Dopravci Železnice

RegioJet začal prodávat jízdenky na rychlíky Brno – Bohumín, je levnější než České dráhy

Siemens Vectron. Foto: RegioJet
Siemens Vectron. Foto: RegioJet

Společnost RegioJet dnes zahájila prodej jízdenek na nové rychlíky linky R8 mezi Brnem a Bohumínem, kde přebírá od 15. prosince provoz po Českých drahách.  Z nově zveřejněného ceníku vyplývá, že v některých relacích bude o více než třetinu levnější než České dráhy.

Například mezi Brnem a Ostravou nabízí lístek koupený přes takzvanou kreditovou jízdenku (je zdarma) za 100 Kč, nejlevnější jízdenka Českých drah přes e-shop je bez zákaznických karet (placených) za 159 Kč za vázanou jízdenku, 179 Kč za flexibilní. „Ceny jízdenek jsou stanoveny taky, aby byly výhodnější než stávající ceny jednotlivého jízdného i při započtení vybraných zákaznických slev, případně výhodný i ve srovnání s tarify IDS,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Nejlevnější jízdné se bude týkat vždy konkrétního spoje, rezervaci půjde zrušit 15 minut před odjezdem.

RegioJet zahájí provoz na lince R8 od neděle 15. prosince 2019. Denně zde nabídne 34 spojů (17 v každém směru) s odjezdy v hodinovém intervalu. Místenky jsou zdarma, vlaky ale nebudou povinně místenkové. Ceny jsou i výrazně nižší než má firma u autobusového spojení z Brna do Ostravy, kde jízdenka stojí 215 Kč. Pro RegioJet je linka R8 prvním provozním souborem, který bude provozovat v rámci objednávky českého ministerstva dopravy.

V příštích dnech začne firma prodávat i další druhy jízdenek: flexibilní jízdenku bez místenky. Ta bude platit pro jednu jízdu libovolným spojem po trase linky R8 v rámci dne platnosti, časové jízdenky bez místenky budou ve verzi na 24 hodin, 7 dní, 30 dní a 90 dní. Časová jízdenka bude vždy vázaná na kreditovou jízdenku (jméno). V prodeji budou i samostatné místenky, ve vlacích budou platit integrované jízdenky Jihomoravského kraje (IDS JMK), Olomouckého kraje (IDSOK) a Moravskoslezského kraje (ODIS). Cestující mají možnost si zajistit také rezervaci na přepravu jízdního kola, přepravovány budou dětské kočárky a také psi.

Ve všech stanicích na lince R8 (s výjimkou stanic Brno-Královo Pole a Nezamyslice) budou prodejní místa RegioJet. Celkem RegioJet během následujících týdnů otevře 6 nových prodejních míst ve stanicích Vyškov, Kojetín, Přerov, Suchdol nad Odrou, Studénka, Bohumín.

Soupravy vlaků rychlík RegioJet budou řazeny z plně klimatizovaných vozů určených pro mezinárodní dálkové vlaky s vozy první a druhé třídy. Soupravy nabídnou velkoprostorové i oddílové uspořádání v kupé pro 6 cestujících. V soupravách bude k dispozici zvláštní prostor pro přepravu dětských kočárků, jízdních kol a kupé pro cestující s dětmi. Půjde o mix vozů dnes používaných RegioJetem na komerčních spojích a upravených vagónů po Deutsche Bahn.

Cestující ve druhé třídě budou mít k dispozici zdarma připojení k internetu, elektrické zásuvky s 230V, výběr z tisku, možnost připojení k zábavnímu portálu s nabídkou filmů, hudby a dalšího zábavního obsahu. Cestující v první třídě budou mít navíc k dispozici kávu Illy zdarma a ti, kdo cestují déle než 45 minut, také cookies a pomerančový džus zdarma. Současně si cestující s rezervací místa v druhé a první třídě budou moci objednat s donosem na místo drobné občerstvení on-line přes novou funkčnost aplikace RegioJet a uhradit jej platební kartou nebo také prostřednictvím své Kreditové jízdenky. Občerstvení si budou cestující moci případně osobně zakoupit také přímo v RegioJet Bistru, které bude umístěno ve voze druhé třídy číslo 2.

