RegioJet úspěšně propojil vlakem Česko s Chorvatskem. S více než hodinovým zpožděním v 10:05 přijel první přímý spoj z Prahy do Rijeky. Zkušenosti z prvního spoje chce firma využít k mírným změnám v celém konceptu, například zavedením tichých oddílů.
Česko má po dnešku po několikaleté pauze přímé spojení k Jadranu, České dráhy dříve jezdily do Splitu. Pro RegioJet jde o druhou trasu s ubytovacími vozy, dosud jezdil přes noc do Košic.
Vlak jel přes Pardubice, Brno, Břeclav do Bratislavy, na maďarské území vstoupil v Rajce. Dál pokračoval přes Hegyeshalom a Zalaszentiván do Hodoše, ve Slovinsku přes Ormož a Pragersko do Lublaně.
Vlak nabral zpoždění už v Česku a na Slovensku, přes Maďarsko ho téměř stáhl. K velkému zpoždění došlo zejména na chorvatské hranici v Šapjane, kde vlak stál téměř hodinu. Až do Hodoše táhla vlak lokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu, přes Slovinsko státní dopravce SŽ, stejně tak v Chorvatsku tamější státní dráhy.
Nenaplnily se nakonec poplašné zprávy, že vlak může mít problém při průjezdu Slovinskem kvůli opatření o minimálních rozestupech cestujících.
První spoj, podobně jako několik dalších, byl již plně vyprodaný. I kvůli velkému zájmu se RegioJet rozhodl jezdit od 11. července denně.
Z první jízdy vlaku jsme přinesli on-line reportáž.
10:12 Konec cesty. Vlak dorazil do Rijeky. Děkujeme za pozornost.
10:01 Poslední kilometry před Rijekou nabízí zajímavé výhledy na Jadran.
9:55 Posádka RegioJetu má k odpočinku v Rijece pronajatý byt, večer se vrací zpět. Podle firmy je zájem o nasazení na tyto vlaky mezi zaměstnanci velký.
9:50 Přestup na autobusy probíhá bez komplikací, jsou přistaveny hned u stanice.

9:42 Stanice Opatija Matulji. RegioJet zde má přestupní stanici na šest autobusových linek. Důvodem je vyhnutí se centru Rijeky.

9:34 Trať svým stavem nepřipomíná úplně mezinárodní trasu. Je již vidět moře.
9:21 Podle Radima Jančury první jízda ukazuje, že v provozu dojde k některým změnám. Firma chce například vytvořit tiché oddíly zejména pro rodiny s dětmi, kde bude dříve večerka.
9:15 Po téměř hodině se vlak znovu rozjíždí a míří do Opatije a pak do Rijeky. Chorvatský úsek je kilometrově nejkratší.
8:57 RegioJet připravil pro cestující speciální informační „noviny“, v kterých jsou informace o přestupech či důležité kontakty.

8:46 Vlak měl podle jízdního řádu dorazit v tuto chvíli do Rijeky, zatím stále čeká v první chorvatské stanici. Pasová kontrola proběhla v pořádku.
8:30 Do stanice přijel mezinárodní vlak Lublaň – Rijeka, bude mít přednost.
8:27 Vlak stále stojí ve stanici Šapjane.
8:12 Kontrola chorvatskou policií je spíše formální. Dochází k výměně lokomotivy, odpojila se slovinská.

8:03 Vlak se doploužil do chorvatské stanice Šapjane.
7:31 Probíhá slovinská kontrola dokladů, nijak důkladná a spíše formální.
7:26 Vlak má zhruba 20 minut zpoždění, které nabral hlavně v Česku a Slovensku. V Lublani měl nastoupit i slovinský ministr dopravy, který byl ale včera zatčen.
06:30 Cesta zatím probíhá bez problémů. Vlak se pomalu blíží k chorvatské hranici, kde by měla proběhnout pohraniční kontrola.
06:00 Posádka oznámila ukončení nočního režimu, bude se podávat snídaně.
05:30 Příjezd do Lublaně.
02:40 Obávaný zákaz vjezdu do Slovinska nenastal, vlak po výměně lokomotivy v Hodoši pokračuje dál.
01:20 Vlak pokračuje dál ke slovinským hranicím.
01:05 Úvrať ve stanici Zalaszentiván.
0:00 Posádka ohlásila večerku, servis obnoví v 6:00.
23:48 Podle šéfa společnosti Continental Railway Solutions byla Csorna jako zastávka vybraná kvůli blízkosti Györu.
23:17 Vlak přijíždí do stanice Csorna, jedné z nejbizarnějších zastávek na trase. Město má 10 tisíc obyvatel, nepatří mezi turistické cíle. Zpoždění je zhruba půl hodiny.
23:00 Větší část míst (zhruba 300) je v lehátkových vozech. Lehátkové kupé má jednu nevýhodu: nemá vlastní zásuvku. Kupé jsou po čtyřech.

22:50 Omlouváme se za dočasné výpadky, datové mobilní pokrytí v Maďarsku není zcela ideální.
22:28 Vlak dorazil do Rajky a vstoupil na maďarské území. Vlakvedoucím se stává zaměstnanec maďarské partnerské společnosti. RegioJet zde nakládá croissanty pro snídani.
22:18 RegioJet s denním provozem vlaků od 11. července počítá s nasazením dvou souprav, které budou jezdit proti sobě. Do 11. července bude na tuto trasu určena vždy jedna, vozy z této soupravy nebudou nasazovány jinam.
22:05 Přes dvacet minut trvá průjezd přes Bratislavu do Petržalky. Vlak míří do Rajky.
22:00 Startu vlaků do Chorvatska si všímají i zahraniční média. Text agentury Reuters vyšel například v New York Times.
21:50 Zájem o návazné autobusy není tak velký, jak RegioJet předpokládal, využívá je zhruba polovina cestujících. Autobusy nenavazují přímo v Rijece, ale již v Opatiji. Největší zájem je o cesty na Krk.
21:33 Se zhruba patnáctiminutovým zpožděním přijíždí vlak do Bratislavy.
21:23 Podle Ivany Kašické zatím v Chorvatsku v případě autobusů spolupracují s místními dopravci, dva autobusy jsou ale záložní od RegioJetu. Cílem je rozšířit spojení i na další dopravce, firma ale zatím nemá povolení pro provoz dalších linek.
20:31 Vlak přijíždí se zhruba desetiminutovým zpožděním do Břeclavi.
20:25 Jednou ze změn v palubním servisu je kavárna uprostřed celé soupravy. Stevardka chodí s černou kávou či mátovým čajem z vozíku, pro dortíky či kávy od baristy si musí cestující chodit.

20:05 Podle ředitelky RegioJetu Ivany Kašické nemusela kvůli spojům do Chorvatska omezit počty vozů na jiných linkách. Výjimkou je linka R8, odkud jsou některé lehátkové vozy. Ty nejsou kvůli slabé poptávce na lince aktuálně potřeba.
19:53 Brno, hlavní nádraží. Na nástupišti opět převažují mezi nastupujícími mladší cestující.
19:46 Vlak dorazil do stanice Brno-Židenice, prakticky nikdo nenastupuje.
19:37 Do Splitu je rychlejší autobus, proto raději nabízíme spojení do Rijeky, vysvětluje Radim Jančura v rozhovoru pro chorvatské novináře na palubě. Linku chce mít v provozu i příští rok.
19:30 Souprava má celkem sedm členů posádky, na každého stevarda či stevardku připadají tři vozy. V Bratislavě přistupuje ještě další posila. Přes Maďarsko jede vlakvedoucí maďarského dopravce, stejně tak ve Slovinsku a v Chorvatsku.
19:17 Za klíčové označil Radim Jančura před startem mít při cestě dostatek piv. I teď během cesty řeší, jak vlak v Praze vždy naložit. Právě nakládka celkem tří tisíc piv se ukázala jako jeden z největších problémů.
18: 57 Jak je to se zavazadly? Cestující mají více možnosti: v lehátkovém kupé je speciální prostor nad chodbičkou. U vozů Astra je standardní prostor nad sedačkami a ještě speciální prostory pro skladování zavazadel. Pro tento vlak je zrušeno dětské kupé, to slouží jako uzamykatelný oddíl, kam se vejdou i jízdní kola. Každé zavazadlo do tohoto kupé je označeno. Přeprava je zdarma.

18:48 Prohlídka celého vlaku. Převažují hlavně mladší cestující, ve vlaku zejména v lehátkových kupé je i dost rodin s dětmi. Povinnost nosit roušky někteří dodržují, někteří ne.
18:25 Pro novou linku má RegioJet speciálního průvodce palubním servisem. Ten se neliší příliš od dálkových komerčních linek RegioJetu: káva a voda zdarma, dortíky za 10 Kč, pivo za 20 Kč (Bernard, Chotěboř).

18:15 Vlak zastavuje v Pardubicích, kde přistupují desítky cestujících.
18:06 „Bylo mi jasné, že nás mohou zachránit pouze Češi a ne cizinci,“ říká Radim Jančura, jak ho napadly vlaky do Chorvatska. Firma dnes spustila další projekt Partyja.cz, kde nabízí pronájem celého penzionu pro uzavřené skupiny.
17:55 Vlak má celkem dvanáct vozů, jede na lince dříve končící v Bratislavě. Pro tyto cestující je vyhrazen ale jen jeden vůz, jinak je celá souprava v prodeji pro cesty až do Slovinska a Chorvatska. Vlak je podle Ondrůje plně vyprodán, pouze dva vozy jsou vyčleněny pro novináře a hosty. Na zpáteční první vlak z Rijeky je prodáno již přes sto jízdenek.
