Cestovní ruch Dopravci Železnice

RegioJet začne u vlaků do Chorvatska nabízet „tiché“ vozy

První vlak RegioJetu dorazil do stanice Rijeka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
První vlak RegioJetu dorazil do stanice Rijeka. Autor: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Společnost RegioJet začne ve vlacích do Chorvatska nově cestujícím nabízet i takzvané tiché vozy. Jde především o reakci na zkušenosti z prvního spoje z Prahy do Rijeky, kdy se často vedle sebe nacházely rodiny s dětmi a hlučnější cestující.

„Budou automaticky v nabídce u všech spojů od 11. července. U cestujících, kteří si už udělali rezervaci, nabídneme možnost změnit místo,“ řekl majitel RegioJetu Radim Jančura. Podle něj budou flexibilně zvyšovat či snižovat počet takových tichých vozů podle poptávky. Právě rodiny s malými dětmi a bezdětné páry tvoří největší podíl cestujících na nových prázdninových vlacích.

RegioJet se dnes s prvním vlakem vrací zpět do Česka, zatím bude jezdit třikrát týdně, 11. července přechází na denní provoz. Zkušenosti z prvního vlaku bude firma vyhodnocovat pro další spoje. „Zatím se ukazuje, že například spotřeba piva není taková, jakou jsme čekali,“ dodal Jančura.

Pro RegioJet je zahájení provozu velkou reklamou nejen v Česku, příjezd vlaku výrazně pokrývala i chorvatská média. Chorvatsko, které je velmi závislé na cestovním ruchu věří, že se podaří i těmito vlaky přilákat více lidí do země.

106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ABC

no, někde je holt okurková sezóna menší a někde větší….

Jindra

Bože to je slátanina. Pan Palička je kouzelník se slovy 😀
Šílený článek. Tomu se snad ani nedá smát.

ABC

já bych se to nebál nazvat slovy sračka

Daniel Novák

Pan Palička pracoval v bulváru. Na jeho „tvorbě“ je to jasně vidět.

Ic540

I zapšklost a závist jako by z něj číšila. Pivo řízky češstvi…
To je umění vymyslet…

Jak již někdo poznamenal.
Někde je okurková sezóna.
Jinde vymývají ještě bláto z garáže…

Jaaa

Naopak, absurdně epicky totálně přehnal tón, kterým články jako ten, o kterém diskutujeme, naprosto přetékají.

Víte, někdy abyste upozornil na něco, tak to velice přeženete. Říká se tomu sarkasmus. A k tomuto typu události se hodí. Mediální pozornost vlaku do Rijeky je přehnaná. Titulek „Jančura přidává tiché oddíly“, to je jako kdyby měl vyjet první vysokorychlostní vlak Berlín – Praha – Vídeň, nebo tak něco…

Nováček

Slátanina, šílený článek… Naprosto musím souhlasit.
Naopak text pana Paličky je až neuvěřitelně trefným popisem té permanentní velkohubé reklamy předstírající novinařinu zde. Musel jsem se naopak smát velmi a říkal si, že dotyčný autor snad čte Zdopravy.cz
Výborně přečtený mesiánský komplex pana majitele a s ním související promo pak bylo už jen třešničkou na dortu.

Y.K.

Ne, to fakt není. Jestli chcete udělat parodii, tak na to se musí CHYTŘE. Určitě není parodie, když napíšete, že „čecháčci jedou něčím tak nudným do naprosto nudné destinace“. Takhle se nepíše trefná kritika. A je to dost slabé i na bulvár, protože tam chybí čtivost a senzace. A pro web typu zdopravy, asi to zopakuji zDOPRAVY, je to dopravní událost opravdu velká a ne proto že prostě jede vlak k moři, ale proto že to je úplně nový koncept, který všichni považovali za mrtvý, vždy byl naprosto okrajový a prý nefunkční a on zjevně není, když zavádí denní spojení… Číst vice »

kakov

pane Sůro dodatečně Vám chci poděkovat za reportáž z cesty na Jadran, pro mě, jako člověka se zálibou v dopravě, to bylo velmi zajmavé a užitečné čtení, děkuji!
lidmi, kteří kritizují jen proto, aby kritizovali se nenechte rozhodit

Y.K.

