RegioJet získal od Ústeckého kraje roční odklad na nasazení nových jednotek od Pesy
Jednotka Pesa Elf.Eu pro RegioJet. Foto: Jakub Madrjas / Rynek-kolejowy.pl
Nové jednotky se poprvé ukáží veřejnosti příští týden.
Nové jednotky se poprvé ukáží veřejnosti příští týden.
Jen je škoda, že tyto moderní jednotky budou nasazovány na tratě kde by frekvenci odvezl mikrobus.
U tratí typu DC-UL,Střekov; MO-Žatec dokonce kraj, dle jeho dopravniho plánu, zvažoval náhradu autobusem…
Je to tak. Mikrobus ve „špičce“, mimo špičku auto…
Autobus by byl podstatně pomalejší. Zvláště na 073
Je mrzuté, že polský výrobce PESA „vyklouzl“ z té smluvní pokuty za zpoždění (kterou by následně Regiojet předal do kasy Ústeckého kraje) … Najdi 10 rozdílů: Regiojet: 7x Pesa Elf, objednáno v 03/2019, do provozu měly být od 12/2021, ale dodáno prý bude někdy v roce 2022 … a to ještě poláci si vyrobené kusy použíjí na předváděčky v polsku (viz článek o výstavě vyrobeného kusu na výstavě Trako od 22.9.) Regionální dopravce v regionu polského Krakowa (firma „Koleje Małopolskie“): 4x Pesa Elf, objednáno v 10/2019, zčásti dodáno před termínem (prý měla PESA dodat do 22-ti měsíců), dodáno: první 2… Číst vice »
Krom nacionálního hlediska…jak jsou na tom Koleje Małopolskie s penězi?
Taky všelijak?
Já nacionální hledisko vůbec nepoužil. Proč taky? Regiojet získal veřejnou zakázku mj. kvůli něčemu co dnes neplní … takže by RegioJet měl předložit fakt naprosto 100%- ní důkazy proč došlo k porušení jeho povinnosti – tj. fakt nechápu proč jednomu zákazníkovi dodá Pesa včas (těsně před termínem)…
A proč jinému zákazníkovi Pesa dodá výrazně později a ještě během zpoždění použije část která už je vyrobená, pro vystavování na veletrhu…
Tady něco „smrdí“… Ze strany PESy, bych řekl.
zkuste najít rozdíl mezi vozidlem pro českého a polského dopravce.
jsou tam minimálně dva, nejspíš rovnou tři. a dost zásadní.
jakkoliv za toto nedodržení RJ rozhodně nechvalim…ale alespoň mají modří argument proti žlutým…ohledně těch slibu
Moc ne, viz článek: Podobný odklad bez sankcí získaly kvůli zpoždění výroby nedávno České dráhy u spěšných vlaků z Plzně do Karlových Varů.
Copak já někde psal o RGJ? Nebo o ČD? Psal jsem o firmě PESA. viz prohlášení z 11/2018 (tj. v rámci vyjednávání Ústeckého kraje, které dopravce vybere): „Výrobce Pesa nám potvrdil, že garantuje dodání jednotek v požadovaném termínu a další parametry nabídky vozidel a zaslal nám k tomu příslušné dokumenty. V návaznosti na to jsme Ústeckému kraji mohli závazně potvrdit naši nabídku zajištění provozu novými elektrickými jednotkami v souladu s podmínkami poptávkového řízení a společně s Ústeckým krajem si ji odsouhlasit,“ https://zdopravy.cz/regiojet-ziskal-garance-od-pesy-ustecti-radni-s-nim-uz-schvalili-smlouvu-19561/ Tj. já pouze tvrdím, že by PESA měla velmi, velmi důkladně dokázat, proč nedodržela ty své „garance“… Tj.… Číst vice »
ale jasně že podepsali smlouvu co prakticky jistě nešlo dodržet. ale prodali.
