lot
Cestovní ruch Dopravci Železnice

ON-LINE: RegioJet dorazil s vlakem k Jadranu, cestou nabral přes hodinu zpoždění

První vlak RegioJetu dorazil do stanice Rijeka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
První vlak RegioJetu dorazil do stanice Rijeka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

RegioJet úspěšně propojil vlakem Česko s Chorvatskem. S více než hodinovým zpožděním v 10:05 přijel první přímý spoj z Prahy do Rijeky. Zkušenosti z prvního spoje chce firma využít k mírným změnám v celém konceptu, například zavedením tichých oddílů.

Česko má po dnešku po několikaleté pauze přímé spojení k Jadranu, České dráhy dříve jezdily do Splitu. Pro RegioJet jde o druhou trasu s ubytovacími vozy, dosud jezdil přes noc do Košic.

Vlak jel přes Pardubice, Brno, Břeclav do Bratislavy, na maďarské území vstoupil v Rajce. Dál pokračoval přes Hegyeshalom a Zalaszentiván do Hodoše, ve Slovinsku přes Ormož a Pragersko do Lublaně.

Vlak nabral zpoždění už v Česku a na Slovensku, přes Maďarsko ho téměř stáhl. K velkému zpoždění došlo zejména na chorvatské hranici v Šapjane, kde vlak stál téměř hodinu. Až do Hodoše táhla vlak lokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu, přes Slovinsko státní dopravce SŽ, stejně tak v Chorvatsku tamější státní dráhy.

Nenaplnily se nakonec poplašné zprávy, že vlak může mít problém při průjezdu Slovinskem kvůli opatření o minimálních rozestupech cestujících.

První spoj, podobně jako několik dalších, byl již plně vyprodaný. I kvůli velkému zájmu se RegioJet rozhodl jezdit od 11. července denně.

Z první jízdy vlaku jsme přinesli on-line reportáž.

10:12 Konec cesty. Vlak dorazil do Rijeky. Děkujeme za pozornost.

10:01 Poslední kilometry před Rijekou nabízí zajímavé výhledy na Jadran.

9:55 Posádka RegioJetu má k odpočinku v Rijece pronajatý byt, večer se vrací zpět. Podle firmy je zájem o nasazení na tyto vlaky mezi zaměstnanci velký.

9:50 Přestup na autobusy probíhá bez komplikací, jsou přistaveny hned u stanice.

Stanice Opatija Matulji. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Stanice Opatija Matulji. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

9:42 Stanice Opatija Matulji. RegioJet zde má přestupní stanici na šest autobusových linek. Důvodem je vyhnutí se centru Rijeky.

Stanice Opatija Matulji. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Stanice Opatija Matulji. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

9:34 Trať svým stavem nepřipomíná úplně mezinárodní trasu. Je již vidět moře.

9:21 Podle Radima Jančury první jízda ukazuje, že v provozu dojde k některým změnám. Firma chce například vytvořit tiché oddíly zejména pro rodiny s dětmi, kde bude dříve večerka.

9:15 Po téměř hodině se vlak znovu rozjíždí a míří do Opatije a pak do Rijeky. Chorvatský úsek je kilometrově nejkratší.

8:57 RegioJet připravil pro cestující speciální informační „noviny“, v kterých jsou informace o přestupech či důležité kontakty.

Cestující dostávají speciální "noviny" s informacemi o příjezdu, návazných spojích či důležitými kontakty. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Cestující dostávají speciální „noviny“ s informacemi o příjezdu, návazných spojích či důležitými kontakty. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

8:46 Vlak měl podle jízdního řádu dorazit v tuto chvíli do Rijeky, zatím stále čeká v první chorvatské stanici. Pasová kontrola proběhla v pořádku.

8:30 Do stanice přijel mezinárodní vlak Lublaň – Rijeka, bude mít přednost.

8:27 Vlak stále stojí ve stanici Šapjane.

8:12 Kontrola chorvatskou policií je spíše formální. Dochází k výměně lokomotivy, odpojila se slovinská.

Slovinská lokomotiva, která táhla vlak přes území Slovinska, v chorvatské stanici Šapjane. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Slovinská lokomotiva, která táhla vlak přes území Slovinska, v chorvatské stanici Šapjane. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

 

8:03 Vlak se doploužil do chorvatské stanice Šapjane.

7:31 Probíhá slovinská kontrola dokladů, nijak důkladná a spíše formální.

7:26 Vlak má zhruba 20 minut zpoždění, které nabral hlavně v Česku a Slovensku. V Lublani měl nastoupit i slovinský ministr dopravy, který byl ale včera zatčen.

06:30 Cesta zatím probíhá bez problémů. Vlak se pomalu blíží k chorvatské hranici, kde by měla proběhnout pohraniční kontrola.

06:00 Posádka oznámila ukončení nočního režimu, bude se podávat snídaně.

05:30 Příjezd do Lublaně.

02:40 Obávaný zákaz vjezdu do Slovinska nenastal, vlak po výměně lokomotivy v Hodoši pokračuje dál.

01:20 Vlak pokračuje dál ke slovinským hranicím.

01:05 Úvrať ve stanici Zalaszentiván.

0:00 Posádka ohlásila večerku, servis obnoví v 6:00.

23:48 Podle šéfa společnosti Continental Railway Solutions byla Csorna jako zastávka vybraná kvůli blízkosti Györu.

23:17 Vlak přijíždí do stanice Csorna, jedné z nejbizarnějších zastávek na trase. Město má 10 tisíc obyvatel, nepatří mezi turistické cíle. Zpoždění je zhruba půl hodiny.

23:00 Větší část míst (zhruba 300) je v lehátkových vozech. Lehátkové kupé má jednu nevýhodu: nemá vlastní zásuvku. Kupé jsou po čtyřech.

Lehátkové kupé RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Lehátkové kupé RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

22:50 Omlouváme se za dočasné výpadky, datové mobilní pokrytí v Maďarsku není zcela ideální.

22:28 Vlak dorazil do Rajky a vstoupil na maďarské území. Vlakvedoucím se stává zaměstnanec maďarské partnerské společnosti. RegioJet zde nakládá croissanty pro snídani.

22:18 RegioJet s denním provozem vlaků od 11. července počítá s nasazením dvou souprav, které budou jezdit proti sobě. Do 11. července bude na tuto trasu určena vždy jedna, vozy z této soupravy nebudou nasazovány jinam.

22:05 Přes dvacet minut trvá průjezd přes Bratislavu do Petržalky. Vlak míří do Rajky.

22:00 Startu vlaků do Chorvatska si všímají i zahraniční média. Text agentury Reuters vyšel například v New York Times.

21:50 Zájem o návazné autobusy není tak velký, jak RegioJet předpokládal, využívá je zhruba polovina cestujících. Autobusy nenavazují přímo v Rijece, ale již v Opatiji. Největší zájem je o cesty na Krk.

21:33 Se zhruba patnáctiminutovým zpožděním přijíždí vlak do Bratislavy.

21:23 Podle Ivany Kašické zatím v Chorvatsku v případě autobusů spolupracují s místními dopravci, dva autobusy jsou ale záložní od RegioJetu. Cílem je rozšířit spojení i na další dopravce, firma ale zatím nemá povolení pro provoz dalších linek.

20:31 Vlak přijíždí se zhruba desetiminutovým zpožděním do Břeclavi.

20:25 Jednou ze změn v palubním servisu je kavárna uprostřed celé soupravy. Stevardka chodí s černou kávou či mátovým čajem z vozíku, pro dortíky či kávy od baristy si musí cestující chodit.

Příprava kávy ve voze Regiojetu: Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Příprava kávy ve voze Regiojetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

20:05 Podle ředitelky RegioJetu Ivany Kašické nemusela kvůli spojům do Chorvatska omezit počty vozů na jiných linkách. Výjimkou je linka R8, odkud jsou některé lehátkové vozy. Ty nejsou kvůli slabé poptávce na lince aktuálně potřeba.

19:53 Brno, hlavní nádraží. Na nástupišti opět převažují mezi nastupujícími mladší cestující.

19:46 Vlak dorazil do stanice Brno-Židenice, prakticky nikdo nenastupuje.

19:37 Do Splitu je rychlejší autobus, proto raději nabízíme spojení do Rijeky, vysvětluje Radim Jančura v rozhovoru pro chorvatské novináře na palubě. Linku chce mít v provozu i příští rok.

19:30 Souprava má celkem sedm členů posádky, na každého stevarda či stevardku připadají tři vozy. V Bratislavě přistupuje ještě další posila. Přes Maďarsko jede vlakvedoucí maďarského dopravce, stejně tak ve Slovinsku a v Chorvatsku.

19:17 Za klíčové označil Radim Jančura před startem mít při cestě dostatek piv. I teď během cesty řeší, jak vlak v Praze vždy naložit. Právě nakládka celkem tří tisíc piv se ukázala jako jeden z největších problémů.

18: 57 Jak je to se zavazadly? Cestující mají více možnosti: v lehátkovém kupé je speciální prostor nad chodbičkou. U vozů Astra je standardní prostor nad sedačkami a ještě speciální prostory pro skladování zavazadel. Pro tento vlak je zrušeno dětské kupé, to slouží jako uzamykatelný oddíl, kam se vejdou i jízdní kola. Každé zavazadlo do tohoto kupé je označeno. Přeprava je zdarma.

Dětské kupé jako skladiště pro zavazadla. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dětské kupé jako skladiště pro zavazadla. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

18:48 Prohlídka celého vlaku. Převažují hlavně mladší cestující, ve vlaku zejména v lehátkových kupé je i dost rodin s dětmi. Povinnost nosit roušky někteří dodržují, někteří ne.

