RegioJet začal prodávat jízdenky na rychlíky Brno – Bohumín, je levnější než České dráhy
Siemens Vectron. Foto: RegioJet
Společnost RegioJet dnes zahájila prodej jízdenek na nové rychlíky linky R8 mezi Brnem a Bohumínem, kde přebírá od 15. prosince
Hmm tak jsm si chtěl udělat 15. výlet s madým do Ostravy a kartu mi to nerbere, platební bránu taky ne… By mne zajímalo, jestli tam má „uzel na drátech“ RJ nebo Unicreditka. Já snad na starý kolena pudu si do budky koupit lístek…
Regiojet používá platební bránu, která nepoužívá 3DSecure, takže ji některé banky můžou považovat za nedůvěryhodnou až nebezpečnou, protože nemají jistotu že dodržuje dostatečný standard zabezpečení. Byla to nějaká lowcost implementace jako koneckonců celý jejich web.
Jak to ná této lince bude při cestování se psem? Aktuálně, když jedu s ČD, tak psovi koupím v aplikaci jízdné za 30 Kč, dám mu náhubek a vodítko, lehne si pod sedačku a jedeme.
Můžu vést s RJ Bno-Ostrava psa?
pokud ano, múže být pes v libovolné třídě nebo jen ve vybraných?
Je za psa příplatek? Kolik činí?
Stačí, pokud je pes na vodítku a s náhubkem?
Díky
Odpovede na vsetky otazky najdete v rezervacnom systeme Regiojetu. Psy prepravuju len v 2. triede, nemusi byt v schranke. Kupa listka pre psa je mozna spolu s listkom pre cestujucich.
Mno režijkáři a majitelé IN 100 budou moci jezdit přes Olomouc nebo skákat v Nezamyslicích na osobák do Přerova. Případně přes Břeclav. Kilometry neplatí.
Ministerstvo financí určuje ceny ČD, takže nemůžou jezdit levněji, i kdyby chtěli.
Opravdu jsou relační komerční nabídky určeny MF?
R8 není komerční relace.
Ale relační nabídky jsou přece i na dotovaných linkách, ne?:)
Nehádejte se s Liborem. Ví o tom prd a šíří bludy. MF stanovuje maximální cenu, ne cenu, kterou musí dopravce POVINNĚ účtovat.
Shrnutí je jasné: Pro cestujícího vynikající zpráva, růst komfortu, výrazný pokles cen, pokles dotace z kapsy daňového poplatníka na páteřní lince.
Navíc pokud se osvědčí ježdění u dotovaných linek i jinde (na krajské úrovni) lze čekat další vlnu výběrových řízení na dopravce. Velký hlad tu je, viz linka Komárno-Bratislava, voliči by měli tlačit na politiky ve volbách, že kvalitu a nižší ceny chtějí i do ostatních regionů. Uvidíme kolik politických stran si to dá volebních programů u krajských voleb. Něco mi říká, že stát nemá peněz nazbyt, kraje a ministerstvo dopravy se budou předbíhat kdo vypíše více výběrek. 🙂
Čím levnější jízdenka, tím větší zatížení státu! Železniční doprava je dotovaná!
To asi bude platit u nákladů na státem nařízené slevy, ale jinak to platit nemusí, protože například:
1. Zatížení státu je do značné míry dáno vysoutěženou cenou za km
2. Vztah cen jízdenek a ztrátovosti záleží i na elasticitě poptávky (obsazenost/délka vlaků může ztrátovost snížit i při nižší ceně)
3. Větší zatížení státu by také znamenala třeba dostavba třetího pruhu dálnice, která by byla potřeba, pokud by se železniční infra i kvalita vozidel na této relaci nezlepšovala (a zároveň se cena jízdenek zvyšovala – zejména pro obyvatele 26-65)
Zase Libor a zase nesmysly. Člověče vy už se na ty komenty vybodněte. Ano, železniční doprava je dotovaná, ale linky se soutěží a jsou daná pravidla soutěže. Pokud linku dopravce vyhraje, respektuje i výši dotace. A právě soutežemi se dosahuje NIŽŠÍ cena dotace, tedy dochází k MENŠÍMU zatížení státu (resp kraje u regionální dopravy)
No jo, ale budou tím jezdit studenti, třeba, nebo i důchodci, a stát se prohne. Bude zvýšený výdej koblih.
Tak ať to stát nedotuje, copak musí? Ony by se ustálily přijatelné ceny i tak.
Souhlas, navíc i když to vyhraje státní dopravce, tak se mu pravděpodobně:
– zvýší motivace investic do vozidel (bude mít jistých třeba 10 let na dané lince a v kontraktu bude mít státem/krajem vymahatelné parametry)
– zlepší se poměr cena/kvalita (viz slovácké/valašské expresy)
– zlepší se transparentnost hospodaření ČD/ZSSK
Podmínkou je kvalitní kontrakt mezi MD/krajem a dopravcem, ale tam se nedostatky snad časem vyladí (je třeba poučení ze smlouvy s GWT na Šumavě či z nedodržování slibů/standardů u ČD)…
K bocu prvnímu: Státní dopravce to měl jisté na 10 let až do letošního roku. Výsledek?
Státní dopravce to měl své jisté posledních 70 let. Kdyby RegioJet s LeoExpresem nevstoupili na trať Pha – Ostrava, tak se dodnes na kvalitě cestování po železnici nic nezměnilo…
A co výluky? Bude si RJ zajišťovat svými autobusy nebo byla nepsaná podmínka zachovat zavedený penězovod?
A není to jedno jak to RJ vyřeší? Je to jeho úkol, cestujícími je to jedno.
I když zrovna trasa Ostrava-Brno není na mých obvyklých „přepravních směrech“,výlet si ze zájmu rád udělám.Každém případě působí důvěryhodně,že na stránkách RJ jsou informace jak o této lince,tak i o nových přepravách v Ústeckém kraji.
Jsou totiž jiní,kteří své nové aktivity pečlivě tají….
Posun v kvalitě to nepochybně je,ovšem za skutečný přelom budu považovat až rok 2021,pokud v ústeckém kraji skutečně vyjedou nové elektrické jednotky.Nemohu mluvit za ostatní,ale když se v roce 1989 zvonilo klíči,rozhodně jsem si nemyslel,že o 30 let později budeme nadšeně vítat vozidla,která mnohdy už tou dobou jezdila na západ od našich hranic.
To bude fakt nová kvalita. Zvlášť když tam RJ natahá ty staré šunty ze šrotišť Německa a Švýcarska…
ktere jsou otridu lepsi kaj B a Honekry, tj posun k lepsimu to je jednoznacny
Chápete, že je to řízená likvidace Národního dopravce?
