pasažéři měli nakoupené jízdenky
https://www.railjournal.com/passenger/main-line/alpen-sylt-night-express-cancelled-as-operating-pressures-grow/
Asi už se přestěhoval, jak avizoval, do toho Brna a s novou IP získal přístup 😁
Uvidíme jestli napřesrok RGJ rozjede obden sezonní vlak Krakow-Břeclav-Split.
Letos to nevyšlo
https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/2021/EET017-21_RJ_Krakov-Split.pdf
jéžiš ten mi fakt chyběl
Letní sezonní vlaky jsou i v Polsku. Vtip je v tom, že zhusta používají nevyužité vagony ČD jako např. B249. Čili ekonomicky žádné terno.
viz např. rychlíky Wydmy či Pirat na baltské pobřeží
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&kategorie=TLK&cislo=404/84072/84073&nazev=&rok=2021
Není sestaven pouze z pasažérských vozů, jsou tam i autovozy.
Ano, ale to bývají autovagony ČD, OBB. Zatímco pasazerske vagóny jsou pouze od ŽSSK, nikoliv od OBB.
V diskuzi o nočním vlaku do Hamburg tvrdí diskusní kolega, že OBB nemá volné vagony
Nechápu to. Kdyby udělali jízdenku dražší o padesát korun a přestali prodávat vyloženě levné občerstvení, tak by s tím stejně všichni jeli. A z pohledu nákladů by se to nemuselo hnát tak na hranu.
Tohle je hrůza.
Sleduji na cestách možnosti bezlepkového stravování a musím konstatovat, že u RJ je to fakt bída. Vše je nastavované pšeničnou moukou. Například rajská polévka, kde mouka být nemusí, ale ušetří se tím podíl rajčat. I čínská jídla, kam tato mouka nepatří.
JLV je v tomhle o ligu lepší.
Nejste normální, pokud máte speciální dietu, tak zrovna cestu nočním vlakem asi zvládnete zajistit si stravu sám, jinak by Vás měli zbavit svepravnosti. % lidi s bezlepkovou dietou je tak mizivé, že se tím nemá cenu zabývat. Jen to bohužel zpropagovaly blbky z Facebooku, takže teď tu dietu drží i Máňa z prasecaku (je to přeci fri kůl a in)
Nastavovat moukou cokoliv není jenom prohřešek proti bezlepkové dietě , ale i proti dobrému způsobu přípravy pokrmů.
Podívejte se kolik to stojí, můžete zkusit rozjet za stejnou cenu 😂😂😂😂
Neboj, mouka je nyní dražší než rajcatovy koncentrát
Díky Aleši Petrovskému za fajn reportáž a závidím mu, že do Splitu dojel. To my si vytáhli Černého Petra. Nedojeli jsme neb slavit se nemá předčasně. Asi 50 kilometrů před Splitem jsem řekl, že cesta byla celkem fajn. Perfektní stewardka, která se vzorně starala o občerstvení, čisté povlečení, dokonce šlo stahovat okno. No…pak se však vlak v Labinu Dalmatinskym zastavil, palubní rozhlas oznámil, že si máme vystoupit, trať neprůjezdná a že za 45 minut přijedou autobusy. Po 2 hodinách ve vedru jsme šli na stopa. Však při pohledu na velký kufr bylo jasné, že nikdo nezastaví. Místní veřejná doprava žádná.… Číst vice »
je vidět ža na nějaky „Standardy“ hraje akorat německo, které odmíta každy naš vlak. No a pak nechají tohle dojet až do chorvatska, všichni to přebírají a nikdo nic neřeší. Kdyby jeli do německa, tak je němci nepustěj a ještě dostanou pěkný šanon A4ek plný závad 😀
Keby ČD mali v Nemecku partnerského dopravcu ktorému by za vozbu vlaku platili, tak by zrejme tiež oveľa viac prižmuroval oči.
Kdo je to „všichni“? Kdo přebírá vlak RGJ? Tento vlak jede celou trasu pod svým dopravcem, na rozdíl od vlaku ČD do Německa, kde jede jako vlak DB a DB platí ČD za jeho pronájem. Takže srovnáváte hrušky s jablky.
Ještě furt si někdo myslí , ze by společnost RGJ obstála v provozu linky do Hamburku ? Možná ano , ale musela by nákladně zvýšit údržbu a úklid .
Tak člověk asi nemusí být nejostřejší tužka v penálu aby pochopil že to je jiný produkt.