18:25 Pro novou linku má RegioJet speciálního průvodce palubním servisem. Ten se neliší příliš od dálkových komerčních linek RegioJetu: káva a voda zdarma, dortíky za 10 Kč, pivo za 20 Kč (Bernard, Chotěboř).

Průvodce palubním servisem pro linku do Chorvatska. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Průvodce palubním servisem pro linku do Chorvatska. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

18:15 Vlak zastavuje v Pardubicích, kde přistupují desítky cestujících.

18:06Bylo mi jasné, že nás mohou zachránit pouze Češi a ne cizinci,“ říká Radim Jančura, jak ho napadly vlaky do Chorvatska. Firma dnes spustila další projekt Partyja.cz, kde nabízí pronájem celého penzionu pro uzavřené skupiny.

17:55 Vlak má celkem dvanáct vozů, jede na lince dříve končící v Bratislavě. Pro tyto cestující je vyhrazen ale jen jeden vůz, jinak je celá souprava v prodeji pro cesty až do Slovinska a Chorvatska. Vlak je podle Ondrůje plně vyprodán, pouze dva vozy jsou vyčleněny pro novináře a hosty. Na zpáteční první vlak z Rijeky je prodáno již přes sto jízdenek.

17:47 Na palubě je i chorvatský stevard Želko, který je zaměstnancem RegioJetu a pracuje běžně na linkách z Prahy do Bratislavy a Vídně. Kromě češtiny a angličtiny tak mají hlášení i v chorvatštině. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje je o jízdenky zájem i u chorvatských cestujících.

17:38 Vedoucí vlaku informuje cestující o řadě organizačních pokynech. Zejména o nutnosti vyplnit dopředu registrační formulář pro cestu do Chorvatska i povinnost nosit roušky.

17:21 S minutovým zpožděním vlak vyjíždí z pražského hlavního nádraží. V čele je lokomotiva Siemens Vectron.

Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

17:15 Odjezdu jsou přítomné velvyslankyně Chorvatska a Slovinska. Jde o projekt, který vznikl díky koroně. Měsíc jsem firmu vypínal, pak ji opět rozbíhal, řekl při improvizované tiskové konferenci.

Velvyslankyně Chorvatska (vlevo) a Slovinska před odjezdem vlaku do Rijeky.
. Velvyslankyně Chorvatska (vlevo) a Slovinska před odjezdem vlaku do Rijeky.
Odebírat
Upozornit na
guest
593 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Shark

Tak si to pěkně zapamatujte, může to být poslední. Pokud bude vláda přihlížet tomu chaosu v Karviné, tak budem jezdit tak prstem po mapě

Bob

Kolik cestujících vystupovalo v Lublani? Pro mě osobně zajímavější destinace než Chorvatsko.

David

Opravdu byl budíček v 6:00 pro všechny cestující, když pasová kontrola byla až v 7:30? Vzhledem k tomu, že v Šapjane se ještě hodinu stojí, mi to přijde u komerčního vlaku jako zbytečný opruz vstávat v 6 a pak 4 hodiny koukat, že se vlak pomalu blíží k moři.

...

To jste se stihl tak akorát jednou vykoupat na městské pláži a dát si lignje na žaru a jedno Karlovačko, ne? 🙂

TomikV

Joo Chorvati, tam to vždycky fungovalo jen v případě, že jsem vzal pár plechovek zrzavého moku a pak již se frčelo a jednou to prošlo i rodině, co zapomněla pas pro jedno z dětí doma.
Ale na to postupem času personál RJ taky přijde.
Jinak přeji příjemnou cestu i zpět 🙂

David

Honzo, děkuji moc za rychlou odpověď. Snad se časem prostoje v Šapjane zlepší. Mě osobně to nevadí, ale odpovídejte několik hodin malým dětem na otázky „kdy už tam budem“, když cíl je 30 km daleko.

Zaro84

„cestou nabral přes hodinu zpoždění“

Dotaz na autora – znamená to tedy, že všem automaticky vrátil 25 z ceny jízdného? Nárok na to dle ES 1371/2007 mají všichni. Dle webu to vrací automaticky, tak by mě zajímalo jestli tomu tak bylo i v tomto případě.

noerf

Zaro84: záleží na tom, zda-li byla chyba na straně dopravce nebo někoho jiného. Vzhledem k tomu, že vlak stál v Chorvatsku nepřiměřeně dlouho na hranicích, byla chyba zřejmě někde jinde než u dopravce.

Josif

To není pravda, nezaleží na tom, protože RJ má v přepravních podmínkách, že takto kompenzuje i nezaviněné zpoždění.

Petr766

Nemá

Zaro84

To nařízení které jsem citoval výše platí pro jízdy v rámci EU bez ohledu na to kdo jej zavinil. Proto se ptám jestli to RJ vyplatil automaticky, když na to nárok je a jízdenky jsou vázané na konkretní spoj.

Peet

To je ještě oslavnější článek, než když Thomas Alva Edison, vynalezl žárovku! To je fakt taková bomba, že do Chorvatska dojel vlak s koupákama? Kdyby to byla cesta vlakem kolem Světa, tak bych asi nic neříkal, ale pak se nedivme, že si z našich koupáků, dělají všude po světě srandu.

Pavel

Oni si nedělají z našich Koupáků srandu kvůli vlaku. Srandu si dělají kvůli tomu, že naši Koupáci jsou schopni a ochotni platit za obdobnou cestu letadlem i 500%, toho, co Koupáci z Rakouska, Slovenska, Maďarska, Polska a Německa a odjinud. A že si necháme všichni doslova kálet na hlavu od páně Šimáně! S vlakem to nemá nic co k dočinění. Tenhle vlak je navíc 1. postkoronavirový po uzavření hranic a proto to svět, nejen Čechy, zajímá. Až pojede vlak brzy po osmý nebo po devátý, neštěkne po něm, kromě nejbližších rodinných příslušníků a ubytovatelů v Chorvatsku, ani pes, jak bude… Číst vice »

Dalibor

Ano, je.

Petr766

No není to modrý vlak, tak je to špatně

Lech Malý

Tak jsme na dopravním webu, událost bych svým významem přirovnal k otevření nového silničního obchvatu nebo kousíčku dálnice. Nebo spuštění nové letecké linky. Nad tím byste se taky ráčil tak vofrňovat?

Zoran

Chodil na web o dopravě, ale psali tam o vlacích, tak tam chodit přestal 😀 😀

Indian

Á propos, už dodělali Chorvati rekonstrukci přednádraží?

Indian

Smutné, že Chorvati nechali vlak z ČR předjet vlakem z Německa (v tom Šapjane to byl nejen vlak z Lublaně, ale také z Mnichova). Dávají nám tak najevo, kdo je pro ně důležitější?

MartinS.

No oni nechali mimořádný sezónní spoj předjet pravidelným mezinárodním vlakem. A kdyby nebylo korony, byly by v něm řazeny kromě vozu (vozů) z Mnichova řazeny také vozy z Budapešti.

Jaaa

Mi přišlo vtipný, jak někteří tímhle vlakem jedou proto, „že četli Vraždu v Orient Expressu“ a tak si taky jednou chtěli zkusit jet lůžkovým vlakem přes noc. 😀 Jako kdyby noční spací vlaky přes naši republiku nejezdily léta. Ono to v podstatě znamená jenom tolik, že ČD mají z 90. let stále příšernou pověst. Ačkoli služby JLV v lůžkových vozech jsou (na rozdíl od strašných Wagon Slovakia Košice) na překvapivě velmi vysoké úrovni za danou cenu a RGJ podle mne nemůže se svými Bc takové úrovně se současným přístupem nikdy dosáhnout. Ale lidem to nevadí, protože jdou primárně po „pocitu“,… Číst vice »

Vladoca

Počítam , že si v reštauráku na Slovensku nešiel , lebo by si nenapísal takú blbosť, to skor by som povedal , že JLV je daleko na horšej úrovni, boli sme niekolkokrát PUchov- PRAHA a poviem ti , že stačilo, ráno sme šli, nedalo sa nejesť, išli sme poobede, už nebolo čo jesť , katastrofa.

NaučSeČíst

Pan Jaaa psal o službách v lůžkových vozech, tak proč sem taháte restaurační?

Vladoca

a este som zabudol, písal som sťažnosť priamo z vlaku a je to už vyše roka zatial som nedostal odpoved. Také super sú JLV.

KarelF

Tak to můžu napsat obráceně. na WSK při jedné z cest do Popradu byla klima přímo pod de lux lůžkem tak uřvaná, že spali jen děti a všichni ostatní se zmohli tak na mžourání. Vše jsme si dospali po příjezdu na hotel a také super sú WSK. Prajem príjemný deň na slovensko a neberte to tak vážně to se prostě holt někdy stane 🙂

Ketchup1970

Vladoca , pobratim môj , lebo to , čo ste zažil bola frančíza a nie originál JLV. Čo samozrejme nič nemení na tom , že ste mohol byť nespokojný.

Petr766

Ta to premiova lahvicka s vodou u ČD to je o ty dva levely výš….

Jaaa

Hm, tak mne překvapila hlavně bohatost snídaně, potom taky čistota celého kupé, prostor na spaní byl OK, a přístup stewardů. Když jsem si třeba zapomněl špunty do uší, tak mi je se slovy „tohle bychom měli prodávat“ prostě dal. Atd.

Zatímco u WGS jsem dvakrát ani žádnou snídani nedostal, přestože jsem na ni měl nárok. Vozy staré a špinavé a stewardi opakovaně otřesní. Už s nimi nikam nejedu.

