RegioJet začne u vlaků do Chorvatska nabízet „tiché“ vozy
První vlak RegioJetu dorazil do stanice Rijeka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Společnost RegioJet začne ve vlacích do Chorvatska nově cestujícím nabízet i takzvané tiché vozy. Jde především o reakci na zkušenosti
https://www.info.cz/nazory/palicka-vlak-cesstvi-a-beznadeje-45524.html
😄
no, někde je holt okurková sezóna menší a někde větší….
Bože to je slátanina. Pan Palička je kouzelník se slovy 😀
Šílený článek. Tomu se snad ani nedá smát.
já bych se to nebál nazvat slovy sračka
Pan Palička pracoval v bulváru. Na jeho „tvorbě“ je to jasně vidět.
I zapšklost a závist jako by z něj číšila. Pivo řízky češstvi…
To je umění vymyslet…
Jak již někdo poznamenal.
Někde je okurková sezóna.
Jinde vymývají ještě bláto z garáže…
Naopak, absurdně epicky totálně přehnal tón, kterým články jako ten, o kterém diskutujeme, naprosto přetékají.
Víte, někdy abyste upozornil na něco, tak to velice přeženete. Říká se tomu sarkasmus. A k tomuto typu události se hodí. Mediální pozornost vlaku do Rijeky je přehnaná. Titulek „Jančura přidává tiché oddíly“, to je jako kdyby měl vyjet první vysokorychlostní vlak Berlín – Praha – Vídeň, nebo tak něco…
Slátanina, šílený článek… Naprosto musím souhlasit.
Naopak text pana Paličky je až neuvěřitelně trefným popisem té permanentní velkohubé reklamy předstírající novinařinu zde. Musel jsem se naopak smát velmi a říkal si, že dotyčný autor snad čte Zdopravy.cz
Výborně přečtený mesiánský komplex pana majitele a s ním související promo pak bylo už jen třešničkou na dortu.
Ne, to fakt není. Jestli chcete udělat parodii, tak na to se musí CHYTŘE. Určitě není parodie, když napíšete, že „čecháčci jedou něčím tak nudným do naprosto nudné destinace“. Takhle se nepíše trefná kritika. A je to dost slabé i na bulvár, protože tam chybí čtivost a senzace. A pro web typu zdopravy, asi to zopakuji zDOPRAVY, je to dopravní událost opravdu velká a ne proto že prostě jede vlak k moři, ale proto že to je úplně nový koncept, který všichni považovali za mrtvý, vždy byl naprosto okrajový a prý nefunkční a on zjevně není, když zavádí denní spojení… Číst vice »
O jakém jiném dopravci z ČR a jeho projektu naposledy psaly New York Times? Není to mesiášstvi. Některý dopravce vymýšlí, jak zaplnit vlaky, jiný si chodí poplakat do médií a žebrat na ministerstvo.
pane Sůro dodatečně Vám chci poděkovat za reportáž z cesty na Jadran, pro mě, jako člověka se zálibou v dopravě, to bylo velmi zajmavé a užitečné čtení, děkuji!
lidmi, kteří kritizují jen proto, aby kritizovali se nenechte rozhodit
Děkuji.
To je příšerný článek, měl jsem vůbec problém to učíst, protože na takové sr..y nejsem zvyklý. Zapšklost, negativita, vysmívání se novinářům, pohrdání lidmi s jinými ideály, metání nesmyslů, nesrovnané myšlenky. Měl napsat, „nesnáším vlaky, nesnáším Chrorvatsko“ a nemusel metat takové kozelce plné jedu.
