Rekordní peníze pro železnici. Stavby se budou zahajovat hlavně v Praze
Nákladní vlak ČD Cargo, Poříčany. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Příští rok má začít mimo jiné modernizace stanice Praha-Smíchov a práce na zdvoukolejnění Branického mostu.
Branický most? Pokud se tím myslí tzv. Most Inteligence (proč se 30 let po revoluci bráníme tomuto pojmenování mostu?), pak zdvojkolejněním vybudujeme jen docela drahou odstavnou kolej. Už v padesátých letech se při stavbě přišlo na to, že návazný tunel zdvojkolejnit (rozšířit) nejde. Musel by se odtěžit celý kopec, skrz nějž vede.
na k-reportu nekdo ted v techto dnech prezentoval objektivni fakta a ten tunel tehdy zdvojkolejnit sel, jen se to neudelalo kvuli tehdejší nepotrebnosti a dnes uz to nesplni normu. Takze je to z velké casti urban legend.
Je nekde konecna varianta Prahy Smichov?
Rád bych se dozvěděl, jak pokračuje příprava Přerov-Brno. Jestli se opět neposunují termíny. A jestli na tuto stavbu v aktuálně plánovaném termínu budou peníze. Děkuji.
Chybí mi v tom článku Nemanice-Ševětín, což je podezřelý ale jinak dobrý.
U této stavby ministr zmínil, že ji chce připravit jako PPP. U SŽ PPP znamená Potichu Posunuto na Později.
A z těch 40, 10 zmizí pro kamarády a udělá se zase kulový tak jako vždy.
Konečně se to hnulo. Jen houšť.
Opravdu rekordní částka! A co zdražení všeho? Kolik pak skutečně to porovnání s minulými roky bude vypadat? Nebude to naopak o dost méně? A jak by to vypadalo v porovnání s penězi vkládanými do silniční dopravy? Tedy započítáno vše, ne jen SFDI!!! Pak ty investice do železnice jsou spíš žalostné a modernizaci a převod dopravy na koleje vůbec neřeší, natož řešení dopravní koncepce v chápání snížení dopadů dopravy na klima, krajinu, zdraví lidí atd.
Vezmi si pilulku na uklidnění.
Dostanou víc- je to blbě.
Dostanou méně – je to blbě.
Člověče, vy nevíte co chcete….
Zatím to jsou jen sliby rekordních peněz, schválené nejsou. Bylo by fajn, kdyby to vyšlo.
tak jsem před chvilkou dokoukal rozhovor na čt24 s architektem vávrou k mostům pod vyšehradem…. no s toho jak mluvil mi bylo do pláče….už chápu proč se v česku všechno tak zastaralé jenom kvůli takovým senilním volům on nevěděl že zasedala nějaká komise? jako vážně????… těch komisí co kvůli tomu zasedlo, těch peněz co to stálo a on o nich nevěděl??…. jen kvůli tomu aby pár „staromilců“ nedostalo infarkt kdyby se začalo stavět za dva roky od první myšlenky soutěže, a měli čas si zvyknou na vítězný návrh i když bude lepší než to co tam stojí teď?….. hrůůůůůzzaaa tohle… Číst vice »
No a není to trochu chyba, že zasedají mraky komisí a utratí se spousta peněz, ale dělá se to tak, že odborná veřejnost se o tom nedozví?
Ví se co se zahájí brzy (stihne se stavební sezona) a co bude spíš až konec roku?
A u Plzně všechno posunuté, škoda , i když tam to bude beztak spíš (ne)připravenost než peníze…
Současná realizace Beroun – Karlštejn, žst. Smíchov a Branický most? Každý soudný ví, že se 171 je potřebné něco udělat. Ví se to 30 let. Ale pokud tam dnes běžně panuje bordel, který zbytek sítě nezná, pak mezi tímto bude doprava jezdit jak? Vůbec nenapadám jakoukoliv investici, dík za ní. Spíše je to o dlouhodobém plánování a toto je důsledek toho, že 30 let se řeší jen Praha – Ostrava a nic více. Chudáci lidé v údolí Berounky, trpí 30 let a budou trpět dále. Co se tam za posledních 30 let posunulo vpřed? V 90 letech jsem pracoval jako… Číst vice »
A přitom úsek Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo), který má přijít na řadu jako první, je na trati nejméně problematický.