Konspirace? Budiž…
Ano, chápeme 😛 Dobře mu tak, má se snažit. Měl na to spoustu let.
MF jako akcionář ČD určuje do čeho smí investovat a určuje ceny jízdného!
I tojsou mi novinky… Stát ovlivňuje státní firmu. Kdo by to čekal.
Jančura je Babišuv kámoš bylo by divné kdyby se žlutému nedařilo vyhrávat soutěže o provozování dopravy, za vším je byla a bude politika
Byli osloveni všichni dopravci, byl vybrán ten, který dal nejnižší cenu.
Jak jsem napsal výše,posun v kvalitě to rozhodně je,ale nemyslím si,že je dobře,žese stáváme odkladištěm něčeho,co už na západě nechtějí.
Tak samozřejmě! Raději padesátileté plesnivé béčko, než švýracský šort, 10 roků starý.
Pane Kocourku,pokud se mnou chcete diskutovat,beze všeho..ale vtom případě čtěte pořádně.Již dvakrát jsem zdůraznil.že je to z mého pohledu kladný posun v kvalitě.Nicméně si současně dovoluji dodat,že jsem si směrování české(tehdy ještě československé)železnice po roce 1989 představoval jinak.Nevím,zda jste už byl roku 1989 na světě a jak jste sledoval tehdejší události a jejich vývoj,ale já na rovinu říkám,že jsem si nemyslel,že 30 let po listopadu budeme nahrazovat 50 let staré vlaky vlaky 30 let starými(což neříkám,že je zrovna případ trati Brno-Ostrava,ale třeba Praha-Tanvald ano).
No a? Není chyba spíš ve vašich naivních představách než v tom, jak vypadá realita?
Klasické postupy PR.
Zavedeme akční cenu, ponížíme České dráhy a za měsíc, až to nikdo řešit nebude, pěkně zdražíme.
Způsoby, kdy si jdete na nádraží koupit jízdenku a zjistíte, že jsou už jen poslední místa za 500,- je dosti zvrácený.
Levnější jízdné na Šumavě, které je stále na úrovni před dvěma lety, ze strany GWTR bylo také klasické PR?
Taky tam je na úrovni 40 % základního TR10?
Další tydýt, který vůbec nepochopil, co je to linka v závazku. Spi dál, Lojzo Tydýte.
Například mezi Brnem a Ostravou nabízí lístek koupený přes takzvanou kreditovou jízdenku (je zdarma) za 100 Kč, nejlevnější jízdenka Českých drah přes e-shop je bez zákaznických karet (placených) za 159 Kč za vázanou jízdenku,
Proč se u RJ také neuvádí jízdné bez kreditové jízdenky? S (placenou) IN 50 je to u RJ dražší i s tou neplacenou kreditovkou a tudíž mohu napsat že RJ je dražší.
To bych asi až tak neřešil,snad každý prodejce čehokoliv vám nabízí ceny „již od…“.Nevím,nakolik je to korektní,ale zaužívané určitě a zdaleka se to netýká jen Regiojetu.
To sice chápu ale novinář by měl napsat cenu bez nějaké kreditky či IN karty jinak pak to není věrohodné neb jak jsem napsal s IN 50 cestujicí jede levněji než u RJ cestující s kreditkou.
jestli jsme cetli oda stejnej clanek, jsou tam vypsany i ceny bez kreditovky
Tak to jste četl asi něco jiného ceny RJ jsou uváděny pouze s kreditovkou. Viz první příspěvek.
V každém případě jde najít ceny jízdenek na stránkách dopravce.Ovšem kolik bude stát jízdenka Praha-Tanvald nebo KOlín-Česká Lípa je zahaleno tajemstvím…nebo aspoň dnes dopoledne ještě bylo.
Máte pravdu. nicméně ceny na stránkách RJ jsou komplet a kliknutí na kreditovku je zadara a nic nestojí, tzn. proč nekliknout?
I když zaváděcími cenami docela RJ příjemně překvapil, tak stejně pár otázek zůstává … takže dnes Kroměříž – Brno běžně za 69 CZK nebo 75 CZK, podle nových cen za 17+63 CZK. tedy dráž. Navíc s tím, že v Kojetíně bude riziko na přestupu, protože tam jsou systémově jen 4 minuty (a pojede-li senior nepoužívající Internet, tak si rozhodně ani nestihne dojít od osobáku do vestibulu ke kase a zpět na peron). Když rychlík na osobák nepočká, tak kdo to vykompenzuje? Teda kromě mojí peněženky? Nehledě na známou cenotvorbu RJ pro špičková období roku. U ČD jsem měl jistotu, že… Číst vice »
tak si holt senior počká na další vlak, stejně má času dost a mezitím si může hodinu pakdat pro jízdenku a zpátky 😉 přeci nemůžete chtít omezovat soukromníky nějakou spoluprací s jiným dopravcem…
konec ironie
a on yen senior nemuze jet celou cestu s CD??
no vždyť je pořád možnost jet Kroměříž Brno autobusem. Bez přestupu a o půlohinky kratší dobu… a jestli se nepletu tak ČD tam pořád pojedou Os a SP. Sice ne tak často jako jezdívaly i s R, ale pojedou, tj skalní příznivci mají stále možnost.
Zatímco doteď by se nestalo, že od rychlíku Brno Bohumín ujede přípoj. A komu se to stalo, ten kecá. (ironie)
Nelzete. Jizdenky u ČD byly od 89 a vice
Nelžu. Využívám in25 za kterou jsem od doby existence věrnostního systému ČD nezaplatil ani korunu.
Udělal jsem si ještě malé ověření. Schválně jsem si teď nastavil trasu Kroměříž-Brno na cestujícího bez jakékoliv slevy, abych viděl co mi e-shop nabídne. Špičkový čas – pondělí ráno (25/11) – a cena je 79 CZK, s výjimkou dvou časově opravdu nejatraktivnějších spojů za 85 CZK (Brno příjezd na osmou a na devátou). Hypotetická kombinace modrý/žlutý tedy je za 23+63 CZK, takže aktuálně to i na ty dva nejdražší spoje vychází dráž, byť uznávám jen o korunu (pro většinu spojů ale o 7 korun, což je ekvivalent zdražení o skoro 10 %). A to počítám tu nejnižší cenovou hladinu RGJ… Číst vice »
Tady tu jistotu cenového stropu máte taky.
Trošku mě zklamalo, že na klasických spojích RJ nebude možná online objednávka občerstvení. 😐
Občerstvení je fajn bonus,ovšem na lince s dobou jízdy lehce nad dvě hodiny nic,s čím by cesta stála a padala.