17:47 Na palubě je i chorvatský stevard Želko, který je zaměstnancem RegioJetu a pracuje běžně na linkách z Prahy do Bratislavy a Vídně. Kromě češtiny a angličtiny tak mají hlášení i v chorvatštině. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je o jízdenky zájem i u chorvatských cestujících.
17:38 Vedoucí vlaku informuje cestující o řadě organizačních pokynech. Zejména o nutnosti vyplnit dopředu registrační formulář pro cestu do Chorvatska i povinnost nosit roušky.
17:21 S minutovým zpožděním vlak vyjíždí z pražského hlavního nádraží. V čele je lokomotiva Siemens Vectron.

17:15 Odjezdu jsou přítomné velvyslankyně Chorvatska a Slovinska. Jde o projekt, který vznikl díky koroně. Měsíc jsem firmu vypínal, pak ji opět rozbíhal, řekl při improvizované tiskové konferenci.

Tak si to pěkně zapamatujte, může to být poslední. Pokud bude vláda přihlížet tomu chaosu v Karviné, tak budem jezdit tak prstem po mapě
Kolik cestujících vystupovalo v Lublani? Pro mě osobně zajímavější destinace než Chorvatsko.
Opravdu byl budíček v 6:00 pro všechny cestující, když pasová kontrola byla až v 7:30? Vzhledem k tomu, že v Šapjane se ještě hodinu stojí, mi to přijde u komerčního vlaku jako zbytečný opruz vstávat v 6 a pak 4 hodiny koukat, že se vlak pomalu blíží k moři.
ano, byl v šest hlášením palubního rozhlasu. je to i kvůli snídani. Myslím, že nikdo nepočítal, že Chorvati nechají vlak zbytečně stát tak dlouho. Nyní na cestě zpět opět naprosto zbytečné stání.
To jste se stihl tak akorát jednou vykoupat na městské pláži a dát si lignje na žaru a jedno Karlovačko, ne? 🙂
Joo Chorvati, tam to vždycky fungovalo jen v případě, že jsem vzal pár plechovek zrzavého moku a pak již se frčelo a jednou to prošlo i rodině, co zapomněla pas pro jedno z dětí doma.
Ale na to postupem času personál RJ taky přijde.
Jinak přeji příjemnou cestu i zpět 🙂
Honzo, děkuji moc za rychlou odpověď. Snad se časem prostoje v Šapjane zlepší. Mě osobně to nevadí, ale odpovídejte několik hodin malým dětem na otázky „kdy už tam budem“, když cíl je 30 km daleko.
„cestou nabral přes hodinu zpoždění“
Dotaz na autora – znamená to tedy, že všem automaticky vrátil 25 z ceny jízdného? Nárok na to dle ES 1371/2007 mají všichni. Dle webu to vrací automaticky, tak by mě zajímalo jestli tomu tak bylo i v tomto případě.
Zaro84: záleží na tom, zda-li byla chyba na straně dopravce nebo někoho jiného. Vzhledem k tomu, že vlak stál v Chorvatsku nepřiměřeně dlouho na hranicích, byla chyba zřejmě někde jinde než u dopravce.
To není pravda, nezaleží na tom, protože RJ má v přepravních podmínkách, že takto kompenzuje i nezaviněné zpoždění.
Nemá
https://www.regiojet.cz/opencms/export/sites/regiojet.cz/dokumenty/prepravni-rad/smluvni-prepravni-podminky.pdf
článek XI bod 4.1.4
To nařízení které jsem citoval výše platí pro jízdy v rámci EU bez ohledu na to kdo jej zavinil. Proto se ptám jestli to RJ vyplatil automaticky, když na to nárok je a jízdenky jsou vázané na konkretní spoj.
To je ještě oslavnější článek, než když Thomas Alva Edison, vynalezl žárovku! To je fakt taková bomba, že do Chorvatska dojel vlak s koupákama? Kdyby to byla cesta vlakem kolem Světa, tak bych asi nic neříkal, ale pak se nedivme, že si z našich koupáků, dělají všude po světě srandu.
Oni si nedělají z našich Koupáků srandu kvůli vlaku. Srandu si dělají kvůli tomu, že naši Koupáci jsou schopni a ochotni platit za obdobnou cestu letadlem i 500%, toho, co Koupáci z Rakouska, Slovenska, Maďarska, Polska a Německa a odjinud. A že si necháme všichni doslova kálet na hlavu od páně Šimáně! S vlakem to nemá nic co k dočinění. Tenhle vlak je navíc 1. postkoronavirový po uzavření hranic a proto to svět, nejen Čechy, zajímá. Až pojede vlak brzy po osmý nebo po devátý, neštěkne po něm, kromě nejbližších rodinných příslušníků a ubytovatelů v Chorvatsku, ani pes, jak bude… Číst vice »
Ano, je.
No není to modrý vlak, tak je to špatně
Tak jsme na dopravním webu, událost bych svým významem přirovnal k otevření nového silničního obchvatu nebo kousíčku dálnice. Nebo spuštění nové letecké linky. Nad tím byste se taky ráčil tak vofrňovat?
Chodil na web o dopravě, ale psali tam o vlacích, tak tam chodit přestal 😀 😀
Á propos, už dodělali Chorvati rekonstrukci přednádraží?
Smutné, že Chorvati nechali vlak z ČR předjet vlakem z Německa (v tom Šapjane to byl nejen vlak z Lublaně, ale také z Mnichova). Dávají nám tak najevo, kdo je pro ně důležitější?
No oni nechali mimořádný sezónní spoj předjet pravidelným mezinárodním vlakem. A kdyby nebylo korony, byly by v něm řazeny kromě vozu (vozů) z Mnichova řazeny také vozy z Budapešti.
Mi přišlo vtipný, jak někteří tímhle vlakem jedou proto, „že četli Vraždu v Orient Expressu“ a tak si taky jednou chtěli zkusit jet lůžkovým vlakem přes noc. 😀 Jako kdyby noční spací vlaky přes naši republiku nejezdily léta. Ono to v podstatě znamená jenom tolik, že ČD mají z 90. let stále příšernou pověst. Ačkoli služby JLV v lůžkových vozech jsou (na rozdíl od strašných Wagon Slovakia Košice) na překvapivě velmi vysoké úrovni za danou cenu a RGJ podle mne nemůže se svými Bc takové úrovně se současným přístupem nikdy dosáhnout. Ale lidem to nevadí, protože jdou primárně po „pocitu“,… Číst vice »
Počítam , že si v reštauráku na Slovensku nešiel , lebo by si nenapísal takú blbosť, to skor by som povedal , že JLV je daleko na horšej úrovni, boli sme niekolkokrát PUchov- PRAHA a poviem ti , že stačilo, ráno sme šli, nedalo sa nejesť, išli sme poobede, už nebolo čo jesť , katastrofa.
Pan Jaaa psal o službách v lůžkových vozech, tak proč sem taháte restaurační?
a este som zabudol, písal som sťažnosť priamo z vlaku a je to už vyše roka zatial som nedostal odpoved. Také super sú JLV.
Tak to můžu napsat obráceně. na WSK při jedné z cest do Popradu byla klima přímo pod de lux lůžkem tak uřvaná, že spali jen děti a všichni ostatní se zmohli tak na mžourání. Vše jsme si dospali po příjezdu na hotel a také super sú WSK. Prajem príjemný deň na slovensko a neberte to tak vážně to se prostě holt někdy stane 🙂
Vladoca , pobratim môj , lebo to , čo ste zažil bola frančíza a nie originál JLV. Čo samozrejme nič nemení na tom , že ste mohol byť nespokojný.
Ta to premiova lahvicka s vodou u ČD to je o ty dva levely výš….
Hm, tak mne překvapila hlavně bohatost snídaně, potom taky čistota celého kupé, prostor na spaní byl OK, a přístup stewardů. Když jsem si třeba zapomněl špunty do uší, tak mi je se slovy „tohle bychom měli prodávat“ prostě dal. Atd.
Zatímco u WGS jsem dvakrát ani žádnou snídani nedostal, přestože jsem na ni měl nárok. Vozy staré a špinavé a stewardi opakovaně otřesní. Už s nimi nikam nejedu.
>Regiojet je momentálně prostě „cool“, i když jeho služby jsou o dvě úrovně níž.
I ve srovnání s Jadran Expresem? Na něm jezdilo co?
Nevím co je/byl Jadran Expres. Porovnávám svou cca pětiletou zkušenost.
Moc děkuji za fotky, vydají za stovky slov. Jsem rád, že vše dopadlo dobře a doufejme, že se linka udrží a bude dobře sloužit. Škoda toho zpoždění.
Pane Sůra děkuji za fotku stanice Opatia – Matuji, má své kouzlo.
Jj, typická Itálie. 🙂
No ti by vás hnali. To je jako říct portugalci, že je španěl.
jenže tahle část HR byla docela dlouho pod itálií, takže stopy tam jsou
Tak v dávné minulosti bylo celé středomoří italské, což je na té architektuře dost vidět.
Ale ne v době, kdy se stavělo nádraží v Matulji.
Na Istrii by Vás nehnali. Na Istrii na mnoha místech fungují i chorvatsko – italské nápisy. Istrie se svým vztahem k Itálii netají.
Tak na většině nádraží v ČR je také vidět podpis Rakouského CK mocnářství 🙂
Pokud se nemýlím, tak se to nádraží stavělo za Rakouska, Itálie v té době byla hodně daleko.