Náhodou, jízdy vlakem na VÝCHOD, byly vždy plné dobrodružství, byl jsem několikrát v Baru (Černá Hora) a ve Varně (Bulharsko) , když ještě jezdikly z Prahy přímé vlaky. Nezapomenu na jízdu do Baru z roku 2013. Z Prahy přímé vozy WLAB+Bc., na WLABce už někde v Českým Brodě za jízdy upadl (uletěl) alternátor z podvozku (štěstí, že to letící železo nikoho nezabilo), nikdo nic neřešil, všem to bylo jedno, pokračovalo se dál. V Budapešti nad tím vozmistr jen mávl rukou, provizorně se tam dal igelit. V Subotici při nácestné technické prohlídce už to bylo horší. Soudruh srbský vozák, řekl, že… Číst vice »
Smutný obrázek, jak tam ta svoloč žije. A možná proto jsou, tam kde jsou…
Ano souhlasím s panem strojvedoucím ,byli to zážitky na které se krásně vzpomíná ,nám na R 335 Hellas na přechodu Preševo/Kumanovo řekli na vůz o 100 marek ,na každého pár drobných ,ale vedělo se ,že dohoda platí a že oni jsou chudí ,ne jak u nás ,že si půjčím 10000kč jako zapomenu na splátku a po 10 ti letech dlužím milion.Jinak jaká svoloč? I v blbé Albánii jsem omylem zašel do hospody kde byla svatba uzavřená společnost a nikdo mě nevyhodil ,ještě mě pohostili zkuste to u nás .A dále v autobuse si lidé sedají k sobě ,stejně jako v… Číst vice »
Obhajovat zkorumpované celníky může jenom naprostý hlupák.
To ani není korupce, to je spíš ozbrojená loupež. Kvéry asi měli, což?
Jj, a vydírání z moci úřední.
Jojo, taky jsem tak cestoval. Dneska už to není tak divoké, ale pamatuju úplatky na rumunské hranici, aby pustili vagon dál, byli tím proslulí už za bolševika.
Tak ja bych treba i jel, ale vetsina cestujicich je udajne proti KUPE vozum, a jestli nebude kupe, tak nepojedu a kdyz 5+ % zada kupe , pak by meli zaradit kupe. At jdou ostatni jdou do velkoprostoru. Zajimave, ze mladi zhuleni a ztati travou usnou do pulnoci, nejvetsim nebezpecim jsou kojenci brecici!!! To pisou i na Idnes…
Mám dotaz, jaké lahváče nabízejí a za kolik?
Chotěboř a Bernard po 20 za 0,5l lahváč
Díky.
that’s fair
Založit promo na chlastu je teda avízo celkový úrovně. Takže nakonec 17 hodin v trmacivym vlaku a pak ještě bus? Jako sociální řešení možná. Ale v srpnu litá Ryanair sobotní týdenní rotaci do Zadaru hodinovým letem, za zpáteční dáte 2 osoby cca 7, 500. Čtyřikrát týdně litá na Korfu, ceny podobné, cca 8 000 zpáteční 2 osoby. Ovšem v letadle se moc nechlasta.
Podle průzkumů je v naší zemi 600 tisíc lidí, co do sebe chlast lejou denně. Do letadla lahve nepronesou, z autobusu by je řidič vyhodil. Ve vlaku se můžou zlejt podle libosti a poblité WC holt uklidí personál. 600 tisíc lidí, to už je docela slušná cílová skupina, aby mělo smysl jí nabídnout produkt, ne?
Do letadla lahve nepronesou …. proč by nepronesli?
mohou mínusáři říct v čem neshoulasí? samozejmě že pronést si vlastní alkohol na palubu není takový problém
Tak povídejte. 🙂
Cokoliv co koupíte po bezpečnostní kontrole na palubu bez problému vezmete.
Já jsem tedy ještě řidiče ani stewardy neviděl vyhazovat lidi s chlastem ani ty už evidentně opilé, moc se jim do toho nechce.
tak ono z letadla po vzletu už to jde poměrně blbě
Proc? Vas kontroluji jestli priletelo stejny pocet lidi jako nastoupilo?
Myslím, že vychází z reality. Pokud jede u nás nějaká parta na výlet vlakem, většinou už nastupujou ožralý. Běžně jsou vidět plechovky ve vlaku a v jídeláku když není pivo tak je skandál.
doufám, že v tichém oddíle budou zakázané malé uřvané děti
Jistě, budou tam jen bumbálci, co po pěti pivech usnou jako když je do vody hodí.
po pěti, po pěti, po pěti, musíme být u maminky v doupěti!
