Reportáž: S RegioJetem do Splitu na vlastní kůži aneb orchidej to nezachrání

Vlak RegioJetu ve Splitu. Foto: Aleš PetrovskýVlak RegioJetu ve Splitu. Foto: Aleš Petrovský

Aleš Petrovský po roce opět otestoval vlak RegioJetu k Jadranu. Zlepšení nenastalo, píše o syndromu špinavého hadru.

127 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Maďar

Nejlepší by byly hodně komerční RJ linky do Maďarských destinací společně s MÁV-GySEV, alespoň mezinárodní vlaky z/do Maďarska.. RegioJet by měl mít šanci na dotované Ex3 Pha-Brno-Bratislava-Budapst a dále i Ex4 z Polska do Maďarska…. Asi rychlíky linek R8/R23 jsou nesmysl pro RJ ale linky Ex3/Ex4 směrem do Maďarska bych RegioJetu nazkoušku dal! Dále ať jezdí komerce… Jízdenka je levnější u RJ než u ČD a hlavně v ceně je vždy místenka(automaticky), RegioJet kdyby zpět nasadil jídelní vozy a jídla z RJ kreditů, tak by ČD teprve byly nula!!! Žádný Jadran žádné R8 A R23 ale komerční vlaky směrem Maďarsko+… Číst vice »

Marek

Nevím no, když jsem na to koukal, jak dlouho se tam jede a hlavně kolik celá tahle sranda vyjde cenově tak to na mě působí jako naprostá komedie. Letecky z Prahy do Chorvatska se dostane člověk tam i zpět za 1800 czk a je tam za hoďku a půl.

vtvt

Ono asi záleží na každém co mu vyhovuje.

Např. OBB investuje do nových nočních vlaků (33x cca 330 míst) i do rekonstrukce sedacích vagonů na spací (22x cca 20 míst).

ČD chce jezdit noční spací vlaky Mnichov-Břeclav-Varšava a Graz-Břeclav-Berlin.

DB naproti tomu nechce kupovat žádné spací vagony a raději investuje do rychlovaků, které leckdy vyjíždějí i v noci (a v cíli jsou ráno). viz existenci ICE/IC nočních vlaků vs. EN/nightjet vlaky v Německu
https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_Nachtzugverbindungen_in_Deutschland

Bývalá stevardka

Chápu naštvání za špínu, za nefunkční klimu a další technické nedostatky (nic nového pod sluncem u Radima). Jen bych poprosila autora článku i cestující, nepleťte si autobus či vlak s obchodem s potravinami a lahůdkami. A ohledně hlášení, mnoho lidí to štve (včetně stews), ale je to nařízení, co vše se musí hlásit. A běda tomu, kdo něco vynechá. Stížnosti od cestujících mají často výsledek, že stews seberou OSoh.

Vtvt

Jakou část mzdy tvoří osobní ohodnocení? A kolik měsíčně jsou cestovní náhrady?

Bývalá stevardka

U autobusů bývalo OSoh stews 30 – 50% z hrubé úkolové mzdy. Záleželo, jak tam je kdo dlouho.

Pája

Myslím, že srovnání s obchodem s potravinami a lahůdkami kvůli té špíně, prachu z klimy – pokud tedy funguje – a nefunkčními nebo špinavými wc, nechutnými lehátky volajícími po přečalounění a špinavými okny kulhá na obě nohy. To není ani v asijskem bistru. Rozhodnutí nabízet občerstvení pro cestující navrhl Radim sám v nejakém pohnutí mysli, stejně jako kvítko na haj…pardon wc.
Na druhou stranu je mi jasný, že ten kdo je na ráně za to selhání dopravce většinou nemůže.

Bývalá stevardka

Já neomlouvam špínu a nefunkční techniku a jak jsem psala, není to nic nového pod sluncem u Radima. O tom bych mohla psát romány. Mně se jen nelíbí, že se lidi včetně autora pozastavují, že něco z občerstvení dochází či zcela chybí. Prostě nejsou prostory, aby se dostalo na vše, co si kdo přeje. Chyba je, že na to není v průvodcích nějak upozorněno.

vtvt

Díky

Pavel

To je vnitrofiremní nařízení nebo nějaký všeobecně platný předpis?

Bývalá stevardka

Jestli myslíte hlášení, tak to je vnitřní předpis, co vše a za jaké situace se musí či nemusí hlásit. Jak se to přesně zahlásí, je na jednotlivých stews. Ale když se nějaké info vynechá a je u toho kontrola, tak to znamená nižší hodnocení od kontroly a může být i snížené OSoh.