Tak ať PESA platí, pokud neprokáže svoji nevinu…. V Gdaňsku se PESA zpozdili s dodávkou = PESA dostala zaplaceno jen zhruba za 12 z 15-ti dodaných kolejí …… částka za zbývající 3 tramvaje dopravnímu podniku města Gdaňsk „zaplatily smluvní pokuty, které šly z kapsy PESy
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wysokie-kary-za-opoznienia-tramwajow-Cztery-Pesy-za-darmo-n153389.html
jasne ze CD / skoda mají obdobný problém.
jen jsem narážel na to, že byt na první pohled stejně jednotky pro koleje jakesipolske budou dost jiné od jednotek pro nás…
zabezpecovac
schvaleni
nejspíš i uzpusobeni pro napájecí soustavu 25kV stridavych.
panter má schválení, zabezpečovac i ho umí dělat svousystemovy.
takže tohle jde vysloveně na covid/neschopnost dodavatele.
pesa to měla tezsi
Taky mohlo hrát roli, že zveřejněná nabídka PESy pro RegioJet z 07/2018 následovala těsně po převzetí PESy novým vlastníkem – v červnu 2018
tj. možná si původnjí manažeři PESy chtěli udělat čárku u nového vlastníka tím, že prodají „představu“ = vylepšenou variantu zboží, které ještě není dokončeno ani v základní variantě… ELF II byl v Polsku schválen na podzim 2019
https://zdopravy.cz/polsky-drazni-urad-schvalil-nove-elektricke-jednotky-pesa-elf2-34336/
Pesa Elf.eu (vylepšená exportní vícesystémová verze vycházející z platformy Elfu2) ještě schválená není.
A to přece nikdo netvrdil… aspoň v této diskuzi…
Řeč je o tom jestli fakt je OK, že Pesa
– nabízela svůj produkt v roce 2018,
– na jaře 2019 podepsala smlouvu, že produkt bude v provozu od 12/2021
a ve skutečnosti si PESA řekla o rok navíc.
Prostě je velmi velmi zvláštní, že PESA „vyklouzla“ ze smluvní pokuty… ale třebas existují důkazy, že ani jeden jediný den zpoždění nezavinila PESA…
v článku se píše, že RJ nebude platit pokutu. zda pesa, to tam přímo není. jakkoliv by to bylo jistě nehezké…ji požadovat když je RJ bez ní…
Tak či tak, vyžadovat dodržení dohody by si měli hlídat všichni, kdo zvažují PESu… viz vlaky za miliardy od PESy pro firmu České dráhy
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-po-letech-vybraly-vyrobce-novych-motorovych-jednotek-az-160-jich-doda-polska-pesa-74934/
RJ a splnit co slíbí 😀 to je nemožné …
Přesně, ten klaun s červeným nosem si už před mnoho léty nevysloužil přezdívku Tlučhuba jen tak… 😉🤷
IMHO tohle stihnout ani asi nemohl, COVID necovid…
Pěkný vlak, ale proč proboha ta zelená, to je fakt odporný, pokud is musí kraj vymyslet svou barvu, tak proč ne něco normálnějšího. Spousta studentů by vám zadarmo nakreslila spoustu pěkných návrhů. Na to se nedá koukat.
Mně to přijde jak elektrická regína, si nemůžu pomoct, přitom vizualizace před rokem vypadaly úplně jinak
To tak u vizualizací bývá že je realita jiná.
Obvykle střízlivější.
Inu „zelená příšera“ se vrací … podobně se říkalo tmavozelenému unifiku „zelené“ trakce ČD ….
Mně se to líbí.
Jen doufám že jsou duální, když se tam bude za 2 roky připínat na 25 kV.
Ano, staci si priste ten clanek precist
To je pro část diskutujících zbytečná práce.
Opravdu bude v roce 2023 přepnuto?
V Kadani je „přepnuto“ od dokončení elektrifikace.
No to je a dopravce, který se nezvládl připravit RJ opravdu není.
