Dopravci Železnice

RegioJet ukázal, čím bude jezdit mezi Brnem a Bohumínem

Vizualizace kupé 2. třídy se sedadly Borcad pro linku RegioJetu R8 Brno - Bohumín. Foto: RegioJet
Vizualizace kupé 2. třídy se sedadly Borcad pro linku RegioJetu R8 Brno - Bohumín. Foto: RegioJet

Společnost RegioJet představila budoucí podobu vlaků a detailnější informace o jejich řazení pro rychlíky linky R8 mezi Brnem a Bohumínem, kde bude jezdit od prosincové změny jízdního řádu dalších osm let. Základem budou bývalé lehátkové vozy zakoupené od Deutsche Bahn, které aktuálně procházejí velkou přestavbou. Firma má podle svých slov už zajištěny všechny strojvedoucí a finišuje s náborem palubního personálu.

Zatímco v případě hnacích vozidel bylo delší dobu jasné, že firma použije pronajaté lokomotivy Siemens Vectron (později je nahradí Bombardier TRAXX MS3) složení osobních vozů bylo dlouho tajemstvím a jen se o něm spekulovalo.

RegioJet počítá s pětivozovými soupravami, kde budou základem dříve lehátkové vozy řady Bvcmbz, které koupil letos od Deutsche Bahn.  Jde o klimatizované vozy pro rychlost až 200 km/h. Zatímco část posílila provoz na lince Praha – Košice, většina zamířila na úpravy pro provoz na rychlíkové lince. Celkem potřebuje na oběh 7 souprav a jednu záložní.

Vozy pořízené od DB aktuálně procházejí přestavbou interiérů. „Cestujícím nabídnou ve druhé třídě 8 šestimístných kupé s novými sedačkami od výrobce Borcad, 1 kupé a toaletu speciálně určené pro využití cestujícími na invalidním vozíku a dále kuchyňku pro přípravu občerstvení. Vozy budou vybaveny sklápěcí plošinou pro nástup vozíčkářů ve stanicích s normovanou výškou peronu 550 mm,“ upřesnil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. V ostatních stanicích bude nástup uskutečněn stejně jako doposud prostřednictvím pronájmu nástupní plošiny od ČD.

Vizualizace kupé 2. třídy se sedadly Borcad pro linku RegioJetu R8 Brno - Bohumín. Foto: RegioJet
Vizualizace kupé 2. třídy se sedadly Borcad pro linku RegioJetu R8 Brno – Bohumín. Foto: RegioJet

Pětivozové soupravy budou řazeny z plně klimatizovaných vozů určených pro mezinárodní dálkové vlaky s jedním vozem první třídy a čtyřmi vozy druhé třídy. Vůz první třídy bude oddílový vůz řady Am (označení také Amz, jezdí ve třídě Standard, jde o vozy po SBB), který jezdí nyní na komerčních spojích RegioJetu, velkoprostorový bude vůz řady Bp, v kterém dnes nabízí RegioJet svoji třídu Lowcost. „Na komerčních spojích jejich kapacitu nahradíme jinými vozy,“ dodal Ondrůj. Dva vozy 2. třídy by měly být velkoprostorové, dva oddílové.

V soupravách bude k dispozici zvláštní prostor pro přepravu dětských kočárků, 13 jízdních kol a kupé pro matky s dětmi. Cestující budou mít k dispozici bezplatné připojení k internetu a zástrčky s 230 V. „Počítáme s tím, že do budoucna se bude složení souprav dále upravovat. Aktuálně se jedná o první fázi podoby souprav, jejichž nasazení bylo možné zajistit v krátkém časovém rozmezí mezi podpisem smlouvy a datem zahájení provozu,“ dodal Ondrůj.

Denně nabídne RegioJet 17 spojů v každém směru v hodinovém intervalu od 5 do 21 hodin. Ministerstvo dopravy se rozhodlo rozsah provozu na této trase od příštího jízdního řádu mírně navýšit. Vlaky budou začínat a končit ve stanicí Brno-Královo Pole, pokračují přes Brno hlavní nádraží, Vyškov na Moravě, Nezamyslice (zde zastaví jen 2 páry vlaků po dohodě s Olomouckým krajem s přípojnými vlaky ve směru Prostějov hl. n.), Kojetín, Přerov, Hranice na Moravě, Suchdol nad Odrou, Studénka, Ostrava-Svinov, Ostrava hlavní nádraží a Bohumín.

S výjimkou Brna-Králova Pole a Nezamyslic budou ve stanicích prodejní místa RegioJet, prostory již má zajištěné, probíhají jejich úpravy. Dopravce počítá se spuštěním první fáze prodeje jízdenek na vlaky na lince R8 po 15. listopadu 2019. K tomuto datu počítá také se zprovozněním zvláštních internetových stránek s informacemi pro cestující a se startem informační kampaně o službách a provozu na lince R8.

Pro RegioJet půjde o první spoje v Česku, které bude provozovat na objednávku ministerstva dopravy a celkově o první spoje RegioJet v kategorii rychlík. Spoje nebudou povinně místenkové, v nabídce budou traťové jízdenky na pravidelné dojíždění. Ve vlacích budou uznávány také jízdenky všech integrovaných dopravních systémů, jejichž kraji (Jihomoravský, Olomoucký a Moravskoslezský) vlaky linky R8 projíždějí. Poprvé RegioJet umožní ve vlaku i přepravu psů.

RegioJet získal provoz na lince v takzvaném tržním rozstřelu, kdy nabídl nižší cenu než České dráhy. Podle smluv bude stát RegioJetu za provoz linky R8 mezi Brnem a Bohumínem platit 251,7 milionu korun ročně bez inflačního navýšení, cena za kilometr je 119,88 Kč.