RegioJet počítá s tím, že do budoucna se bude složení souprav a rozsah palubních služeb dále upravovat – aktuálně se jedná o první fázi podoby souprav a palubního servisu, které bylo jediné možné zajistit v krátkém časovém rozmezí mezi podpisem smlouvy a datem zahájení provozu.

Příklady cen (platba kreditovou jízdenkou)

Brno hl. n. – Ostrava Svinov 100 Kč ve druhé třídě a 152 Kč v první třídě
Brno hl. n. – Přerov 55 Kč ve druhé třídě a 84 Kč v první třídě
Brno hl. n. – Vyškov na Moravě 40 Kč ve druhé třídě a 65 Kč v první třídě
Přerov – Ostrava Svinov 55 Kč ve druhé třídě a 75 Kč v první třídě
Hranice na Moravě – Ostrava Svinov 28 Kč ve druhé třídě a 52 Kč v první třídě

286
Diskuze

avatar
43 Komentáře
243 Reakce na komentáře
101 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
99 Autoři komentářů
ZlámalíkJožin ZbažinDavid*h8*tomas Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Dalibor
Host
Dalibor

Hmm tak jsm si chtěl udělat 15. výlet s madým do Ostravy a kartu mi to nerbere, platební bránu taky ne… By mne zajímalo, jestli tam má „uzel na drátech“ RJ nebo Unicreditka. Já snad na starý kolena pudu si do budky koupit lístek…

Jožin Zbažin
Host
Jožin Zbažin

Regiojet používá platební bránu, která nepoužívá 3DSecure, takže ji některé banky můžou považovat za nedůvěryhodnou až nebezpečnou, protože nemají jistotu že dodržuje dostatečný standard zabezpečení. Byla to nějaká lowcost implementace jako koneckonců celý jejich web.

Svetr
Host
Svetr

Jak to ná této lince bude při cestování se psem? Aktuálně, když jedu s ČD, tak psovi koupím v aplikaci jízdné za 30 Kč, dám mu náhubek a vodítko, lehne si pod sedačku a jedeme.

Můžu vést s RJ Bno-Ostrava psa?
pokud ano, múže být pes v libovolné třídě nebo jen ve vybraných?
Je za psa příplatek? Kolik činí?
Stačí, pokud je pes na vodítku a s náhubkem?

Díky

Samo
Host
Samo

Odpovede na vsetky otazky najdete v rezervacnom systeme Regiojetu. Psy prepravuju len v 2. triede, nemusi byt v schranke. Kupa listka pre psa je mozna spolu s listkom pre cestujucich.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mno režijkáři a majitelé IN 100 budou moci jezdit přes Olomouc nebo skákat v Nezamyslicích na osobák do Přerova. Případně přes Břeclav. Kilometry neplatí.

Libor
Host
Libor

Ministerstvo financí určuje ceny ČD, takže nemůžou jezdit levněji, i kdyby chtěli.

Panda
Host
Panda

Opravdu jsou relační komerční nabídky určeny MF?

Libor
Host
Libor

R8 není komerční relace.

Panda
Host
Panda

Ale relační nabídky jsou přece i na dotovaných linkách, ne?:)

David
Host
David

Nehádejte se s Liborem. Ví o tom prd a šíří bludy. MF stanovuje maximální cenu, ne cenu, kterou musí dopravce POVINNĚ účtovat.

Hezky česky
Host
Hezky česky

Shrnutí je jasné: Pro cestujícího vynikající zpráva, růst komfortu, výrazný pokles cen, pokles dotace z kapsy daňového poplatníka na páteřní lince.
Navíc pokud se osvědčí ježdění u dotovaných linek i jinde (na krajské úrovni) lze čekat další vlnu výběrových řízení na dopravce. Velký hlad tu je, viz linka Komárno-Bratislava, voliči by měli tlačit na politiky ve volbách, že kvalitu a nižší ceny chtějí i do ostatních regionů. Uvidíme kolik politických stran si to dá volebních programů u krajských voleb. Něco mi říká, že stát nemá peněz nazbyt, kraje a ministerstvo dopravy se budou předbíhat kdo vypíše více výběrek. 🙂

Libor
Host
Libor

Čím levnější jízdenka, tím větší zatížení státu! Železniční doprava je dotovaná!

