RegioJet začal prodávat jízdenky na rychlíky Brno – Bohumín, je levnější než České dráhy

Siemens Vectron. Foto: RegioJetSiemens Vectron. Foto: RegioJet

Společnost RegioJet dnes zahájila prodej jízdenek na nové rychlíky linky R8 mezi Brnem a Bohumínem, kde přebírá od 15. prosince

286 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dalibor

Hmm tak jsm si chtěl udělat 15. výlet s madým do Ostravy a kartu mi to nerbere, platební bránu taky ne… By mne zajímalo, jestli tam má „uzel na drátech“ RJ nebo Unicreditka. Já snad na starý kolena pudu si do budky koupit lístek…

Jožin Zbažin

Regiojet používá platební bránu, která nepoužívá 3DSecure, takže ji některé banky můžou považovat za nedůvěryhodnou až nebezpečnou, protože nemají jistotu že dodržuje dostatečný standard zabezpečení. Byla to nějaká lowcost implementace jako koneckonců celý jejich web.

Svetr

Jak to ná této lince bude při cestování se psem? Aktuálně, když jedu s ČD, tak psovi koupím v aplikaci jízdné za 30 Kč, dám mu náhubek a vodítko, lehne si pod sedačku a jedeme.

Můžu vést s RJ Bno-Ostrava psa?
pokud ano, múže být pes v libovolné třídě nebo jen ve vybraných?
Je za psa příplatek? Kolik činí?
Stačí, pokud je pes na vodítku a s náhubkem?

Díky

Samo

Odpovede na vsetky otazky najdete v rezervacnom systeme Regiojetu. Psy prepravuju len v 2. triede, nemusi byt v schranke. Kupa listka pre psa je mozna spolu s listkom pre cestujucich.

Jiří Kocurek

Mno režijkáři a majitelé IN 100 budou moci jezdit přes Olomouc nebo skákat v Nezamyslicích na osobák do Přerova. Případně přes Břeclav. Kilometry neplatí.

Libor

Ministerstvo financí určuje ceny ČD, takže nemůžou jezdit levněji, i kdyby chtěli.

Panda

Opravdu jsou relační komerční nabídky určeny MF?

Libor

R8 není komerční relace.

Panda

Ale relační nabídky jsou přece i na dotovaných linkách, ne?:)

David

Nehádejte se s Liborem. Ví o tom prd a šíří bludy. MF stanovuje maximální cenu, ne cenu, kterou musí dopravce POVINNĚ účtovat.

Hezky česky

Shrnutí je jasné: Pro cestujícího vynikající zpráva, růst komfortu, výrazný pokles cen, pokles dotace z kapsy daňového poplatníka na páteřní lince.
Navíc pokud se osvědčí ježdění u dotovaných linek i jinde (na krajské úrovni) lze čekat další vlnu výběrových řízení na dopravce. Velký hlad tu je, viz linka Komárno-Bratislava, voliči by měli tlačit na politiky ve volbách, že kvalitu a nižší ceny chtějí i do ostatních regionů. Uvidíme kolik politických stran si to dá volebních programů u krajských voleb. Něco mi říká, že stát nemá peněz nazbyt, kraje a ministerstvo dopravy se budou předbíhat kdo vypíše více výběrek. 🙂

Libor

Čím levnější jízdenka, tím větší zatížení státu! Železniční doprava je dotovaná!

Panda

To asi bude platit u nákladů na státem nařízené slevy, ale jinak to platit nemusí, protože například:
1. Zatížení státu je do značné míry dáno vysoutěženou cenou za km
2. Vztah cen jízdenek a ztrátovosti záleží i na elasticitě poptávky (obsazenost/délka vlaků může ztrátovost snížit i při nižší ceně)
3. Větší zatížení státu by také znamenala třeba dostavba třetího pruhu dálnice, která by byla potřeba, pokud by se železniční infra i kvalita vozidel na této relaci nezlepšovala (a zároveň se cena jízdenek zvyšovala – zejména pro obyvatele 26-65)

David

Zase Libor a zase nesmysly. Člověče vy už se na ty komenty vybodněte. Ano, železniční doprava je dotovaná, ale linky se soutěží a jsou daná pravidla soutěže. Pokud linku dopravce vyhraje, respektuje i výši dotace. A právě soutežemi se dosahuje NIŽŠÍ cena dotace, tedy dochází k MENŠÍMU zatížení státu (resp kraje u regionální dopravy)

Zlámalík

No jo, ale budou tím jezdit studenti, třeba, nebo i důchodci, a stát se prohne. Bude zvýšený výdej koblih.

Zlámalík

Tak ať to stát nedotuje, copak musí? Ony by se ustálily přijatelné ceny i tak.

Panda

Souhlas, navíc i když to vyhraje státní dopravce, tak se mu pravděpodobně:
– zvýší motivace investic do vozidel (bude mít jistých třeba 10 let na dané lince a v kontraktu bude mít státem/krajem vymahatelné parametry)
– zlepší se poměr cena/kvalita (viz slovácké/valašské expresy)
– zlepší se transparentnost hospodaření ČD/ZSSK

Podmínkou je kvalitní kontrakt mezi MD/krajem a dopravcem, ale tam se nedostatky snad časem vyladí (je třeba poučení ze smlouvy s GWT na Šumavě či z nedodržování slibů/standardů u ČD)…

Jiří Kocurek

K bocu prvnímu: Státní dopravce to měl jisté na 10 let až do letošního roku. Výsledek?

tomas

Státní dopravce to měl své jisté posledních 70 let. Kdyby RegioJet s LeoExpresem nevstoupili na trať Pha – Ostrava, tak se dodnes na kvalitě cestování po železnici nic nezměnilo…

boro

A co výluky? Bude si RJ zajišťovat svými autobusy nebo byla nepsaná podmínka zachovat zavedený penězovod?

Dalibor

A není to jedno jak to RJ vyřeší? Je to jeho úkol, cestujícími je to jedno.

Filemon44

I když zrovna trasa Ostrava-Brno není na mých obvyklých „přepravních směrech“,výlet si ze zájmu rád udělám.Každém případě působí důvěryhodně,že na stránkách RJ jsou informace jak o této lince,tak i o nových přepravách v Ústeckém kraji.
Jsou totiž jiní,kteří své nové aktivity pečlivě tají….

Filemon44

Posun v kvalitě to nepochybně je,ovšem za skutečný přelom budu považovat až rok 2021,pokud v ústeckém kraji skutečně vyjedou nové elektrické jednotky.Nemohu mluvit za ostatní,ale když se v roce 1989 zvonilo klíči,rozhodně jsem si nemyslel,že o 30 let později budeme nadšeně vítat vozidla,která mnohdy už tou dobou jezdila na západ od našich hranic.