RegioJet uvedl, že má již podepsány pracovní smlouvy se všemi strojvedoucími, které na tuto trasu potřebuje. „Zajištěn je také personál pro technickou údržbu vlaků v obratových stanicích, která bude probíhat v Bohumíně a v Brně – Králově Poli,“ dodal Ondrůj. Běží ještě nábor palubního personálu a pokladních.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Glutexo
Host
Glutexo

Takže budeme jezdit přes Valašské Meziříčí, nebo FlixBusem. To už mě asi v kanceláři moc často neuviděj. Sbohem, Brno.

Jiřík
Host
Jiřík

Tak poděkujme zdejším šotoušům a milovníkům koženek a starých ojetin za vyčerpávající rozbor situace. Jistě to SOUKROMÉHO a ÚSPĚŠNÉHO dopravce jakým je RegioJet donutí k zamyšlení. Jenom bych podotknul, že v Evropě běžně tyto trasy jezdí R-bahny. Tady kdyby někdo nasadil Flirt jako v Nizozemsku nebo Cityjet jako v Rakousku tak by šotouši inťouši udělali 2000 příspěvků a doma na protest vyvěsili z balkonu trencle na půl žerdi.

jan
Host
jan

Cityjet je ale přece rakouských státních drah bez soutěže.. Nějak nezapadá ne.. ..Politika se dá dělat různě..

jan
Host
jan

A ano, kdybychom jako Polácí nakoupili flirty z Eurodotací na ČD.. Mohli jsme jezdit flirty.. Bez navýšení jízdného a dotací státních.

aldik
Host
aldik

Když zavádí Regiojet samooobslužný servis v autobusech (kde je to ale nebezpečné se za jízdy pohybovat, navíc se to snad ani nesmí), proč nepořídí bistro vozy (dělené s první třídou, nebo prostorem pro kole, vozíčkáře..) i tady? 😉 Lidi jsou sice čím dál rozmazlenější a nejradši by měli vše až pod nos, ale to je jejich problém 😀

ghj
Host
ghj

preji regiojetu uspech. kvuli cestujicim a take proto, ze by to byla motivace pro cd. jezdim s cd do prace po neelektrifikovane trati vlakem (myslim, ze je to vuz 854, trat 244). Je to ostuda CD a jihomor. kraje – vazne si rikam, jak je mozne, ze za takovou sluzbu platim stejne penize, jako lidi co jezdi regiopanterama.

Axel
Host
Axel

Jak moc/málo je vlak využitý? Je otázka když by jakonáhradou přišla Regionova jestli by se zaplatila část pořizovací ceny (odpisy) Regionovy. Ohledně 854 souhlasím (zejména v nemodernizované verzi) že to nemá cenu… ale opakuji: klíčové je, aby jezdilo dost lidí, protože leckdy jezdí osobní vlaky tak málo vytížené, že v pohodě stačil autobus. Schválně si najděte kolik moc peněz chtěli ČD za Regionovy (a pár 854 a 460) ve Zlínském kraji = ČD byly tak drahé, že je porazila Arriva s vlaky mladšího data výroby.

ghj
Host
ghj

je to typicky primestsky vlak – zaplneny rano do brna a odpoledne z brna. opacny smer je vyuzity jiste jen malo.

Axel
Host
Axel

Pro porovnání si najděte ceny ČD za kombinaci Regionovy a 854/954 a kolik za tu samou trať chtěl Arriva …. Např. linky v tzv. „soubor B“ a nezapomeňte si spočítat jak se měnil počet vlaků, které ČD a Arriva nabízel ( ve standardu služeb „lowcost“ nabízely ČD že nasadí 25 vlaků a ve „standardu“ nabízely ČD 23 vlaků). Taky se můžete mrknout na soubor A, kde naopak byly ČD levnější než Arriva, ale to z důvodu, že na lince A (Vizovice-Zlín-Otrokovice) šlo smlouvu tuším na 3 roky (ovšem jezdící dosti často, protože jde o obsluhuje 100+ obyvatel bydlících přímo v… Číst vice »

Cyklista
Host
Cyklista

ghj ale nezajímají odpisy, pořizovací cena, vytížení, ani ne to, kolik platí kraj, nebo MD…. Je smutný z toho, že on jako cestující, musí platit stejně za jízdu vozy „v historizujícím nátěru“, jako jiný cestující v moderním voze. Bohužel ale toho se nezbavíme. Konkurence se rozjíždí pomalu a nic nenutí ČD k výraznější modernizaci.

Elb
Host
Elb

To že cestující „platí“ stejnou cenu, neznamená, že tomu tak skutečně je vzhledem k rozdílným úhradám za kilometr z veřejných peněz, případně kolik cestujících se podílí svými jízdenkami na rentabilitě.

ghj
Host
ghj

pro me je dulezita uzivatelska cena, ta je stejna a nekoresponduje s kvalitou sluzby. proto jsem psal, ze je to ostuda i jimor. kraje.

Elb
Host
Elb

Taky bych chtěl život, kde mi bude jedno, jakou dardu za svůj život odvedu na daních a to vlastně úplně k ničemu..

Cyklista
Host
Cyklista

Nechápu souvislost s ghj =)

ghj píše, že když si u Tesca kupuje rohlík za 1,90 Kč v Brně, Břeclavi, nebo Kolíně, tak ho vůbec nezajímá, za kolik ho Tesco a u koho koupí, ale to aby byl stehně chutný a vážil všude 43g

Elb
Host
Elb

Souvislost je v tom, že to co je lepší jinde ve skutečnosti stojí více, ne stejně, jen to není napsáno na jízdence, ale jde to tam z daní, což na tom pořád nic nemění..