Karl vB.

Teď, 3.9. ve 20:50 je tady celkem 89 příspěvků , z toho 20% (18 příspěvků) od pana „vtvt“, který buď reaguje sám na sebe, nebo často svým textem sice navazuje na komentář někoho jiného, který se ale týká něčeho naprosto jiného. Zkrátka: Axel se vrací…

MHD

Pomalu, ale jistě. Ještě teda nedošlo na celý slovník a na jeho urážky. Něco ve stylu “ jste pasažérští nádražáci a lžete si do kapsy“.

Pája

Nemá bráchu? 😆

vtvt

Obávám se, že jste mé komentáře nečetl pozorně. Neřeším „lásku/nenávist“ k RGJ. Spíše se snažím o objektivnější pohled na věc. A nemlátím prázdnou slámu, nýbrž píšu o tom, co v článku není, takže čtenáře to může obohatit. Například, že: – sezonní noční vlaky jsou obtížný obor podnikání o čem svědčí, že letní RGJ k Jadranu se udržel ve srovnání např. s koncem Alpen-Sylt a že Optima Express na tureckou riviéru je slabší. – na chorvatské pobřeží je možné vlakem dojet nejen z Prahy/Brna/Bratislavy, ale taky z Vídně/Bratislavy, z Budapešti, z Mnichova, popř. z Curychu – RGJ se s nočními sezonními… Číst vice »

Nordic

Já jsem letos vyzkoušel noční vlak Bohumín – Hel. Bylo to zcela v pořádku (až na hodinové zpoždění, které ale vzniklo už v Bohumíně kvůli provozním problémům ten den v Bohumíně – takže zpoždění nabíraly všechny vlaky).

Zaosai

Jel jsem několikrát do Černé Hory a jak ve slovenském,maďarském a i českém voze.Nejleší cesta byla s Maďary.České i Slovenské vagony měly spíš technické problény na podvozku vozu.Do Splitu jsem vyrazil už z ČSD a nikdy to nebyly taková zvěrstva co jsem si přečetl o RegioJetu.K tomu nemám vůbec důvěru,stačilo mě jak jel okovaný lůžkový vůz na Slovensko.

Karmazdarma

Jo jo jela jsem taky, už nikdy více. Špína, smradlavé, nefunkční záchody, hnusné deky na spaní, špinavá lehátka, okna, plné koše, bídné občerstvení, co mě příšerně štvalo byl steward, který si hrál na pilota Boeingu a stejnou intonací snad každou půlhodinu hlásil a hlásil, ve dvou jazycích, z toho jednou ve slovenštině, které jsem skoro nerozuměla, protože měl příšerný přízvuk nevím odkud. Zpoždění 2 hodiny, nefunkční klima. Obsluhovala nás stewardka, na brigádě, cca 18 let, nepříjemná, neochotná, unavená. Teamleader ji tam jednou skoro seřval, že měla druhý den jet znovu a nechtěla. Chování hrozné.

Anonymní alkoholik

,,smradlavé, nefunkční záchody“ Nutno dodat, že za tohle si ale z drtivé většiny cestující mohou sami. Na záchodech je jasně napsáno, že do záchodů nepatří vlhčené ubrousky, vložky, tampóny a ani klasické papírové ubrousky, protože ten záchod tyhle ,,ingredience“ ucpou. A cestující stejně jdou, a tohle tam přesně nacpou. Na naší cestě jsem při čekání ve frontě na WC zažil, že paní (odhadem tak 40-45) vlezla na záchod ve vedlejším voze, který už v tu dobu byl ucpaný a v míse byla taková fajnová polévka z výměšků ostatních cestujících. No a co myslíte? Paninka, místo aby šla do vedlejšího vozu… Číst vice »

Huh

To ale lepší nebude. Stačila jízda 50 minut cyklohráčkem, kde jsou krom pruvodciho ještě dvě posily na orginazaci/půjčování her/informování. Co jsou lidi schopni vyvádět to neuvěříte, mě spíš přišli jako děti ti rodiče 😂 No u některých to vypadalo že jedou vlakem poprvé v životě 😁Trochu potíž je že to není průchozí souprava, ale že mají třeba 30leti chlapi problém nastoupit do bafiku s kolem bez asistence někoho dalšího 🙈🙉🙊

Anonymní alkoholik

Já to bohužel dnes a denně vidim taky. Lidi jsou snad čím dál větší makakové. O to horší je, že jejich děti tyhle vzorce chování s největší pravděpodobností převezmou. 😀 Ale tak aspoň má člověk představu jak dopadnout nechce. 😀

Karl vB.