Jaktože není? Do Kadaně měl jezdit elektricky od letošní změny GVD.
Jestli se hluboce nemýlím, tak RegioPantery na U1 nepatří kraji (byly placené z regionálního operační programu), ale kraji, ČD je jen provozují. Už v době vypisování výběrového řízení byly dvousystémové pantery k dispozici. Jestli je kraj nekoupil proto, aby ušetřil, nebo proto, že nepředpokládal, že by střídavinu došlo tak brzy, nevím.
Kraj přispěl na koupi 40 procenty.Vlastník jsou ČD.
Zase ..někdo nečte..
Jsou dokonce triviální.
No tak uvidíme,jaká bude jednotka ve skutečnosti. V porovnání se Žralokem od stejného výrobce o 10 metrů delší, o 10 sedadel menší a o víc jak 10 milionů levnější.Navíc jen7 kusů,místo 90.
Regiojet si umí vyjednat cenu. Viz. lokomotivy traxx ms3.
Asi aby ji byl schopen plnit…
Pro 15 – 20 cestujících ve špičce je počet sedadel nedůležitý.
Zase se ta sedadla neošoupou 🙂
🙂
Stě neodpověděl
ČD vysoutěžily u Pesy motorové jednotky za 90 mil.kus. RJ zaplatí údajně za 7 jednotek „přes půl miliardy“, což je asi 75 min. za kus.
Levnější než saryk? To je blbost ne
Asi v tom nákupu nefiguruje žádný lobista nebo tunelář
Pokud jde o těžbu uhlív v dole Turow tak tam Poláci zpoždění nemají. Ale dodat něco do Čech včas ….. to už se jim moc nedaří.
To víte…mají uspořádané priority…
Ne jako ČD, vozící ožralé hotentoty v Bmz – ale vlastní obyvatelstvo v B…
To je obecně s novinkami na železnici. Pesa dodala pro DB o tři roky později, Škoda pro DB o čtyři roky později, tuším, že Stadler měl také zpoždění.
Takže byti budou zase cestující. Nepohodlné,staré, bariérové, nespolehlivé jednotky budou dál jezdit. Hlavně, že kraj a Komínek (ničitel dopravyv ÚK)má čárku . I ta regína byla pro nástup lepší. Chce se mi u toho b….
Moc hezky napsané, plný souhlas.
Jen pro info, co tam jezdilo před RJ? Regio*uk, nebo dokonce nesmrtelná a legendární 810? V čem konkrétně jsou biti(aspoň se naučte český proboha!!) cestující?
Před RJ tam jezdily Regionovy.
Rozhodně ne všude.
No mimo ty 2 páry ráno z Teplic do Litvínova.
Taky Jančura jezdí DC-Střekov, to jsem měl na mysli.
No a tam jezdily Regionovy.
Rozhodně ne vždy, nebylo výjimečné, když tam člověk potkal solo 810, obzvlášť v posledním roce před nástupem RegioJetu.
Takže v čem jsou ti cestující biti? Současné jednotky rozhodně nejsou horší než regionovy
To řekněte těm, kteří mají problém se schody.
Když nemá nikdo problém se schody na trati Varnsdorf – Rybniště, kde zánovní nízkopodlažní jednotky nahradil na stálo šrot 810, tak tady také ne.
Kolik takových cestujících je ???
Jsou Regina je částečně nízkopodlažní..845 výstřelek německé techniky…výkonu houby
410 kW je málo a 152 kW stačí?
Porovnejte hmotnost …. 66 t/ 20 t prázdné > 77 / 25 tun obsazené …
845 CZ/628 DE = 5,32 kW/t,
M 810 (ex152) CZ = 6,08 kW / t …
Blbý, že …. chybička se vloudila …
A teď si to přepočítejte s Regionovou
Jsou horší v jednom nikoliv nepodstatném parametru – nejsou ani zčásti nízkopodlažní (na rozdíl od Regionov).
Máte pravdu biti, nevšiml jsem si automatické opravy. Omlouvám se.
