Železnice Železniční průmysl

Polský drážní úřad schválil elektrické jednotky Pesa Elf2 pro Velkopolské vojvodství

Elektrická jednotka Pesa Elf 2 pro Velkopolské vojvodství. Foto: Pesa
Elektrická jednotka Pesa Elf 2 pro Velkopolské vojvodství. Foto: Pesa

Společnost Pesa získala od polského drážního úřadu UTK schválovací razítko pro nové elektrické jednotky Elf2 pro provoz ve Velkopolském vojvodství.

Získání osvědčení oznámila Pesa v tiskové zprávě. Firma už vyrobila pět z deseti jednotek, které má Velkopolské vojvodství objednané pro provoz na regionálních tratích. Pesa jednotku představí příští týden na železničním veletrhu Trako v Gdaňsku.

Nové jednotky splňují už plně poslední normy TSI včetně přísných požadavků PRM pro přepravu cestujících s omezenou schopností pohybu. Jednotky jsou vybaveny zabezpečovačcem ETCS level 2.

Maximální rychlost jednotek je 160 kilometrů za hodinu, firma je nabízí je ve verzi od dvou do pěti vozů. Pětivozová jednotka má kapacitu 282 sedaček a čtyři sklopné sedačky.

Od Pesy má objednány elektrické jednotky i RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji. Jde ale o jiné jednotky, které nejsou dosud schváleny: Pesa Elf II.eu.

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Boro

Vždyť Elfy2 už běžně jezdí minimálně rok, mj. zajíždějí i do Bohumína.

Alibaba

Taky maj schváleni od českého Drážního úřadu, viz tento článek: https://zdopravy.cz/kratce-koleje-slaskie-mohou-se-svym-elfem-zajizdet-do-bohumina-12960/

Martin V.

No a čím se tedy tento Elf 2 liší od tamtoho, že potřeboval nové razítko?

Panelák

Pětivozovka proti čtyřvozovce.

Panelák

… a především už mají sériově ETCS.