Pro ty opravdu hodně neostré tužky: Taky podle toho jak ČD provozují Šukafony v Horní Dolní dokážete usoudit jestli jsou schopni provozovat Pendolina, noční vlaky nebo linku do Hamburku?
Pro budoucnost je zasadni, kolik lidí, co tenhle vlak využili, si řeklo příště zase, a kolik nikdy více. Jestli většina tuhle kvalitu za dané peníze překousne, tak by byli v RJ blázni, kdyby do nějakého zlepšování cpali velké peníze, pokud tedy nějaké vůbec ještě mají. A snad vědí, co dělají.
V roce 2020 vlak RGJ do splitu ujel 54 milionů osobo-kilometrů.
V 2021 to bylo 94 milionů osobokilometrů
Až na to, že v roce 2020 do plitu vlak nejezdil.
Citoval jsem z výroční zprávy Regiojetu, kde linku uvádí jako „Praha – Rijeka/Split“
Také jsme jeli tento týden v pondělí regiojetem myslela jsem že cesta bude lepší ale hodně jsem se zklamala.. Při příjezdu do Prahy kde jsme čekali měl vlak zpoždění 60 minut což ještě tedy šlo ale horší byl nástup děti potřebovali na záchod smrad na záchodě, další záchod zavřený, kupé špinavé,piti malé tak na ranní čištění zubů jak již psal pán a snídaně croissant s kávou?ten croissant byl špatný, zkažený a káva na jeden lok ale celkově ten vlak měl ten den nakonec zpoždění 4 hodiny takže vlakem domu ještě příští týden v sobotu a už nikdy víc 😪😪
Ten text je napsaný tak strašně, že ho nejsem schopen rozklíčovat.
Není to pravda , špinavé budou a byly pouze zelené vagóny ČSD a modré CD … 😂😂
Jo, začalo to kdysi všechno skromně, s pár Ayatsama mezi Prahou a Brnem, pak začala velká autobusová expanze a už tam ta kvalita nebyla to co na úplným počátku. A pak přišla ta touha po kolejích. I tam to začalo.dobře, sice kraťoučký soupravy s jízdním řádem jako noty na buben, ale s nějakou kvalitou. A pak přišel taky boom a kvalita šla dolů a dolů a vypadá to, že ještě bude upadat dál až na to.pomyslný dno. A přitom by stačilo jen počkat a dát dokupy co je. Myslím, že kdyby do Budapešti dál jezdily jen autobusy, až tak moc… Číst vice »
Ja hlavne nechapu ze cech proste musi vsude pit pivo.Zbytek je proste regiojet
A není to jedno?
Ať si každý dělá co chce. Pokud tím samozřejmě nějak nepotřebuje druhé.
No právě, jenže plno troubů co ve vlaku musí lemtat pivo tím ostatní obtěžuje. Jinak by těžko na některých vlacích muselo ČD najímat ochranku.
Ta česká pivní kultura mě taky leze na nervy. A nejhorší je, když někomu řeknete, že pivo nepijete. Vždycky ty překvapený až vyděšený xichty mě už přestávají bavit….
Asi jde o sociální skupinu kde to řekněte, mám známé docela pijany, ale když někdo řekne že nepije, tak nepije…
Stokrát lepšie je si trochu priplatiť a ísť so ZSSK (platí samozrejme pre cestujúcich z BA). Ten cenový rozdiel zas až tak vysoký nie je a úroveň absolútne neporovnateľná (aj keď je pravda že catering by mohol byť lepší, ideálne by bolo keby aspoň v časti trasy vozili reštauráciu). Blbé je že len že tento rok väčšinu leta kvôli výluke nejazdil autovozeň :/
Nerozumiem masochistom čo sa na takto dlhú cestu zveria Jančurovi s jeho povestnou kvalitou…
Prave protoze je to levnejsi a nejak se to vydrzi
Neviem, ale ak už ide niekto na dovolenku, tak tých 20-30 eur je už pomerne zanedbateľná suma, nie hodná toho aby si človek nechal vŕtať do kolena.
na kolik vyjde ten váš vlak a co jezdí na něm za vozy?
Zásadní je také trasa, pokud jedu z Plzně je vlak z Prahy OK, pokud Vlak vyjíždí z BA/Wien, už je to komplikace….
Velké plus jsou také návazné bus……
Levnější je už jen stopem 🙂
Já jsem se mu svěřil a nemůžu si zase nějak moc stěžovat. To bude asi tím, že nejsem rozmazlenej fracek, jako většina diskutujících tady 😉
Já vám napovím. Mezi Čechy je totiž strašně malo lidí, kteří jdou charakterizovat tím vaším „cestující z BA“.