A k čemu to, když tam steward/ka kmitá jak fretka a co chvíli nabízí možnost objednání občerstvení. Jako hračka by to bylo pěkný, ale u klasických spojů RJ jinak k ničemu.
Kdysi jistý R.J. (současný pán a vládce RJ) řekl, že nejdražší na provozu vlaku je prázdná sedačka. Přesto jsem zvědavý jak tyhle ceny budou v praxi fungovat. Jestli ceny udrží dlouhodobě s úpravami o inflaci a i s tím dosypem z MD bude v plusu, tak klobouk dolů.
Neudrží.
Do jara zkrachuje
nejde o krach, ale jak psal někdo níže, teď je humbuk, jaký je to super dopravce, až odpluje mediální vlna, potichu zdraží, standardní postup RJ
Nebo má průlomovou metodu, na kterou nikdo v Evropě zatím nepřišel.
Do švestek!!!
k Turkovi!
Pokud jste zvědavý, sledujte výroční zprávy.
No a když je cena Brno-Ostrava 100CZK/119CZK tak jaký že to je vzorec pro výpočet jízdného podle jednotného tarifu? (Vzpomene někdo? bylo to cca 1,25 x počet kilometrů + nějaká nástupní sazba?)Na kolik ten vzorec vyšel miliónů? A dle autorů jednotného tarifu již i z části implementován mezi dopravci na zkoušku (a v senátu to shodili ze stolu?)
Nejakých 170 km by bolo 253 Kč v cenách pre rok 2020 (po automatickej valorizácii).
Nechápu proč RJ nedal na R8 místo Amz-Standard ty Ampz-Relax/Bussines….
protoze je v soucasne dobe nema v patricnem mnozstvi?
tak jelikož je nahrazuje amz(tkama) na ic Praha Ostrava a zpět tak si to nemyslím
Protože MD požaduje 54 míst v 1. třídě a Ampz nabízí pouze 48 míst.
ahaa tak tomu už rozumím
Proč by daval ty nejlepsi vozy na blbej rychlik? Chybeli bymi na IC.
Kterým stejně pokud chcete jet tak musíte:-) Vybírat si moc nemůžete..
No díval jsem se na ty ceny a to mně vysvětlete, beze slevy obyč. jízdné, Ostrava Svinov-Suchdol n. O. 36kč a Ostrava Svinov-Hranice n. M. taktéž 36 kč…někde soudruzi RJ udělali chybu!?…Při té naší české mentalitě jsem už přišel na to, jak to tzv. „obechcat“…
Pásmový cenník, nič mimoriadne. Ak oboje stojí 36 Kč, ako sa to má zneužiť?
Když se domluvím s dotyčným co pojede v relaci Ostrava Svinov-Suchdol ať si koupí lístek až do Hranic n. M, protože cena je stejná, při výstupu mi ho předá a ja na něj dojedu až do Hranic, mezi námi se vykompenzujeme na půl což znamená 18 kč, což je dejme tomu poloviční cena pro oba. Vlk se nažere a dokonce zůstanou dvě kozy celé…
V počtu „šizunků“ na 1000 obyvatel jsme v Česku světová jednička.
To je geniální business plán 😂
to je skvely napad. kolik takovych magoru a zoufalcu se najde, ze se kvuli 18 korunam (=cena kafe z automatu) bude takhle organizovat?
No tak pro pravidelné dojíždějící to může být byznys plán dost slušný 😀
a jak dklouho budete tuto akci „kulovy blesk“ chystat, abyste usetril onech 18 korun? to se fakt vyplati….
No 15.12. začínáme…
Nic nového:
28.10.1945 – Znárodnění „velkých podniků“
28.10.1948 – Znárodnění „malých podniků“ a odebrání nůžek holičům
R. 1950 a násl.: „Krávy musí dojit v JZD“
atd.
To by tak hrálo, aby měl někdo vlastní vejce a připravoval tak stát o zisk! Zakázat domácí chov slepic!
A tím ho finančně zruinujete! Hurá! Vyvěste fangle na Tingltangle!
PS: Nepřipadáte si trochu jako prodavač předražených hrnců?
Místenku půjde zakoupit až do okamžiku odjezdu vlaku z příslušné stanice na libovolnou (v rezervačním systému volnou) sedačku celého vlaku?
To nejde ani u jeho autobusů a u ČD tuším také ne. U RJ je rezervace možná do 5 minut před odjezdem, jeho vlákna nejezdím, ale mělo by to být stejné
U ČD lze expresní, až do času pravidelného odjezdu.
Ty se ovšem nedají koupit přes e-shop?
Samozřejmě dají.
No tak asi určitě jde o zaváděcí ceny, to je běžný tržní nástroj, ale i kdyby to vyskočilo třeba o 30%, tak si jedu za 130 Kč (namísto 160 Kč – a to ještě jenom když mám štěstí a jde o spoj mimo špičku). O servisu a změně úrovně cestování se ani nemá smysl bavit. Podtrženo, sečteno – škoda, že se jedná jenom o R8. Oslintávače ČD trefí šlak….
Nechci vám brát radost, ale značka Regiojet je stále magnet na cestující. Jejich počty můžou rychle stoupnout tak, že kultura cestování upadne. DB by už měly začít hledat další patrové vozy, které můžou postrádat.
To se klidně může skutečně stát …. níž než je na R8 v těchto dnech to ale asi určitě nebude 😛 V pátek jsem jel Přerov-Ova 6:23 a po dlouhé době opět viděl gravitační záchod…..
Však nebojte. URJ si těch gravitačních WC taky užijete…
Za to doteď tam jezdí výhradně vakuové WC a vozy s klimatizací, zásuvkami, atd., že…
A Ty js někdy jel vlakem nebo jen sedíš u počítače?Myslím normální vlak ČD, ,jak to můžeš vědět?
hele tak normalni vlak cd docela casto pouzivam a negravitacni zachod je tam jeden, a to ve voze pro deti, kola a invalidy, pokud je tento v provozuschopnem stavu.
Klimatizací a internet ještě možná chápu, že pro některé zavislaky co nemají na vlastní datový tarif je wiffi to nejdůležitější, ale co je z pohledu cestujícího špatného na gravitačních záchodech? Vždyť Trondovi může být přece úplně jedno, jestli to padá na koleje, nebo do nádrže.
Že šrapnely na kolejích vadí pochůzkářům dovedu pochopit…
Nikdy nebudete stát na zastávce a ono „to“ kolem vás zrovna proletí. To se vám přece nemůže stát. A že pak v kolejích roste dobře hnojené býlí, taky nevadí.
