RegioSpidery začaly zkušební provoz i ve Středočeském kraji. Nahradily vozy 810
Motorový vůz Stadler RS1 ještě v barvách dopravce SWEG. Foto: České dráhy
Cestující na trati z Kralup do Loun čeká pohodlnější svezení, motoráky projdou modernizací.
Tak jsem den výročí „Vítězství reakce nad pracujícím lidem“ využil ve svezení se Stadlerovic ojetinou z Kralup do Loun a zpět. Sic proti 809/810 i modernizovaných mutacích nic nemám, jsem s komfortem nadmíru spokojen. Sedačky pohodlnější než v Pendolinech nebo RaiJetech. Nicméně „práce“ kvapná málo platná … Strojvedoucí „s kasičkou“ nefunguje – ve vstupních dveřích na stanoviště není okénko. Na zastávkách na znamení se zastavuje i bez znamení – ačkoli vozidla fungovala v Německu v režimu „Halt auf Verlangen“, takže tlačítky i signalizací STOP je osazen … Jízdenkové automaty osazeny nejsou, informační systém nefunkční … Stav stanic – zoufalý. Perun,… Číst vice »
No hlavně, že tam bude Wi-fi , to je asi tak to nejdůležitější na železniční dopravě u nás. Bez Wi-fi by ČD ty své služby asi vůbec neprodaly. Sice je jedno , že se to má zpoždění, ale díky Wi-fi a na IT závislých cestujících si této drobnosti snad nevšimnou, alespoň ti co od toho neodtrhnou oči.
Zákazník to chce, tak proč mu nevyhovět? Ostatně tohle se snaží nabídnout všichni dopravci. Doba je prostě taková.
Zkušební provoz na co? Ten typ tu jezdí XXX let
Doufam, ze tohle byla vyjimka a uz se to nebude opakovat… To by pak za padesat let uz bylo skoro nemozne narazit na nejakou 810.
né né né tak to teda ne mám rád 810 pořád víc než sdaler to nedopustim neříkám že spidery nemám rád ale 810jsou 810 !!!😔😝
Obávám se, že za tento komentář tu schytáte hodně hejtů. Tady totiž zastávání se 810 je nelegální.
Hurvínka?
jdete do haje s tou modernou! rybaky!
To má být připomenutí, že 810 JE rybák ?
otočný jednonápravový podvozek to jako asi má…ale soustavy rybák? mně to přijde poněkud jiné vypružení…
I já měl tu čest sledovat v průběhu času změny v provozu na všech podřipských lokálkách i na trati 110 už od začátku 80.let. Souhlasím, na normální provoz v režimu ZDO v 21.století jsou tyto tratě už nepoužitelné. Ještě asi nějaký rok dva tři bude dobíhat zbytkový provoz na úsecích Straškov-Vraňany a Bříza-Roudnice než se to taktéž definitivně zavře. Zbývá otázka co třeba s případným soukromým turistickým provozem do budoucna. Ani pan Borecký to úplně nevylučuje včetně nápadů na šlapací cyklodrezíny po skandinávském vzoru. Na rameni Straškov-Libochovice je prozatím ze strany ÚK zajištěn sezonní turistický provoz v režii KŽC. Mám… Číst vice »
Jak to bude s tou 110 na úseku Slaný – Louny ??? SŽ má na rok 2021-2022 v JŘ ještě normální objednávku. ÚK spolu se SK snad ale 1.11. 2021 podepsal dohodu o redukci tohoto úseku na konci příštího roku 2022.
Zatím se pojede…..
Ve chvíli, kdy budete za necelých 20 minut z centra Prahy na nějakém tom terminálu, tak ty návazné lokálky, pokud jen trochu nějaká sídla obsluhují, budou plné.