Jen 30 let? Z toho, co se dá najít, dohledat, tak se to řeší a upozorňuje na to nejméně 60 let, možná i o trochu více. Obdobné to bylo na Benešovské trati, která se dočkala aspoň něčeho, i když pozdě a i když nedostatečně.
A čeho se tedy měla dočkat benešovská trať, aniž by zároveň byla vyřazena z obsluhy současných sídel?!?
Hezky se usaďte milé děti, na Správě železnic se jako každý rok začínají vyprávět pohádky. Krásně se poslouchají, žel realita bude jako vždy značně odlišná.
Smíchov, Kladno, Bubny. Takže definitivní konec vložených návěstidel v Českých zemích.
V Bubnech už přes rok vložená návěstidla nejsou.
III.koridor bude veden tunelem v úseku Chuchle-Beroun, nikoliv přes Karlštejn a tamtudy.
Tohle je plán na 21. století, takže je to bohužel správně…
Ani nevíte, jak bych si to přál.
Vypadá to, že v následujících 10ti letech bude pražský železniční uzel jedno velké staveniště. Modernizace Smíchova a Masaryčky, dále Vltavská, Branický a Vyšehradský most, Vinohradské tunely. No, bude to zajímavé 😊
Jo jo. A Libeňský přesmyk, Malešice, zdvojkolejnění Libeň – Malešice – Hostivař si počkají…
Přesmyk?
Ten nebude nikdy…
V jaké fázi přípravy jsou tebou uvedené stavby?
Pracuje se na tom. Otázkou je, jak jsou projednatelné…
Věřím, že vám, nákladním dopravcům, vadí, že tam tyto stavby nejsou, ale pro osobní dopravu jsou zahajované stavby stejně důležité, jako třeba ten přesmyk.
Spolehlivost železniční dopravy, děl Kupka. Co to je? Sousloví z oblasti sci fi:-(
Staří latiníci tomu říkali (contradictio in adiecto“, česky „rozpor v přívlastku“, zde neshodném.
Kyjice – Chomutov město a nové nádraží Chomutov nic?
Dočítal si sa tam o tom niečo?
Dyť je to mimo hlavní koridory a jsou mnohem důležitější stavby.
Tam to má v pohledu omezenosti zdrojů na investice a v pohledu, jak zoufalá je mnohde infrastruktura na exponovanějších místech, opravdu čas… Už jen to, že tam vůbec jezdí ty interjety, a na hlavních koridorech drandí béčka… Viz včera na EC Ostravan 4 x B ku 3 ks čehosi lepšího… Nemám nic proti podkrušnohorské magistrále, ale….
Omezení traťové třídy na C na velmi krátkém úseku na trati TEN-T rozhodně za prkotinu nepovažuji…
Co říkáte na podobou situaci (21 km HK – Týniště) na pravděpodobně budoucí TEN T tratí Choceň HK V. Osek?
Totéž. Ale tam se to musí doprojektovat. A na tom se usilovně pracuje.
Jsem žádostiv, jak bude vyřešen uzel HK z hlediska propustnosti pro nákladní vlaky po VOChocu.
Nechci zde popisovat úplně přesné řešení, ale myslím, že nákladka získala maximum možného.
SŽDC to má na stránkách se začátkem 2023, podobně i Chomutov-Kadaň. Ale to asi nemusí být relevantní.
Škoda, že neuvedli, jaké budou celkové dotace pro SŽDC.
Loni to bylo 26 miliard provozních dotací a 37 miliard investičních dotací pro SŽDC.
Čím to, že cca 9,5 tisíce km sítě SŽDC vyžaduje tak obrovské dotace?
A jak to, že vlečky (až 4 tisíce km) se objedou bez dotací, aspoň myslím?
A jak to, že kolejová doprava ve městech (0,4 tisíce km tram/metro tratí) vyžaduje cca jenom 20 miliard dotací, přičemž má o chlup vyšší přepravní pasažérský výkon, než je pasažrský výkon celé sítě SŽDC?