Po pročtení diskusních příspěvků lze usoudit, že cestování vlakem RJ do Splitu provázejí (již léta) opakující se nedostatky, které jsme kdysi v minulosti přisuzovali zejména vlakům ČD (špína, špatný technický stav). Styl zdejších kritických příspěvků je věcný, nelze v tom spatřovat nějaké prvky „třídního boje“ modrých proti žlutým. Nebylo by od věci, kdyby někdo odpovědný z firmy RegioJet na připomínky zde uvedené oficiálně zareagoval (např. šéf strategie pan Jiří Schmidt, opět formou podcastu) a vyvrátil , nebo potvrdil neodbytný dojem z poslední doby, že strategií firmy RJ je ještě pár let nějak fungovat „z podstaty“ a vyždímat za minimálních nákladů… Číst vice »

vtvt

Radim Jančura. letos na jaře: „Během dvou let pandemie jako celku má firma prodělala víc, než za celou svou dvacetiletou historii vydělala.“

https://www.e15.cz/valka-na-ukrajine/nakrmime-tretinu-kyjeva-rika-majitel-regiojetu-jancura-1388088

vtvt

Osobně si myslím, že RGJ zainvestuje do svých cca 50+10 lehátkových vagonů.

Protože se objevují příležitosti. Např. za rok by měla být vyhlášena soutěž na noční spojení Bratislava-Košice (rychlík Zemplín 1x tam a 1x zpět) v elektrice.

Dnes na Zemplínech jezdí:
3 sedačkové vagon
8 spacích
1 autovagon

P.S. Ještě zajímavější bude, jestli RGJ se přihlásí do soutěže vyhlášené za rok na spojení Bratislava-Košice, což obnáší 5,5 milionu vlakových kilometrů. To je možná až příliš velké sousto pro RGJ.

vtvt

To bylo v 2021. Letos, od září, bude zase jezdit (Praha-)Bratislava-Žilina
https://zdopravy.cz/regiojet-prerusi-spojeni-z-prahy-do-ziliny-pres-bratislavu-kvuli-vlakum-do-chorvatska-114585/

Kdyby nebyl kšeft, tak by nejezdil

Tonda Sehnal

„každé zboží má svého kupce“ 🙂🤷

vtvt

K volání po dalších sezonních vlacích, přes noc….Ono to asi nedává příliiš smysl.

Např. noční sezonní vlak ŽSSK/OBB do Splitu je sestaven pouze z pasažerských vagonů ŽSSK. Zatímco ÖBB své sedací, spací vagony raději pronajímá na noční inky Curych-Hamburg/Berlín na celoroční vlak.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&kategorie=IC&cislo=60400&nazev=&rok=2021

MHD

Jasnej Axel. Demaskoval se slovem pasažérský.
Na vagónky a lokotky nedojde?

vtvt

Dalším příkladem, že sezonní vlaky jsou vrtkavé podnikání je Alpen Sylt express provozovaný v letní sezoně. Z Basileje/Salzburgu na severoněmecké pobřeží

Letos skončili předčasně v červenci. A to přestože pasažéři měli nakoupené jízdenky
https://www.railjournal.com/passenger/main-line/alpen-sylt-night-express-cancelled-as-operating-pressures-grow/

kakov

Asi už se přestěhoval, jak avizoval, do toho Brna a s novou IP získal přístup 😁

vtvt

Uvidíme jestli napřesrok RGJ rozjede obden sezonní vlak Krakow-Břeclav-Split.

Letos to nevyšlo

https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/2021/EET017-21_RJ_Krakov-Split.pdf

Desura

jéžiš ten mi fakt chyběl

vtvt

Letní sezonní vlaky jsou i v Polsku. Vtip je v tom, že zhusta používají nevyužité vagony ČD jako např. B249. Čili ekonomicky žádné terno.

viz např. rychlíky Wydmy či Pirat na baltské pobřeží
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&kategorie=TLK&cislo=404/84072/84073&nazev=&rok=2021

Jan

Není sestaven pouze z pasažérských vozů, jsou tam i autovozy.

Vtvt

Ano, ale to bývají autovagony ČD, OBB. Zatímco pasazerske vagóny jsou pouze od ŽSSK, nikoliv od OBB.