OK, díky za info. Nicméně já si takové světlé kamenné stavby železničních budov s barevnými okenicemi pamatuju z Itálie. 🙂
https://www.google.cz/maps/place/Opatija-matulji/@45.3649113,14.320947,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipOJs6lXND5zZ1uyGoP1N5XACEVSX5GH3GEmX5SY!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipOJs6lXND5zZ1uyGoP1N5XACEVSX5GH3GEmX5SY%3Dw114-h86-k-no!7i4608!8i3456!4m5!3m4!1s0x4764a8a1a71b9bef:0x3b4a811cdbedbbf6!8m2!3d45.3648274!4d14.3209711?hl=cs
Super reportáž, možná bych uvítal průřez reakcemi cestujících: Neutrální, nadšení z neobvyklého zážitku, nebo i zklamání z příliš dlouhé cesty na sporém lehátku? Nebo ode všeho trochu? Jak to dávaly rodiny? Pro děti to mohl být zážitek.
Pane Sůro, sledoval jste prosím trasu vlaku ? Na https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?030,9362479,9368764#msg-9368764 se totiž hádají o tom, že prý vlak musel na nádraží Csorna mít úvrať. Já takovou nutnost tam na mapě nevidím.
Csorna se jen zastavilo a jelo dále, úvrať byla později….
No a Maďarsko teda komplet pod drátem, milý Marconi?
Neměl, jen v té stanici, co jsem psal.
Hm, asi se svezu
Prej odebral to z R8. Že je tam o to malý zájem. Není divu když spoustu lidí znechutil tou svojí mastnou cenou. Člověk nepojede o půlnoci aby za ten jeho kvalitní vagón dal crnu nižšší než ČD předevčírem jsem se díval dalekohledem na Smíchov a mohl jsem se zhrozit z toho vozu co stál a s největší pravděpodobností měl namířeno do Chorvatska nebo na R8.
Nesmrteľná teta?
Jsem se díval dalekohledem na Smíchov… A hned všechno vím.. OMG. Lidská hloupost na závist nezná hranic
Jestli to skutečně odebral z R8, jako že to tak vypadá. Ty příšerne lehátka jsem tam skutečně viděl. Pak by mě zajímalo co bude dělat, až se teď o prázdninách zájem zvedne. Poslední roky se vždy přes léto počet cestujících zvedal a letos se ještě ke všemu očekává zvýšený zájem o domácí dovolenou a cestování. Nemá náhodou ve smlouvě nařízenou rezervu? Neporušil tímto smlouvu? RJ si na R8 již dost dlouho dělá co chce.
Ludva, vy ste idiot. Prepáčte.
Mě urážky nevadí 😀. Ani to, když mě občas mají za tzv. modrou gumu i když nejsem. A to jen proto, že nejsem, jako většina, radostí bez sebe a zaslepeny že dojel, takže vidím i určitě nedostatky a poukážu na ně. A víte kdo se většinou uchyluje k nadávkám a urážkám 😀 ?
však má má Ludva pravdu R8 je děs
Když si vzpomenu co tam jezdilo před tím, tak to zas takovej děs není.
Rozdíl oproti předchozímu stavu je jen v barvě vozidel, je to z bláta do louže…
Vaše SELEKTIVNÍ PAMĚŤ byla vymazána 15.12.2019?? Jel jste tam někdy předtím? 1. třída 306Kč, jestli se nepletu, v rámci toho ŽÁDNÁ služba navíc. Klima = 0 Občerstvení = 0 (občas minibar s vozíkerm, pak to bylo v pohodě, ale často, velmi často bez jakéhokoliv občerstvení) JAKÉKOLIV SLUŽBY NA PALUBĚ = 0 WiFi =0 (nicméně to mi nevadilo, nepotřebuji ji)atp. Jen si vzpomeňte, co tam jezdilo za vozy!!! Už mne to nadávání na R8 a Jančuru fakt sere. Ano vydělává. Proto má firmu, aby vydělával. co se týče nadávání na faktury opět opakuju nikdy nám nedlužil ani den po splatnosti. Tzn.… Číst vice »
Pamatuji si velice dobře co zde jezdilo… když to porovnám tak za současnou lepší přesnost a krapet pohodlnější vozy se platí teplotní nepohodou, občerstvení je stejné jako předtím, většina z toho není …. fakt nevím co je na této lice nyní tak super, vidím rozdíl jen v barvě vlaku, na to jak se RJ chvástá jak se super dopravce je to tragikomedie, je škoda že zde není stejná kvalita souprava jako třeba na krušnohorech…
V čem?
Pane, pokud chcete spekulovat najděte si smlouvu. Je v registru smluv, než začnete žvástat kraviny.
Nežvástám kraviny. Jistě je ve smlouvě určena kapacita s jakou mají jezdit. A když sami přiznají, že z té linky stáhly vozy, tak zřejmě tu kapacitu nedodržují. Co je na tom za kravinu?
Kravina je to komplet.Stáhli lehátka,nasadili sedačky. A jestli mají v Bohumíně stejnou smlouvu i ČD, které posílají na tratě vraky hlava nehlava,teda smlouva nesmlouva, a o žádných zálohách ani dechu ani slechu, tak má pan Ludva jednostranné vidění.Holt modrá guma.
Zřejmně je to kravina.
Co třeba předpokládat, že má RJ v zásobě pár vozů, který jen čekaj kdyby bylo potřeba posílit…
Nehledě k tomu, že díky „rýmičce“ byla i v rámci objednávky kapacita ponškdu snížena, nejen RJ ale i jiným dopravcům.
Vezte, že kdyby RJ nedodržoval podmínky tak oznamovatelů se najdou zástupy.
O prázdninách nikdy na R8 posily nejezdily a ani podle smlouvy nejsou požadovány, možná s výjimkou červencových svátků.
Odkud jste se díval dalekohledem na Smíchov? Z Brna nebo Bohumína?
Z domu odborů.
A zároveň provedl defektoskopii interiéru i podvozků. Měli by ho zaměsnat místo měričího vozu. Posadíte ho na sedačku a on vám tu trať proměří sám, odhlaí i lomy kolejnic.
Bydlim v Praze u pankráce a zrovna jsem se byl podívat na vyhlídkové tsrase z jednich výškových budov.
Tak kam se na Vás hrabe bystrozraký, na skoro 3 km poznat v jakém je vlak stavu. Armáda by Vás měla zaměstnat, ušetřila by za drahé průzkumné systémy. 😂
Mastnou cenou? Furt je méně zamaštěná jak měly ČD loni touto dobou. Jezdím tam každej tejdena na naši pobočku, tj mohu srovnávat.
R8 je porad levnější než s ČD
Zapomněl jste dodat: „když jedete v pět ráno“.
dvojka stojí stejně…
Zajimalo by mne co dokazali lidi co v teto diskuzy tak odsudzuji a dehonestuji cestujici v tom vlaku…
Dokázali za rovnaké peniaze dôjsť s ČD ku hraniciam, zanadávať na súkromníkov a západný svet a s konštatovaním z že doma im nič nechýba sa otocit a ísť späť.
Ludva môže závisťou puknúť. Gratulácie pán Jančura. ČD chodí kanálom teraz.
Když tu čtu některé komentáře, napadá mě jedna otázka. Víte jakou barvu má závist? Určitě modrou.
😆😁😆
Viem si živo predstaviť ako sa režijky modlili aby sa nieco rozjebalo. A ono nie.
A ono sa něco nerozjebalo? 80 minut zpoždění je nic. No možná by nebylo, kdyby kvůli tomu možná nemusel vracet část jízdného a pak se soudit o náhradu s tím, kdo to zavinil.
Balkán. vzpone%mte si na vlaky ČD do Splitu. Dojel někdy nějaký na čas???
A já snad někde tvrdil, že dojel? Já jen reagoval na pana Zdravý sluch a na jeho tvrzení, že se nic nerozjebalo. Proč proboha do diskuze o RJ stále pletete ČD? Nikdo netvrdí že ČD byly bez chyby. To jen vy “ žlutí “ to tu stále někomu podsouváte a mluvíte pořád o nějaké závisti.
já nejsem ani žlutej ani modrej… pracuju pro oba, mj. Jen prostě zpoždění na Balkáně je klasikoou klasičtější jak v ČR
Ten včerejší? 😀
Toto je komentář dne! Dík!
Omyl Tuzemsku závist má úplně jinou barvu 😀. Víte co se říká “ bledne zavistí “ 😀 . Už jsem to tu psal v jiné diskuzi. Nejsem modrý ani žlutý a vůbec žádnou závist od “ modrých “ necítím. Nevím jak jste k tomu přišel. Není co závidět.
Takže bleděmodrá? To se vzájemně nevylučuje. 😀
Já psal o některých jako člen neurčitý. Ne konkrétní osobu, ale stačí přečíst komenty zpět a je, obrazně řečeno, jasno, jakou barvu si kritici asi budou oblékat. Navíc takové dětinské výtky vagony, lůžka/lehátka, zpoždění… Já jsem taky automobilní cvok, ale některé trasy nočním vlakem mají něco do sebe. A upřímně, láká mě to. Jen nechápu, že při tak narvaném vlaku a dalších vyprodaných, nemohly modří být v plusu?! Regiojet by tomu nasadil korunu, připojením vozu/ů pro přepravu aut. 😄
No fakt je, že zažitý pojem lehátko / lůžko se poněkud „rozmazal“ je to lehátko, ale má matraci a v kupé jsou jen 4. Tj je to nějaký „upgrade“ lehátka…
Modří v plusu? To by tam nesměla platit režijka,a to znamená stávka.
Takže v reále 80 % cestujících neplatiči,a ten zbytek to neutáhne,ani kdyby jedna jízda stála 10 000 . Takže ČD mimo realitu.
A když se to přežene, tak fiaolovou. To už je ale potřeba volat sanitní vůz, dochází k zástavě srdce a mozek se přestává prokrvovat. Po delší době začne mozek a později také srdce odumírat. Ano může to vypadat jako infarkt.