Nebude to tím, že drtivé procento vleček má jiného provozovatele dráhy než SŽ? 😎
To nevím. Faktem je, že neznáme porovnání efektivy/nákladnosti SŽDC na konkrétních podmínkách, neboť v soutěži o provoz tratě do Desné na Šumpesku se SŽDC nezúčastnila, byť SŽDC provozuje spoustu tratí v blízkosti tratě do Desné.
https://zdopravy.cz/obce-podel-desne-hledaji-v-soutezi-provozovatele-trate-do-koutu-sprava-zeleznic-zajem-nema-66437/
Trať, na kterou se odkazujete ale není vlečka. A jak jsem uvedl, s vlečkami nemá SŽ vetsinou nic společného. Vlastníky bývají samotné podniky, někdy i obce nebo města, atd.
Konstatuji, že vlečky se myslím obejdou bez dotací z veřejných peněz.
Vypnutím dotací je ohrožena podstatná část celostátních žel. tratí a velká většina regionálních žel. tratí. Uživí se jako vlečky pro nové nákladní přepravy např. paliva (štěpka, odpadky,..)?
Vy jste tu ale psal o dotacích pro SŽ, s vlečkami to nemá nic společného. Ty si udržují samotné podniky atd.
Přesně tak, že vlečky, myslím, nic nestojí daňové popatníky.
Podobný osud, nechť má velká část regionálních železničních tratí a část celostátních tratí.
Efektivita muzeí, výstavních síní , divadel, koncertních sálů je také špatná. Vždyť sbírkové předměty, obrazy a sochy se mohou vystavovat pod přístřeškem, divadla a koncerty se mohou odehrávat v mnohem levnějších stanech.
Ano. Dotace do
Ano. A dotace do sportovních klubů taky netřeba. Děti muzou chodit behat do lesa nebo do parku a kopat míčem o zeď nebo na ulici 😀
Kolik peněz z dotací do sportu jde skutečně na to, aby mohly sportovat děti, a kolik jde na profesionální ligy?
Neblíží se to drtivé procento limitně stovce? Ona SŽ provozuje nějaké vlečky?
Myslím, že v zst. Karlštejn na trati 171 je krátká vlečka pro vozy MVTV SŽ. Původně ale její delší část sloužila pro místní výzkumný ústav, ten už tam ale dlouho nefunguje a část vlečky do arealupráce byla zrušena.
Ono… Hlavně už žádné SŽDC neexistuje, kurde… 🤣🤣🤣
Obávám se, že dotace pro SžDC už žádné nebudou.
SŽ
Myslíte zkratku pro webový mag silnice-zeleznice.cz ?
Našu Zlínku nenápadně odsunuli na rok 2025, avšak i to není konečný rok.
Prosím Axela aby se zdržel komentářů, děkuji.
Vypadá, že odsunuli i kutání ve střeše předku budovy pražského hl. nádraží, aby nekapala voda.
https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/ON-57
A just sem napíšeš blbosť. Zaujímalo by ma, akou psychickou poruchou trpíš.
V čem spatřujete blbost, když SŽDC funguje stylem utratit bez ohledu na návratnost viz miliarda do Louny – Lovosice nebo cca půl miliardy do Holešova?
Tj. SŽDC má rozjet mnohem víc investic než na kolik má peníze. Takže posouvání termínů zahájení investic není neumyslnym omylem nýbrž vlastností SŽDC.
V letošnim Plánu investiční výstavby (ve znění 4. změny) SŽDC je akcí za 275 miliard. Když nepočítám VRT. Odsunutí některých investic je tudíž očekávatelné.
Připojím se ke kolegům. Když chcete věcně argumentovat, tak si nejdřív nastudujte správný název firmy, o které se bavíte. SŽDC už neexistuje. To je jako byste místo Zlína používal Gottwaldov 😁
A dokážete už konečně pochopit, že SŽ primárně neinvestuje kvuli návratnosti? Mimochodem, jel jste někdy tím úsekem Lovosice-Louny? Já několikrát ano, a nezdálo se mi, že by vlak vozil vzduch, jak Vy s oblibou píšete.
Axeli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dle posledních informací se skutečně odkládá na dobu tzv. navždy. Má dojít k instalaci dalších buněk se zabzař do OTE, vázne také výkup pozemků. K nějakému zlepšení asi dojde, ale jaké to bude zatím nikdo neví…jistě je snad to, že určitě ne v roce 2025.