Samuel Novák
Host
Samuel Novák

Hezká vyzualyzace. To je práce ulízečky na noční vrátnici. Výsledek vypadá, jako káznice pro zlobivé stevardy. Svázat, připoutat a za trest cestu Brno – Bohumín. Ti největší kverulanti budou sedět u okénka.

zesp
Host
zesp

Tak konečně dojde k radikálnímu zvýšení kmfortu na této lince a jejím posunu z poloviny 20. do 21. století… Akorát je smutné, že to musí udělat až soukromník, zatímco ČD ji provozovaly řadu let a měly tak spoustu času s ní něco udělat… A jak je tu kritizován třeba ten lowcost vůz Regiojetu – jak moc by se zvedla úroveň rychlíků ČD, kdyby tam takové vozy měli…. A vůbec, jak vlastně vůbec můžou modří vědět, že je ten vůz nepohodlný??? Vždyť tím nikdo z nich nejel, protože tam nelplatí jejich průkaz všech průkazů a jiným, než modrým vlakem by přeci… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Liška hroznů také neochutnala, přesto došla k závěru, že jsou kyselé. Jak on se to jmenoval, Ezop?

aldik
Host
aldik

Ty rychlíky zase nejsou tak špatné jak tvrdíte 😀 Hlavně ty vozy s dvojitými kupé mi budou chybět 🙁 Kdo ví kam je pošlou.

IGCT
Host
IGCT

Snad je pošlou do šrotu

David
Host
David

Na té vizualizaci se mi líbí, že kupé bude od chodbičky oddělené neprůhlednou dřevěnou stěnou (snad překližka, možná buk masiv). Takže nikdo nebude z chodbičky blbě čumět dovnitř. To mě přijde jako skvělá věc a rozhodně lepší řešení, než mají ČD u reko oddílových vozů , kde je skrz tmavé sklo taky prd vidět.

zesp
Host
zesp

No jo, ale ten, kdo bude sedět u chodbičky, nebude moct přes ni koukat ven….

David
Host
David

Vy taky nepochopíte vtip….

Petr Novotný
Host
Petr Novotný

Tak na to, že je konec října a ukazují jen fotku nějaké vizualizace… docela frajeřina. Nevím, ale nasednout do obrázku neumím a dost pochybuji, že obrázek někoho sveze. I když zapne Wifi….

AAA
Host
AAA

Nevyjede!

David
Host
David

A pokud vyjede, nezajede.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A chudáci režijkáři budou muset přes Olomouc a nebo v Nezamyslicích přestupovat do osobáku směr Přerov. Ještě mohou jet přes Břeclav. Nebo Vlárskou dráhou, na ní je vše ještě správně, vlak tam jede pomalu a dají se stahovat okna.

Petr Novotný
Host
Petr Novotný

To nemáte lepší téma než režijku…

noerf
Host
noerf

Petr Novotný: vagony Am jsou připravené, stejně jako velkoprostorová béčka a na vagonech Bvcmpz se pracuje, takže 3/5 vagónů jsou připraveny, zbytek bude v průběhu listopadu.

J.L.
Host
J.L.

Asi 48 hodin jsem byl bez přístupu k Internetu, ale těch téměř 250 mentálních zvratků v této diskusi mne přesvědčilo, že čtení komentářů na tomto webu je skutečný masochismus.

Dáda
Host
Dáda

Berte to jako mentální cvičení mozku….

J.L.
Host
J.L.

spíš „dementální“

Tomáš
Host
Tomáš

Jen to vlastně nabíledni, Petrákův web je mrtvý, důchodci na vlaky…., už mezi sebe nepouští někoho kdo má jiný názor, na I.dnes chybí hlavní vlakař, takže se to přestěhovalo sem. Ale jsem rád, každé ráno nová zpráva. Bravo, jen tak dál

...
Host
...

Pokud to dobře chápu tak budou nasazeny na tuto trať Low-Cost vozy z linky Praha – Ostrava a tam budou nahrazeny něčím jiným…?

Petr Novotný
Host
Petr Novotný

Od Carga si půjčí uhláky….

Ondřej
Host
Ondřej

Akorát by mě zajímalo, jaké mašiny budou jezdit

Georg
Host
Georg

vidite, k tomu staci spravne interpretovat vizualni symbolicke kanaly (lidove receno umet cist).

Zatímco v případě hnacích vozidel bylo delší dobu jasné, že firma použije pronajaté lokomotivy Siemens Vectron (později je nahradí Bombardier TRAXX MS3) složení osobních vozů bylo dlouho tajemstvím a jen se o něm spekulovalo.

Filip
Host
Filip

Na začátku 4x Vectron od Locotrainu + 4x Vectron od ELL. Poté 8x TRAXX MS3.

Milan
Host
Milan

Dobrý den pan Sůro,

mohu se zeptat na zdroj této informace? Pokud to není tajný zdroj uvnitř RJ.

Díky

Nedbal
Host
Nedbal

A co moje IN 1OO a skupinova vikendova jizdenka o vikendu s rodinou?

AAA
Host
AAA

to se ptejte tam kde jste to koupil 🙂

Dalibor
Host
Dalibor

Dobrý den, mám slevový kupóny do Burger kingu, a v Mc donaldu mi je taky nechou uznat přitom taky dělají hamburgry. Co s tím budeme dělat?

Tronda
Host
Tronda

Takový škandál, jednoznačně je kvůli tomu třeba uspořádat jednání u ministra zemědělství!

kakov
Host
kakov

ale co do toho taháte zemědělství, spíš ministerstvo obchodu 😀

Petr766
Host
Petr766

A co s tím?

Hrackalw
Host
Hrackalw

Ještě že máme Ústavní soud. Doporučuji stížnost přímo tam 😀 .

David
Host
David

Co to je to in 1OO? To je kódové označení „jeden záchod“, nebo jste v roce 2019 ještě neobjevil nulu a píšete jak na Consulu před 40 lety?

MMM
Host
MMM

Už se moc těším na pohodlíčko v podání sedaček Lowcostu, kterej je dobrej tak na sezení do osobáku, a Borcadu, který vyrábí snad ty nejmíň pohodlný sedačky, co jsem kdy zažil v jakékoli verzi.