Co je vlastně tak nepřekonatelně špatného na gravitačních záchodech?
Jako cestujícímu mi může být celkem jedno jestli to padá do nádrže nebo na koleje.
Jediná trochu nevýhoda je, že se nedají použít ve stanici
Pravda, stupátkové splachování už není to pravé ořechové, ale necelý měsíc zpátky sem jel z Prahy do Brna s RJ a co bych já i další rozčarovaní čekající u tří funkčních toalet na celém vlaku, dali.
Nicméně je to bolest všeobecná, nikoho nevyjímaje.
Takže vadí to, že nemáte splachování na knoflík, ale na pedál?
to jste stastny clovek 🙂
A co je na gravitačním hajzlíku špatného? Už jste ho viděl ucpaný? U vakuového stačí jeden idiot a je mimo provoz.
Taky nechápu, co na díře v podlaze jako tak vadí.
Čistota a přítomnost hajlzpapiru nezávisí na technologii záchodu
Taky nechápu proč nevydržíte až domů 🤣
Ona už upadla. V případě autobusů hodně hluboko
Do Liberce se ze začátku taky jezdilo za 1 Kč………….
HA! A máte to, vy žloutenky!
A stále se tam jezdí za míň, než za kolik jezdilo ČSAD. To je ale samozřejmě špatně.
Hrušky a jabka
Tak na ten servis su u objednávkových vlaků fakt zvedav, já snad dokonce poruším svoji zásadu a tím žlutým nesmyslem se projedu…
Servis poslední dobou nezvládá ani u komerce, v autobusech ho radši zrušil úplně
A jak to víš když jsi tam nikdy nebyl. Říkal ti to kamarád co má kamaráda a ten slysel….
Jeho autobusama jsem jezdil dost a ještě dnes občas jedu. Sice začínám dávat přednost Flixu, ale co už.
A stížností na servis ve vlacích byl rok zpátky plnej internet a dost pochybuju, že by se to zlepšilo
A to musi byt pravda kdyuz je toho plnej internet, preci!
Určitě to co je na netu je vždycky pravda!!!
Bohužel pro mně je jakákoliv cena zdražení protože mám in100 😒, jo a mám dojem že psy RegioJet nebere což bude komplikace pro velké množství lidí.
A co si takhle přečíst článek a ne jenom nadpis?
Tak jezděte 1. třídou. Dostanete kávu v ceně jízdenky a tak si vlastně jen na cestách, které budete mít stále zdarma, dáte drahou kávu. Určitě si ji zasloužíte.
Vy jste Petr Vlček z Králova Dvora??
Super je rozumně naceněná první třída, hlavně kvůli tomu, že tam nebudou studenti a důchodci.
Proč by nebyly? Ono se do jedničky dá doplatit i se státní slevou
Nedá, 75% slevy pro studenty a důchodce neplatí v 1.třídě.
https://zdopravy.cz/prehledne-nove-slevy-75-nemusi-platit-ve-vsech-vlacich-a-autobusech-9015/
Taky je k otázce cen třeba dodat, že ČD osolilo ceny ve špičkových časech v pátek a neděli, kdy ceny začínaly na relaci Ova-Brno na cca 250,-. RJ ceny má stejné bez ohledu na dobu cesty, takže ten rozdíl v cenách je násobný a to RJ bude mít nižší kompenzace od daňového poplatníka..
Špičkové časy srovnání 100 kč + služby, versus 250 kč a nic…
Já jsem jezdil do Brna nevím. Za 110? 118? A první tuším cca 150- 160?
Zajímalo by mě, jestli RJ stihne kmenové vozy (tzn vozy 1-5) upravit do prosince na všechny požadavky, které na ně MD má. Pokud vím, tak „low-costy“ nemají zásuvky, vakuové WC ani IS. Ten vlastně s výjimkou aster nemají žádné vozy RJ pro dálkovou dopravu. (Stejně tak chci vidět 6 kočárků (na 300 míst) v tom jednom poloodíle, co mají v rezervačním systému. 🙂 4. e) musí být vybavena zásuvkou 230V určenou pro napájení drobné elektroniky v počtu alespoň jedné (1) zásuvky na čtyři (4) pevná místa k sezení, přičemž na vozy Pravidelných posil se tento požadavek vztahuje od začátku platnosti… Číst vice »
A nejste trochu netrpělivej Však se dočkáte. Jak říkala jedna populární jihomoravská postava z Básníků: „Klíííd!“
A jak by to asi zvládly ČD, když by tam jezdily ony? Naprosto stejně. Mají úplně stejný nedostatek kvalitních vozů, jako ostatní dopravci. Snad jediné dálkové vlaky ČD (pokud nepočítám Německo), které jezdí pravidelně s vozy dle rozpisu jsou Pendolino a Railjet. Jinak tam prásknou, co je zrovna po ruce.
Hlavně aby to stihli ČD na R17 nebo R12, tam bude také nová smlouva a přece platí padni, komu padni.
Tvoje starosti bych chtěl mít.Už màš režijku?Kolik jsi dneska na ni najel zase km?
Mimochodem, Brno-Ostrava pod 100 Kč jsme tady měli naposledy v roce 1998.
V té době (90léta) se na kolejích VUT Leninky bydlelo za 105Kčs měsíčně a stravenka v menze stála 2,6Kčs, a lístek na šalinu 1Kč. (jestli men paměť neklame). No a první výplata v 90 roce byla nějakých 2700,-. To už taky není pravda. Holt ceny nám rostou, naštěstí příjmy taky, takže zdražení jako celek v tomo sektru moc nevnímám.
Na studentské brigádě se dalo vydělat i 53 kč/hod, běžně ale spíš 38 až 42 kč/hod. V Brně na hlavním byly otevřené 4 pokladny z 16 a fronta na 20 minut čekání. Jezdilo se na stojáka, 150 lidí ve vagoně „nebyl problém“. Zastáni ČD tvrdili, že zaučení nové pokladní je jako státnice z medicíny a tím pdem ta situace už nekolik roků trvá, není dost pokladních na pátek odpoledne.
Ceny sice pěkné, nečeká snad ale někdo, že takhle vydrží napořád? 🙂
Vždy u rozjezdu linky jsou ceny dány dole, zejména proto že se o novém dopravci všude píše a není nad to, když o něm všude píšou jak je levnější než konkurence. Ceny se pak „upraví“ až si toho média nevšímají.
Mě by spíše zajímalo, kde a za kolik se dá koupit otevřená jízdenka na tuto trasu.
Kéž by i ČD měly podobné promo akce.