Jak kdybyste napsal, že do Paříze je nejlepší spoj TGV z Lyonu, že nechápete proč tam někdo lítá z Prahy.
Super reportáž, mohli byste to příští rok porovnat s ZSSK 😀
Letos jsme s pritelkyni ten vlak poprve vyuzili a jeli na Krk a zpatky. Vlak byl pomerne malo obsazen, takze aniz bychom za to priplaceli, meli jsme tam i zpatky lehatkove kupe pro sebe. Pri ceste tam i zpet byl vlak zvenku spinavy, ze za slunce nebylo prakticky videt ven. Zachody nam fungovaly celou cestu. Rano jsme zjistil, ze nas vuz je asi jeden z mala, ktery to tak ma. Pri ceste tam musim pochvalit praci posadky, ta byla skutecne na jednicku. Zpozdeni standardni, pri prestupu na autobus se z vetsi casti rozpustilo. Pri ceste zpet naskocila klimatizace az asi… Číst vice »
Asi jsem hnidopich ale není ta zásuvka s odhalenými živými 230 na bezpodmínečné odstavení vozu dokud se to neopraví? Celkem bych se divil, kdyby tohle z hlediska bezpečnosti prošlo nějakému hotelu…
Tento vůz by do Drážďan nedojel 🙂
Je otázka, zda vůbec měl vyjet…
Do Drážďan jezdí vozy s funkčními zasuvkami 230V AC , i vylamané jazýčky na USB portech pravidelně kontrolujeme a opravujeme , holt USB kabel se vždy strka třikrát do portu . A při třetím násilím narvany ulomí ten plastový bazmeg
Díky za reportáž, příští rok pro nás možná vyzkoušejte jiný produkt, třeba to EN od ÖBB. Ať máme srovnání.
Pamatuji, jak se Jančura kasal, že ukáže našincům lepší úroveň cestování. Jak dlouho on už v železniční dopravě funguje si už nepamatuji. Ale už ukazuje nám, co si o nás cestujících myslí. Kultura cestování jde z kopce. Vagóny ze šrotišť a rejžuje. 🤦♂️
Víceméně skoro ve všem souhlasím. Až na to rejžuje, spíše bych to definoval, že přežívá.
Brutalne vydelava,koupite srot,nic s nim nedelate,ale odjezdite milion jizd s naklady nula.
A proč tedy ten RJ negeneruje brutálně nevydělává? I tahle linka vydělaná jen několik milionů za celou sezónu.
Tak to celkem dost kecate.
On rejžuje na dotacích a státních příspěvcích, podobně jako jeho kámoš Andrej. To ostatní, tedy vagóny atd, je jenom takový Potěmkin, aby to nebylo blbý, že bere ty erární peníze za nic.
Přesně, jako ten Bureš co maká pro nás. Na čapáku si pořídil dvě ovce a kozy, z bruselu mu chodí dokonce dotace na seno .
A prosímvás, za co Jančura ty dotace a příspěvky dostává? Ona je soukromá železniční doprava subvencovaná jako třeba to Andrejovo zemědělství?
Myslim, ze problem neni ve starych vozech, ale v tom, ze jsou priserne opotrebovane a spatne uklizene. S precalounenymi lehatky, modernizovanymi funkncnimi zachody, stihajici klimatizaci a cistymi skly by to hned vypadalo jinak i se stejnymi vozy.
Jedno vakuové wc = 750 000,- Kč. Žáku fíku, za jak dlouho na to vyděláte z 800,- za jízdenku (kryje i takové malichernosti jako energii, personál, dopravní cestu)….
Lehátka rozhodně nestojí 800 za jízdenku 😉
Proc by se snazil vic kdyz tohle staci
Ono si to nějakou klientelu najde, ale také to dost lidí odradí.
Tak člověk po přečtení recenzí by možná volil nějakou 1. třídu, ale není to tam náhodou stejné, když obraty jsou stejné a úklid a údržba také? Máte s tím někdo zkušenost?
Aby tato služba byla kvalitní, musí být splněno několik věcí zároveň, což bohužel není.
-kvalitní kapacitní trať
-dostatek kvalitních vagonů, aby byl čas na údržbu a úklid
-dostatek personálu (dobře zaplaceného)
Že taková kvalitní služba nemůže být levná je asi samozřejmé. Jančura je nadšenec, cena je na úrovni nákladů, ale výsledek je přinejmenším rozpačitý. Je to sázka do loterie, někdy dojede načas a někdy se to zdrhne i na 10 hodin…
Aleši, skvěla reportáž, přečetl jsem si ji s chtivým zájmem. Diky!