Jiřík
Host
Jiřík

Ano, zřejmě proto pravidelně vyhrávají právě ergonomií. Bože…..

Elb
Host
Elb

Vyhrát si mohou kde co, i tak InterPantery vyhnaly některé lidi z vlaku, není normální při pořád se zvyšující populaci a životnosti vozidel na železnici 40 let dělat takhle úzká sedadla těžce orientovaná na průměrnou výšku, člověk 193+ se na takových sedadlech rameny opírá pro místo pro krk a nebo ještě líp do hlavových opěrek a musí sedět debilně shrbený. Ještě se mi v dálkovém vlaku nestalo, abych se tak moc těšil, až vystoupím, jako z cestování s tímto, já se snažím žít zdravě a tohle sezení opravdu zdravé není, přitom ty šroty co tam jezdí teď, Bee 272, mají… Číst vice »

Axel
Host
Axel

@Elb, já tak vysoký nejsem, nicméně ze zvědavosti se dovolím dotázat se: Ve kterých sedačkách (vlak/bus/auto) se s Vaší výškou sedí dobře? A jak na krátké vzdálenosti, tak na dlouhé vzdálenosti. A znáte nějaké sedačky ve vlaku, které ve vysoké rychlosti umí tlumit otřesy/kývání se do stran… myslím to, když v rychlosti 100+ km/h se vlak začne se otřásat tak, že v Interpanteru se myší nejsem schopný trefit na ikonku…. neřešme jestli jízdní nepohodlí je vlivem konstrukčně špatného podvozku nebo vlivem zanedbané údržby/obutí nebo vlivem stavu trati (např. na jihu II. koridoru)

Gajda
Host
Gajda

Já jsem ještě nenarazil na lepší sedadlo ve vlaku než Borcad Excellent

Jiřík
Host
Jiřík

Tak si připlať a jezdi první třidou s polohováním. V Interpanterech je stejné sedadlo jako v Pendolinu – 500mm s posuvem 90mm. To je dělané na výšku 190cm. Tlustí mají problém i v letadlech a chce se po nich ať si zaplatí dvě sedadla. Takže normální postup, že se dělá něco tak aby to pasovalo většině. Najdi si křivku průměrné výšky v EU a pochopíš proč se tu vše dělá na 175-183 cm. Jinak smysluplnou diskusi vylučuje tvrzení, že 272 má lepší ergonomii pro páteř. Čistá demagogie, protože tam je řezaný PUR …..

Gajda
Host
Gajda

A proto je kupujou i ty šílenci od OBB a skandálně už pronikly i do Kanady a nejlepší dopravce ve střední Evropě je nacpal do své vlajkové lodě kategorie SC.

Manitou
Host
Manitou

Svět geronta Trondy – strašit na diskusi, i když je venku tak krásně.

Tronda
Host
Tronda

A jéje geront Manitou to dnes přehnal s travičkou.

Manitou
Host
Manitou

Kdepak. 😀
Nejsem senior přemýšlící, kde mu pracující lid zaplatí 75% slevu.
Zaměstnanec nebo podnikatel nemá čas tady permanentně „smrdět“. To mají akorát důchodci, co se nudí. 😆

Tronda
Host
Tronda

Senior také nejsem, naštěstí nejsem ani modrá guma, která jen přemýšlí, kde jí pracující lid zaplatí režijku. A že tady permanentně smrdíte?

Manitou
Host
Manitou

Permanentně tu právě nesmrdím na rozdíl od vás. 😀
Když se podívám na časy vašich příspěvků, tak je jasný, že jste neproduktivní.
Takže geront nebo nezaměstnaný.

Tronda
Host
Tronda

Omyl Velký Manitou, jsem rentiér, takže žiju z výnosů svého majetku a mám tudíž dost času, radovat se z krásných zpráv, jako že ČD přišli o další linku a teď se třeba vzteky a závistí zadavte. 🙂

Manitou
Host
Manitou

Rentiér, co se baví tímto.
Jo, to tomu tady někdo věří. 😆

Hrackalw
Host
Hrackalw

😂😂😂😂😂😂😂

Bivoj
Host
Bivoj

To teda musíte mít hodně smutnej život, když svůj čas bohatého rentiéra trávite tím, že vyhledáváte zprávy, co se zas ČD nepovedlo. a pak se nad tím škodolibě radujete. Anebo kecáte a jen trollíte. a zvedáte p.Sůrovi návštěvnost.

Tronda
Host
Tronda

Tak s trollením a blbými otázkami začal jistý Manitou, který nemůže rozdejchat, že jsem v jiné diskuzi napsal, že placení cestování z našich daní si spíše zaslouží důchodci s průměrným důchodem 14 tis., než režijkáří, kteří veřejně odmítají nabízený plat 50 tis. jako nízký a tudíž někdo, kdo bere více než 50.tis měsíčně si může své cestování zaplatit sám a nepotřebuje na to žádné státní předpisy, vyhlášky, atd. Pak se Manitouovi přesypalo trochu slámy v mozku a vydedukoval, že musí být příjemcem té slevy, i když je vedle jak ta jedle. No a na konec na blbou otázku, blbá odpověď.

Manitou
Host
Manitou

Jedinej, kdo nemůže zde něco rozdejchat je jistý Tronda, co nosem permanentně leští jakekoliv zařízení umožňující připojení k internetu, aby mohl obohatit diskusi na tomto serveru.
Tudíž dědulo pozor na cévku. 😉

sledovatel webu
Host
sledovatel webu

No, že by jen jedinej, to bych tak zrovna neviděl, protože aktivně cíleně prudících hlupáků je tady o pár víc. A dokud na jejich chorobné výlevy bude aspoň někdo reagovat, tak to pro ně bude jako živá voda.

Jan
Host
Jan

Z jakeho pera jste vyhulil tech 50000?

