RegioSpidery pro České dráhy modernizuje ŽOS Zvolen
Motorový vůz Stadler RS1 ještě v barvách dopravce SWEG. Foto: České dráhy
Součástí úprav je například výměna čalounění sedaček či instalace klimatizace.
Součástí úprav je například výměna čalounění sedaček či instalace klimatizace.
To jako znamená, že teď to jezdí bez českého zabezpečovače a bez české radiostanice?
Chtělo by to především vyřešit přepravu kol, ta v těchto vozech zatím nejde nijak.
Nojo tady se všechny Žosky rozkradly a teď budem dráze platit Slovákům kterém jsme se smáli jak zaostává no a dnes se jim mužem dívat tak do Prdele!
Pokud vím, tak např. od TSS (plus Legios) si ČD nic nekupuje.
Neřeším tu příčinu. Pouze upozorňuji na existenci kapacit kterým se dominantní dopravce vyhýbá.
A např. nevím jestli tentýž dominantní dopravce kupuje něco od Metrans Dyko v Kolíně.
No je to hezký, i pohodlný, ale když si připočtu k ceně (17M) dodělání ETCS (15M) a cenu opravy (ať nežeru 5M), dostáváme se na cenu 1/2 nového vozidla (typu třeba Pesa, CAF ATR). Přičemž na nové vozidlo by bylo možné čerpat dotace, životnost je taktéž 2x delší než Stadleří (kvalitní) ojetina.
A on někdo nový vozidlo s ekvivalntní rolí vyrábí? Ne. O RS1 je extrémní zájem všude, i za velký peníze. Současný tsi crash výrobu motoráku pro 70 lidí s 13kw/t a 1,2m/s^2 akcelerací prostě fyzikálně neumožňujou. Btw, rs1 je do rychlosti 70 zdaleka nejrychlejší vozidlo v provozu na síti sż.
Může být větší, provoz o tolik dražší nebude. A má potenciál přitáhnout další zákazníky.
No ČD vysoutěžilo nedávno mejmenší motorák za 90 milionů/kus od Pesy.
Železničné opravovne a strojárne Zvolen, a.s.
nikoliv Železničné OPRAVNE a strojárne.
Půjde například o (…) výměnu radiostanice.
To ted jezdí bez generálního stopu?
Samé pozitivní a vesele zprávy na konci roku
Stejně je to akorát dotažený ojetý šrot, žádné přelakování mu nepomůže.
Ano, je to ojetina (ne šrot). Kraje to tak potřebují, protože vám chtějí zachovat provoz i na těch tratích, kde by se na to objednatelé v jiných zemích už dávno vykašlali. Dát na linku Slaný – Kralupy, nebo Louny – Česká Lípa nové vozidlo by znamenalo takovou cenu za kilometr, že by to do roka skončilo. A chcete zachovat provoz i na vedlejších tratích nebo to zrušíme a zaměříme se jen na hlavní trati se stovkami cestujících na jeden vlak, kde se nové vozidlo spíš uživí a zaplatí?
Zapněte si detektor ironie.
Tak zrovna Slaný – Kralupy je trať, kde by nová vozidla rozhodně ke škodě nebyla, právě naopak.
Nepíšu o škodě, píšu o ceně dopravního výkonu, tedy ceně za jeden ujetý kilometr. Evidentně jste to nepochopil. Samozřejmě, nová vozidla by ke škodě (z pohledu šotouše) nebyla nikde.
Tohle fakt není z pohledu šotouše. Relace Slaný – Kralupy je vytížená dost (bez ohledu na to, co si o tom myslíte) a nová vozidla by jistě cestující ocenili.
Ale tohle JE z pohledu šotouše. Tady nejde o to, kdo co ocení, ale kdo co zaplatí. Z „ocenění cestujícími“ ZDO nezaplatíte. Jízdné zvyšovat nechcete, ale vlaky jako na západě chcete. Řešení? Ojetiny.
Pane Jablonecký, věřte tomu, že po této trati občas jezdím a vím, že vlaky tam jezdí plné. Zkuste se tam někdy projet a uvidíte. Sólo 810 tam kolikrát byla dost málo, především ve špičkách PD, kdy jezdila s posilou 010. Přát si nová vozidla fakt není nic šotoušského, každý cestující si přeje co nejvyšší komfort cestování. RS1 sice není úplně špatný, ale na tento úsek trati se prostě příliš nehodí, to je vozidlo vhodné spíše na méně vytížené vlaky (tedy např. KnV – Neratovice), což ovšem nejsou tyto.
