lot
Dopravci Železnice

RegioJet ukázal, čím bude jezdit mezi Brnem a Bohumínem

Vizualizace kupé 2. třídy se sedadly Borcad pro linku RegioJetu R8 Brno - Bohumín. Foto: RegioJet
Vizualizace kupé 2. třídy se sedadly Borcad pro linku RegioJetu R8 Brno - Bohumín. Foto: RegioJet

Společnost RegioJet představila budoucí podobu vlaků a detailnější informace o jejich řazení pro rychlíky linky R8 mezi Brnem a Bohumínem, kde bude jezdit od prosincové změny jízdního řádu dalších osm let. Základem budou bývalé lehátkové vozy zakoupené od Deutsche Bahn, které aktuálně procházejí velkou přestavbou. Firma má podle svých slov už zajištěny všechny strojvedoucí a finišuje s náborem palubního personálu.

Zatímco v případě hnacích vozidel bylo delší dobu jasné, že firma použije pronajaté lokomotivy Siemens Vectron (později je nahradí Bombardier TRAXX MS3) složení osobních vozů bylo dlouho tajemstvím a jen se o něm spekulovalo.

RegioJet počítá s pětivozovými soupravami, kde budou základem dříve lehátkové vozy řady Bvcmbz, které koupil letos od Deutsche Bahn.  Jde o klimatizované vozy pro rychlost až 200 km/h. Zatímco část posílila provoz na lince Praha – Košice, většina zamířila na úpravy pro provoz na rychlíkové lince. Celkem potřebuje na oběh 7 souprav a jednu záložní.

Vozy pořízené od DB aktuálně procházejí přestavbou interiérů. „Cestujícím nabídnou ve druhé třídě 8 šestimístných kupé s novými sedačkami od výrobce Borcad, 1 kupé a toaletu speciálně určené pro využití cestujícími na invalidním vozíku a dále kuchyňku pro přípravu občerstvení. Vozy budou vybaveny sklápěcí plošinou pro nástup vozíčkářů ve stanicích s normovanou výškou peronu 550 mm,“ upřesnil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. V ostatních stanicích bude nástup uskutečněn stejně jako doposud prostřednictvím pronájmu nástupní plošiny od ČD.

Vizualizace kupé 2. třídy se sedadly Borcad pro linku RegioJetu R8 Brno - Bohumín. Foto: RegioJet
Vizualizace kupé 2. třídy se sedadly Borcad pro linku RegioJetu R8 Brno – Bohumín. Foto: RegioJet

Pětivozové soupravy budou řazeny z plně klimatizovaných vozů určených pro mezinárodní dálkové vlaky s jedním vozem první třídy a čtyřmi vozy druhé třídy. Vůz první třídy bude oddílový vůz řady Am (označení také Amz, jezdí ve třídě Standard, jde o vozy po SBB), který jezdí nyní na komerčních spojích RegioJetu, velkoprostorový bude vůz řady Bp, v kterém dnes nabízí RegioJet svoji třídu Lowcost. „Na komerčních spojích jejich kapacitu nahradíme jinými vozy,“ dodal Ondrůj. Dva vozy 2. třídy by měly být velkoprostorové, dva oddílové.

V soupravách bude k dispozici zvláštní prostor pro přepravu dětských kočárků, 13 jízdních kol a kupé pro matky s dětmi. Cestující budou mít k dispozici bezplatné připojení k internetu a zástrčky s 230 V. „Počítáme s tím, že do budoucna se bude složení souprav dále upravovat. Aktuálně se jedná o první fázi podoby souprav, jejichž nasazení bylo možné zajistit v krátkém časovém rozmezí mezi podpisem smlouvy a datem zahájení provozu,“ dodal Ondrůj.

Denně nabídne RegioJet 17 spojů v každém směru v hodinovém intervalu od 5 do 21 hodin. Ministerstvo dopravy se rozhodlo rozsah provozu na této trase od příštího jízdního řádu mírně navýšit. Vlaky budou začínat a končit ve stanicí Brno-Královo Pole, pokračují přes Brno hlavní nádraží, Vyškov na Moravě, Nezamyslice (zde zastaví jen 2 páry vlaků po dohodě s Olomouckým krajem s přípojnými vlaky ve směru Prostějov hl. n.), Kojetín, Přerov, Hranice na Moravě, Suchdol nad Odrou, Studénka, Ostrava-Svinov, Ostrava hlavní nádraží a Bohumín.

S výjimkou Brna-Králova Pole a Nezamyslic budou ve stanicích prodejní místa RegioJet, prostory již má zajištěné, probíhají jejich úpravy. Dopravce počítá se spuštěním první fáze prodeje jízdenek na vlaky na lince R8 po 15. listopadu 2019. K tomuto datu počítá také se zprovozněním zvláštních internetových stránek s informacemi pro cestující a se startem informační kampaně o službách a provozu na lince R8.

Pro RegioJet půjde o první spoje v Česku, které bude provozovat na objednávku ministerstva dopravy a celkově o první spoje RegioJet v kategorii rychlík. Spoje nebudou povinně místenkové, v nabídce budou traťové jízdenky na pravidelné dojíždění. Ve vlacích budou uznávány také jízdenky všech integrovaných dopravních systémů, jejichž kraji (Jihomoravský, Olomoucký a Moravskoslezský) vlaky linky R8 projíždějí. Poprvé RegioJet umožní ve vlaku i přepravu psů.

RegioJet získal provoz na lince v takzvaném tržním rozstřelu, kdy nabídl nižší cenu než České dráhy. Podle smluv bude stát RegioJetu za provoz linky R8 mezi Brnem a Bohumínem platit 251,7 milionu korun ročně bez inflačního navýšení, cena za kilometr je 119,88 Kč.

RegioJet uvedl, že má již podepsány pracovní smlouvy se všemi strojvedoucími, které na tuto trasu potřebuje. „Zajištěn je také personál pro technickou údržbu vlaků v obratových stanicích, která bude probíhat v Bohumíně a v Brně – Králově Poli,“ dodal Ondrůj. Běží ještě nábor palubního personálu a pokladních.

311 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Glutexo

Takže budeme jezdit přes Valašské Meziříčí, nebo FlixBusem. To už mě asi v kanceláři moc často neuviděj. Sbohem, Brno.

Jiřík

Tak poděkujme zdejším šotoušům a milovníkům koženek a starých ojetin za vyčerpávající rozbor situace. Jistě to SOUKROMÉHO a ÚSPĚŠNÉHO dopravce jakým je RegioJet donutí k zamyšlení. Jenom bych podotknul, že v Evropě běžně tyto trasy jezdí R-bahny. Tady kdyby někdo nasadil Flirt jako v Nizozemsku nebo Cityjet jako v Rakousku tak by šotouši inťouši udělali 2000 příspěvků a doma na protest vyvěsili z balkonu trencle na půl žerdi.

jan

Cityjet je ale přece rakouských státních drah bez soutěže.. Nějak nezapadá ne.. ..Politika se dá dělat různě..

jan

A ano, kdybychom jako Polácí nakoupili flirty z Eurodotací na ČD.. Mohli jsme jezdit flirty.. Bez navýšení jízdného a dotací státních.

aldik

Když zavádí Regiojet samooobslužný servis v autobusech (kde je to ale nebezpečné se za jízdy pohybovat, navíc se to snad ani nesmí), proč nepořídí bistro vozy (dělené s první třídou, nebo prostorem pro kole, vozíčkáře..) i tady? 😉 Lidi jsou sice čím dál rozmazlenější a nejradši by měli vše až pod nos, ale to je jejich problém 😀

ghj

preji regiojetu uspech. kvuli cestujicim a take proto, ze by to byla motivace pro cd. jezdim s cd do prace po neelektrifikovane trati vlakem (myslim, ze je to vuz 854, trat 244). Je to ostuda CD a jihomor. kraje – vazne si rikam, jak je mozne, ze za takovou sluzbu platim stejne penize, jako lidi co jezdi regiopanterama.

Axel

Jak moc/málo je vlak využitý? Je otázka když by jakonáhradou přišla Regionova jestli by se zaplatila část pořizovací ceny (odpisy) Regionovy. Ohledně 854 souhlasím (zejména v nemodernizované verzi) že to nemá cenu… ale opakuji: klíčové je, aby jezdilo dost lidí, protože leckdy jezdí osobní vlaky tak málo vytížené, že v pohodě stačil autobus. Schválně si najděte kolik moc peněz chtěli ČD za Regionovy (a pár 854 a 460) ve Zlínském kraji = ČD byly tak drahé, že je porazila Arriva s vlaky mladšího data výroby.

ghj

je to typicky primestsky vlak – zaplneny rano do brna a odpoledne z brna. opacny smer je vyuzity jiste jen malo.

Axel

Pro porovnání si najděte ceny ČD za kombinaci Regionovy a 854/954 a kolik za tu samou trať chtěl Arriva …. https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg Např. linky v tzv. „soubor B“ a nezapomeňte si spočítat jak se měnil počet vlaků, které ČD a Arriva nabízel ( ve standardu služeb „lowcost“ nabízely ČD že nasadí 25 vlaků a ve „standardu“ nabízely ČD 23 vlaků). Taky se můžete mrknout na soubor A, kde naopak byly ČD levnější než Arriva, ale to z důvodu, že na lince A (Vizovice-Zlín-Otrokovice) šlo smlouvu tuším na 3 roky (ovšem jezdící dosti často, protože jde o obsluhuje 100+ obyvatel bydlících přímo… Číst vice »

Cyklista

ghj ale nezajímají odpisy, pořizovací cena, vytížení, ani ne to, kolik platí kraj, nebo MD…. Je smutný z toho, že on jako cestující, musí platit stejně za jízdu vozy „v historizujícím nátěru“, jako jiný cestující v moderním voze. Bohužel ale toho se nezbavíme. Konkurence se rozjíždí pomalu a nic nenutí ČD k výraznější modernizaci.