Jinak tam jezdila 814/914, ta byla bez schodů, pro důchodce a imobilní cestující lepši
Trať 131
Atomatická oprava, omluva níže
Opravdu řada 654, tedy stejné označení jako regiosprinter?
Jedno německé, druhé české.
Ještě že máme covid ,na ten Švédem vše..
Mě tedy zajímá, jak budou soupravy chráněny proti vandalům- degešům. Každá souprava je napadena sprejem včetně skla, plastu i sedaček, poškrábaná okna.. Není se co divit, Ústí je ghetto, ale i Surikata mlčí.
Skla se dají polepil fólií, nátěr i interiér se dá stříknout antigrafity lakem. Pokud se dodají do vozidel alespoň atrapy kamer, tak je také šance na snížení vandalství. Mmch třeba Panteři netrpí tím vandalstvím zdaleka tolik, jako pražské ešusy.
Že by Panteři měly nějaké tyto úpravy, i když takoví InterPanteři tím trpí taky hodně.
Nemají žádné úpravy.Jen lidi z geta neudělají tolik škody,jako umělci z okolí Prahy.
nemají tolik peněz na spreje a navíc tím taky jezdí…
A proč Vás zajímají konkrétně soupravy od Pesy? Ostatní jsou degešimunní?
Ještě že na vzhled to nejezdí..
Jsou hezčí jak pantery
Možná v jiných barvách. Tadle kombinace na tom vypadá příšerně. I ty 628 vypadají v zelené mnohem lépe..
Ale panu majiteli se to líbí ….
Asi tezko
Teda to museli na DÚ hodně dlouho přemýšlet, než z 96 volných možností vybrali takové číselné označení, že se budou v Žatci a nejen tam potkávat dvě úplně odlišné jednotky řad 654.
A co až se kvůli tomu zadře motor… To jsou problémy….
Taková vzpříčená vazelína, to je svinstvo….
Když začínal Najbrt, někteří šotoušci naprosto vážně tvrdili, že výpravčí pošle peršinga do Brna, když nebude barevně odlišen od esa.
No…a aby se to neopakovalo, budou v budoucnu všechny vozy a lokomotivy v nátěru ČSD 😀
S výjimkou vozidel pro provoz nad 200 km/h, která budou švestkově modrá.
Ale zároveň se prohodí čísla – 1xx budou střídavé, 2xx stejnosměrné (a prohodí se i barvy). Nejpozději v padesátých letech bude totiž celá ČR střídavá.
Zase vesnice budoucnost? Úplná Sybyla
Nepíši k tomuto tématu. Jen reaguji na Váš příspěvek. Vedle jste mne zatím neodpověděl. Strašně by mne zajímalo, odkud čerpáte Vaše predikce? Lze je podložit nějakými zdroji? Týká se to všeho, co komentujete. Popisujete zde nějakou budoucnost, to si doma vytváříte plány až budete ve vládě? Máte strategické plány nějaké politické strany? Děkuji
Nikdy jste nečetl příběhy (pověsti) z antického o Řecka ….věštírna v Delfách … výkřiky kněžek interpretovali vykladači tak že měly dvojí výklad (to platí o mnoha drážních předpisech, sic nepochází z oné věštírny …).
To jsou jeho vize. Stejně tak by rád uzavřel hranice a lidi za ně pouštěl za stejných podmínek, které tu byly za minulého režimu. V dopravě by rozbombardoval úplně celé linkové vedení a udělal z toho nesystémový paskvil. Tyhle kraviny dlouho pod nickem Pechar146 postoval na fóru vagonwebu, kde byl po nějaké době zabanován. Bohužel, ty vlákna byly v rámci zabanováni z většiny vymazány. Jediné, co tam po něm zbylo, jsou fiktivní (a hlavně fialové! – https://www.vagonweb.cz/popisy/img/CD/scifi/Bmpz261-a.gif) vozy ve sci-fi řazení. 🙂 Takže nebrat vážně, jde jen o ,,dopravního experta a politologa“, který ale studuje teologii a žije ve vlastní… Číst vice »
To bylo i s Kryšpinem že lidi nebudou vědět jestli loko jede 100 nebo 120. Kdyby staré označení loko bylo dodnes tak u ES 499 už nestačí čisla za tečkou.