Panda
Host
Panda

To asi bude platit u nákladů na státem nařízené slevy, ale jinak to platit nemusí, protože například:
1. Zatížení státu je do značné míry dáno vysoutěženou cenou za km
2. Vztah cen jízdenek a ztrátovosti záleží i na elasticitě poptávky (obsazenost/délka vlaků může ztrátovost snížit i při nižší ceně)
3. Větší zatížení státu by také znamenala třeba dostavba třetího pruhu dálnice, která by byla potřeba, pokud by se železniční infra i kvalita vozidel na této relaci nezlepšovala (a zároveň se cena jízdenek zvyšovala – zejména pro obyvatele 26-65)

David
Host
David

Zase Libor a zase nesmysly. Člověče vy už se na ty komenty vybodněte. Ano, železniční doprava je dotovaná, ale linky se soutěží a jsou daná pravidla soutěže. Pokud linku dopravce vyhraje, respektuje i výši dotace. A právě soutežemi se dosahuje NIŽŠÍ cena dotace, tedy dochází k MENŠÍMU zatížení státu (resp kraje u regionální dopravy)

Zlámalík
Host
Zlámalík

No jo, ale budou tím jezdit studenti, třeba, nebo i důchodci, a stát se prohne. Bude zvýšený výdej koblih.

Zlámalík
Host
Zlámalík

Tak ať to stát nedotuje, copak musí? Ony by se ustálily přijatelné ceny i tak.

Panda
Host
Panda

Souhlas, navíc i když to vyhraje státní dopravce, tak se mu pravděpodobně:
– zvýší motivace investic do vozidel (bude mít jistých třeba 10 let na dané lince a v kontraktu bude mít státem/krajem vymahatelné parametry)
– zlepší se poměr cena/kvalita (viz slovácké/valašské expresy)
– zlepší se transparentnost hospodaření ČD/ZSSK

Podmínkou je kvalitní kontrakt mezi MD/krajem a dopravcem, ale tam se nedostatky snad časem vyladí (je třeba poučení ze smlouvy s GWT na Šumavě či z nedodržování slibů/standardů u ČD)…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

K bocu prvnímu: Státní dopravce to měl jisté na 10 let až do letošního roku. Výsledek?

tomas
Host
tomas

Státní dopravce to měl své jisté posledních 70 let. Kdyby RegioJet s LeoExpresem nevstoupili na trať Pha – Ostrava, tak se dodnes na kvalitě cestování po železnici nic nezměnilo…

boro
Host
boro

A co výluky? Bude si RJ zajišťovat svými autobusy nebo byla nepsaná podmínka zachovat zavedený penězovod?

Dalibor
Host
Dalibor

A není to jedno jak to RJ vyřeší? Je to jeho úkol, cestujícími je to jedno.

Filemon44
Host
Filemon44

I když zrovna trasa Ostrava-Brno není na mých obvyklých „přepravních směrech“,výlet si ze zájmu rád udělám.Každém případě působí důvěryhodně,že na stránkách RJ jsou informace jak o této lince,tak i o nových přepravách v Ústeckém kraji.
Jsou totiž jiní,kteří své nové aktivity pečlivě tají….

Filemon44
Host
Filemon44

Posun v kvalitě to nepochybně je,ovšem za skutečný přelom budu považovat až rok 2021,pokud v ústeckém kraji skutečně vyjedou nové elektrické jednotky.Nemohu mluvit za ostatní,ale když se v roce 1989 zvonilo klíči,rozhodně jsem si nemyslel,že o 30 let později budeme nadšeně vítat vozidla,která mnohdy už tou dobou jezdila na západ od našich hranic.

SLPL
Host
SLPL

To bude fakt nová kvalita. Zvlášť když tam RJ natahá ty staré šunty ze šrotišť Německa a Švýcarska…

dada
Host
dada

ktere jsou otridu lepsi kaj B a Honekry, tj posun k lepsimu to je jednoznacny

Libor
Host
Libor

Chápete, že je to řízená likvidace Národního dopravce?