Elb

To že cestující „platí“ stejnou cenu, neznamená, že tomu tak skutečně je vzhledem k rozdílným úhradám za kilometr z veřejných peněz, případně kolik cestujících se podílí svými jízdenkami na rentabilitě.

ghj

pro me je dulezita uzivatelska cena, ta je stejna a nekoresponduje s kvalitou sluzby. proto jsem psal, ze je to ostuda i jimor. kraje.

Elb

Taky bych chtěl život, kde mi bude jedno, jakou dardu za svůj život odvedu na daních a to vlastně úplně k ničemu..

Cyklista

Nechápu souvislost s ghj =)

ghj píše, že když si u Tesca kupuje rohlík za 1,90 Kč v Brně, Břeclavi, nebo Kolíně, tak ho vůbec nezajímá, za kolik ho Tesco a u koho koupí, ale to aby byl stehně chutný a vážil všude 43g

Elb

Souvislost je v tom, že to co je lepší jinde ve skutečnosti stojí více, ne stejně, jen to není napsáno na jízdence, ale jde to tam z daní, což na tom pořád nic nemění..

Samuel Novák

Hezká vyzualyzace. To je práce ulízečky na noční vrátnici. Výsledek vypadá, jako káznice pro zlobivé stevardy. Svázat, připoutat a za trest cestu Brno – Bohumín. Ti největší kverulanti budou sedět u okénka.

zesp

Tak konečně dojde k radikálnímu zvýšení kmfortu na této lince a jejím posunu z poloviny 20. do 21. století… Akorát je smutné, že to musí udělat až soukromník, zatímco ČD ji provozovaly řadu let a měly tak spoustu času s ní něco udělat… A jak je tu kritizován třeba ten lowcost vůz Regiojetu – jak moc by se zvedla úroveň rychlíků ČD, kdyby tam takové vozy měli…. A vůbec, jak vlastně vůbec můžou modří vědět, že je ten vůz nepohodlný??? Vždyť tím nikdo z nich nejel, protože tam nelplatí jejich průkaz všech průkazů a jiným, než modrým vlakem by přeci… Číst vice »

Jiří Kocurek

Liška hroznů také neochutnala, přesto došla k závěru, že jsou kyselé. Jak on se to jmenoval, Ezop?

aldik

Ty rychlíky zase nejsou tak špatné jak tvrdíte 😀 Hlavně ty vozy s dvojitými kupé mi budou chybět 🙁 Kdo ví kam je pošlou.

IGCT

Snad je pošlou do šrotu

David

Na té vizualizaci se mi líbí, že kupé bude od chodbičky oddělené neprůhlednou dřevěnou stěnou (snad překližka, možná buk masiv). Takže nikdo nebude z chodbičky blbě čumět dovnitř. To mě přijde jako skvělá věc a rozhodně lepší řešení, než mají ČD u reko oddílových vozů , kde je skrz tmavé sklo taky prd vidět.

zesp

No jo, ale ten, kdo bude sedět u chodbičky, nebude moct přes ni koukat ven….

David

Vy taky nepochopíte vtip….

Petr Novotný

Tak na to, že je konec října a ukazují jen fotku nějaké vizualizace… docela frajeřina. Nevím, ale nasednout do obrázku neumím a dost pochybuji, že obrázek někoho sveze. I když zapne Wifi….

AAA

Nevyjede!

David

A pokud vyjede, nezajede.

Jiří Kocurek

A chudáci režijkáři budou muset přes Olomouc a nebo v Nezamyslicích přestupovat do osobáku směr Přerov. Ještě mohou jet přes Břeclav. Nebo Vlárskou dráhou, na ní je vše ještě správně, vlak tam jede pomalu a dají se stahovat okna.

Petr Novotný

To nemáte lepší téma než režijku…

noerf

Petr Novotný: vagony Am jsou připravené, stejně jako velkoprostorová béčka a na vagonech Bvcmpz se pracuje, takže 3/5 vagónů jsou připraveny, zbytek bude v průběhu listopadu.

J.L.

Asi 48 hodin jsem byl bez přístupu k Internetu, ale těch téměř 250 mentálních zvratků v této diskusi mne přesvědčilo, že čtení komentářů na tomto webu je skutečný masochismus.

Dáda

Berte to jako mentální cvičení mozku….

J.L.

spíš „dementální“

Tomáš

Jen to vlastně nabíledni, Petrákův web je mrtvý, důchodci na vlaky…., už mezi sebe nepouští někoho kdo má jiný názor, na I.dnes chybí hlavní vlakař, takže se to přestěhovalo sem. Ale jsem rád, každé ráno nová zpráva. Bravo, jen tak dál

...

Pokud to dobře chápu tak budou nasazeny na tuto trať Low-Cost vozy z linky Praha – Ostrava a tam budou nahrazeny něčím jiným…?

Petr Novotný

Od Carga si půjčí uhláky….

Ondřej

Akorát by mě zajímalo, jaké mašiny budou jezdit

Georg

vidite, k tomu staci spravne interpretovat vizualni symbolicke kanaly (lidove receno umet cist).

Zatímco v případě hnacích vozidel bylo delší dobu jasné, že firma použije pronajaté lokomotivy Siemens Vectron (později je nahradí Bombardier TRAXX MS3) složení osobních vozů bylo dlouho tajemstvím a jen se o něm spekulovalo.

Filip

Na začátku 4x Vectron od Locotrainu + 4x Vectron od ELL. Poté 8x TRAXX MS3.

Milan

Dobrý den pan Sůro,

mohu se zeptat na zdroj této informace? Pokud to není tajný zdroj uvnitř RJ.

Díky

Petr Novotný

Oni toho už napovídali….

Nedbal

A co moje IN 1OO a skupinova vikendova jizdenka o vikendu s rodinou?

AAA

to se ptejte tam kde jste to koupil 🙂

Dalibor

Dobrý den, mám slevový kupóny do Burger kingu, a v Mc donaldu mi je taky nechou uznat přitom taky dělají hamburgry. Co s tím budeme dělat?

Tronda

Takový škandál, jednoznačně je kvůli tomu třeba uspořádat jednání u ministra zemědělství!

kakov

ale co do toho taháte zemědělství, spíš ministerstvo obchodu 😀

Petr766

A co s tím?

Hrackalw

Ještě že máme Ústavní soud. Doporučuji stížnost přímo tam 😀 .

David

Co to je to in 1OO? To je kódové označení „jeden záchod“, nebo jste v roce 2019 ještě neobjevil nulu a píšete jak na Consulu před 40 lety?

MMM

Už se moc těším na pohodlíčko v podání sedaček Lowcostu, kterej je dobrej tak na sezení do osobáku, a Borcadu, který vyrábí snad ty nejmíň pohodlný sedačky, co jsem kdy zažil v jakékoli verzi.

Jiřík

Ano, zřejmě proto pravidelně vyhrávají právě ergonomií. Bože…..

Elb

Vyhrát si mohou kde co, i tak InterPantery vyhnaly některé lidi z vlaku, není normální při pořád se zvyšující populaci a životnosti vozidel na železnici 40 let dělat takhle úzká sedadla těžce orientovaná na průměrnou výšku, člověk 193+ se na takových sedadlech rameny opírá pro místo pro krk a nebo ještě líp do hlavových opěrek a musí sedět debilně shrbený. Ještě se mi v dálkovém vlaku nestalo, abych se tak moc těšil, až vystoupím, jako z cestování s tímto, já se snažím žít zdravě a tohle sezení opravdu zdravé není, přitom ty šroty co tam jezdí teď, Bee 272, mají… Číst vice »

Axel

@Elb, já tak vysoký nejsem, nicméně ze zvědavosti se dovolím dotázat se: Ve kterých sedačkách (vlak/bus/auto) se s Vaší výškou sedí dobře? A jak na krátké vzdálenosti, tak na dlouhé vzdálenosti. A znáte nějaké sedačky ve vlaku, které ve vysoké rychlosti umí tlumit otřesy/kývání se do stran… myslím to, když v rychlosti 100+ km/h se vlak začne se otřásat tak, že v Interpanteru se myší nejsem schopný trefit na ikonku…. neřešme jestli jízdní nepohodlí je vlivem konstrukčně špatného podvozku nebo vlivem zanedbané údržby/obutí nebo vlivem stavu trati (např. na jihu II. koridoru)

Gajda

Já jsem ještě nenarazil na lepší sedadlo ve vlaku než Borcad Excellent

Jiřík

Tak si připlať a jezdi první třidou s polohováním. V Interpanterech je stejné sedadlo jako v Pendolinu – 500mm s posuvem 90mm. To je dělané na výšku 190cm. Tlustí mají problém i v letadlech a chce se po nich ať si zaplatí dvě sedadla. Takže normální postup, že se dělá něco tak aby to pasovalo většině. Najdi si křivku průměrné výšky v EU a pochopíš proč se tu vše dělá na 175-183 cm. Jinak smysluplnou diskusi vylučuje tvrzení, že 272 má lepší ergonomii pro páteř. Čistá demagogie, protože tam je řezaný PUR …..

Gajda

A proto je kupujou i ty šílenci od OBB a skandálně už pronikly i do Kanady a nejlepší dopravce ve střední Evropě je nacpal do své vlajkové lodě kategorie SC.

Manitou

Svět geronta Trondy – strašit na diskusi, i když je venku tak krásně.

Tronda

A jéje geront Manitou to dnes přehnal s travičkou.

Manitou

Kdepak. 😀
Nejsem senior přemýšlící, kde mu pracující lid zaplatí 75% slevu.
Zaměstnanec nebo podnikatel nemá čas tady permanentně „smrdět“. To mají akorát důchodci, co se nudí. 😆

Tronda

Senior také nejsem, naštěstí nejsem ani modrá guma, která jen přemýšlí, kde jí pracující lid zaplatí režijku. A že tady permanentně smrdíte?

Manitou

Permanentně tu právě nesmrdím na rozdíl od vás. 😀
Když se podívám na časy vašich příspěvků, tak je jasný, že jste neproduktivní.
Takže geront nebo nezaměstnaný.

Tronda

Omyl Velký Manitou, jsem rentiér, takže žiju z výnosů svého majetku a mám tudíž dost času, radovat se z krásných zpráv, jako že ČD přišli o další linku a teď se třeba vzteky a závistí zadavte. 🙂

Manitou

Rentiér, co se baví tímto.
Jo, to tomu tady někdo věří. 😆

Hrackalw

😂😂😂😂😂😂😂

Bivoj

To teda musíte mít hodně smutnej život, když svůj čas bohatého rentiéra trávite tím, že vyhledáváte zprávy, co se zas ČD nepovedlo. a pak se nad tím škodolibě radujete. Anebo kecáte a jen trollíte. a zvedáte p.Sůrovi návštěvnost.

Tronda

Tak s trollením a blbými otázkami začal jistý Manitou, který nemůže rozdejchat, že jsem v jiné diskuzi napsal, že placení cestování z našich daní si spíše zaslouží důchodci s průměrným důchodem 14 tis., než režijkáří, kteří veřejně odmítají nabízený plat 50 tis. jako nízký a tudíž někdo, kdo bere více než 50.tis měsíčně si může své cestování zaplatit sám a nepotřebuje na to žádné státní předpisy, vyhlášky, atd. Pak se Manitouovi přesypalo trochu slámy v mozku a vydedukoval, že musí být příjemcem té slevy, i když je vedle jak ta jedle. No a na konec na blbou otázku, blbá odpověď.

Manitou

Jedinej, kdo nemůže zde něco rozdejchat je jistý Tronda, co nosem permanentně leští jakekoliv zařízení umožňující připojení k internetu, aby mohl obohatit diskusi na tomto serveru.
Tudíž dědulo pozor na cévku. 😉

sledovatel webu

No, že by jen jedinej, to bych tak zrovna neviděl, protože aktivně cíleně prudících hlupáků je tady o pár víc. A dokud na jejich chorobné výlevy bude aspoň někdo reagovat, tak to pro ně bude jako živá voda.

Jan

Z jakeho pera jste vyhulil tech 50000?

Hrackalw

Tak se již konečně pane Tronda pochlubte co a kde děláte 🙂 . My modrý gumy se za to nestydime na rozdíl od vás 🙂 .

Zlínka

Ani jedno možná nejste ale b.. T… J… P……

Rapik

Už se těším, až pojedou Baníkovci na zápas do Brna a opačně. Co z těch super vozů vznikne…😀

BoH

Tento zápas ještě nějakou delší dobu rozhodně nehrozí 🙂

-TR-

Za tímto účelem se obvykle vypravují zvláštní vlaky. Nevidím problém, aby ČD vypravily zvláštní vlak a nasadily na něj vozy v nejhorším stavu. Kluby a fanoušci ty vlaky běžně platí.

Železničář z venkova

Co by ČD dělali na lince, kterou vyhrál Žluťak?
To by se vám líbilo co, aby si od vydlabaných fans nechali vlaky ničit Dráhy.
Jen ať si je pěkně odveze Jančura, když o tu linku tolik stál…

xyz

„Co by ČD dělali na lince, kterou vyhrál Žluťak?“
To samé co např. ČD dělají na Silvestra okolo Volar či např. nedávno v rámci blížícího se kulatého výročí tzv. pádu železné opony – tedy jednorázově vypraví zvláštní vlak (resp. nebyly by ani na oné „lince“, pouze na oné trati).

Jirka

Oni na žádné lince nepojedou. Pojedou pouze stejným směrem jako rychlíková linka. Bude to vlak na komerční riziko ČD.

Tvarda

=D komerční riziko, které zaplatí daňový poplatník =D

dopravák

Na komerční riziko ne: klidně to mohou být neveřejné vlaky objednané klubem u jím zvoleného dopravce (a jemu také objednatelem zaplacené) pro objednatelem pozvané cestující, takže tam žádné komerční riziko není (a i předpokládané škody lze zahrnout do ceny nebo dohodnout předem úhradu jejich skutečné výše). Na komerční riziko by to mohl být jen veřejný posilový vlak, a ten by asi musel opravdu zajistit jedině kmenový dopravce.

TPal.

Až na to, že Zbrojovka hraje druhou ligu. 😀

Jiří Kocurek

Tak třeba Flintě fandí o sto šest a věří tomu, že už na jaře bude jasný postup 😀

Zlínka

A pohár Čmfs znáte?

Dáda

on Baník hodlá sestoupit?

Andros Baman

Proc nasazujou na linku pro bodry Moravaky a kypry Moravacky sedadla pro anorekticky mi hlava nebere. To uz se lip vyvalim v nerepasovany kozence.

Elb

S vozy z 50.let, kterým bude 70 let, to jsme opravdu nikdo čekat nemohli.

Miloň

Má takovouhle šaškárnu česká železnice zapotřebí, když tu máme vlastního státní dopravce a zrovna na této lince jezdily poměrně slušné vozy? Ta sedadla Borcad Genio budou rozhodně pohodlím minimálně o třídu níže než Bee272/273 z roku 95… 🙁

BoH

Promiňte, ale toto je blbost. Ty vozy do šrotu nemíří, ale nahradí na jiných linkách šroty zvané „B“. A na tom se snad všichni shodnou, že je jen dobře.

Mirek

Ne neshodneme. Sedacky Borcad jsou nejhorsi co jsem snad po cestach Evropou potkal. Becko je z tohodle pohledu mnohem lepsi. Navic kdyz je prazdneji, muze si clovek udelat pohodli a v tech nejprazdnejsich spojich dokonce ma lehatko. To ale nemuze clovek co ma mindrak z vozu B pripadne A vubec pochopit. Tak hlavne ze tam bude klíma a wifi at muzou decka brouzdat po netu. Ja budu jezdit do Brna autem.

BoH

Máte pravdu, normální člověk, který nechce jezdit v rozvrzaným voze s pískajícími světly, zapichujícími se sedačkami do zadku, hnusným a smradlavým záchodem, bez klimatizace, bez zásuvek, bez ničeho a zároveň ten, kdo respektuje, že se nejedná o lehátkový vůz, tak to pochopit nedokáže. Vy retrolidé skutečně můžete začít jezdit autem (ale nalijme si čistého vína, tady nejde o to, že bude jezdit relativně moderní vůz, ale že tam nebudou platit režijky), ale většina lidí bude zajisté jiného názoru 🙂

Hrackalw

Budou platit to je již zařízené 😀 .

BoH

Jasný, vlak RJ bude přepravovat zdarma zaměstnance ČD a SŽDC + jejich rodinné příslušníky. Pokud by to tak mělo být, žijeme v banánové republice 🙂

Hrackalw

Jenže on to není vlak RJ ale MD který si je platí. Taková je logika mnohých co se týká krajů. Takže MD bude rozhodovat jaké jízdenky budou platit 🙂 .

Tronda

Nikoliv milý Hrackalwe, tato smlouva je uzavřena v netto režimu, tržby jsou rizikem dopravce a proto dopravce rozhoduje, jaké jízdenky budou platit.

BoH

Nejsem si jistý, v jakém je tato smlouva režimu. Pokud jde zisk MD, tak OK, pak je to pouze vysoce nemorální, že jedna skupina cizích zaměstnanců se bude vozit zadarmo, zatímco jiná (zaměstnanci RJ) nikoliv. Pak je to pouze ostuda státu. Pokud jde ale zisk RJ, pak pokud MD tuto ztrátu nějak nevykompenzuje, pak se jedná přímo o podvod, protože s ničím takovým se ve výběrovém řízení nepočítalo.

xyz

„Budou platit to je již zařízené 😀 “
Budou na oplátku platit i režijní jízdenky zaměstnanců Regiojetu (přinejmenším těch, kteří budou zajišťovat provoz na této lince v závazku veřejné služby) v rychlíkových spojích dopravce ČD, a. s.?

Děkuji za odpověď.

Hrackalw

To byl samozřejmě vtip. Ale stát se může cokoli. Zítra má být jednání nás MD ohledně JMK. Ale já myslím že zavedení jednotného státního tarifu se toto vyřeší.

Mirek

To je ale pouze o údržbě. Troufnu si tvrdit že většina béček je OK a jen menší část nevyhovuje. Prostě je to o lidech, tak jako ostatně vždy.

Georg

lavice pro 4 lidi jsou ok? ten silenej nastup je ok?
to mozna tak pro 30. leta, ze kterych becka koncepcne cerpaji…

Jiří Kocurek

Jakože stačí nechodit na záchod, aby na pražcích u peronu nerostly podpapíráky? Jo, ve stanici nelze… jenže zastávkou Šlapanice rychlík projíždí.

Tronda

Opravdu jsou sedačky z pendolina to nejhorší co jste po cestách Evropou potkal? Bacha na to, víte jaký dopravce má pendolino jako svoji vlajkovou loď.

Brkoslav

Vážený pane TRONDO, di jste PENDOLINEM MNOHAKRAT NEJEL, PROTOZETAKOVOU PTÁKOVINY, ZE V PENDOLINU JSOU NEJHORSI SEDADADLA MUZE NAPSAT JEN ŽLUTÁ GUMA, JAKOU VY JSTE!! Jezdím PENDOLINEM OVE- PILSEN-CHEB, A ZE BYCH VYSTUPOVAL POMACKANY A OTLACENY JSEM NIKDY NEPOCITIL???