Lech Malý

>Regiojet je momentálně prostě „cool“, i když jeho služby jsou o dvě úrovně níž.
I ve srovnání s Jadran Expresem? Na něm jezdilo co?

Jaaa

Nevím co je/byl Jadran Expres. Porovnávám svou cca pětiletou zkušenost.

Dáda

Moc děkuji za fotky, vydají za stovky slov. Jsem rád, že vše dopadlo dobře a doufejme, že se linka udrží a bude dobře sloužit. Škoda toho zpoždění.

BR193EEL

Pane Sůra děkuji za fotku stanice Opatia – Matuji, má své kouzlo.

Jaaa

Jj, typická Itálie. 🙂

Jiří Kocurek

No ti by vás hnali. To je jako říct portugalci, že je španěl.

kakov

jenže tahle část HR byla docela dlouho pod itálií, takže stopy tam jsou

Indian

Tak v dávné minulosti bylo celé středomoří italské, což je na té architektuře dost vidět.

Aleš

Ale ne v době, kdy se stavělo nádraží v Matulji.

MartinS.

Na Istrii by Vás nehnali. Na Istrii na mnoha místech fungují i chorvatsko – italské nápisy. Istrie se svým vztahem k Itálii netají.

KarelF

Tak na většině nádraží v ČR je také vidět podpis Rakouského CK mocnářství 🙂

Aleš

Pokud se nemýlím, tak se to nádraží stavělo za Rakouska, Itálie v té době byla hodně daleko.

Jaaa

OK, díky za info. Nicméně já si takové světlé kamenné stavby železničních budov s barevnými okenicemi pamatuju z Itálie. 🙂

Lech Malý

Super reportáž, možná bych uvítal průřez reakcemi cestujících: Neutrální, nadšení z neobvyklého zážitku, nebo i zklamání z příliš dlouhé cesty na sporém lehátku? Nebo ode všeho trochu? Jak to dávaly rodiny? Pro děti to mohl být zážitek.

wxdf

Pane Sůro, sledoval jste prosím trasu vlaku ? Na https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?030,9362479,9368764#msg-9368764 se totiž hádají o tom, že prý vlak musel na nádraží Csorna mít úvrať. Já takovou nutnost tam na mapě nevidím.

Džamel

Csorna se jen zastavilo a jelo dále, úvrať byla později….

Lech Malý

No a Maďarsko teda komplet pod drátem, milý Marconi?

Vnější pozorovatel

Hm, asi se svezu

Kirak

Prej odebral to z R8. Že je tam o to malý zájem. Není divu když spoustu lidí znechutil tou svojí mastnou cenou. Člověk nepojede o půlnoci aby za ten jeho kvalitní vagón dal crnu nižšší než ČD předevčírem jsem se díval dalekohledem na Smíchov a mohl jsem se zhrozit z toho vozu co stál a s největší pravděpodobností měl namířeno do Chorvatska nebo na R8.

Zdravý sluch

Nesmrteľná teta?

Dan

Jsem se díval dalekohledem na Smíchov… A hned všechno vím.. OMG. Lidská hloupost na závist nezná hranic

Ludva

Jestli to skutečně odebral z R8, jako že to tak vypadá. Ty příšerne lehátka jsem tam skutečně viděl. Pak by mě zajímalo co bude dělat, až se teď o prázdninách zájem zvedne. Poslední roky se vždy přes léto počet cestujících zvedal a letos se ještě ke všemu očekává zvýšený zájem o domácí dovolenou a cestování. Nemá náhodou ve smlouvě nařízenou rezervu? Neporušil tímto smlouvu? RJ si na R8 již dost dlouho dělá co chce.

Zdravý sluch

Ludva, vy ste idiot. Prepáčte.

Ludva

Mě urážky nevadí 😀. Ani to, když mě občas mají za tzv. modrou gumu i když nejsem. A to jen proto, že nejsem, jako většina, radostí bez sebe a zaslepeny že dojel, takže vidím i určitě nedostatky a poukážu na ně. A víte kdo se většinou uchyluje k nadávkám a urážkám 😀 ?

kom

však má má Ludva pravdu R8 je děs

X 1

Když si vzpomenu co tam jezdilo před tím, tak to zas takovej děs není.

Kom

Rozdíl oproti předchozímu stavu je jen v barvě vozidel, je to z bláta do louže…

Dáda

Vaše SELEKTIVNÍ PAMĚŤ byla vymazána 15.12.2019?? Jel jste tam někdy předtím? 1. třída 306Kč, jestli se nepletu, v rámci toho ŽÁDNÁ služba navíc. Klima = 0 Občerstvení = 0 (občas minibar s vozíkerm, pak to bylo v pohodě, ale často, velmi často bez jakéhokoliv občerstvení) JAKÉKOLIV SLUŽBY NA PALUBĚ = 0 WiFi =0 (nicméně to mi nevadilo, nepotřebuji ji)atp. Jen si vzpomeňte, co tam jezdilo za vozy!!! Už mne to nadávání na R8 a Jančuru fakt sere. Ano vydělává. Proto má firmu, aby vydělával. co se týče nadávání na faktury opět opakuju nikdy nám nedlužil ani den po splatnosti. Tzn.… Číst vice »

kom

Pamatuji si velice dobře co zde jezdilo… když to porovnám tak za současnou lepší přesnost a krapet pohodlnější vozy se platí teplotní nepohodou, občerstvení je stejné jako předtím, většina z toho není …. fakt nevím co je na této lice nyní tak super, vidím rozdíl jen v barvě vlaku, na to jak se RJ chvástá jak se super dopravce je to tragikomedie, je škoda že zde není stejná kvalita souprava jako třeba na krušnohorech…

Petr766

V čem?

Dáda

Pane, pokud chcete spekulovat najděte si smlouvu. Je v registru smluv, než začnete žvástat kraviny.

Ludva

Nežvástám kraviny. Jistě je ve smlouvě určena kapacita s jakou mají jezdit. A když sami přiznají, že z té linky stáhly vozy, tak zřejmě tu kapacitu nedodržují. Co je na tom za kravinu?

Chronosphere

Kravina je to komplet.Stáhli lehátka,nasadili sedačky. A jestli mají v Bohumíně stejnou smlouvu i ČD, které posílají na tratě vraky hlava nehlava,teda smlouva nesmlouva, a o žádných zálohách ani dechu ani slechu, tak má pan Ludva jednostranné vidění.Holt modrá guma.

Dalibor

Zřejmně je to kravina.
Co třeba předpokládat, že má RJ v zásobě pár vozů, který jen čekaj kdyby bylo potřeba posílit…
Nehledě k tomu, že díky „rýmičce“ byla i v rámci objednávky kapacita ponškdu snížena, nejen RJ ale i jiným dopravcům.
Vezte, že kdyby RJ nedodržoval podmínky tak oznamovatelů se najdou zástupy.

a8n

O prázdninách nikdy na R8 posily nejezdily a ani podle smlouvy nejsou požadovány, možná s výjimkou červencových svátků.

navratp

Odkud jste se díval dalekohledem na Smíchov? Z Brna nebo Bohumína?

švestka

Z domu odborů.

Jiří Kocurek

A zároveň provedl defektoskopii interiéru i podvozků. Měli by ho zaměsnat místo měričího vozu. Posadíte ho na sedačku a on vám tu trať proměří sám, odhlaí i lomy kolejnic.

Kirak

Bydlim v Praze u pankráce a zrovna jsem se byl podívat na vyhlídkové tsrase z jednich výškových budov.

Pražák

Tak kam se na Vás hrabe bystrozraký, na skoro 3 km poznat v jakém je vlak stavu. Armáda by Vás měla zaměstnat, ušetřila by za drahé průzkumné systémy. 😂

Dáda

Mastnou cenou? Furt je méně zamaštěná jak měly ČD loni touto dobou. Jezdím tam každej tejdena na naši pobočku, tj mohu srovnávat.

Petr766

R8 je porad levnější než s ČD

a8n

Zapomněl jste dodat: „když jedete v pět ráno“.

kom

dvojka stojí stejně…

Princ Krason

Zajimalo by mne co dokazali lidi co v teto diskuzy tak odsudzuji a dehonestuji cestujici v tom vlaku…

Zdravý sluch

Dokázali za rovnaké peniaze dôjsť s ČD ku hraniciam, zanadávať na súkromníkov a západný svet a s konštatovaním z že doma im nič nechýba sa otocit a ísť späť.

Zdravý sluch

Ludva môže závisťou puknúť. Gratulácie pán Jančura. ČD chodí kanálom teraz.

Tuzemák

Když tu čtu některé komentáře, napadá mě jedna otázka. Víte jakou barvu má závist? Určitě modrou.

Zdravý sluch

😆😁😆

Zdravý sluch

Viem si živo predstaviť ako sa režijky modlili aby sa nieco rozjebalo. A ono nie.

Ludva

A ono sa něco nerozjebalo? 80 minut zpoždění je nic. No možná by nebylo, kdyby kvůli tomu možná nemusel vracet část jízdného a pak se soudit o náhradu s tím, kdo to zavinil.

Dáda

Balkán. vzpone%mte si na vlaky ČD do Splitu. Dojel někdy nějaký na čas???

Ludva

A já snad někde tvrdil, že dojel? Já jen reagoval na pana Zdravý sluch a na jeho tvrzení, že se nic nerozjebalo. Proč proboha do diskuze o RJ stále pletete ČD? Nikdo netvrdí že ČD byly bez chyby. To jen vy “ žlutí “ to tu stále někomu podsouváte a mluvíte pořád o nějaké závisti.