Jako rodič bych taky nejradši uřvané děti zakázal. Ve skutečnosti ale budu chtít do tichého/nechlastacího vozu s rodinou, mohe dítě určitě nebude hlučné celou cestu a po desáté už bude vlakem ukolébané potichu spát. Stačí když to bude oddíl pro rodiny s menšími dětmi, ty většinou chápu jaké je to mít dítě, 5ze občas hlučné je, nicméně téměř každá rodina chce mít přes noc a většinou i přes večer klid.
Jo vetsina rodin s malyma deckama nechce cestovat ve vagonu s jinou rodinou s malyma deckama. Na tohle je nejlepsi kupe.
Rodiny s dětmi do tichého vozu? Nevím, jaké s tím máte zkušenosti vy, ale já z pendolin a railjetů vím jedno: rodina s dětmi v tichém voze = tichý vůz se nekoná a rodiče si leckdy ještě otevírají hubu na vlakový personál, který je upozorní, že jsou v tichém voze a ostatní si tam koupili místenku právě proto, že chtějí mít klid.
To by musel být každý vůz nějak tématický. Jeden spací, jeden opilecký, jeden pro rodiny s dětmi, jeden pro souložení, jeden pro androfóbní dámy, jeden pro ty, co chtějí větrat, další pro ty, co chtějí mít okna zabedněná, jeden pro ty, co chtějí mít kvalitní světlo na čtení, další pro ty, kdo chtějí intimní pološero, další s absolutní tmou…
A kde je vůz pro binární pohlaví, ha?!
A pro těch dalších 45?
Zbytečně přeháníte.
Tichý oddíl vs. oddíl pro cestující s dětmi jsou DVĚ kategorie, které jsou zcela běžně (odděleně) nabízeny.
Naprostý souhlas, ale tady se bavíme o vlaku dovolenkářů. V pendolinu chodím taky do tichého oddílu, protože během cesty pracuju. Ale ve vlaku do Chorvatska asi těch pracujících moc nebude. 🙂 Podle mě bude v tomto případě stačit jednoduché rozdělení na skupiny „chceme o půlnoci jít spát“ a „chceme kalit až do rána“.
Tvoje děti chodí spát o půlnoci? Kolik jim je? Klukovi 40 a dvojčatům 37? 🙂
To by ses divil
Cesta na dovolenou vlakem přes noc? To je jako Silvestr. I malé dítě dá půlnoc jako nic. 😀
jeli jsme Řím – Vídeň i Benátky – Vídeň a že by nespali po desáté fakt nebyl problém
mlaďasy (jedna pre a druhej pubertální) je problém zahnat v devět když je druhý den škola, jinak si klidně budou něco poslouchat do jedenácti. Pokud předtím vytuhnou sami tak jedině dobrě.
Já bych Vám chtěl že začátku podekovat za včerejší diskuzi byla skvělá a hlavně jsme se nepohadali. Měl bych na vás dotaz jestli nevíte jak to je s jizdenkama Interrail. Uznává RJ je do Chorvatska nebo to z toho vyjmul? (Plánuju zase trasu po Evropě)
Za mě – neuznává ani děti (platí nastejno), ale ceny jsou takové, že o tom myslím ani nemuís být debata. takže pochybuji že by na komerčním spoji s opravdu vstřícnými cenami, uznával jakékoliv slevy.
No do Vídně atd uznává.
V mnoha zemích je zcela zakázané pít alkohol ve veřejné dopravě, například u některých dopravců v Polsku a Německu. Já bych ve vlaku zavedl suché vozy.
V mnoha zemích si řidič může dát jedno i dvě piva zatímco náš národní dopravce si dělá reklamu na tom že ve vlaku se může chlastat
Někteří dopravci úplně zakazují jíst a pít ve vozidlech, a z MHD se to postupně přenáší i na regionální až meziměstskou dopravu. Povolovat ve veřejné dopravě alkohol, to už je ovšem extrém.