A kolik stojí ve skutečnosti 1 km autobusu, kterými je ten tzv. drahý vlak nahrazován? Berte v úvahu už konečně fakta. Ano, doprava je drahá obecně. Je jedno, zda je to silniční, letecká, vodní, kolejová atd. Je jen otázkou to uznávat a hledat podle toho řešení dopravy jako celku. Jinak se žádného řádného výsledku nedobereme.
1 km autobusu stojí ve skutečnosti tolik, kolik za něj kraj platí. To jsou jasná a konkrétní čísla. Liší se to jen podle typu smlouvy (brutto/netto), vozidla a dopravce. Ale jsou to dvojmístná čísla v Kč/km narozdíl od vlaků, kde jsou ta čísla trojmístná. Ano, vlak se i tak na mnoha relacích vyplatí, ale ne automaticky na všech. Problematické jsou v tomto směru zejména nedostatečně vytížené linky na vedlejších tratích.
Viz např. výročka ČD za rok 2019:
a) ČD zaplatila: „Náhradní autobusová doprava = 165 milionů Kč“
(což zahrnuje asi nejen autobusky které jedou když koleje jsou mimo provoz, ale do tohoto jsou asi zahrnuty taky autobusky jak náhrada když se pokazí dieselvagonek či elektrovagonek popř. lokotka)
b) ČD inkasovala v 2019 od SŽDC „Úhrada za náhradní autobusovou dopravu“ = 883 milionků Kč
Tj. autobusky v 2019 stály v průměru 5 až 6 MÉNĚ než vláčky pasažerské ČD
Orient-Expres je „taky“ ojetý šrot a cestující s jsou ochotni zaplatit za jízdu šrotem násobek toho, co by dali za „obvyklé jízdné“ novoučkým vozem, právě dodaným výrobcem ….
O ten „šrot“ si dopravci trhaj ruce i v německu.
To by byl, kdyby to bylo v majetku jiného dopravce, třeba Arrivy. Když je to v majetku ČD, tak je to spolehlivé osvědčené vozidlo.
Tohle původní barevné řešení se mi líbí. Vždy, když jedu přes Kralupy, těším se, že tento motorák uvidím. Rozsvítí celé nádraží.
Tak to se jeďte někdy podívat do Lovosic na motorák Švestkové dráhy, jak hezky svítí.
Jojo, Lovosice mám při cestě, také příjemná změna proti naší modrobílé.
Paradoxně by i ladil s červeno-krémovými 810 a Btaxy…. 😀
Ježíš psssst, nebo se toho někdo chytne a prosadí to jako dobrý nápad 😃😉
Btaxy by bylo nutno vytáhnout z kopřiv nebo šrotiště.
Myšleno i případné rekonstrukce, já to tak pochopil.
nízkopodlažní to moc není na naše nástupiště
Možná by byl lepší bezpodlažní. Běžel byste celou cestu za poloviční jízdné. Tak zvané ,,Běžné“.
Tak si to vaše nástupiště opravte 😉
700.000 € je skutečná cena? Není to překlep, případne mi to na bazar dost peněz.
Nové stály pro Vysočinu před deseti lety 53 mil. Kč/ks, takže za třetinu. U RS1 je problém, že je o koupi ojetých velký zájem, i na západě, to jim cenu zvedá.
Je to skutečná cena.
I proto je tak těžké zachovat provoz na lokálkách. Každý nový autobus bude vždycky levnější než čtyřnápravový ojetý motorák.
Nejtěžší je to v případě, kdy se nechce.
Kdo nechce? Cestující nechtějí platit náklady pasažérskách nádražáků na trati x? Holt, tak nezbývá než aby tamní nádražáci „zavřeli krám“ a hledali obživu jinde.
Např. u vláčků EC, IC, SC, IC, rj a Expres pasažerští nádrážáci (ČD, RGJ, LEO,…) najeli v roce 2019 zhruba 2,5 víc, opakuji VÍC, vlakových kilometrů než před 10 lety (v roce 2009).
Prosím vás a co to je pasažérský nádražák? Nemohl byste se vyjadřovat nějak česky, aby to každý pochopil?
Pan Axel je zjevně stižen nějakou duševní poruchou – např. trpí bludy – znemožňují vyjadřování srozumitelnou češtinou …
Pasažerský nádražák je ten co se živí vlaky, které vozí vzduch (a sem tam nějaké ty pasažéry… kvantifikováno v případě pasažerské ČD je poměr k sedačkové kapacitě … vzduch 70% až 80% vůči 30% až 20% pasažéři).
Nákladní nádražák se živí vláčky, které vozí náklad (=tj. nevozí pasažéry).
Kolejový nádržák je ten, co se stará o koleje, semafory atd. pro pasažérské a nákladní nádražáky.