V diskuzi o nočním vlaku do Hamburg tvrdí diskusní kolega, že OBB nemá volné vagony

FrantaM

Nechápu to. Kdyby udělali jízdenku dražší o padesát korun a přestali prodávat vyloženě levné občerstvení, tak by s tím stejně všichni jeli. A z pohledu nákladů by se to nemuselo hnát tak na hranu.
Tohle je hrůza.

MHD

Sleduji na cestách možnosti bezlepkového stravování a musím konstatovat, že u RJ je to fakt bída. Vše je nastavované pšeničnou moukou. Například rajská polévka, kde mouka být nemusí, ale ušetří se tím podíl rajčat. I čínská jídla, kam tato mouka nepatří.
JLV je v tomhle o ligu lepší.

Huh

Nejste normální, pokud máte speciální dietu, tak zrovna cestu nočním vlakem asi zvládnete zajistit si stravu sám, jinak by Vás měli zbavit svepravnosti. % lidi s bezlepkovou dietou je tak mizivé, že se tím nemá cenu zabývat. Jen to bohužel zpropagovaly blbky z Facebooku, takže teď tu dietu drží i Máňa z prasecaku (je to přeci fri kůl a in)

Ketchup1970

Nastavovat moukou cokoliv není jenom prohřešek proti bezlepkové dietě , ale i proti dobrému způsobu přípravy pokrmů.

Huh

Podívejte se kolik to stojí, můžete zkusit rozjet za stejnou cenu 😂😂😂😂

Vojtech

Neboj, mouka je nyní dražší než rajcatovy koncentrát

Jiří Fišer

Díky Aleši Petrovskému za fajn reportáž a závidím mu, že do Splitu dojel. To my si vytáhli Černého Petra. Nedojeli jsme neb slavit se nemá předčasně. Asi 50 kilometrů před Splitem jsem řekl, že cesta byla celkem fajn. Perfektní stewardka, která se vzorně starala o občerstvení, čisté povlečení, dokonce šlo stahovat okno. No…pak se však vlak v Labinu Dalmatinskym zastavil, palubní rozhlas oznámil, že si máme vystoupit, trať neprůjezdná a že za 45 minut přijedou autobusy. Po 2 hodinách ve vedru jsme šli na stopa. Však při pohledu na velký kufr bylo jasné, že nikdo nezastaví. Místní veřejná doprava žádná.… Číst vice »

Jarda

je vidět ža na nějaky „Standardy“ hraje akorat německo, které odmíta každy naš vlak. No a pak nechají tohle dojet až do chorvatska, všichni to přebírají a nikdo nic neřeší. Kdyby jeli do německa, tak je němci nepustěj a ještě dostanou pěkný šanon A4ek plný závad 😀

Samo

Keby ČD mali v Nemecku partnerského dopravcu ktorému by za vozbu vlaku platili, tak by zrejme tiež oveľa viac prižmuroval oči.

Aleš

Kdo je to „všichni“? Kdo přebírá vlak RGJ? Tento vlak jede celou trasu pod svým dopravcem, na rozdíl od vlaku ČD do Německa, kde jede jako vlak DB a DB platí ČD za jeho pronájem. Takže srovnáváte hrušky s jablky.

Ketchup1970

Ještě furt si někdo myslí , ze by společnost RGJ obstála v provozu linky do Hamburku ? Možná ano , ale musela by nákladně zvýšit údržbu a úklid .

Paja

Tak člověk asi nemusí být nejostřejší tužka v penálu aby pochopil že to je jiný produkt.
Pro ty opravdu hodně neostré tužky: Taky podle toho jak ČD provozují Šukafony v Horní Dolní dokážete usoudit jestli jsou schopni provozovat Pendolina, noční vlaky nebo linku do Hamburku?

Původní Pražák

Pro budoucnost je zasadni, kolik lidí, co tenhle vlak využili, si řeklo příště zase, a kolik nikdy více. Jestli většina tuhle kvalitu za dané peníze překousne, tak by byli v RJ blázni, kdyby do nějakého zlepšování cpali velké peníze, pokud tedy nějaké vůbec ještě mají. A snad vědí, co dělají.

vtvt

V roce 2020 vlak RGJ do splitu ujel 54 milionů osobo-kilometrů.