Je alkohol a alkohol. On je docela rozdíl dát si po cestě do Chorvatska 3 piva nebo vypít na lavičce v parku půl láhve rumu.
Já nevím, co tady podobní diskutující o alkoholu míní. Já si běžně (nejen v létě) na výletě, u vody, na zahradě, u nedělního oběda nebo večer nějaké to pivo dám, ale jako špinavý smradlavý, uřvaný ochlasta si nepřipadám.
Nejde o to jak si připadáte, ale jak připadáte spolucestujícím.
Jojo, přece každý pozná, že se dotyčný jediným pivem zleje. Prostě je to ožrala, ikdyby pil Birel.
Tak jsem taky opilec co se tuhle za horkého dne ve vlaku ztřískal jedním Birelem. 😀
Holt totalita prostupuje zachvacuje kdysi svobodné země. Něco jiného je se tam ožrat a něco jiného vypít jedno pivo. Apropos.. jedno pivo za volantem se toleruje všude na západě…
Ono je to i u nás ale sere pes. https://finmag.penize.cz/kaleidoskop/308668-vsichni-na-zakaz-piti-kaslou-zakazeme-ho-znovu-a-vic
Dobře Ty
Z mých zkušeností žádné dítě neudělá takový kravál jako několik Američanů. Pořád a neustále se spolu velmi hlasitě baví o nesmyslech. Není divu že v USA veřejná doprava moc nefunguje.
A pritom staci kontaktovat Petrohradskou farmu a ruble se jen sypou
Zlatý Amíci – ten kdo zažil v tramvaji Italy, většinou lituje, že u sebe nemá střelnou zbraň…
v mírně menší míře španělové, Briti – dělnická třída – to je taky maso….
My v Praze tajně oslavujem ten Koronavirus – tenhle lidský odpad zustal ve svých zemích a v MHD je zase blaženej klid…
v tramvaji Italy
jsou mi zcela šumák když za pár (desítek) minut stejně vystupuju. Mimochodem v tramvaji v centru v Římě to smrdělo stejně tak jako v předměstí v Amsterodamu….
sorry za předčasné odesláni
No, tak to by chtělo jeden samostatný vagon pro Američany.
Doporučil bych RegioJetu dopravce KDS ( nejsem si jistý názvem ) která provozovala tzv. zážitkové „diskovlaky“, v kterých se za jízdy chlastalo a tančilo. To samé někdy loni provozoval LEOexpres, kdy zrušil pár svých pravidelných spojů a jednotky použil na „Chlastací“ dvoudenní výlet do Tater, kde v hotelu zajištěné celonoční „disko“ a popíjení celou cestu tam i zpět.
zítra se bude tančit všude!
Přidal bych zastávku v Szombathely. A také zveřejnil zastávku v Opatiji – na Idosu není. Projektu fandím, škoda, že trať do Splitu není celá elektrizovaná, pak by bylo jednodušší jezdit i tam.
Ona je to hlavně zastávka jenom v jedno směru, takže těžko říci, jestli to má cenu a hlavně není ani v jízdním řádu RJ.
jasně že to má cenu! nevím, jestli pro Vás je jízdní řád bezcenný kus papíru, ale považuji za samozřejmé, že pokud je někde zastávka, kde vystupují lidé, má být v jízdním řádu
Presne tak, podobna informace musi byt zverejnena, osobne bych totiz klidne vystoupil, jelikoz podle drive zverejnenych udaju mela byt jedinnou zastavkou v Chorvatsku Rijeka, takze kdyz diky pasove kontrole vim, ze jsem v Chorvatsku, zaroven vidim, ze ostatni vystupuji, tak vystoupim take.
osobně považuji všechny zastávky v Maďarsku za zbytečné
v Maďarsku se nakládají Croissanty na snídani
Csorna lehce dosažitelná z trasy Budapešť – Vídeň
ne nebylo. ono te není jen o elektrice. velká část tratě je na tom dost mizerne, malá TR atp.
Ona i trať Rijeka-Lublaň je dost tragická. Navíc oser na chorvatsko-slovinských hranicích. Na cestě zpět 90+ minut.
Bude tam I vuz pro lidi, co nechlastaj pivo? Protoze poslouchat celou noc ceske alkace, no to musi byt zazitek… jeste stesti, ze Ryanair nacenil lety z Prahy do stredomori luxusne na toto leto. Radeji letadlem,nez chlastaci vlak 15h
A jak se chcete dostat z Korfu do Dalmácie? Dovolí vám řecká půjčovna aut jet přes Albánii? Jako dobrodružství možná zajímavé, ale jako realita běžného koupáka, no nevím.
Do Zadaru litá Ryanair v srpnu sobotní rotaci, v září 2x tydne
A proč tu vůbec reagujete, když vás vlak nezajímá?
No on by zájem byl, ale za večer jsem měl jen tři šance koupit pivo, první až před Brnem… neroznášet, ale řešit stejně jako kávu, každý si dojde… Bylo by to rychlejší…
Tam by měl být normálně automat na ty piva.
Geniální nápad: tak jste jim to měl během těch asi tří měsíců od chvíle, kdy s tím nápadem přišli a připravovali jej, zajistit!
nejlépe v každém vagonu 🙂
jako třináctý vagón dát cisternu s pivem, natáhnout pivovody ke každé sedačce a bylo by tankové….
otázka je zda to klima zvládne chladit
Tak minimálně napotřetí sis jich měl vzít víc.:-)
Pak je bude pit tepla?
To fakt Jančura počítal že každý na hlavu (počítám i nezletilé) vypije 3 piva?
Já se mu zase tolik nedivím, Češi v dálkových vlacích si pivo rádi dají podle mých zkušeností jak z RJ, tak z bistrovozů ČD, navíc když jedou na dovolenou nebo na výlet. Řekl bych, že na první spoje je výhodnější těch piv připravit více, aby se po internetu nešířily hejty, že Jančura udělal vlak pro Čechy, ve kterém už v Břeclavi došlo pivo 😀
To je mi jasný, ale mohl říct že jeho představy o počtu piv vyšlo a ne že se prodalo méně než se očekávalo
A čeho by tím dosáhl? Takto si naopak spíše zvýší „obrat“ při dalších cestách, protože se všichni budou bát, že snížil zásobu a dost na ně nezbude …
Osobně jsem měl 3, ale jen proto že víc se mi jich sehnat nepodařilo, neboť servis dost vázl…😀
Jedno až dvě navíc bych býval na lepší spaní rozhodně ještě uvítal…😀
Počítám, že pokud byla cena rozumná, leckdo si na konci ještě přikoupil na zbytek cesty a začátek pobytu, takže mít pořádné zásoby rozhodně neuškodí… 😀
Jančura je docela alkáč, sám se svým pitím chlubil v několika rozhovorech, tak asi uvažoval podle své spotřeby.
3 piva za den, to je těžký alkoholimus. To by Ota Hereš nezvládl ani v nejlepších letech.
No, vždycky lepší nějaká ta piva dovézt zpět a prodat za 2 dny, než čelit národnímu skandálu, že pivo došlo už v Břeclavi! 😂🤦🏻♂️
rada lidi zde v diskusi povazovala “3 piva na osobu” jako zcela nedostacujici mnozstvi 🙂
kufy přesně to jelo po Maďarsku ? Typ lok. ve Slovinsku ? Typ lok. v Chorvatsku ? Děkuji.
mrkněte sem: https://zdopravy.cz/on-line-regiojet-vypravil-prvni-primy-vlak-do-chorvatska-52520/
dočtete se tam vše podstatné
Vše máte i na VagonWEBu zde vlak 1047 https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?rok=2020&id=50593 a zde vlak 1044 https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?rok=2020&id=50594
http://www.vagonweb.cz díky. a taky diky za odkaz.