ČD má jiné promo, třeba z Brna do Prostějova za 55,-, konkurenční Arriva bus tuším 79,-, Bohužel vlak jede 80 minut, bus po dálnici 50minut. Ale co by Ostravák dělal v Prostějově 🙂
Bohužel, zde není RJ ohrožován konkurencí. Jezdí na objednávku MD, takže nikoho lákat a přesvědčovat nemusí. A pochybuji, že ČD vypraví na tuto trasu vlaky na své komerční riziko.
to sice není ale myslím že u první vlaštovky svého druhu půjde hlavně o pověst….
dokud do mezi Vyškovem a Přerovem nebude dvoukolejka (a bude?), další vlaky už těžko vtěsná. Nákladní doprava už teď tu má problém.
Ikdyby byla, tak z Blažovic do Vyškova se toho víc neprotlačí.
Na této strategické lince se ukáže srovnání a pokud se prokáže, že RJ nabídne po všech stránkách lepší služby, ceny, to bude zároveň otvírat konkurenci dveře do segmentu hájenství státního přepravce, tedy dotované linky ze státní kasy. Nebude nic bránit dalšímu otvírání soutěží, i vzhledem k situaci ČR, které vlivem hospodaření české vlády pod tandemem ANO-ČSSD došly po šestiletém hospodaření peníze a přísavky na státních cecících žádají každoročně dodatečných 100 mld. O to silnější bude tlak na snižování nákladů státu a otvírání soukromým penězům cestu, nejen v dopravě, ale ve všech sférách státního „hospodaření“. Zatím se těšíme na daleko lepší… Číst vice »
Ono by pro začátek stačilo přestat dotovat linku Ex3.
No oni se Němci a Rakušané nebudou každý rok zbavovat desítek schopných vozů, tak si to moc nemalujte.
Tak to bude docela výrazně posílena doprava mezi Kr. Poli a hl.n. spolu s linkou S3. Nejvíce vtipné je, že linka P6, která jezdí teď během výluky z Kr. Pole na hl.n. je co by jako „náhradní doprava za vlak“ , vtipné je, že o víkendu do Kr. Pola ve stejný čas jede linka S33 mezi hl.n. a Kr. Poli, která vozí vzduch. Tedy v neděli přijedou lidé z R9 s kuframa a podle informací „musí“ přesedat na linku P6. Nikdo ani netuší, že provoz mezi Kr. Pole a hl.n. NENÍ zrušen (omlouvám se za komentář, který z části nesouvisí… Číst vice »
Také se těším, že z Krpole už budeme jezdit na Vyškovsko a Ostravsko bez přestupu na hlavní role. Během současné výluky jsem hodně překvapen, kolik lidí (nejen studentů v neděli vpodvečer) pokračuje až do Krpole. Aspoň to trochu uleví tomu přecpanému uzlu šalin u stávajícího nádru.
To už tak jezdí docela dlouho. A je fakt, že z hlavního do Kr.Pole to bývá hodně prázdný.
Ještě že v Ostravském Kr. Poli nejsou koleje… To by byla jízda z Krpole do Krpole =)
Koleje tam jsou od roku 1926.
Pardon, myslel jsem vlaky, ostravská lokalka se s brněnskou šalinou nedomluví
tak tak, maji kazda jiny napajeni
Domluví, jedna pojede tam a druhá zpátky 😀
Domluví. Ostrava i Brno (i Košice i Grudziaz i Heidelberg) mají stejnou polaritu mínus 600V v troleji.
Dote\ď jsem žil v domění, že Ova má – na koleji a + v troleji.
Jen pro odlehčení. Vzpomněl jsem si na toto: https://www.youtube.com/watch?v=CX0BJGAyIGc
Kde je těch 100 Kč? Já ať hledám, jak hledám, minimální cenu mi to dává 119 Kč.
Musíte si vyřídit kreditovou jízdenku, je to na pár kliků a zadarmo.
Aha, to mi nedošlo, děkuji 🙂
„Zadarmo“ ale znamená minimálně první nabití na 300 Kč a platby z kreditu dobijeneho na tuto ‚kartu‘. Tudíž, chapu-li správně, stojí mne to vázané finance a omezení na jediný způsob platby – z kreditovky.
Na kreditovce nemusí být v době nákupu žádný kredit, stačí normálně zaplatit kartou a kreditovka se dobije na cenu kupovaného listku a poté s kreditovky proběhne platba.
Není potřeba nic nabíjet, jízdenky můžete platit po jedné. Kreditní kartou, pomocí GooglePay, ApplePay, převodem z účtu u asi 10 vybraných bank, atd.
Kde jste vzal to nabití za 300?
Na té kreditcce nemusí být ani koruna.
Zaplatíte kartou až konkrétní jizddnku
Musíte být přihlášen na kreditovou jízdenku.
Mohu se zeptat jestli bude platit Interrail jízdenka nebo ne?
Bude.
Prosím kde to najdu….na stránkách regiojet není zmínka https://www.regiojet.cz/ceny-a-jizdenky/interrail/
Je to uvedené v tiskové zprávě RJ k této lince, ostatně uznávají IR i v komerčních spojích.
webove stranky regiojetu, a to tu myslim muzeme otevrene zminit, je jeden velky predpotopni bordel, ktery se jen tak nevidi…
Dávám tomuto pokus tak maximálně rok. Je to celé nesmysl. Když si koupím třeba jízdenku z Olomouce do Ostravy a budu potřebovat přestoupit v Hranicích na Moravě, tak co se mnou udělají? Zbytečně ten Regiojet lidem, normnálním cestujícím, komplikuje život.
Proč se stále snažíte používat něco jinak , než je to primárně určeno? pokud to bude přestup RJ RJ pak to určitě půjde. Pokud koupíte lístek v „národním jednotným tarifu“ tak to taky půjde. Přístup „dobrý den, proč mi v McDonaldu nechcete uznat kupóny z Burgerkingu“ je poněkud úsměvný.
Máte pravdu. Zrušil bych taky Tesco i Lidl a všechny Alberty taky. Pramen n.p. naprosto stačil, když tam něco neměli, tak věděl,. že to nemají nikde. Dneska člověk aby šel jinam, to strašně komplikuje život.
Jak co s vámi udělají? Když si koupíte jízdenku z OL do OV, tak tam jeďte, proč vystupujete? Já taky nevysedám v Pardubicích, když jedu do Prahy.
Když si koupíte jízdenku ČD a nastoupíte do vlaku RJ, tak vám ta jízdenka nebude platit a dokoupíte si ve vlaku novou. Na tom se za posledních 5 let nic nezměnilo.
Já nevím jestli to víte, ale s ČD smíte vystoupit až po 150 km aby vám nadále platila jízdenka.
Opravdu po 150? Není to po 100km?
