RegioJet začne jezdit z Česka vlakem i do Splitu, spojení do Chorvatska povede novou trasou
První vlak RegioJetu dorazil do stanice Rijeka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Na vlak budou navazovat v Rijece a Splitu autobusy, které rozvezou cestující i do Černé Hory a Bosny a Hercegoviny.
Jsou tu také sliby autobus do Bosny, přitom v jízdním řádu žádný není. Někdo občas jen slibuje.
Slovinská velvyslankyně přišla za Jančurou , že by od něho chtěli Slovinci vlak také. Jsou o tom zatím na netu jen drby, ale možná bude nakonec více vlaků, dokud to nepojede jsou to jen neověřené infoormace.
Jak to bude s lehátkama dál u vlaku 1047 spaci vagony jsou bez zásuvek jen jeden spací vuz má celého vlaku zasuvky
Na vozech se prý něco upravovalo, takže asi zásuvky
Jak to je s délkou nástupišt na Hlavním nádraží vlak RJ 1047 odjezd 17 hodin má jet až 15 vozová souprava nebude poslední vagon mimo peron ?
Pravděpodobně bude, ale tak se nastoupí 14. Vagónem
Jak to bude s přestupy na autobus v Opatia ? Bude se přestupovat v Rijece?
covid necovid , vlak nevlak , chcete běžný život? prosím, udělejme to samé co trump v americe (zburcujeme lid a nabehneme do sněmovny. transparenty , píšťalky vám nepomůžou. dejme česku normální život před covidem jsem pro , otevřete vše jak bylo. lidé zemřou, zemřou blízcí a třeba jak půlka lidí v česku vymře tak druhá půlka už stěmi transparenty stát nebude ale bude stát nad hrobem a říkat si. že já neměl trpělivost a můj chtíč mě zabil maminku
No vy jste snad musel vystudovat VS demagogie. Vy a vam podobni delate, jako by tady ten covid jinak vubec nebyl. Pokud mate takovy strach, recept je jednoduchy. Igelitovy pytlik na hlavu a garantuji vam, ze na covid nezemrete. Ostatni nechte zit. Nikdo nevi, jak to bude vypadat vlete, za jakych podminek se do zahranici pujde dostat, takze takove zvasty jsou uplne mimo. A pokud by to nekoho napadlo, na JIP vim, jak to vypada pomerne dobre.
Jane vy jste trouba
Nevadilo by mi cestovat vlakem a je mi jedno, jestli je to RegioJet nebo ČD. Spíše mi vadila reakce Chorvatů, jak se vyjadřovali po sezóně, že velkou vinu nesou Češi za podzimní vzestup covidu u nich. Už jen proto bych tu cestu nepodstoupil.
Tak na nekoho se to svest vzdycky musi …. u nas jsou to treba zrovna ted lyzari.
Kdyby tam Češi nejeli budou tam tahat Rakušany, Poláky a další jde o kšeft.
To je spravni nazor asi jste 1rozumny človek tu👍👍
Jen jeďte všichni a nezapomeňte znovu dotáhnout Covida,když bez toho moře nemůžete být….
další blázen..ten virus by se tu rošířil i kdyby byly přes léto totálně zavřené hranice..v čr ho bylo i tak dostatek a bylo jen otázkou času, kdy se to rozjede..na podzim se nástup respirační choroby, která spala napříč obyvatelstvem dal čekat..na jaře to bylo slabé, protože těch případů byly „jednotky“ a byly to spíš prozatím lokální ohniska..přes léto se to rozneslo všude a s nátupem podzimního počasí se to plně rozjelo..pokud se mělo někdy zavřít tak před rokem..v létě to bylo naprosto jedno..v chorvatsku ho nebylo víc než v čr a naopak..
Zahrabte se v sichni pod zem, kdyz bez toho nemuzete byt …. co?
Měl byste líbat ruce bezpříznakovým bacilonosičům, že s tím odjedou pryč a nepraskají to na vás.
Koronapanikář jak vyšitej:-((
Split je pecka..syn konečně dostane ke svým 4. narozeninám svůj sen spacím vláčkem k moři, ale počkám do Září.
to je rozumne, drzim palce
je tam veľmi pekná scenéria cez tie chorvátske hory, ale na štreku do Baru to nemá…
Už nikdy více. V noci neustále klimatizováno studeným vzduchem, ve společném voze bylo chladno. Nespíte ani minutu, lidé co s vámi cestují vám klidně strčí nohu pod nos (nevěřícím mohu zaslat fotografie). Záchod po většinu jízdy ucpaný – nepoužitelný. Ve spacích vozech nedýchatelno. Málo úložného prostoru. Za mě bych to nenazval pohodlným cestováním, spíš transportem k moři…. Poté ještě cesta 5 hodin v rozpáleném buse s blijícími dětmi do místa určení. Na zpáteční cestě z letoviska k vlaku chyběly 3 místa – tito museli zůstat a jet až dalším spojem. Jo a nejsem z cukru a něco vydržím. Newer more.
Ještě jste zapomněl na covidkovou líheň, jinak je tam všechno.
Málo úložného prostoru , haha
To jste se stěhovali?
Jedeme zase. Děti už se těší na spaní ve vlaku a u mě to byla první dovolená, kdy jsem na ní přijel odpočatý a domů to samé. Žádné nesmyslné časy odletů, nuda ve frontách na letišti, nebo rozlámané tělo po 12 hodinách za volantem. Měl jsem pouze trochu problém s kvalitou vozů , ale to mě neodradí od další cesty. Pro nás byla už ta cesta úžasná část dovolené. A děti už plánují kdo, kde zase bude spát.
Konečně spokojený cestující
Rád bych se pletl, ale dle mého názoru se bude jezdit do Paďous a ne do Chorvatska. Klidně si palcujte, ale zatím nic nenesvědčuje tomu, že by byl,, Covidko“ na ústupu.
To už to nebude stavět v Pardubicích? To je škoda, zrovna letos jsme měli v plánu vlaku využít, ale do Prahy nebo Brna to máme dost zruky…
Změna trasy. To není nic proti Pardubicím.
On žádný expresní vlak mezi Prahou a Brnem přes Pardubice od dubna nepojede
ideální místo na šíření Covidu 19. Stejní lidé několik hodin v jednom vlaku, na jednu stranu zavřeme hranice pro cizince a poté tohle
Bože ty seš idiot …
Nesnáším dva druhy jeden je popírač a druhý svědek. Není náhodou hlavní problém barva vozů?
je jen otázka času,kdy budou zapojeny vagony pro převoz aut a motorek,a to teprv bude to pravé ořechové
Nemá smysl sebou tahat auto(motorka je jiné kafe), pujčím si ho na místě.
Za stejný čas kdekoliv na světě 😀 Ale chápu, že někdo má rád vlak, ale řekněte mi kolik reálně stála ta jízdenka minulý rok? To opravdu za tu cenu nelze získat low-cost letenku?(neříkám, že do Chorvatska) A ušetřit si tak cca 60 hodin života?
Vy třeba chcete ušetřit 60 hodin života, budiž Vám přáno. Ale je nemálo lidí, kteří takto vůbec neuvažují – těch 60 hodin prostě patří k cestě na jejich dovolenou a je jim to úplně jedno. Já strávil svého času na cestách do práce cca 1000 hodin ročně – ty hodiny mi nikdy nechyběly, proč také. A je opravdu hodně lidí, kteří létat nemohou nebo nechtějí. A je tu ještě jedna věc – pro mnohé je cesta i cílem. V nějakém běžném vlaku do Chorvatska se to bohužel moc čekat nedá – ale třeba cesta ruskými dálkovými vlaky je krásný cestovatelský… Číst vice »
Naprostý souhlas. to věčné srovnávání cestovních časů letadla x auta a NOČNÍHO vlaku je prostě nekonečné 🙂
ano vše je něco jiného..pokud cestuju zatím co spím, tak cestovní čas není hlavní měřítko..vše má své pro a proti, na nočním vlaku do chorvatska nevidím moc jako ztracený čas, se najím, vyspím, najím, chvíli pokoukám po krajině a jsem u moře..ono i to letadlo chvíli trvá i když je samozřejmě nesrovantelně rychlejší tak je to zrovna do toho chorvatska tak rozcouraný, že je ten čas ve výsledku ztracený víc než v tom vlaku
konieckoncov piva sa môžem nachľastať už vo vlaku a dokonca lepšieho piva za lepšiu cenu, než pri mori
Vřelý souhlas, velice vzpomínám na cestování s CNL nočními vlaky do Amsterdamu a Kodaně, pohodlí, příznivá cena, velice dobré služby a člověk byl druhý den odpočatý. Využíval jsem to velice často při pracovních i soukromých cestách. V případě dovolené jsem zase nemusel až tak řešit čas, takže 36 hodinová cesta vlaky z Prahy do Istanbulu tam i zpět nebo dokonce 10 denní cesta z Prahy vlaky přes Moskvu a Transsibem do Vladivostoku + lodí do Japonska ( odsud ale nazpět už letadlem). A byl to nezapomenutelný zážitek, který klidně bych rád i zopakoval.