A co to má za pointu pro běžného člověka který chce jet z bodu A do bodu B? Tomu je jedno jestli jede ve ,,23,, nebo ,,654,, nebo v mamutovi. Pro většinu lidí je důležitý že jedou.
Musí to snad mít pointu pro běžného člověka? Když nemá označení řady pointu pro běžného člověka, znamená to, že nemá smysl? Pro pracovníky na dráze, odbornou veřejnost a šotouše to pointu má.
Aspoň se ti „pracovníci na dráze“ naučí používat celé jedenáctimístné EVN.
To bylo i na ONJ po nákupu ojetých vozů z Rakouska najednou tam byly zdánlivě některé vozy 21-91 dvakrát a bylo třeba rozlisit A nebo CZ.
Jakou pointu? Označení řady ..je jednoduché..i pro blbce .stačí si to najít.a před číslem je stát v kterém je vozidlo registrováno.
Pro lidi, kteří hledají pointu v 814.2 (lidově RegioNova) asi přinese spoustu zážitků např. historické označení letadel japonského námořnictva v době kolem japonského útoku na Pearl Harbou (rok 1941)
japonské označení:
A6M3 Model 22 Type 0 Palubní stíhač
americké označení tohoto japonského letadla:
Zero
https://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_military_aircraft_designation_systems
Sice je to mimo téma, ale kódové označeni Zero je v souladu s tím jak jej označovalo japonské námořnictvo a zkráceně piloti (v jednom ze dvou možných čtení znaku), jen plně poangličtělé. Koneckonců i většiny vojenských letadel se častěji používalo jméno než ty výrobce. Kolik lidí zná označení Spitfire? 🙂
零戦(zerosen, rreisen) – stíhačka nula (zero)
Tak to je dilema jestli si zjednodušit život nebo trvat na tradici, které je dnes ne plně srozumitelná. Jak blahodárné byla standartizace SI… zatímco v anglosaských zemích si např. udrží zvláštní rozlišování na pozemní vs. námořní míle (což např. u letadel je dost důležité rozlišovat kvůli doletu) Např. názvy ulic formou názvu nebo formou číslování (jako v amerických velkých městech)… Podobně i lodivodi na splavné části Mississippi prosadili číslování ostrovů, namísto jejich pojmenování. Notabene, když když se v dolní části Mississippi mísily jednotlivé indiánské jazyky se španělštinou, posléze s francouzštinou a nakonec s angličtinou. Takové zjednodušení, se ale neprosadilo v… Číst vice »
„Pro pracovníky na dráze, odbornou veřejnost“
… by snad neměl být problém rozlišit řadu 151 DB od řady 151 ČD a podobně 182 a 182.
Pointa číslování vozidel spočívá v tom, že jedině hnací vozidla ČD a ZSSK (ex ČSD) odpovídá číselníku označování HV dle UIC „:
1 – stejnosměrná trakce
2 – střídavá trakce
3 – vícesystémová vozidla
4 – EJ stejnosměrné
5 – EJ střídavé
6 – EJ vícesystémové
7 – motorové lok
8 – motorové vozy a jednotky
9 – řídící vozy
0 – vložený vůz
Číslovací schéma vypracoval na FMD / ÚŘ ČSD – 012 – ing. Martin Roubal
Problém je v tom, že řada 654 DB neodpovídá číselníku označování vozidel dle UIC – 6xx = vícesystémová EJ …
Jen detail, těch možností nebylo 96, ale o něco méně. Jak Pendolina, tak Regio/Inter-Panteři mají různými řadami označené různé hnací vozy.