SLPL

To bude fakt nová kvalita. Zvlášť když tam RJ natahá ty staré šunty ze šrotišť Německa a Švýcarska…

dada

ktere jsou otridu lepsi kaj B a Honekry, tj posun k lepsimu to je jednoznacny

Libor

Chápete, že je to řízená likvidace Národního dopravce?

Dalibor

Konspirace? Budiž…

Zlámalík

Ano, chápeme 😛 Dobře mu tak, má se snažit. Měl na to spoustu let.

Libor

MF jako akcionář ČD určuje do čeho smí investovat a určuje ceny jízdného!

Dalibor

I tojsou mi novinky… Stát ovlivňuje státní firmu. Kdo by to čekal.

brunek

Jančura je Babišuv kámoš bylo by divné kdyby se žlutému nedařilo vyhrávat soutěže o provozování dopravy, za vším je byla a bude politika

Filemon44

Jak jsem napsal výše,posun v kvalitě to rozhodně je,ale nemyslím si,že je dobře,žese stáváme odkladištěm něčeho,co už na západě nechtějí.

Jiří Kocurek

Tak samozřejmě! Raději padesátileté plesnivé béčko, než švýracský šort, 10 roků starý.

Filemon44

Pane Kocourku,pokud se mnou chcete diskutovat,beze všeho..ale vtom případě čtěte pořádně.Již dvakrát jsem zdůraznil.že je to z mého pohledu kladný posun v kvalitě.Nicméně si současně dovoluji dodat,že jsem si směrování české(tehdy ještě československé)železnice po roce 1989 představoval jinak.Nevím,zda jste už byl roku 1989 na světě a jak jste sledoval tehdejší události a jejich vývoj,ale já na rovinu říkám,že jsem si nemyslel,že 30 let po listopadu budeme nahrazovat 50 let staré vlaky vlaky 30 let starými(což neříkám,že je zrovna případ trati Brno-Ostrava,ale třeba Praha-Tanvald ano).

David

No a? Není chyba spíš ve vašich naivních představách než v tom, jak vypadá realita?

Alois

Klasické postupy PR.
Zavedeme akční cenu, ponížíme České dráhy a za měsíc, až to nikdo řešit nebude, pěkně zdražíme.
Způsoby, kdy si jdete na nádraží koupit jízdenku a zjistíte, že jsou už jen poslední místa za 500,- je dosti zvrácený.

a8n

Taky tam je na úrovni 40 % základního TR10?

David

Další tydýt, který vůbec nepochopil, co je to linka v závazku. Spi dál, Lojzo Tydýte.

Jan Koukal

Například mezi Brnem a Ostravou nabízí lístek koupený přes takzvanou kreditovou jízdenku (je zdarma) za 100 Kč, nejlevnější jízdenka Českých drah přes e-shop je bez zákaznických karet (placených) za 159 Kč za vázanou jízdenku,
Proč se u RJ také neuvádí jízdné bez kreditové jízdenky? S (placenou) IN 50 je to u RJ dražší i s tou neplacenou kreditovkou a tudíž mohu napsat že RJ je dražší.

Filemon44

To bych asi až tak neřešil,snad každý prodejce čehokoliv vám nabízí ceny „již od…“.Nevím,nakolik je to korektní,ale zaužívané určitě a zdaleka se to netýká jen Regiojetu.

Jan Koukal

To sice chápu ale novinář by měl napsat cenu bez nějaké kreditky či IN karty jinak pak to není věrohodné neb jak jsem napsal s IN 50 cestujicí jede levněji než u RJ cestující s kreditkou.

dada

jestli jsme cetli oda stejnej clanek, jsou tam vypsany i ceny bez kreditovky

Jan Koukal

Tak to jste četl asi něco jiného ceny RJ jsou uváděny pouze s kreditovkou. Viz první příspěvek.

Filemon44

V každém případě jde najít ceny jízdenek na stránkách dopravce.Ovšem kolik bude stát jízdenka Praha-Tanvald nebo KOlín-Česká Lípa je zahaleno tajemstvím…nebo aspoň dnes dopoledne ještě bylo.

Dalibor

Máte pravdu. nicméně ceny na stránkách RJ jsou komplet a kliknutí na kreditovku je zadara a nic nestojí, tzn. proč nekliknout?

*h8*

I když zaváděcími cenami docela RJ příjemně překvapil, tak stejně pár otázek zůstává … takže dnes Kroměříž – Brno běžně za 69 CZK nebo 75 CZK, podle nových cen za 17+63 CZK. tedy dráž. Navíc s tím, že v Kojetíně bude riziko na přestupu, protože tam jsou systémově jen 4 minuty (a pojede-li senior nepoužívající Internet, tak si rozhodně ani nestihne dojít od osobáku do vestibulu ke kase a zpět na peron). Když rychlík na osobák nepočká, tak kdo to vykompenzuje? Teda kromě mojí peněženky? Nehledě na známou cenotvorbu RJ pro špičková období roku. U ČD jsem měl jistotu, že… Číst vice »

kakov

tak si holt senior počká na další vlak, stejně má času dost a mezitím si může hodinu pakdat pro jízdenku a zpátky 😉 přeci nemůžete chtít omezovat soukromníky nějakou spoluprací s jiným dopravcem…

konec ironie

dada

a on yen senior nemuze jet celou cestu s CD??

Dalibor

no vždyť je pořád možnost jet Kroměříž Brno autobusem. Bez přestupu a o půlohinky kratší dobu… a jestli se nepletu tak ČD tam pořád pojedou Os a SP. Sice ne tak často jako jezdívaly i s R, ale pojedou, tj skalní příznivci mají stále možnost.

Jiří Kocurek

Zatímco doteď by se nestalo, že od rychlíku Brno Bohumín ujede přípoj. A komu se to stalo, ten kecá. (ironie)

Petr766

Nelzete. Jizdenky u ČD byly od 89 a vice

*h8*

Nelžu. Využívám in25 za kterou jsem od doby existence věrnostního systému ČD nezaplatil ani korunu.

*h8*

Udělal jsem si ještě malé ověření. Schválně jsem si teď nastavil trasu Kroměříž-Brno na cestujícího bez jakékoliv slevy, abych viděl co mi e-shop nabídne. Špičkový čas – pondělí ráno (25/11) – a cena je 79 CZK, s výjimkou dvou časově opravdu nejatraktivnějších spojů za 85 CZK (Brno příjezd na osmou a na devátou). Hypotetická kombinace modrý/žlutý tedy je za 23+63 CZK, takže aktuálně to i na ty dva nejdražší spoje vychází dráž, byť uznávám jen o korunu (pro většinu spojů ale o 7 korun, což je ekvivalent zdražení o skoro 10 %). A to počítám tu nejnižší cenovou hladinu RGJ… Číst vice »

David

Tady tu jistotu cenového stropu máte taky.