To je příšerný článek, měl jsem vůbec problém to učíst, protože na takové sr..y nejsem zvyklý. Zapšklost, negativita, vysmívání se novinářům, pohrdání lidmi s jinými ideály, metání nesmyslů, nesrovnané myšlenky. Měl napsat, „nesnáším vlaky, nesnáším Chrorvatsko“ a nemusel metat takové kozelce plné jedu.

Stanislav Fanta

Náhodou, jízdy vlakem na VÝCHOD, byly vždy plné dobrodružství, byl jsem několikrát v Baru (Černá Hora) a ve Varně (Bulharsko) , když ještě jezdikly z Prahy přímé vlaky. Nezapomenu na jízdu do Baru z roku 2013. Z Prahy přímé vozy WLAB+Bc., na WLABce už někde v Českým Brodě za jízdy upadl (uletěl) alternátor z podvozku (štěstí, že to letící železo nikoho nezabilo), nikdo nic neřešil, všem to bylo jedno, pokračovalo se dál. V Budapešti nad tím vozmistr jen mávl rukou, provizorně se tam dal igelit. V Subotici při nácestné technické prohlídce už to bylo horší. Soudruh srbský vozák, řekl, že… Číst vice »

Franta Jouda

Smutný obrázek, jak tam ta svoloč žije. A možná proto jsou, tam kde jsou…

Iveta

Ano souhlasím s panem strojvedoucím ,byli to zážitky na které se krásně vzpomíná ,nám na R 335 Hellas na přechodu Preševo/Kumanovo řekli na vůz o 100 marek ,na každého pár drobných ,ale vedělo se ,že dohoda platí a že oni jsou chudí ,ne jak u nás ,že si půjčím 10000kč jako zapomenu na splátku a po 10 ti letech dlužím milion.Jinak jaká svoloč? I v blbé Albánii jsem omylem zašel do hospody kde byla svatba uzavřená společnost a nikdo mě nevyhodil ,ještě mě pohostili zkuste to u nás .A dále v autobuse si lidé sedají k sobě ,stejně jako v… Číst vice »

Milan

Obhajovat zkorumpované celníky může jenom naprostý hlupák.

Jiří Kocurek

To ani není korupce, to je spíš ozbrojená loupež. Kvéry asi měli, což?

Jaaa

Jj, a vydírání z moci úřední.

Jaaa

Jojo, taky jsem tak cestoval. Dneska už to není tak divoké, ale pamatuju úplatky na rumunské hranici, aby pustili vagon dál, byli tím proslulí už za bolševika.

pan z kupe

Tak ja bych treba i jel, ale vetsina cestujicich je udajne proti KUPE vozum, a jestli nebude kupe, tak nepojedu a kdyz 5+ % zada kupe , pak by meli zaradit kupe. At jdou ostatni jdou do velkoprostoru. Zajimave, ze mladi zhuleni a ztati travou usnou do pulnoci, nejvetsim nebezpecim jsou kojenci brecici!!! To pisou i na Idnes…

vagonář

Mám dotaz, jaké lahváče nabízejí a za kolik?

Gajda

Chotěboř a Bernard po 20 za 0,5l lahváč

vagonář

Díky.

ABC

that’s fair

Shark

Založit promo na chlastu je teda avízo celkový úrovně. Takže nakonec 17 hodin v trmacivym vlaku a pak ještě bus? Jako sociální řešení možná. Ale v srpnu litá Ryanair sobotní týdenní rotaci do Zadaru hodinovým letem, za zpáteční dáte 2 osoby cca 7, 500. Čtyřikrát týdně litá na Korfu, ceny podobné, cca 8 000 zpáteční 2 osoby. Ovšem v letadle se moc nechlasta.

Surio Mario

Podle průzkumů je v naší zemi 600 tisíc lidí, co do sebe chlast lejou denně. Do letadla lahve nepronesou, z autobusu by je řidič vyhodil. Ve vlaku se můžou zlejt podle libosti a poblité WC holt uklidí personál. 600 tisíc lidí, to už je docela slušná cílová skupina, aby mělo smysl jí nabídnout produkt, ne?

ABC

Do letadla lahve nepronesou …. proč by nepronesli?

ABC

mohou mínusáři říct v čem neshoulasí? samozejmě že pronést si vlastní alkohol na palubu není takový problém

Jaaa

Tak povídejte. 🙂

Y.K.

Cokoliv co koupíte po bezpečnostní kontrole na palubu bez problému vezmete.