Je to po 100 km.
Ta Olomouc byla jako příklad. Mohu jet třeba z Pardubic. Slováckým expresem do Přerova nebo Valašským expresem do Hranic. Proč likvidovat něco, co funguje? Je to tak, jakoby farmář, který pěstuje dobré brambory, nakupoval pro svou potřebu shnilé brambory od někoho jiného. Stát vlastní ČD, tak by mu měly sloužit zejména ČD a jen tam, kde to není z nějakých důvodů možné, hledat pomoc jinde. Není to nic složitého.
a on někdo něco likviduje? Na daný trati pouze přibyl další dopravce. ČD, jestli se nepletu, jezní na tý samý trase taky. Nebo se pletu?
Místo rychlíků ČD budou jezdit rychlíky RJ.
Ale pomalíky ČD budou jezdit pořád =)
a co zbytek vlaku na teto trase???
A vy máte pocit, že to, co na tomto spoji nasazovaly ČD, nebyly shnilé brambory? Jste ty béčka asi neviděl.
Objednatel (farmář) byl už přejezenej brambor jakéhokoliv druhu a usoudil, že bude výhodné jíst zas něco jinýho.nechal si předvíst jídelní lístek všech možných dodavatelů jídla a z toho co mu předložili si Vybral co che jíst a to teď pěstuje a jí. Nevidím v tom žádný problém. Ani já bych nechtěl mít bramborovou dietu nadosmrti.
Ale to neplatí při přestupu na jiný vlak, který jede jinam. Tam můžete vystoupit (a přestoupit) klidně po kilometru.
Tak koupený dvě jízdenky na inauguracni jízdu z Krpole do Vyskov. Koupil bych i první třídu, ale ta je řazena až na konci vlaku, takže Vyškova jako první dosáhne první vagon druhé třídy. Snad bude následně možné objednat i občerstvení a květiny 😁
kvetiny jsou k nalezeni na wc. 🙂
Nějak se mi nelíbí že autor srovnal ceny s využitím kreditové jízdenky a běžných cen ČD dle tarifu TR10. Když už to srovnávat, tak by bylo fajn srovnat ceny s kreditovou jízdenkou a s cenami ČD při užití IN25 a IN 50 a pak normální ceny bez žádných slev a zvýhodnění.
Srovnávám ceny, na které dosáhne cestující bez nákupu jakékoliv kartičky. Pokud chcete srovnávat, zapomněl jste podotknout, jaká je cena v pátek a v neděli (249 Kč u ČD). U RJ stejná bez ohledu, o jaký den se jedná.
To je pravda. Otázkou je…
1) Zda za cena skutečně zůstane takto nízká (zda to není pouze zaváděcí cena na podporu poptávky).
2) Zda se časem ty ceny nediverzifikují na špičkové a nešpičkové spoje tak, jak je to u komerčních vlaků RJ 🙂
Jakmile s tím začne hýbat jakýmkoliv směrem, tak o tom budeme samozřejmě psát.
Já věřím 🙂 … Spíše mi přijde, že tyto ceny nemohou dlouhodobě vydržet, i když samozřejmě doufám, že se platu 🙂
Proč by nemohly vydržet? Jedná se o dotovaný spoj, není potřeba ho zaplatit z jízdného.
Tak předpokládám, že při výběrovým řízení je možné dát ceny na úrovni konkurence. Čím levnější jízdné pro zákazníky, tím vyšší cenu pak musí chtít po státu. Proto si nemyslím, že si může dovolit dopravce jezdit takto levně i na dotovaných linkách. Ale jak píšu, může se plést a třeba je RJ o tolik efektivnější, že si může dovolit nabídnout lepší cenu jak ve výběrovém řízení, tak i zákazníkovi. A budu upřímně rád, pokud se budu mýlit 🙂
Petr Šimral (a jemu věřím, že si to umí spočítat) kdysi prohlásil, že za peníze, které dostávají ČD na dotacích, by mohl vozit lidi zadarmo. Takže docela věřím, že to RJ s aktuálně nabízenými cenami utáhne.
problém je že pokud ty dotace neefektivně „prožerete“ tak pak je s tou dopravou problém…
Je to možné. Přesto předpokládám, že i kdyby to skutečně bylo možné, tak tu cenu časem zvýší, protože cílem každé firmy je maximalizace zisku. Teď ty ceny jsou mnohem nižší, než co nabízí konkurence v podobě autobusové dopravy či i automobilové. Myslím si, že je snahou RJ nalákat co nejvíce lidí do vlaku a pak ceny zvýší pod úroveň konkurence tak, aby zákazníci zůstali, ale zároveň měli maximální zisk. Ale je to jen můj názor 🙂
Jo, souhlas. Bude to mít jednu výhodu – RJ bude mít víc prostředků do dalších výběrek. 😉
Hmm, tak že tedy zadarmo nejezdí
Tlučhuba z Brna taktéž prohlašoval, že bude jezdit na všech dotovaných linkách bez dotací, když mu je stát přiklepne
Otrokářství je jedním z nejefektivnějších co se zisku týče…
Tak na to si počkám…
Jestli se na tomhle serveru součtu cokoli negativního o Žluťakovi a spol.
Tipuji, že spíše ne
Pane Sůra nezlobte se na mě ale tento článek mě definitivně přesvědčil o tom jak katastrofálně neobjektivní jste. Jste “ žlutý agent “ kdoví zda i vás si pan Jančura neplatí. A můžete si mě klidně zablokovat s tímto serverem jsem stejně skončil. Je to jak nedávno prohlásil v televizi jeden politik neobjektivní bulvár a to totálně neobjektivní. Ještě že to tu čte opravdu jen malá a stále ta samá skupina lidí. Původně jsem to tu začal číst protože jsem si bláhově myslel že se dovim něco nového a zajímavého že železnice. Byl to brutální omyl. Žlutou agitku nemá cenu… Číst vice »
Režijky tam taky neplatí:-)To vás asi zajímalo nejvíce.
Spadl jste na úroveň Trondy gratuluji tím jen potvrzuje že že to co jsem napsal je naprostá pravda. Asi si to neuvědomujete samou radostí že konečně můžete napsat o této lince něco pozitivního že. A už ani nemusíte reagovat stejně to číst nebudu 😀
Všechno, co napíšete, je vždy naprostá pravda!!:-)
A jéje Hrackalwe, člověk si nemůže ani na chvíli odskočit, abys o mě nepsal. Ale nejlepší je, jak tu šotoušci melo o zaváděcích cenách a přitom dobře vědí, že do Ostravy jezdí RJ za zaváděcí ceny nebo ještě níže doteď, na žádných 483 Kč, které tam kasírovali ČD se nevrátil, ani když se stal tím největším na této lince.
naaahodou, na kmb to bylo levnejsi – 80, 90 haliru za kilak? dodnes si pamatuju ty pruvodci vsude mozne oblepeny nejakejma samolepkama z kmb (pruvodci meli povinnost samolepky sbirat a lepit do nejakeho archu – ten asi poslali na nabrezi. tam si archy precetli, orazitkovali a odesli na obed s pocitem dobre odvedene prace)
Regiojet nemá jízdní výhody (nevím)?