Jiří

Trošku mě zklamalo, že na klasických spojích RJ nebude možná online objednávka občerstvení. 😐

Filemon44

Občerstvení je fajn bonus,ovšem na lince s dobou jízdy lehce nad dvě hodiny nic,s čím by cesta stála a padala.

David

A k čemu to, když tam steward/ka kmitá jak fretka a co chvíli nabízí možnost objednání občerstvení. Jako hračka by to bylo pěkný, ale u klasických spojů RJ jinak k ničemu.

Martin K.

Kdysi jistý R.J. (současný pán a vládce RJ) řekl, že nejdražší na provozu vlaku je prázdná sedačka. Přesto jsem zvědavý jak tyhle ceny budou v praxi fungovat. Jestli ceny udrží dlouhodobě s úpravami o inflaci a i s tím dosypem z MD bude v plusu, tak klobouk dolů.

Železničář z venkova

Neudrží.

Cyklista

Do jara zkrachuje

kakov

nejde o krach, ale jak psal někdo níže, teď je humbuk, jaký je to super dopravce, až odpluje mediální vlna, potichu zdraží, standardní postup RJ

Martin K.

Nebo má průlomovou metodu, na kterou nikdo v Evropě zatím nepřišel.

dada

Do švestek!!!

AAA

k Turkovi!

David

Pokud jste zvědavý, sledujte výroční zprávy.

Roman Svačina

No a když je cena Brno-Ostrava 100CZK/119CZK tak jaký že to je vzorec pro výpočet jízdného podle jednotného tarifu? (Vzpomene někdo? bylo to cca 1,25 x počet kilometrů + nějaká nástupní sazba?)Na kolik ten vzorec vyšel miliónů? A dle autorů jednotného tarifu již i z části implementován mezi dopravci na zkoušku (a v senátu to shodili ze stolu?)

Juraj

Nejakých 170 km by bolo 253 Kč v cenách pre rok 2020 (po automatickej valorizácii).

...

Nechápu proč RJ nedal na R8 místo Amz-Standard ty Ampz-Relax/Bussines….

dada

protoze je v soucasne dobe nema v patricnem mnozstvi?

...

tak jelikož je nahrazuje amz(tkama) na ic Praha Ostrava a zpět tak si to nemyslím

ian

Protože MD požaduje 54 míst v 1. třídě a Ampz nabízí pouze 48 míst.

...

ahaa tak tomu už rozumím

Broge

Proč by daval ty nejlepsi vozy na blbej rychlik? Chybeli bymi na IC.

jan

Kterým stejně pokud chcete jet tak musíte:-) Vybírat si moc nemůžete..

EC104

No díval jsem se na ty ceny a to mně vysvětlete, beze slevy obyč. jízdné, Ostrava Svinov-Suchdol n. O. 36kč a Ostrava Svinov-Hranice n. M. taktéž 36 kč…někde soudruzi RJ udělali chybu!?…Při té naší české mentalitě jsem už přišel na to, jak to tzv. „obechcat“…

Juraj

Pásmový cenník, nič mimoriadne. Ak oboje stojí 36 Kč, ako sa to má zneužiť?

EC104

Když se domluvím s dotyčným co pojede v relaci Ostrava Svinov-Suchdol ať si koupí lístek až do Hranic n. M, protože cena je stejná, při výstupu mi ho předá a ja na něj dojedu až do Hranic, mezi námi se vykompenzujeme na půl což znamená 18 kč, což je dejme tomu poloviční cena pro oba. Vlk se nažere a dokonce zůstanou dvě kozy celé…

J.L.

V počtu „šizunků“ na 1000 obyvatel jsme v Česku světová jednička.

David

To je geniální business plán 😂

Georg

to je skvely napad. kolik takovych magoru a zoufalcu se najde, ze se kvuli 18 korunam (=cena kafe z automatu) bude takhle organizovat?

Gremli

No tak pro pravidelné dojíždějící to může být byznys plán dost slušný 😀

dada

a jak dklouho budete tuto akci „kulovy blesk“ chystat, abyste usetril onech 18 korun? to se fakt vyplati….

EC104

No 15.12. začínáme…

J.L.

Nic nového:
28.10.1945 – Znárodnění „velkých podniků“
28.10.1948 – Znárodnění „malých podniků“ a odebrání nůžek holičům
R. 1950 a násl.: „Krávy musí dojit v JZD“
atd.

Jiří Kocurek

To by tak hrálo, aby měl někdo vlastní vejce a připravoval tak stát o zisk! Zakázat domácí chov slepic!

Jiří Kocurek

A tím ho finančně zruinujete! Hurá! Vyvěste fangle na Tingltangle!
PS: Nepřipadáte si trochu jako prodavač předražených hrnců?

pppqqq

Místenku půjde zakoupit až do okamžiku odjezdu vlaku z příslušné stanice na libovolnou (v rezervačním systému volnou) sedačku celého vlaku?

Železničář z venkova

To nejde ani u jeho autobusů a u ČD tuším také ne. U RJ je rezervace možná do 5 minut před odjezdem, jeho vlákna nejezdím, ale mělo by to být stejné

Dominik

U ČD lze expresní, až do času pravidelného odjezdu.

Železničář z venkova

Ty se ovšem nedají koupit přes e-shop?

Dominik

Samozřejmě dají.

Marek Janík

No tak asi určitě jde o zaváděcí ceny, to je běžný tržní nástroj, ale i kdyby to vyskočilo třeba o 30%, tak si jedu za 130 Kč (namísto 160 Kč – a to ještě jenom když mám štěstí a jde o spoj mimo špičku). O servisu a změně úrovně cestování se ani nemá smysl bavit. Podtrženo, sečteno – škoda, že se jedná jenom o R8. Oslintávače ČD trefí šlak….

Marťas

Nechci vám brát radost, ale značka Regiojet je stále magnet na cestující. Jejich počty můžou rychle stoupnout tak, že kultura cestování upadne. DB by už měly začít hledat další patrové vozy, které můžou postrádat.

Marek Janík

To se klidně může skutečně stát …. níž než je na R8 v těchto dnech to ale asi určitě nebude 😛 V pátek jsem jel Přerov-Ova 6:23 a po dlouhé době opět viděl gravitační záchod…..

JaJeČ

Však nebojte. URJ si těch gravitačních WC taky užijete…

Tronda

Za to doteď tam jezdí výhradně vakuové WC a vozy s klimatizací, zásuvkami, atd., že…

antitronda

A Ty js někdy jel vlakem nebo jen sedíš u počítače?Myslím normální vlak ČD, ,jak to můžeš vědět?

Georg

hele tak normalni vlak cd docela casto pouzivam a negravitacni zachod je tam jeden, a to ve voze pro deti, kola a invalidy, pokud je tento v provozuschopnem stavu.