I cesta může být cíl 🙂
v lietadle sa nevyspim, radsej vo vlaku vyspaty oddychnuty ako nocny let a rozbity dalsi den, takze je sice pekne ze low cost letenka stoji apr supov ked ma odlet extremne neskoro v noci ci skoro rano takze je clovek totalne rozbity, nevraviac o ceste na letisko, z letiska a procedurach, kdezto do vlaku mozem vliezt bez problemov
60 hodin? No nevím… Chorvatsko je letecky za 2 hodiny, k tomu +2 na letišti když máte bágl (na dovolenou asi jo, nevím), a vykopání se z letiště, tak je cesta 5 hodin třeba? Vs přes noc…. Jak z toho uděláte úsporu 60 hodin v letecké variantě?
Každopádně trh rozhodne, vlak býval v létě vyprodaný každý den, 550 míst, že by tam denně létala vyprodaná A380 jsem si nevšiml… 🙂
ty časy uděláte velice jednoduše, příklad Praha-Ostrava:
mám rád letadlo:doba letu 40 minut dělím dvěma = letadlo je perfektní jsem v Ostravě za 20 minut
nemám rád vlak: doba jízdy 3 hodiny, než se dostanu na nádraží a z nádraží to sou + min. 2 hodiny, celé vynásobím dvěma = vlak je nepoužitelnej do Ostravy 10 hodin na cestě fuj
ano je to přitažené za vlasy, ale tyhle lidé takto uvažují, to co mají rádi si idealizují a tomu co nemají rádi naopak přitěžují
hlavně je to vlak do Chorvatska, kam letecké spojení také není ideální, ne každý vybírá dovolenou dle ceny letenek…
No tak je potreba brat to jako cestu pres noc (takze) zadnej cas neztracim + jako vyhlidkovou a zazitkovou jizdu. Samozrejme je ostuda, ze v roce 2021 je prumerna rychlost jizdy vlaku spojujiciho hlavni mesta EU 60 km/h.
Taky uplne nerozumim tomu, k cemu by nekomu byla low cost letenka do Londyna, kdyz chce jet do Chorvatska.
Pro řadu lidí je už samotná cesta cesta „cíl“. ne , že bych teda tak často jezdil vlakem, ale i když někam letím letadlem, tak si zásadně hledám lety, které nejsou přímé, se zajímavým routignem, i klidně za cenu toho, že trvají jednou tak dlouho.
Pro mě je rozhodující hlavně to, že jakmile potřebuju přepravit zavazadlo větší než kabinové (krosnu, plus navíc záležitosti jako nůž či plynová bombička), zvedne se cena i té nejlevnější letenky většinou třeba o 700 Kč, a hned jsem na ceně vlakové jízdenky, i kdyby letenka sama byla klidně zadarmo.
Proč porovnáváte vlak do Chorvatska s letenkou do Nechorvatska? Přece nepoletím třeba do Cluje v Rumunsku za 29 Euro jenom proto, že je to za stejnou cenu letadlem, když se chci koupat v moři!
4800 Kč lůžkové kupé pro 2 dospělé a dvě děti. (Cena i se zpáteční cestou). Nápoje zdarma (sodovka, nebo kafe) snídaně v ceně (croasánt, káva, nebo čaj) Vím to, bo jsem tam byl a platil to.
I cesta je cíl …a zavazadla v letadle stojí balík.
Do Slovinska jsem loni chtěl, ale kvůli koronáči to nešlo. Teď už možnost nebude, což je škoda. Zbývá tedy tradiční možnost přes Gratz.
A od července i přes Korutany/Villach, až se znovu otevře Karawankentunel.
Škoda, že to nepojede přes Slovinsko, na to jsem se těšil.
Zajimalo by mě kudy pojede? Pardubice budou rozkopané takže tudy ne, Brandýs nad Orlicí také, takže přez H. Brod?
Nepochybně ano. A ono to koneckonců vůbec nevadí. Třeba by i v Havlíčkově Brodě mohl zastavit a napojit tak celou Vysočinu.
Celou Vysočinu z H. Brodu? To se mi jeví krapet optimistické. 🙂
Pardubice budou normalne prujezdne po celou dobu uprav
Průjezdné jo, normálně ne.
zatim nastesti jo
No ,že tohoto podnikatele rád nemám je pravda ,ale i to ,že ukázal ,že je možno cestovat do Evropy za normální peníze a ne jako státní moloch co než se k něčemu rozhoupe a schválí to všechny odbory a musí se tím zaplatit tisíc úředníků a tak je to dražší než letenka.To aby se vlak dělil a obsloužil více míst jsem psal ,když začala Rijeka,stejně jako když jezdí Budapest at zajede k Balatonu.Jinak asi bych se pokusil jezdit v jinej čas ,být ve Splitu již ráno a jet přes Balaton kde budu večer ,já vím je to těžké v ten… Číst vice »
jenom malá poznámka na okraj, paní/slečno Iveto, čárky se píší za slovem, nikoli před ním, tečkou věta končí, nezačíná:
takhle ano: slovo slovo, slovo Jedna věta. Druhá věta.
takhle ne: slovo slovo ,slovo .Jedna věta .Druhá věta
🙂
Pan Iveta píše v mužském rodě. Je to ten Iveta. Něco jako Ital se jménem Andrea 🙂
Tak ono cca 50 % zde píšících má s pravopisem problémy …
stejně se na dovolenou nepojede…
To se nepojede ještě hodně dlouho…
Asi pro vás oba bude velký objev, že se na dovolenou jezdí i teď. On totiž není žádný zákaz cestovat do zahraničí a zase se vracet. 😀
To se pletete. Tohle je po dlouhé době pozitivní zpráva v tom současném hnoji bez konce. Pokud Radim napíše, že v červnu začne jezdit, tak se Andrej postará, že to klapne i kdyby měl obtelefonovat půlku Evropy.
A že toho Andreje všude žerou a když něco řekne tak se pokloni a dělají podle toho …
Chorvati otevřou hranice určitě, loňská sezóna jim udělala řádnou díru do rozpočtu a poslala část podnikatelů ke dnu. Kdyby měla letošní sezóna být bez turistů, budou na dně. Pro ně bude přijatelnější víc nakažených než nulové příjmy z turistiky.
No a ty zbývající země jsou tranzitní, tam nebude s průjezdem problém. Stejně jako to není problém ani teď, pokud jste tranzit, projet můžete.
A jak to souvisí s mým příspěvkem?
Otázka je zda je lepší Zoran na hřbitově a Ivica v nemocnici, anebo na pracáku nebo v gastarbeitrovském Mnichově u pásu v automobilce.
1. Chorvat turisty životně potřebuje.
2. Radim je Burešův kámoš
3. Pokud by to neklaplo Radim udělá mediální masáž kámoš nekámoš.
4. Blíží se volby a Čech bez Chorvatska nebude.
Z toho vyplývá ….Dobro došli😃
Kez byste mel pravdu, protoze tohle se uz fakt neda …. Vlak nevlak, doufam, ze aspon neco v lete klapne., at uz chorvatsko, nebo bulharsko, rumunsko, cokoliv ….. hlavne pryc od toho bordelu tady.
Přesně tak, je to jen umělé vyvolávání histerie pro paštiky
jak kdo, paní Motyka zrovna na dovolený je…
Nestraš😡
Pracuje se vůbec na nějakých infrastrukturních projektech, které by tuto cestu z ČR přes Balkán do Chorvatska zkrátily?
Pro pár měsíců v roce se to nevyplatí. A pokud jde o noční vlak, tak ani moc nezáleží na tom, zda pojede o hodinu nebo dvě více či méně.
Opravdu si myslíte, že se ptám kvůli sezónímu vlaku? Jen mě čistě zajímá, jestli se tam něco děje. Protože to je i nákladní tranzitní osa. Když jsem byl v Lublani několikrát, tak jsem si šiml celkem velkého ruchu kontejnerových vlaků.
Že by přístav Koper? To by leccos k ruchu kontejnerů vysvětlovalo.