Hrackalw
Host
Hrackalw

Tak se již konečně pane Tronda pochlubte co a kde děláte 🙂 . My modrý gumy se za to nestydime na rozdíl od vás 🙂 .

Zlínka
Host
Zlínka

Ani jedno možná nejste ale b.. T… J… P……

Rapik
Host
Rapik

Už se těším, až pojedou Baníkovci na zápas do Brna a opačně. Co z těch super vozů vznikne…😀

BoH
Host
BoH

Tento zápas ještě nějakou delší dobu rozhodně nehrozí 🙂

-TR-
Host
-TR-

Za tímto účelem se obvykle vypravují zvláštní vlaky. Nevidím problém, aby ČD vypravily zvláštní vlak a nasadily na něj vozy v nejhorším stavu. Kluby a fanoušci ty vlaky běžně platí.

Železničář z venkova
Host
Železničář z venkova

Co by ČD dělali na lince, kterou vyhrál Žluťak?
To by se vám líbilo co, aby si od vydlabaných fans nechali vlaky ničit Dráhy.
Jen ať si je pěkně odveze Jančura, když o tu linku tolik stál…

xyz
Host
xyz

„Co by ČD dělali na lince, kterou vyhrál Žluťak?“
To samé co např. ČD dělají na Silvestra okolo Volar či např. nedávno v rámci blížícího se kulatého výročí tzv. pádu železné opony – tedy jednorázově vypraví zvláštní vlak (resp. nebyly by ani na oné „lince“, pouze na oné trati).

Jirka
Host
Jirka

Oni na žádné lince nepojedou. Pojedou pouze stejným směrem jako rychlíková linka. Bude to vlak na komerční riziko ČD.

Tvarda
Host
Tvarda

=D komerční riziko, které zaplatí daňový poplatník =D

dopravák
Host
dopravák

Na komerční riziko ne: klidně to mohou být neveřejné vlaky objednané klubem u jím zvoleného dopravce (a jemu také objednatelem zaplacené) pro objednatelem pozvané cestující, takže tam žádné komerční riziko není (a i předpokládané škody lze zahrnout do ceny nebo dohodnout předem úhradu jejich skutečné výše). Na komerční riziko by to mohl být jen veřejný posilový vlak, a ten by asi musel opravdu zajistit jedině kmenový dopravce.

TPal.
Host
TPal.

Až na to, že Zbrojovka hraje druhou ligu. 😀

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak třeba Flintě fandí o sto šest a věří tomu, že už na jaře bude jasný postup 😀

Zlínka
Host
Zlínka

A pohár Čmfs znáte?

Dáda
Host
Dáda

on Baník hodlá sestoupit?

Andros Baman
Host
Andros Baman

Proc nasazujou na linku pro bodry Moravaky a kypry Moravacky sedadla pro anorekticky mi hlava nebere. To uz se lip vyvalim v nerepasovany kozence.

Elb
Host
Elb

S vozy z 50.let, kterým bude 70 let, to jsme opravdu nikdo čekat nemohli.

Miloň
Host
Miloň

Má takovouhle šaškárnu česká železnice zapotřebí, když tu máme vlastního státní dopravce a zrovna na této lince jezdily poměrně slušné vozy? Ta sedadla Borcad Genio budou rozhodně pohodlím minimálně o třídu níže než Bee272/273 z roku 95… 🙁

BoH
Host
BoH

Promiňte, ale toto je blbost. Ty vozy do šrotu nemíří, ale nahradí na jiných linkách šroty zvané „B“. A na tom se snad všichni shodnou, že je jen dobře.

Mirek
Host
Mirek

Ne neshodneme. Sedacky Borcad jsou nejhorsi co jsem snad po cestach Evropou potkal. Becko je z tohodle pohledu mnohem lepsi. Navic kdyz je prazdneji, muze si clovek udelat pohodli a v tech nejprazdnejsich spojich dokonce ma lehatko. To ale nemuze clovek co ma mindrak z vozu B pripadne A vubec pochopit. Tak hlavne ze tam bude klíma a wifi at muzou decka brouzdat po netu. Ja budu jezdit do Brna autem.

BoH
Host
BoH

Máte pravdu, normální člověk, který nechce jezdit v rozvrzaným voze s pískajícími světly, zapichujícími se sedačkami do zadku, hnusným a smradlavým záchodem, bez klimatizace, bez zásuvek, bez ničeho a zároveň ten, kdo respektuje, že se nejedná o lehátkový vůz, tak to pochopit nedokáže. Vy retrolidé skutečně můžete začít jezdit autem (ale nalijme si čistého vína, tady nejde o to, že bude jezdit relativně moderní vůz, ale že tam nebudou platit režijky), ale většina lidí bude zajisté jiného názoru 🙂

Hrackalw
Host
Hrackalw

Budou platit to je již zařízené 😀 .

BoH
Host
BoH

Jasný, vlak RJ bude přepravovat zdarma zaměstnance ČD a SŽDC + jejich rodinné příslušníky. Pokud by to tak mělo být, žijeme v banánové republice 🙂

Hrackalw
Host
Hrackalw

Jenže on to není vlak RJ ale MD který si je platí. Taková je logika mnohých co se týká krajů. Takže MD bude rozhodovat jaké jízdenky budou platit 🙂 .

Tronda
Host
Tronda

Nikoliv milý Hrackalwe, tato smlouva je uzavřena v netto režimu, tržby jsou rizikem dopravce a proto dopravce rozhoduje, jaké jízdenky budou platit.