Český dráhy by ten vlak uměly vypravit.Problém je ten,že ho obsadí z větší části režijkáři a těch pár platících nezaplatí provoz.
I ČD mohou vypravit komerční vlak, kde režijka/FIPka nebude platit/dá vám akorát slevu 15 %.
Výjimek z FIP je plná Evropa , DB má hodně vlaku kde FIP neplatí . ÖBB vybírá výpalné 10€ v RJ ( myslím tím ÖBB rj )
Obávám se, že na Jadran ČD nemají dost vagonů na spaní.
ČD jezdí spací vagony:
Praha-Curych,
Praha-Budapešť,
Praha-Humenné.
Chtějí jezdit Graz-Berlin, Mnichov-Varšava (obě linky denně)
A na to mají:
9x Bcmz
9x WLABmee
12x WLABmz
Kdyby ČD fakt chtěli sezonní vlaky, tak koupili od slovenského Wagon Service Travel těch 22 lůžkových nebo 11 lehátkových vagonů.
ČD chtěly ,koupily .. jsou neživotného rodu
Domnívám se, že dráha je rodu ženského, kde se životný či neživotný neřeší, je to prostě rod ženský s „y“. Písmenko Vám vyšlo, ale gramatika Vám nejde stejně jako autorovi, kterého opravujete.
A hlavně i kdyby měly víc vagónů, klidně by je mohly poslat na stávající linky. Kolikrát jsem chtěl využít vlak z/do Curychu a byl vždycky vyprodaný. Použít ÖBB do Lince sice jde, ale pak musíte na nádraží čekat na vlak do ČR a dívat se při tom na ty co ještě spí ve vagónu ČD.
Tak ono těch linek, kde jezdí jeden spací vagon ČD je víc. Např. Varšava-Bohumín IC406 Chopin jezdí WLABmz826.
Takže ČD nemají spacích vagonů nazbyt. A posílat na noční linky staré lehátkové Bc od ČD Cargo asi nechtějí.
Nemáte pravdu, ani když jezdil,nebyl pro režijkáře zadarmo ,to by se nezaplatil a byl to již tehdy komerční spoj-cílem bylo vyzkoušet produkt a neprodělat… bohužel ÖBB neměly zájem (zcela logicky,nikdo z Rakouska nejezdil) a MÁV a HŽ chtěli neúměrné poplatky za dopravní cestu,proto přestal jezdit – jízdné by bylo drahé.
Dnes by na to nebyly ani vozy a není to předmětem zájmu, je to sezónní záležitost.
A pokud je pravda,že za první rok byl čistý zisk RJ u jeho vlaku cca 4 mil. Kč, tak to asi není žádné terno vzhledem ke starostem, které s provozem jsou …
Přesně tak, za 4 mil. nezaplatí ani základní revitalizaci jednoho vozu, která by tak byla potřeba.
No na jednu stranu chápu, že si to za ty peníze klientelu najde. Na druhou stranu by si ale dražší a více komfortnější produkt klientelu zřejmě také našel a vybrat by si mohl i ten, pro koho není prioritou pouze cena, ať by to provozoval kdokoliv. Možnost autovozu by byla úplně skvělá
Pokud bych jel před 10 lety s bandou kámošů, tak by asi cizí vlasy v povlečení nikoho nevzrušovali (snad ;)) Momentálně by mi žena vystoupila už v tom Žďáru nad Sázavou
Do Rijeky jezdí z Mnichova EN 60463
Do Splitu z Bratislavy/Vídně jezdí EN 1153 včetně vagonů pro auta
Do Splitu z Budapešti jezdí IC 1204
Díky za info, hlavně ten EN z Bratislavi vypada moc dobre. 👍
https://zdopravy.cz/dalsi-vlak-do-chorvatska-zssk-a-obb-spustily-prime-spojeni-bratislavy-se-splitem-84441/
Také děkuji za upřesnění a ztotožňuji se s AlpenFlairem – EN 1153 z Blavy do Splitu je skutečně třída a vlak o úroveň výše nežli RGJ. Trasování přes Rakousy přidává na atraktivitě tohoto povedeného spoje.
České dráhy, probuďte se, rekreační vlaky do zajímavých destinací mají potenciál !