Však se někde divím ruchu kontejnerů?
V Chorvatsku po budování páteřní dálniční sítě se nyní opřeli do železnic, které to opravdu potřebují. Nyní by se mělo intenzivně kutat mj.na úseku Ogulin-Rijeka, což jsou hory strže, hory strže. Nebude to hotové hned.
I ta železnice by Chorvatsku přitáhla další turisty. Já bych klidně vlakem jel ,cena není tak podstatná . Nerad řídím auto víc jak tři hodiny..a nepotřebují přijet na dovolenou unavený.
Podle článku na anglické wikipedii se v roce 2008 začala stavět VRT Záhřeb-Rijeka na prozatímní Vmax 200 km/h a v roce 2013 byla dokončena. Nechápu, proč tedy RJ nejede právě po ní…
Na wikipedii se toho píše hodně 🙂
Máte ten odkaz na Wiki?
A jak můžete nechápat? Tam žádná VRT není, jsou to zatím jen plány.
Byla to ironie, ale chápu, že v psané podobě není její použití tak efektivní. Hledal jsem podle hesel „High speed rail Croatia“.
Chorvatsko má skvělou síť dálnic a nyní je už opravena trať Záhřeb-Slavonski Brod-(Bělehrad) až na 160 km/h, zbytek železnic je ale bohužel hodně pomalý.
Jo. Budou rozvrtané tunely u Blanska, Orlice a Pardubice. 2025 až se to opraví, tak to pojede o 4 minuty rychleji.
Rýchlovlak by to zvládnul za 5 hodín komplet
No tak určitě… 😀
Maďaři chtějí elektrizovat Zalaszentiván – Nagykanizsa, aby se nemuselo zajíždět v elektrické trakci přes Budapešť.
Chorvati zdvoukolejňují ( a asi i zrychlí) trať ze Záhřebu k maďarským hranicím, a opačně směr Karlovac.
Bez ohledu na dopravce!!! by bylo geniální spojit EC Croatia a ten noční rychlík do Splitu (821/822) a není co řešit. Jezdilo by to celoročně, v sezoně posílené o další vozy a lůžko už z Vídně/Prahy. Takhle mi přijde příjezd do Splitu.
P.S. příjezd do Splitu po obědě (nebo brzo dopoledne) mi přijde pozdě-jeden den v háji.
Teda brzo odpoledne jsem měl na mysli.
Já jezdím do Chorvatska autem (Č. Budějovice – Krk) dávám i s přestávkami za 8 hodin. V 8 vyjedu a v 16 jsem na místě a nepovažuji to za den v háji. Ubytovat se stejně dá většinou až od 14 hodin.
Když dojedu do Splitu tím nočním vlakem ze Záhřebu v cca 6:30 (appka Můj vlak ho nezná) tak přesun autobusem, kufr (kufry) hodím v Omiši na pláži pod palmu a hurá do moře. Takže na pláži od cca 9hodin do večera a potom se jdem ubytovat…
Takže den v háji
Takže den v háji když přijedu odpoledne
Pozoruhodné, ale nemáte potom v háji několik dní, když si léčíte spálenou kůži? Nebo celý den venku opravdu v pohodě dáte hned 1. den pobytu?
A koho to zajímá? Tohle je článek o železničním spojení.
Nejlepší je vyjet autem hned v pátek navečer jak přijde člověk z práce. Ideální je jet celou noc a ve čtyři ráno se rozstřelit na dálnici. Přece tam nepřijdeme až odpoledne, no néé řekni mámóóó!?!?
Zapomeňte na Jadran. Ani vlak, ani letadlo. Očkování bude stále na začátku a virus ještě pětkrát zmutuje. Jestli jsme to nechali dojít tak daleko, že do Bavor potřebuji co dva dny test a v ICE sedím 4 hodiny v náhubníku FFP2, stěží může být léto normalní.
Když to nepůjde, tak se holt nepojede. Není třeba panikařit již na začátku.
To není panika, ale střízlivý odhad někoho, kdo se každý týden pohybuje po Německu, Rakousku, Slovensku a částečně i Maďarsku.
Panika by byla úvaha, jestli se ještě vůbec někdy pojede kamkoliv do zahraničí. Třeba na Slovensko…😁
Neberte to osobně, ale vy se teď dostanete do Maďarska, kam cizinci smějí jenom velmi omezeně a bojíte se o letní cestování? Nedávno jsem četl, že se v rámci Evropské unie uvažuje o umožnění letních cest na základě testů.
Na konci prosince jsem četl o tom, že MZV a ostatní státy EU jednají od ledna o vzájemném uznávání relativně levných antigenních testů, aby bylo znovu umožněno „bezpečné“ cestování.
A teď je situace taková, že reálně není cestování vůbec možné. Takže tolik k těmto plánům 🙁
Není možné? Co třeba na Zanzibar? Z PRG přes AMS do ZMZ a zpět za 16 tisíc, případně o pár tisíc dráž přes DXB. Na Zanzibaru žádné testy, prostě jste turista, vítejte. Po návratu PCR test. Zkuste hádat, kolik jen na Zanzibaru je a v příštích týdnech bude Čechů, když začaly jarní prázdniny, na horách nejedou vleky a do Alp se jet nedá. Tak se holt letos v zimě létá trochu dál a s příplatkem za testy.
No, tak díky, drazí turisté – 23.2. nové zprávy- zřejmě na Moravě bude do pátku potvrzena vysoce nakažlivá mutace covidu z Jihoafr. rep.
Bude sa cestovať tam kde budú mať o turistov záujem a ponúknu im dobrý zážitok (nie rúška na pláži a lá Španielsko). Južná Európa si nemôže dovoliť stratiť dve letné sezóny po sebe, niekam sa cestovať dať bude. Či to bude zrovna Chorvátsko ešte uvidíme.
A co lyžování? Například na Javoru obšacovala benga sjezdovky a rozdávají flastry.
Závislost české ekonomiky na lyžařských svazích a závislost Itálie na plážích se nedá srovnat.
Kdyz lide nerozumi
JJ chtěl sem odjet na víkend směr Frankfurt a když sem si představil dvakrát 4,5 hodiny v respirátoru mezi Berlínem a Frankfurtem…..tak jsem to vzdal….
Lépe teď asi autem když není zbytí, ale nechci dráždit českými SPZ, že….i když jsem možná zbytečně paranoidní
Aktuálně to není horší jak loni v dubnu, a nakonec v prázdniny šlo skoro všechno. Myslím si, že po Velikonocích se začne uvolňovat a v červnu už nebude cesta do Chorvatska problém. Navíc Radim kamarádí s tím co ovládá tuto zemi, tak asi ví co dělá.
Mimochodem – cesta trvá pět piv – hodně pomalu konzumovaných – a při konzumaci náhubek netřeba
Loni byly na jaře hranice zcela uzavřené, přesto se v létě jezdilo.
Tzn. ani letos nemusí platit, že co platí v únoru, bude platné i v červenci nebo srpnu.
Ostatně, Chorvati by tím byli hodně sami proti sobě.
Hranice nejsou uzavřené ani teď, stačí si vybrat destinaci, kde není povinná karanténa, najít dobré spojení a hurá do světa.
Ano vím, moje kamarádka byla koncem listopadu na týden v Keni (postačil jen negativní PCR-test provedený do 48 h před odletem). Měli tam (u moře) celý týden odpolední teploty cca 30 stupňů. 🙂
nikto vam nebrani kupit si cele kupecko s rodinou ci priatelmi a nemusite v nom nosit ziadny respirator
V dálkových vlacích nemusí být FFP2.
S ČD to byl cenový luxus a s konkurencí je to najednou pro každého. To už jsme si zažili např. s Pendolinem.
…. nebo s Vídní.
Cestování v létě ještě bude velmi zajímavé. Sázka že loni to šlo, tak letos to půjde zase je dost riskantní. Hranice se zavírají a šance na otevření je malá. Navíc se dá očekávat požadavek na očkování což se do léta nestihne. Respekt k RJ že prostě jdou do rizika, že náklady na přípravu se nevrátí a vsadil bych na to že prodělají,ale nepřeji jim to.
Jak můžou prodělat?
Tím, že vypraví vlak pro mnohem méně cestujících. Rentabilita bude až od určitého počtu a těžko budou moci zrušit vlak, pokud neprodají dost jízdenek – prostě budou muset jezdit se ztrátou.
Jak nebudou moc zrušit vlak?
Oni ho nezruší pouze upraví jízdní řád na 1x tydně?