BoH
Host
BoH

Nejsem si jistý, v jakém je tato smlouva režimu. Pokud jde zisk MD, tak OK, pak je to pouze vysoce nemorální, že jedna skupina cizích zaměstnanců se bude vozit zadarmo, zatímco jiná (zaměstnanci RJ) nikoliv. Pak je to pouze ostuda státu. Pokud jde ale zisk RJ, pak pokud MD tuto ztrátu nějak nevykompenzuje, pak se jedná přímo o podvod, protože s ničím takovým se ve výběrovém řízení nepočítalo.

xyz
Host
xyz

„Budou platit to je již zařízené 😀 “
Budou na oplátku platit i režijní jízdenky zaměstnanců Regiojetu (přinejmenším těch, kteří budou zajišťovat provoz na této lince v závazku veřejné služby) v rychlíkových spojích dopravce ČD, a. s.?

Děkuji za odpověď.

Hrackalw
Host
Hrackalw

To byl samozřejmě vtip. Ale stát se může cokoli. Zítra má být jednání nás MD ohledně JMK. Ale já myslím že zavedení jednotného státního tarifu se toto vyřeší.

Mirek
Host
Mirek

To je ale pouze o údržbě. Troufnu si tvrdit že většina béček je OK a jen menší část nevyhovuje. Prostě je to o lidech, tak jako ostatně vždy.

Georg
Host
Georg

lavice pro 4 lidi jsou ok? ten silenej nastup je ok?
to mozna tak pro 30. leta, ze kterych becka koncepcne cerpaji…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jakože stačí nechodit na záchod, aby na pražcích u peronu nerostly podpapíráky? Jo, ve stanici nelze… jenže zastávkou Šlapanice rychlík projíždí.

Tronda
Host
Tronda

Opravdu jsou sedačky z pendolina to nejhorší co jste po cestách Evropou potkal? Bacha na to, víte jaký dopravce má pendolino jako svoji vlajkovou loď.

Brkoslav
Host
Brkoslav

Vážený pane TRONDO, di jste PENDOLINEM MNOHAKRAT NEJEL, PROTOZETAKOVOU PTÁKOVINY, ZE V PENDOLINU JSOU NEJHORSI SEDADADLA MUZE NAPSAT JEN ŽLUTÁ GUMA, JAKOU VY JSTE!! Jezdím PENDOLINEM OVE- PILSEN-CHEB, A ZE BYCH VYSTUPOVAL POMACKANY A OTLACENY JSEM NIKDY NEPOCITIL???

Georg
Host
Georg

zasekl se vam brko-lock

Dalibor
Host
Dalibor

Tak TISem jsem jel několikrát a na sedačky mám neutrální názor. Neurazí, ale taky nenadchnou. Takovej slušnej standart. Znám podstatně horší, asle také pohodlnější.

Jesenik
Host
Jesenik

Něco proti sedačkám v pendolinu

Dáda
Host
Dáda

dyk říkám, jsem s ním jel několikrát a na sedačky mám neutrální názor. Neurazí, ale taky nenadchnou. Takovej slušnej standart. Znám podstatně horší, ale také znám pohodlnější.

Jiřík
Host
Jiřík

Tak ty pohodlnější nám vyjmenuj, rád bych si poslechnul které sedadlo je pohodlnější než v podstatě křeslo na pérech s 10 cm pěnou na tom a polohováním.

Tronda
Host
Tronda

Však se také nosné řadě vozů ČD na této R lince přezdívá cirkus Humberto. 😁😁😁

Mirek
Host
Mirek

Jj. Ty Bee272/3 jsou co se tyce ergonomie sezeni asi jedny z nejlepsich vozu co u nas jezdi. Vedou pekne zada, maji hlavove operky z kazde strany, cili clovek muze i pohodlne usnout a navic ma kazdy cestujuci svou loketni operku, coz je rarita, protoze jinak se o ni vetsinou musite s nekym delit, nebo je strasne nepohodlna.

LiborV
Host
LiborV

Souhlasím s tím co píšete, až na to, že hlavové opěrky, které začínají pod lopatkami jsou pro nás vysoké jsou opravdu nepohodlné.

Ondřej
Host
Ondřej

Státní dopravci jsou 2

Dáda
Host
Dáda

Opravdu? já znám 2 národní dopravce… státního žádnýho.

Elb
Host
Elb

Vojenský vlečkový úřad.

David
Host
David

Takže letos České dráhy na této lince nabízí mimo špičku minimálně 330 míst (ve špičce až 550 míst), a Regiojet nabídne 250 míst v základu (kolik bude posilových vozů, se nepíše). Osobně vím, že i občas mimo špičku jezdí dost lidí, takže rád bych věděl, kam je chtějí nacpat?

Hans
Host
Hans

Tento problém vyřešili elegantně už dávno u GW. Prostě se posune odjezd tak aby nenavazovaly pripoje a hotovo. Taky pak nemusím na nic čekat a jedu včas.
Ještě nějaký problém k vyřešení?

-TR-
Host
-TR-

Milý pane, jsou to ČD, kdo pravidelně ujíždí zpožděným vlakům GWTR před nosem. Přinejmenším v Českých Budějovicích.

Hans
Host
Hans

Pravda, mezery to ještě má. Tak posunout i příjezdy tak, aby byly par minut po skupině. A nikdo si ani nevšimne že GW jezdí pozdě pac uz tam nebude vůbec nikdo. Plán splněn, asi zacnu chtít od Grigara odměny za skvělý nápady. 😀

-TR-
Host
-TR-

Vy jste ale pěkný demagog. Jestli takoví šotoušci pracují např. jako dispečeři, tak pak se nelze divit, proč tady máme takový bordel.

Hans
Host
Hans

Ja pracuji na tom, aby to jezdilo včas, neujizdely pripoje a nepreplnovaly se vlaky soukromniku. Docela se nám to daří, ne?
Viz. ty Budějovice. Rano 8103 ještě vloni furt plnej, nestíhal dojet včas a furt něco. Tak jsme se do toho vložili a hele, najednou to šlo, moc lidí v něm uz není a jede pěkně včas. Tak kde máte problém?