Jenže Regiojet jezdí s 15 vagóny o prázdninách denně, v červnu a září třikrát týdně. Spoj ZSSK/ÖBB je nesporně složen z lepších vagónů, služby neumím srovnat, ale také je výrazně dražší a jezdí tuším jen s pěti či šesti osobními vagóny a třemi autovozy a pouze třikrát týdně.
Nebuďte neskromný.
Pro začátek by úplně stačilo, kdyby ČD „po probuzení“ daly dohromady technický stav vozů alespoň na těch vlacích, které momentálně provozují.
A s jakými vagony by ČD jezdily?
ČD má/bude mít k mání tyto volné vagony:
A149/B249/AB349
Bdt/Bdtee
Bdmtee
Neboť kvalitnější vagony se ČD snaží uplatnit na celoročních linkách
sezónní linky jsou také „celoroční“
přes léto Jadran
přes zimu Alpy
mezi tím pár poznávacích zájezdů nebo jízd na nějaké akce a vytíženost může být celkem slušná, jasně, jako v PIDu to nebude….
Ano, ona poptávka po cestování na Jadran je totiž úplně stejná jako poptávka po cestování na lyže do Alp (a ty Alpy vůbec nejsou rozprostřené od Vídně až někam po Nice, zatímco Chorvatské pobřeží není vůbec mnohem kratší).
A to mezidobí, kdy se nejezdí ani tam ani tam rozhodně není pár měsíců na jaře a pár měsíců na podzim).
Takoví Smartwings se snaží poslat svá letadla na zimu do podnájmu všude po světě a stejně jich i před Covidem mívali dost odstavených na Ruzyň. S tím pronájmem lůžkových vozů by to bylo kapánek obtížnější (ty fakt do Kanady poslat nejde).
Český by to nešlo? Srovnávat vlak a Smartwings je poněkud mimo misu
Ony by se třeba i probudily, ale z čeho by ten vlak aktuálně sestavily?
Mohli by si pronajmout. Např. z Německa
https://gff-fahrzeugtechnik.de/unternehmen/fuhrpark
Do Splitu létá z Prahy letadlo.
😂😂😂
No a do Splitu, Zadaru, Primostenu a Sibeniku i Regiojet zluty bus a mnohem rychleji
Humanizace těch vozů nemohla mimo sezónu proběhnout, když mimo sezónu jezdí na R8 a R23, kde ty vozy teď chybí. :/
Jel jsem minulý týden. Ano kvalita není uplné ok, ale musim podotknout, že cesta do Makarské pro naši rodinu vyšla levněji než busem. Mnohdy ani ty autobusy nejsou čisté. Děti měli pohyb, na nic si nestěžovali, takže příští rok pokud bude možnost jedem zas. Jediné co bych uvítal, tak aby Chorvatsko už vstoupilo do Schengenu at nemusíme trčet hodinu na hranicích. Jinak naopak musím pochválit zaměstnance Chorvatských železnic, kdy při zpoždění při cestě zpět v Ogulinu spojili vlak bez zdržování a tak jsme odjeli s nižším zpožděním než přijeli. Personál taky OK, to že se občas najdou všude notoričtí stěžovatelé… Číst vice »
Kolik vagonů měl Váš vlak?
15, klasika
Ty vozy určitě potřebují drobné opravy po sezoně i důkladné úklidy v průběhu sezóny. S obraty nic neudělají, dokud jízda potrvá 22 hodin. Ale kdyby jeli jen 6 krát týdně, byl by čas na pořádný úklid. Zajímavé by bylo zjistit, jestli jsou vlaky mimo sezónu čistší.
Pro roztrháné povlečení není omluva a špinavé deky se dají také měnit i při krátkém obratu.
Nabízí se otázka o kolik dražší by to muselo být, kdyby se takto drobně zvýšila kvalita.
Ano, to rozhodně potřebují, o tom žádná. Jenže tady je vidět, že se prostě s tim málem rejžuje co to dá. Já za sebe můžu říct, že cesta do Splitu tenhle rok byla vcelku fajn až do doby než v Chorvatsku (někde před Ogulinem) úplně vypadla klima a ve voze (shodou okolností úplně stejný vůz jako v článku) bylo během chvíle 40 stupňů a nedýchatelno. Nejhorší na tom bylo, že vlak cestou ještě čekal na křižování a postupně zvyšoval zpoždění až na finální 2,5 hodiny. Na cestu zpět se to pro změnu stalo ve voze Bmz, kde nejsou ani výklopná… Číst vice »