Když se jim to nevyplatí, tak jezdit nebudou a vrátí jízdné
Spíš nevypraví nic. Před chvilkou na Wien Hbf nastupovalo do vlaku RJ směr Praha cca 15 lidí. To se vyplatí.
15 lidí na vlaku je tak akorát pro 810…😁
Souhlasím je naivní si myslet že v létě se bude cestovat bez větších omezení, jeden průser snad stačil. U nás budou na podzim volby, takže vláda se bude snažit zalíbit, proto omezení z české strany budou nejmenší možná.
Já myslím, že v létě bude situace úplně jiná , než dnes. Vždyť loni v létě to také fungovalo bez problémů. Velká část lidí bude již proočkovaná a proočkovaní budou moci cestovat bez omezení.
To si ještě povíme.
2. Února vytvaret paniku že v létě kvůli viru nebudeme moct jet do Chorvatska je úplně absurdní.
Loni na jaře jsme sledovali zprávy o přeplněných nemocnicích v Itálii a za pár měsíců se lidé koupali u moře jako by se nic nestalo protože k překvapení odborníků se vir choval sezóně.
Ale dnes kdyz už existují vakcíny předpovídate že v létě budem sedět doma. Jelikož nepředpokládám že se v této diskuzi vyskytuje někdo kdo ví o víru víc než co se píše na novinkách, tak mi to přijde spíš jako nějaké škodolibě prohlášení než fundovaný názor s přidanou hodnotou.
Superpesimista:-((
Situace bude v létě mnohem lepší, stejně jako loni. Tento názor sdílí dokonce i Flégr. Bude to v poho.
Vagón na přepravu aut prosím připojit také, díky 🙂
Příští rok
Nevím o tom, že by DDm vlastnil ..
Už nyní bude mít souprava 15 vagónů.
Pokud bude ve vlaku i kuřácký vagón, mohla by cesta vlakem k Jadranu být zajímavou alternativou.
Pokud ne, zůstanu u letecké dopravy.
A nejspíš raději do Albánie, jako loni.
Pardon, v letadle se kouří jedna báseň.
30 hodin vs 3 hodiny bez žvára. Nuž přejme mu pevné zdraví.
To je o tom, že nevydrží ve vlaku 30 hodin bez drogy…
To je už dobrá závislost, když to nevydržíte ani půl dne…
Jo, je to závislost.
Proto do Bangkoku létám zásadně přes Dubaj, protože je to napůl cesty.
Kdysi jsem letěl z Amsterodamu a nad Indií jsem vážně uvažoval nad šlukem na WC.
Nikotinové žvýkačky závislákovi, jako já, pomohou opravdu maximálně na těch šest a půl hodiny.
Ve vlaku se snad ještě dá stáhnout okénko, ale než být vyloučen z přepravy, tak raději ty necelé dvě hodiny vydržím v letadle.
Přinejmenším na českém území je kouření ve vlacích již po cca 15 let zakázáno zákonem (= dopravce o tom nemůže rozhodnout).
A co v tom Chorvatsku?
15? No to by mě zajímalo, kdy to bylo. Podle mě se už nesmělo hulit někdy před plyšákem. Ono to letí.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ceske-drahy-rozsiri-zakaz-koureni-ve-vlacich_200708281528_pschrotter
Přímé lety z Prahy do Albánie bohužel Wizzair zrušil. Škoda, loni se tam dalo dostat levněji než do Chorvatska.
V článku je zmíněna přeprava kol vlakem. Bude to možné i návazným autobusem?
Na co? Vystoupíte z vlaku, sednete na kolo a zbytek cesty dojedete vlastními silami 🙂
👍
Na co to vůbec vozit vlakem, sednete na kolo a dojedete až do Chorvatska!
Ne, to ne! Kolo necháte ve Splitu a na zpáteční cestě si ho vyzvednete .-)
Za zmienku stojí že v lete bude jazdiť tiež nightjet Bratislava – Split aj s autovozňom. Som zvedavý či táto konkurencia bude RJ motivovať nastaviť normálnejší čas príchodu do Bratislavy, lebo platiť si lôžko a potom musieť aj tak vstávať o pol piatej ma teda moc neláka.
Opravím sa, nakoniec to nebude nightjet ale len EuroNight s vozňami ZSSK. Ale pointa zostáva 🙂
Vidíte, a o tom se tu nenapíše. 😉
Jasne… https://zdopravy.cz/obb-chystaji-dalsi-nocni-vlaky-spoji-bratislavu-se-splitem-46684/
Tam je ale poněkud jiná informace v dost jiném kontextu.
Pokud tam bude autovůz, tak to zajímavé je.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=ZSSK&kategorie=EN&cislo=1253&nazev=Split&rok=2021 Plánované radenie je na tomto odkaze.
jaká časy bude mít ten vlak nevíš? Před měsícem jsem psal na ZSSK a ještě nevěděli.
Je to už v online cestovných poriadkoch.
EN 1252: 16:40 Split – 10:49 Bratislava
EN 1253: 15:51 Bratislava – 9:46 Split
Docela příznivé časy odjezdu tam i zpět. Jen se trochu bojím vidět cenu jízdenky.
Na OBB jsem viděl jízdenku od 30€, ale teď už tam nejsou, resp. systém píše, že jízdenku není možné koupit, tak je otázka jestli vyjedou. Lehátko začínalo na 70€ a lůžko bylo za 90€ za jeden směr, kromě toho zatím nebyla vidět cena za auto.
Při cestě z Chorvatska měl vlak RegioJetu stejně většinou zpoždění v řádu hodin.
Jela jsem 2x, červenec a září, a bez zpoždění
To jste měla štěstí; já jsem několikrát v příhodný ranní čas byl v Brně hl. n., kdy tudy měl vlak z Rijeky do Prahy jet, a v několika mnou sledovaných případech měl zpoždění v řádu desítek minut, ba i přes hodinu.
Ale O. K., je možné, že v dalších (mnou nesledovaných) případech naopak jel včas nebo skoro včas.
Od nepaměti se z Balkánu nejezdí bez zpoždění , Avala atd . Já teda pamatuji v roce 85? Jel tenkrát BaltOrient se sekerou 2hodin
Oprava 24 hodin
Tak to ten zpožděný mohli rovnou vydávat za vlak jedoucí o den později včas 😁
Jojo, 2008 Skopje – Brno + 17 hodin. Napřed nepřijel vlak ze Soluně, protože někde v Řecku hořelo, tak vypravili ze Skopje asi po 5 hodinách náhradní. V Bělehradě pak ujel ranní vlak do Budapešti, takže až večerním – čekání jsme trochu rozvolnili přesunem osobákem do Subotice. V Budapešti ranní vlak taky ujel, ale další jel už za 4 hodiny a ten už si dovezl jenom hodinu zpoždění.
Odpovězme si sami z pohledu dovolenkářů, kdy by bylo rozumné, aby vlak dorazil do Splitu?
Ideálně ne dříve než v 9.ráno, tedy v časech někdejšího JadranExperesu a zpět kolem 20.h večer
Cena nightjetu krom několika ks včasných jízdenek je cena úplně někde jinde. Česká socka si to nekoupí.
A kolik to stojí z té Bratislavy?
Očekávám že lůžko bude na hranici 100e sedačka pokud bude tak ta nejlevnější 50.
Sedacka od 29,90 EUR, luzko od 69,90 EUR (cele kupe od 139,90 EUR), motorka od 79,90 EUR, osobni auto od 109,90 EUR.
Díky
Jasně, takže názorně vidíme, že provozovat lehátkové vozy se dopravci nevyplatí, jak zde moudří řekli. Naštěstí je Jančura normální a ví, že se lidi při takové době jízdy potřebujou protáhnout a vyspat, ví, že nákladově to pro něj o tolik dražší nebude, a nabídne to za přijatelnou cenu.
A můžu si poslat jen Auto? Do Splitu poletím letadlem za menší peníz pohodlněji a auto si vyzvednu tam?
ŽSR býva nechutne predražené a servis nestojí za nic
bez vagonu pro auta….nemám zájem
Bude nejspíše příští rok
Dekuji za informaci.
„jejich provoz se stal symbolem loňské letní dovolenkové sezóny“ … 😀
Pořád škoda, že nepřipojí vagon pro přepravu aut. Do toho bych šel hned. Naposledy jsem najel 44 km a byl jsem u moře.
Podle komentářů o tom do budoucna uvažují, ale letos ještě ne…
Moje řeč. Autovlak bych taky uvítal.
Protože nemají zázemí na naložení aut na vagóny to vlastní (v Praze) ČD.
Samozřejmě je otázka za kolik, a jestli by ČD bylo ochotné ……
existují půjčovny
44 km z rampy zpět na rampu?????????????? Tohle musí bolet …. upřimnou soustrast
Proti normálním 900km je to opravdu rozdíl. Pokud by nějaký z nich měl elektroauto, tak v čase už celkem nezanedbatelný – +4.5h (1,5h nabíjení na 300km) -> z 8h je 12h.
Příští rok nejspíše bude
Nevyšel by výhodněji taxík na těch 44 km?
ZSSK bude mít tento rok EN Bratislava-Vídeň-Split, který má i vagony na auta
Další rok větev do Ploče?
Škoda, že se Chorvatsku a Bosně a Hercegovině nedaří obnovit trasu Bihač – Knin (pro běžný provoz a v elektrice), byla by jízdní doba do Splitu o cca 1 hodinu.
Zkrácení jízdní doby o 1 hodinu trasou přes Bihać by bylo vynulované minimálně dvojí hraniční kontrolou. Problém je také v tom, že Unska pruga překračuje státní hranici mezi Chorvatskem a Bosnou a Hercegovinou mnohokrát, takže je otázka, zda by vůbec bylo legálně možné provoz na trati zajistit.
Ještě je možné, že by vlak mohl územím Bosny a Hercegoviny projet bez zastavení, bez jakýchkoliv kontrol. Ale pro to chybí politická vůle a úspora 1 hodiny času je poměrně malá na to, aby se vyplatilo do této trati investovat.
Jinak vlak do Ploče by mohl fungovat. Z Budapešti by mohl teoreticky jet trasou přes Pécs, Osijek, Strizivojnu-Vrpolje, Doboj, Zenicu, Sarajevo a Mostar. Znamenal by napojení Bosny a Hercegoviny na okolní železniční síť, které v současné době nefunguje. Do této země nyní nejezdí žádné mezinárodní vlaky. Pro HŽ ale není tento vlak příliš ekonomicky zajímavý. Důvod je prostý. V úseku Beli Manastir – Slavonski Šamac by v podstatě šlo jen o tranzit, bez jakékoliv přidané hodnoty. Dále je pak otázkou, jaká by byla dohoda s ŽFBH a ŽRS. I mezi oběma společnostmi, které provozují železniční dopravu v Bosně a Hercegovině,… Číst vice »
Než dohoda mezi ŽRS, HŽ a ŽFBH, to už spíš po vagonech naložit na kamiony a odvodit po silnici – to zkoušeli s rychlíky do Záhřebu a Bělehradu – přepřah a vlastní vlaková četa na každé hranici, pravidelně půldenní zpoždění… Jančurův Regiojet jezdí kvůli zisku, ne kvůli zaměstnanosti
Pokud neuvažuji koronavirus, jezdí mezi Záhřebem a Bělehradem jeden vlak denně. Že se stojí na hranici kvůli pasovým, celním a technickým formalitám, je v těchto končinách normální.
Míněny byly pokusy okolo roku 2008 o spojení Sarajeva a BG/ZG, v obou případech byly problém spíše neochota všech čtyř správ pustit k sobě “cizí” lokomotivy a čety. Pro pravidelné spoje s cílem konkurence dálnici spolehlivý zabiják…
No tak, v zemi kde ještě před par lety po sobě vrhali miny a granáty , je těžké naběhnout na normální sousedstvi . Fakt buďme vděčný za to jak se rozpadla naše federace . Par facek v osadě U Sabotů kvůli posunu hranice aby nádraží bylo v jednom státě nepočítám .
Pokud by jel takhle, tak by musel jet z města Pecs do Strizivojna–Vrpolje v dieselu. Ale uznávám, že je to vyloženě kratší a rychlejší než kdyby se souprava trhala v Záhřebu a pak jelo teprve přes Banja Luku do Sarajeva a pak na jih do Ploče.
To by byla paráda, do Bosny bych jel hned…
V roce 2005 jsem cestoval vlakem do Sarajeva z Budapešti přes Pecs – Osijek – Slavonski / Bosanski Samac – Doboj – Zenica. Chorvatsko ještě nebylo v EU, na hranice kontrole to nebylo déle než 30 minut – vlak však měl pouze 2 vozy a asi 20 cestujících. Kontroly na bosensko-chorvatských hranicích byly také kolem 30 minut. V Doboji změna lokomotivy ze ŽRS na ŽFBH. O několik let později bylo spojení zrušeno kvůli požadavku HŽ na enormně vysoké poplatky za tranzit. Jednali se o vedení spojení přes Bělehrad – Zvornik – Banja Luka do Sarajeva, ale nikdy se to nestalo.… Číst vice »
Vzhledem k přátelským vztahům mezi místními státy by nejspís byla hodinová kontrola při každém překročení hranice, tam jsou toho schopni.
Zrovna vás ctěný kolego spoludiskutére švestko, kdybych potkal byl v uniformě celníka na funkčních hranicích a nebo kdybych byl policista a zastavil vás s českou RZ na Slovensku, Vás bych svlékl do trenek a nechal bych Vás rozšroubovat auto do posledního prvku povinné výbavy. Za ty vaše rádobyvtipné hornouherské komentáře. Takže na internetu se držkuje a uráží strašně snadno, ale zkuste ty svoje pindy říct dvoumetrovému dřevorubci na Orave v hospodě. jako že Jánošík byl maďarský žid a přistěhoval se z Prahéé. Toho jste schopen vy tady..tak si s těmi Chorvaty, Srby, Slovinci nejste nic dlužni To s tím nestandardním… Číst vice »
O tom, že chybí politická vůle o tom žádná. Píšu, že se nedaří, což na Balkáně je vcelku běžná věc, a některé věci si tam ani nedovedou představit. Peáž bez zastavení, protože ten vlak vždy může zastavit z dopravních důvodů a co kdyby lidi náhodou vystupovaly, tak na to nemáme papíry, povely a hlavně máme §1 nikdy se to tak nedělalo.
Bylo by nutné vykonávat hraniční kontrolu, pokud by se v Bosně nikde nezastavovalo? Neznám podmínky, jen se ptám…
Záleží na tom, jak se dohodnou vlády obou zemí.
Jinak třeba vlaky na trase Bělehrad – Bar, které provozují Srbijavoz a ŽPCG, projíždí v úseku Jablanica – Priboj bez zastavení přes území Bosny a Hercegoviny. Kontroly v tomto úseku neprobíhají.
Už je vezměme do Unie a rovnou i do Schengenu. Když vzali do Unie Chorvaty, tak už je to všechno jedno.
Srbové do EU nechtějí – a celkem se není čemu divit, když během války v Jugoslávii se Západ (i s EU) postavil proti nim. Z toho pohledu je zvlášť bolavá otázka Kosova.
A Srbů žije dost i v Bosně a Hercegovině, tvoří tam třetinu populace.
Unska pruga bývala skvělá, díky lepšímu trasování až na 100-120kmh, všechno ale vzala válka a žabomyší spory – dneska je obnova bez šance, Chorvati by o to možná i stáli, ale Bosna je bez peněz a pokud se nemýlím prochází trať několika kantony, čili jednání a dohadování s několika vládami…
Po válce na konci 90. let obnovena byla. OSN nechapa postavit 3 mosty jako náhradu za zničené. Ale postupně provoz upadal. HR i BiH jednají o znovu zprovoznění.
Jak už bylo zmíněno…. U unske prugy je problém několikeré překročení hranice, a i ten jediný vlak ročně do Martin Brodu, je naprosto fatálně bojkotovany Chorvaty…. I přes zjevný turismus a nemožnost výstupu cestou trvalá naposled kontrola přes dvě hodiny…..že strany Chorvatů…. Celník z Bosny byl hotov cca za 20 minut a zbytek času strávil focením a popíjením kávy…. Takže asi tak….. A to měli jmenný seznam a čísla dokladů předem…..
Už se těším, až zas celou cestu pod 25 kV nepůjde ve vagonu elektřina a dopravce to bude svádět na stahovačky ♥
Ze Svitav až do Břeclavi?
To asi nebylo příjemné…
Ze Svitav až do Hodoše (Slovinsko) a zpět z Hodoše až do Svitav. Asi 500 km.
Akorát škoda , že netáhne nějaký vagón pro auta. Skočit ve Splitu do auta , zajet si kam potřebuji , celý týden jezdit autem po okolí a na konci dovolené to samé zpět… to by byla špička
existují půjčovny..i teď bylo zajimave letet s ryanairem do zadaru, tam si půjčit auto na týden a vyšlo to pro dva na stejno jak cesta autem a to pouze při započítání přímých nákladů..při odpočtu opotřební auta atd. to vyšlo naopak ještě lépe
No jo, typická argumentace kalkulací pro dvě osoby, ale když jedete 2+2 děti tak už to s tou půjčovnou tak pěkně nevychází, protože když započítám cenu pronájmu dvou dětských sedaček, tak se dostanu na takovou částku kdy se to už tolik nevyplatí….
Dětské sedačky přepravuje Ryanair zdarma.
Nemluvě o tom, že se vyplatí koupit dvě neprémiové dětské sedačky v Lidlu, vychází to levněji, než nekřesťanské ceny u velkých půjčoven. Malá půjčovna na Krétě nám dala dětské sedačky bezplatně.
Inu civilizace.
To je sice možnost, ale co pak s těma sedačkama? Vyhodit? Vzít domu, kde se budou hromadit? Jaká bude kvalita? Budou je zrovna mít? A jak se do toho Lidlu vlastně z letiště dostanu? Autem bez sedaček?… Ano i takové půjčovny jsou, bohužel v mých destinacích jsem na takovou ještě nenarazil
říkám, že pro dva to vyšlo i levněji..regiojet má kupé pro 4 za cenu tří platících, takže si myslím, že to s tou půjčovnou nebude tak horký a i pro rodinu to nebude nesmysl, on i ten převoz auta vlakem taky nebude zadarmo plus se při jízdě autem zapomíná na další skryté náklady, který se ale platí jindy, cesta autem není jen palivo a dálniční poplatky
Nojo, ale ty ‚skryté‘ náklady jsou v podstatě fixní a používáním se rozpočítají na víc km a tím se cena 1 km v autě snižuje…..Nepopírám, že je to pro dva levnější. Ale bohužel, vždycky jako argument slyším právě to cestování ve dvou a už me to rozčiluje. (Ne není to žádný osobní útok) když prostě řeším při cestě na dovolenou s rodinou poměr cena/komfort/čas (samozřejmě každý tyto hodnoty někde jinde). Tak ten vlak třeba pro mě smysl má
Měli by být příští rok
Malé obchody raději zavřeme, aby se tam nesešlo pár lidí a na druhou stranu bez problému posadíme cca 500 lidí do vlaku aby si zajeli na dovču. Tahle republika je dobrý absurdistán.
V létě už by mělo být po….. loni v létě také žádné problémy nebyly. Ale každopádně si kupovat teďka jízdenku … to je docela riziko…pokud nejde vrátit…
Loni se již uprostřed léta vědělo, že se do Evropy z Chorvatska covid rozváží a situace se zhoršovala velmi rychle. Přesto ještě celé září v pohodě covidexpresy jezdily.
Reálné bylo za celé léto cca 500 případů v souvislosti s Chorvatskem, to v těch číslech co byly koncem prázdnin nehraje téměř roli.
O to nejde, to jen Ludva blábolí svoje nesmysly. Hlavně jestli se toto dočteme taky na adresu nového EN Blava – Split. Nebo asi spíš ne, protože tam bude platit FIPka.
Fipku užiju do Séte a Perpignanu . A mon ami Antony z Toulouse zas když pojedeme do Tater .
Prdlajs! Vy jste taky „covidexpress“, nestrašte a zajeďte si. Tolik „Déčka“ a zdravé stravy u nás nenaberete! Nemoc tu je a už dávno i byla, jen ji nikdo nehledal nějakými testy. Čekejte, že tu budou i horší nemoci do budoucna, nejsme uzavření ve sterilní bublině! Žijte zdravě a v přítomnosti, neposlouchejte ty kokoty z vlády a zkuste pokecat se svým lékařem… Potkáme se na jihu, rád vás provedu Kvarnerem a Istrií…
Se svým lékařem jsem o tom již dávno mluvil. Vy evidentně i Švestka patříte k těm lidem, kteří si neuvědomují jednu velice důležitou věc. Ano vitamin D a zdravá strava vám posílí imunitu a ochrání vás. Ale zde je důležité jen to slovo vás. To že budete mít v pořádku imunitu v žádném případě neznamená, že nebudete přenašeč, že nenakazite mnoho dalších a ti mohou i zemřít. 20 až 30 procent všech nakažených nemá žádné příznaky, nebo tak malé, že si jich ani nevšimnou. Ano VY budete třeba v pořádku ale nakazite další. A jestli vám toto nevadí patříte mezi… Číst vice »
A nejlepší je, že mě osobně dovolená v Chorvatsku vůbec neláká a jezdím do úplně jiných destinací. To ovšem neznamená, že neláká spoustu jiných lidí a je jich takové množství, že se na tom RK vyplatí vypravit vlak a jít do toho. A hlavně nemám rád takové to bolševicko-odborářské kádrování kam má kdo jezdit jen proto, že v tomto vlaku neplatí FIPka.
A propos víkendové posily na Moldavu, Rudu nebo do Jeseníku covidexpresem nazývat nebudeme? Asi ne protože tam jezdí ten správný dopravce.
A můžou snad za to Ti lidi, kteří mají dobrou imunitu (nežerou Babišoviny 😀 ), že jí mají dobrou? A že nepoznají, že mají Covid?
Podle Vás by se teda měli lidi s dobrou imunitou izolovat od ostatních špatně žijících a špatně se stravujících oveček 😀
Rok? Covid tu byl i celý minulý rok, jestli jste zapomněl. A bude tu i příští rok a dál. Vir nikdy nezmizí. Takže život zredukujeme na chození do práce a domů. To je super nápad. Sobec jste vy.
V Chorvatsku na tom ještě v polovině září byli mnohem lépe než u nás. Většina ohnisek cocid-19 navíc byla ve vnitrozemí, byly to většinou svatby, rodinné oslavy a potom příjezdy zahraničních pracovníků z Německa, kteří přijeli na prázdniny a roznesli to při návštěvách po rodinách v celé vesnici a potom v klubech, kde byli večer pařit. Český turista neměl moc šancí se tam s tím u moře setkat. Pláže i hospody poloprázdné, rozestupy se dodržovaly i v létě se nosily v obchodech a v hromadné dopravě roušky. Tak tu nepište nesmysly.
Jenže v Chorvatsku si to předávali hlavně dovolenkáři mezi sebou. Že se to z Chorvatska rozšířilo po celé Evropě je prostě již ověřený fakt. Nedávno to potvrdil i premiér, který prohlásil že mezi největší chyby které se loni udělali bylo otevření hranic a ježdění na dovolenou do Chorvatska. Pamatuji si to dobře, protože novináři mu okamžitě připomněli, že jeho manželka tam byla taky. Tady opravdu asi není o čem diskutovat. Loni jsme tu chybu udělali tak si ji letos zopakujeme ???
Uvidíme jaká bude situace. Může se to do tý doby výrazně zlepšit a nemusí. Mě osobně zrovna Chorvatsko neláká, ale jak už tu někdo psal, dovolenou do některé ze svých oblíbených destinací plánovat budu a v létě uvidím. Když to bude v pohodě, tak pojedu, kdyby to bylo stále riskantní, tak holt plány o rok nebo třeba o půl roku odložím na dobu, kdy to riziko nebude – že bych mohl nakazit někoho silně ohroženýho je pro mě velkej problém. Určitě je dobrý plánovat letošní dovolenou s tím, že nemusí vyjít (lístky a ubytování dopředu s možností storna nebo za… Číst vice »
V Chorvatsku si to žádní dovolenkáři mezi sebou nepředávali. Předávalo se to v červenci na několika plážových diskotékách a v srpnu ty diskotéky Chorvati zavřeli. Z Chorvatska se to po celé Evropě skutečně od dovolenkářů nerozšířilo. Oni i Němci a Rakušani nakonec přišli na to, že jim to zpátky dovezli gastarbeiteři, kteří ale nebyli u moře. Věřte, že to vím, protože jsem pečlivě sledoval i chorvatský tisk, abych znal situaci a mohl tam v červnu a v září vyrazit na dovolenou.
A že by náš premiér přiznal nějaké chyby? Tak teď tu o Karkulce 🙂
Absurdistán je tu v mnoha věcech.
V tomto ale fakt ne. To, že je nějaký plán vlaků RegioJetu ještě ani v nejmenším neznamená, že budou jezdit už letos. V létě už může být situace lepší, může být ale i stejná nebo horší a může se stát, že budou prázdné jetdit i vnitrostátní rychlíky.