Mimochodem tohle je širší problém mnoha českých regionálek: Ono by ani tak nevadilo, že poslední čtvrt- či půlhodinu jedete 50-60 km/h. Problém vzniká hlavně tím, že i tu většinu trasy po „hlavní“ trati až na výjimky máte průměr někde kolem sedmdesátky v lepším případě, a to ještě měřeno vzhledem k délce po železnici a ne po (často podstatně kratší) silnici. Takže pak je ta přepravní trasa pomalá jako celek a zatímco přímo na té tzv. „hlavní“ to ještě určité množství lidí nějak snese, tak přestupní spojení na ještě pomalejší lokálku už je prostě za hranou. Neboli, kdo chce zachraňovat lokálky… Číst vice »
Pokud…
Pokud obsluhují malé vesničky a to ještě velice blbě a ne všechny(případ 110ky Louny – Slaný), nemusí pomoci ani to.
Tam je to skutečně dost špatné. Ale pokud bude mít vazbu na terminál „Bříza RS“ (nebo něco podobného), tak třeba u tratě směr Mšené – Budyně – Libochovice bych čekal velmi slušný úspěch. Možná i Zlonice (zastávka). Přitom dnes je to logicky nepoužívané, když to „nevede nikam a ještě pomalu“.
Pokud trať nevede nikam, tak nejspíš nepomůže ani 160 km/h. Uvidí se teďka po dostavbě Sudoměřice – Votice. Jak to zahýbá s počtem cestujích v R a Os v tomhle úseku. U rchlíků očekávám nárůst, jedou až do Budějovic.
pomohlo by vymenit soucasne os za spesnaky vedene jednotkou a jedouci az do prahy. (jediny duvod proc to tak je je zmena soustavy a neschopnost jedineho spravneho dopravce mit na to vozidla).
a do budejovic jezdi normalni clovek expresem, ale zrychleni pomuze relaci tabor az velenice.
Spíše bych ten důvod hledal v objednávce … kdyby byla poptávka ze strany objednavatele, v tu ránu by se nějaký Panťák pořídil…
Je to opravdu smutné že na trati kde kdysi jezdily R,Sp i některé Os v klasice dnes jezdí pouze 810. Jen si nevzpomínám, že by tam jezdily mezinárodní rychlíky. Jen kurzové lůžka z Moskvy Kyjeva do Karlových Varů. I ty spíš jezdily po Buštěhradce
Za Marie Terezie to bývala jedna z nejdůležitějších silnic, jezdily zde panské kočáry mezi Olomoucí a Hradcem Králové. Dnes je tam zákaz vjezdu, svět se mění. https://mapy.cz/s/garularado
Že tak NAJEDNOU do Středočeského kraje ČD nasadily 20 let staré ojetiny, a chvástáji se, jak jsou moderní, pokrokové a vyhovující!!! Že se ještě loni stejně chvastali, jak jsou vozy 810 jedinečné, nejlepší a jak zachránily provoz na lokálkách!!! A najednou jsou zastaralé a nevyhovující? Čím to, že tak NAJEDNOU. A proc takhle nenahradili VŠECHNY ty svoje hnusné chcipaky moderními nízkopodlažními vozy a to NA VŠECH tratích a bez vyjímky?!! Je vidět, že ČD potřebují tvrdé zacházení a hrozbu zrušení objednávky, aby konečně začaly likvidaci těch reliktů komunismu!
Záleží jaká regionální trať. Je rozdíl mezi „lokálkou“ do Zlína a do Tovačova.
Hans … nebyl bych tak radikální. Většina cestujících není schopna zaplatit jízdné, které by rentovalo fungl nové vagonky/lokotky. A změna k lepšímu nenastane než se výrazně povede zvýšit využití vagonků (víc než 70% sedaček vozí vzduchu). Anebo až se povede navýšit jízdné třebas na čtyřnásobek, akorát je otázkou kolik cestujících by zůstalo věrných vagonkům. Neboť autobusky by určitě byly velmi výrazně levnější. Podobně i autíčka nečeká tak prudké zdražování.
A použité vagonky nakupují i v bohatších státech, než je ČR. Viz 5x Alstom Lint 41 pro švédské cestující. Podobně FlixTrain ve Švédsku, který používá starší vagonky.