Jan

Já jsem tedy ještě řidiče ani stewardy neviděl vyhazovat lidi s chlastem ani ty už evidentně opilé, moc se jim do toho nechce.

ABC

tak ono z letadla po vzletu už to jde poměrně blbě

Pravdepodobnost

Proc? Vas kontroluji jestli priletelo stejny pocet lidi jako nastoupilo?

Paja

Myslím, že vychází z reality. Pokud jede u nás nějaká parta na výlet vlakem, většinou už nastupujou ožralý. Běžně jsou vidět plechovky ve vlaku a v jídeláku když není pivo tak je skandál.

Bob

doufám, že v tichém oddíle budou zakázané malé uřvané děti

Bob

Jistě, budou tam jen bumbálci, co po pěti pivech usnou jako když je do vody hodí.

ABC

po pěti, po pěti, po pěti, musíme být u maminky v doupěti!

Jan

Jako rodič bych taky nejradši uřvané děti zakázal. Ve skutečnosti ale budu chtít do tichého/nechlastacího vozu s rodinou, mohe dítě určitě nebude hlučné celou cestu a po desáté už bude vlakem ukolébané potichu spát. Stačí když to bude oddíl pro rodiny s menšími dětmi, ty většinou chápu jaké je to mít dítě, 5ze občas hlučné je, nicméně téměř každá rodina chce mít přes noc a většinou i přes večer klid.

Pravdepodobnost

Jo vetsina rodin s malyma deckama nechce cestovat ve vagonu s jinou rodinou s malyma deckama. Na tohle je nejlepsi kupe.

Spálená tlumivka

Rodiny s dětmi do tichého vozu? Nevím, jaké s tím máte zkušenosti vy, ale já z pendolin a railjetů vím jedno: rodina s dětmi v tichém voze = tichý vůz se nekoná a rodiče si leckdy ještě otevírají hubu na vlakový personál, který je upozorní, že jsou v tichém voze a ostatní si tam koupili místenku právě proto, že chtějí mít klid.

Bob

To by musel být každý vůz nějak tématický. Jeden spací, jeden opilecký, jeden pro rodiny s dětmi, jeden pro souložení, jeden pro androfóbní dámy, jeden pro ty, co chtějí větrat, další pro ty, co chtějí mít okna zabedněná, jeden pro ty, co chtějí mít kvalitní světlo na čtení, další pro ty, kdo chtějí intimní pološero, další s absolutní tmou…

Surio Mario

A kde je vůz pro binární pohlaví, ha?!

Paja

A pro těch dalších 45?

xyz

Zbytečně přeháníte.

Tichý oddíl vs. oddíl pro cestující s dětmi jsou DVĚ kategorie, které jsou zcela běžně (odděleně) nabízeny.

Surio Mario

Naprostý souhlas, ale tady se bavíme o vlaku dovolenkářů. V pendolinu chodím taky do tichého oddílu, protože během cesty pracuju. Ale ve vlaku do Chorvatska asi těch pracujících moc nebude. 🙂 Podle mě bude v tomto případě stačit jednoduché rozdělení na skupiny „chceme o půlnoci jít spát“ a „chceme kalit až do rána“.

X Y

Tvoje děti chodí spát o půlnoci? Kolik jim je? Klukovi 40 a dvojčatům 37? 🙂

MildaIV

To by ses divil

Jindra

Cesta na dovolenou vlakem přes noc? To je jako Silvestr. I malé dítě dá půlnoc jako nic. 😀

ABC

jeli jsme Řím – Vídeň i Benátky – Vídeň a že by nespali po desáté fakt nebyl problém

ABC

mlaďasy (jedna pre a druhej pubertální) je problém zahnat v devět když je druhý den škola, jinak si klidně budou něco poslouchat do jedenácti. Pokud předtím vytuhnou sami tak jedině dobrě.

Viktor

Já bych Vám chtěl že začátku podekovat za včerejší diskuzi byla skvělá a hlavně jsme se nepohadali. Měl bych na vás dotaz jestli nevíte jak to je s jizdenkama Interrail. Uznává RJ je do Chorvatska nebo to z toho vyjmul? (Plánuju zase trasu po Evropě)

Eda

Za mě – neuznává ani děti (platí nastejno), ale ceny jsou takové, že o tom myslím ani nemuís být debata. takže pochybuji že by na komerčním spoji s opravdu vstřícnými cenami, uznával jakékoliv slevy.