Železničář z venkova

Klimatizací a internet ještě možná chápu, že pro některé zavislaky co nemají na vlastní datový tarif je wiffi to nejdůležitější, ale co je z pohledu cestujícího špatného na gravitačních záchodech? Vždyť Trondovi může být přece úplně jedno, jestli to padá na koleje, nebo do nádrže.
Že šrapnely na kolejích vadí pochůzkářům dovedu pochopit…

Jiří Kocurek

Nikdy nebudete stát na zastávce a ono „to“ kolem vás zrovna proletí. To se vám přece nemůže stát. A že pak v kolejích roste dobře hnojené býlí, taky nevadí.

Železničář z venkova

Co je vlastně tak nepřekonatelně špatného na gravitačních záchodech?
Jako cestujícímu mi může být celkem jedno jestli to padá do nádrže nebo na koleje.
Jediná trochu nevýhoda je, že se nedají použít ve stanici

Jara 16

Pravda, stupátkové splachování už není to pravé ořechové, ale necelý měsíc zpátky sem jel z Prahy do Brna s RJ a co bych já i další rozčarovaní čekající u tří funkčních toalet na celém vlaku, dali.
Nicméně je to bolest všeobecná, nikoho nevyjímaje.

Železničář z venkova

Takže vadí to, že nemáte splachování na knoflík, ale na pedál?

Georg

to jste stastny clovek 🙂

Bivoj

A co je na gravitačním hajzlíku špatného? Už jste ho viděl ucpaný? U vakuového stačí jeden idiot a je mimo provoz.

Železničář z venkova

Taky nechápu, co na díře v podlaze jako tak vadí.
Čistota a přítomnost hajlzpapiru nezávisí na technologii záchodu

Modré zábradlí

Taky nechápu proč nevydržíte až domů 🤣

Železničář z venkova

Ona už upadla. V případě autobusů hodně hluboko

Modrá guma

Do Liberce se ze začátku taky jezdilo za 1 Kč………….

OndraS

HA! A máte to, vy žloutenky!

Jiří Kocurek

A stále se tam jezdí za míň, než za kolik jezdilo ČSAD. To je ale samozřejmě špatně.

Petr766

Hrušky a jabka

Železničář z venkova

Tak na ten servis su u objednávkových vlaků fakt zvedav, já snad dokonce poruším svoji zásadu a tím žlutým nesmyslem se projedu…
Servis poslední dobou nezvládá ani u komerce, v autobusech ho radši zrušil úplně

Petr

A jak to víš když jsi tam nikdy nebyl. Říkal ti to kamarád co má kamaráda a ten slysel….

Železničář z venkova

Jeho autobusama jsem jezdil dost a ještě dnes občas jedu. Sice začínám dávat přednost Flixu, ale co už.
A stížností na servis ve vlacích byl rok zpátky plnej internet a dost pochybuju, že by se to zlepšilo

dada

A to musi byt pravda kdyuz je toho plnej internet, preci!

brunek

Určitě to co je na netu je vždycky pravda!!!

roman

Bohužel pro mně je jakákoliv cena zdražení protože mám in100 😒, jo a mám dojem že psy RegioJet nebere což bude komplikace pro velké množství lidí.

AAA

A co si takhle přečíst článek a ne jenom nadpis?

Marťas

Tak jezděte 1. třídou. Dostanete kávu v ceně jízdenky a tak si vlastně jen na cestách, které budete mít stále zdarma, dáte drahou kávu. Určitě si ji zasloužíte.

ABureš

Vy jste Petr Vlček z Králova Dvora??

Ondřej

Super je rozumně naceněná první třída, hlavně kvůli tomu, že tam nebudou studenti a důchodci.

Železničář z venkova

Proč by nebyly? Ono se do jedničky dá doplatit i se státní slevou

highway

Nedá, 75% slevy pro studenty a důchodce neplatí v 1.třídě.
https://zdopravy.cz/prehledne-nove-slevy-75-nemusi-platit-ve-vsech-vlacich-a-autobusech-9015/

Hezky česky

Taky je k otázce cen třeba dodat, že ČD osolilo ceny ve špičkových časech v pátek a neděli, kdy ceny začínaly na relaci Ova-Brno na cca 250,-. RJ ceny má stejné bez ohledu na dobu cesty, takže ten rozdíl v cenách je násobný a to RJ bude mít nižší kompenzace od daňového poplatníka..
Špičkové časy srovnání 100 kč + služby, versus 250 kč a nic…

jan

Já jsem jezdil do Brna nevím. Za 110? 118? A první tuším cca 150- 160?

JaJeČ

Zajímalo by mě, jestli RJ stihne kmenové vozy (tzn vozy 1-5) upravit do prosince na všechny požadavky, které na ně MD má. Pokud vím, tak „low-costy“ nemají zásuvky, vakuové WC ani IS. Ten vlastně s výjimkou aster nemají žádné vozy RJ pro dálkovou dopravu. (Stejně tak chci vidět 6 kočárků (na 300 míst) v tom jednom poloodíle, co mají v rezervačním systému. 🙂 4. e) musí být vybavena zásuvkou 230V určenou pro napájení drobné elektroniky v počtu alespoň jedné (1) zásuvky na čtyři (4) pevná místa k sezení, přičemž na vozy Pravidelných posil se tento požadavek vztahuje od začátku platnosti… Číst vice »

David

A nejste trochu netrpělivej Však se dočkáte. Jak říkala jedna populární jihomoravská postava z Básníků: „Klíííd!“

Cyklista

A jak by to asi zvládly ČD, když by tam jezdily ony? Naprosto stejně. Mají úplně stejný nedostatek kvalitních vozů, jako ostatní dopravci. Snad jediné dálkové vlaky ČD (pokud nepočítám Německo), které jezdí pravidelně s vozy dle rozpisu jsou Pendolino a Railjet. Jinak tam prásknou, co je zrovna po ruce.

Tronda

Hlavně aby to stihli ČD na R17 nebo R12, tam bude také nová smlouva a přece platí padni, komu padni.

antitronda

Tvoje starosti bych chtěl mít.Už màš režijku?Kolik jsi dneska na ni najel zase km?

babilon

Mimochodem, Brno-Ostrava pod 100 Kč jsme tady měli naposledy v roce 1998.

Dalibor

V té době (90léta) se na kolejích VUT Leninky bydlelo za 105Kčs měsíčně a stravenka v menze stála 2,6Kčs, a lístek na šalinu 1Kč. (jestli men paměť neklame). No a první výplata v 90 roce byla nějakých 2700,-. To už taky není pravda. Holt ceny nám rostou, naštěstí příjmy taky, takže zdražení jako celek v tomo sektru moc nevnímám.

Jiří Kocurek

Na studentské brigádě se dalo vydělat i 53 kč/hod, běžně ale spíš 38 až 42 kč/hod. V Brně na hlavním byly otevřené 4 pokladny z 16 a fronta na 20 minut čekání. Jezdilo se na stojáka, 150 lidí ve vagoně „nebyl problém“. Zastáni ČD tvrdili, že zaučení nové pokladní je jako státnice z medicíny a tím pdem ta situace už nekolik roků trvá, není dost pokladních na pátek odpoledne.

JaJeČ

Ceny sice pěkné, nečeká snad ale někdo, že takhle vydrží napořád? 🙂

Vždy u rozjezdu linky jsou ceny dány dole, zejména proto že se o novém dopravci všude píše a není nad to, když o něm všude píšou jak je levnější než konkurence. Ceny se pak „upraví“ až si toho média nevšímají.

Mě by spíše zajímalo, kde a za kolik se dá koupit otevřená jízdenka na tuto trasu.

David

Kéž by i ČD měly podobné promo akce.

Alfons

ČD má jiné promo, třeba z Brna do Prostějova za 55,-, konkurenční Arriva bus tuším 79,-, Bohužel vlak jede 80 minut, bus po dálnici 50minut. Ale co by Ostravák dělal v Prostějově 🙂

Cyklista

Bohužel, zde není RJ ohrožován konkurencí. Jezdí na objednávku MD, takže nikoho lákat a přesvědčovat nemusí. A pochybuji, že ČD vypraví na tuto trasu vlaky na své komerční riziko.

AAA

to sice není ale myslím že u první vlaštovky svého druhu půjde hlavně o pověst….

Alfons

dokud do mezi Vyškovem a Přerovem nebude dvoukolejka (a bude?), další vlaky už těžko vtěsná. Nákladní doprava už teď tu má problém.

Jiří Kocurek

Ikdyby byla, tak z Blažovic do Vyškova se toho víc neprotlačí.

Hezky česky

Na této strategické lince se ukáže srovnání a pokud se prokáže, že RJ nabídne po všech stránkách lepší služby, ceny, to bude zároveň otvírat konkurenci dveře do segmentu hájenství státního přepravce, tedy dotované linky ze státní kasy. Nebude nic bránit dalšímu otvírání soutěží, i vzhledem k situaci ČR, které vlivem hospodaření české vlády pod tandemem ANO-ČSSD došly po šestiletém hospodaření peníze a přísavky na státních cecících žádají každoročně dodatečných 100 mld. O to silnější bude tlak na snižování nákladů státu a otvírání soukromým penězům cestu, nejen v dopravě, ale ve všech sférách státního „hospodaření“. Zatím se těšíme na daleko lepší… Číst vice »

David

Ono by pro začátek stačilo přestat dotovat linku Ex3.

Dan

No oni se Němci a Rakušané nebudou každý rok zbavovat desítek schopných vozů, tak si to moc nemalujte.

Jedine vlaky

Tak to bude docela výrazně posílena doprava mezi Kr. Poli a hl.n. spolu s linkou S3. Nejvíce vtipné je, že linka P6, která jezdí teď během výluky z Kr. Pole na hl.n. je co by jako „náhradní doprava za vlak“ , vtipné je, že o víkendu do Kr. Pola ve stejný čas jede linka S33 mezi hl.n. a Kr. Poli, která vozí vzduch. Tedy v neděli přijedou lidé z R9 s kuframa a podle informací „musí“ přesedat na linku P6. Nikdo ani netuší, že provoz mezi Kr. Pole a hl.n. NENÍ zrušen (omlouvám se za komentář, který z části nesouvisí… Číst vice »

Pavel

Také se těším, že z Krpole už budeme jezdit na Vyškovsko a Ostravsko bez přestupu na hlavní role. Během současné výluky jsem hodně překvapen, kolik lidí (nejen studentů v neděli vpodvečer) pokračuje až do Krpole. Aspoň to trochu uleví tomu přecpanému uzlu šalin u stávajícího nádru.

MildaIV

To už tak jezdí docela dlouho. A je fakt, že z hlavního do Kr.Pole to bývá hodně prázdný.

Cyklista

Ještě že v Ostravském Kr. Poli nejsou koleje… To by byla jízda z Krpole do Krpole =)

Jenki

Koleje tam jsou od roku 1926.

Cyklista

Pardon, myslel jsem vlaky, ostravská lokalka se s brněnskou šalinou nedomluví

dada

tak tak, maji kazda jiny napajeni

Zlámalík

Domluví, jedna pojede tam a druhá zpátky 😀

jenki

Domluví. Ostrava i Brno (i Košice i Grudziaz i Heidelberg) mají stejnou polaritu mínus 600V v troleji.

Dalibor

Dote\ď jsem žil v domění, že Ova má – na koleji a + v troleji.

Cyklista

Jen pro odlehčení. Vzpomněl jsem si na toto: https://www.youtube.com/watch?v=CX0BJGAyIGc

Martin Nosek

Kde je těch 100 Kč? Já ať hledám, jak hledám, minimální cenu mi to dává 119 Kč.

babilon

Musíte si vyřídit kreditovou jízdenku, je to na pár kliků a zadarmo.

Martin Nosek

Aha, to mi nedošlo, děkuji 🙂

Jirka

„Zadarmo“ ale znamená minimálně první nabití na 300 Kč a platby z kreditu dobijeneho na tuto ‚kartu‘. Tudíž, chapu-li správně, stojí mne to vázané finance a omezení na jediný způsob platby – z kreditovky.

Tomariero

Na kreditovce nemusí být v době nákupu žádný kredit, stačí normálně zaplatit kartou a kreditovka se dobije na cenu kupovaného listku a poté s kreditovky proběhne platba.

babilon

Není potřeba nic nabíjet, jízdenky můžete platit po jedné. Kreditní kartou, pomocí GooglePay, ApplePay, převodem z účtu u asi 10 vybraných bank, atd.

Dalibor

Kde jste vzal to nabití za 300?

Železničář z venkova

Na té kreditcce nemusí být ani koruna.
Zaplatíte kartou až konkrétní jizddnku

Viktor

Mohu se zeptat jestli bude platit Interrail jízdenka nebo ne?

Viktor

Prosím kde to najdu….na stránkách regiojet není zmínka https://www.regiojet.cz/ceny-a-jizdenky/interrail/

Georg

webove stranky regiojetu, a to tu myslim muzeme otevrene zminit, je jeden velky predpotopni bordel, ktery se jen tak nevidi…

Mirvald

Dávám tomuto pokus tak maximálně rok. Je to celé nesmysl. Když si koupím třeba jízdenku z Olomouce do Ostravy a budu potřebovat přestoupit v Hranicích na Moravě, tak co se mnou udělají? Zbytečně ten Regiojet lidem, normnálním cestujícím, komplikuje život.

Dáda

Proč se stále snažíte používat něco jinak , než je to primárně určeno? pokud to bude přestup RJ RJ pak to určitě půjde. Pokud koupíte lístek v „národním jednotným tarifu“ tak to taky půjde. Přístup „dobrý den, proč mi v McDonaldu nechcete uznat kupóny z Burgerkingu“ je poněkud úsměvný.