Dalibor

já nejsem ani žlutej ani modrej… pracuju pro oba, mj. Jen prostě zpoždění na Balkáně je klasikoou klasičtější jak v ČR

Jiří Kocurek

Ten včerejší? 😀

Swariner

Toto je komentář dne! Dík!

Ludva

Omyl Tuzemsku závist má úplně jinou barvu 😀. Víte co se říká “ bledne zavistí “ 😀 . Už jsem to tu psal v jiné diskuzi. Nejsem modrý ani žlutý a vůbec žádnou závist od “ modrých “ necítím. Nevím jak jste k tomu přišel. Není co závidět.

Tuzemák

Takže bleděmodrá? To se vzájemně nevylučuje. 😀
Já psal o některých jako člen neurčitý. Ne konkrétní osobu, ale stačí přečíst komenty zpět a je, obrazně řečeno, jasno, jakou barvu si kritici asi budou oblékat. Navíc takové dětinské výtky vagony, lůžka/lehátka, zpoždění… Já jsem taky automobilní cvok, ale některé trasy nočním vlakem mají něco do sebe. A upřímně, láká mě to. Jen nechápu, že při tak narvaném vlaku a dalších vyprodaných, nemohly modří být v plusu?! Regiojet by tomu nasadil korunu, připojením vozu/ů pro přepravu aut. 😄

Dáda

No fakt je, že zažitý pojem lehátko / lůžko se poněkud „rozmazal“ je to lehátko, ale má matraci a v kupé jsou jen 4. Tj je to nějaký „upgrade“ lehátka…

Chronosphere

Modří v plusu? To by tam nesměla platit režijka,a to znamená stávka.
Takže v reále 80 % cestujících neplatiči,a ten zbytek to neutáhne,ani kdyby jedna jízda stála 10 000 . Takže ČD mimo realitu.

Jiří Kocurek

A když se to přežene, tak fiaolovou. To už je ale potřeba volat sanitní vůz, dochází k zástavě srdce a mozek se přestává prokrvovat. Po delší době začne mozek a později také srdce odumírat. Ano může to vypadat jako infarkt.

Dáda

Nebojte riziko nehrozí velké, často je další věta “ Mozek nenalezen“

Ludva

A nevíte, co bych mohl závidět 😀 ? Vlakem se do Chorvatska rozhodně nechystam. Na dovolené dávám přednost mobilitě před válením na pláži. A služby RJ používám asi stejně jako ČD. Nemáte to u sebe jako v tom přísloví, podle sebe soudím tebe ? Nezavidite náhodou někomu vy ?

Pražák

Mě to také neláká, ale když si to tu přečtěte celé, tak té modré nenávisti je tu dost. Přitom modrým nikdo nebránil zkusit to taky. Ale to by zřejmě znamenalo přemýšlet a pak si to celé odpracovat, což bude ten zakopaný pes.

Jiří Kocurek

A nebo možná čekali, až přijde ministerský úředník a vozbu do Chorvatska jim zadá. Nepřišel. A tak je štve, že určitě přišel k Jnačurovi, když ne k nim. 😛

Dáda

No oni to zkoušeli, ale moc jim to nevyšlo.

Pražák

Vždyť píšu „odpracovat“, to není je vypravit za nesmyslnou cenu vlak (pokud cílím na nějakou skupinu, musím ji nabídnout akceptovatelnou cenu a návazné služby, viz třeba ty busy dál na jih) a pak se divit, že mi tím kromě držitelů FIP, nikdo nejede.

BR193EEL

Milý zlatý byť z celého projektu RJ mám upřímnou radost a doufám,že vyjede i příští rok,nebo po rekonstrukci koridoru Budapest – Beograd vyjede třeba i do Černé hory se laskavě prosím raději starejte o tén váš mafiánský bordel s názvem ZSSK.

Dáda

Nechodí, myslím, že ČD je to jedno. Mají většinu vlaků v závazku, takže maj svý jistý, proč si honit triko na „komerční riziko“?

Daniel Mach

Zajímavé. Některé pasáže jako byste od sebe opisovali. třeba ten s tím vozem 1 na konci.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/regiojet-chorvatsko-zluty-vlak-cesta.A200630_204148_domaci_aug

Lubosch

Za tu odvahu přeji panu Jančurovi úspěch.

Kirak

Už jen jak jsem viděl obrázek toho lehátkového vozu tak tímto rozhodně nepojedu. Špinavýhnusný lehátko no to je děs.

Princ Krason

Na Vas vyblitek jsme tady byli vsichni zvedavi

Kirak

Chápu že vás vzrušuje jet na lehátku z 90. let ve kterých se váleli Němci a Rakušáci.

Pražák

Někoho vzrušuje lehátko po Němcích, někoho zase sedačka v modrém šukafonu. To je kouzlo kapitalismu, každý soudruh si může vybrat. Jen někteří, povětšinou modří, s tím mají bůhví proč problém.

Ludva

Pražáku vy si vážně myslíte, že ty lehátka, RJ honosné nazývaná lůžky, je něco co má co dělat ve 21 století? Samozřejmě stejně jako ten šukafon. Hodně podobným lůžkem jsem jezdil už koncem 70. let.

Pražák

Je vidět, že jste modrý. Je to otázka nabídky a poptávky, lidem, kteří představují cílovou skupinu to evidentně nevadí. Mají na výběr, to lidé v ČR už tolik ne. Takže ano, pokud je ten produkt někdo ochoten koupit, tak to v 21. století místo má.

Ludva

Možná máte pravdu. Ale ti lidé ty lehátka před tím než kupovali jízdenky většinou neviděli.

Dáda

mohli je vidět. několik jich bylo v provozu na R8, zvláště v začátcích a pak jako posilový vozy.

Ludva

To myslíte vážně 😀 ? To se jako lidé z celé republiky měli na přelomu roku jet podívat do Brna na lehátka, aby v červnu věděli co kupuji? Oni nejsou jasnovidci, aby si z křišťálové koule vyvěštili, někdy v lednu, že v červnu ta lehátka pojedou do Chorvatska.

Dalibor

Ano, pozoruje to zvrácenou argumentační logikou mnohých diskutérů, pak ano.

Pražák

To jejich problém, já než něco koupím, tak se zajímám co to je. Fotek je na netu dost. Navíc, zaznamenal jste nějaké stížnosti? Já zatím ne, evidentně to pro zákazníky této služby není problém.

Petr766

No a?

Dáda

A v tom je problém?
Je to služba. Má nějaké parametry. Komu vyhovuje, zaplatí a čerpá ji. Komu ne, neplatí a nečerpá. Nevidím žádný problém!!!

navratp

Doufám, že auto jste si koupil nové.

Jaaa

Ne z ’90?

Dáda

mi je úplně kjedno kterej národ se předemnou válel na lůžku. Spal jsem leckde a nikdy jsem neřešil kdo v oné posteli spal předemnou. Pokud je čistý povlečení, neřeším stáří „postele“ (nehledě k tomu, že mám doima starší postele….)

Dáda

Nevadí, stejně je málo volných lístků.

J.K.

Já mu gratuluju…. Každý podnikání je těžký, natož v tom byrokratickém chaosu na dráze… Zvládnout tohle realizovat , a ještě to mimochodem vyprodat, je něco neuvěřitelného… Respekt.

BR193EEL

Klobouk dolů.

pkajetan

Pánové, toto je profesionální reportáž hodná odborného dopravního portálu. Za mne velký LIKE!
Díky

Ludva

Před časem jsem si dovolil vyslovit v diskuzi o těchto vlacích svůj názor, co je hlavní příčinou toho, že RJ do tohoto projektu šel. Že ty téměř podnákladové ceny mají za úkol hlavně přilákat hodně cestujicich aby si RJ vytvořil dobrý obraz u veřejnosti, aby to pro něj byla reklama pro to až bude žádat pomoc od státu. To jsem to zde tenkrát schytal. A dnes jsem na jiném webu četl prohlášení pana Jančury že na tom RJ po krizi není dobře, že každý den tratil na tržbách 10 milionů a že samozřejmě jako SW bude po státu žádat záruku… Číst vice »

Chochol

Reklama nemá na čerpání prostředků z programů Covid žádný vliv.

tom

čistě pocitově…když vezmu co mi přinesl RJ na trase Olomouc -Praha tak si myslím že nějaké zásluhy za výrazné zlepšení komfortu cestování má. No a co přineslo SW?
Ano je to jen o pocitech ale líp se pomáhá někomu jehož služeb rádi využíváte než někomu kdo se nechová tak proklientsky…. Ale zase nemůžeš zažít pocit letu na 1 motor s fuel emergency…

Dáda

Ano má problém, jako v podstatě všichni dopravci. Obecně tam nejsou takový „marže“ abya se dalo dlouhodobě ustát „vypnutí“. Nejen RJ, ale všichni doptravci. Leo, i ČD „sčítaj“ ztráty. O autobusácích nemluvě.

Petr766

Pokud nechápete rozdíl mezi SW a ostatními jste hloupý

V.N.

Já jsem z Jančury nadšený. Dát během dvou měsíců něco takového dohromady- ohromný respekt a úcta. Každý , kdo něco někdy řešil s dráhami , ví , jak tato jednání bývají komplikovaná. A on dokázal během dvou měsíců postavit na nohy linku , která jede přes pět zemí a zapojit do akce dva státní dopravce. Jančura se zapíše do české historie podobně jako například Baťa či Škoda. Patří mezi podnikatele , kteří mění naši zemi a zanechávají českou stopu v celé Evropě. Kéž bychom takových lidí měli více. Dále tato linka může být startem pro další linky. Třeba někdy začne… Číst vice »

Vrták

Španělsko by bylo super 🙂

Jiří Kocurek

Po cestě je stávka. Totiž Francie. A nelze objet. Ale čistě teoreticky by to mělo jí až do Barcelony, fyzikálně tomu nic nebrání.