V 2021 to bylo 94 milionů osobokilometrů

Erik85

Až na to, že v roce 2020 do plitu vlak nejezdil.

vtvt

Citoval jsem z výroční zprávy Regiojetu, kde linku uvádí jako „Praha – Rijeka/Split“

Mirka

Také jsme jeli tento týden v pondělí regiojetem myslela jsem že cesta bude lepší ale hodně jsem se zklamala.. Při příjezdu do Prahy kde jsme čekali měl vlak zpoždění 60 minut což ještě tedy šlo ale horší byl nástup děti potřebovali na záchod smrad na záchodě, další záchod zavřený, kupé špinavé,piti malé tak na ranní čištění zubů jak již psal pán a snídaně croissant s kávou?ten croissant byl špatný, zkažený a káva na jeden lok ale celkově ten vlak měl ten den nakonec zpoždění 4 hodiny takže vlakem domu ještě příští týden v sobotu a už nikdy víc 😪😪

robert

Ten text je napsaný tak strašně, že ho nejsem schopen rozklíčovat.

Ketchup1970

Není to pravda , špinavé budou a byly pouze zelené vagóny ČSD a modré CD … 😂😂

Gajda

Jo, začalo to kdysi všechno skromně, s pár Ayatsama mezi Prahou a Brnem, pak začala velká autobusová expanze a už tam ta kvalita nebyla to co na úplným počátku. A pak přišla ta touha po kolejích. I tam to začalo.dobře, sice kraťoučký soupravy s jízdním řádem jako noty na buben, ale s nějakou kvalitou. A pak přišel taky boom a kvalita šla dolů a dolů a vypadá to, že ještě bude upadat dál až na to.pomyslný dno. A přitom by stačilo jen počkat a dát dokupy co je. Myslím, že kdyby do Budapešti dál jezdily jen autobusy, až tak moc… Číst vice »

Korytnacka

Ja hlavne nechapu ze cech proste musi vsude pit pivo.Zbytek je proste regiojet

Pajoš

A není to jedno?
Ať si každý dělá co chce. Pokud tím samozřejmě nějak nepotřebuje druhé.

Paja

No právě, jenže plno troubů co ve vlaku musí lemtat pivo tím ostatní obtěžuje. Jinak by těžko na některých vlacích muselo ČD najímat ochranku.

Xaver

Ta česká pivní kultura mě taky leze na nervy. A nejhorší je, když někomu řeknete, že pivo nepijete. Vždycky ty překvapený až vyděšený xichty mě už přestávají bavit….

Huh

Asi jde o sociální skupinu kde to řekněte, mám známé docela pijany, ale když někdo řekne že nepije, tak nepije…

Samo

Stokrát lepšie je si trochu priplatiť a ísť so ZSSK (platí samozrejme pre cestujúcich z BA). Ten cenový rozdiel zas až tak vysoký nie je a úroveň absolútne neporovnateľná (aj keď je pravda že catering by mohol byť lepší, ideálne by bolo keby aspoň v časti trasy vozili reštauráciu). Blbé je že len že tento rok väčšinu leta kvôli výluke nejazdil autovozeň :/

Nerozumiem masochistom čo sa na takto dlhú cestu zveria Jančurovi s jeho povestnou kvalitou…

TomD

Prave protoze je to levnejsi a nejak se to vydrzi

Samo

Neviem, ale ak už ide niekto na dovolenku, tak tých 20-30 eur je už pomerne zanedbateľná suma, nie hodná toho aby si človek nechal vŕtať do kolena.

Ten z Brna

na kolik vyjde ten váš vlak a co jezdí na něm za vozy?

kakov

Zásadní je také trasa, pokud jedu z Plzně je vlak z Prahy OK, pokud Vlak vyjíždí z BA/Wien, už je to komplikace….
Velké plus jsou také návazné bus……

Ketchup1970

Levnější je už jen stopem 🙂

Xaver

Já jsem se mu svěřil a nemůžu si zase nějak moc stěžovat. To bude asi tím, že nejsem rozmazlenej fracek, jako většina diskutujících tady 😉

Paja

Já vám napovím. Mezi Čechy je totiž strašně malo lidí, kteří jdou charakterizovat tím vaším „cestující z BA“.
Jak kdybyste napsal, že do Paříze je nejlepší spoj TGV z Lyonu, že nechápete proč tam někdo lítá z Prahy.

Tukan

Super reportáž, mohli byste to příští rok porovnat s ZSSK 😀

Ondra L.

Letos jsme s pritelkyni ten vlak poprve vyuzili a jeli na Krk a zpatky. Vlak byl pomerne malo obsazen, takze aniz bychom za to priplaceli, meli jsme tam i zpatky lehatkove kupe pro sebe. Pri ceste tam i zpet byl vlak zvenku spinavy, ze za slunce nebylo prakticky videt ven. Zachody nam fungovaly celou cestu. Rano jsme zjistil, ze nas vuz je asi jeden z mala, ktery to tak ma. Pri ceste tam musim pochvalit praci posadky, ta byla skutecne na jednicku. Zpozdeni standardni, pri prestupu na autobus se z vetsi casti rozpustilo. Pri ceste zpet naskocila klimatizace az asi… Číst vice »

Jan

Asi jsem hnidopich ale není ta zásuvka s odhalenými živými 230 na bezpodmínečné odstavení vozu dokud se to neopraví? Celkem bych se divil, kdyby tohle z hlediska bezpečnosti prošlo nějakému hotelu…

MHD

Tento vůz by do Drážďan nedojel 🙂

Gwann

Je otázka, zda vůbec měl vyjet…

Ketchup1970

Do Drážďan jezdí vozy s funkčními zasuvkami 230V AC , i vylamané jazýčky na USB portech pravidelně kontrolujeme a opravujeme , holt USB kabel se vždy strka třikrát do portu . A při třetím násilím narvany ulomí ten plastový bazmeg

Sch

Díky za reportáž, příští rok pro nás možná vyzkoušejte jiný produkt, třeba to EN od ÖBB. Ať máme srovnání.

Pavel

Pamatuji, jak se Jančura kasal, že ukáže našincům lepší úroveň cestování. Jak dlouho on už v železniční dopravě funguje si už nepamatuji. Ale už ukazuje nám, co si o nás cestujících myslí. Kultura cestování jde z kopce. Vagóny ze šrotišť a rejžuje. 🤦‍♂️

Dan

Víceméně skoro ve všem souhlasím. Až na to rejžuje, spíše bych to definoval, že přežívá.

Korytnacka

Brutalne vydelava,koupite srot,nic s nim nedelate,ale odjezdite milion jizd s naklady nula.

Pajoš

A proč tedy ten RJ negeneruje brutálně nevydělává? I tahle linka vydělaná jen několik milionů za celou sezónu.

Gwann

Tak to celkem dost kecate.

Cestovatel z Vysočiny

On rejžuje na dotacích a státních příspěvcích, podobně jako jeho kámoš Andrej. To ostatní, tedy vagóny atd, je jenom takový Potěmkin, aby to nebylo blbý, že bere ty erární peníze za nic.

Růža

Přesně, jako ten Bureš co maká pro nás. Na čapáku si pořídil dvě ovce a kozy, z bruselu mu chodí dokonce dotace na seno .

Paja

A prosímvás, za co Jančura ty dotace a příspěvky dostává? Ona je soukromá železniční doprava subvencovaná jako třeba to Andrejovo zemědělství?

Ondra L.

Myslim, ze problem neni ve starych vozech, ale v tom, ze jsou priserne opotrebovane a spatne uklizene. S precalounenymi lehatky, modernizovanymi funkncnimi zachody, stihajici klimatizaci a cistymi skly by to hned vypadalo jinak i se stejnymi vozy.

Huh

Jedno vakuové wc = 750 000,- Kč. Žáku fíku, za jak dlouho na to vyděláte z 800,- za jízdenku (kryje i takové malichernosti jako energii, personál, dopravní cestu)….

Paja

Lehátka rozhodně nestojí 800 za jízdenku 😉

TomD

Proc by se snazil vic kdyz tohle staci

Ala

Ono si to nějakou klientelu najde, ale také to dost lidí odradí.

Klabavátor

Tak člověk po přečtení recenzí by možná volil nějakou 1. třídu, ale není to tam náhodou stejné, když obraty jsou stejné a úklid a údržba také? Máte s tím někdo zkušenost?

Ala

Aby tato služba byla kvalitní, musí být splněno několik věcí zároveň, což bohužel není.
-kvalitní kapacitní trať
-dostatek kvalitních vagonů, aby byl čas na údržbu a úklid
-dostatek personálu (dobře zaplaceného)
Že taková kvalitní služba nemůže být levná je asi samozřejmé. Jančura je nadšenec, cena je na úrovni nákladů, ale výsledek je přinejmenším rozpačitý. Je to sázka do loterie, někdy dojede načas a někdy se to zdrhne i na 10 hodin…

hopa

Aleši, skvěla reportáž, přečetl jsem si ji s chtivým zájmem. Diky!