Georg

zasekl se vam brko-lock

Dalibor

Tak TISem jsem jel několikrát a na sedačky mám neutrální názor. Neurazí, ale taky nenadchnou. Takovej slušnej standart. Znám podstatně horší, asle také pohodlnější.

Jesenik

Něco proti sedačkám v pendolinu

Dáda

dyk říkám, jsem s ním jel několikrát a na sedačky mám neutrální názor. Neurazí, ale taky nenadchnou. Takovej slušnej standart. Znám podstatně horší, ale také znám pohodlnější.

Jiřík

Tak ty pohodlnější nám vyjmenuj, rád bych si poslechnul které sedadlo je pohodlnější než v podstatě křeslo na pérech s 10 cm pěnou na tom a polohováním.

Tronda

Však se také nosné řadě vozů ČD na této R lince přezdívá cirkus Humberto. 😁😁😁

Mirek

Jj. Ty Bee272/3 jsou co se tyce ergonomie sezeni asi jedny z nejlepsich vozu co u nas jezdi. Vedou pekne zada, maji hlavove operky z kazde strany, cili clovek muze i pohodlne usnout a navic ma kazdy cestujuci svou loketni operku, coz je rarita, protoze jinak se o ni vetsinou musite s nekym delit, nebo je strasne nepohodlna.

LiborV

Souhlasím s tím co píšete, až na to, že hlavové opěrky, které začínají pod lopatkami jsou pro nás vysoké jsou opravdu nepohodlné.

Ondřej

Státní dopravci jsou 2

Dáda

Opravdu? já znám 2 národní dopravce… státního žádnýho.

Elb

Vojenský vlečkový úřad.

David

Takže letos České dráhy na této lince nabízí mimo špičku minimálně 330 míst (ve špičce až 550 míst), a Regiojet nabídne 250 míst v základu (kolik bude posilových vozů, se nepíše). Osobně vím, že i občas mimo špičku jezdí dost lidí, takže rád bych věděl, kam je chtějí nacpat?

Hans

Tento problém vyřešili elegantně už dávno u GW. Prostě se posune odjezd tak aby nenavazovaly pripoje a hotovo. Taky pak nemusím na nic čekat a jedu včas.
Ještě nějaký problém k vyřešení?

-TR-

Milý pane, jsou to ČD, kdo pravidelně ujíždí zpožděným vlakům GWTR před nosem. Přinejmenším v Českých Budějovicích.

Hans

Pravda, mezery to ještě má. Tak posunout i příjezdy tak, aby byly par minut po skupině. A nikdo si ani nevšimne že GW jezdí pozdě pac uz tam nebude vůbec nikdo. Plán splněn, asi zacnu chtít od Grigara odměny za skvělý nápady. 😀

-TR-

Vy jste ale pěkný demagog. Jestli takoví šotoušci pracují např. jako dispečeři, tak pak se nelze divit, proč tady máme takový bordel.

Hans

Ja pracuji na tom, aby to jezdilo včas, neujizdely pripoje a nepreplnovaly se vlaky soukromniku. Docela se nám to daří, ne?
Viz. ty Budějovice. Rano 8103 ještě vloni furt plnej, nestíhal dojet včas a furt něco. Tak jsme se do toho vložili a hele, najednou to šlo, moc lidí v něm uz není a jede pěkně včas. Tak kde máte problém?

Filip

Posily jsou dány smlouvou, chce to trochu hledat… Kdyby tam jezdily ČD, tak by jezdily se stejnou kapacitou jako RJ. To co si MD objednalo taky dostane…

Elb

250 míst v základu při pěti vozové kmenové soupravě? No to asi ne. Nejsilnější dny teď počítám jezdí 577 sedaček, takže také ne 550 a jestli dobře počítám, tak teď budou ale nejsilnější dny při 8 osmy vozech ale jen 514 a ještě větší rozdíl v místech ke stání – o jeden vagon méně..

Jiří Kocurek

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. Že teda mlátí kozu? Když se vzteky mlátí pes, tak je jedno, že je to koza.

Fira Tonda

Sledoval jsem velkohube KECY JANČURY, jak se zvedne úroveň, množství vlaků a kapacita na tomto rameni!!! 1. V NEZAMYSLICICH VLAKY R8 ZASTAVUJI I NYNÍ 2. Kapacita RJ bude o 30 % menší jako doposud ( jedná se hlavně o ranní spoje mezi Vyškovem a Brnem) a pondělí, čtvrtky a pátky budou zajímavé!! 3. A jeden pár spojů navíc!!! Alespoň Jančura bude také vozit vzduch!!! a obsazenost 30 %, Jak rad TVRDÍ, ŽE HO VOZÍ ČD. 4. Všem teoretikům a keckam na tomto portálu pak povím, jak to doopravdy je, používám často tuto linku, OBĚMA SMĚRY zajímalo by mě kolikrát za… Číst vice »

Cyklista

Myslím, že o Jančuru až tak nejde, jde o to, co je ve smlouvě s MD. Pokud MD objednalo takový počet míst, tak bohužel. A věřte mi, že ani ČD by vícevozové soupravy nenasazovaly. To že tam jezdí teď neznamená, že by jezdily i s novou smlouvou.

Elb

ČD celkem pravidelně nasazovaly více vozů na smlouvu, byli-li po ruce.

Koláčník

A z jakého důvodu objednalo MD méně míst oproti současnosti? Není to náhodou prpto, že vítězný dopravce zkrátka nemá dostatečný počet vozů?

Dushan

Sedačky vypadají podle obrázku děsivě, snad bude realita lepší. Ale zatím se zdá, že to bude s minimem polstrování a tvrdé jako např. v regionovách. Opěrky hlavy jako by byly z tvrdého plastu zcela bez potahu. Ale aspoň bude klimatizace a zachovaná kupé – doufám, že i se zachováním individuální regulace osvětlení.

Kubrt

Ty jo, taky chci superschopnost poznat tvrdost sedačky z obrázku. Co pro to mám udělat?

Hans

Zapojit mozek.

X 1

Nechat si vyoperovat mozek.

Colt

Mám nakoukáno dost superhrdinských filmů na to, abych mohl s jistotou tvrdit, že něco typu nechat se trefit letící sedačkou z jednoucího vlaku 🙂

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Borcad Genio, k vyzkoušení třeba v ČD InterPanterech nebo ÖBB Cityjetech. Sice jsou tvrdý, ale aspoň podle mého pozadí a zad relativně pohodlný, při cestách do 2 hodin OK.

D.S.

Sedačky vypadají stejné jako v Inter Panterech.

BoH

Přesně toto jsem teď chtěl také napsat.

Jiřík

Je to stejná sedačka i stejný systém leteckých sedadel – pevnostní látka a na tom pěna

Dushan

Mám bohužel stejnou obavu, tvrdé jak prkno, nepříjemné pro sezení delší jak 15 min.

Jiřík

Tak určitě. Je to na pevnostní látce – to znamená letecké sedadlo pro delší lety, ale nedá se na tom sedět 15 minut. Napiš svůj výlev do DB a OBB kde toho jezdí dohromady 250 vlaků ať zpytují svědomí a vymění to za ušáky

Jiří Kocurek

Dal bych vám dvě identické sedačky. A řekl bych vám, že jedna je z vagonu ČD a druhá z RegioJetu. Schválně: Na které by vás bolela hlava a kroutily kolena?

Dushan

Jinak v panterech myslím, že nejsou jako podloketní opěrky jen holá prkýnka bez jakéhokoli polstrování.

Jiřík

Tak myslíš blbě, nikdo tvé připomínky nereflektoval a čalouněné područky v InterPanterech se už z provozních důvodů mění za dřevěné. Musíš Důšo kandidovat do vedení ČD a tyto nelogičnosti (v DB POUZE dřevo BTW) napravit

Dushan

Při mém svezení to mohlo být jinak, dále se již těmto nepohodlným, hlučným a celkově nepříjemným soupravám pro cestování úspěšně vyhýbám.

Michael

Z článku vyplývá, že vozy 1. třídy budou vozy ex 1. třídy SBB, které nyní jezdí na komerčních spojích jako kategorie Standard/Relax. To znamená, že na komerčních spojích jsou dosud vedeny jako 2. třída a platí na ně slevy. Tady už budou zase 1. třída. Potřebuje ještě někdo víc? Jeden vůz – různé třídy? Jak je možné, že MD nekoná? Vždyť je to do očí bijící příklad rozkrádání ze slev!

Hrackalw

MD patří ANO to proti panu Jancurovi nikdy nepůjde.

Tronda

A víte, že ČD provozují řadu Áček přeznačených na druhou třídu a inkasují v nich slevy? Tak hlavně padni komu padni a šup běžte to oznámit a pak nám napište, jak jste dopadl.

Hrackalw

Milý Trondo ale ČD ty přeznačené vozy nepoužívá zároveň jako jedničky i dvojky podle toho na kterém výkonu a trati jezdí 😀 .

Tronda

Ale používá, vozy stejné řady jsou na jednom rameni označované za jedničku a na jiném za dvojku. Nebo dokonce na jednom vlaku, je to jen pár měsíců, co jsem toto viděl na Ex2, první i poslední vůz soupravy stejný, jenom ten poslední označený za dvojku. O pojízdném hnojení kolejí z mezinárodního expresu se tentokrát rozepisovat nemusíš. 🙂

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

V pravidelném řazení?

Milan

@Tronda: To co jste napsal, je nesmysl. Ze CD ve 2. tride nekde pouziva vozy AM je jejich volba a plus pro cestujiciho. Tady jde o to, ze Regiojet za jizdu v techto vagonech na komercnich spojich uctuje premiove jizdne, tedy stat na jizdnem cestujicim na 65 let + mladym doplaci vic nez ve tride Standard. Coz neni pripad CD.

Petr766

Premiove jízdné v Relaxu je většinou stejne jako u ČD…ve dvojce. Tak klid.

Hrackalw

Asi to nic protizákonného nebude to je jasné ale to jen díky nedokonalemu deravemu zákonů. RJ v podstatě dělá jen to co udělal pan premiér u Čapiho hnízda. Šikovné vyžívají díry v legislativě. Právně v pořádku ale jinak to je zneužití.

Michael

Vy jste se moc neobtěžoval můj příspěvek pochopit, že? My se bavíme o stejném vozu, který na různých vlacích podle finanční výhodnosti a vypočítavosti jezdí administrativně jako odlišná třída. A zejména se bavíme o tom, že RJ má několik „druhých tříd“. V jedné máte sedačky z regionálního vlaku tvrdé jako kámen a v relaxu kožené sedačky se servisem na místě. A také se pěkně cenově odlišují. To je ta hlavní pointa! Jestli ČD něco přeznačují, je to pořád ta samá 2. třída a za stejnou cenu. Už to chápete?

Tronda

Vy jste se také neobtěžoval číst, to co jsem napsal, nebo je to pro vás nepohodlné. ČD dělají totéž a první třídu přeznačují na druhou, aby v ní mohli kasírovat kompenzace a radím vám tedy, běžte to co nejdřív oznámit, když se vám to nezdá. Tak o druhé třídě o RJ se bavíte (asi na schůzi ROH) špatně, RJ má jednu druhou třídu s několika tarify, je to stejné, jako když ČD mají v jedné druhé třídě svůj tarif a např. tarif PID, které se cenou také značně liší a nejen cenou v případě zakoupení podle Tr10 nabízejí zdarma místenku… Číst vice »

Dominik

ČD nezačaly přeznačovat až po zavedení státních slev, ale dělo se tak i před tím, když jiný vůz nebyl k dispozici (A za AB, atd…), zde rozhodně nejde o vypočítavost jako u jiných.

Dominik

Jenže druhá třída u ČD je stejná jak v Bmz, tak 810. A tarify PID a ČD jsou dvě rozdílné věci, není to věc jednoho dopravce jako deset různých tarifů u RJ.

Cyklista

A proč mám platit za jízdu vrakem stejně jako za jízdu pohodlným vagónem? Za mne by ČD u některých vozů měly přeznačit na 3. třídu, nebo alespoň 2- a dávat slevu za nepohodlí.

Honza

Tady jde ale pořád o to jedno a samé. Jednotlivé druhy 2. třídy u Regiojetu se liší nabízenými službami, které cestující dostane (zaplatí si je). Jak je možné, že stát zaplatí i jízdenku (relax), která je stejná jako standard, ale jen se liší tim, jaké občerstvení dostanu v rámci ceny jízdenky? Slevy mají být pro druhou třídu nejnižší aktuální cenu. Proč je mi ale proplacena jízdenka (sleva pro studenty/důchodce), když se relax a standard liší v tom, jestli dostanu zadarmo „koláč/vodu“, nebo ne? Jde přece o levnou přepravu osob z cílové skupiny, bez ohledu na občerstvení. To je ten problém.

Dáda

Proč? protože to špatný systém slev (dotací) umožňuje a podnikatelé využívají přesně tak, jak jim to umožňuje.

Tronda

Slevy mají být pro druhou třídu nejnižší aktuální cenu. – Tedy v případě ČD v Praze a ve Středních Čechách pouze do výše tarifu PID, který je zde nejlevnější, máte pravdu je to pořád jedno a to samé.

Fira Tonda

TONDO – TRONDO, VÁS JE ŠKODA, místo renty zkuste dělat poradce pro dopravu, NA JAKEKOLIV ÚROVNI, JE ŠKODA NEVYUŽÍT!!!! Vašich rozsáhlých znalosti že železniční problematiky hlavně vidíte ty vady u ČD. Jezdím s Leošem, Jančurou i ČD, ALE TOLIK HNOJE CO KYDATE NA ČD, Vrchol Vašich kydu je preznacovani 1 třídy na 2 a inkasovani vyšších kompenzaci!!! To je neuvěřitelné co vypouštite za bláboly, však moc Vám to lidi naštěstí NEZEROU!!! Raději se statečně o své RENTIERSTVI. Doufám, že jste ho nezískal z rozprodaneho majetku ČD???

Paja

Mimo jiné vám taky uniklo, že RegioJet používá ty „jedničky“ jako 2. třídu (Standard, Relax) odjakživa. Ne od doby co ujko Andrej začal shánět další voliče.

Petr766

Nesmysl. ČD to mají podobně. Vozy 2tr jako 1tr

Axel

Mě teda vagony nabízené RGJ (B?, ex-lehátkové a Am(z) zklamaly ve dvou věcech V první řadě mi chybí úložné prostory na podlaze (myslím např. to co mají railjety nebo Interpantery, že mezi sedačkami je 50-60cm mezera ve které je regál s několika policemi) a je tam možné dát těžká zavazadla. A taky mi úplně chybí letecké uspořádání sedaček, kde by zezadu na sedačce byly výklopné stolky (ani bych až tak moc nepotřeboval 220/230 přímo u sedačky), a vůbec by mi nevadilo, kdyby některé sedačky vycházely tak, že by člověk neseděl u okna. Chápu, že při rekonstrukci vagónů s kupéčky nejde… Číst vice »

Hrackalw

Jídelní vozy prý prodal. Několik jich již stojí v Č.Trebove v depu na předělání ale ne pro RJ.

Axel

Byl by zdroj o prodeji? A že „stojí v depu v ČT“, to myslíte které přesně? V CZ Loko nebo v DKV firmy České dráhy nebo někde v/u terminálu Metransu (ten ale přece využívá technické zázemí jinde např. v Kolíně, ne)?

Hrackalw

Stojí v DKV a informace mám od zaměstnanců soukromé firmy ktera má v DKV pronajaté prostory a na přestavbě pracují.

Viťa

U toho vyjmenování platných dokladů mi chybí nejzásadnější informace, pokud jde o jízdní doklady na české železnici, tedy, jestli tam bude platit režijka:))

Ondřej

předpokládám, že nebude, alespoň jsme nikde neslyšel opak. Možná je to důvod, proč jim bude stačit pět vozů 😀

Jiří Kocurek

To ale znamená, že režijkáři stejně jezdili jenom v pátek, jinak by ty dva posilové B249 nebyly potřeba.

Hans

Jestli to bude vypadat jako na tom počítačovým obrázku bude to pěkně hnusný.
Kde ma ten krumpl stoleček?
U okna si nohu o rantl neopru, je blbě zkosena. A to si opre kazdej rad ne ze ne.
Nejhorší je ale naprosto tragické polstrování sedadel. No polstrování, spíš prkno potažený látkou a na opěrkach uz se ani nikdo nenamahal s něčím vic než klacek na pantu.
Z vejsky to vypadá jako trestný kupé pro zlobivy zaměstnance. Nepoklonil ses u busty vůdce? Tak to máš za 500 nebo jednou Bohumín a zpět v trestným kupé.

Jiřík

Asi těžko prkno když je to pohyblivá verze

Radek

Je škoda, že tyto vlaky nebudou dále pokračovat na Vysočinu. Ale aspoň část Moravy se zbaví těch vraků, co tam jezdí nyní.

Jiří Kocurek

Ale notak, B249 jsou přece nejlepší české vagony! V té době se totiž nekupoval ojetý německý šrot!
Rádio Jerevan k tomu uvádí: Je to tak, byl to _nový_ německý šrot!

Ondra

Dvě otázky:
1) Podle smlouvy jsou vlaky plánovány jen Bohumín – Brno hl. n. , takže hlavní – Královo Pole bude jezdit na komerční riziko?
2) Vlaky včetně nedělních posil jsou maximálně pro 480 cestujících + 10% stojících na dobu max 30 min.(mmchd. jen Vyškov – Brno 41 min), takže například v neděli při obsazeném vlaku 528 cestujícími, vlaková četa ostatním cestujícím na perónech řekne, že mají smůlu? Přijde mi to jako hrubý nedostatek od objednavatele.

David

mezi hlavní a Královo Pole nespíše bude hlavně jezdit z důvodu odstavení, páč na hlaváku hodinu hnít nemůže (není pro něj už místo). Takže místo služební jízdy bude jezdit pro cestujicí. Takže technicky vzato na tom ještě vydělá (i když to nebude žádný zázrak.)

Jiří

Co jsem slyšel tak není na hlavním místo na objíždění souprav. Před tímto bylo MD prý i upozorňováno, ale nikdo nic neřešil do doby sestavování grafikonu. Jediné řešení bylo prý doobjednání do Králova Pole. Výsledná cena je prý tak nakonec vyšší než požadovaly ČD za R8.

D.S.

Dá se ta cena někde dohledat? Jestli je to pravda, tak to zavání korupcí.

D.S.

Když není, potom v pořádku.

Hrackalw

To ještě nemá hotový ani jeden vagón že je k dispozici jen vizualizace? A jak tu někdo poznamenal u okna bych tedy sedět nechtěl 🙂 .

Pako

Budou vděčný, když jim ČD pronajmou starý koženkový béčka

Tronda

Nevyjedou!

Hans

To bysme si přáli všichni Trondo, ale jistě nejsi tak hloupej abys věděl že vyjedou.

Hrackalw

Od pana Trondy je to na sto procent ironie. Takového fanatického odpůrce ČD by taková myšlenka nemohla napadnout 😀 .

jan

Tronda bude chovaný Emanuel Šíp. :-)) Vždy to bude obhajovat privatizaci, i zcela špatnou věc..

navratp

Proč si přejete, aby nevyjel?