Viktor

No do Vídně atd uznává.

všd

V mnoha zemích je zcela zakázané pít alkohol ve veřejné dopravě, například u některých dopravců v Polsku a Německu. Já bych ve vlaku zavedl suché vozy.

ABC

V mnoha zemích si řidič může dát jedno i dvě piva zatímco náš národní dopravce si dělá reklamu na tom že ve vlaku se může chlastat

Bob

Někteří dopravci úplně zakazují jíst a pít ve vozidlech, a z MHD se to postupně přenáší i na regionální až meziměstskou dopravu. Povolovat ve veřejné dopravě alkohol, to už je ovšem extrém.

Romanero

Je alkohol a alkohol. On je docela rozdíl dát si po cestě do Chorvatska 3 piva nebo vypít na lavičce v parku půl láhve rumu.

Já nevím, co tady podobní diskutující o alkoholu míní. Já si běžně (nejen v létě) na výletě, u vody, na zahradě, u nedělního oběda nebo večer nějaké to pivo dám, ale jako špinavý smradlavý, uřvaný ochlasta si nepřipadám.

Paja

Nejde o to jak si připadáte, ale jak připadáte spolucestujícím.

Jiří Kocurek

Jojo, přece každý pozná, že se dotyčný jediným pivem zleje. Prostě je to ožrala, ikdyby pil Birel.

Y.K.

Tak jsem taky opilec co se tuhle za horkého dne ve vlaku ztřískal jedním Birelem. 😀

V.N.

Holt totalita prostupuje zachvacuje kdysi svobodné země. Něco jiného je se tam ožrat a něco jiného vypít jedno pivo. Apropos.. jedno pivo za volantem se toleruje všude na západě…

ABC

Dobře Ty

Filias

Z mých zkušeností žádné dítě neudělá takový kravál jako několik Američanů. Pořád a neustále se spolu velmi hlasitě baví o nesmyslech. Není divu že v USA veřejná doprava moc nefunguje.

Palecek.M

A pritom staci kontaktovat Petrohradskou farmu a ruble se jen sypou

Urban Transport Lover

Zlatý Amíci – ten kdo zažil v tramvaji Italy, většinou lituje, že u sebe nemá střelnou zbraň…
v mírně menší míře španělové, Briti – dělnická třída – to je taky maso….
My v Praze tajně oslavujem ten Koronavirus – tenhle lidský odpad zustal ve svých zemích a v MHD je zase blaženej klid…

ABC

v tramvaji Italy

ABC

jsou mi zcela šumák když za pár (desítek) minut stejně vystupuju. Mimochodem v tramvaji v centru v Římě to smrdělo stejně tak jako v předměstí v Amsterodamu….
sorry za předčasné odesláni

Daniel Mach

No, tak to by chtělo jeden samostatný vagon pro Američany.

Pepík

Doporučil bych RegioJetu dopravce KDS ( nejsem si jistý názvem ) která provozovala tzv. zážitkové „diskovlaky“, v kterých se za jízdy chlastalo a tančilo. To samé někdy loni provozoval LEOexpres, kdy zrušil pár svých pravidelných spojů a jednotky použil na „Chlastací“ dvoudenní výlet do Tater, kde v hotelu zajištěné celonoční „disko“ a popíjení celou cestu tam i zpět.

ABC

zítra se bude tančit všude!

Rijeka

Přidal bych zastávku v Szombathely. A také zveřejnil zastávku v Opatiji – na Idosu není. Projektu fandím, škoda, že trať do Splitu není celá elektrizovaná, pak by bylo jednodušší jezdit i tam.

Jiří 24

Ona je to hlavně zastávka jenom v jedno směru, takže těžko říci, jestli to má cenu a hlavně není ani v jízdním řádu RJ.

kakov

jasně že to má cenu! nevím, jestli pro Vás je jízdní řád bezcenný kus papíru, ale považuji za samozřejmé, že pokud je někde zastávka, kde vystupují lidé, má být v jízdním řádu

R2R2

Presne tak, podobna informace musi byt zverejnena, osobne bych totiz klidne vystoupil, jelikoz podle drive zverejnenych udaju mela byt jedinnou zastavkou v Chorvatsku Rijeka, takze kdyz diky pasove kontrole vim, ze jsem v Chorvatsku, zaroven vidim, ze ostatni vystupuji, tak vystoupim take.

kakov

osobně považuji všechny zastávky v Maďarsku za zbytečné

Urban Transport Lover

v Maďarsku se nakládají Croissanty na snídani
Csorna lehce dosažitelná z trasy Budapešť – Vídeň

Dalibor

ne nebylo. ono te není jen o elektrice. velká část tratě je na tom dost mizerne, malá TR atp.