Ty Informace taky. U ČD Cargo se dokonce hovoří i o dalších 10 letech odkladu. Otrokovice se prý mají rekonstruovat samostatně, kvůli vyhořelé zabezpečovačce, jelikož se stejně bude dělat nová reléhová místnost v podstatě, ale zajímal by mne pak styl napojení staré 331 do polorekonstruovaných Otrokovic.
Slabí politici na kraji i městě hrají (spíše nehrají) taky určitou roli. Nedávno jsem tady dostal čočku za ouředníčka Doležela, ale ten člověk opravdu nijak ani nenaznačuje, že na to tlačí.
Dopravní politika kraje je kapitola sama pro sebe. Ty označníky Z s motivem železniční trati údajně vyjadřující významnou úlohu železnice si mohli odpustit. Řeší kraviny, ale do krajského města vede pomalu koňka a to ještě jen z jednoho směru. A to jsem schytal mínusy když jsem napsal, že nakoupit BEMU a jezdit přímo Zlín- Brno, Uherské Hradiště a Kroměříž bude ROZHODNĚ rychlejší řešení, než čekat na SŽ(DC) až se milostivě k něčemu rozhoupe. Byl tady manekýn vůbec někdy vlakem? FUUUUUUJ
Čím jsem se letos vrátil na trase Brno Zlín k busu. Tornádo, mrtvolky, napěťovky, vyhořelá zabezpečovačka, poškozená výhybka, no a za dopravce v Brně přecpané Pantery směr jih, na osobních Honeckery a občas kvůli vozům na opravě i vozy z kopřiv. Ono jet Reginou nebo trolejbusem, pak vlakem, pak autobusem, pak zase vlakem – sorry. Už nejsem nejmladší. Bus Iveco není nejpohodlnější, ale jede přímo. Zpátky moje oblíbená SETRA. Podotýkám že mluvíme o spojení dvou krajských měst, kdy jsem už v devadesátkách četl smělé plány na přímé spojení. Tož kurňa KDE JE?
Rekordní rozpočet a většina padne na 30km příměstských tratí (některé již oficiálně zahájené letos). Pro srovnání ŘSD plánuje příští rok zahájení stavby okolo 100km dálnic a 40km silnic I. třídy. SŽ by se měla vážně zamyslet nad tím, co dělá špatně. Proč cokoli co soutěží SŽ je vždy dražší než když to soutěží jiný investor. Ještě dodám, že dvojkolejná železnice je 3x užší než dálnice a většina akcí SŽ je pouze rekonstrukcí tratí ve stávající stopě, takže s minimálními náklady na výkup pozemků.
Ono dost sežere Etcs a opravy budov.
A taky hodně prožere GŘ SŽ.
No a zavedení dodavatelé si brání svůj píseček. Nefakturují náhodou neobvykle (vysoké) ceny?
https://zdopravy.cz/egis-rail-trat-do-prerova-projektovat-nebude-i-kdyz-boduje-u-soudu-2881/
Pozn. Sudop Praha a Moravia Consult jsou projené firmy
Jj, konkurenci by to chtělo.
Ano, nikdo neumí opravovat budovy tak draho jako SŽ. I rozsáhlá rekonstrukce národního muzea byla levnější jak rekonstrukce nádražní budovy v Pardubicích.
U toho Branického mostu platí, že most bude dvojkolejný, tunel jedna kolej a za ním už dvě jsou, nebo se pletu?
Tunel je taky na dvě koleje, ale je tam jen jedna.
Tunel je a zůstane 1 kolejný.
A není to málo, Antone Pavloviči?
Nevychází prujezdny profil.
Nevychází nyní platný 2k profil.
A: Se nevejde
B: Málo se snažíte
A: Už to zkoušeli
B: Málo se snažili!
A: Se tam zasekl!
B: Má jet středem!
https://zpravy.aktualne.cz/kamion-zaseknuty-pod-mostem/r~dc94e09a550711e7a6500025900fea04/r~1642846e550811e7a557002590604f2e/
Ne, vážně, mám za to, že nepřekonatelná jednokolejnost chuchelského tunelu je mýtus, podobně jako ještě před nedávnem nešlo položit na branický most druhou kolej. Ale budu rád, pokud by do toho někdo kvalifikovaný vnesl jasno.