Dalibor
Host
Dalibor

Konspirace? Budiž…

Zlámalík
Host
Zlámalík

Ano, chápeme 😛 Dobře mu tak, má se snažit. Měl na to spoustu let.

Libor
Host
Libor

MF jako akcionář ČD určuje do čeho smí investovat a určuje ceny jízdného!

Dalibor
Host
Dalibor

I tojsou mi novinky… Stát ovlivňuje státní firmu. Kdo by to čekal.

brunek
Host
brunek

Jančura je Babišuv kámoš bylo by divné kdyby se žlutému nedařilo vyhrávat soutěže o provozování dopravy, za vším je byla a bude politika

Filemon44
Host
Filemon44

Jak jsem napsal výše,posun v kvalitě to rozhodně je,ale nemyslím si,že je dobře,žese stáváme odkladištěm něčeho,co už na západě nechtějí.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak samozřejmě! Raději padesátileté plesnivé béčko, než švýracský šort, 10 roků starý.

Filemon44
Host
Filemon44

Pane Kocourku,pokud se mnou chcete diskutovat,beze všeho..ale vtom případě čtěte pořádně.Již dvakrát jsem zdůraznil.že je to z mého pohledu kladný posun v kvalitě.Nicméně si současně dovoluji dodat,že jsem si směrování české(tehdy ještě československé)železnice po roce 1989 představoval jinak.Nevím,zda jste už byl roku 1989 na světě a jak jste sledoval tehdejší události a jejich vývoj,ale já na rovinu říkám,že jsem si nemyslel,že 30 let po listopadu budeme nahrazovat 50 let staré vlaky vlaky 30 let starými(což neříkám,že je zrovna případ trati Brno-Ostrava,ale třeba Praha-Tanvald ano).

David
Host
David

No a? Není chyba spíš ve vašich naivních představách než v tom, jak vypadá realita?

Alois
Host
Alois

Klasické postupy PR.
Zavedeme akční cenu, ponížíme České dráhy a za měsíc, až to nikdo řešit nebude, pěkně zdražíme.
Způsoby, kdy si jdete na nádraží koupit jízdenku a zjistíte, že jsou už jen poslední místa za 500,- je dosti zvrácený.

David
Host
David

Další tydýt, který vůbec nepochopil, co je to linka v závazku. Spi dál, Lojzo Tydýte.

Jan Koukal
Host
Jan Koukal

Například mezi Brnem a Ostravou nabízí lístek koupený přes takzvanou kreditovou jízdenku (je zdarma) za 100 Kč, nejlevnější jízdenka Českých drah přes e-shop je bez zákaznických karet (placených) za 159 Kč za vázanou jízdenku,
Proč se u RJ také neuvádí jízdné bez kreditové jízdenky? S (placenou) IN 50 je to u RJ dražší i s tou neplacenou kreditovkou a tudíž mohu napsat že RJ je dražší.

Filemon44
Host
Filemon44

To bych asi až tak neřešil,snad každý prodejce čehokoliv vám nabízí ceny „již od…“.Nevím,nakolik je to korektní,ale zaužívané určitě a zdaleka se to netýká jen Regiojetu.

Jan Koukal
Host
Jan Koukal

To sice chápu ale novinář by měl napsat cenu bez nějaké kreditky či IN karty jinak pak to není věrohodné neb jak jsem napsal s IN 50 cestujicí jede levněji než u RJ cestující s kreditkou.

dada
Host
dada

jestli jsme cetli oda stejnej clanek, jsou tam vypsany i ceny bez kreditovky

Jan Koukal
Host
Jan Koukal

Tak to jste četl asi něco jiného ceny RJ jsou uváděny pouze s kreditovkou. Viz první příspěvek.

Filemon44
Host
Filemon44

V každém případě jde najít ceny jízdenek na stránkách dopravce.Ovšem kolik bude stát jízdenka Praha-Tanvald nebo KOlín-Česká Lípa je zahaleno tajemstvím…nebo aspoň dnes dopoledne ještě bylo.

Dalibor
Host
Dalibor

Máte pravdu. nicméně ceny na stránkách RJ jsou komplet a kliknutí na kreditovku je zadara a nic nestojí, tzn. proč nekliknout?