Nebojte riziko nehrozí velké, často je další věta “ Mozek nenalezen“
A nevíte, co bych mohl závidět 😀 ? Vlakem se do Chorvatska rozhodně nechystam. Na dovolené dávám přednost mobilitě před válením na pláži. A služby RJ používám asi stejně jako ČD. Nemáte to u sebe jako v tom přísloví, podle sebe soudím tebe ? Nezavidite náhodou někomu vy ?
Mě to také neláká, ale když si to tu přečtěte celé, tak té modré nenávisti je tu dost. Přitom modrým nikdo nebránil zkusit to taky. Ale to by zřejmě znamenalo přemýšlet a pak si to celé odpracovat, což bude ten zakopaný pes.
A nebo možná čekali, až přijde ministerský úředník a vozbu do Chorvatska jim zadá. Nepřišel. A tak je štve, že určitě přišel k Jnačurovi, když ne k nim. 😛
No oni to zkoušeli, ale moc jim to nevyšlo.
Vždyť píšu „odpracovat“, to není je vypravit za nesmyslnou cenu vlak (pokud cílím na nějakou skupinu, musím ji nabídnout akceptovatelnou cenu a návazné služby, viz třeba ty busy dál na jih) a pak se divit, že mi tím kromě držitelů FIP, nikdo nejede.
Milý zlatý byť z celého projektu RJ mám upřímnou radost a doufám,že vyjede i příští rok,nebo po rekonstrukci koridoru Budapest – Beograd vyjede třeba i do Černé hory se laskavě prosím raději starejte o tén váš mafiánský bordel s názvem ZSSK.
Nechodí, myslím, že ČD je to jedno. Mají většinu vlaků v závazku, takže maj svý jistý, proč si honit triko na „komerční riziko“?
Zajímavé. Některé pasáže jako byste od sebe opisovali. třeba ten s tím vozem 1 na konci.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/regiojet-chorvatsko-zluty-vlak-cesta.A200630_204148_domaci_aug
Za tu odvahu přeji panu Jančurovi úspěch.
Už jen jak jsem viděl obrázek toho lehátkového vozu tak tímto rozhodně nepojedu. Špinavýhnusný lehátko no to je děs.
Na Vas vyblitek jsme tady byli vsichni zvedavi
Chápu že vás vzrušuje jet na lehátku z 90. let ve kterých se váleli Němci a Rakušáci.
Někoho vzrušuje lehátko po Němcích, někoho zase sedačka v modrém šukafonu. To je kouzlo kapitalismu, každý soudruh si může vybrat. Jen někteří, povětšinou modří, s tím mají bůhví proč problém.
Pražáku vy si vážně myslíte, že ty lehátka, RJ honosné nazývaná lůžky, je něco co má co dělat ve 21 století? Samozřejmě stejně jako ten šukafon. Hodně podobným lůžkem jsem jezdil už koncem 70. let.
Je vidět, že jste modrý. Je to otázka nabídky a poptávky, lidem, kteří představují cílovou skupinu to evidentně nevadí. Mají na výběr, to lidé v ČR už tolik ne. Takže ano, pokud je ten produkt někdo ochoten koupit, tak to v 21. století místo má.
Možná máte pravdu. Ale ti lidé ty lehátka před tím než kupovali jízdenky většinou neviděli.
mohli je vidět. několik jich bylo v provozu na R8, zvláště v začátcích a pak jako posilový vozy.
To myslíte vážně 😀 ? To se jako lidé z celé republiky měli na přelomu roku jet podívat do Brna na lehátka, aby v červnu věděli co kupuji? Oni nejsou jasnovidci, aby si z křišťálové koule vyvěštili, někdy v lednu, že v červnu ta lehátka pojedou do Chorvatska.
Ano, pozoruje to zvrácenou argumentační logikou mnohých diskutérů, pak ano.
To jejich problém, já než něco koupím, tak se zajímám co to je. Fotek je na netu dost. Navíc, zaznamenal jste nějaké stížnosti? Já zatím ne, evidentně to pro zákazníky této služby není problém.
No a?
A v tom je problém?
Je to služba. Má nějaké parametry. Komu vyhovuje, zaplatí a čerpá ji. Komu ne, neplatí a nečerpá. Nevidím žádný problém!!!
Doufám, že auto jste si koupil nové.
Ne z ’90?
mi je úplně kjedno kterej národ se předemnou válel na lůžku. Spal jsem leckde a nikdy jsem neřešil kdo v oné posteli spal předemnou. Pokud je čistý povlečení, neřeším stáří „postele“ (nehledě k tomu, že mám doima starší postele….)
Nevadí, stejně je málo volných lístků.
Já mu gratuluju…. Každý podnikání je těžký, natož v tom byrokratickém chaosu na dráze… Zvládnout tohle realizovat , a ještě to mimochodem vyprodat, je něco neuvěřitelného… Respekt.
Klobouk dolů.
Pánové, toto je profesionální reportáž hodná odborného dopravního portálu. Za mne velký LIKE!
Díky
Před časem jsem si dovolil vyslovit v diskuzi o těchto vlacích svůj názor, co je hlavní příčinou toho, že RJ do tohoto projektu šel. Že ty téměř podnákladové ceny mají za úkol hlavně přilákat hodně cestujicich aby si RJ vytvořil dobrý obraz u veřejnosti, aby to pro něj byla reklama pro to až bude žádat pomoc od státu. To jsem to zde tenkrát schytal. A dnes jsem na jiném webu četl prohlášení pana Jančury že na tom RJ po krizi není dobře, že každý den tratil na tržbách 10 milionů a že samozřejmě jako SW bude po státu žádat záruku… Číst vice »
Reklama nemá na čerpání prostředků z programů Covid žádný vliv.
čistě pocitově…když vezmu co mi přinesl RJ na trase Olomouc -Praha tak si myslím že nějaké zásluhy za výrazné zlepšení komfortu cestování má. No a co přineslo SW?
Ano je to jen o pocitech ale líp se pomáhá někomu jehož služeb rádi využíváte než někomu kdo se nechová tak proklientsky…. Ale zase nemůžeš zažít pocit letu na 1 motor s fuel emergency…
Ano má problém, jako v podstatě všichni dopravci. Obecně tam nejsou takový „marže“ abya se dalo dlouhodobě ustát „vypnutí“. Nejen RJ, ale všichni doptravci. Leo, i ČD „sčítaj“ ztráty. O autobusácích nemluvě.
Pokud nechápete rozdíl mezi SW a ostatními jste hloupý
Já jsem z Jančury nadšený. Dát během dvou měsíců něco takového dohromady- ohromný respekt a úcta. Každý , kdo něco někdy řešil s dráhami , ví , jak tato jednání bývají komplikovaná. A on dokázal během dvou měsíců postavit na nohy linku , která jede přes pět zemí a zapojit do akce dva státní dopravce. Jančura se zapíše do české historie podobně jako například Baťa či Škoda. Patří mezi podnikatele , kteří mění naši zemi a zanechávají českou stopu v celé Evropě. Kéž bychom takových lidí měli více. Dále tato linka může být startem pro další linky. Třeba někdy začne… Číst vice »
Španělsko by bylo super 🙂
Po cestě je stávka. Totiž Francie. A nelze objet. Ale čistě teoreticky by to mělo jí až do Barcelony, fyzikálně tomu nic nebrání.
No snad ty kolejnice nepodbíjel osobně pan Jančura , já děkuji těm tisícům bezejmenných co před staletím položili vše co dnes slouží jako infrastruktura. A taky někteří za to zaplatili životem. A k velikánům průmyslu : myslíte, že Baťa vulgárněji nadával ?
Je to i ve světových médiích: reuters. com/article/us-czech-croatia-holiday-train/train-time-thousands-of-czechs-head-to-croatia-holidays-the-old-way-idUSKBN2413DW
Noviny super nápad, speciální oddíly rovněž. Ale stejně bych se na cestu nevydal, too long… Jsem zvědav, zda vlak (kvůli opatřením) přežije až do srpna.
I kdyby na konci sezóny byla takhle „akce“ celkově na nule tak jen za posledních 24h je tolik reklamy že se to vyplatí. Jen těžko by v dnešní době někdo zaplatil v celoplošných médiích tolik prostoru a času jak se tomu věnovalo. .. Jo a to zpoždění? Jedete na Balkán, tam to funguje trošku jinak než na co jsme zvyklí u nás, Číňan nebo Japonec by to nepřežil… 🙂
Ano, nejspíše se jedná pouze o reklamu. A ty zprávy, které nejsou pochvalné nejsou schvalovány…..
Kdyby se jednalo pouze o reklamu… jenže on ten vlak skutečně vyjel a přijel! Dokonce si lidi dovezl!
To je určitě podvod jako s dvojčaty a Amerikány na Měsíci!
Jen si to nemalujte. Ne každý obyčejný vlak jezdí tak přesně jako rychlovlaky.
Mají na to kouzelnou frázi: Nema problema..
Což po delším pobytu jsem pochopil, že to neznamená „není problém“ ale znamená to že „dotyčný si s tímto nehodlá dělat problémy“
Tu fotku staniční budovy by si měli povinně vylepit v Sudopu ve všech kancelářích, aby viděli, že nádraží nemusí vypadat jako armádní opevnění .
Vždyť to tam vypadá jak u nás před 80-100 lety…
Naproti nádraží jsou obří betonová sila.
Myslel jsem budovu, sila nejsou nádraží.
Netušil jsem že zde není možné vyjádřit svůj názor. Poslal jsem ho 2x a ani jednou se zde neobjevil
Touhle dobou jsou naše autobusy už dávno v Dalmácii – Biogradu, Šibeniku atd a oni pojedou dalších 5-6 hodin teď.. chytrý vyloženě a mnohem pohodlnější cestovat o 7-9 hodin déle, když už můžu ležet u moře.