Tunel se stavěl jako dvoukolejný, jenže pak vznikly nové bezpečností normy, takže se tam druhá kolej nevejde. Na Branický most se druhá kolej vejde i se splněním všech předpisů.
I z norem se dají udělat výjimky, když se chce. Pokud se vejdou dva UIC profily, tak i tohle může být cesta.
Beru to zpět.
Je to mýtus.
Nevejde se tam 2x profil UIC-GC. Tady si dal někdo práci a překreslil to přes sebe.
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3484451
Menší profily by se vešly ale s tím samým rizikem jako na fotce kamionu výše.
Fajn, máte i podobnou malůvku pro nelahozeveské tunely? Pro porovnání. Samozřejmě je ke zvážení, co a jak často tam potřebujeme vozit, ten chuchelský tunel se dá docela dobře objet přes Vyšehrad. No a před starým krasíkovským bývala návěst „dvojkolejný provoz zajištěn“, ale tudy asi už cesta fakt nepovede.
Existuje v nějakých časopisech. Zkuste Mosty a tunely.
Tam ale najde výkres, nikoliv malůvku.
Kvalifikovaný v oboru nejsem. 🙂 Ale jestli nevychází profil, tak by se musela vyrazit druhá trouba nebo zvětšit ta první. A vyjde taková legrace ekonomicky? Zřejmě až od určitého objemu dopravy, se kterým se asi aktuálně nepočítá.
P.S.: branický most je od začátku dělaný na dvě koleje, tam to opravdu stačí „jen“ položit
Prej bylo, asi letos, zjištěno, že se MI bude muset i poněkud opravit. No že do něj teče voda, deset let vyrezlé trubky odvodnění, sypající se pilíř a náletové dřeviny v mezerách a trhlinách vidí i laik. Čili hlavní díl viny je 5ake neúdržba mostu. Příznačné pro postkomunistický majetek ve správě státu, krajů a většiny obcí.
už vnesl, najdete to na webu o 4. koridoru.
V roce 2023 bude zahájeno první etapou zdvojkolejnění úseku Kačerov-Spořilov-Krč-Branický most-odb.Tunel (zatím s výjimkou tratě v samotném tunelu) i pro využití pro účely městské a příměstské osobní železniční dopravy. Následně musí být znovu prověřen průjezdný profil v tunelu podle aktuálně platné české i evropské normy UIC,ERA (TSI) pro dvojkolejnou trať. Protože případně potřebné stavební úpravy v tunelu mohou trvat delší dobu a první etapa zdvojkolejnění musí nutně skončit v roce 2024 – navazují další akce uzlu Praha (mj. začátek stavebních prací na vyšehradském železničním mostě), zůstane tunel zatím jednokolejný – obousměrný provoz bude řízen návěstidly před portály. Se zdvojkolejněním tohoto… Číst vice »
No, toto se píše na Wikipedii, včetně toho odkazu na GŘ SŽ i s datumem, ale našel to někdo přímo na SŽ?
A co je pravdy na tom, že kousek u pivovaru se má zřídit nově zastávka Braník? Onehdá se o tom mluvilo.
Ani Metropolitní studie pro léta 2050 – 2070 takovou zastávku na spojce Krč – Radotín neobsahuje…
Po této stavbě zůstane jednokolejný. Ale v budoucnu bude nutno přidat i kolej druhou, myslím, že rozhodnutí jak zdvojkolejnit Chuchelský tunel ještě nepadlo.
Kdo to tady tvrdil, že nebudou peníze? Přiznejte se!
Ale vždyť peníze nejsou, tohle je všechno na sekeru.
Upřesním: Nemálo diskutujících se tady zaklínalo tím, že ODS stopne veškeré a všechny peníze pro železnici.
A ne žádné velké stavby letos SŽ nevypsalo. Tohle je jen navýšení o inflaci již letos osekaneho rozpočtu.
A víte že v roce 2019 měli jen 28 mld Kč?
A co se tehdy za to pořídilo ve srovnání s dneškem – dnešními cenami?
Jsou to jen sliby, rozpočet zatím není schválený.
Poměrně rád připomenu devět let starý citát: Ministr financí Bohuslav Sobotka nyní vysvětluje rozpor mezi slovy a činy tím, že loňské „sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí“.