Ketchup1970

No snad ty kolejnice nepodbíjel osobně pan Jančura , já děkuji těm tisícům bezejmenných co před staletím položili vše co dnes slouží jako infrastruktura. A taky někteří za to zaplatili životem. A k velikánům průmyslu : myslíte, že Baťa vulgárněji nadával ?

K.S.

Je to i ve světových médiích: reuters. com/article/us-czech-croatia-holiday-train/train-time-thousands-of-czechs-head-to-croatia-holidays-the-old-way-idUSKBN2413DW

Vilém

Noviny super nápad, speciální oddíly rovněž. Ale stejně bych se na cestu nevydal, too long… Jsem zvědav, zda vlak (kvůli opatřením) přežije až do srpna.

jarda V.

I kdyby na konci sezóny byla takhle „akce“ celkově na nule tak jen za posledních 24h je tolik reklamy že se to vyplatí. Jen těžko by v dnešní době někdo zaplatil v celoplošných médiích tolik prostoru a času jak se tomu věnovalo. .. Jo a to zpoždění? Jedete na Balkán, tam to funguje trošku jinak než na co jsme zvyklí u nás, Číňan nebo Japonec by to nepřežil… 🙂

J U

Ano, nejspíše se jedná pouze o reklamu. A ty zprávy, které nejsou pochvalné nejsou schvalovány…..

Jiří Kocurek

Kdyby se jednalo pouze o reklamu… jenže on ten vlak skutečně vyjel a přijel! Dokonce si lidi dovezl!

Alexandr Mikulka

To je určitě podvod jako s dvojčaty a Amerikány na Měsíci!

Daniel Mach

Jen si to nemalujte. Ne každý obyčejný vlak jezdí tak přesně jako rychlovlaky.

Dáda

Mají na to kouzelnou frázi: Nema problema..
Což po delším pobytu jsem pochopil, že to neznamená „není problém“ ale znamená to že „dotyčný si s tímto nehodlá dělat problémy“

Zlámalík

Tu fotku staniční budovy by si měli povinně vylepit v Sudopu ve všech kancelářích, aby viděli, že nádraží nemusí vypadat jako armádní opevnění .

Chochol

Vždyť to tam vypadá jak u nás před 80-100 lety…

Naproti nádraží jsou obří betonová sila.

Zlámalík

Myslel jsem budovu, sila nejsou nádraží.

J U

Netušil jsem že zde není možné vyjádřit svůj názor. Poslal jsem ho 2x a ani jednou se zde neobjevil

Tomáš

Touhle dobou jsou naše autobusy už dávno v Dalmácii – Biogradu, Šibeniku atd a oni pojedou dalších 5-6 hodin teď.. chytrý vyloženě a mnohem pohodlnější cestovat o 7-9 hodin déle, když už můžu ležet u moře.

Dáda

Každá holt to má jinak, nelze se zavděčit lidem všem.

jarda V.

nebudu srovnávat 10-12h přes noc v autobuse nebo 15h na lehátku ve vlaku a pak 2h busem. 🙂 . Osobně si myslím že kdybych si po takové cestě odložil tělo na pláž tak pro mě odpoledne končí dovolená, spálený na uhel, návštěva lékaře a cesta domů, protože jsem vytuhnul úplně na kámen.

Jan

Já si teda radši odpočinu a přespím v leže, případně se můžu projít po vlaku a nejsem připoután na jedno místo o těch pár hodin méně než abych pak musel rozhýbávat zkroucené tělo po celé noci v sedačce.

Martin Ler

Jet autobusem na tuto vzdálenost? Už nikdy.

Pavel

Jsme národ pivařů a takhle se mohli taťkové prolívat už z Prahé non-stop. A vo tom ta česká dovolená přece je! Na Alpská plesa a velikány po cestě, sýry, tvarohy a další pochutiny horalů, i památky po cestě, s*al pes! Hlavně, že i u Jadranu bude český pívo. A vo tom to, mámo, je, ne?

Chronosphere

No tak si popišme tu situaci celou.
Tvaroh se nekoná nejen ve vlaku,ale ani v letadle a autobuse.
Co se týče auta,tak kromě jmenovaného třeba uvést uzávěrky, zácpy, objížďky na každém kilometru,radary a arogantní celníky,sanitky,hasiče,policajty a pojišťovací supy u nehod,předražené bufety na odmorištích, balkánské hajzly se šlapkami,kam se nesmí po tvarohu moc rychle vbíhat,aby člověk nechytil smyk na „mokré“ podlaze.
A nevím kde ti rakouští policajti přišli na to,že nám to naše TDI moc kouří,mámo,takhle nebude ani na kafíčko u pumpy.

Pavel

Skleničku můžete v ruce držet poloplnou i poloprázdnou. Pro někoho jsou Lipice prima pauza, pro jiného vopruz, mámo!
https://www.lipica.org/en/imagelib/sliding-banner/default/firstpage/Lipica-print-RE.JPG

Princ Krason

Zato vy jste urcite high society ze jo? 😏

Pavel

Život můžete prožít, nebo s pivsonem přežít

Marian Kechlibar

Tuhle trasu jsem jel autobusem jednou. Nikdy více. Celý ten první den jsem se z toho vzpamatovával; nepřijde mi jako výhodný obchod vyměnit den dovolené za pár hodin jízdy.

V lehátkovém vlaku nemáte ráno pocit, že vás prohnali mandlem na prádlo.

Jiří Kocurek

Vaše přání bylo vyslyšeno. Leoš zavedl přímý autobus.

J U

Jak už jsem v minulém článku k této události předvídal, tak zpoždění vlak opravdu nabral. Zatím 70 minut. Je hezké jak se informace o pasové kontrole liší iDnes tvrdí, že to je kvůli pasovce na hranicích, ale tady se píše, že ta proběhla bez problémů, tak kde je problém.
Další věc co bych chtěl zažít je cesta v ve vagonu nedej bože kupé s uřvaným děckem. Hlavě že chtějí dělat tichá kupé pro rodiny s dětmi, to bych chtěl vidět co pak s tím uřvaným děckem, asi ho vyhodí z okna. Ať žijou nezapomenutelné zážitky.

KarelF

Lidi jako vy fakt miluju chudák vaše máma vyprdnout vás v 18 letech to jí zašívají doteď ne. Nechcete si vlézt zase zpět.

A A

Byla vlastně ta Opatija inzerovaná v JŘ, je možné si koupit jízdenku do ní?

Venda

musela to být nějaká mimořádka, protože oficiálně se mělo přestupovat až v Rijece

Jan Chroust

V Rijece probíhají v centru nějaké stavební práce u nádraží, takže to bude asi důvodem…

Xyz

tiez som bol prekvapeny, ked som si studoval ceny a pozeral vzdialenosti do blizkych destinacii tak do 1-2hod max., tak tam bola rijeka, dost neprijemne zmeny na poslednu chvilu pre niekoho kto sa rozhodoval podla naslednej cesty busom

Radek Janata

Vždyť je to hned vedle. Na celkové jízdní době vlak+bus se to projeví méně, než ta 1h zpoždění.

jarda V.

předpokládám že někdo někde použil mozek a zorganizoval přestup u silnice, přirovnal bych to k výluce na R8 a přestup v Hulíně.

VS

Dobrý den,

nevíte, jaká velká část (odhadem) cestujících vystoupila v Opatiji (a tedy použije návazné spoje)? Případně uvádí-li Regiojet, kolik jízdenek bylo do Rijeky bez návazné dopravy a kolik s návaznou dopravou?

Děkuji a přeji hezký den!

VS

Dobrý den a děkuji.

Z formulace předpokládám, že jde o Vaše pozorování, nikoliv o číslo Regiojetu (vizte moji odpověď panu Xyz níže).

Hezký den a příjemnou cestu zpět!

P. S. Bude z cesty zpět opět reportáž? Byť asi řidší, abyste se více vyspal? Třeba do úspěšného překonání hranice schengenského prostoru? Děkuji za zvážení.

VS

Dobrý den, děkuji za odpověď. Se zpáteční cestou asi máte pravdu, šlo by asi o totéž, vyjma snad hraniční kontroly — přece jen, u vstupu do schengenského prostoru bych očekával (doufám 🙂 ) podrobnější perlustraci než při vstupu do relativně chudého státu typu Chorvatska. Ale třeba časem napíše nějaký jiný cestující a Vy to (nebo odkaz na) zveřejníte. 🙂 Plánujete zkusit další cestu třeba za měsíc, abyste mohli posoudit případné změny (tiché vagóny v situaci polovyprodaných vlaků a podobně)? Nebo alespoň informace od Regiojetu, jak tuto situaci řešili (nabídka směny míst/kupé mezi vagóny a podobně; iniciována Regiojetem anebo jen nabídnuta… Číst vice »

Xyz

vsetky prestupy na autobusy mali byt v rijeke, nie v opatija, takze to z destinacie listkov nezistis

VS

Vážený pane Xyz, prosím, přečtěte si znovu mou otázku výše. Nevím o tom, že bych se ptal, kolik jízdenek bylo prodáno do Opatije. Takže „já o voze, vy o koze“. Vysvětlení: Regiojet na svých stránkách vyžaduje nákup návazné dopravy současně s jízdenkou do Chorvatska a upozorňuje, že návaznou dopravu není možno zakoupit samostatně ani později. Regiojet tedy přesně ví, kdo jel do Rijeky a kdo pokračoval dále jím zajištěnými autobusy. Nemusí, ale může se o toto s panem Sůrou rozdělit. Pochybuji, že by tak učinil pro jednotlivá cílová střediska, ale celkový poměr „končím v Rijece“ versus „autobusy mě vezou dále“… Číst vice »

Josif

Chorvatsko mě až tak neláká, ale musím říct, že by se mi moc líbilo, kdyby v zimě jezdil podobným způsobem na lyže do Dolomit (Brixen, Bolzano) .

Pavel

Takovej ten ROHáckej Anděl na horách, ne?

Martin Ler

Klidně i v létě. Teď jsem tam na otočku byl autem, a jet tam za 600 vlak, neváhám 🙂

Radek Janata

Vlak do Bolzana a Brixenu jede, 9h jízdy s přestupem v Mnichově.

Cena u DB začíná na 38 EUR, děti (narozdíl od Regiojetu) jedou zdarma.

Ketchup1970

Pokud vím z Nizozemská do Alp jezdí sněžný expres, fotil jsem jej , resp.vezl jsem tři mladé šotouše na něj.

A A

Jestli to bude mít hodinu zpoždění i cestou zpátky, tak se ukáže spojení s vnitrostátním spojem jako nešťastné,

Jirka

Zpátky pojede dnes pár lidí. Horší to bude až se některý ze svážejících busů sekne na několik hodin na chorvatské dálnici. Ty kolony jsou tam v sobotu pravidelné. Nebo stačí aby zafoukal pořádně vítr a zavírají se silnice, mosty, apod…

Jindra

V takovém případě bych čekal silniční pokračování zdrženého busu do nejbližší vhodné stanice např. na hranice nebo do Ljubljany. Dá se čekat, že busík za zácpou pofrčí (nebude-li v koloně) po dálnici celkem svižně a mohl by vlak po trase dojet.
Dispečerská otázka je, zda by přestup neproběhl tam, kde vlaku dovolí mimořádně zastavit ať už v HR, ale spíše někde ve Slovinsku nebo v Maďarsku.

Ludva

Tato varianta se mi kvůli zhoršující se situaci s virem nejeví moc pravděpodobná.

Jirka

Příklad. Může se stát, že se zavře most na Krk. Zavření může trvat třeba půl dne. Teoreticky by bus mohl ztrátu trochu dohnat, ale bude mít před sebou hraniční přechod, kde může čekat také pár hodin, pokud před ním pojede hodně autobusů. Na Slovinské straně není 40 km dálnice, takže se nejede rychleji než vlak. Na zbývajících dálnicích také bývají kolony.

Ludva

Myslím jsem někde četl, že na cestu zpět je prodaných asi 100 jízdenek. Jestli se počítá 1500 piv na jednu cestu, tak ti co pojedou žízní rozhodně trpět nebudou :-).

ABC

a ostatní se budou vracet jak?

Radek Janata

Za týden.

ABC

a za týden se žádný z těch svozových autobusů seknout nemůže?

Milan

Asi jinej den, ne?

jirka

těch 100 je jen ten první vlak co se vrací, jestli se nepletu, tj chorvati co jedou k nám 🙂

Dáda

No búra je búra..

Venda

To je docela poděls tím přestupem v Opatii, to tak bude furt?

kakov

proč? pokud jedou na istrii, je to lepší v opatiji ne?

Xyz

inzerovane a kupovane prestupy boli v rijeka, nie v opatija, predlzi to cas cesty autobusom podla ktoreho sa ludia hlavne s malymi deckami rozhodovali

Xyz

mohli by mi ti minuskujuci vysvetlovat preco minuskuju? zakupene listky su na prestup v rijeka a teraz sa v den spustenia vlaku dozvieme ze su v opatija

Xyz

dôležité je minimalizovať čas strávený v autobuse, preto tam ide človek lôžkovým vlakom a nie autobusom

Mirka

Jízda autobusem se prodlouží o cca 10 minut (z Opatije do Rijeky je to 12 km), ale o tuto dobu se zase zkrátí cesta vlakem. Navíc při pohledu na mapu vypadá prostranství před nádražím v Opatiji o hodně vhodnější pro hromadné přestupy (v Opatiji je u nádraží slepá ulice s parkovištěm hned u kolejí, v Rijece vede kolem nádraží rušná ulice). Za Opatijí autobusy najedou na dálnici a nemusí vůbec projíždět Rijekou. Mně to připadá jako velice rozumné řešení, zvlášť pro rodiny s dětmi.

Xyz

to je síce pekné, ale povedal by som že vlak kde má človek vlastné kupé kde sa môže natiahnuť je pohodlnejší ako chorvátsky autobus

Herold

ROZDÍL 20 MINUT, ČLOVĚČE!!!

Xyz

ak si raz vyberiete navazny autobus z rijeky povedzme do hodiny (malinska bola napr. 48min z rijeka) aby ste dlho necestovali busom tak 20min je dost velky rozdiel

kix

Já si naopak myslím, že reálně ten přestup v Opatiji ušetří čas v buse i celkový čas jízdy, u nádraží v Opatiji se najede okamžitě na dálnici a frčí se i kolem Rijeky..v Rijece je nádraží v centru a vymotat se tam na dálnici trvá delší dobu, než jet o těch 10km delší cestu uz z Opatije, ano měl to inzerovat, ale jinak to opravdu nehraje roli a nakonec pro Istrii se těch 10km ještě ušetří

MartinS.

Naopak, zkrátí to cestu autobusem, protože nebude muset projíždět centrem Rijeky směrem na jih a směrem na Istrii je Opatija blíž než Rijeka.

Kom

To je humbuku kvůli jednomu vlaku…

Džamel

Na peníze od Leo jsem čekal tři měsíce, zde je nárok na 25% za zpoždění, jsem zvědav, jak rychle pošle RJ…

Džamel

Je zajímavé, že personál o tom ani nekváknul, hlavně, že opakuje autobusy…

Ludva

Myslím, že u RJ to bude podobné. Při ztrátě čtvrtiny jízdného se již dostává do dost veliké ztráty, když na to aby byl na nule je třeba 90 % obsazenost.

Jan

Návazné autobusy čekají a kdo jel jen do Rijeky tak ho ta hodina ráno snad nevytrhne.

J U

Jak už jsem v minulém článku k této události předvídal, tak zpoždění vlak opravdu nabral. Zatím 70 minut. Je hezké jak se informace o pasové kontrole liší iDnes tvrdí, že to je kvůli pasovce na hranicích, ale tady se píše, že ta proběhla bez problémů, tak kde je problém.
Další věc co bych chtěl zažít je cesta v ve vagonu nedej bože kupé s uřvaným děckem. Hlavě že chtějí dělat tichá kupé pro rodiny s dětmi, to bych chtěl vidět co pak s tím uřvaným děckem, asi ho vyhodí z okna. Ať žijou nezapomenutelné zážitky.

1a1=11

7:26 :)). Zatýkat se mělo už několik měsíců zpět. Ve Strakovce..

Honza D.

Také mne to pobavilo a naše myšlenky šly velmi podobným směrem. 😃

dada

proc to zdrzeni v zaveru cesty?

-TR-

Chorvatská hraniční kontrola.

Tady na Moravě

A ne spíš jednokolejka a řízení provozu nastavené na pár osobních vlaků denně, do kterého se najednou nacpal zpožděný mezistátní RJ?

Jan Chroust

Tak tak, řekl bych, že hlavním důvodem bude pověstná infrastruktura chorvatských železnic. Z vlasntí zkušenosti vím, že je to dost Balkán, v tom pravém slova smyslu.

Dáda

Ano, balkán v plný svý podstatě. My v Zadaru 3 dny překládali zboží… byť vlastní překládka trvala tak 2 hodiny.

Hodně štěstí

Hlavně jste prostě na Balkáně.

Jan Neruda

Ona ta cesta k moři asi nebude nic moc pro člověka, který preferuje klid na cestu a ne párty. Na jiném webu se v online reportu píše:

23:50 Po detailní exkurzi celého vlaku bychom společnosti RegioJet doporučili rozdělit místa ve spacích vozech na „mladiství, bavící se“ a „rodinky hledající nejlevnější cestu k moři“. Spory o nalezení nočního klidu se linou celým vlakem.

23:30 Poslední vůz soupravy, paradoxně s číslem 1, nese všechny známky anarchie. Vůně zakázaných látek, mladí lidé s lahváčem v ruce a undergroundová hudba linoucí se z JBL reproduktorů určují atmosféru tohoto spoje.

-TR-

To by se v budoucnu dalo vyřešit prostým zdražením jízdenek. Ty ceny, které jsou teď, jsou beztak jen zavádějící a akční, aby se to lidé naučili používat.

Až se jízdenky zdraží, tato sorta lidí se zase přesune do FlixBusu apod.

Frantisek

Byl bych spíše pro to rozdělení než zdražení. Osobně jsem radši, když místo dvaceti autobusů stejným směrem jede jeden vlak, už kvůli zátěži pro okolí (včetně sebe).

Xyz

ty ceny platia pocas celeho obdobia a ako niekto s deckami kto nad tym uvazoval rozhodne za takuto kvalitu platit viac nebudem, ked si vezmem ze malta letecky all inclusive z prahy priamym lietadlom v normalnych casoch vychadza narovnako ako toto chorvatsko s vlakom, ubytovanim a naslednym platenim stravy silne pochybujem ze by dotycni mladi robili party v autobuse, ten na to nie je priestorovo stavany narozdiel od kupeciek a ak by listky zdrazili tak sa to oproti lietadlu uz neoplati vobec, uz teraz to vychadza porovnatelne s tou maltou, ak zdrazia este viac tak to uz je absolutne konkurencieschopne… Číst vice »

Jan Neruda

Jenže předem nevíte, kam vás místenka uloží. Třeba moje dcera s vnučkou by jela ráda taky, ale předem právě mluvila o tom, že se bojí, aby kolo nebyli takoví, kteří cestu pojmou jako jeden velký mejdan. Nevím, možná se to časem porovná, ale mám takové neblahjé tušení, že s Reiojetem budou většinou jezdit hlavně mladí, tak jako po ČR. Pro mladé rodiny s dětmi, které mají nízké příjmy bude taková cesta očistec

Xyz

povedzte dcere nech sa pozrie na airstop.cz a kupi priamy let od nemeckej cestovky, uz teraz vychadza all inclusive malta na porovnatelnu cenu ako chorvatsko vlakom s ubytovanim a extra peniazmi na stravu tiez som nad tym uvazoval, ani nie tak kvoli financiam ako ze zena nechce za momentalnej situacie letiet x hodin v lietadle a chytit virus, predsa len vo vlaku sa clovek zavrie vo svojom kupecku, ale inak aj prist vyspaty na druhy den bez opletaciek na letisku nie je zle, ale ak to nie je rozdelene tak fakt nemam chut byt vedla pubertakov co mi tam budu… Číst vice »

rtep

To rozdělení na klidné rodinky a neklidné mladistvé je ale dost omyl. Mnohé rodinky nejsou klidné ani trochu a mnozí mladiství netouží po hluku.
Jednodušší by bylo rozdělení na tiché a hlučné vozy, těch tichých by měla být nejméně polovina a tam ani nemají co pohledávat televize nebo monitory.

Pražák

Já myslím, že je tak to Jančurovo vyjádření (viz výše v reportáži) myšleno. Prostě ten vlak rozdělí na klidnou a hlučnější část.

rtep

Snad ano. Jde ale také o to, aby dopravci obecně pochopili, že těch tichých míst musí být dostatek. Teď to tak rozhodně není.

Jan

Zajímalo by mě jak to bude rozdělovat když už má většinu vlaků prodaných, z větší či menší části. Já tedy pojedu s rodinou v srpnu a taky bych uvítal rodinný vůz. Sice se tam může ozývat dětský křik, ale ty děti jdou spát určitě dřív než mejdanisti. A vzhledem k tomu že se vstává už v 6 ráno (čekal jsem později) na kontrolu dokladů, tak bych sám rád šel spát dřív než o půlnoci.

Avlaky

Tak zrušit místenky a všechny cestující upozornit přes SMS, aby si vybrali misto

Xyz

to by mal rozdelovat skor steward nez to nechavat na cestujucich resp. to moze rozdelit system vopred a akurat zaslat spravu o zmene vozna a kupecka

Pražák

Vím já? Třeba budou pasažéry kontaktovat (maily na ně mají) s tím kdo chce klidnější část a kdo chce kalit až do rána a pak to nějak rozdělí. Jistě si nějak poradí.

Xyz

problem je ze tu kalbu vopred prizna malokto

mali by to radsej delit vyslovene podla veku, ak tam su decka automaticky tichy voz a prioritne od najvyssieho veku smerom nadol to davat do tichych vozov a do hlucnych pozoskupovat najmladsie bezdetne rocniky

rtep

A když se ten bezdětný nejmladší ročník bude chtít vyspat, tak má smůlu? To opravdu není dobrý nápad.

Xyz

rozhodne s tým má menší problém ako párročné decko alebo staršie osoby pri nedostatku spánku, to je realita

niečo iné je byť 20tnik po zlej noci a niečo iné 50tnik po zlej noci

Dáda

Hlavně aby personál měl „koule“ na ztišení kokota, co buzde dělat brajgl v tichý části.

rtep

U mezinárodní přepravy to asi bude náročnější. U vnitrostátní bych odhadl, že většina lidí z vlakových čet ty koule má. Černý pasažér nebo třeba obtěžující pasažér už opravdu nemusí být problém, stačí zavolat Policii pro vyloučení z přepravy. Blbé je to jen pro ostatní cestující, kteří vyfasují zpoždění při čekání na Policii.

Xyz

vacsina voznov su lozkove kupecka bez nejakych TV a monitorov, takze netusim o com rozpravate, ist na sedacke by tam mohol len masochista

Radek Janata

Dneksa si veze „TV nebo monitor“ každý s sebou svůj (někteří i s reprosoustavou) a hluk se s tím dá dělat parádní.

rtep

Na fotografiích z této cesty jsem těch monitorů na sedačkách viděl docela dost.

Xyz

mozete mi napisat percentualne aky pocet pasazierov ci voznov tvoria tieto sedacky, ked nesuhlasite s tvrdenim ze vacsina pasazierov a voznov su lozkove vozne?

rtep

:.-)))
Nejdřív mi Vy zkuste říct, kde jste přečetl, že nesouhlasím s tím tvrzením. Já jen napsal, že na fotkách je hodně monitorů na sedačkách. Což je.
Já samozřejmě netuším, kolik v tom vlaku bylo jakých míst, také je mi to jedno. Nikdy tím vlakem nepojedu.

Pavel

Je dobře, že je Inferno až na konci vlaku – určitě to není náhodou a Student Jančura na to promyslil dopředu. Aspoň bude při příští jízdě Student mít jistotu, kam připnout rovnou vagon z cirkusovýho zvěřince. Až paviáni, co veze Student k Chorvatům umýt a koupat, zapálí Maďarům zakázanými látkami pšenku, to bude pak v Zala úvrať!

Džamel

Zpoždění na příjezdu bude 70-80 minut…

Ludva

Bude se vracet jízdné ? Dle EU by se mělo vracet 25% .

Kopřivák

V takových případech musí cestující zažádat sám. automaticky se takové věci nedějí.

Švestka

ČD vrací v takových případech jízdné? Odkdy?

Ludva

To nevím zda vrací, ani si nepamatuji, kdy by měl vlak se kterým jsem jel více jak hodinu zpoždění. A to u žádného dopravce. Co vím tak taková zpoždění mívá Leo, ale tím nejezdím. A těch 25 % je nařízení EU, tak myslím, že ČD vrací.

Švestka

Tak to moc vlaky ČD nejezdíte.

Ludva

To tedy jezdím a hodně často. Řeč je o zpoždění více jak hodinu.

švestka

Tak třeba v zimně Ex Praha – Púchov a zpět, tam bylo zpoždění přes hodinu na denním pořádku, ale že by něco vraceli nebo personál vlaku na tuto možnost cestující upozorňoval, tak to ani omylem.

Noris

Ja som pri meskani medzistatneho spoja o viac ako hodinu (s medzinarodnym cest. listkom) vzdy dostal kompenzaciu, akurat im to treba napisat, automaticky to nerobia.

Kopřivák

Cestující má nárok zažádat o kompenzaci dle nařízení Evropského parlamentu. automaticky se částky nevyplácí, protože k tomu potřebujete zpožděnku, kterou dostanete na vyžádání. Jelikož spousta dopravců má neadresné jízdenky, není možné vyplácet automaticky kompenzace všem. Proto je třeba o ně zažádat.

navratp

ČD vás při dvouhodinovém zpoždění cestou do Prahy klidně vyhodí z vlaku v 11 večer v Kolíně a když protestujete dozvíte se : No pane, ta souprava už dávno měla být v Hradci.

Ludva

A to se vám stalo kdy?

Xyz

zrejme si neuvedomujete rozdiel medzi vnutrostatnou a medzinarodnou prepravou

Juraj

Len v prípadoch zavinenia zo strany dopravcu. Ak sa vlak zdržal v pohraničnej stanici, tak s tým dopravca ťažko mohol niečo robiť.

Filip Chocholatý

Dopravce je opravdu povinnen vystavit cestujícím, kteří si o to zažádají kompenzaci za zpozdění vlaku. (Jsou stejně jako v leteckém sektoru i zde výjimky). Pro mezinárodní dopravu při takovém zpoždění (60-119 min) je důležité, aby jízdenka stála minimálně 16€ a potom má cestující nárok na odškodnění ve výši 25 % jízdného. ČD samozřejmě se těmito pravidly řidí a dokonce o nich své cestující informují. Když však jedete někde po Čr pár kilometrů, tak na nic nárok nemáte, protože minimální kompenzace musí být 100 Kč (400 korun musí stát jízdenka při zpoždění 60-119 min, respektive 200 korun při zpoždění nad 120… Číst vice »

None

A neplatí i to, že způsobené zpoždění musí zavinit dopravce a ne třeba majitel kolejí?

Filip Chocholatý

Vše se řídí nasledujícím: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32007R1371&rid=2 Ale výjimky pro vyplacení kompenzací jsou specifikovány v příloze I kapitola II oddíl IV: 1. Dopravce odpovídá cestujícímu za škodu, která vznikla tím, že v cestě nebylo možné pokračovat téhož dne kvůli od- řeknutí, zpoždění nebo zmeškání přípojného vlaku nebo proto, že pokračování v cestě nebylo za daných okolností únosné téhož dne. Náhrada škody zahrnuje přiměřené výdaje, které cestujícímu vznikly v souvislosti s přenocováním a infor- mováním čekajících osob. 2. Dopravce je této odpovědnosti zproštěn, je-li odřeknutí či zpoždění spoje nebo zmeškání přípoje vyvoláno následu- jícími důvody: a) okolnostmi, které nemají původ v železničním provozu… Číst vice »

Panakis

Dobre rano pane Sura. Dekuji za takovy online cteni.. Vcera u vecere jsem se posmal a dneska u snidane taky. Super. Dobro dosli jaaaaj. 😀 Za me ma mate jednicku i s panem Jancurou. A ty hejty ohledne piva a wifiny. Sakra uz lidi, jsme pivni narod a toz na dovolenku piva proste patri a jak za starych casu si muzete normalne pokecat ne? Ci vazne musite posilat selfiny 15 hodiny vkuse??. Jen doufam, ze jste se chovali slusne ve vlaku. Uzijte si vsichni dovolenou. Tesim se s vama vsema.

jan

Ideální by bylo dorazit autem do Břeclavy a nasednout. Ale tam mají d. všude parkovací automaty a v okolí nádraží schválně všude modré zóny. Takže musíte přes město s kufrem.

Ludva

Když někdo kritizoval nepřítomnost zásuvek a WiFi v některých vlacích, jen jsem se tomu smál. Ale dnes je prostě takový trend. WiFi a zásuvka je požadována na každé i sebemenší lokálce, i když s ní člověk jede třeba jen deset minut a mobil nestihne skoro ani zapnout. Ať se na mě pan Jančura nezlobí, ale teď musím tu kritiku napsat sám. Toto není nějaká lokálka, ale mezinárodní rychlík a ještě mohutně propagovaný. A na takový vlak dát vozy, ve kterých lidé pojedou více jak patnáct hodin, bez možnosti si dobit cokoli. To je ostuda. K čemu tam je pak potřeba… Číst vice »

OndraS

Dvě slova: Power banka.

Xyz

vela stastia napajat notebook z powerbank

Džamel

Tak na delší trasu snad každý bere power-banku… V busu také nemám zásuvky.. Na druhou stranu… Co bych chtěl za 800 korun…

Jan

V dalkovem busu zasuvky prave jsou. Stejne tak ve velke casti lehatkovych vozu na Ukrajine je zasuvka tez. Pokud ne primo v kupe tak aspon na chodbicce se sklopnym sedadlem. Takze me prekvapuje ze vlak uvadeny jako moderni luzkovy o neco dale na zapad zasuvky nema.

Vít

Vlakem jsem nacestoval hodně i dálkových jízd. Není nic pěknějšího než koukat na okolní ubíhající krajinu, povídat si u toho a třeba si dát pivko. Mobil v dnešní době vydrží určitě víc jak 15 hodin, notebook určitě aspoň 6 hodin. Takže za mě radši dobrý servis, pohodlné lehátka/lůžka a pohodoví spolucestující. Pochopil bych že WiFi a zásuvku někdo vyžaduje na vlaku z Prahy do Olomouce, kde jezdí denně a čas využívá pro práci, ale Wifinu a zásuvku v tomhle dovolenkovém vlaku fakt nutně npotřebuji 😀

dada

no muj notes vydrzi 2,5 hodin. ale proc na vejlet k mori tahat proboha notebook??

Xyz

aby ste si mohli vo vlaku (ci aj na dovolenke) pustit film miesto zirania na cierne okno nez zaspite o polnoci? to ze je niekto na dovolenke navyse neznamena ze nemusite obcas vybavit naliehavy pracovny email

Herold

No a vidíte, jsou lidi, co wifi i zásuvku potřebují…

Dáda

Lidi už neumí rozdělovat důležité od zbyteného… často zbytné poéívýšili na důležité…

Xyz

ktory mobil vydrzi 15 hodin aktivneho pouzivania (nie nepouzivany na prijme)? u absolutnej vacsiny mobilov budete rad za polovicu, u niektorych nedosiahnete ani tretinu

notebooky tiez len novsie, predstavte si ale ze ludia pouzivaju aj x rocne notebooky s opotrebovanou bateriou

dada

marne premejslim, jak jsem se mohl dozit sveho veku bez wifi a zasuvek ve vlaku… zatim nikdy jsem wifi nepouzil a zauvku jen jednou, kdyz mladymu dosla baterke v mobilu

Ludva

Dado já také nepoužil, proto jsem se vždy nad tou kritikou spíše usmíval. Zaráží mě to, že ti obvyklí kritici, kteří chtějí mít wifi i v moráčku z Horní dolní do Dolní dolní teď mlčí a tam, kde by být asi měla a není, je v pořádku. Copak cestující který zaplatí vyšší jízdné, nemá nárok si ani pustit cestou nějaký film a mít vlastně menší komfort, než mají cestující v Astrách?

Dáda

to je na osobním uvážení. Já cestoval a cestuju bez modrých mrkajících démunů (obrazovak a displejů) V noci obvykle spím, ve vlaku nehulí, nepouším hudbu ( auž vůbec ne nahlas) neožírám se a neřvu. Koukám, nebo si čtu, nebo spím.

Kryšpín Jankovec

Ale je třeba si uvědomit, že to že to nepotřebuješ ty neznamená že to nepotřebuje někdo jiný

Dáda

Zaměřil bych se na slovo potřebuje. Potřebuji jíst, pít, dýchat… podmínky nutné k životu… Opravdu nutně „POTŘEBUJI“ WiFi?

Xyz

marne premyslam ako ste sa mohli dozit veku bez internetu a diskusii a napriek tomu sem prispievate

Jindra

Tolik nenávisti? Proboha proč? Baví mě, jak mnohé komenty ukazují na závist nebo frustraci. Ať už proto, že sedím doma u kompu nebo proto, že nejede zrovna ten můj milovaný dopravce.

Jančura vypravil vlak a ten jede. Jak dlouho mu to vydrží kvůli možným omezením neví nikdo. Prodal třicet tisíc jízdenek, což je velmi slušné okresní město. Rád zatleskám každému dalšímu, který to zopakuje. A bude mi jedno jestli má vpředu žlutou, modrou nebo třeba růžovou lokomotivu.

dada

ano plne s. vami souhlasim. a prave cestovani pres noc je to, v cem vidim i budoucnost. preprava v leze na dlouhou vzdalenost…

Tomáš

Ta úvodní fotka z hlaváku je ze včerejška? Že zelený nátěr ČD, jsem už hodně dlouho neviděl:) Jinak kdo umí, ten umí a druhej jen čumí. A to fakt rj nemusím:)

Pejpež

7:26 Vlak má zhruba 20 minut zpoždění, které nabral hlavně v Česku a Slovensku. V Lublani měl nastoupit i slovinský ministr dopravy, který byl ale včera zatčen. – Za korupci ze strany RegioJetu?😂

Ondra

Třeba kvůli rozestupům? 😀

Tomáš

tvl:)

pav

za to same, co vlade v cr normalne prochazi

Jirka

Jo, tohle je úplně nejlepší část reportu 😀

MartinS.

Jenže nebyl zatčen ministr dopravy (infrastrukture), ale ministr hospodářství (gospodarsko razvoja in tehnologijo), což jsou narozdíl od Česka dva různí lidé z dvou různých politických stran.

Dáda

Jé a kdy pojedou s tím zatýkáním za totáž do strakovky??

Džamel

V Ilirske B je kontrola Slovincu v poho, jsem zvědav na Chorvaty do Sapjane…

MartinS.

Chorvati vètšinou s kontrolami nedělají problémy. Horší jsou Slovinci a nejhorší na příjezdu z Chorvatska, což se ukáže na zpáteční cestě, protože Slovinci chrání schengenskou hranici a někdy mají potřebu skenovat všechny pasy/občanky.

dada

jojo Slovinci kdyz dostanou napad uradovat, tak to stoji zato!!!

-JD-

Dobrý den, zajímala by mne konfigurace spacího oddílu. Nedají se spodní postele (nebo sedačky, nevím, jak to tam je) roztáhnout až k sobě? Takže vznikne dole velký spací prostor pro děti, ze kterého nemůžou spadnout?

Kryšpín Jankovec

Jo přesně takhle jsme jeli s RegioJetem do Vídně a vyspali jsme se dobře (nebo aspoň já)

Greta

Myslím, že sledujeme zrození legendy středoevropského formátu. Ten vlak bude novou Vindobonou, budou v něm počaty stovky dětí a ještě za 50 let se na něj bude vzpomínat.

Chronosphere

Jančura je génius sebe propagace,teď už to musí uznat i jeho nepřátelé na život i na smrt.

ketchup1970

Myslím, že i Orientexpress bledne závistí 🙂 Kam se hrabe kaviár a šampaňské stolované pro Hercula Poirota před plechovkovým pivem…
Pro žluté Jsem rád, že se to povedlo, nepřeji nikomu anio chcíplou mašinu ani zatčení , ani další katastrofy. Dobro dolazite!

Laborec425

„Inteligence“ českých „podnikatelů“ je fakt neuvěřitelná. Vlastně přemýšlení celé společnosti je dost znepokojivé:

19:17 Za klíčové označil Radim Jančura před startem mít při cestě dostatek piv. I teď během cesty řeší, jak vlak v Praze vždy naložit. Právě nakládka celkem tří tisíc piv se ukázala jako jeden z největších problémů.

Jiří

On Jen využívá toho, že jsme národ alkoholiků. Že se Češi nezabaví chvíli bez chlastu není Jančurova chyba. Je to smutné ale je to tak.

jan

Já si nemyslím, že jsme národ alkoholiků. Sorry.

Pražák

Asi tak, Jančura jen, jako každý normální podnikatel, reaguje na poptávku. Kdyby byla místo po lahváčích poptávka po salátu, tak by řešil jak naložit salát. To, že nemalá část našich spoluobčanů nevydrží půl dne bez zvýšené spotřeby alkoholu a místo „jednoho“ k večeři to do sebe lije pod tlakem už z Prahy (vždyť mám přeci dovolenou), opravdu není vina Regiojetu.

Abstinent