Jiří Kocurek

Protože české firmy je třeba likvidovat, když už je dneska nelze znárodnit. A pak bulit do piva, jak to tady všecko patří jenom cizím firmám, jak se češi mají zle… ale dělat všecko proto, aby ten, co má mzdu německé uklízečky, pocítil tvrdou dělnickou pěst − taková mzda je AMORÁLNÍ, takový má pracovat zadarmo, aby státu všecko vrátil. (Kdo tvrdí, že běsnící dělnická pěst uvažuje logicky?)

micek

Prosím než budete nadávat na 5 vozovými kmenovými soupravami, přečtěte si smlouvu, kde se celkem podrobně definují i pravidelné posily 🙂 Objednatel předpokládá, že v období platnosti jízdního řádu 2019/2020 bude vlaky, plnící Dopravní výkony podle této Smlouvy, potřebné posilovat Pravidelnými posilami v následujícím rozsahu: vlak 843 v úseku Brno 11:02 – Bohumín v pátek kapacitou 60 míst k sezení, vlak 839 v úseku Brno 12:02 – Bohumín v pátek kapacitou 60 míst k sezení, vlak 837 v úseku Brno 13:02 – Bohumín v pátek kapacitou 60 míst k sezení, vlak 835 v úseku Brno 14:02 – Bohumín v pátek… Číst vice »

klik1

Tak to se těším na čtvrtek v 16:22 z Bohumína, naposled bylo 9 vozů a bylo plno. Jinak to číslování asi bude také jiné,ne?

Martin

Dle návrhu jízdního řádu co visí na stránkách SŽDC bude číslování 11xx. Ale v tom návrhu je také uvedena výchozí/cílová stanice Brno hl.n., tak uvidíme.

Martin K.

Pane Sůro, prosím o zajištění živého přenosu z nedělní špičky dne 15.12.2019. (Tedy pokud to půjde nějak realizovat) Bude veselo… 😀 Na to, že budou lidé stát v uličkách bych si vsadil, otázkou je, zda nenechá lidi i na nádraží.

Dáda

vsadil bych se, že s tímto efektem RJ počítá a první spoje budou dimenzovány „nad slmouvu“

Ondřej

jestli na to bude mít kapacity, protože zrovna v prosinci má standartně vytíženo všechno co jezdí

Zdeněk Stodola

Na všech lokomotivách má vlajku jo?

klik1

Ještě mě zajímá cena, ten vzorečky ve smlouvě jsou sice pěkné, ale cenu z nich nevyčtu 🙂

Pavel

jsem překvapen, kolik lidí začalo využívá možnost projíždět rychlíky od Vyškova (-Bohumína) až do Krpole. A nejen studentů krpoláckých VŠ a kolejí. Jsem proto rád, že i nadále bude zachována přímá linka Krpole – Bohumín, se zastávkou v Židenicích a na Horním (hlavním) nádraží. Jen se trochu bojím těch pěti-vozových souprav, když dnes jezdí po šesti až sedmi vozech a také jen 13 míst na kole mi připadá trochu málo. PS: je pravda, že i dříve jezdily přímé soupravy z Bohumína přes Krpole až na Smíchov. Na Horním n. se jen přečíslovaly na jiné číslo vlaku. Ale protože zde stávaly… Číst vice »

libcha

Jmenovalo se někdy brněnské hlavní nádraží Horní? Zdá se mi, že má ze všech asi nejnižší nadmořskou výšku.

Martin V.

Kdepak, když se projedete po cyklostezce na levém břehu Svratky od Ronda do Komárova, tak ten nejstarší viadukt (na hlavní/horní) je poměrně vysoko – pod ním normálně jezdí autobusy z Poříčí na Opuštěnou a vedle ve snížené niveletě se tam vešla i vlečka na Výstaviště. Pokračujete po proudu řeky (tedy v principu ne do kopce a Svratka tam fakt proudí) a pod dalším železničním mostem jsem se vždycky na kole trochu přikrčil, protože jsem si nebyl jist, že se nepraštím do hlavy. Z toho soudím, že dolní je o několik metrů (aspoň čtyři možná i víc) níž než horní.

libcha

Dobrá tak s niveletou jsem to tedy netrefil. Ale třeba Krpole nebo Slatina jsou výrazně výše. Můžete však vysvětlit, proč říkáte hlavnímu nádraží Horní?

Axel

Pro orientační vyhodnocení nadmořské výšky resp. klesání či stoupní zkuste mapy.cz (v sekci „plánování trasy“ mají orientační stoupání/klesání plus nadmořskou výšku). Nevím jak ve městě, ale osobně můžu dosvědčit, že zhruba sedí na výšlapu/pouti v krajině to klesání/stoupení, které zobrazují mapy.cz.

Martin V.

No protože KFNB vedla z Vídně přes Břeclav od 1839 na hlavní, od roku 1849 z téhož nádraží StEG pokračovala do České Třebové a 1856 si Brněnsko-rosická dráha postavila dolní (Rosické) nádraží https://cs.wikipedia.org/wiki/Brno_doln%C3%AD_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD které si nakonec StEG propojila spojovací tratí s horním nádražím (které bylo prostě výš než dolní). Po tom náspu ještě nedávno putovaly davy pěších od Tesca na Zvonařku, dnes chodí Vaňkovkou. Přes Laa a Hevlín využitím existující (rosické) tratě si tím StEG sjednotila síť do jednoho celku.

Dalibor

Vyloženě jste mi udělal radost, toto málo kdo dnes ví.

Ondra

Chápu to správně, že vlaky pojedou v Brně až do Krpole i po konci výluky Hlavního nádraží? To dřív v plánu nebylo, ne?

Pavel

Ano, je tomu tak. Vlaky do Bohumína budou začínat v Krpoli, zastaví v Židenicích a na Horním (hlavním) nádraží. Pak si dají vyhlídkovou okružní jízdu přes Černovice a budou pokračovat na Vyškov.

Ondra

OK, díky, já to samozřejmě z článku pochopil, ale nevěděl jsem že se to takto plánovalo i nad rámec oné výluky, to byla pro mne novinka 🙂 vzhledem k tomu, že nejčastějc sleduju provoz na Lesné, tak to považuji za velmi dobrou zprávu, skoro bych řekl, že velmi výtečnou 🙂

Jan

Nemáte pravdu Pavle. Vlaky budou jezdit až do Králove pole, ale ne pře židenice ani horní nádráží, to ani nemá logiku. Vlak začíná (končí) v Krpoli, nálsleduje Brno hl a pak Vyškov atd….Tak prosím nesirte nepravdy, staci se podívat na stránky RJ https://www.regiojet.cz/opencms/export/sites/regiojet.cz/nase-trasy/test-r8/jizdni-rad/Jizdni-rad-R8.pdf

Jan

Ok, beru zpet, az ted jsem si vsiml okruzní cesty pres Cernovice :D…

pony

driv to bylo spojene s linkou do prahy pres vysocinu, takze velka cast vlaku do krpole pokracovala tak jako tak

BoH

Pokud to stihnou, tak my z R12 budeme jen tiše (a já spíše hlučně) závidět. Jen si rýpnu do té vizualizace – kam si má člověk u okna dát nohy? 🙂

David

Nohy máte připevněné k zadeli, na tom se po nástupu RJ nic nemění.

BoH

To ano, nicméně podle vizualizace bych je potřeboval následně odšroubovat, abych je mohl někam pohodlně položit 🙂

jan

Zas jsem se zasmál.. U Uherského Brodu samozřejmě do konce listopadu těsně před nástupem Arrivy se maká a maká. A měsíce autobusových výluk jezdí kdo.. No státní dopravce. Socializace ztrát..Jak směrem na Luhačovice. Tak směrem na Vláru. Dokonce místy komplet svršek, koleje.. Jen tak dál:-) Stejně dále na Vláru to bude hodně zajimavé, protože dále jsou evidentně ty koleje hodně v prdeli, přestože tam předci udělali i mimoúrovňová křížení, ale my za 30 let ani neumíme vyměnit koleje a zmodernizovat a zvýšit rychlost.. Tak jsem zvědav co lint na ten tankodrom 🙂 Oblouky jsou „Drsné“. 🙂 Jsem slyšel debatu, že… Číst vice »

182-097

Myslíš ty dlouhodobé výluky co jsou na Vláře snad každý podzim už několik let? Ta co byla vloni byla taky narychlo, aby ČD měly fajnou trať? Ty konspirační teorie mě baví. Sice se jedná o výluky naplánováné klidně i víc než rok dopředu, ale hnědí už vědí, že to je kvůli změně dopravce 😀

Tronda

Je to spiknutí proti hodným ČD a určitě to psali v obzoru!!!

Zlínka

Zajímavé je, že výluka je i na Karlovice a světe div se, nástup soukromníka.
Věřit tomu, že je to náhoda můžeme, ale je to jako věřit, od zítra bude sněžit.

VRT

A to vám ještě neřekli, že nástup konkurence řídí Soroš, ještěři, židozednáři a ilumináti.

Hrackalw

Ne nástup konkurence řídí pan premiér kamarád pana Jancury prostřednictvím MD. Již tu byl článek o státem nařízených slevách a jejich zneužívání soukromníky. Teoreticky to jsou kompenzace ale oni se toho chopili tak že jdou to v podstatě dotace 🙂 . Není třeba dávat další důkazy.

Hans

Jsem přesvědčen že tomu bránilo politické vedení ČD. Vy věříte ze se ceny dozvěděli až při otevírání obálek?

VRT

Takže Kalousek! A mají jasno.

navratp

Já jenom čekal, kdo první přijde s Kalouskem. Soros je přece jenom daleko.

VRT

U žádného spiknutí nesmí Kalousek chybět.

182-097

A to jako v minulých letech tam výluky nebyly? Nové peróny, opravy mostů, přejezdy, to všechno se dělalo každý rok při výlukách a nikoho ani nenapadlo že to je nějaké spiknutí 😀 ale chápu že podle zdejších odborníků by měla SŽDC zrušit investice do trati kde už nebudou jezdit ČD 😀

Martin V.