*h8*
Host
*h8*

I když zaváděcími cenami docela RJ příjemně překvapil, tak stejně pár otázek zůstává … takže dnes Kroměříž – Brno běžně za 69 CZK nebo 75 CZK, podle nových cen za 17+63 CZK. tedy dráž. Navíc s tím, že v Kojetíně bude riziko na přestupu, protože tam jsou systémově jen 4 minuty (a pojede-li senior nepoužívající Internet, tak si rozhodně ani nestihne dojít od osobáku do vestibulu ke kase a zpět na peron). Když rychlík na osobák nepočká, tak kdo to vykompenzuje? Teda kromě mojí peněženky? Nehledě na známou cenotvorbu RJ pro špičková období roku. U ČD jsem měl jistotu, že… Číst vice »

kakov
Host
kakov

tak si holt senior počká na další vlak, stejně má času dost a mezitím si může hodinu pakdat pro jízdenku a zpátky 😉 přeci nemůžete chtít omezovat soukromníky nějakou spoluprací s jiným dopravcem…

konec ironie

dada
Host
dada

a on yen senior nemuze jet celou cestu s CD??

Dalibor
Host
Dalibor

no vždyť je pořád možnost jet Kroměříž Brno autobusem. Bez přestupu a o půlohinky kratší dobu… a jestli se nepletu tak ČD tam pořád pojedou Os a SP. Sice ne tak často jako jezdívaly i s R, ale pojedou, tj skalní příznivci mají stále možnost.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Zatímco doteď by se nestalo, že od rychlíku Brno Bohumín ujede přípoj. A komu se to stalo, ten kecá. (ironie)

Petr766
Host
Petr766

Nelzete. Jizdenky u ČD byly od 89 a vice

*h8*
Host
*h8*

Nelžu. Využívám in25 za kterou jsem od doby existence věrnostního systému ČD nezaplatil ani korunu.

*h8*
Host
*h8*

Udělal jsem si ještě malé ověření. Schválně jsem si teď nastavil trasu Kroměříž-Brno na cestujícího bez jakékoliv slevy, abych viděl co mi e-shop nabídne. Špičkový čas – pondělí ráno (25/11) – a cena je 79 CZK, s výjimkou dvou časově opravdu nejatraktivnějších spojů za 85 CZK (Brno příjezd na osmou a na devátou). Hypotetická kombinace modrý/žlutý tedy je za 23+63 CZK, takže aktuálně to i na ty dva nejdražší spoje vychází dráž, byť uznávám jen o korunu (pro většinu spojů ale o 7 korun, což je ekvivalent zdražení o skoro 10 %). A to počítám tu nejnižší cenovou hladinu RGJ… Číst vice »

David
Host
David

Tady tu jistotu cenového stropu máte taky.

Jiří
Host
Jiří

Trošku mě zklamalo, že na klasických spojích RJ nebude možná online objednávka občerstvení. 😐

Filemon44
Host
Filemon44

Občerstvení je fajn bonus,ovšem na lince s dobou jízdy lehce nad dvě hodiny nic,s čím by cesta stála a padala.

David
Host
David

A k čemu to, když tam steward/ka kmitá jak fretka a co chvíli nabízí možnost objednání občerstvení. Jako hračka by to bylo pěkný, ale u klasických spojů RJ jinak k ničemu.

Martin K.
Host
Martin K.

Kdysi jistý R.J. (současný pán a vládce RJ) řekl, že nejdražší na provozu vlaku je prázdná sedačka. Přesto jsem zvědavý jak tyhle ceny budou v praxi fungovat. Jestli ceny udrží dlouhodobě s úpravami o inflaci a i s tím dosypem z MD bude v plusu, tak klobouk dolů.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Neudrží.

Cyklista
Host
Cyklista

Do jara zkrachuje

kakov
Host
kakov

nejde o krach, ale jak psal někdo níže, teď je humbuk, jaký je to super dopravce, až odpluje mediální vlna, potichu zdraží, standardní postup RJ

Martin K.
Host
Martin K.

Nebo má průlomovou metodu, na kterou nikdo v Evropě zatím nepřišel.

dada
Host
dada

Do švestek!!!

AAA
Host
AAA

k Turkovi!