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/38037/alstom-lint-41-zakupiony-przez-szwedzkiego-operatora-inlandsbanan-ab-trafil-na-testy-do-zmigrodu.html
Lokotky a vagónky…
… navíc tu máme ještě autobusky a autíčka
… a taky „pavučinka nad kolejemi“ … aby se to nepletlo s výpletem kola (bicykl), kterému se leckde říká „drátování“ neboť jednotlivým se říká „dráty“.
bohuzel ani na nektere rychliky… 🙁
Co je na 20 let staré ojetině po GO / modernizaci špatné …. když si žlutý pán pořizuje 40 let staré ojetiny, některé“druhé“ ruky – vozy mají sice rakouskou registraci, ale původně jezdily u DB, tak je to v pořádku – nikdo po datu výroby uvedeném na výrobním štítku (pokud se po letech zachoval) neshání – proč ? Ale když to udělají ČD je to fuj …
Fuj je, že ČD před nějakými 10 – 15 lety nenakoupily nějakých 300 – 400 rakouských ojetin, jimiž by vozový park výrazně zkvalitnily ….
Rekapitulace ÖBB prodejů dálkových vagonků vybavené sedačkami.
– ČD koupilo 190 vagonků (plus gastrovagonky a vagonky pro autíčka)
– RGJ koupil 79 vagonků (plus pár gastro a lehátkových vagonků)
– GySEV koupil 26 vagonků
– MAV START koupil 55 vagonků (trochu pomalejší = na 160 km/h)..
Celkem 350 vagonků se sedačkami (a dalších pár desítek jiných než sedačkových)
Z dalších 22 starších vagonků (Bmz) se ÖBB rozhodla udělat lůžkové pro sebe = tj. nikoliv prodat.
Z 80.-tých let dálkových vagonků (s maximálkou 200 km/h) zbývá v ÖBB zhruba 100 kousků. A dalších 200 až 300 kousků je z 90.-tých let.
Vagónky vybavené sedačkami..čím asi by to mnelo být vybavené? Asi stolky..
ÖBB v té době se zbavovaly ještě lůžkových vagonků. Ale o těch jsem nepsal záměrně. Nevím totiž, jestli tyto lůžkové vagonky byly majetkem majetek ÖBB.
VagonWeb uvádí, že pronajímatelem byly subjekty kolem „Wagons-Lits“
https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=OeBB_1&z=s&p=v#n986
Prostě jsem reagoval na pana Miroslav Zikmund, které uváděl svoji myšlenku: „mělo by se“, že teoreticky to skutečně bylo reálné…. cituji pana M.Z.:
„Fuj je, že ČD před nějakými 10 – 15 lety nenakoupily nějakých 300 – 400 rakouských ojetin, „
Tady jde primárně o aktivitu kraje, který se snaží s dopravou na elektrifikovaných tratích něco dělat. Dopravce se jen snaží těmto požadavkům vyhovět. Rozhodně to není ze stany Českých drah nějaká promyšlená „strategie“.
Já bych jednotlivé dopravce nepodceňoval. Vzájemná konkurence přece jen povzbuzuje „šedé buňky mozkové“, k myšlenkám – co tak nabídnout cestujícím, aby využití vagonků bylo vyšší než cca 30% … přece je škoda, že v průměru u ČD v 2019 víc než 70% sedaček vozilo „vzduch“. Zvlášť, když lidi u ČD (nebo taky např. u GWTR) jsou v podstatě profesionální žebráci, neboť si neumí vydělat ani na slanou vodu… Neboť cca 76% jejich výplat není z jízdného od cestujících, nýbrž milodar z kapes nás všech… pasažérská doprava v ČR je asi ZDALEKA NEJVÍC DOTOVANÝM služeb, který závisí na spokojenosti uživatelů –… Číst vice »
Soukromý dopravci taky nezaplatí plnou cenu za provoz, modernizace a stavby tratí, takže je takový výpočet vcelku k ničemu.
A kde jsem mluvil o soukormých dopravcích? Já mluvil o tom, že potřebují obrovsky přemrštěné dotace, aby se uživili.
Patrně dojde k seškrtání dotací (neboť peníze potřebujeme např. pro mladé rodiče … neboť my jako národ vymíráme)… Tj. řešením je nalákat další cestující, zejména solventní cestující… na ty prázdné sedačky.
… Snaha o vylepšování služeb pro cestující a nabízení těchto služeb by mělo být tematem 90% diskuzí pasažérských nádražáků….
No to by kraj musel chtít.
Stejně to je hodně, že takový chcípák váží skoro 50 tun. Vážně železniční vozidla musí být tak těžká v porovnání se silničními obdobné velikosti?
Ten chcípák vážící skoro 50 tun vydrží 40 – 50 let, jak dlouho vydrží silniční obdoba ….
Souvislost? To je jak ve stylu „Kecala“ z Prodané nevěsty, o hodnocení galánky: „je rozumná, ale nedostane žádné věno“
Když už, tak co třebas srovnat:
90 metrů dlouhé vagonky LEO Ex – Flirt – s hmotností cca 150 tun
vs.
25 metrů dlouhý vagonek RS1 (840/841) s hmotností 50 tun
Axelíček pacholíček zapomíná, že se jedná o dvě konstrukčně odlišné vozidla …
Když chcete porovnávat počet jablek do kila s počtem borůvek do kila, tak jedna prázdná 810 měří 14 m, hmotnost 20 tun, přívěšák 15 tun, tak 90 m = 6 vozidel o hmotnosti 100 tun bude měřit 84 metry ….
Jo, na obou vagoncích (FLIRT a RS1) je vidět odlišná priorita… FLIRT jako konstručně mladší vagonek byl zkonstruován s prioritou nízké hmotnosti, neboť „nač s sebou tahat plný batoh“
Zatímco u vagonku RS1 bych i uvěřil, že bude mít delší fyzickou životnost při stejném nájezdu než fyzická životnost FLIRTu.
Tuna na cestujícího je u RS 1 nebo Flirtu velmi podobná…
Tak dodnes jsou v příležitostném provozu i starší autobusy jak 40 let ale ikdyby se třikrát reinkarnovaly kdo by to platil a rád tím jezdil ? Morální životnost je taky důležitý faktor. Prostě by to možná s vypětím všech sil prošlo technickou ani emisema a na odboru dopravy při přihlašování na linku by smíchem spadli pod stůl. Nabízet to nekonkurenceschopné i neekonomické. Kdo by dával do LIAZu nový motor , převodovku , kabinu když by měl stále starý šrot.
Ten 50 tun těžký chcípák vydrží 40 – 50 (včetně modernizací), autobus tolik let nevydrží i kdyby byl modernizován každý rok …
Autobus vydrží zhruba 15 roků, obzvlášť někde mimo město. Krátký autobus váží asi 11 tun. Veškerou ocel je možné zrecyklovat, sklo taky.
autobus není vlak
Tím spíš nechápu, že ty jednotky nemají baterie do kterých ukládat energii vzniklou bržděním takového kolosu.
Mají hydrodynamický přenos výkonu. S elektrickým přenosem by byly ještě těžší.
V autobusech se rekuperace začíná objevovat, teď mají vyjet nějaké v JMK: https://zdopravy.cz/icom-zacne-jezdit-v-jihomoravskem-kraji-s-hybridnimi-autobusy-81530/
Ano, je na to předpis. 😀
Zajímalo by mě, co potřebuje Středočeský kraj na jednotkách co už v ČR jezdí 10 let testovat. Stačilo dávno zavolat do Liberce nebo Jihlavy a ušetřili několik let.
Testováním se ohánějí ČD, nikoliv kraj.
Zkušební provoz a testování jsou dvě rozdílné významové kategorie ….
Nevím, na to nemám dost modré vzdělání, každopádně o testování mluví pan Ješeta: „Čtyři moderní nízkopodlažní motorové jednotky Stadler RS1 budeme na tratích z Kralup nad Vltavou do Loun a Velvar testovat pro možné budoucí využití typově obdobných vozidel ve Středočeském kraji,“ popisuje člen představenstva ČD a náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Jen víc kupovat a nasazovat takové stroje , už to vypadá jako vlak . Snad se jednou něco podobného dostane i k nám a to i místo „hyder a rakví“ a těch ARR pastoušek
A co trat Neratovice-Celakovice??
DOTAZ na redakci – chápu správně, že cestující v osobáčcích , které přímo jezdí z/do Kralupy-Louny … budou jezdit výhradně ve vagoncích RS1? Použitá citace v článku, s ohledem na oběhy, je totiž víceznačná: „Čtyři moderní nízkopodlažní motorové jednotky Stadler RS1 budeme na tratích z Kralup nad Vltavou do Loun a Velvar testovat pro možné budoucí využití typově obdobných vozidel ve Středočeském kraji,“ Přece v současnosti neexistuje pár vagonků 810 výhradně určených , aby jezdily výhradně na lince Kralupy-Louny, nýbrž tentýž vagonek v jeden den jezdí různé linky, nejen z/do Kralupy-Louny https://sledovani.55p.cz/louny_761_2021/ Nebo jsem se dopustil omylu a špatně „čtu“… Číst vice »
Ano ne.
Turnusová skupina 761 je „splašená kráva“ ….
Je to v jedné tabulce.
Směrodatné jsou oběhy …..
Bohužel neumím vložit oběhové PDF …..
Rozkliknětě si ten link a pochopíte..
Nepotřebuji nic chápat, pokud mám k mání aktuální oběhy v grafické podobě.
Samé novinky dneska při pohledu z okna R20. Nejdříve tohle v Kralupech a pak už konečně také kopli v Roudnici.
Z Kralup do Loun, tam je to opravdu potřeba..
Bych to rozdělil.
Tam je potřeba mírně doplnit (propojit, resp. provázat) stávající bus linky v úseku Slaný – Louny.
Na Kralupy – Slaný bych si jej dokázal představit.
Máte představu jak dlouho jede bus a vlak …. ? Ukázaly to případy NAD ….
Nahrazovat jednu linku vlaku jednou, úplně stejnou, linkou autobusovou, zde opravdu nemá smysl ( a nepředpokládám, že by to někdo dělal).
Ano, smysl to nemá. Má smysl nechat vlaky na celé trati do Loun. Kdo říká, že tam jezdí vlaky prázdné, tak lže až to tiskne, nebo tam nikdy nejel. Já tam jezdím poměrně často a v životě jsem tam nezažil prázdný nebo skoro prázdný vlak.
Jak píše Kubrt.
Jen (opět) doplním, že úsek Louny – Slaný už většinově nahrazen JE!!.
Zbývá jen lépe provázat linky z UK a možná někde částečně posílit.
Oba kraje to mají společně vymyšleno …..
To není pravda ani zdaleka. Většinu obcí v úseku Slaný – Louny obsluhují většinou jen vlaky, autobusů tam jezdí minimum a to úplně jinými směry. Jakékoli nápady na redukci provozu vlaků v tomto úseku jsou absolutní zvrhlost a nesmysl.
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L220592_211001_312375.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L220590_210307_295790.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L220650_211001_312379.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L100389_211001_312443.pdf
pokračování:
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L109389_211001_312447.pdf
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L552687_210906_311103.pdf
A takto můžeme pokračovat dál.
To, že nepíšete pravdu, se dá lehce ověřit.
Samoz. by se musel doplnit víkend pro některé obce jako Klobuky, resp je nachystané propojení s linkma UK…
Když o tom nic nevíte, alespoň se podívejte na mapu, kde všude tam (ne)zastavuje vlak, evidentně to tam neznáte…..
A ostatní JŘ busů té které obce si jistě dokážete dohledat.
Nezapomeňte na návaznosti u např.592 , jsou tam i z opačného směru….
Takže budou jezdit do konce příštího GVD a pak už ze Slanýho na Louny nepojede pravidelně nic.
Pojede autobus a pochybuju, že tam nezůstane nějaká víkendovka…
a kdo by z Loun do Slaného jel hodinu a půl vlakem když autobus je tam za 25minut? a k tomu je ještě potřeba přidat „vhodné umístění“ Lounských nádraží, kdo zná ví o čem mluvím.
Jaká hodina a půl? Neříkám, že Louny – Slaný nějak často jezdím, ale už jsem tam taky párkrát byl a jednoduchým hledáním najdu jen vlaky okolo 55 minut a autobusy okolo 50 minut, jen jednou denně to jede jeden bus za 27 minut.
Proč přeháníte? I těch skutečných současných 50 minut je moc!
Spíš jde o to, kde kdo nastupuje a vystupuje ve Slaným a v Lounech, každopádně pro většinu je bus rychlejší, resp možnost nástupu /výstupu na více místech.
Těch 25 min. je to jen jednou denně, ale při sejmutí vlaku by kromě částečného malého posílení linky 592(víc netřeba), která vede kolem trati (ale výhodněji a zastaví ve všech obcích)
mohlo zbýt i na více rychlejších spojů Slaný – Louny po hl. silnici.
Nejsou jenom Slaný a Louny – to bude super, třeba z Klobuk do Slanýho je to vlakem 20-25 minut, autobusem 592 40-45 minut. To je náhrada fakt jen když není alternativa. Dovedu si spíš představit prodloužení ústecké linky 705 z Peruce do Slanýho přes Klobuky, Neprobylice, Kralovice do Slanýho.
Ano, u Klobuk je to cca 40 min bus a 20 min. vlak, když se přičtou cesty na /z je výhoda vlaku pryč. Ale důležitější je, že vlak po cestě moc obcím(popř. zástavbě) nezastaví (a podle toho vypadá jehoneobsazenost) takže tam stejně bus potáhneme dál.
Takže asi tak.
Rovněž rychlejší linka Veleslavín – Slaný – Louny zůstane…
Celkově mi připadá, že příspěvky na téhle stránce se často překlápějí v předhánění, kdo bude největší antišotouš. Zrušit každou trať, která nespojuje města aspoň o milionu obyvatel, kde jede autobus o minutu rychleji nebo kde je zastávka autobusu o metr blíž! Tohle je snad ještě víc na hovno, než zachovávání každé trati a
provozu každého úplně prázdného motoráku za každou cenu. A udělat ze zcela srovnatelných jízdních časů (vyjma 1 spoje za den) rozdíl 25 vs 90 minut, to je fakt vrchol demagogie.
Jenže ony ty zastávky na lokálkách nejsou zpravidla o metr dál než zastávky autobusu, ale často o kilometr nebo také dva. A to už je celkem rozdíl, jestli vyběhnu z baráku a jsem za minutu na autobusu nebo půjdu 20 minut na vlak a 20 z vlaku. To potom i kdyby byl ten vlak rychlejší, tak má jen málo lidí důvod jezdit s ním.
Navíc v tomto případě nemá cca polovina obcí (popř. části) zastávku vlaku vůbec.
K tomu Zlonice – Straškov má v kladiva už dnes nějakých 35 párů spojů autobusu.
I část u Loun je už prakticky nahrazena.
Zbývá dořešit propojení a možná doplnění Zlonice- Klobuky, ale i tam je už dnes dost možností dostat se do Slaného ( popř. Loun).
Doplnění už je rovněž vymyšlené, ale pokud by nebylo, zase by se až tak moc nestalo….
Zaměřil bych se na Slaný – Kralupy, to má poněkud větší šanci na zařivejsi budoucnost a ta šukafonie moc lidí nepotahne….
Jak že jsou dál? Někdo je třeba má blíž. Pokud je obec tak malá, že ji přejdete pěšky za 10 minut celou napříč, tak je úplně jedno, kde v ní zastávka je.
Možná tomu nebudete věřit, ale existuje nespočetné množství obcí, které mají zastávku autobusu na kraji, nebo dokonce v poli/lese několik kilometrů daleko. Kecy o tom, jak je vlak vždy daleko a autobus vždy blízko jsou už fakt neskutečně trapné a nepravdivé.
to ze vlak je „vzdy“ daleko tady pisete jen vy, abyste nad tou blbosti slavne zvitezil.
je praktictejsi to hodnotit na konkretnich tratich a pripadech, coz se snazite relativizovat obecnymi blaboly.
Vlaková zastávka dál, než komfortních a uvažovaných 800m, což je číslo vycházející ze studií lidskýho chování je extrémní výjímka. Drtivá většina jich není ani těch 800m ale spíš do 500, ale šotouši stejně nadávaj, že je to dalejo.
Haha, řekněte českému vesničanovi roku 2021, že 800 m je komfortní docházková vzdálenost na VHD. To se dá aplikovat někde na „S-bahnu“, který člověka po nástupu odsviští směrem k cíli, ale ne v Peruci.
V dobách, kdy dělný lid chodil pěšky po Praze i mezi vesnicemi, protože neměli peníze na veřejnou dopravu, celk nikomu nevadilo denně chodit kilometr na zastávku. Ani dětem do první třídy. Dneska totéž dělá málokdo. Takže u 90 % lidí vítězí VHD nad autem pouze tehdy, když to mají max 600 m. na zastávku, četné spoje a rychlou jízdu. S tím prostě nehnete.
800. Což je na drtivý většině míst i to nádraží za městem. V Německu dokonce říkají 600m bus nebo 1200 m vlak jako komfortní docházku.
No ono už i v té Praze se rozmáhá používání elektrovozítek všeho myslitelného druhu,čemuž tedy napomohla i korona. Rekordní jsou i prodeje tohoto zboží. takže i Piráti a Zelení,kteří klasická auta nemohou vystát,ve všech případech VHD nebo chůzi nepoužijí.
Časy jsou zlé, Kamile
Tady se v komentářích lže zcela pravidelně, především pokud jde o uživatele Svojsin a Kubrt. Oni totiž za žadnou cenu nikde nechtějí vlaky a všude by radši měli milion autobusů a železnici prostě považují za přežitek (což je absolutní nesmysl). Přitom často se tu naváží i do dost solidně vytížených vlaků jako třeba právě Slaný – Louny nebo Mělník – Mšeno.
tak jestli ma byt neco pro sotousky nebo pro lidi, tak at je to radsi prosim pro lidi…
Kritizovat věcné a informačně hodnotné příspěvky pana Kubrta ve zdejších diskusích mi přijde docela odvážné.
Ve vašich komentářích zde spatřuji, že s námi sdílíte spíše vaše osobní emoce, než fakta.
Teď lžete opět a znovu vy.
Nenavrhuji všude autobusy.
U železnic vnímám rozdíl, kde se vyplatí vlak a kde je výrazně výhodnější autobus právě trať 110.
A tedy vlak na Slaný – Kralupy(i s něčím určitě lepším, než ř. 810) NECHAT a neomezovat.
Naopak směrem do Loun nechat jen na autobus
Vy máte postoj. Všude se vyplatí vlak, jedno kde a kdy, hlavně tam musí zůstat, o cestující vám nejde ani „za mák“ lháři….
Hobluje ten bus všechny stanice a zastávky nebo alespoň „návěs“ v taktu 2 hodiny včetně přepravy kočárků, kol ….
RS 1 jsou nízkopodlažní = mohou přepravit vozíčkáře ….
Z Klobuk apd možnost do Slanýho už teď každou hodinu ve špičce a dvouhodina v sedle.
Vesnice k Lounům podobně, spíš ta hodinovka.
Zlonice mají do Slanýho cca 35 spojů v každém směru s možností výstupu na více místech.
A to ještě nedošlo k úpravám…
Nebo jste to myslel jak?
halt! nemate doreseny ty vozickare a wc!
Vozíčkáře řeší LE.
WC opravdu pořešené nemám u takové linky.
Budete se divit, ale existuje nemalá část cestujících, kteří jedou vlakem z Loun až do Kralup. A rozhodně to není nikdo, kdo by vypadal na šotouše, jsou to pravidelní cestující. A na všech zastávkách (kromě Královic) ve většině případů někdo nastupuje. Obsazenost se od Loun směrem ke Slanému dost rapidně zvyšuje.
kde ste to vzal že nepojede nic
Tak ono o zrušení provozu na trati 110 se uvažovalo už kolem roku 1980…
Proč začne modernizace až za rok, jestliže už je před podpisem smlouva na ní? Nebo jsem to jen špatně pochopil a za rok už budou modernizované?
Je celkem 22 vozů a bude se modernizovat postupně. (samotný akt modernizace by měl začít podstatně dříve)
Ach, díky za upřesnění.
asi mají na vyzkoušení , pak to po roce vyhodí
Mimochodem, dle stránek https://www.alanbutschek.cz/obehy2021/ob_841_2021.html byl jeden z těchto ex-německých vozů, konkrétně 841.222, přesunut do havlíčkobrodského depa.
Údajně by měl přijít ještě jeden
minimálně jeden jsem tam dnes viděl
V neděli odpoledne jeden s tímhle starým nátěrem frčel přes Okrouhlici na Havl. Brod.
Teda nasadit motoráky s v_max = 120 km/h na trať, kde převažuje šedesátka a přitom na stovkové trati Nymburk – Mladá Boleslav a dalších s maximálkou nad 80 km/h nechat regionovy … mně přijde, že to snad dělají schválně.
Dobrá poznámka. Já tam třeba traťový poměry moc neznám, jsu z druhýho konce republiky. Ale pojďte s tím něco dělat, obětujte 5minut a pošlete mail na IDSK/kraj.
Třeba to pomůže situaci zlepšit!
zřejmě se jedná o společný oběh lounského depa, kde se obsluhuje trať do Lovosic. Zde také bylo velké haló, že po modernizované trati na 100km rychlost jezdí regionovy.
TS 866 obsluhuje Louny – Kralupy – Velvary – Neratovice ….
TS 866 se pohybuje jen Louny-Kralupy-Velvary. Byla vyčleněna, zjevně právě kvůli RS1.
Račte si prosím najít v kursbuchu odkud kam jede vlak 9771 a vlak 19508 …..
OK, tento průnik mi unikl, díky.
Tam je ta stovka na poměrně krátkém úseku a ve výsledku to s regionovou není moc rozdíl. Ale je pravda, že výhledově se má udělat ještě kousek u Trnovan a potom by se asi nestíhalo dojet na křižování do Liběšic.
Kdyby šedesátka, na Velvarce se to dá rozdivočet občas i čtyřicítkou.
To, že je na této rovné trati 40 je prasárna ze strany SŽ. Mohla by to být rychlá a využívaná trať na každodenní dojíždění, ale plahočit se 10km 20minut (průměrná rychlost 30km/h), je fakt tragédie.
Kraj si to tak přál a protože platí tak rozhoduje.
Je otázka, zda si to kraj přál jen tak sám od sebe, nebo mu bylo řečeno „v Lounech máme 20 docela slušných vozů, už tam hnijou rok, nechcete abysme s nima něco tady kolem odjezdili“?
A mají zabezpečovač, aby těch 120 mohly?
Tak stovku můžou i bez něj, ne? Narozdíl od regionov.
pzb určitě.-) Dokud ho nepočeští:-)
nejsem znalec, ale psalo se tu že tam je SIFA
To je na úrovni KBS.Max 100 km/h.
Na co? 160 se může i s barvičkovačem.
Čím klikatější a pomalejší trať, tím víc jízdní doby RS1 ušetří, protože v130, výborná akcelerace (oproti regionově víc, než dvojnásobná) a brždění. Jo a taky to neničí koleje a nerovná oblouky, což se projeví na údržbě infra.
To jako Regionova rovná oblouky?
Spíš by mě zajímalo, zda to bude mít výsuvný schůdek. Jsou ještě místa, kde mají sypané peróny a tam bude RS nebo 814 horší než 810 se schůdky…
Výsuvný schůdek má. Ty modernější, jezdící na vysočině, mají wifi, klimatizaci i elektrické zásuvky už z výroby.
Regionova má i motorový vůz s vysokými schody ex M152/810. Z něj lézt na sypaný peron je o držku – vyzkoušeno včera v jiné části Čr.
Jestli se nic nezměnilo během posledního roku (nemám teď v ruce nejnovější TTP), tak tam rychlostníky na v130 stejně nejsou. Lepší akcelerace je hezká, ale ve vyšších rychlostech se vyšší výkon pozná ještě víc. Proč by měla regionova rovnat oblouky?
To je jeden z oblíbených šotomýtů, že 810 a spol mají pevně uložené nápravy vzhledem ke skříni vozu.
no to je ale blbost, maji prece napravy pevne ulozene v podvozku a az ten je uchycen ke skrini vozu…
Na kolika lokálkách ta v130 je… Lehký motory jako 810 a 814 ty kolenice zrovna moc neojíždí.