Zlámalík

Máte pravdu. Zrušil bych taky Tesco i Lidl a všechny Alberty taky. Pramen n.p. naprosto stačil, když tam něco neměli, tak věděl,. že to nemají nikde. Dneska člověk aby šel jinam, to strašně komplikuje život.
Jak co s vámi udělají? Když si koupíte jízdenku z OL do OV, tak tam jeďte, proč vystupujete? Já taky nevysedám v Pardubicích, když jedu do Prahy.

babilon

Když si koupíte jízdenku ČD a nastoupíte do vlaku RJ, tak vám ta jízdenka nebude platit a dokoupíte si ve vlaku novou. Na tom se za posledních 5 let nic nezměnilo.

Paja

Já nevím jestli to víte, ale s ČD smíte vystoupit až po 150 km aby vám nadále platila jízdenka.

jarek

Opravdu po 150? Není to po 100km?

David

Je to po 100 km.

Mirvald

Ta Olomouc byla jako příklad. Mohu jet třeba z Pardubic. Slováckým expresem do Přerova nebo Valašským expresem do Hranic. Proč likvidovat něco, co funguje? Je to tak, jakoby farmář, který pěstuje dobré brambory, nakupoval pro svou potřebu shnilé brambory od někoho jiného. Stát vlastní ČD, tak by mu měly sloužit zejména ČD a jen tam, kde to není z nějakých důvodů možné, hledat pomoc jinde. Není to nic složitého.

Dalibor

a on někdo něco likviduje? Na daný trati pouze přibyl další dopravce. ČD, jestli se nepletu, jezní na tý samý trase taky. Nebo se pletu?

Dan

Místo rychlíků ČD budou jezdit rychlíky RJ.

Cyklista

Ale pomalíky ČD budou jezdit pořád =)

dada

a co zbytek vlaku na teto trase???

Zlámalík

A vy máte pocit, že to, co na tomto spoji nasazovaly ČD, nebyly shnilé brambory? Jste ty béčka asi neviděl.

Dalibor

Objednatel (farmář) byl už přejezenej brambor jakéhokoliv druhu a usoudil, že bude výhodné jíst zas něco jinýho.nechal si předvíst jídelní lístek všech možných dodavatelů jídla a z toho co mu předložili si Vybral co che jíst a to teď pěstuje a jí. Nevidím v tom žádný problém. Ani já bych nechtěl mít bramborovou dietu nadosmrti.

Jirka

Ale to neplatí při přestupu na jiný vlak, který jede jinam. Tam můžete vystoupit (a přestoupit) klidně po kilometru.

Pan Jan

Tak koupený dvě jízdenky na inauguracni jízdu z Krpole do Vyskov. Koupil bych i první třídu, ale ta je řazena až na konci vlaku, takže Vyškova jako první dosáhne první vagon druhé třídy. Snad bude následně možné objednat i občerstvení a květiny 😁

Georg

kvetiny jsou k nalezeni na wc. 🙂

Honza

Nějak se mi nelíbí že autor srovnal ceny s využitím kreditové jízdenky a běžných cen ČD dle tarifu TR10. Když už to srovnávat, tak by bylo fajn srovnat ceny s kreditovou jízdenkou a s cenami ČD při užití IN25 a IN 50 a pak normální ceny bez žádných slev a zvýhodnění.

BoH

To je pravda. Otázkou je…

1) Zda za cena skutečně zůstane takto nízká (zda to není pouze zaváděcí cena na podporu poptávky).
2) Zda se časem ty ceny nediverzifikují na špičkové a nešpičkové spoje tak, jak je to u komerčních vlaků RJ 🙂

BoH

Já věřím 🙂 … Spíše mi přijde, že tyto ceny nemohou dlouhodobě vydržet, i když samozřejmě doufám, že se platu 🙂

babilon

Proč by nemohly vydržet? Jedná se o dotovaný spoj, není potřeba ho zaplatit z jízdného.

BoH

Tak předpokládám, že při výběrovým řízení je možné dát ceny na úrovni konkurence. Čím levnější jízdné pro zákazníky, tím vyšší cenu pak musí chtít po státu. Proto si nemyslím, že si může dovolit dopravce jezdit takto levně i na dotovaných linkách. Ale jak píšu, může se plést a třeba je RJ o tolik efektivnější, že si může dovolit nabídnout lepší cenu jak ve výběrovém řízení, tak i zákazníkovi. A budu upřímně rád, pokud se budu mýlit 🙂

babilon

Petr Šimral (a jemu věřím, že si to umí spočítat) kdysi prohlásil, že za peníze, které dostávají ČD na dotacích, by mohl vozit lidi zadarmo. Takže docela věřím, že to RJ s aktuálně nabízenými cenami utáhne.

Dalibor

problém je že pokud ty dotace neefektivně „prožerete“ tak pak je s tou dopravou problém…

BoH

Je to možné. Přesto předpokládám, že i kdyby to skutečně bylo možné, tak tu cenu časem zvýší, protože cílem každé firmy je maximalizace zisku. Teď ty ceny jsou mnohem nižší, než co nabízí konkurence v podobě autobusové dopravy či i automobilové. Myslím si, že je snahou RJ nalákat co nejvíce lidí do vlaku a pak ceny zvýší pod úroveň konkurence tak, aby zákazníci zůstali, ale zároveň měli maximální zisk. Ale je to jen můj názor 🙂

babilon

Jo, souhlas. Bude to mít jednu výhodu – RJ bude mít víc prostředků do dalších výběrek. 😉

Železničář z venkova

Hmm, tak že tedy zadarmo nejezdí
Tlučhuba z Brna taktéž prohlašoval, že bude jezdit na všech dotovaných linkách bez dotací, když mu je stát přiklepne

Pako

Otrokářství je jedním z nejefektivnějších co se zisku týče…

Železničář z venkova

Tak na to si počkám…
Jestli se na tomhle serveru součtu cokoli negativního o Žluťakovi a spol.
Tipuji, že spíše ne

Hrackalw

Pane Sůra nezlobte se na mě ale tento článek mě definitivně přesvědčil o tom jak katastrofálně neobjektivní jste. Jste “ žlutý agent “ kdoví zda i vás si pan Jančura neplatí. A můžete si mě klidně zablokovat s tímto serverem jsem stejně skončil. Je to jak nedávno prohlásil v televizi jeden politik neobjektivní bulvár a to totálně neobjektivní. Ještě že to tu čte opravdu jen malá a stále ta samá skupina lidí. Původně jsem to tu začal číst protože jsem si bláhově myslel že se dovim něco nového a zajímavého že železnice. Byl to brutální omyl. Žlutou agitku nemá cenu… Číst vice »

Hrackalw

Spadl jste na úroveň Trondy gratuluji tím jen potvrzuje že že to co jsem napsal je naprostá pravda. Asi si to neuvědomujete samou radostí že konečně můžete napsat o této lince něco pozitivního že. A už ani nemusíte reagovat stejně to číst nebudu 😀

Tronda

A jéje Hrackalwe, člověk si nemůže ani na chvíli odskočit, abys o mě nepsal. Ale nejlepší je, jak tu šotoušci melo o zaváděcích cenách a přitom dobře vědí, že do Ostravy jezdí RJ za zaváděcí ceny nebo ještě níže doteď, na žádných 483 Kč, které tam kasírovali ČD se nevrátil, ani když se stal tím největším na této lince.

Georg

naaahodou, na kmb to bylo levnejsi – 80, 90 haliru za kilak? dodnes si pamatuju ty pruvodci vsude mozne oblepeny nejakejma samolepkama z kmb (pruvodci meli povinnost samolepky sbirat a lepit do nejakeho archu – ten asi poslali na nabrezi. tam si archy precetli, orazitkovali a odesli na obed s pocitem dobre odvedene prace)

Manitou

Regiojet nemá jízdní výhody (nevím)?
Pokud ano, tak je uznávat nebude v krajském režimu (například UL kraj)?
Například dopravce BORS je svým zaměstnancům v JMK nabízí nebo veškeré spoje provozuje na komerční riziko?
Nezlobte se, ale ukazovat prstem jedinou výhodu nějakého dopravce je „levné“ a nejsem jejím držitelem.
Více se soustředte na nepsání nesmyslů, viz hmotnost Belugy 51t, než na hodnocení benefitů toho či onoho zaměstnance.

AAA

a šáteček….

Jiří

A v čem je tento článek katastrofálně neobjektivní? Bylo by možné to více rozvést?

dada

amen. zas jeden, co nechape realitu…

Georg

sbohem, osliku. vase infantilni perspektiva tu bude velmi schazet…

Jirka

Ale pořád něco musíte mít (kreditovou jízdenku RJ) a něco tedy odevzdat (osobní údaje).

Jen mne prosím poučte jak to, že mají ČD v pátek a neděli jiné ceny než obvykle?

Dalibor

a v ČD osobní údaje neodevzdáváte?

Papaja501

Dobrý den.V článku je uvedeno,že nejlevnější jízdenka se bude týkat vždy konkrétního spoje.Z toho bych usoudil,že bude pohyblivá.Jestlí jsem na omylu,tak mne opravte.

Dáda

Kreditovka je zadarmo, In karty paltím. V tom vnímám zásadní rozdíl.

BoH

Záleží no. Pokud alespoň občas cestujete, tak můžete mít IN kartu zdarma. Ale samozřejmě je to zbytečně komplikované a od ČD by bylo rozumné to skutečně poskytovat zdarma všem 🙂

Georg

„aspon obcas cestujete“ znamena projezdit 4000 czk rocne na zakladni level IN25. po zavedeni ids mam docela problem to na „obcasnem cestovani“ projezdit…

Jirka

U inkarty platíte za slevovou aplikaci, jen pro pořádek.

Tronda

U RJ je ta slevová aplikace součástí karičky zdarma, jen pro pořádek.

Jan

No, jenže bez slevové aplikace žádnou slevu nenabízí pokud se nepletu…

Cyklista

A ČD ano? Já vím, že tady v diskusích pokaždé čtu s IN25 je ČD skoro levnější než konkurence, ale IN25 není zdarma. Kreditová jízdenka RJ zdarma je.

Dalibor

Hmm když jsem s IN jezdíval, žádné aplikace jsem si nevšiml, můžete být konkrétnější?

Georg

oni tomu autisticky rikaji „aplikace“ ve smyslu „zaznam na cipove karte o tom, ze mate in25 do data xy“ a je na vas, abyste si tento newspeak osvojil…

Cyklista

Ale už nepochopí, že stejně tak je i aplikace „režijka“.

Dalibor

přesně tak. Za kilo prodaj plastovou kartičku a za další peníze na čip nalejou údaje jaká že to sleva je koiupená.

babilon

Brno-Ostrava s In25 ČD od 125 Kč. Na některé spoje až 195 Kč, i když jízdenku koupím několik týdnů dopředu. U RJ 100 Kč bez ohledu na to, kdy jedu a kdy kupuji. Stačí?

Jaaa

Jsem zvědav, jak dlouho jim tyto zaváděcí ceny vydrží.

Ondra

A teda Krpole-Hlavas v Brně půjde jezdit na šalinkartu? Z textu to tak vyplývá .. 🙂

Zlámalík

Ano

Ondra

Tak super, to si budu jezdit jen tak pro radost 🙂

Ondra

Omlouvám se pokud jsem něco špatně pochopil či nedohledal, nicméně ta první třída, to bude tedy analogie současné kombinaci business /relax? nebo nějaké uplně jiné uspořádání a jiné vagony?

Juraj

Budú to Am(z), ktoré na komerčných spojoch bývajú ako Standard: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Amz.php
Ak sa RJ časom rozhodne pridať ešte nad to komerčnú triedu, tak môže.

Ondra

OK, děkuji za informaci, jsem tedy lehce zklamán, ale co už..

ČD4ever

Stojí ještě ty DB lehátka v pův. stavu na Kladně? Viděl jsem je tam 3 týdny zpátky. Myslel jsem si, že patří RJ, ale možná se pletu. Vozy měly červenou barvu zvenku a uvnitř v oddílech žebříky k místům nahoře.

Filip

Aktuálně jsou na Zličíně v depu a pracuje se na nich. Některé jsou již polepené a jezdí zkušebně na vlacích.

Foto (i-doprava.com):
https://i0.wp.com/i-doprava.com/wp-content/uploads/2019/11/img_20191111_1343397673441360409398009.jpg?resize=1128%2C635&ssl=1
Foto (vagonweb.cz)
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201902/20190828_194752.jpg

Viktor

Mohu se zeptat a ty ic vozy po db které stojí na smíchově teď pojedou taky na zličín….?

Tronda

Ano, ano, takhle se to dělá, když firma chce, aby se mu lidi vrátili nabídne jim věrnostní kartičku, na ni slevu a lidi se pak vracej, jenom jedna státní firma to nepochopila a věrnostní kartičky prodává.

Taky je vtipné jak jednička bude levnější než dvojka u toho stávajícího dopravce. A pak, kdo tu parazituje na státních slevách.

Železničář z venkova

Když se to hodí, tak RJ má najednou první třídu?
A tam kde se to nehodii ( proplácení státních slev) tak najednou RJ třídy nemá a má jen jednu s několika úrovněmi servisu?

Manitou

Určitě dobrý.
Jsem zvědav na ten „nervák“ na JMK, když bude většina kupovat lístky RGJ místo krajských. 😆

Supidio

Dávám tomu pár měsíců, než ti myslítelé z JHMK přimějou RJ ke stejné prasárně, jako ČD 🙂 Ano, to bude teprve líp !!! 🙂

Dáda

To bych nečekal, protože RJ kraj neobjednává, tudíž do toho jaxi nemůže kecat.

-TR-

Žádný nervák na JMK nebude, protože rychlíky RegioJetu platí MD.

Manitou

Pokud je mi známo z článků, tak v rámci kraje chtějí, aby se prodávali krajské jízdenky bez ohledu na kategorii (vyjma EC), nikoli TR10.

babilon

JMK to chce na jimi objednávaných vlacích, tj. Os a Sp.

Manitou

To právě ne.
Ve vlacích zapojených do IDS a to jsou i rychlíky.

Jirka

Jenže do rychlíků sáhnout nemohou, protože ty objednává MD.

Vojta

Brno – Vyškov se pojede v tarifu RegioJetu za 45 Kč (s kreditovkou 40 Kč), s IDS JMK za 49 Kč (s univerzálkou nebo poseidonem za 45,50 Kč). Kdo má brněnskou šalinkartu tak za 34 Kč (32,50 Kč). Pokud cesta s IDSJMK nekončí v Brně i ve Vyškově u nádraží, vyplatí se IDS, ovšem s rizikem, že ve špičce to bude na stojáka.

J.L.

Taky si kvůli pětikoruně můžete nechat provrtat koleno.

Jindra

Blbé je, že si nekoupíte jízdenku Praha-Vyškov. Prostě spojení neexistuje. Musíte si koupit samostatně Praha-Brno a pak Brno-Vyškov. Toto Regiojet prostě nezvládl.

Martin

Můžete jet rychlíkem Bouzov s ČD z Brna do Vyškova, ten tam bude jezdit i nadále. A nebo použít i mezi Prahou a Brnem RegioJet.

Palecek.M

no Jindra to asi myslel tak, že by si koupil jízdenku Praha – Vyškov přímo u RJ. Praha – Brno přestup – Vyškov. „požadované spojení neexistuje“. Přitom IDOS s tím problém nemá

Manitou

Co je na tom problematického?
Každý z vlaků funguje na jiném konceptu, čili to ani nejde.
U ČD koupíte výhodnou jízdenku mezi velkými městy a když jedete dále do nějaké díry, je jedna jizdenka daleko dražší než dvě.

Palecek.M

„Každý z vlaků funguje na jiném konceptu, čili to ani nejde.“ – to mě jako cestujícího vůbec nezajímá, že jo

Paja

To je pravda, ale zase u autobusů to funguje stejně tak a taky to lidi používají.

babilon

ČD taky umí prodat jízdenku na kombinaci komerčního a objednávaného spoje. A žádné „daleko dražší“ už naštěstí nějakou dobu nefunguje. Předpokládám, že u RJ na to časem taky přijdou.

OndraS

Kung fu Radim čte zdejší diskuzi 😀

asdfg

Spíš asi ladí eshop 🙂

Petr

Hlavně čd neumí prodat cokoli jiného . RJ to doplní tak do týdne

Petr

Než sem to dopinkal tak p. Sůra operativně píše že ještě dnes .

Manitou

Máte recht, žiji v pravěku. 😆
Tuto jízdní kombinaci jsem používal kdysi a bylo to peklo.
Každopádně teď už je to rozumnější.

Vojta

Budeme muset počkat, až někdo, kdo neví, že to nejde, to opraví 🙂

Jirka

Zatím to vypadá dobře. Na řazení jsem se díval a dokonce i sedm vozů. To je nejspíš dostatečné. ČD jezdí někdy osmi a devíti vozově takže uvidíme jak se to vměstná do těch vlaků.

Petr

A jak si v Nezátkách koupím lístek?

Kubrt

Že by ve vlaku??

Jan Soukup

Kolik tam těch vlaků RJ bude stavět..? Přes internet, nebo ve vlaku..

Petr

Rychlíků ČD tam staví celkem dost.

Dáda

pěkný argument v diskuzi o vlacích RJ

Manitou

Musíte být rychlej při připojení i nákupu, když pojede kolem „Žlutý ďábel“. 😂
Tak 10 vteřin, víc času na Wi-Fi vám nedá a stát u té správné koleje.

Železničář z venkova

Myslíte tu wiffi ,co jim pořád buď nefunguje, nebo je zahlcená?

Marťas

Nerozumím tomu s cookies. Jakože si wi-fina zapamatuje cestující s delší dobou jízdy v 1. třídě a příště se jim načtou ve vlaku weby rychleji? To zní zajímavě. Jo, a taky půjdou ve vlaku (ale už ne na prodejních místech) koupit jízdenky IDS JMK, jestli jsem to správně pochopil.

Jirka

Sušenky jsou jídlo.

sorák

Cookies budou asi sladkosti, nebude to mít spojitost s připojením k internetu… Ale pokud to byl vtip, tak dobrý.

Petr

To bude někdo s režijkou. RJ nepotřebuje ani vidět , cookies má plný comp

Radim Cenek

Na té titulní fotce je Přerov, to (zatím?) není na Slovensku 😉

Jan Soukup

Zřejmě enkláva 🙂

Supidio

To, že bude jízdenka v první třídě(byť to asi budou v podání regiojetu ty vozy, co jezdí na konerčních rj jako „standard“) stát stejně, jako jízdenka ČD v Béčku, je určitě ze strany RJ skvělý prozákaznický krok, který může leckoho přesvědčit, aby do Brna nejel autem… Zajímavý a řekl bych i chvílihodný je koncept občerstvení- Nikdo asi nemohl čekal full servis jako u komerčních spojů, ono by to ani logicky v době špíčky, kdy budou vzhledem k délce souprav lidí stát v uličkách, nešlo…Nicméně takto je to dle mého vymyšleno suprově a uvidíme, jak to bude fungovat v reálu…Cena pod… Číst vice »

Martin Nosek

Opravdu Vám cena 100 Kč za 179 km přijde fér? Podle mého názoru je to ekonomická kravina.

Ondřej

Jednak dostávají dosyp od MD, takže to není konečná cena, jednak se potřebuj ívymězit proti konkurenci, která to jezdila dosud, a možná mají spočítané, že lepší je mít vlak plný za 100, než poloprázdný za 200, a plánují vydělávat na jídle. Cenu bych hodnotil až po nějaké době, tohle je prostě zaváděčka, aby si lidi zvykli jezdit s RJ.

Petr

Proč by to měla být ekonomická kravina ? Asi mají nějaký business plán, se kterým do toho jdou…A pokud je dopravce ochoten za danou cenu jezdit, je to jen dobře pro cestujícího…Toho nemusí zajímat, jak moc na tom dopravce prodělává

Dalibor

Fér vůči komu? Mi, jako cestujícímu, to vyhovuje.