Pokud ano, tak je uznávat nebude v krajském režimu (například UL kraj)?
Například dopravce BORS je svým zaměstnancům v JMK nabízí nebo veškeré spoje provozuje na komerční riziko?
Nezlobte se, ale ukazovat prstem jedinou výhodu nějakého dopravce je „levné“ a nejsem jejím držitelem.
Více se soustředte na nepsání nesmyslů, viz hmotnost Belugy 51t, než na hodnocení benefitů toho či onoho zaměstnance.
a šáteček….
A v čem je tento článek katastrofálně neobjektivní? Bylo by možné to více rozvést?
amen. zas jeden, co nechape realitu…
sbohem, osliku. vase infantilni perspektiva tu bude velmi schazet…
Ale pořád něco musíte mít (kreditovou jízdenku RJ) a něco tedy odevzdat (osobní údaje).
Jen mne prosím poučte jak to, že mají ČD v pátek a neděli jiné ceny než obvykle?
Můžete si údaje vymyslet – jméno na kreditové jízdence se nikdy nekontrolovalo. https://shop.regiojet.cz/registration?locale=cs
V přepravní špičce mají jiné ceny (stále ale v rámci Tr10). Proč, to je dotaz na ně. Samozřejmě se nabízí vysvětlení, že jezdí v pátek a v neděli více studentů, takže si řeknou o vyšší cenu. Pro ty, kteří jsou ve slevových skupinách, nejde o moc výrazné zdražení, pro ČD výrazně vyšší příjem za kompenzace. Je to zcela legální a jen to ukazuje zvrhlost celého systému státních slev.
a v ČD osobní údaje neodevzdáváte?
Dobrý den.V článku je uvedeno,že nejlevnější jízdenka se bude týkat vždy konkrétního spoje.Z toho bych usoudil,že bude pohyblivá.Jestlí jsem na omylu,tak mne opravte.
V textu je to vysvětleno, že bude více typů jízdenek: ta na konkrétní spoj je v podstatě obdobou nynější vázané u ČD. Vyšší cenu zaplatíte za flexibilní, pokud nebudete přesně vědět, kterým chcete jet.
Kreditovka je zadarmo, In karty paltím. V tom vnímám zásadní rozdíl.
Záleží no. Pokud alespoň občas cestujete, tak můžete mít IN kartu zdarma. Ale samozřejmě je to zbytečně komplikované a od ČD by bylo rozumné to skutečně poskytovat zdarma všem 🙂
Nemáte ji zdarma. Ty body, za které ji můžete mít, můžete využít na něco jiného a to má také nějakou hodnotu.
„aspon obcas cestujete“ znamena projezdit 4000 czk rocne na zakladni level IN25. po zavedeni ids mam docela problem to na „obcasnem cestovani“ projezdit…
U inkarty platíte za slevovou aplikaci, jen pro pořádek.
U RJ je ta slevová aplikace součástí karičky zdarma, jen pro pořádek.
No, jenže bez slevové aplikace žádnou slevu nenabízí pokud se nepletu…
A ČD ano? Já vím, že tady v diskusích pokaždé čtu s IN25 je ČD skoro levnější než konkurence, ale IN25 není zdarma. Kreditová jízdenka RJ zdarma je.
Hmm když jsem s IN jezdíval, žádné aplikace jsem si nevšiml, můžete být konkrétnější?
oni tomu autisticky rikaji „aplikace“ ve smyslu „zaznam na cipove karte o tom, ze mate in25 do data xy“ a je na vas, abyste si tento newspeak osvojil…
Ale už nepochopí, že stejně tak je i aplikace „režijka“.
přesně tak. Za kilo prodaj plastovou kartičku a za další peníze na čip nalejou údaje jaká že to sleva je koiupená.
Brno-Ostrava s In25 ČD od 125 Kč. Na některé spoje až 195 Kč, i když jízdenku koupím několik týdnů dopředu. U RJ 100 Kč bez ohledu na to, kdy jedu a kdy kupuji. Stačí?
Jsem zvědav, jak dlouho jim tyto zaváděcí ceny vydrží.
A teda Krpole-Hlavas v Brně půjde jezdit na šalinkartu? Z textu to tak vyplývá .. 🙂
Ano
Tak super, to si budu jezdit jen tak pro radost 🙂
Omlouvám se pokud jsem něco špatně pochopil či nedohledal, nicméně ta první třída, to bude tedy analogie současné kombinaci business /relax? nebo nějaké uplně jiné uspořádání a jiné vagony?
Budú to Am(z), ktoré na komerčných spojoch bývajú ako Standard: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Amz.php
Ak sa RJ časom rozhodne pridať ešte nad to komerčnú triedu, tak môže.
OK, děkuji za informaci, jsem tedy lehce zklamán, ale co už..
Stojí ještě ty DB lehátka v pův. stavu na Kladně? Viděl jsem je tam 3 týdny zpátky. Myslel jsem si, že patří RJ, ale možná se pletu. Vozy měly červenou barvu zvenku a uvnitř v oddílech žebříky k místům nahoře.
Aktuálně jsou na Zličíně v depu a pracuje se na nich. Některé jsou již polepené a jezdí zkušebně na vlacích.
Foto (i-doprava.com):
https://i0.wp.com/i-doprava.com/wp-content/uploads/2019/11/img_20191111_1343397673441360409398009.jpg?resize=1128%2C635&ssl=1
Foto (vagonweb.cz)
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201902/20190828_194752.jpg
Mohu se zeptat a ty ic vozy po db které stojí na smíchově teď pojedou taky na zličín….?
Ano, ano, takhle se to dělá, když firma chce, aby se mu lidi vrátili nabídne jim věrnostní kartičku, na ni slevu a lidi se pak vracej, jenom jedna státní firma to nepochopila a věrnostní kartičky prodává.
Taky je vtipné jak jednička bude levnější než dvojka u toho stávajícího dopravce. A pak, kdo tu parazituje na státních slevách.
Když se to hodí, tak RJ má najednou první třídu?
A tam kde se to nehodii ( proplácení státních slev) tak najednou RJ třídy nemá a má jen jednu s několika úrovněmi servisu?