David
Host
David

Pokud jste zvědavý, sledujte výroční zprávy.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

No a když je cena Brno-Ostrava 100CZK/119CZK tak jaký že to je vzorec pro výpočet jízdného podle jednotného tarifu? (Vzpomene někdo? bylo to cca 1,25 x počet kilometrů + nějaká nástupní sazba?)Na kolik ten vzorec vyšel miliónů? A dle autorů jednotného tarifu již i z části implementován mezi dopravci na zkoušku (a v senátu to shodili ze stolu?)

Juraj
Host
Juraj

Nejakých 170 km by bolo 253 Kč v cenách pre rok 2020 (po automatickej valorizácii).

...
Host
...

Nechápu proč RJ nedal na R8 místo Amz-Standard ty Ampz-Relax/Bussines….

dada
Host
dada

protoze je v soucasne dobe nema v patricnem mnozstvi?

...
Host
...

tak jelikož je nahrazuje amz(tkama) na ic Praha Ostrava a zpět tak si to nemyslím

ian
Host
ian

Protože MD požaduje 54 míst v 1. třídě a Ampz nabízí pouze 48 míst.

...
Host
...

ahaa tak tomu už rozumím

Broge
Host
Broge

Proč by daval ty nejlepsi vozy na blbej rychlik? Chybeli bymi na IC.

jan
Host
jan

Kterým stejně pokud chcete jet tak musíte:-) Vybírat si moc nemůžete..

EC104
Host
EC104

No díval jsem se na ty ceny a to mně vysvětlete, beze slevy obyč. jízdné, Ostrava Svinov-Suchdol n. O. 36kč a Ostrava Svinov-Hranice n. M. taktéž 36 kč…někde soudruzi RJ udělali chybu!?…Při té naší české mentalitě jsem už přišel na to, jak to tzv. „obechcat“…

Juraj
Host
Juraj

Pásmový cenník, nič mimoriadne. Ak oboje stojí 36 Kč, ako sa to má zneužiť?

EC104
Host
EC104

Když se domluvím s dotyčným co pojede v relaci Ostrava Svinov-Suchdol ať si koupí lístek až do Hranic n. M, protože cena je stejná, při výstupu mi ho předá a ja na něj dojedu až do Hranic, mezi námi se vykompenzujeme na půl což znamená 18 kč, což je dejme tomu poloviční cena pro oba. Vlk se nažere a dokonce zůstanou dvě kozy celé…

J.L.
Host
J.L.

V počtu „šizunků“ na 1000 obyvatel jsme v Česku světová jednička.

David
Host
David

To je geniální business plán 😂

Georg
Host
Georg

to je skvely napad. kolik takovych magoru a zoufalcu se najde, ze se kvuli 18 korunam (=cena kafe z automatu) bude takhle organizovat?

Gremli
Host
Gremli

No tak pro pravidelné dojíždějící to může být byznys plán dost slušný 😀

dada
Host
dada

a jak dklouho budete tuto akci „kulovy blesk“ chystat, abyste usetril onech 18 korun? to se fakt vyplati….

EC104
Host
EC104

No 15.12. začínáme…

J.L.
Host
J.L.

Nic nového:
28.10.1945 – Znárodnění „velkých podniků“
28.10.1948 – Znárodnění „malých podniků“ a odebrání nůžek holičům
R. 1950 a násl.: „Krávy musí dojit v JZD“
atd.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To by tak hrálo, aby měl někdo vlastní vejce a připravoval tak stát o zisk! Zakázat domácí chov slepic!

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A tím ho finančně zruinujete! Hurá! Vyvěste fangle na Tingltangle!
PS: Nepřipadáte si trochu jako prodavač předražených hrnců?

pppqqq
Host
pppqqq

Místenku půjde zakoupit až do okamžiku odjezdu vlaku z příslušné stanice na libovolnou (v rezervačním systému volnou) sedačku celého vlaku?

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

To nejde ani u jeho autobusů a u ČD tuším také ne. U RJ je rezervace možná do 5 minut před odjezdem, jeho vlákna nejezdím, ale mělo by to být stejné

Dominik
Host
Dominik

U ČD lze expresní, až do času pravidelného odjezdu.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Ty se ovšem nedají koupit přes e-shop?

Dominik
Host
Dominik

Samozřejmě dají.

Marek Janík
Host
Marek Janík

No tak asi určitě jde o zaváděcí ceny, to je běžný tržní nástroj, ale i kdyby to vyskočilo třeba o 30%, tak si jedu za 130 Kč (namísto 160 Kč – a to ještě jenom když mám štěstí a jde o spoj mimo špičku). O servisu a změně úrovně cestování se ani nemá smysl bavit. Podtrženo, sečteno – škoda, že se jedná jenom o R8. Oslintávače ČD trefí šlak….

Marťas
Host
Marťas

Nechci vám brát radost, ale značka Regiojet je stále magnet na cestující. Jejich počty můžou rychle stoupnout tak, že kultura cestování upadne. DB by už měly začít hledat další patrové vozy, které můžou postrádat.

Marek Janík
Host
Marek Janík

To se klidně může skutečně stát …. níž než je na R8 v těchto dnech to ale asi určitě nebude 😛 V pátek jsem jel Přerov-Ova 6:23 a po dlouhé době opět viděl gravitační záchod…..

JaJeČ
Host
JaJeČ

Však nebojte. URJ si těch gravitačních WC taky užijete…

Tronda
Host
Tronda

Za to doteď tam jezdí výhradně vakuové WC a vozy s klimatizací, zásuvkami, atd., že…

antitronda
Host
antitronda

A Ty js někdy jel vlakem nebo jen sedíš u počítače?Myslím normální vlak ČD, ,jak to můžeš vědět?

Georg
Host
Georg

hele tak normalni vlak cd docela casto pouzivam a negravitacni zachod je tam jeden, a to ve voze pro deti, kola a invalidy, pokud je tento v provozuschopnem stavu.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Klimatizací a internet ještě možná chápu, že pro některé zavislaky co nemají na vlastní datový tarif je wiffi to nejdůležitější, ale co je z pohledu cestujícího špatného na gravitačních záchodech? Vždyť Trondovi může být přece úplně jedno, jestli to padá na koleje, nebo do nádrže.
Že šrapnely na kolejích vadí pochůzkářům dovedu pochopit…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Nikdy nebudete stát na zastávce a ono „to“ kolem vás zrovna proletí. To se vám přece nemůže stát. A že pak v kolejích roste dobře hnojené býlí, taky nevadí.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Co je vlastně tak nepřekonatelně špatného na gravitačních záchodech?
Jako cestujícímu mi může být celkem jedno jestli to padá do nádrže nebo na koleje.
Jediná trochu nevýhoda je, že se nedají použít ve stanici

Jara 16
Host
Jara 16

Pravda, stupátkové splachování už není to pravé ořechové, ale necelý měsíc zpátky sem jel z Prahy do Brna s RJ a co bych já i další rozčarovaní čekající u tří funkčních toalet na celém vlaku, dali.
Nicméně je to bolest všeobecná, nikoho nevyjímaje.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Takže vadí to, že nemáte splachování na knoflík, ale na pedál?

Georg
Host
Georg

to jste stastny clovek 🙂

Bivoj
Host
Bivoj

A co je na gravitačním hajzlíku špatného? Už jste ho viděl ucpaný? U vakuového stačí jeden idiot a je mimo provoz.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Taky nechápu, co na díře v podlaze jako tak vadí.
Čistota a přítomnost hajlzpapiru nezávisí na technologii záchodu

Modré zábradlí
Host
Modré zábradlí

Taky nechápu proč nevydržíte až domů 🤣

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Ona už upadla. V případě autobusů hodně hluboko

Modrá guma
Host
Modrá guma

Do Liberce se ze začátku taky jezdilo za 1 Kč………….

OndraS
Host
OndraS

HA! A máte to, vy žloutenky!

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A stále se tam jezdí za míň, než za kolik jezdilo ČSAD. To je ale samozřejmě špatně.

Petr766
Host
Petr766

Hrušky a jabka

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Tak na ten servis su u objednávkových vlaků fakt zvedav, já snad dokonce poruším svoji zásadu a tím žlutým nesmyslem se projedu…
Servis poslední dobou nezvládá ani u komerce, v autobusech ho radši zrušil úplně

Petr
Host
Petr

A jak to víš když jsi tam nikdy nebyl. Říkal ti to kamarád co má kamaráda a ten slysel….

