Renault a spol. míří za titulem největší automobilky světa, VW je až třetí

Mimořádně napínavý je letos souboj o post největšího výrobce automobilů na světě. Data za prvních devět měsíců letošního roku zatím
Mimořádně napínavý je letos souboj o post největšího výrobce automobilů na světě. Data za prvních devět měsíců letošního roku zatím ukazují nečekaného vítěze: alianci Renaultu, Nissanu a Mitsubishi.
Plány šéfa Renaultu a celé aliance Carlose Ghosna, který letos v červnu uvedl, že se stanou největšími výrobci aut na světě, tak začínají dostávat reálnou podobu.
Na těsný souboj upozornil server Daily Kanban, podle kterého není ještě ale zdaleka o vítězi rozhodnuto. I proto, že například Nissan v Japonsku zastavil na chvíli prodej všech vozů kvůli potížím s testováním nových aut. Ukázalo se, že některé testy prováděly necertifikované firmy.
Aliance, která se loni rozšířila i o Mitshubishi, má zatím náskok zhruba 900 tisíc vozů před druhou Toyotou. Už dnes je aliance největším výrobcem elektromobilů na světě.
Podle dat od jednotlivých výrobců zatím Renault-Nissan-Mitsubishi vyrobil 7,931 milionu vozů, Toyota 7,841 milionu vozů a VW 7,806 milionu aut. Renault se dostal letos do čela díky mnohem většímu růstu: o 8,2%. Ostatně dvě automobilky rostou zhruba o tři procenta.
Data jsou ale částečně těžko porovnatelná, protože některé automobilky oznamují počty vyrobených aut, jiné dodávky zákazníkům. Těmi jsou většinou samotní prodejci a auto tedy nemusí být ještě prodané.
Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vznikla hlavně kvůli úspoře nákladů. Aliance v tiskové zprávě odhadla, roční úspory díky sdílenému vývoji až na deset miliard euro ročně. Do roku 2022 chtějí automobilky sdružené v alianci vyrábět 14 milionů aut ročně.