Zaměření investic zhruba odpovídá modal splitu pasažérské kolejové dopravy. Orientačně údaje za 2019: a) 3% kolejových tratí (metro/tram) cca 20% dotací = 51% pasažerské dopravy a nulová nákladnídoprava b) 19% tratí (železniční TEN-T) = cca 38% pasažerské dopravy c) 22% tratí (ostatní celostátní železnice) = cca 9% pasažerské dopravy a nevýznamná nákladní doprava d) 28% tratí (regionální železnice) = cca 2% pasažérské dopravy a tařka nulová nákladní doprava e) 28% tratí, které nejsou myslím dotovány (vlečky) = logicky žádná dotovaná pasažerská diprava Tj. zdá se, že zůstanou šotosnem ty diskuze o investicích do nevytížených tratí jako do Bechyně nebo na… Číst vice »
Takže v úseku Beroun – Smíchov už poběží 3 stavby, 2 budou dokončené a 2 ještě nezačnou. V úseku Masarykovo nádraží – letiště – Kladno je 1 hotová, 3 poběží a 7 zatím nic. Tohle jsou asi dvě nejdůležitější tratě z Prahy které ještě neprošly modernizací, konečně se s tím něco dělá.
Kdyby se v úseku Beroun -Praha začalo zdvojkolejněním Branického mostu a stavbou Odb.Berounka u Mokropes, nebyly by dopady stavby doposud tak strašné… Ale dočkáme se i toho, ti velmi mladí se dočkají i tunelu😀
Zdravím súdružku Kolesárovú😁
Tunel prosím, děkuji 🙂
Vydrželo by to, až by byl Branický most dvojkolejný nebo by tam bylo 10 km/h jak na Mšence?
Pochopte, že nová nádraží Masarykovo a Smíchov přinesou mnohem více cestujících než zdvoukolejnění a modernizace trati v druhé největší aglomeraci v zemi:).
Hlavně ten Branický most a Bubny se malují už asi čtvrt století, padá s tím kapacita a podél se množí spousty aut. Čímž nesnižuji potřebu i jiných investic, ale zlepšení kolejí holt není v této zemi prioritou. Zaplať příroda alespoň za tyto posuny – byť žel v době, kdy je vše na obří dluh…
Nechci znít jako bych si stěžoval, ale trošku mě mrzí, že se skoro vše týká jen Prahy a okolí
Maji ty penize jit tam kde lidi vlakem jezdi a mohli by jezdit vice a nebo tam kde se vozi vzduch?
Mimo Prahu a okolí se vozí vzduch? Okolí Brna, Ostravy kupříkladu?
Co byste na Ostravsku chtěl modernizovat?
Brno? Za to si můžou místní sami.
Třeba nejvytíženější jednokolejku v republice? 😀
Tak zrovna v okolí Brna se jen v posledních několika letech opravilo 27km trati (Brno-Blansko, Brno-Střelice) a stále se pokračuje (Střelice-Zastávka). To je víc než všechny ty plánované akce v Praze. Nehledě na fakt, že ty tratě v okolí Prahy využije nesrovnatelně víc cestujících než ty zmíněné v okolí Brna.
Já bych to klidně srovnal, namísto nižších desítek tisíc v Praze jsou to v Brně vyšší jednotky tisíc.
A přes Blansko jezdí tolik nákladní dopravy jako málokde a u toho se fakt nemá smysl hádat. To si objednal zákazník.
Ono taky jde o kapacitu dodavatelů/stavařů. Vemte si současně probíhající investice do pražských tratí metra/tram.
Ovšem pozor! Někdy bývá vzduch i stlačený a jeho pomocí se vagony plní. Tohle bych od železniční sítě neodpojoval https://mapy.cz/s/basahakonu ikdyž tam ani ta 810 nejezdí.
Dlouhé roky trvající stav “všude, jen ne Praze” pomineme, pochopitelně…
Cožeco, a jako co bylo Nové spojení a už se řeší rovnou NS2??
O jedné stavbě u Brna se píše v článku, co je hned pod tímhle.
Ten Smíchov, příští rok už se opravdu má začít stavět terminál? Myslel jsem, že se plánuje teprve výběr zhotovitele…
SŽ není investorem terminálu, ale železniční části, tj. kolejiště, výpravní budovy a lávky. Příští rok by se mělo začít dělat kolejiště a lávka.