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Jeho autobusama jsem jezdil dost a ještě dnes občas jedu. Sice začínám dávat přednost Flixu, ale co už.
A stížností na servis ve vlacích byl rok zpátky plnej internet a dost pochybuju, že by se to zlepšilo

dada
Host
dada

A to musi byt pravda kdyuz je toho plnej internet, preci!

brunek
Host
brunek

Určitě to co je na netu je vždycky pravda!!!

roman
Host
roman

Bohužel pro mně je jakákoliv cena zdražení protože mám in100 😒, jo a mám dojem že psy RegioJet nebere což bude komplikace pro velké množství lidí.

AAA
Host
AAA

A co si takhle přečíst článek a ne jenom nadpis?

Marťas
Host
Marťas

Tak jezděte 1. třídou. Dostanete kávu v ceně jízdenky a tak si vlastně jen na cestách, které budete mít stále zdarma, dáte drahou kávu. Určitě si ji zasloužíte.

ABureš
Host
ABureš

Vy jste Petr Vlček z Králova Dvora??

Ondřej
Host
Ondřej

Super je rozumně naceněná první třída, hlavně kvůli tomu, že tam nebudou studenti a důchodci.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Proč by nebyly? Ono se do jedničky dá doplatit i se státní slevou

highway
Host
highway

Nedá, 75% slevy pro studenty a důchodce neplatí v 1.třídě.
https://zdopravy.cz/prehledne-nove-slevy-75-nemusi-platit-ve-vsech-vlacich-a-autobusech-9015/

Hezky česky
Host
Hezky česky

Taky je k otázce cen třeba dodat, že ČD osolilo ceny ve špičkových časech v pátek a neděli, kdy ceny začínaly na relaci Ova-Brno na cca 250,-. RJ ceny má stejné bez ohledu na dobu cesty, takže ten rozdíl v cenách je násobný a to RJ bude mít nižší kompenzace od daňového poplatníka..
Špičkové časy srovnání 100 kč + služby, versus 250 kč a nic…

jan
Host
jan

Já jsem jezdil do Brna nevím. Za 110? 118? A první tuším cca 150- 160?

JaJeČ
Host
JaJeČ

Zajímalo by mě, jestli RJ stihne kmenové vozy (tzn vozy 1-5) upravit do prosince na všechny požadavky, které na ně MD má. Pokud vím, tak „low-costy“ nemají zásuvky, vakuové WC ani IS. Ten vlastně s výjimkou aster nemají žádné vozy RJ pro dálkovou dopravu. (Stejně tak chci vidět 6 kočárků (na 300 míst) v tom jednom poloodíle, co mají v rezervačním systému. 🙂 4. e) musí být vybavena zásuvkou 230V určenou pro napájení drobné elektroniky v počtu alespoň jedné (1) zásuvky na čtyři (4) pevná místa k sezení, přičemž na vozy Pravidelných posil se tento požadavek vztahuje od začátku platnosti… Číst vice »

David
Host
David

A nejste trochu netrpělivej Však se dočkáte. Jak říkala jedna populární jihomoravská postava z Básníků: „Klíííd!“

Cyklista
Host
Cyklista

A jak by to asi zvládly ČD, když by tam jezdily ony? Naprosto stejně. Mají úplně stejný nedostatek kvalitních vozů, jako ostatní dopravci. Snad jediné dálkové vlaky ČD (pokud nepočítám Německo), které jezdí pravidelně s vozy dle rozpisu jsou Pendolino a Railjet. Jinak tam prásknou, co je zrovna po ruce.

Tronda
Host
Tronda

Hlavně aby to stihli ČD na R17 nebo R12, tam bude také nová smlouva a přece platí padni, komu padni.

antitronda
Host
antitronda

Tvoje starosti bych chtěl mít.Už màš režijku?Kolik jsi dneska na ni najel zase km?

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Vánoční Nalaďte se v metru

    12. prosince
  2. Zážitková turistika v pražském metru

    14. prosince
  3. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince