RegioJet vydal první dluhopisy, získanou miliardu chce investovat hlavně do vozidel

Bombardier Traxx ve flotile RegioJetu. Autor: RegioJetBombardier Traxx ve flotile RegioJetu. Autor: RegioJet

Železniční dopravce RegioJet se poprvé vydal pro peníze na dluhopisový trh, když prodal emisi bondů v celkové výši 921 milionů

71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
tommy

Aspoň je to solidní a zisková firma, což se nedá říct o spoustě dalších emitentů! Viz https://www.rizikovedluhopisy.cz/srovnani-emitentu-s-platnym-dluhopisovym-prospektem-bondy-za-miliardy-vydavaji-i-zjevne-rizikove-firmy/ , docela šílené.

Majkl

To hezky sladil s vydáním nových Státních dluhopisů ministerstva financí. Inspirace Andrejem.

Přemek

Už čtu titulky: Podnikatel Jančura přecenil své síly a je pod ochranou věřitelů neschopen splácet závazky své společnosti. A to nehovořím o jeho podvodech, až mu budou předloženy k vyúčtování…

Martin K.

Ať je Jančura pohádkář sebevětší, tak bych jej zase moc nepodceňoval. Na nábřeží o tom vědí své…

Alex

To se nestane, že by Regiojet skončil v insolvenci. Když se ekonomicky nebude dařit, tak opět přijde za vládou KSČSSD/ANO s prosbou o nějakou tu finanční výpomoc,… třebas penzisté začnou jezdit úplně zadarmo a ještě dostanou kafe zdarma. Sice ve státním rozpočtu už došly peníze na čočky do brýlí a je obrovská bitva, aby stát dával dost na pomoc s ošetřováním nemohoucích/ležících. Ale těch pár miliard pro kamarády (jako je Regiojet nebo Nexan a jeho dodavatel Deza) se vždycky najde.

Jiří Kocurek

Plné jízdné 300 Kč, sleva 99 % Celých 297 korun zaplatí stát, když mu dá cestující pouhé 3 koruny. Víte kolik vydělá navíc, když mu přijde na účet 297 + 3 namísto 150 +150 Kč? No víte to?

Axel

DOTAZ NA AUTORA: Dobrý den, pane Šindeláři šlo by článek doplnit i o reálie – jaké vagony a lokomotivy teďka Regiojet vlastní (bez vozidel na operativní leasing/či z půjčovny)? Zdá se to jenom mě nebo schválně má zamlžené obecné informace o počtu vagonů? Ve Zlínském kraji nabízel Regiojet že bude jezdit s dieslovými 628 (16x) a 5xStadler GTW… tyto jednotky jsou ve vlastnictví Regiojetu? Nebo nabídka Regiojetu byla ve stylu, že vlaky koupí/vypůjčí až po získání zakázky od kraje? A taky jde mi o to, jestli za peníze z dluhopisů koupí vagony, které si Regiojet už dlouhodobě ošahal v provozu… Číst vice »

Sacrebleu

Tento brněnský byznysmen i kdyby nakrásně byl nejlepší na světě, tak veřejnou podporou 🤝 oligarchy ANObylolíp, sám sebe posadil na špatnou stranu. 👎

DRABADURA

Co do toho taháte politiku ANO je líp. Tomu brněnskému byznysmenovi nesaháte ani po kotníky.

Tronda

To bude tím, že diskutér Sacreble musí za každou cenu kopat do jakýchkoliv dopravců, kromě jeho milovaných ČD.

Sacrebleu

Ve fňukání rozhodně.

Kylchap

Však se mu oligarcha odměňoval prostřednictvím Ťoka. Po prvním volebním období to Ťoka přestalo bavit a chtěl odejít. Jenže byl přemluven nebo „přemluven“, takže odešel teprve nedávno.

Jiří Kocurek

No škoda jen v tom, že Jančurova firma existuje o nějakých 15 roků déle než ANO. Jaké to je narodit se o 15 roků dřív než máma?

petr

Škoda, že to možná nezpřístupnil i menším rybám. Třeba by měl menší úrok než 6. Tak se na tom napakují banky.

Axel

To záleží, jestli by se našlo dost lidí, kteří by konkrétně Regiojetu půjčili s nízkým úrokem. Já osobně bych byl opatrný aby půjčené peníze z dluhopisů nepotkal stejně špatný osud jako když Regiojet neměl úplně šťastnou ruku při nákupu secondhandových vagonů, které tuším už roky nejsou zprovozněné. Nebo se pletu a už všechny jezdí/jsou zprovozněné a čekají jako funkční v zálohách? Tuším že byly zaparkované v Hranicích.
http://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/regiojet-nakoupil-dalsi-vozy-ve-svycarsku.A160711_002506_eko-doprava_suj
http://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/v-cesku-pribyva-vlakovych-ojetin.A150929_000306_eko-doprava_suj

Jiří Kocurek

Které Hranice máte na mysli? Posledních cca 10 roků jsou tam k vidění odstavené jenom šroty ČD Cargo – tím myslím nákladní vagony určené k likvidaci. Přecijen do vysokých pecí to z většiny republiky nejde jinudy než právě přes Hranice.

Ketchup1970

Na ihned.cz se pan Ondrůj nechal slyšet, že porazili OBB na trase Praha Vídeň, tedy spíše (v podání reklamy na Wien Hbf) na lince Wien-Brünn Prag , aby to nezaniklo ve výročí, kdy se odehrával pietní akt v Resslově ulici u kostela, kde se nikdy nevzdali hrdinové Gabčík a Kubiš. To klůci paraganští netušili, že se bude někdo podbízet Rakušanům takhle.

Zdeněk D.

V první řadě je třeba si uvědomit, že Regiojet vydal dluhopisy v CZK. Srovnávat to např. s emisí dluhopisů ČD není úplně ideální a to z toho důvodu, že tam proběhla emise dluhopisů v EUR. Současné tržní podmínky jsou samozřejmě na úrokových sazbách vázaných na měnu EUR výrazně lepší než úrokové sazby spojené s tuzemskou měnou. Navíc Regiojet není státní podnik a pohybuje se ve vysoce konkurenčním prostředí, což také tlačí na celkovou úrokovou sazbu, tentokrát z hlediska marže banky, která si tuto skutečnost promítne do sazby jako rizikovou přirážku. Na druhou stranu emitovat v měně EUR nemusí být v… Číst vice »

dopravak

Ono je asi ve výsledku skoro jedno, jestli je emise v CZK nebo v EUR. Něco se nakupuje u nás, něco zase v zahraničí, takže dopravci potřebují oboje. Navíc Regiojet není státní podnik a pohybuje se ve vysoce konkurenčním prostředí, což také tlačí na celkovou úrokovou sazbu, tentokrát z hlediska marže banky, která si tuto skutečnost promítne do sazby jako rizikovou přirážku. No a o tomhle přesně mluvím. Menší dopravci mají mnohem složitější a dražší přístup k penězům, než státní dopravce. Naproti tomu mají zase menší náklady na štíhlejší management. Pro ČD jsou levné peníze obrovská výhoda, kterou ale zdaleka… Číst vice »

David Hireš

A co tak si postavit své vlastní depo?

Tronda

Po třetí nám ten s článkem nesouvisející blábol nenapíšete?

Jan Macháček

Hlavně, že vy jste nikdy žádný blábol nenapsal…

David

Tak si ho postav to svoje vlastní depo. HO nebo TT?

Jiří Kocurek

Myslíte, že má aspoň na eNko?

David Hireš

A co tak si postavit vlastní depo pro své vlaky než shánět u jiných dopravců?

modrá guma

Do švestek nevydrží.

Tronda

Ale prd, do léta je po něm! V pátek budou šotoušci bouchat šampáňo.

Ketchup1970

No milí kolego spoludiskutére, mám doma 40 lahví Chamagne premiér cru a jednu Grand Cru, chcete jednu poslat?

noerf

Ketchup1970: Zlatá slivovice. Jinak mi šampaňské z oblasti Chamapgne přijdou poměrně hořká.

Ketchup1970

Tak nevim ktera jste ochutnal ? cote de blanc z Avize Cuis? Le Mesnil sur Oger? Nic lepsiho jsem nepil ( tedy bublinkove) Ale nase bila vina se tam tesili velkemu oceneni , obdaruji je casto moravskymi .

David

Švestka seš ty. A jestli vydržíš záleží na tom, jak moc to budeš ještě hulit.

Martin K.

Chtělo by to znát úroky u těch současných úvěrů u bank a porovnat je s dluhopisy.

Libor

Můžou chtít. Ale dle mých informací bude na Brno-Bohumín pronájem 5 Vectronů z ELL. Nejvíce má management RJ hlavu v pejru z vozů. Krizové scénáře říkají o odstřelu Košic, omezení Havířova a vytvoření produktu Praha-Brno-Bohumín.

David

To dává smysl. Navíc by to bylo nejspíš jenom dočasné řešení. A přímé spojení Prahy s Vyškovem nebo Kojetínem taky fajn.

Okoloidúci

Aby sa mu do jeho súčasných časových polôh do KE niekto nevtrepal, keď ich zruší.

Petr

Jo? On by fakt někdo jezdil z Ostravy do Prahy přes Brno ? 😀

Aktivní železničář

Bude muset. ČD to nepoberou. RJ je největší dopravce na trase Praha-Ostravsko. S vagóny RJ těžce zaspal. Jedna dobrá zpráva z cigánské: První souprava Herkules plus 5 pater by měla být k dispozici za účelem schvalování v srpnu, druhá v září.

Petr

Cd to poberou naprosto v pohodě, na rozdíl od RJ mají k dispozici zálohy a starší vozy. 🙂 A opravdu NIKDO nebude jezdit šestihodinovou cestu do Prahy přes Brno, absolutně NIKDO 🙂

BoH

Pletete se. Minimálně jednoho člověka z této diskuse znám :))

Jiří Máslo

s VRTkou ano 🙂

MRC

S vrt to nebude přes Brno 6 hodin…

Martin V.

A ona bude VRTka už od prosince? To je skvělý!!! Sice jsem asi něco zaspal, ale už se těším. 🙂

aldik

To už tu přece kdysi bylo, ještě jak tu trasu jezdili autobusy jak SA začínalo 😀 Taky jsem to nechápal, ale zákazníky to mělo.. hlavně kvůli ceně 😉

železničář v důchodu

Proč do toho pletete Ostravu, když řeč byla o Vyškovu a Kojetínu ???
I ČD ostatně vozily ještě nedávno přímé rychlíky z Prahy přes Havlíčkův Brod a Brno do Olomouce a Šumperku, jen v Brně lomily čísla – a pokud vím, občas se někdo nachytal, a když průvodčí nepřišel před Kolínem, tak takový cestující snadno jel úplně jinam (a déle a dráž), než původně chtěl …

Jiří Kocurek

Asi se budete hodně divit. Dost často je grafikon postavený tak, že souprava Bohumín – Brno pokračuje ihned dál jako vlak Brno – HalvoBrod – Praha. Já vím, není to pod stejným číslem, takže to není ten samý vlak.
Nicméně vlaky Olomouc – Přerov – Břeclav – Brno jsou taky nesmysl a přesto je ČD provozují, přestože exsituje přímé spojení. To jsou věci v jízdním řádu! Dřívy by se to nestalo a v Břeclavi by se muselo změnit číslo vlaku! 😀

dopravak

Na nízkých úrocích pro ČD je vidět, že ČD nejsou oproti menším dopravcům v zas takové nevýhodě, jak to na první pohled vypadá. Ano, RJ, Leo atd. mají nesporně nižší náklady, ale zase mají mnohem vyšší finanční náklady.

Krásný příklad si mohou ČD vzít od jižních sousedů. OBB poptávají naráz stovky lokomotiv, vagónů a jednotek. VŘ jsou psána tak, aby se přihlásilo co nejvíc účastníků, což umožní nakoupit kvalitní produkty za hodně slušnou cenu.

libor

a v ČR si Český národní Dopravce píše VŘ, tak aby vyhrál jasný subjekt…

BoH

Který ho pak ještě oškube tak, že od něj koupí nejdražší lokomotivy na světě :))

Jan

A beztak to vyhral SIEMENS 🙂

Skinheads & Punks united

No tak ona ani v Česku není politická ochota a asi i ekonomické podmínky, aby se dalo objednat sto lokomotiv naráz..

dopravak

Tak třeba tramvají od správného výrobce jde objednat i 250. Teda vlastně 20 s opcí na 230. Proč kupovat 100 lokomotiv po 100 mega, když to jde postupně po 120 a více :-).

Jan

A ještě ze začátku bez klimatizace aby se to pak muselo doobjednávat. Samozřejmě pouze od toho jediného správného, stejného dodavatele i když není znám jako výrobce klimatizací. A záruční opravy mu nejdou, díly nedodává, takže vozy klidně stojí půl roku a déle po nehodě aniž by se na ně šáhlo a jen maří peníze.

Karel

Čím více investic do vozoveho parku na železnici, tím líp, a je jedno, jestli se jedná o zlutaka, ČD nebo kohokoli jiného. Stav vozů je často dost tristní a tohle je jen krok kupředu, snad.

Petr

On už upustil od těch korunových? 😀

BoH

Tak to je samozřejmě dobře a tleskám. Snad to povede k dalšímu zkvalitnění přepravních podmínek na železnici a především doufám, že ČD toto nenechají bez odezvy (protože RJ stejně u nás nikdy jezdit nebude). Jen příště prosím bez těch samolibých zbytečných keců o tom, jak jsou dobří. Trochu pokory neuškodí 🙂

MartinS.

Mel jste na mysli tyhle kecy u mesic stareho clanku: „Zájem, který o naší emisi byl, také svědčí o tom, že jsou České dráhy ekonomicky stabilní firmou s dobrým ratingovým hodnocením a jasnou strategií obsluhy dluhu do budoucna,“ řekl Radek Dvořák. 😉

BoH

Tak také je to marketingový žblebt, nicméně doporučuji si tyto dva výroky porovnat vedle sebe, ať si každý posoudí, z kterého čiší větší míra povýšenosti a arogance 🙂 „Zájem, který o naší emisi byl, také svědčí o tom, že jsou České dráhy ekonomicky stabilní firmou s dobrým ratingovým hodnocením a jasnou strategií obsluhy dluhu do budoucna,“ „Zájem o emisi dluhopisů dopravce RegioJet vysoce předčil naše očekávání. Ukazuje to, že RegioJet je nejen perspektivním a preferovaným dopravcem v očích zákazníků, ale vykazuje také výrazně pozitivní ekonomické výsledky. Po loňském zisku ve výši 102 milionů korun očekáváme v letošním roce další růst… Číst vice »

Panelák

To jsou úplně stejně nabubřelé žvásty, jen holt fanouškům ČD připadají ty modré jako rajská hudba a povedou o tom rozsáhlou „diskuzi“.

BoH

Pokud jste fanoušek ČD, tak děkuji, ale nemám s Vámi zájem tyto rozsáhlé diskuse vést. Jak jsem napsal, ať si každý udělá obrázek sám. Pokud význam těchto slov nechápete, je mi to líto, přesto se s Vámi musím rozloučit 🙂

On.

4% přirážka nesvědčí o úplné a vysoké důvěře investorů, banky běžně velkým a důvěryhodným firmám půjčují s přirážkou 1,5 až 2%.

Petr

Já se vůbec divím, že do toho Spořka šla 😉

SB.

Česká spořitelna byla emitentem, nikoliv nakupujícím. Tj. ona přivedla dluhopisy na trh, kde si je rozebrali investoři. Osobně si mylsím 4% přirážka nad pribor není na trhu nic nestandardního, zvláště pokud se jedná o firmu jako RJ, která na většinu svého businessu nemá PSO smlouvy a nevlastní rozsáhlý majetek k prodeji.

Pro srovnání bondy DB: https://ir.deutschebahn.com/en/bonds-and-rating/bonds/bonds/
Berte prosím v úvahu, že euribor je mírně záporný -0,3%. Tj. gigantická firma s majetkem jako DB má cca 2% přirážku.

dantex

Česká spořitelna je administrátorem emise, emitentem je RJ.

Gogo

Pecunia non olet

Jiří Kocurek

Totéž můžete říct o SŽDC, že jim peníze od **** nesmrdí.

AAA

Proč by do toho nešla když je jen administrátor?

Tronda

Protože se žlutozlem se nespolupracuje.

Jan Macháček

Konečně vám jednou můžu udělit palec nahoru za pravdivý výrok. Máte ho tam!

Jiří Kocurek

Tak to asi budou muset Ultras změnit banku, ne? Přece nemůžou mít konto v té samé bance, se kterou obchoduje Žlutozlo.
Neměla by se vyhlásit stávka a všichni členové odborů povinně bojkotovat ČS, jinak … ?!

libor

paráda, jen tak dál….