Kdyby jenom zrušit investice. Podle některých tam možná měli projet takovým tím „vyorávadlem“, kterým ustupující armády za 2. světové války oddělovaly kolejnice od pražců. Vy nechápete, že nástup soukromníků je něco jako svatokrádež? 🙂

petr

Hmm. 5 vozů, ve špičce to bude sranda, to se ministerstvo teda rozjelo. S objednáváním.. To bude veselé pro cestující.. Už tak to jezdilo dost plné..

petr

Ale hlavně.. že ušetřili… Proti ČD..

Tronda

ČD by tam jezdili stejnou kapacitu, jaká je objednána a dočetli bychom se, že za to může objednatel, ale takhle se někteří snaží ve vzteku naznačovat, že za to může dopravce, i když je to blábol.

jan

No to myslím, že ne soudruhu.. Těch posilových vagonů tam bylo víc..

Radim Cenek

Smlouva definuje kmenové soupravy, pravidelné posily a sezónní posily, včetně požadavků na jejich kvalitu, možná by stačilo si ji přečíst. V příloze se dokonce píše, že „přeprava stojících cestujících je přípustná po dobu nejvýše třiceti (30) minut přepravní doby v rozsahu nejvýše deseti (10) procent cestujících bez místa k sezení v 2. vozové třídě. Stání jiných cestujících, kteří nemají k dispozici místo k sezení, je přípustné pouze v případě, že Dopravce prokáže, že počet cestujících ve vozidle je o třicet (30) procent vyšší, než mohl na základě podkladů této smlouvy nebo disponibilních frekvenčních dat, jsou-li již k dispozici, v konkrétním… Číst vice »

David

Ve špičce 6-8 vozů.

AAA

Žluté vlaky jsem nikdy neviděl a nikdy neuvidím

_Pavel_

Máte potíže s očima? 🙁

VRT

To je přeci slavný výrok vedení ČD před vyjetím konkurence.

Tronda

No jo pravda, brzy se ozve Filemon, že něco takového se nesmí psát, protože pravda bolí nejvíc.

Jiří Voseček

„Žluté vlaky jsem nikdy neviděl a ani neuvidím,“ rozčiloval se před novináři Petr Žaluda začátkem prosince 2009. Ten den padly Českým drahám do vínku všechny desetileté smlouvy. Student Agency mezitím už dávno nepracovala na projektu HighJet a nasazení jednotek Stadler FLIRT do dálkové dopravy. Místo toho nově založený RegioJet právě prezentoval své první nabídky státu a krajům. „

ukulele

Kapacita bude velký problém. Místo 10 kupé na vagón jen 8 a ještě pro 6 lidí. Navíc o jeden vagón méně. Tento spoj má sice velké výkyvy v obsazenosti, ale ve špičce bude totálně narvaný.

Tady na Moravě

Jak to nejezdi pres Prahu tak to pro uredniky na MDCR nema prioritu. Si asi mysli, ze tady na Morave by nam stacila jedna 810.

Petr

Podle smlouvy bude ve špičce posílený až o 180 míst.

Kamui

Já jsem tsky zvědav, jak bude RJ zvládat výluky, na téhle trati velmi časté. Snad sežene dost autobusů a řidičů.

Mimochodem, s nástupem alternativních dopravců mám strach aby nebyl chaos ve zveřejňování výlukových opatření. GWTR to v současnosti má prý docela na háku. Jestli by nebylo za dané situace lepší, aby dopravci poslali svá opatření na SŽDC a ta to pak vywebila/vylepila. V Německu takhle výluky zveřejňuje DB netz pro všechny dopravce.

Vladimir

RJ má autobusu na dvoře co nejezdi denně, případně nejezdi vůbec, více než dost. Problem vidím, kde sehnat tolik řídicí, protože ty autobusy stojí díky tomuto nedostatku.

Tarfix

Při poslední výluce přes prázdniny bylo nasazeno 60 autobusů. Myslíte že přes dovolenkovou sezónu mu jich stojí tolik na dvoře. 😁
Při této výluce sám majitel jednoho autobusu řekl že je zvědav kde ty autobusy vezme.

Dáda

tamtéž, kde je braly ČD? jeden dopravce končí druhý začíná, objem přepravy bude cca stejnej, tj bude i stejná potřeba NAD.

Vladimir

Ja mám informace, ze loni na podzim mu stalo 46 novych autobusu na dvoře, protože s nimi nemel kdo jezdit.

lawex

SŽDC opatření dopravců dostává a někde i vylepuje, to není žádná novinka. Kde to má GW na háku, ty informace jsou všude, mají to ve stanicích, dokonce i ve vozidlech, je to na jejich stránkách, na idosu, na facebooku, hlásí to staniční rozhlas.
Ono to chce trošku spolupráce ze strany cestujících, ne přijít na vlak a tvrdit, mě to nikdo neřekl. Těch kanálů jak to zjistit není zrovna málo.

S49

Jaká je aktuálně situace u GWTR, nevím, ale vím dobře, jaká byla situace při výlukách v Praze, když ML-S49 začala jezdit ARRIVA vlaky: informace nebyly zpočátku k dispozici nejen na vývěskách (tam byl navíc problém s „ouředníky“ ze SŽDC, kteří místo toho, aby zajistili včasné vyvěšení informací a výlukových jízdních řádů, naopak negativně ovlivňovali, když se snažil někde vyvěsit sám dopravce aspoň své vlastní informace), ale příslušné informace nezveřejňoval ani ROPID (jako objednatel) na svých internetových stránkách. Teď už se situace poněkud zlepšila, ale to neznamená, že se v prosinci nezačnou podobné problémy objevovat ve větší míře opět a i… Číst vice »

Okoloidúci

„Ale veď on vyzobáva hrozinky“
😀

Kuba

Jestli tam budou skutečně zástrčky s 230 V, tak bych se skoro bál tím jezdit. 🙂

Patris

Jsem nějak čekal, ze ukáže první soupravu a ona je to vizualizace. Tak snad to do prosince stihne.

Marťas

Doufám, že nestihne. Možnost dát si šlofíka v lehátkovém voze je lákavá.

Jirka

Pětivozové soupravy? V pátky se jezdíi o osmi plných vozech.

Adam H

Neděle to stejné a stejně se stojí.

Marťas

No tak prostě pojedete přes Č. Třebovou nebo si vezmete auto, případně pojedete už ve čtvrtek. Nehledejte problémy, kde nejsou.:-(

Adam H

A já si myslel, že vlaky jsou pro lidi… toto jen vyžene lidi z vlaků do aut.

petr

Ano, takže buď re Česká třebová, problémy budou opět řešit jiní, jako ČD. Nebo rada nad zlato – nejezdi co… Nebo jeď v sobotu večer místo neděle večer co.. Zejména v pondělí do školy a práce. Na co 🙂 Ale dopravce a MD ušetří…

Bilbo

Myslel jsem, že posílené soupravy v týdenní špičce byly součástí objednávky. Pokud nebudou, tak vůbec nemá smysl v tyhle časy jezdit.

OndraS

Jasně že součástí objedávky jsou posilové vozy. Ve smlouvě jsou vyjmenované konkrétní spoje i kapacita.

Vladimir

Pokud vim, RJ dotáhl několik dvoupatrovych vagonu a část má jít na poslední spojů do Bratislavy – Komarna a nad části vozu se neví kde budu. Třeba je zaradi sem, jako posilove spoje, bylo by to logické.

Zapa

Nezařadí, kvůli napájení. Leda by do toho zasáhl opravdu hodně.

Martin V.

Kolik stojí jeden nový CZE? Předpokládám, že by to byla výměna jedné škatule s elektronikou za druhou, takže pracné by to snad moc nebylo.

Tronda

Vždyť přece furt čteme, že po nástupu konkurence se sníží počet cestujících, protože s tím nikdo nechce jezdit a konkrétně u této linky to bylo podáváno tak, že dominantní cestující jsou dispečeři z CDP, kterým čest zakazuje vlézt do žlutého fuj-fuj vlaku.

Axel

Ví někdo znalejší kolik souprav (loko+5 vagonů) je potřeba denně na R8? Když v článku je, že RGJ denně na R8 poveze 17 spojů?

noerf

Axel: provozních potřebuje sedm souprav, plus provozní rezervu, takže 8 lokomotiv a 40 vagonů.

Axel

Pokud 7 + 1 souprav, tak nemůže stačit těch celkem 18 lehátkových vozů, pokud mají být po třech v jedné soupravě. A nejsem si jistý, které vagóny „Am“ myslel RGJ v dnešním článku, pokud má v počtu 7+1 (dle svých) těchto vagonů používat na R8… v přehledu vagonů na fanwebu jsou Ampz a Amz http://rj.macoslav.cz/

Škoda takhle povrchního článku. Čekal bych že přesně toto (zamyslet se a ptát se) má být úlohou novináře.

Petr

Takže to, co vydávají na komerčních spojích za 2. třídu budou na těch dotovaných vydávat za první ? 😀

Axel

@HonzaLB…. Díky za upřesnění ohledně kterých AM byla řeč…. A pokud jde o tu nejasnost, kdy v 5-vagonovém vlaku mají být ex-lehátkové vagony Bvcmbz + 1xAm(z) + 1xB? lowcost, tak Vám RGJ nějak upřesní tu nejasnost?

Přece informace ve Vašem článku jsou evidentně nekompletní, protože 18 nakoupených ex-lehátkových Bvcmbz nemůže stačit na 7+1 vlakových souprav. Notabene, když část Bvcmbz prý jezdí na jiné lince…. Ledaže by RGJ koupil ještě další vagony Bvcmbz k těm 18 Bvcmbz o kterých Váš web psal.