Fgh

Český dráhy by ten vlak uměly vypravit.Problém je ten,že ho obsadí z větší části režijkáři a těch pár platících nezaplatí provoz.

Geralt

I ČD mohou vypravit komerční vlak, kde režijka/FIPka nebude platit/dá vám akorát slevu 15 %.

Ketchup1970

Výjimek z FIP je plná Evropa , DB má hodně vlaku kde FIP neplatí . ÖBB vybírá výpalné 10€ v RJ ( myslím tím ÖBB rj )

vtvt

Obávám se, že na Jadran ČD nemají dost vagonů na spaní.

ČD jezdí spací vagony:
Praha-Curych,
Praha-Budapešť,
Praha-Humenné.
Chtějí jezdit Graz-Berlin, Mnichov-Varšava (obě linky denně)

A na to mají:
9x Bcmz
9x WLABmee
12x WLABmz

Kdyby ČD fakt chtěli sezonní vlaky, tak koupili od slovenského Wagon Service Travel těch 22 lůžkových nebo 11 lehátkových vagonů.

dispečer

ČD chtěly ,koupily .. jsou neživotného rodu

p.ondrash

Domnívám se, že dráha je rodu ženského, kde se životný či neživotný neřeší, je to prostě rod ženský s „y“. Písmenko Vám vyšlo, ale gramatika Vám nejde stejně jako autorovi, kterého opravujete.

David

A hlavně i kdyby měly víc vagónů, klidně by je mohly poslat na stávající linky. Kolikrát jsem chtěl využít vlak z/do Curychu a byl vždycky vyprodaný. Použít ÖBB do Lince sice jde, ale pak musíte na nádraží čekat na vlak do ČR a dívat se při tom na ty co ještě spí ve vagónu ČD.

vtvt

Tak ono těch linek, kde jezdí jeden spací vagon ČD je víc. Např. Varšava-Bohumín IC406 Chopin jezdí WLABmz826.

Takže ČD nemají spacích vagonů nazbyt. A posílat na noční linky staré lehátkové Bc od ČD Cargo asi nechtějí.

dispečer

Nemáte pravdu, ani když jezdil,nebyl pro režijkáře zadarmo ,to by se nezaplatil a byl to již tehdy komerční spoj-cílem bylo vyzkoušet produkt a neprodělat… bohužel ÖBB neměly zájem (zcela logicky,nikdo z Rakouska nejezdil) a MÁV a HŽ chtěli neúměrné poplatky za dopravní cestu,proto přestal jezdit – jízdné by bylo drahé.
Dnes by na to nebyly ani vozy a není to předmětem zájmu, je to sezónní záležitost.
A pokud je pravda,že za první rok byl čistý zisk RJ u jeho vlaku cca 4 mil. Kč, tak to asi není žádné terno vzhledem ke starostem, které s provozem jsou …

Dan

Přesně tak, za 4 mil. nezaplatí ani základní revitalizaci jednoho vozu, která by tak byla potřeba.

AlpenFlair

No na jednu stranu chápu, že si to za ty peníze klientelu najde. Na druhou stranu by si ale dražší a více komfortnější produkt klientelu zřejmě také našel a vybrat by si mohl i ten, pro koho není prioritou pouze cena, ať by to provozoval kdokoliv. Možnost autovozu by byla úplně skvělá

AlpenFlair

Pokud bych jel před 10 lety s bandou kámošů, tak by asi cizí vlasy v povlečení nikoho nevzrušovali (snad ;)) Momentálně by mi žena vystoupila už v tom Žďáru nad Sázavou

vtvt

Do Rijeky jezdí z Mnichova EN 60463

Do Splitu z Bratislavy/Vídně jezdí EN 1153 včetně vagonů pro auta

Do Splitu z Budapešti jezdí IC 1204

AlpenFlair

Díky za info, hlavně ten EN z Bratislavi vypada moc dobre. 👍

Doctor

Také děkuji za upřesnění a ztotožňuji se s AlpenFlairem – EN 1153 z Blavy do Splitu je skutečně třída a vlak o úroveň výše nežli RGJ. Trasování přes Rakousy přidává na atraktivitě tohoto povedeného spoje.
České dráhy, probuďte se, rekreační vlaky do zajímavých destinací mají potenciál !

noerf

Jenže Regiojet jezdí s 15 vagóny o prázdninách denně, v červnu a září třikrát týdně. Spoj ZSSK/ÖBB je nesporně složen z lepších vagónů, služby neumím srovnat, ale také je výrazně dražší a jezdí tuším jen s pěti či šesti osobními vagóny a třemi autovozy a pouze třikrát týdně.

Karl vB.

Nebuďte neskromný.
Pro začátek by úplně stačilo, kdyby ČD „po probuzení“ daly dohromady technický stav vozů alespoň na těch vlacích, které momentálně provozují.

vtvt

A s jakými vagony by ČD jezdily?

ČD má/bude mít k mání tyto volné vagony:
A149/B249/AB349
Bdt/Bdtee
Bdmtee

Neboť kvalitnější vagony se ČD snaží uplatnit na celoročních linkách

kakov

sezónní linky jsou také „celoroční“

přes léto Jadran
přes zimu Alpy
mezi tím pár poznávacích zájezdů nebo jízd na nějaké akce a vytíženost může být celkem slušná, jasně, jako v PIDu to nebude….

Lkprak

Ano, ona poptávka po cestování na Jadran je totiž úplně stejná jako poptávka po cestování na lyže do Alp (a ty Alpy vůbec nejsou rozprostřené od Vídně až někam po Nice, zatímco Chorvatské pobřeží není vůbec mnohem kratší).
A to mezidobí, kdy se nejezdí ani tam ani tam rozhodně není pár měsíců na jaře a pár měsíců na podzim).
Takoví Smartwings se snaží poslat svá letadla na zimu do podnájmu všude po světě a stejně jich i před Covidem mívali dost odstavených na Ruzyň. S tím pronájmem lůžkových vozů by to bylo kapánek obtížnější (ty fakt do Kanady poslat nejde).

kakov

Český by to nešlo? Srovnávat vlak a Smartwings je poněkud mimo misu

Gajda

Ony by se třeba i probudily, ale z čeho by ten vlak aktuálně sestavily?

vtvt

Mohli by si pronajmout. Např. z Německa
https://gff-fahrzeugtechnik.de/unternehmen/fuhrpark

Vladimír

Do Splitu létá z Prahy letadlo.

Leoš Konečný

😂😂😂

Leoš Konečný

No a do Splitu, Zadaru, Primostenu a Sibeniku i Regiojet zluty bus a mnohem rychleji

Anonymní alkoholik

Humanizace těch vozů nemohla mimo sezónu proběhnout, když mimo sezónu jezdí na R8 a R23, kde ty vozy teď chybí. :/

Jirka

Jel jsem minulý týden. Ano kvalita není uplné ok, ale musim podotknout, že cesta do Makarské pro naši rodinu vyšla levněji než busem. Mnohdy ani ty autobusy nejsou čisté. Děti měli pohyb, na nic si nestěžovali, takže příští rok pokud bude možnost jedem zas. Jediné co bych uvítal, tak aby Chorvatsko už vstoupilo do Schengenu at nemusíme trčet hodinu na hranicích. Jinak naopak musím pochválit zaměstnance Chorvatských železnic, kdy při zpoždění při cestě zpět v Ogulinu spojili vlak bez zdržování a tak jsme odjeli s nižším zpožděním než přijeli. Personál taky OK, to že se občas najdou všude notoričtí stěžovatelé… Číst vice »

vtvt

Kolik vagonů měl Váš vlak?

Jirka

15, klasika

Sch

Ty vozy určitě potřebují drobné opravy po sezoně i důkladné úklidy v průběhu sezóny. S obraty nic neudělají, dokud jízda potrvá 22 hodin. Ale kdyby jeli jen 6 krát týdně, byl by čas na pořádný úklid. Zajímavé by bylo zjistit, jestli jsou vlaky mimo sezónu čistší.
Pro roztrháné povlečení není omluva a špinavé deky se dají také měnit i při krátkém obratu.
Nabízí se otázka o kolik dražší by to muselo být, kdyby se takto drobně zvýšila kvalita.

Anonymní alkoholik

Ano, to rozhodně potřebují, o tom žádná. Jenže tady je vidět, že se prostě s tim málem rejžuje co to dá. Já za sebe můžu říct, že cesta do Splitu tenhle rok byla vcelku fajn až do doby než v Chorvatsku (někde před Ogulinem) úplně vypadla klima a ve voze (shodou okolností úplně stejný vůz jako v článku) bylo během chvíle 40 stupňů a nedýchatelno. Nejhorší na tom bylo, že vlak cestou ještě čekal na křižování a postupně zvyšoval zpoždění až na finální 2,5 hodiny. Na cestu zpět se to pro změnu stalo ve voze Bmz, kde nejsou ani výklopná… Číst vice »