Daniel Novák

Ona i trať Rijeka-Lublaň je dost tragická. Navíc oser na chorvatsko-slovinských hranicích. Na cestě zpět 90+ minut.

Richard P.

Bude tam I vuz pro lidi, co nechlastaj pivo? Protoze poslouchat celou noc ceske alkace, no to musi byt zazitek… jeste stesti, ze Ryanair nacenil lety z Prahy do stredomori luxusne na toto leto. Radeji letadlem,nez chlastaci vlak 15h

Marťas

A jak se chcete dostat z Korfu do Dalmácie? Dovolí vám řecká půjčovna aut jet přes Albánii? Jako dobrodružství možná zajímavé, ale jako realita běžného koupáka, no nevím.

Shark

Do Zadaru litá Ryanair v srpnu sobotní rotaci, v září 2x tydne

vagonář

A proč tu vůbec reagujete, když vás vlak nezajímá?

Džamel

No on by zájem byl, ale za večer jsem měl jen tři šance koupit pivo, první až před Brnem… neroznášet, ale řešit stejně jako kávu, každý si dojde… Bylo by to rychlejší…

Ája

Tam by měl být normálně automat na ty piva.

pozorovatel

Geniální nápad: tak jste jim to měl během těch asi tří měsíců od chvíle, kdy s tím nápadem přišli a připravovali jej, zajistit!

vagonář

nejlépe v každém vagonu 🙂

Marek Janík

jako třináctý vagón dát cisternu s pivem, natáhnout pivovody ke každé sedačce a bylo by tankové….

ABC

otázka je zda to klima zvládne chladit

Robert

Tak minimálně napotřetí sis jich měl vzít víc.:-)

R2R2

Pak je bude pit tepla?

Viktor

To fakt Jančura počítal že každý na hlavu (počítám i nezletilé) vypije 3 piva?

Zbyněk

Já se mu zase tolik nedivím, Češi v dálkových vlacích si pivo rádi dají podle mých zkušeností jak z RJ, tak z bistrovozů ČD, navíc když jedou na dovolenou nebo na výlet. Řekl bych, že na první spoje je výhodnější těch piv připravit více, aby se po internetu nešířily hejty, že Jančura udělal vlak pro Čechy, ve kterém už v Břeclavi došlo pivo 😀

Viktor

To je mi jasný, ale mohl říct že jeho představy o počtu piv vyšlo a ne že se prodalo méně než se očekávalo

realista

A čeho by tím dosáhl? Takto si naopak spíše zvýší „obrat“ při dalších cestách, protože se všichni budou bát, že snížil zásobu a dost na ně nezbude …

Jan

Osobně jsem měl 3, ale jen proto že víc se mi jich sehnat nepodařilo, neboť servis dost vázl…😀
Jedno až dvě navíc bych býval na lepší spaní rozhodně ještě uvítal…😀

MlB

Počítám, že pokud byla cena rozumná, leckdo si na konci ještě přikoupil na zbytek cesty a začátek pobytu, takže mít pořádné zásoby rozhodně neuškodí… 😀

D.S.

Jančura je docela alkáč, sám se svým pitím chlubil v několika rozhovorech, tak asi uvažoval podle své spotřeby.

Jiří Kocurek

3 piva za den, to je těžký alkoholimus. To by Ota Hereš nezvládl ani v nejlepších letech.

Jan

No, vždycky lepší nějaká ta piva dovézt zpět a prodat za 2 dny, než čelit národnímu skandálu, že pivo došlo už v Břeclavi! 😂🤦🏻‍♂️

Tomas

rada lidi zde v diskusi povazovala “3 piva na osobu” jako zcela nedostacujici mnozstvi 🙂

Pavel

kufy přesně to jelo po Maďarsku ? Typ lok. ve Slovinsku ? Typ lok. v Chorvatsku ? Děkuji.

kakov
Jiří 24
computer

http://www.vagonweb.cz díky. a taky diky za odkaz.