Jasně, ale tak to se má dělat v nějaké koordinaci, proto se odkládala ta rekonstrukce ze strany SŽ na čas, kdy bude připraven terminál ze strany města. Díky za info každopádně.
Takže investice na Vysočině (Přibyslav-Pohled, Vlkov-Křižanov, Maloměřice-Kuřim) se všechny odkládají?
Předpokládám, že jedním z důvodů jsou stále trvající odklony Ex3 v příštím roce.
Aktuální výluka do Blanska byla málo? 🙂
Ještě se na trati do Třebové kope, staví se most přes budoucí D35 u Svitav. At je, u všech dvojkolí, alespoň jedna železnice z Brna chvíli nerozkopaná.
Tak mohl se vysoutěžit zhotovitel s tím, že se začne v druhém pololetí, takhle mi to přijde spíš o peněžích.
Pokud se nepletu, tak rekonstrukce Králova Pole je právě součástí rekonstrukce Kuřim-Maloměřice, tzn. 2024.
Opačně, Kuřim-Maloměřice je součástí Rekonstrukce ŽST Brno – Královo Pole.
Jenom aby to nedopadlo jako rekonstrukce Kuřim Tišnov, kde součástí stavby byla i rekonstrukce kuřimského nádraží. A pak to vyšlo tak, že na rekonstrukci tratě Kuřim Tišnov už nebyly peníze, tak byla ze stavby vyjmuta, ale název stavby zůstal. 🙂
Prochází to obtížně před KORDIS, kterému už 2 stavby v zákrytu vadí kvůli vazbám R9 na IDS v JMK. Takže se začne Brno-Královo Pole (tj. včetně 1.TK Majlont-Kuřim), což je fajn, ale to je asi tak všechno. Jo, šlo by dělat 3 stavby naráz, ale to by se musela ta trať asi komplet zavřít jako Brno-Blansko a to asi nikdo nedovolí/nechce, bohužel.
Na trati Brno – Vysočina má být po část roku 2024 (?) nic kolejný provoz. Budou se zde měnit mosty: jeden před. a druhý za Tišnovem. Spolu s tím se bude dělat stanice Vlkov u Tišnova.
A Tišnov (nádraží) s tím nechtějí sfouknout? Ten chtěli už dávno dělat taky s kompletní výlukou (a podle zpráv v médiích se k tomuto způsobu SŽ kloní i teď). Ale třeba se něco změnilo. Otázka je, kdy to chtějí reálně dělat.
A neprošel Vlkov rekonstrukcí nedávno?
Vlkov rekonstrukcí neprošel nikdy.
Tak to jsem s něčím spletl. Možná jsem tolikrát slyšel Vlkov zmíněný v informacích o výlukách, že jsem si z toho chybně vyvodil, že už je taky opravený (a hned je z toho desinformace). Ale každý opravený kousek se určitě hodí.
Jenom mě děsí, že třeba pro úsek Tišnov-Brno je evidentně potenciál výluk mnohem větší, než jsem si naivně myslel (výše zmíněné opravy mostů kolem Tišnova, úsek Tišnov-Kuřim, úsek Kuřim-Maloměřice, nádraží Kr. Pole, minimálně dva mosty mezi Židenicemi a Hlavákem, Židenice). Uvidíme, snad se to všechno stihne dřív, než bude potřeba znovu opravovat Blansko-Brno.
Soupis staveb, které chce SŽ díky těmto penězům dát do realizace, by nebyl?????
Nebo peníze vystačí jen na stavby v článku…
Kupka chce v zimě/na jaře představit desetiletý plán skutečně prioritních investic včetně plánu ty jak ty investice zaplatit.
Čili mohlo by to být spolehlivější informace, než halasně vyhlašované plány nejrůznějších kolejových investic za Havlíčka/Faltýnka/Schillerové, na které neměli peníze. Holt někdo funguje „slibem nezarmoutíš“.
Uvidíme. Jsem zvědav, jestli uvidím Tišickou spojku + trať z Kralup směr Neratovice, aby vlaky mohly objet přetížený pražský uzel. Pro Babišovu/Sobotkovu vládu to nebyla priorita.
https://zdopravy.cz/prehledne-zeleznicni-dopravci-predstavili-jake-stavby-maji-mit-prioritu-114470/