Já mám také v plánu vyrazit v létě do hor za hranice, ale je dost možné, že ten plán budu muset o rok, o dva odložit. Tak jako možná odloží plán svých vlaky RegioJet.
Covid expres. Jak pravil jeden výpravčí Bratislavy hlavnej.
Ani po roku ľudí neprešiel ten hranicový fetiš? Vírus sa naozaj neriadi čiarami na mape.
Já tomu taky tak říkám, ale ne z důvodu že by se dovážel covid, ale z důvodu že to bylo vymyšleno díky covidu
Nuž, cestujúci do Ľubľany majú smolu. Vie niekto z diskutujúcich ako bola táto destinácia minulý rok využívaná?
Tak můžou jet s přestupem v Záhřebu, nebo s ČD přes Rakousko.
Moc asi ne, když byla už někdy od půlky srpna zakázaná.
To je skvělá zpráva, je dobře, že ‚někdo‘ potenciál najít umí. 🙂 A pokud budou jezdit návazné autobusy třeba do Mostaru, tak to může být zajímavá alternativa, jak se dostat do Bosny, když tam to mezinárodní spojení moc nefunguje.
Tak to bude asi celkem skluz s minulým rokem. Když to pojede velkým obloukem přes Budapešť. Předtím to myslím jelo přes Rakousko a Slovinsko. Zajímalo by mě jak dlouho cesta třeba Brna nebo Břeclavi bude trvat nyní s porovnání s minulým rokem.
Loni se nejelo přes Rakousko, ale přes západní Maďarsko. Szombathely, Zalaegerszeg a tak…
Bude to něčemu zásadně vadit? Tyhle spoje lidi nevyužívají kvůli rychlosti…
To je reklamní správa.. takže špatná rubrika
takže je reklama taky zpráva, že Wizz Air otevírá linku z Prahy do Varny?
Tímto pohledem je reklamní zpráva víceméně všechno. U politických zpráv to můžete brát jako součást kampaně (obzvlášť když to médium politik vlastní). U zpráv o jakékoli firmě to můžete brát jako podporu prodeje (občas negativní zpráva podpoří konkurenci). U sportu pak reklama, abyste ten sport sledovali, sázeli atd.. U cestovatelských článků podpora návštěvnosti daného místa. Možná akorát černá kronika není tolik reklamou:)
Někdy jsou videa a fotky z černé kroniky reklamou pohřební služby.
Teda já normálně beru vlak maximálně do 4 hodin cesty, a pak už jedině letadlo (klidně s přestupem). Ale ta Černá hora, ta už by asi stála za hřích. Chystám se tam už dlouhou dobu, ale letecké spojení je tam dost mizerné a bývá i pěkně drahé. Regiojetu klobouk dolů, že dal tohle dohromady.
Ahoj Jendo, v Černé hoře jsme byli minulý rok a ta země opravdu stojí za to, jedna z nejkrásnějších zemí, kde jsem kdy byl. Navíc tam mají opravdu rádi Čechy, kdekoliv jsme řekli, že jsme z Česka, tak se to setkalo s velkým nadšením. Co se týče dopravy, tak doporučuju letět z Polska. My jsme letěli z Katowic do Podgorice cca za 40 Eur + 20 EUR vlak do Polska.
když se ve vlaku spí, tak není problém noční spoj, to je pak pohodlnější než letadlo, jen škoda celní kontroly při vstupu do chorvatska, která znamená celkem brzý budíček, mělo být v schengenu už, ale teď s covidem se to nějak zaseklo
Schengen nemá se zbožím nic společného.
Minusáři jako obvykle mimo mísu.
No já jsem chtěl kix-e jenom upozornit, že žádná celní kontrola na chorvatských hranicích neprobíhá,a navíc jak napsal Kovář, Schengen nemá se zbožím nic společného,ale pokud si mínusářů myslí, že to není pravda,tak jim to brát nebudu. Ale na společnou dovolenou v zahraničí bych tedy s těmihle génii jet nechtěl.😃
V Černé Hoře může být cílem i samotná cesta, přesněji trať z Bělehradu do Baru (doporučuju za dne, je to ovšem celodenní jízda). Jenže je potíž, jak se kloudně do toho Bělehradu dostat.
Máte někdo odkaz na tu tiskovou zprávu? Nemůžu ji za boha dohledat. Díky
Vzhledem k tomu že minule měl vyprodanou Rijeku denně, v sezóně, tak teď se obávám že nabídka do Rijeky nebude stačit poptávce, až ten Split asi nejelo tolik lidí busama, a spíš přiláká úplně nové cestující…. No, uvidíme.:)
Snad bude inspirací i ostatním dopravcům.
Zase na druhou stranu, předpokládám, že obsluha autobusama od Rijeky na jih bude jen po Split, kam by vlak mohl přijet dřív než autobusy.
Může nasadit více vagonu,
Už jsou asi na limitu s délkou – spíš myslím že je to výhledově na dva vlaky. Ale ať si to dělají jak chtějí , držím jim palce. 🙂
Mezi Ogulinem a Splitem je maximální délka 5-6 vagonů kvůli tratím a převýšení.
OBB s ZSSK planuji 8 vagonu:
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=HZPP&kategorie=EN&cislo=1253&nazev=Split&rok=2021&styl=s
Jiní již mají inspiraci – MAV má mnoho let rychlýk Adria (1204/1205) mezi Budapeští a Splitem. V minulosti také s vagony CD a ZSSK. Letos by měla mít ZSSK také vlak z Bratislavy do Splitu.
Regiojet se evidentně snaží získat cestující z maďarského trhu, který bude podle mého názoru také úspěšný.
Druhou lokomotivu při rozdělení soupravy bude zajišťovat jiný dopravce, nebo si RJ bude na soupravě tahat 2 vectrony?
Na HŽ se pravděpodobně přepřáhne už na hranicích, Vectron nemusí mít přechodnost do Rijeky… No a jet do Splitu Vectronem, to je vskutku neotřelý nápad. 🙂
Last mile diesel
Na dvacet promile s pěti Xmz?
A ta poslední míle má přes 300 km. 🙂
Ale oni psali že chtějí jezdit svoji loko celou cestu
Do Splitu nevedou dráty? To aby to pořádně rozfofroval (plnej kotel) aby tam dojel. Kdyžtak cestující potlačí no…
Bych chtěl vidět, jak cestující potlačí, když mají všichni kocovinu 😀
Čekal bych, že si ji pronajme v Chorvatsku.
Dobrý den, na trati do Splitu nejsou „dráty“. Tak jako tak by Vectron musel zůstat „před horama“.
Ani vloni nejezdili v Chorvatsku s Vectronem, prý tam nemá přechodnost. Máte to i zdokumentované na fotce k článku, žlutou soupravu s loko HŽ.
Vloni jezdili přes Slovinsko a chorvatský kousíček do Rijeky je taková kozí dráha. Otázka je za jak rozumné prachy umí HŽ pronajímat ten full service.
V loni se měnila na maďarsko slovinských hranicích lokomotiva a pak se ještě měnila na slovinsko rakouských.
Loni se jezdilo přes Rakousy?
ne přes Maďarsko, byl to prodloužený vlak Praha-Bratislava a nejelo to přes Budapušť
Vectron zvládne jet až do Rijeky. Přes Koprivnicu a Zagreb už může..V Ogulinu na ten zbytek do Splitu najede diesel HŽ.
Tak vzhledem k tomu, že do Rijeky Vectroni běžně jezdí a do Splitu nevedou dráty si to můžeme domyslet
A jsou to stejní Vectroni jako ti, co má RegioJet?
Tak jeden Vectron postačí, do Splitu stejně dráty nejsou, takže asi pojede chorvatská klasika 2044, pokud bude Rgj spolupracovat s HŽPP. Koneckonců nic jiného mu taky nezbývá, když HŽPP je zatím jediný dopravce na chorvatské síti, který má licenci pro osobku. Tím pádem se nejspíš bude i přepřahat na hranicích HU/HR na chorvatskou lokomotivu, protože HŽPP zatím nemá zaučené fíry na vectrony. Ale to je informace z léta od jednoho sdílného fíry, takže se třeba situace změnila. 😀
Celkem budou třeba 2 vectrony a pak diesel tamnějšího dopravce (2 vectrony z důvodu , že budou 2 soupravy)
A ty diesely dva na dvě soupravy nebudou muset být? Ostatně kde jste na ty dvě soupravy přišel? To bude násled?😅
Ten druhý bude uprostřed 🔝😀
Ne diesel vlak odveze od místa rozdvojení a druhý den ho doveze zpět a vymění za druhou soupravu, takže stačí jeden
2 soupravy budou z důvodu dělení tě velké 15 vozové jak je psáno v článku
Jsem zvědavý, čím v moment výjezdu prvního vlaku bude podmíněna cesta. Teď to je o věštění z křišťálové koule.
to máte sice pravdu, ale lépe je být připraven, než sedět se založenýma rukama, jinak pokud někdy bude možné cestovat, bude to v létě
Máte jistě pravdu. Zrušit to mohou s ohledem na situaci vždy, ale když to klapne, bude to výhra.
Ona Fortuna umožňuje i sázky takového druhu? Vsadit si jestli budou v létě otevřené hranice?
fortuna ne, ale podnikatelské riziko ano 😀
Tenhle rok to bude pasé vzhledem k neockovanosti, problematickému cestování v Evropě, leda udělat před odjezdem testy, jinak turisti v Chorvatsku nastoupí karantenu.. Leda hotelový areál ala Egypt kde člověk místní lidi ani nepotká když nevyjde ven..
Právě tím, že je to přímý vlak, to bude jednodušší – než projíždět a přestupovat v několika zemích. Takhle snad bude stačit splňovat podmínky jen té jedné – a ta je určitě nebude mít přísné, když má z turistů největší příjmy.
Stačí, když v Egyptě potká nezodpovědné turisty z Evropy
Noční dálkové spoje přes noc jsou bezesporu budoucnost. Menší kotkat cestujících (cupé x letadlo , letiště), ekologičnost, nepřichází cestující o půl dne atd. Kéž bychom se už dočkali nočních smysluplných spojů na západ…
Ekologicky to vychází lépe tak možná v Rakousku, kde elektřinu pro vlaky dokážou všechnu vyrobit z vody. U nás nebo na Balkáně díky spalování uhlí vychází i na uhlíkovou stopu stále lépe letadlo (a to nemluvím o mnohem menší hlukové zátěži, menším záboru území apod.) 😉
Tak to je hodně odvážné tvrzení, že ekologicky lépe vychází letadlo 😀 Ta uhelná elektrárna by čadila tak jako tak, ona železnice v poměru spotřeby ku výkonu (počtu cestujících třeba) by byla ekologičtější možná i v případě, kdy by se elektřina vyráběla pálením uhlí 😉
Rakousko by bez našich uhelných elektráren bylo docela v pr..li. Takže ani tam to nevychází tak skvěle.
I když pochybuji, že ekologičtější je letadlo. Menším záboru území? Dobře, když letí, tak ano, ale zas potřebný prostor pro letiště to dost kompenzuje.
Spíše jaderných
Ty koleje už tam jsou…
Takové ONJ v Praze i s hlavním nádražím nejsou zrovna malé. Holt se každý prostředek hodí na něco jiného.
Jo, když ekologickým Rakušanům hrozí blackout, vezmou zavděk i naši elektřinu z uhlí i jádra. https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/blackout-cesko-energie-rakousko-jadro-uhli-8-ledna.A210119_125527_eko-zahranicni_vov
Tak to si za nejdéle 30 let budou muset hledat nějakou alternativu…😁
Akorát Rakušáci v případě nedostatků elektriky stejně nakupují potřebný výkon od sousedů včetně Balkánu a elektriky z jaderných elektráren. Po tu dobu si ty svý atomstop bedýnky pro jistotu vypínají, aby nenastal blackout.
Blábol. Rakušáci si kupují naši elektřinu z jádra. Uhlíku.
Jeden magor plácá extrémy z jedné strany, druhý z druhé.
Souhlas ! 46% výroba elektřiny u nás hnědé a černé uhlí , hnědého víc40,5% , 36% jádro . Voda a solary s vétrem asi 8% , pak nějaká biomasa plyn a tak dále .jenom nevím jak speciálně zaŕídit aby ausgerechnet ta elektřina co jim pomohla byla z uhlí a ne zjádra , zvlášť když Temelín i Dukovany jsou blíž k A/CZ hranicím než Prunérov, Chvaletice, Detmarovice i Opatovice .
No nevím, podle mě o půl dne cestující přijde při cestě nočním vlakem, vzhledem k tomu, že do nejbližší destinace Rijeka dojede vlak až dopoledne druhý den (+ připočítat jízdu do finálního letoviska). V případě Splitu pak cestující přijde o komplet celý den.
Menší kontakt cestujících je taky nesmysl. Je rozhodně větší pravděpodonost, že se nakazíte od těch 5 lidí v kupé, se kterými budete 17 hodin, než od těch 5 lidí v letadle, kteří k vám budou méně 2 metry a budete s nimi hodinu a půl.
kupé je max pro 4 a většinou je obsazené členy domácnosti či kamárady atd. takže v tomhle případě je to rozhodně na nakažení o mnoho lepší než letadlo, kdy ten kontakt je stejně i tak dost dlouhodobý
navíc celé kupé je za cenu 3osob..to se každému vyplatí koupit pomalu i pro dva než spát s někým cizím, zvlášť v dobe covidu
Na této trase jo, ale po Evropě se najde spousta o něco kratších tras, kde to vyjde tak akorát na noc a člověk by byl na místě ráno tak akorát. Taky může rodina obsadit celý kupé (těch 6 míst v lehátkovým kupé je maximum, lůžkový vozy maj kupé po dvou nebo po třech a často pokud jede člověk sám, platí si ho celý), takže z cizích lidí potkáte akorát na pár minut stevarda, když vám půjde připravit postele nebo ponese snídani). Pro ten konkrétní vlak, o kterým je článek tedy jsou vaše argumenty na místě, ale nejsou to obecný vlastnosti… Číst vice »
za normálního stavu jezdí… Třeba Švýcarsko přes České Budějovice. Ale pro mě je zajímavější Vídeň – párkrát Itálie i to Švýcarsko, hezky na pohodu
Jo, z jižní Moravy, kde je Vídeň na dosah, je to asi fajn. Z Prahy a okolí bohužel můžem jen závidět (nebo strávit odpoledne předchozího dne cestou do Vídně. Tam je ten Zurich přes ČB jedinej takovej noční spoj směrem na západ, kéž by se to podařilo rozhýbat, přes noc by se to dalo stihnout do výrazně víc zajímavejch oblastí.
Super zpráva, kdyby Jančura někde sehnal vagóny na auta a udělal z toho autovlak tak by to bylo perfektní. To bych to využil hned.
Docela mě taky zajímá jestli provede nějakou revitalizaci těch jeho lehátkových vagónů. Co jsem viděl totiž loni fotky tak některé nebyly úplně to pravé ořechové.
Budou nejspíše příští rok
Takový stav… Autovlak do Splitu, tam trajekty Hvar-Termoli, 2,5h po dálnici do Bari či 4h do Brindisi a odtud další trajekt směr Řecko. Nebo Rijeka a 3h do Benátek a trajekt odtud. To už není tak hrozný a jeden má i své vozítko. Rozhodně lepší než přemýšlet o nočním průjezdu skrz Rakousko nebo se dokonce štvát přes Budapešť, Arad, Drobetu, Montanu, Sofii a Blagoevgrad do Soluně.
Zkus to přes Srbsko a Severní Makedonii, milý Lojzo, milý Lojzo, milý Lojzo…
A těm 2 státům se zcela záměrně vyhýbám, milá Lízo, milá Lízo, milá Lízo…
Bo mi mě tam sežrali i s autem milá Lízo, milá Lízo, milá Lízo…
Těším se až místo Splitu pojede Jančura do Volosu nebo Atén. No jo, když Srbsko asi ještě bude tak 4 roky rozkopané. A to jsem asi moc optimista 🙁 Jsem zvědavý, až se to zas konečně propojí, jaká část z toho skutečně bude na 200. Snad na tom Čína mákne.
Do Soluně se jezdilo. Jen už nevím, kudy. Možná přes „problematické“ státy. Akorát se tam vymotávat s případným autovlakem bude na prd, protože se bude muset udělat rampa na nákladním. Volos omezeně – v Larisse je úvrať; pokud se vlak nebude trhat jako teďka v Chorvatsku. A Athény jsou na tom s místem ještě hůř než Brno – na stanicích u trati není mnoho místa pro stání autobusů. Včetně Hlavního. Pak je otázka, co vymyslí OZE po privatizaci.
15 vozů pro cestující už nedává moc možností pro autovozy
Když budou ty autovozy výdělečnější než ty pro cestující, proč by jeden dva nenahradili. Nikde není psáno, že musej jezdit s 15 vozama pro cestující.