Filip
Host
Filip

Posily jsou dány smlouvou, chce to trochu hledat… Kdyby tam jezdily ČD, tak by jezdily se stejnou kapacitou jako RJ. To co si MD objednalo taky dostane…

Elb
Host
Elb

250 míst v základu při pěti vozové kmenové soupravě? No to asi ne. Nejsilnější dny teď počítám jezdí 577 sedaček, takže také ne 550 a jestli dobře počítám, tak teď budou ale nejsilnější dny při 8 osmy vozech ale jen 514 a ještě větší rozdíl v místech ke stání – o jeden vagon méně..

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. Že teda mlátí kozu? Když se vzteky mlátí pes, tak je jedno, že je to koza.

Fira Tonda
Host
Fira Tonda

Sledoval jsem velkohube KECY JANČURY, jak se zvedne úroveň, množství vlaků a kapacita na tomto rameni!!! 1. V NEZAMYSLICICH VLAKY R8 ZASTAVUJI I NYNÍ 2. Kapacita RJ bude o 30 % menší jako doposud ( jedná se hlavně o ranní spoje mezi Vyškovem a Brnem) a pondělí, čtvrtky a pátky budou zajímavé!! 3. A jeden pár spojů navíc!!! Alespoň Jančura bude také vozit vzduch!!! a obsazenost 30 %, Jak rad TVRDÍ, ŽE HO VOZÍ ČD. 4. Všem teoretikům a keckam na tomto portálu pak povím, jak to doopravdy je, používám často tuto linku, OBĚMA SMĚRY zajímalo by mě kolikrát za… Číst vice »

Cyklista
Host
Cyklista

Myslím, že o Jančuru až tak nejde, jde o to, co je ve smlouvě s MD. Pokud MD objednalo takový počet míst, tak bohužel. A věřte mi, že ani ČD by vícevozové soupravy nenasazovaly. To že tam jezdí teď neznamená, že by jezdily i s novou smlouvou.

Elb
Host
Elb

ČD celkem pravidelně nasazovaly více vozů na smlouvu, byli-li po ruce.

Koláčník
Host
Koláčník

A z jakého důvodu objednalo MD méně míst oproti současnosti? Není to náhodou prpto, že vítězný dopravce zkrátka nemá dostatečný počet vozů?

Dushan
Host
Dushan

Sedačky vypadají podle obrázku děsivě, snad bude realita lepší. Ale zatím se zdá, že to bude s minimem polstrování a tvrdé jako např. v regionovách. Opěrky hlavy jako by byly z tvrdého plastu zcela bez potahu. Ale aspoň bude klimatizace a zachovaná kupé – doufám, že i se zachováním individuální regulace osvětlení.

Kubrt
Host
Kubrt

Ty jo, taky chci superschopnost poznat tvrdost sedačky z obrázku. Co pro to mám udělat?

Hans
Host
Hans

Zapojit mozek.

X 1
Host
X 1

Nechat si vyoperovat mozek.

Colt
Host
Colt

Mám nakoukáno dost superhrdinských filmů na to, abych mohl s jistotou tvrdit, že něco typu nechat se trefit letící sedačkou z jednoucího vlaku 🙂

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Borcad Genio, k vyzkoušení třeba v ČD InterPanterech nebo ÖBB Cityjetech. Sice jsou tvrdý, ale aspoň podle mého pozadí a zad relativně pohodlný, při cestách do 2 hodin OK.

D.S.
Host
D.S.

Sedačky vypadají stejné jako v Inter Panterech.

BoH
Host
BoH

Přesně toto jsem teď chtěl také napsat.

Jiřík
Host
Jiřík

Je to stejná sedačka i stejný systém leteckých sedadel – pevnostní látka a na tom pěna

Dushan
Host
Dushan

Mám bohužel stejnou obavu, tvrdé jak prkno, nepříjemné pro sezení delší jak 15 min.

Jiřík
Host
Jiřík

Tak určitě. Je to na pevnostní látce – to znamená letecké sedadlo pro delší lety, ale nedá se na tom sedět 15 minut. Napiš svůj výlev do DB a OBB kde toho jezdí dohromady 250 vlaků ať zpytují svědomí a vymění to za ušáky

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Dal bych vám dvě identické sedačky. A řekl bych vám, že jedna je z vagonu ČD a druhá z RegioJetu. Schválně: Na které by vás bolela hlava a kroutily kolena?

Dushan
Host
Dushan

Jinak v panterech myslím, že nejsou jako podloketní opěrky jen holá prkýnka bez jakéhokoli polstrování.

Jiřík
Host
Jiřík

Tak myslíš blbě, nikdo tvé připomínky nereflektoval a čalouněné područky v InterPanterech se už z provozních důvodů mění za dřevěné. Musíš Důšo kandidovat do vedení ČD a tyto nelogičnosti (v DB POUZE dřevo BTW) napravit

Dushan
Host
Dushan

Při mém svezení to mohlo být jinak, dále se již těmto nepohodlným, hlučným a celkově nepříjemným soupravám pro cestování úspěšně vyhýbám.

Michael
Host
Michael

Z článku vyplývá, že vozy 1. třídy budou vozy ex 1. třídy SBB, které nyní jezdí na komerčních spojích jako kategorie Standard/Relax. To znamená, že na komerčních spojích jsou dosud vedeny jako 2. třída a platí na ně slevy. Tady už budou zase 1. třída. Potřebuje ještě někdo víc? Jeden vůz – různé třídy? Jak je možné, že MD nekoná? Vždyť je to do očí bijící příklad rozkrádání ze slev!

Hrackalw
Host
Hrackalw

MD patří ANO to proti panu Jancurovi nikdy nepůjde.

Tronda
Host
Tronda

A víte, že ČD provozují řadu Áček přeznačených na druhou třídu a inkasují v nich slevy? Tak hlavně padni komu padni a šup běžte to oznámit a pak nám napište, jak jste dopadl.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Milý Trondo ale ČD ty přeznačené vozy nepoužívá zároveň jako jedničky i dvojky podle toho na kterém výkonu a trati jezdí 😀 .