Axel

@HonzaLB… Aha, a teďka po aktualizaci chápu článek správně?: V článku RGJ 5-ti vagonový vlak, z toho 2 velkoprostorové a 2 kupé (plus možná další kupé je myšlen Am(z)). Tj. skladba vlaků bude:
1xAm(z)
2xB? lowcost
a 2x ex-lehátkové Bvcmbz? Takhle jste to myslel?

P.S. Ty Modusy o kterých jste psal 7. března 2019, tak nebudou na R8? z březnového článku: „Dopravce zatím tají, na které trasy je chce nasadit, jako nejpravděpodobnější se jeví spojení z Brna do Bohumína, kde má od prosince jezdit.“

Axel

Díky. A ještě poslední reakce (to až k dalšímu článku až o5 budete psát o R8). Zajímá mě forma občerstvení na R8 v RGJ. Např. něco jako automaty na balené pití a něco na okus viz např. jako v Interpanterech? A bude těch automatů více než jeden ve vlaku (tak aby člověk nemusel procházet přes spoustu vagonů)? Mějte se.

OndraS

Mělo by tam být pro 2. tř. nějaké výdejní okénko u kterého si lidé budou moci koupit občerstvení. V 1 tř. na místo. Všude zároveň prodej z vozíku.

Axel

Aha, takže bude i něco teplého – kafe, čaj (v zimě pro zahřátí)? Nebo myslíte něco jako „lidský automat“ – tj. vše na prodej bude zabalené? Ohledně vozíku s občerstvením, to mi nepřijde jako dobrý nápad, protože vypadá to, že ve všech 3-ech typech vagonů na R8 chybí úložné prostory mezi sedačkami (tj. něco jako, že mezi sedačkami je půl metrová mezera ve které je „regál“ se 2-mi policemi na zavazadla. Takže předpokládám, že ulička ve vagónech na R8 bude klasicky ucpaná zavazadly, které jsou buď moc těžká nebo objemná na uložení nahoru na police nad hlavami anebo zavazadly, které… Číst vice »

Kolcok

Mně to vychází na 8

Jirka

Pokud ráno vyjede v 5:02 z Brna tak dojede do Bohumína v 7:32. Zpět pojede v 8:28 a dojede zpět do Brna v 11:14. Na další trasu může vyjet už v 11:44. Mezi těmito časy vyjela z Brna souprava v 6:02,6:44,7:44.8:44,9:44,10:44(6 kusů) a to dává s naší soupravou sedm. V základu teda potřebuje sedm na trasu a alespoň jednu navíc.

Jiří

Upřímně neznám vůz Am, ale předpokládám že byla myšlena řada Amz ex Am SBB. Nejsem si jist ale jestli to bude lepší než druhá třída, ty vozy by potřebovaly taky nějakou tu malou opravu, a také snad tam nedaj úplně všechny vozy dané řady, aby taky něco na Praha-Ostrava-Košice zbylo, přeci jen je to lepší než Bmz a přednostně bych jim tam poslal Bwmz 😏

Manitou

Trošku škoda těchto vozů na tento účel.
S ohledem na trasu Vyškov – Bohumín bych nasadil ty největší vraky z kopřiv, co bych vyhrabal.
Kdo tudy, alespoň příležitostně, cestuje, ví proč.

Radúz Dostal

Proč?

nono

romanos grandos

Arnošt

Opravdu bude kapacita stačit, když dnes tam jezdí šestivozové soupravy, a vlaky bývají dost plné. A hlavně nasazením novějších vozů a reklamní kampaní Regiojetu lze očekávat poměrně značný nárůst počtu cestujících.

Hezky česky

Nebývaly a nebývají příliš plné, nebyla až na pár špičkových časů nutná místenka..

Axel

Co třebas že RGJ začne posílat na linku R8 i tyhle https://zdopravy.cz/regiojet-privezl-dalsi-vozy-z-belgie-budou-z-nich-univerzalni-vagony-29205/ ? Fotky interieru by měly být zde https://fr.wikipedia.org/wiki/Voiture_I6.

železničář

ty jsou zatím daleká budoucnost, stojí v K.Hoře, vnitřek vybraný , jen stěny jsou pořád na místě, a jinak se za tu dobu nic jinýho nezměnilo

Axel

@železničář… tím depem v KH myslíte depo v Malíně https://prazdnedomy.cz/domy/objekty/detail/2243-zeleznicni-depo-malin, které zkouší zprovoznit rodina Paroubkových a spol? A fakt mluvíte o těch bazarových dovezených letos? Nebo myslíte ty bazarové, které koupil už dřív: https://www.zelpage.cz/zpravy/9491

Marťas

Přijde mi trochu škoda zničit lehátkové vozy, aby z nich udělal sedačkové. A zajímalo by mě, co to jsou ty internetové stránky s informacemi pro cestující – znamená to, že jízdenky přes ně koupit nepůjdou, stejně jako pro linku do Komárna?

Jerry

Takže tam budou jezdit kratší soupravy ,to cestující ocení hlavně v pátek a neděli.

Jiří 2

Soupravy řazené z vozů klasické stavby mají jednu obrovskou výhodu: dají se k nim přidávat posilové vozy. RegioJet je přidáváním podílových vozů do souprav v závislosti na prodeji jízdenek znám – v závislosti na množství prodaných jízdenek uvolňuje rezervační systém do prodeje další vozy (samozřejmě do určitého maximálního limitu). Pochybuji, že by tomu tady bylo jinak – smlouva je postavena tak, že tržby z jízdného jsou rizikem dopravce a je tedy v jeho vlastním zájmu, aby přepravil cestujících co nejvíce. Byť začátky zřejmě budou krušné, ale to jako u všeho.

Arnošt

Tahle Vaše teorie ale platí především u povinně místenkových vlaků, ale to tyto spoje nebudou. Ve vlacích budou platit traťové jízdenky, IDS, od dalšího roku národní tarif, atd. A u těchto jízdenek nelze dopředu zjistit kolik lidí pojede a posílit jednorázově spoje.

Jirka

To je sice fajn, ale sežene v pátek třeba 5-10 posilových vozů v Brně?

Radim Cenek

Smlouva s MD mu nařizuje posílit páteční odjezdy z Brna mezi 11.02 a 17.02 (včetně) celkem o 660 sedadel. Takže sežene, protože musí.

Kubrt

Předpokládám, že (minimální) kapacita soupravy je dána smlouvou mezi MD ČR a dopravcem.

Arnošt

To je, ale špatné jméno to udělá dopravci. Běžný cestující nemá o nějakých smlouvách mezi dopravci a MD ponětí.

MRC

Není teda potom škoda těch samolepek? 🙂

Arnošt

Upřímně, je.

Kubrt

RJ je, co se tyka budování vlastni značky, zdaleka nejúspěšnější český dopravce, tudíž si myslím, že i tady se bude snažit jezdit tak, aby si tu značku nepoškodil.

Arnošt

Na to přesně narážím. Když někdo mluví o Regiojetu, tak nejvíc chválí to, že vždy sedí, nikdo nad ním nestojí atd., to vše se děje u těch zlých ČD, které toto neumí zajistit. Ale nyní regiojet vstupuje na trh nepovinně místenkových vlaků a pokud nasadí pouze takto krátké spoje (byť přesně dle smlouvy s MD), tak tahle reputace půjde rychle do kytek. A hlavně mi přijde, že nikdo nepočítá s nárůstem cestujících, který prostě bude, protože „boom Regiojet“.

Petr

V životě jsem neslyšel někoho chválit RJ proto, že vždycky sedí….Vždycky je to chvála na kávu zdarma a levný zákusek 🙂 … Což už tady dost možná taky nebude, pochybuju, že se tím narvaným vlakem bude někdo prodírat s občerstvením…

Dáda

Chválím RJ za to že vždacky sedím a že mají velký dětský kupé.

Filip

Podívejte se jak, dá se říci operativně, řešili Komárno… myslim že se bát nemusíme.

petr

Myslím, že to byla snaha se předvést.. Jinak by to asi nikdo před koncem smlouvy neřešil. Ekonomicky..

Kubrt

Podnikatel, který tu smlouvu chce obhájit, zní mnohem lépe než „chce se předvést“.

Tronda

Ale to zase nezní správně podle modrogumního slovníku.

Filip

Ekonomicky to dává smysl, ministerstvo chce větši kapacitu, prakticky ji zaplatí a firmě zůstanou vagony 😉

Martin V.

Jančura se rád předvádí, proč by se podle vás nepředváděl na Bohumínech? Netvrdím, že mu to půjde hned a bez problémů, ale myslím, že zase bude chtít ukázat jaký je borec. Zrovna dneska jsem s ním jel a byl jsem spokojen. A do budoucna bude ve hře ještě mnohem víc.

Samo

Na zaklade Komarna by som sa teda rozhodne bal.

Veronika

Spousty lidí odsuzuje CD za to, že lidi stojí v uličce a vlaky jsou přeplněné. Kdyby CD zavedly ryze místenkové vozy, tak by stojící lidé se nedostali dom. Více vlaků z Prahy do Olomouce těžko navýšíte. Jsem ráda i za tuto možnost jet vlakem stojící, když budu spěchat na vlak a nestihnu vyřídit jízdenku. A taky, když soukromníci budou vyprodaní, tak stále se dostanu vlakem ČD. Do Regiojetu, Leoexpresu by mě bez jízdenky s místenkou ani nepustili. Zkrátka lidi se dostanou dom a to je velké plus CD.

Dalibor

je zto jeden z přístupů, nicméně já teda vždy preferuju jízdu s místenkou. Myslím, že řešení by bylo mít ve vlaku povinně místenkový vozy a pak vozy „kdo dřív přijde“. Bylo by to řešení pro oba „tábory“ Ono z hlediska nákladů jet s 5 nebo 6 vozy není až tak velký rozdíl (teda kromě cena toho vozu)