Každá holt to má jinak, nelze se zavděčit lidem všem.
nebudu srovnávat 10-12h přes noc v autobuse nebo 15h na lehátku ve vlaku a pak 2h busem. 🙂 . Osobně si myslím že kdybych si po takové cestě odložil tělo na pláž tak pro mě odpoledne končí dovolená, spálený na uhel, návštěva lékaře a cesta domů, protože jsem vytuhnul úplně na kámen.
Já si teda radši odpočinu a přespím v leže, případně se můžu projít po vlaku a nejsem připoután na jedno místo o těch pár hodin méně než abych pak musel rozhýbávat zkroucené tělo po celé noci v sedačce.
Jet autobusem na tuto vzdálenost? Už nikdy.
Jsme národ pivařů a takhle se mohli taťkové prolívat už z Prahé non-stop. A vo tom ta česká dovolená přece je! Na Alpská plesa a velikány po cestě, sýry, tvarohy a další pochutiny horalů, i památky po cestě, s*al pes! Hlavně, že i u Jadranu bude český pívo. A vo tom to, mámo, je, ne?
No tak si popišme tu situaci celou.
Tvaroh se nekoná nejen ve vlaku,ale ani v letadle a autobuse.
Co se týče auta,tak kromě jmenovaného třeba uvést uzávěrky, zácpy, objížďky na každém kilometru,radary a arogantní celníky,sanitky,hasiče,policajty a pojišťovací supy u nehod,předražené bufety na odmorištích, balkánské hajzly se šlapkami,kam se nesmí po tvarohu moc rychle vbíhat,aby člověk nechytil smyk na „mokré“ podlaze.
A nevím kde ti rakouští policajti přišli na to,že nám to naše TDI moc kouří,mámo,takhle nebude ani na kafíčko u pumpy.
Skleničku můžete v ruce držet poloplnou i poloprázdnou. Pro někoho jsou Lipice prima pauza, pro jiného vopruz, mámo!
https://www.lipica.org/en/imagelib/sliding-banner/default/firstpage/Lipica-print-RE.JPG
Zato vy jste urcite high society ze jo? 😏
Život můžete prožít, nebo s pivsonem přežít
Tuhle trasu jsem jel autobusem jednou. Nikdy více. Celý ten první den jsem se z toho vzpamatovával; nepřijde mi jako výhodný obchod vyměnit den dovolené za pár hodin jízdy.
V lehátkovém vlaku nemáte ráno pocit, že vás prohnali mandlem na prádlo.
Vaše přání bylo vyslyšeno. Leoš zavedl přímý autobus.
Jak už jsem v minulém článku k této události předvídal, tak zpoždění vlak opravdu nabral. Zatím 70 minut. Je hezké jak se informace o pasové kontrole liší iDnes tvrdí, že to je kvůli pasovce na hranicích, ale tady se píše, že ta proběhla bez problémů, tak kde je problém.
Další věc co bych chtěl zažít je cesta v ve vagonu nedej bože kupé s uřvaným děckem. Hlavě že chtějí dělat tichá kupé pro rodiny s dětmi, to bych chtěl vidět co pak s tím uřvaným děckem, asi ho vyhodí z okna. Ať žijou nezapomenutelné zážitky.
Lidi jako vy fakt miluju chudák vaše máma vyprdnout vás v 18 letech to jí zašívají doteď ne. Nechcete si vlézt zase zpět.
Byla vlastně ta Opatija inzerovaná v JŘ, je možné si koupit jízdenku do ní?
musela to být nějaká mimořádka, protože oficiálně se mělo přestupovat až v Rijece
V Rijece probíhají v centru nějaké stavební práce u nádraží, takže to bude asi důvodem…
tiez som bol prekvapeny, ked som si studoval ceny a pozeral vzdialenosti do blizkych destinacii tak do 1-2hod max., tak tam bola rijeka, dost neprijemne zmeny na poslednu chvilu pre niekoho kto sa rozhodoval podla naslednej cesty busom
Vždyť je to hned vedle. Na celkové jízdní době vlak+bus se to projeví méně, než ta 1h zpoždění.
předpokládám že někdo někde použil mozek a zorganizoval přestup u silnice, přirovnal bych to k výluce na R8 a přestup v Hulíně.
Dobrý den,
nevíte, jaká velká část (odhadem) cestujících vystoupila v Opatiji (a tedy použije návazné spoje)? Případně uvádí-li Regiojet, kolik jízdenek bylo do Rijeky bez návazné dopravy a kolik s návaznou dopravou?
Děkuji a přeji hezký den!
Zhruba polovina.
Dobrý den a děkuji.
Z formulace předpokládám, že jde o Vaše pozorování, nikoliv o číslo Regiojetu (vizte moji odpověď panu Xyz níže).
Hezký den a příjemnou cestu zpět!
P. S. Bude z cesty zpět opět reportáž? Byť asi řidší, abyste se více vyspal? Třeba do úspěšného překonání hranice schengenského prostoru? Děkuji za zvážení.
To byla hrubá čísla od RJ. Zpět nechystám, to by bylo už to samé.
Dobrý den, děkuji za odpověď. Se zpáteční cestou asi máte pravdu, šlo by asi o totéž, vyjma snad hraniční kontroly — přece jen, u vstupu do schengenského prostoru bych očekával (doufám 🙂 ) podrobnější perlustraci než při vstupu do relativně chudého státu typu Chorvatska. Ale třeba časem napíše nějaký jiný cestující a Vy to (nebo odkaz na) zveřejníte. 🙂 Plánujete zkusit další cestu třeba za měsíc, abyste mohli posoudit případné změny (tiché vagóny v situaci polovyprodaných vlaků a podobně)? Nebo alespoň informace od Regiojetu, jak tuto situaci řešili (nabídka směny míst/kupé mezi vagóny a podobně; iniciována Regiojetem anebo jen nabídnuta… Číst vice »
vsetky prestupy na autobusy mali byt v rijeke, nie v opatija, takze to z destinacie listkov nezistis
Vážený pane Xyz, prosím, přečtěte si znovu mou otázku výše. Nevím o tom, že bych se ptal, kolik jízdenek bylo prodáno do Opatije. Takže „já o voze, vy o koze“. Vysvětlení: Regiojet na svých stránkách vyžaduje nákup návazné dopravy současně s jízdenkou do Chorvatska a upozorňuje, že návaznou dopravu není možno zakoupit samostatně ani později. Regiojet tedy přesně ví, kdo jel do Rijeky a kdo pokračoval dále jím zajištěnými autobusy. Nemusí, ale může se o toto s panem Sůrou rozdělit. Pochybuji, že by tak učinil pro jednotlivá cílová střediska, ale celkový poměr „končím v Rijece“ versus „autobusy mě vezou dále“… Číst vice »
Chorvatsko mě až tak neláká, ale musím říct, že by se mi moc líbilo, kdyby v zimě jezdil podobným způsobem na lyže do Dolomit (Brixen, Bolzano) .
Takovej ten ROHáckej Anděl na horách, ne?
Klidně i v létě. Teď jsem tam na otočku byl autem, a jet tam za 600 vlak, neváhám 🙂
Vlak do Bolzana a Brixenu jede, 9h jízdy s přestupem v Mnichově.
Cena u DB začíná na 38 EUR, děti (narozdíl od Regiojetu) jedou zdarma.
Pokud vím z Nizozemská do Alp jezdí sněžný expres, fotil jsem jej , resp.vezl jsem tři mladé šotouše na něj.
Jestli to bude mít hodinu zpoždění i cestou zpátky, tak se ukáže spojení s vnitrostátním spojem jako nešťastné,
Zpátky pojede dnes pár lidí. Horší to bude až se některý ze svážejících busů sekne na několik hodin na chorvatské dálnici. Ty kolony jsou tam v sobotu pravidelné. Nebo stačí aby zafoukal pořádně vítr a zavírají se silnice, mosty, apod…
V takovém případě bych čekal silniční pokračování zdrženého busu do nejbližší vhodné stanice např. na hranice nebo do Ljubljany. Dá se čekat, že busík za zácpou pofrčí (nebude-li v koloně) po dálnici celkem svižně a mohl by vlak po trase dojet.
Dispečerská otázka je, zda by přestup neproběhl tam, kde vlaku dovolí mimořádně zastavit ať už v HR, ale spíše někde ve Slovinsku nebo v Maďarsku.
Tato varianta se mi kvůli zhoršující se situaci s virem nejeví moc pravděpodobná.
Příklad. Může se stát, že se zavře most na Krk. Zavření může trvat třeba půl dne. Teoreticky by bus mohl ztrátu trochu dohnat, ale bude mít před sebou hraniční přechod, kde může čekat také pár hodin, pokud před ním pojede hodně autobusů. Na Slovinské straně není 40 km dálnice, takže se nejede rychleji než vlak. Na zbývajících dálnicích také bývají kolony.
Myslím jsem někde četl, že na cestu zpět je prodaných asi 100 jízdenek. Jestli se počítá 1500 piv na jednu cestu, tak ti co pojedou žízní rozhodně trpět nebudou :-).
a ostatní se budou vracet jak?
Za týden.
a za týden se žádný z těch svozových autobusů seknout nemůže?
Asi jinej den, ne?
těch 100 je jen ten první vlak co se vrací, jestli se nepletu, tj chorvati co jedou k nám 🙂
No búra je búra..
To je docela poděls tím přestupem v Opatii, to tak bude furt?
proč? pokud jedou na istrii, je to lepší v opatiji ne?
inzerovane a kupovane prestupy boli v rijeka, nie v opatija, predlzi to cas cesty autobusom podla ktoreho sa ludia hlavne s malymi deckami rozhodovali
mohli by mi ti minuskujuci vysvetlovat preco minuskuju? zakupene listky su na prestup v rijeka a teraz sa v den spustenia vlaku dozvieme ze su v opatija
Je pro vás důležité se dostat do cílové destinace nebo kde přistoupíte?
dôležité je minimalizovať čas strávený v autobuse, preto tam ide človek lôžkovým vlakom a nie autobusom
Jízda autobusem se prodlouží o cca 10 minut (z Opatije do Rijeky je to 12 km), ale o tuto dobu se zase zkrátí cesta vlakem. Navíc při pohledu na mapu vypadá prostranství před nádražím v Opatiji o hodně vhodnější pro hromadné přestupy (v Opatiji je u nádraží slepá ulice s parkovištěm hned u kolejí, v Rijece vede kolem nádraží rušná ulice). Za Opatijí autobusy najedou na dálnici a nemusí vůbec projíždět Rijekou. Mně to připadá jako velice rozumné řešení, zvlášť pro rodiny s dětmi.
to je síce pekné, ale povedal by som že vlak kde má človek vlastné kupé kde sa môže natiahnuť je pohodlnejší ako chorvátsky autobus
ROZDÍL 20 MINUT, ČLOVĚČE!!!
ak si raz vyberiete navazny autobus z rijeky povedzme do hodiny (malinska bola napr. 48min z rijeka) aby ste dlho necestovali busom tak 20min je dost velky rozdiel
Já si naopak myslím, že reálně ten přestup v Opatiji ušetří čas v buse i celkový čas jízdy, u nádraží v Opatiji se najede okamžitě na dálnici a frčí se i kolem Rijeky..v Rijece je nádraží v centru a vymotat se tam na dálnici trvá delší dobu, než jet o těch 10km delší cestu uz z Opatije, ano měl to inzerovat, ale jinak to opravdu nehraje roli a nakonec pro Istrii se těch 10km ještě ušetří
Naopak, zkrátí to cestu autobusem, protože nebude muset projíždět centrem Rijeky směrem na jih a směrem na Istrii je Opatija blíž než Rijeka.
To je humbuku kvůli jednomu vlaku…
Na peníze od Leo jsem čekal tři měsíce, zde je nárok na 25% za zpoždění, jsem zvědav, jak rychle pošle RJ…
Je zajímavé, že personál o tom ani nekváknul, hlavně, že opakuje autobusy…
Myslím, že u RJ to bude podobné. Při ztrátě čtvrtiny jízdného se již dostává do dost veliké ztráty, když na to aby byl na nule je třeba 90 % obsazenost.
Návazné autobusy čekají a kdo jel jen do Rijeky tak ho ta hodina ráno snad nevytrhne.
Jak už jsem v minulém článku k této události předvídal, tak zpoždění vlak opravdu nabral. Zatím 70 minut. Je hezké jak se informace o pasové kontrole liší iDnes tvrdí, že to je kvůli pasovce na hranicích, ale tady se píše, že ta proběhla bez problémů, tak kde je problém.
Další věc co bych chtěl zažít je cesta v ve vagonu nedej bože kupé s uřvaným děckem. Hlavě že chtějí dělat tichá kupé pro rodiny s dětmi, to bych chtěl vidět co pak s tím uřvaným děckem, asi ho vyhodí z okna. Ať žijou nezapomenutelné zážitky.
Jestli duverujete více redaktorovi média, který cestou ztratil doklady, je to pochopitelně vaše věc
7:26 :)). Zatýkat se mělo už několik měsíců zpět. Ve Strakovce..
Také mne to pobavilo a naše myšlenky šly velmi podobným směrem. 😃
proc to zdrzeni v zaveru cesty?
Chorvatská hraniční kontrola.
A ne spíš jednokolejka a řízení provozu nastavené na pár osobních vlaků denně, do kterého se najednou nacpal zpožděný mezistátní RJ?
Tak tak, řekl bych, že hlavním důvodem bude pověstná infrastruktura chorvatských železnic. Z vlasntí zkušenosti vím, že je to dost Balkán, v tom pravém slova smyslu.
Ano, balkán v plný svý podstatě. My v Zadaru 3 dny překládali zboží… byť vlastní překládka trvala tak 2 hodiny.
Hlavně jste prostě na Balkáně.
Ona ta cesta k moři asi nebude nic moc pro člověka, který preferuje klid na cestu a ne párty. Na jiném webu se v online reportu píše:
23:50 Po detailní exkurzi celého vlaku bychom společnosti RegioJet doporučili rozdělit místa ve spacích vozech na „mladiství, bavící se“ a „rodinky hledající nejlevnější cestu k moři“. Spory o nalezení nočního klidu se linou celým vlakem.
23:30 Poslední vůz soupravy, paradoxně s číslem 1, nese všechny známky anarchie. Vůně zakázaných látek, mladí lidé s lahváčem v ruce a undergroundová hudba linoucí se z JBL reproduktorů určují atmosféru tohoto spoje.
To by se v budoucnu dalo vyřešit prostým zdražením jízdenek. Ty ceny, které jsou teď, jsou beztak jen zavádějící a akční, aby se to lidé naučili používat.
Až se jízdenky zdraží, tato sorta lidí se zase přesune do FlixBusu apod.
Byl bych spíše pro to rozdělení než zdražení. Osobně jsem radši, když místo dvaceti autobusů stejným směrem jede jeden vlak, už kvůli zátěži pro okolí (včetně sebe).
ty ceny platia pocas celeho obdobia a ako niekto s deckami kto nad tym uvazoval rozhodne za takuto kvalitu platit viac nebudem, ked si vezmem ze malta letecky all inclusive z prahy priamym lietadlom v normalnych casoch vychadza narovnako ako toto chorvatsko s vlakom, ubytovanim a naslednym platenim stravy silne pochybujem ze by dotycni mladi robili party v autobuse, ten na to nie je priestorovo stavany narozdiel od kupeciek a ak by listky zdrazili tak sa to oproti lietadlu uz neoplati vobec, uz teraz to vychadza porovnatelne s tou maltou, ak zdrazia este viac tak to uz je absolutne konkurencieschopne… Číst vice »
Vlak má 12 vozů. Jsou části, kde je klid, jsou části, kde ne. Já si stěžovat nemohu, vyspal jsem i bez vůně zakázaných látek:)
Jenže předem nevíte, kam vás místenka uloží. Třeba moje dcera s vnučkou by jela ráda taky, ale předem právě mluvila o tom, že se bojí, aby kolo nebyli takoví, kteří cestu pojmou jako jeden velký mejdan. Nevím, možná se to časem porovná, ale mám takové neblahjé tušení, že s Reiojetem budou většinou jezdit hlavně mladí, tak jako po ČR. Pro mladé rodiny s dětmi, které mají nízké příjmy bude taková cesta očistec
ano, souhlas. myslím, že by šlo lépe rozdělit vlak podle skupin cestujících, je to první jízda.
povedzte dcere nech sa pozrie na airstop.cz a kupi priamy let od nemeckej cestovky, uz teraz vychadza all inclusive malta na porovnatelnu cenu ako chorvatsko vlakom s ubytovanim a extra peniazmi na stravu tiez som nad tym uvazoval, ani nie tak kvoli financiam ako ze zena nechce za momentalnej situacie letiet x hodin v lietadle a chytit virus, predsa len vo vlaku sa clovek zavrie vo svojom kupecku, ale inak aj prist vyspaty na druhy den bez opletaciek na letisku nie je zle, ale ak to nie je rozdelene tak fakt nemam chut byt vedla pubertakov co mi tam budu… Číst vice »
To rozdělení na klidné rodinky a neklidné mladistvé je ale dost omyl. Mnohé rodinky nejsou klidné ani trochu a mnozí mladiství netouží po hluku.
Jednodušší by bylo rozdělení na tiché a hlučné vozy, těch tichých by měla být nejméně polovina a tam ani nemají co pohledávat televize nebo monitory.
Já myslím, že je tak to Jančurovo vyjádření (viz výše v reportáži) myšleno. Prostě ten vlak rozdělí na klidnou a hlučnější část.
Snad ano. Jde ale také o to, aby dopravci obecně pochopili, že těch tichých míst musí být dostatek. Teď to tak rozhodně není.
Zajímalo by mě jak to bude rozdělovat když už má většinu vlaků prodaných, z větší či menší části. Já tedy pojedu s rodinou v srpnu a taky bych uvítal rodinný vůz. Sice se tam může ozývat dětský křik, ale ty děti jdou spát určitě dřív než mejdanisti. A vzhledem k tomu že se vstává už v 6 ráno (čekal jsem později) na kontrolu dokladů, tak bych sám rád šel spát dřív než o půlnoci.
Tak zrušit místenky a všechny cestující upozornit přes SMS, aby si vybrali misto
to by mal rozdelovat skor steward nez to nechavat na cestujucich resp. to moze rozdelit system vopred a akurat zaslat spravu o zmene vozna a kupecka
Vím já? Třeba budou pasažéry kontaktovat (maily na ně mají) s tím kdo chce klidnější část a kdo chce kalit až do rána a pak to nějak rozdělí. Jistě si nějak poradí.
problem je ze tu kalbu vopred prizna malokto
mali by to radsej delit vyslovene podla veku, ak tam su decka automaticky tichy voz a prioritne od najvyssieho veku smerom nadol to davat do tichych vozov a do hlucnych pozoskupovat najmladsie bezdetne rocniky
A když se ten bezdětný nejmladší ročník bude chtít vyspat, tak má smůlu? To opravdu není dobrý nápad.
rozhodne s tým má menší problém ako párročné decko alebo staršie osoby pri nedostatku spánku, to je realita
niečo iné je byť 20tnik po zlej noci a niečo iné 50tnik po zlej noci
Hlavně aby personál měl „koule“ na ztišení kokota, co buzde dělat brajgl v tichý části.
U mezinárodní přepravy to asi bude náročnější. U vnitrostátní bych odhadl, že většina lidí z vlakových čet ty koule má. Černý pasažér nebo třeba obtěžující pasažér už opravdu nemusí být problém, stačí zavolat Policii pro vyloučení z přepravy. Blbé je to jen pro ostatní cestující, kteří vyfasují zpoždění při čekání na Policii.
vacsina voznov su lozkove kupecka bez nejakych TV a monitorov, takze netusim o com rozpravate, ist na sedacke by tam mohol len masochista
Dneksa si veze „TV nebo monitor“ každý s sebou svůj (někteří i s reprosoustavou) a hluk se s tím dá dělat parádní.
Na fotografiích z této cesty jsem těch monitorů na sedačkách viděl docela dost.
mozete mi napisat percentualne aky pocet pasazierov ci voznov tvoria tieto sedacky, ked nesuhlasite s tvrdenim ze vacsina pasazierov a voznov su lozkove vozne?
:.-)))
Nejdřív mi Vy zkuste říct, kde jste přečetl, že nesouhlasím s tím tvrzením. Já jen napsal, že na fotkách je hodně monitorů na sedačkách. Což je.
Já samozřejmě netuším, kolik v tom vlaku bylo jakých míst, také je mi to jedno. Nikdy tím vlakem nepojedu.
Je dobře, že je Inferno až na konci vlaku – určitě to není náhodou a Student Jančura na to promyslil dopředu. Aspoň bude při příští jízdě Student mít jistotu, kam připnout rovnou vagon z cirkusovýho zvěřince. Až paviáni, co veze Student k Chorvatům umýt a koupat, zapálí Maďarům zakázanými látkami pšenku, to bude pak v Zala úvrať!
Zpoždění na příjezdu bude 70-80 minut…
Bude se vracet jízdné ? Dle EU by se mělo vracet 25% .
V takových případech musí cestující zažádat sám. automaticky se takové věci nedějí.
ČD vrací v takových případech jízdné? Odkdy?
To nevím zda vrací, ani si nepamatuji, kdy by měl vlak se kterým jsem jel více jak hodinu zpoždění. A to u žádného dopravce. Co vím tak taková zpoždění mívá Leo, ale tím nejezdím. A těch 25 % je nařízení EU, tak myslím, že ČD vrací.
Tak to moc vlaky ČD nejezdíte.
To tedy jezdím a hodně často. Řeč je o zpoždění více jak hodinu.
Tak třeba v zimně Ex Praha – Púchov a zpět, tam bylo zpoždění přes hodinu na denním pořádku, ale že by něco vraceli nebo personál vlaku na tuto možnost cestující upozorňoval, tak to ani omylem.
Ja som pri meskani medzistatneho spoja o viac ako hodinu (s medzinarodnym cest. listkom) vzdy dostal kompenzaciu, akurat im to treba napisat, automaticky to nerobia.
Cestující má nárok zažádat o kompenzaci dle nařízení Evropského parlamentu. automaticky se částky nevyplácí, protože k tomu potřebujete zpožděnku, kterou dostanete na vyžádání. Jelikož spousta dopravců má neadresné jízdenky, není možné vyplácet automaticky kompenzace všem. Proto je třeba o ně zažádat.
ČD vás při dvouhodinovém zpoždění cestou do Prahy klidně vyhodí z vlaku v 11 večer v Kolíně a když protestujete dozvíte se : No pane, ta souprava už dávno měla být v Hradci.
A to se vám stalo kdy?
zrejme si neuvedomujete rozdiel medzi vnutrostatnou a medzinarodnou prepravou
Len v prípadoch zavinenia zo strany dopravcu. Ak sa vlak zdržal v pohraničnej stanici, tak s tým dopravca ťažko mohol niečo robiť.
Dopravce je opravdu povinnen vystavit cestujícím, kteří si o to zažádají kompenzaci za zpozdění vlaku. (Jsou stejně jako v leteckém sektoru i zde výjimky). Pro mezinárodní dopravu při takovém zpoždění (60-119 min) je důležité, aby jízdenka stála minimálně 16€ a potom má cestující nárok na odškodnění ve výši 25 % jízdného. ČD samozřejmě se těmito pravidly řidí a dokonce o nich své cestující informují. Když však jedete někde po Čr pár kilometrů, tak na nic nárok nemáte, protože minimální kompenzace musí být 100 Kč (400 korun musí stát jízdenka při zpoždění 60-119 min, respektive 200 korun při zpoždění nad 120… Číst vice »
A neplatí i to, že způsobené zpoždění musí zavinit dopravce a ne třeba majitel kolejí?
Vše se řídí nasledujícím: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32007R1371&rid=2 Ale výjimky pro vyplacení kompenzací jsou specifikovány v příloze I kapitola II oddíl IV: 1. Dopravce odpovídá cestujícímu za škodu, která vznikla tím, že v cestě nebylo možné pokračovat téhož dne kvůli od- řeknutí, zpoždění nebo zmeškání přípojného vlaku nebo proto, že pokračování v cestě nebylo za daných okolností únosné téhož dne. Náhrada škody zahrnuje přiměřené výdaje, které cestujícímu vznikly v souvislosti s přenocováním a infor- mováním čekajících osob. 2. Dopravce je této odpovědnosti zproštěn, je-li odřeknutí či zpoždění spoje nebo zmeškání přípoje vyvoláno následu- jícími důvody: a) okolnostmi, které nemají původ v železničním provozu… Číst vice »
Dobre rano pane Sura. Dekuji za takovy online cteni.. Vcera u vecere jsem se posmal a dneska u snidane taky. Super. Dobro dosli jaaaaj. 😀 Za me ma mate jednicku i s panem Jancurou. A ty hejty ohledne piva a wifiny. Sakra uz lidi, jsme pivni narod a toz na dovolenku piva proste patri a jak za starych casu si muzete normalne pokecat ne? Ci vazne musite posilat selfiny 15 hodiny vkuse??. Jen doufam, ze jste se chovali slusne ve vlaku. Uzijte si vsichni dovolenou. Tesim se s vama vsema.
https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/vlakom-za-odmor-cesti-dolaze-na-ljetovanje-u-hrvatskoj—611276.html
Ideální by bylo dorazit autem do Břeclavy a nasednout. Ale tam mají d. všude parkovací automaty a v okolí nádraží schválně všude modré zóny. Takže musíte přes město s kufrem.
Když někdo kritizoval nepřítomnost zásuvek a WiFi v některých vlacích, jen jsem se tomu smál. Ale dnes je prostě takový trend. WiFi a zásuvka je požadována na každé i sebemenší lokálce, i když s ní člověk jede třeba jen deset minut a mobil nestihne skoro ani zapnout. Ať se na mě pan Jančura nezlobí, ale teď musím tu kritiku napsat sám. Toto není nějaká lokálka, ale mezinárodní rychlík a ještě mohutně propagovaný. A na takový vlak dát vozy, ve kterých lidé pojedou více jak patnáct hodin, bez možnosti si dobit cokoli. To je ostuda. K čemu tam je pak potřeba… Číst vice »
Dvě slova: Power banka.
vela stastia napajat notebook z powerbank
Tak na delší trasu snad každý bere power-banku… V busu také nemám zásuvky.. Na druhou stranu… Co bych chtěl za 800 korun…
V dalkovem busu zasuvky prave jsou. Stejne tak ve velke casti lehatkovych vozu na Ukrajine je zasuvka tez. Pokud ne primo v kupe tak aspon na chodbicce se sklopnym sedadlem. Takze me prekvapuje ze vlak uvadeny jako moderni luzkovy o neco dale na zapad zasuvky nema.
Vlakem jsem nacestoval hodně i dálkových jízd. Není nic pěknějšího než koukat na okolní ubíhající krajinu, povídat si u toho a třeba si dát pivko. Mobil v dnešní době vydrží určitě víc jak 15 hodin, notebook určitě aspoň 6 hodin. Takže za mě radši dobrý servis, pohodlné lehátka/lůžka a pohodoví spolucestující. Pochopil bych že WiFi a zásuvku někdo vyžaduje na vlaku z Prahy do Olomouce, kde jezdí denně a čas využívá pro práci, ale Wifinu a zásuvku v tomhle dovolenkovém vlaku fakt nutně npotřebuji 😀
no muj notes vydrzi 2,5 hodin. ale proc na vejlet k mori tahat proboha notebook??
aby ste si mohli vo vlaku (ci aj na dovolenke) pustit film miesto zirania na cierne okno nez zaspite o polnoci? to ze je niekto na dovolenke navyse neznamena ze nemusite obcas vybavit naliehavy pracovny email
No a vidíte, jsou lidi, co wifi i zásuvku potřebují…
Lidi už neumí rozdělovat důležité od zbyteného… často zbytné poéívýšili na důležité…
ktory mobil vydrzi 15 hodin aktivneho pouzivania (nie nepouzivany na prijme)? u absolutnej vacsiny mobilov budete rad za polovicu, u niektorych nedosiahnete ani tretinu
notebooky tiez len novsie, predstavte si ale ze ludia pouzivaju aj x rocne notebooky s opotrebovanou bateriou
marne premejslim, jak jsem se mohl dozit sveho veku bez wifi a zasuvek ve vlaku… zatim nikdy jsem wifi nepouzil a zauvku jen jednou, kdyz mladymu dosla baterke v mobilu
Dado já také nepoužil, proto jsem se vždy nad tou kritikou spíše usmíval. Zaráží mě to, že ti obvyklí kritici, kteří chtějí mít wifi i v moráčku z Horní dolní do Dolní dolní teď mlčí a tam, kde by být asi měla a není, je v pořádku. Copak cestující který zaplatí vyšší jízdné, nemá nárok si ani pustit cestou nějaký film a mít vlastně menší komfort, než mají cestující v Astrách?
to je na osobním uvážení. Já cestoval a cestuju bez modrých mrkajících démunů (obrazovak a displejů) V noci obvykle spím, ve vlaku nehulí, nepouším hudbu ( auž vůbec ne nahlas) neožírám se a neřvu. Koukám, nebo si čtu, nebo spím.
Ale je třeba si uvědomit, že to že to nepotřebuješ ty neznamená že to nepotřebuje někdo jiný
Zaměřil bych se na slovo potřebuje. Potřebuji jíst, pít, dýchat… podmínky nutné k životu… Opravdu nutně „POTŘEBUJI“ WiFi?
marne premyslam ako ste sa mohli dozit veku bez internetu a diskusii a napriek tomu sem prispievate
Tolik nenávisti? Proboha proč? Baví mě, jak mnohé komenty ukazují na závist nebo frustraci. Ať už proto, že sedím doma u kompu nebo proto, že nejede zrovna ten můj milovaný dopravce.
Jančura vypravil vlak a ten jede. Jak dlouho mu to vydrží kvůli možným omezením neví nikdo. Prodal třicet tisíc jízdenek, což je velmi slušné okresní město. Rád zatleskám každému dalšímu, který to zopakuje. A bude mi jedno jestli má vpředu žlutou, modrou nebo třeba růžovou lokomotivu.
ano plne s. vami souhlasim. a prave cestovani pres noc je to, v cem vidim i budoucnost. preprava v leze na dlouhou vzdalenost…
Ta úvodní fotka z hlaváku je ze včerejška? Že zelený nátěr ČD, jsem už hodně dlouho neviděl:) Jinak kdo umí, ten umí a druhej jen čumí. A to fakt rj nemusím:)
ano, včera
7:26 Vlak má zhruba 20 minut zpoždění, které nabral hlavně v Česku a Slovensku. V Lublani měl nastoupit i slovinský ministr dopravy, který byl ale včera zatčen. – Za korupci ze strany RegioJetu?😂
Třeba kvůli rozestupům? 😀
tvl:)
za to same, co vlade v cr normalne prochazi
Jo, tohle je úplně nejlepší část reportu 😀
Prý nákup zdravotnického materiálu:-)
Jenže nebyl zatčen ministr dopravy (infrastrukture), ale ministr hospodářství (gospodarsko razvoja in tehnologijo), což jsou narozdíl od Česka dva různí lidé z dvou různých politických stran.
Jé a kdy pojedou s tím zatýkáním za totáž do strakovky??
V Ilirske B je kontrola Slovincu v poho, jsem zvědav na Chorvaty do Sapjane…
Chorvati vètšinou s kontrolami nedělají problémy. Horší jsou Slovinci a nejhorší na příjezdu z Chorvatska, což se ukáže na zpáteční cestě, protože Slovinci chrání schengenskou hranici a někdy mají potřebu skenovat všechny pasy/občanky.
jojo Slovinci kdyz dostanou napad uradovat, tak to stoji zato!!!
Dobrý den, zajímala by mne konfigurace spacího oddílu. Nedají se spodní postele (nebo sedačky, nevím, jak to tam je) roztáhnout až k sobě? Takže vznikne dole velký spací prostor pro děti, ze kterého nemůžou spadnout?
Bohužel nedají, na toto je skoro lepší kupé se sedačkami, kde u některých vozů lze sedačky roztáhnout po celém prostoru kupé.
Jo přesně takhle jsme jeli s RegioJetem do Vídně a vyspali jsme se dobře (nebo aspoň já)
Myslím, že sledujeme zrození legendy středoevropského formátu. Ten vlak bude novou Vindobonou, budou v něm počaty stovky dětí a ještě za 50 let se na něj bude vzpomínat.
Jančura je génius sebe propagace,teď už to musí uznat i jeho nepřátelé na život i na smrt.
Myslím, že i Orientexpress bledne závistí 🙂 Kam se hrabe kaviár a šampaňské stolované pro Hercula Poirota před plechovkovým pivem…
Pro žluté Jsem rád, že se to povedlo, nepřeji nikomu anio chcíplou mašinu ani zatčení , ani další katastrofy. Dobro dolazite!
„Inteligence“ českých „podnikatelů“ je fakt neuvěřitelná. Vlastně přemýšlení celé společnosti je dost znepokojivé:
19:17 Za klíčové označil Radim Jančura před startem mít při cestě dostatek piv. I teď během cesty řeší, jak vlak v Praze vždy naložit. Právě nakládka celkem tří tisíc piv se ukázala jako jeden z největších problémů.
On Jen využívá toho, že jsme národ alkoholiků. Že se Češi nezabaví chvíli bez chlastu není Jančurova chyba. Je to smutné ale je to tak.
Já si nemyslím, že jsme národ alkoholiků. Sorry.
Asi tak, Jančura jen, jako každý normální podnikatel, reaguje na poptávku. Kdyby byla místo po lahváčích poptávka po salátu, tak by řešil jak naložit salát. To, že nemalá část našich spoluobčanů nevydrží půl dne bez zvýšené spotřeby alkoholu a místo „jednoho“ k večeři to do sebe lije pod tlakem už z Prahy (vždyť mám přeci dovolenou), opravdu není vina Regiojetu.
Ve vlaku jezdí ožralá bezohledná hovada. Nehledí na to, že jsou tam rodiny s dětmi. To je kultura cestování podle Jančury.
Pivo neni alkohol 😀
Je to Jančurova chyba, protože z vlaku dělá hospodu. Podporuje chlast.
A co jste dokazal Vy? 🙂
Tak je to vlak, kterym se jezdi na dovolenou, tak proc by si proboha nemohli dat pivo?
Ale to samozřejmě mohou, problém je, že u jednoho k večeři to pro nemalou část z nich prostě nekončí. Holt nemalá část našich spoluobčanů bez chlastu nevydrží ani 15 hodin
Nemalá část našich občanů jsou zdegenerovaní alkoholici, Jančurovi oblíbenci.
Dostat můžeš, ale ne chlastat až do rána a dělat bordel.
Právě, že Jančura je jeden z nejlepších podnikatelů ať chcete nebo ne, realita je prostě taková a já mu úspěch přeji
Podnikatel který využívá nízkých pudů alkoholiků patří do léčebny i s ostatními.
Jančura by měl jít na protialkoholické léčení. Pod pojmem VLAK si představuje pojízdnou hospodu. Lidé se jedou rekreovat a ne chlastat.
To je tak napínavé… 🙂
To už ano:
„…V Lublani měl nastoupit i slovinský ministr dopravy, který byl ale včera zatčen….“
Tohle chybi Smartwings ted hrozne moc. Pozitivni zpravy a obdobna akce. Kdyby udelali okruzni let za rozumnou cenu po Cesku (Ceskoslpvensku) treba, upozorni na sebe a ziskaji spoustu fanousku. Regiojet to udelal genialne.
Já jsem zase rád, že mi „na hlavu“ nepadá bordel ještě z okružního letadla. Stačí, kolik lidí „musí“ jezdit všude autem, místo aby si sedli spolu do vlaku či autobusu a ušetřili trochu paliva, když už mají cestu týmž směrem. Myslím si, že hlavní předností letadel jsou dlouhé, především mezikontinentální lety.
No a pak sem tady já, který se jezdí autem projet jentak 😂
Už jsme v Istanbulu?
„Podle šéfa společnosti Continental Railway Solutions byla Csorna jako zastávka vybraná kvůli blízkosti Györu.“
Odpuste mi hlupakovi, ale on se dal koupit listek do Gyoru? Nebo obecne listek stylu, vyskocim kdekoli to pribrzdi?
Jízdenka do Gyoru asi těžko.. na druhou otázku odpověď ANO
Tak se koukni na mapu – Gyor leží na trase Budapešť – Vídeň, navíc ta železniční trasa vede přes Komárom(HU)/Komárno(SK) (přes most) – takže skvělá dostupnost z celého jižního Slovenska i z Budapešti…
Otázka: Jak to má posádka s přestávkou? Kde teď odpočívají od půlnoci do 6 do rána. Jak dlouho je čistá přestávka v Rijece? Jedou rovnou zpět nebo tam je další posádka připravena? Zkrátka obecně kde odpočívá a jak dlouho….
To jako vazne online reportaz? Z cesty na dovolenou? Vzdyt vlakem k mori se jezdilo uz za dob ROH, jasne byla to Rujana nebo Mamaia.
Nezlobte se Honzo, ale informovat o stavu piva pri ceste vlakem neni hodno dopravniho webu. Muj nazor
Co ke roh co je Rujána co je mamaia
ROH revoluční odborové hnutí, Rujána, známé letovisko v NDR u Baltu, Mamáje oblíbené letovisko v Rumunsku u Černého moře.
Me to treba zajima. Koho ne, at to necte.
Hm, mě to třeba pobavilo a necítím se uražen. Smiřte se s tím, že žádný web se nebude ze 100 % shodovat s vašimi představami o tom, co má psát.
A pokud by se vaše představy rozcházely příliš, vždy můžete odejít a ozařovat sluncem své osobnosti nějaké jiné diskuse 🙂
slovensko, slovinsko. tady to má význam si to hlídat
viz. 01:20 Vlak pokračuje dál ke slovenským hranicím.
Třeba už je vrací…