Kolejový nádržák – nebude to spíš nějaká cisterna ?
To nic, to je jen místní zmatený spamBOT..
A když se strašně chce tak…. Tak co? Klesne cena nového motoráku na cenu nového autobusu?
Neklesne, i technicky nepolíbenému člověku by mělo být jasné, že technické požadavky na silniční a drážní kolejové vozidlo jsou jiné …
A životnost toho autobusu je taky 40 let ?
Pokud někdo neustále požaduje nové vlaky, není na 40 letou životnost vlaku zvědavý. 40 let starý vlak není nový.
A on je problém úprav takového vozidla? To zas tak moc nestojí. Pokud je základem čtyřnápravový vůz, pak není co řešit. Vždy příjemnější a pohodlnější než jakýkoliv, třeba pozlacený autobus. A interiér když nebude stísněný, tak, co by na něm mělo být zastaralého?
A proč tedy všude objednávají pantery a nerekonstruují třebas 460/560 ? Nebo Honeckery ? Že by přeci jenom ta vysoká podlaha vadila ?
S tím musí každý soudný člověk souhlasit. Ale tady někteří sní o zcela nových vlacích s jízdným dle TR10 mínus 25%.
Pasažérská ČD uvádí životnost vagonků a lokotek: „20 až 30 let“… Zhruba do roku 2010 uvažovala pasažérská ČD tuto životnost o něco kratší.
Ono i 50 či 60 let.
Pasažérská ČD uvádí v oficiálním dokumentu životnost „20 až 30 let“
17 500 000 Kč vám připadá mnoho ?
Pokud to bude zase tak drahé jako u Stadlerů, tak je to vyhazování peněz.
??? RegioSpider=RS1 od Stadleru
Škoda, že nedostanou nové sedačky. Ty, co tam jsou dneska, nejsou zdaleka tak pohodlné jako ty, co nám jezdí v RS1 na Liberecku.
Ty co tam jsou dneska jsou lepší než v Pendolinech nebo RailJetech ….
No, když myslíte… Asi máte specificky tvarovanou tu část těla, která přichází se sedačkou do styku. A nebo jste tím ještě nejel.
Jel jste s oběma verzemi? Liberec = „moderní sedačka ala prkno potažené látkou“. Na 15 minut dobré, na hodinu do Tanvaldu už míň… Lounsky „šrot“ má ještě poctivé sedačky s docela vysokým polstrováním. Ja vím, není to moderní, za to pohodlné, probere to i otřesy z našich skvělých lokalek a jste tam jak doma na kanapi. Toť můj názor.
Ano, jel jsem oběma. Víc mi vyhovuje ta Liberecko-tanvaldská verze.
Dosazení ETCS není součástí modernizace?
Asi ne,nikde jsem o tom nečetl. Je zajímavé že nezveřejnili cenu.
No jo, holt „zdroje jsou“ patrně byl vzkaz od „Faltýnek pozdravuje“
pro srovnání obvyklých cen: „Správa železnic zaplatí miliardu za ETCS do drezín a montážních vozidel. Zabezpečovač stojí tolik, co nová „MUVka““
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zaplati-miliardu-za-etcs-do-drezin-a-montaznich-vozidel-zabezpecovac-stoji-tolik-co-nova-muvka-83405/
to je v soutěži zvlášť pokud vím
https://zdopravy.cz/etcs-do-regiospideru-doda-azd-praha-jeden-vuz-vyjde-na-11-milionu-korun-99840/
K čemu má smysl dávat do toho ETCS. A otázka, proč jej tam nedá výrobce.
V Pardubickém kraji budou jezdit právě kvůli potřebě ETCS.
Dobré ráno, poprvé na naší planetě? 🙂
Jaký výrobce? Ten co již dávno neexistuje? A proč ETCS? No, zkuste se z depa v České Třebové dostat vlakem do Poličky, Lanškrouna, Litomyšle, Moravské Třebové (kam mají RS1 jezdit) a nemuset použít koridorovou trať
Není, ale aktuálně to ČD, a.s. soutěží – viz níže:
Doplnění mobilní části ETCS do až 23 kusů motorových vozů řady 841.2 – zahájeno, předpokládaná hodnota zakázky: 345 000 000,00 Kč bez DPH (= 15 000 000,0 Kč na vozidlo)
A sakra, to už jsme na 2/3 ceny nového vozu a to tam ještě nemáme tu opravu. A to se vyplatí….
Jenže žádný „nový vůz“ už není, výroba skončila.
alternativa….není.
naše pojetí ETCS, toť majstrstyk SZ a MD.