Určitě dobrý.
Jsem zvědav na ten „nervák“ na JMK, když bude většina kupovat lístky RGJ místo krajských. 😆
Dávám tomu pár měsíců, než ti myslítelé z JHMK přimějou RJ ke stejné prasárně, jako ČD 🙂 Ano, to bude teprve líp !!! 🙂
To bych nečekal, protože RJ kraj neobjednává, tudíž do toho jaxi nemůže kecat.
Žádný nervák na JMK nebude, protože rychlíky RegioJetu platí MD.
Pokud je mi známo z článků, tak v rámci kraje chtějí, aby se prodávali krajské jízdenky bez ohledu na kategorii (vyjma EC), nikoli TR10.
JMK to chce na jimi objednávaných vlacích, tj. Os a Sp.
To právě ne.
Ve vlacích zapojených do IDS a to jsou i rychlíky.
Jenže do rychlíků sáhnout nemohou, protože ty objednává MD.
Brno – Vyškov se pojede v tarifu RegioJetu za 45 Kč (s kreditovkou 40 Kč), s IDS JMK za 49 Kč (s univerzálkou nebo poseidonem za 45,50 Kč). Kdo má brněnskou šalinkartu tak za 34 Kč (32,50 Kč). Pokud cesta s IDSJMK nekončí v Brně i ve Vyškově u nádraží, vyplatí se IDS, ovšem s rizikem, že ve špičce to bude na stojáka.
Taky si kvůli pětikoruně můžete nechat provrtat koleno.
Blbé je, že si nekoupíte jízdenku Praha-Vyškov. Prostě spojení neexistuje. Musíte si koupit samostatně Praha-Brno a pak Brno-Vyškov. Toto Regiojet prostě nezvládl.
Můžete jet rychlíkem Bouzov s ČD z Brna do Vyškova, ten tam bude jezdit i nadále. A nebo použít i mezi Prahou a Brnem RegioJet.
no Jindra to asi myslel tak, že by si koupil jízdenku Praha – Vyškov přímo u RJ. Praha – Brno přestup – Vyškov. „požadované spojení neexistuje“. Přitom IDOS s tím problém nemá
Co je na tom problematického?
Každý z vlaků funguje na jiném konceptu, čili to ani nejde.
U ČD koupíte výhodnou jízdenku mezi velkými městy a když jedete dále do nějaké díry, je jedna jizdenka daleko dražší než dvě.
„Každý z vlaků funguje na jiném konceptu, čili to ani nejde.“ – to mě jako cestujícího vůbec nezajímá, že jo
To je pravda, ale zase u autobusů to funguje stejně tak a taky to lidi používají.
ČD taky umí prodat jízdenku na kombinaci komerčního a objednávaného spoje. A žádné „daleko dražší“ už naštěstí nějakou dobu nefunguje. Předpokládám, že u RJ na to časem taky přijdou.
Možnost kombinace komerčního a závazkového spoje má být dostupná podle vyjádření RJ ještě dnes.
Kung fu Radim čte zdejší diskuzi 😀
Spíš asi ladí eshop 🙂
Hlavně čd neumí prodat cokoli jiného . RJ to doplní tak do týdne
Než sem to dopinkal tak p. Sůra operativně píše že ještě dnes .
Máte recht, žiji v pravěku. 😆
Tuto jízdní kombinaci jsem používal kdysi a bylo to peklo.
Každopádně teď už je to rozumnější.
Budeme muset počkat, až někdo, kdo neví, že to nejde, to opraví 🙂
Zatím to vypadá dobře. Na řazení jsem se díval a dokonce i sedm vozů. To je nejspíš dostatečné. ČD jezdí někdy osmi a devíti vozově takže uvidíme jak se to vměstná do těch vlaků.
A jak si v Nezátkách koupím lístek?
Že by ve vlaku??
Kolik tam těch vlaků RJ bude stavět..? Přes internet, nebo ve vlaku..
Rychlíků ČD tam staví celkem dost.
pěkný argument v diskuzi o vlacích RJ
Musíte být rychlej při připojení i nákupu, když pojede kolem „Žlutý ďábel“. 😂
Tak 10 vteřin, víc času na Wi-Fi vám nedá a stát u té správné koleje.
Myslíte tu wiffi ,co jim pořád buď nefunguje, nebo je zahlcená?
Nerozumím tomu s cookies. Jakože si wi-fina zapamatuje cestující s delší dobou jízdy v 1. třídě a příště se jim načtou ve vlaku weby rychleji? To zní zajímavě. Jo, a taky půjdou ve vlaku (ale už ne na prodejních místech) koupit jízdenky IDS JMK, jestli jsem to správně pochopil.
Sušenky jsou jídlo.
Cookies budou asi sladkosti, nebude to mít spojitost s připojením k internetu… Ale pokud to byl vtip, tak dobrý.
To bude někdo s režijkou. RJ nepotřebuje ani vidět , cookies má plný comp
Na té titulní fotce je Přerov, to (zatím?) není na Slovensku 😉
Zřejmě enkláva 🙂
To, že bude jízdenka v první třídě(byť to asi budou v podání regiojetu ty vozy, co jezdí na konerčních rj jako „standard“) stát stejně, jako jízdenka ČD v Béčku, je určitě ze strany RJ skvělý prozákaznický krok, který může leckoho přesvědčit, aby do Brna nejel autem… Zajímavý a řekl bych i chvílihodný je koncept občerstvení- Nikdo asi nemohl čekal full servis jako u komerčních spojů, ono by to ani logicky v době špíčky, kdy budou vzhledem k délce souprav lidí stát v uličkách, nešlo…Nicméně takto je to dle mého vymyšleno suprově a uvidíme, jak to bude fungovat v reálu…Cena pod… Číst vice »
Opravdu Vám cena 100 Kč za 179 km přijde fér? Podle mého názoru je to ekonomická kravina.
Jednak dostávají dosyp od MD, takže to není konečná cena, jednak se potřebuj ívymězit proti konkurenci, která to jezdila dosud, a možná mají spočítané, že lepší je mít vlak plný za 100, než poloprázdný za 200, a plánují vydělávat na jídle. Cenu bych hodnotil až po nějaké době, tohle je prostě zaváděčka, aby si lidi zvykli jezdit s RJ.
Proč by to měla být ekonomická kravina ? Asi mají nějaký business plán, se kterým do toho jdou…A pokud je dopravce ochoten za danou cenu jezdit, je to jen dobře pro cestujícího…Toho nemusí zajímat, jak moc na tom dopravce prodělává
Fér vůči komu? Mi, jako cestujícímu, to vyhovuje.