Tronda
Host
Tronda

Ale používá, vozy stejné řady jsou na jednom rameni označované za jedničku a na jiném za dvojku. Nebo dokonce na jednom vlaku, je to jen pár měsíců, co jsem toto viděl na Ex2, první i poslední vůz soupravy stejný, jenom ten poslední označený za dvojku. O pojízdném hnojení kolejí z mezinárodního expresu se tentokrát rozepisovat nemusíš. 🙂

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

V pravidelném řazení?

Milan
Host
Milan

@Tronda: To co jste napsal, je nesmysl. Ze CD ve 2. tride nekde pouziva vozy AM je jejich volba a plus pro cestujiciho. Tady jde o to, ze Regiojet za jizdu v techto vagonech na komercnich spojich uctuje premiove jizdne, tedy stat na jizdnem cestujicim na 65 let + mladym doplaci vic nez ve tride Standard. Coz neni pripad CD.

Petr766
Host
Petr766

Premiove jízdné v Relaxu je většinou stejne jako u ČD…ve dvojce. Tak klid.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Asi to nic protizákonného nebude to je jasné ale to jen díky nedokonalemu deravemu zákonů. RJ v podstatě dělá jen to co udělal pan premiér u Čapiho hnízda. Šikovné vyžívají díry v legislativě. Právně v pořádku ale jinak to je zneužití.

Michael
Host
Michael

Vy jste se moc neobtěžoval můj příspěvek pochopit, že? My se bavíme o stejném vozu, který na různých vlacích podle finanční výhodnosti a vypočítavosti jezdí administrativně jako odlišná třída. A zejména se bavíme o tom, že RJ má několik „druhých tříd“. V jedné máte sedačky z regionálního vlaku tvrdé jako kámen a v relaxu kožené sedačky se servisem na místě. A také se pěkně cenově odlišují. To je ta hlavní pointa! Jestli ČD něco přeznačují, je to pořád ta samá 2. třída a za stejnou cenu. Už to chápete?

Tronda
Host
Tronda

Vy jste se také neobtěžoval číst, to co jsem napsal, nebo je to pro vás nepohodlné. ČD dělají totéž a první třídu přeznačují na druhou, aby v ní mohli kasírovat kompenzace a radím vám tedy, běžte to co nejdřív oznámit, když se vám to nezdá. Tak o druhé třídě o RJ se bavíte (asi na schůzi ROH) špatně, RJ má jednu druhou třídu s několika tarify, je to stejné, jako když ČD mají v jedné druhé třídě svůj tarif a např. tarif PID, které se cenou také značně liší a nejen cenou v případě zakoupení podle Tr10 nabízejí zdarma místenku… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

ČD nezačaly přeznačovat až po zavedení státních slev, ale dělo se tak i před tím, když jiný vůz nebyl k dispozici (A za AB, atd…), zde rozhodně nejde o vypočítavost jako u jiných.

Dominik
Host
Dominik

Jenže druhá třída u ČD je stejná jak v Bmz, tak 810. A tarify PID a ČD jsou dvě rozdílné věci, není to věc jednoho dopravce jako deset různých tarifů u RJ.

Cyklista
Host
Cyklista

A proč mám platit za jízdu vrakem stejně jako za jízdu pohodlným vagónem? Za mne by ČD u některých vozů měly přeznačit na 3. třídu, nebo alespoň 2- a dávat slevu za nepohodlí.

Honza
Host
Honza

Tady jde ale pořád o to jedno a samé. Jednotlivé druhy 2. třídy u Regiojetu se liší nabízenými službami, které cestující dostane (zaplatí si je). Jak je možné, že stát zaplatí i jízdenku (relax), která je stejná jako standard, ale jen se liší tim, jaké občerstvení dostanu v rámci ceny jízdenky? Slevy mají být pro druhou třídu nejnižší aktuální cenu. Proč je mi ale proplacena jízdenka (sleva pro studenty/důchodce), když se relax a standard liší v tom, jestli dostanu zadarmo „koláč/vodu“, nebo ne? Jde přece o levnou přepravu osob z cílové skupiny, bez ohledu na občerstvení. To je ten problém.

Dáda
Host
Dáda

Proč? protože to špatný systém slev (dotací) umožňuje a podnikatelé využívají přesně tak, jak jim to umožňuje.

Tronda
Host
Tronda

Slevy mají být pro druhou třídu nejnižší aktuální cenu. – Tedy v případě ČD v Praze a ve Středních Čechách pouze do výše tarifu PID, který je zde nejlevnější, máte pravdu je to pořád jedno a to samé.

Fira Tonda
Host
Fira Tonda

TONDO – TRONDO, VÁS JE ŠKODA, místo renty zkuste dělat poradce pro dopravu, NA JAKEKOLIV ÚROVNI, JE ŠKODA NEVYUŽÍT!!!! Vašich rozsáhlých znalosti že železniční problematiky hlavně vidíte ty vady u ČD. Jezdím s Leošem, Jančurou i ČD, ALE TOLIK HNOJE CO KYDATE NA ČD, Vrchol Vašich kydu je preznacovani 1 třídy na 2 a inkasovani vyšších kompenzaci!!! To je neuvěřitelné co vypouštite za bláboly, však moc Vám to lidi naštěstí NEZEROU!!! Raději se statečně o své RENTIERSTVI. Doufám, že jste ho nezískal z rozprodaneho majetku ČD???

Paja
Host
Paja

Mimo jiné vám taky uniklo, že RegioJet používá ty „jedničky“ jako 2. třídu (Standard, Relax) odjakživa. Ne od doby co ujko Andrej začal shánět další voliče.

Petr766
Host
Petr766

Nesmysl. ČD to mají podobně. Vozy 2tr jako 1tr

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce