RegioJet vydal první dluhopisy, získanou miliardu chce investovat hlavně do vozidel
Bombardier Traxx ve flotile RegioJetu. Autor: RegioJet
Železniční dopravce RegioJet se poprvé vydal pro peníze na dluhopisový trh, když prodal emisi bondů v celkové výši 921 milionů
Aspoň je to solidní a zisková firma, což se nedá říct o spoustě dalších emitentů! Viz https://www.rizikovedluhopisy.cz/srovnani-emitentu-s-platnym-dluhopisovym-prospektem-bondy-za-miliardy-vydavaji-i-zjevne-rizikove-firmy/ , docela šílené.
To hezky sladil s vydáním nových Státních dluhopisů ministerstva financí. Inspirace Andrejem.
Už čtu titulky: Podnikatel Jančura přecenil své síly a je pod ochranou věřitelů neschopen splácet závazky své společnosti. A to nehovořím o jeho podvodech, až mu budou předloženy k vyúčtování…
Ať je Jančura pohádkář sebevětší, tak bych jej zase moc nepodceňoval. Na nábřeží o tom vědí své…
To se nestane, že by Regiojet skončil v insolvenci. Když se ekonomicky nebude dařit, tak opět přijde za vládou KSČSSD/ANO s prosbou o nějakou tu finanční výpomoc,… třebas penzisté začnou jezdit úplně zadarmo a ještě dostanou kafe zdarma. Sice ve státním rozpočtu už došly peníze na čočky do brýlí a je obrovská bitva, aby stát dával dost na pomoc s ošetřováním nemohoucích/ležících. Ale těch pár miliard pro kamarády (jako je Regiojet nebo Nexan a jeho dodavatel Deza) se vždycky najde.
Plné jízdné 300 Kč, sleva 99 % Celých 297 korun zaplatí stát, když mu dá cestující pouhé 3 koruny. Víte kolik vydělá navíc, když mu přijde na účet 297 + 3 namísto 150 +150 Kč? No víte to?
DOTAZ NA AUTORA: Dobrý den, pane Šindeláři šlo by článek doplnit i o reálie – jaké vagony a lokomotivy teďka Regiojet vlastní (bez vozidel na operativní leasing/či z půjčovny)? Zdá se to jenom mě nebo schválně má zamlžené obecné informace o počtu vagonů? Ve Zlínském kraji nabízel Regiojet že bude jezdit s dieslovými 628 (16x) a 5xStadler GTW… tyto jednotky jsou ve vlastnictví Regiojetu? Nebo nabídka Regiojetu byla ve stylu, že vlaky koupí/vypůjčí až po získání zakázky od kraje? A taky jde mi o to, jestli za peníze z dluhopisů koupí vagony, které si Regiojet už dlouhodobě ošahal v provozu… Číst vice »
Tento brněnský byznysmen i kdyby nakrásně byl nejlepší na světě, tak veřejnou podporou 🤝 oligarchy ANObylolíp, sám sebe posadil na špatnou stranu. 👎
Co do toho taháte politiku ANO je líp. Tomu brněnskému byznysmenovi nesaháte ani po kotníky.
To bude tím, že diskutér Sacreble musí za každou cenu kopat do jakýchkoliv dopravců, kromě jeho milovaných ČD.
Ve fňukání rozhodně.
Však se mu oligarcha odměňoval prostřednictvím Ťoka. Po prvním volebním období to Ťoka přestalo bavit a chtěl odejít. Jenže byl přemluven nebo „přemluven“, takže odešel teprve nedávno.
No škoda jen v tom, že Jančurova firma existuje o nějakých 15 roků déle než ANO. Jaké to je narodit se o 15 roků dřív než máma?
Škoda, že to možná nezpřístupnil i menším rybám. Třeba by měl menší úrok než 6. Tak se na tom napakují banky.
To záleží, jestli by se našlo dost lidí, kteří by konkrétně Regiojetu půjčili s nízkým úrokem. Já osobně bych byl opatrný aby půjčené peníze z dluhopisů nepotkal stejně špatný osud jako když Regiojet neměl úplně šťastnou ruku při nákupu secondhandových vagonů, které tuším už roky nejsou zprovozněné. Nebo se pletu a už všechny jezdí/jsou zprovozněné a čekají jako funkční v zálohách? Tuším že byly zaparkované v Hranicích.
http://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/regiojet-nakoupil-dalsi-vozy-ve-svycarsku.A160711_002506_eko-doprava_suj
http://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/v-cesku-pribyva-vlakovych-ojetin.A150929_000306_eko-doprava_suj
Které Hranice máte na mysli? Posledních cca 10 roků jsou tam k vidění odstavené jenom šroty ČD Cargo – tím myslím nákladní vagony určené k likvidaci. Přecijen do vysokých pecí to z většiny republiky nejde jinudy než právě přes Hranice.
Na ihned.cz se pan Ondrůj nechal slyšet, že porazili OBB na trase Praha Vídeň, tedy spíše (v podání reklamy na Wien Hbf) na lince Wien-Brünn Prag , aby to nezaniklo ve výročí, kdy se odehrával pietní akt v Resslově ulici u kostela, kde se nikdy nevzdali hrdinové Gabčík a Kubiš. To klůci paraganští netušili, že se bude někdo podbízet Rakušanům takhle.
V první řadě je třeba si uvědomit, že Regiojet vydal dluhopisy v CZK. Srovnávat to např. s emisí dluhopisů ČD není úplně ideální a to z toho důvodu, že tam proběhla emise dluhopisů v EUR. Současné tržní podmínky jsou samozřejmě na úrokových sazbách vázaných na měnu EUR výrazně lepší než úrokové sazby spojené s tuzemskou měnou. Navíc Regiojet není státní podnik a pohybuje se ve vysoce konkurenčním prostředí, což také tlačí na celkovou úrokovou sazbu, tentokrát z hlediska marže banky, která si tuto skutečnost promítne do sazby jako rizikovou přirážku. Na druhou stranu emitovat v měně EUR nemusí být v… Číst vice »
Ono je asi ve výsledku skoro jedno, jestli je emise v CZK nebo v EUR. Něco se nakupuje u nás, něco zase v zahraničí, takže dopravci potřebují oboje. Navíc Regiojet není státní podnik a pohybuje se ve vysoce konkurenčním prostředí, což také tlačí na celkovou úrokovou sazbu, tentokrát z hlediska marže banky, která si tuto skutečnost promítne do sazby jako rizikovou přirážku. No a o tomhle přesně mluvím. Menší dopravci mají mnohem složitější a dražší přístup k penězům, než státní dopravce. Naproti tomu mají zase menší náklady na štíhlejší management. Pro ČD jsou levné peníze obrovská výhoda, kterou ale zdaleka… Číst vice »
A co tak si postavit své vlastní depo?
Po třetí nám ten s článkem nesouvisející blábol nenapíšete?
Hlavně, že vy jste nikdy žádný blábol nenapsal…
Tak si ho postav to svoje vlastní depo. HO nebo TT?
Myslíte, že má aspoň na eNko?
A co tak si postavit vlastní depo pro své vlaky než shánět u jiných dopravců?
Do švestek nevydrží.
Ale prd, do léta je po něm! V pátek budou šotoušci bouchat šampáňo.
No milí kolego spoludiskutére, mám doma 40 lahví Chamagne premiér cru a jednu Grand Cru, chcete jednu poslat?
Ketchup1970: Zlatá slivovice. Jinak mi šampaňské z oblasti Chamapgne přijdou poměrně hořká.
Tak nevim ktera jste ochutnal ? cote de blanc z Avize Cuis? Le Mesnil sur Oger? Nic lepsiho jsem nepil ( tedy bublinkove) Ale nase bila vina se tam tesili velkemu oceneni , obdaruji je casto moravskymi .
Švestka seš ty. A jestli vydržíš záleží na tom, jak moc to budeš ještě hulit.
Chtělo by to znát úroky u těch současných úvěrů u bank a porovnat je s dluhopisy.
Můžou chtít. Ale dle mých informací bude na Brno-Bohumín pronájem 5 Vectronů z ELL. Nejvíce má management RJ hlavu v pejru z vozů. Krizové scénáře říkají o odstřelu Košic, omezení Havířova a vytvoření produktu Praha-Brno-Bohumín.
To dává smysl. Navíc by to bylo nejspíš jenom dočasné řešení. A přímé spojení Prahy s Vyškovem nebo Kojetínem taky fajn.
Aby sa mu do jeho súčasných časových polôh do KE niekto nevtrepal, keď ich zruší.
Jo? On by fakt někdo jezdil z Ostravy do Prahy přes Brno ? 😀
Bude muset. ČD to nepoberou. RJ je největší dopravce na trase Praha-Ostravsko. S vagóny RJ těžce zaspal. Jedna dobrá zpráva z cigánské: První souprava Herkules plus 5 pater by měla být k dispozici za účelem schvalování v srpnu, druhá v září.
Cd to poberou naprosto v pohodě, na rozdíl od RJ mají k dispozici zálohy a starší vozy. 🙂 A opravdu NIKDO nebude jezdit šestihodinovou cestu do Prahy přes Brno, absolutně NIKDO 🙂
Pletete se. Minimálně jednoho člověka z této diskuse znám :))
s VRTkou ano 🙂
S vrt to nebude přes Brno 6 hodin…
A ona bude VRTka už od prosince? To je skvělý!!! Sice jsem asi něco zaspal, ale už se těším. 🙂
To už tu přece kdysi bylo, ještě jak tu trasu jezdili autobusy jak SA začínalo 😀 Taky jsem to nechápal, ale zákazníky to mělo.. hlavně kvůli ceně 😉
Proč do toho pletete Ostravu, když řeč byla o Vyškovu a Kojetínu ???
I ČD ostatně vozily ještě nedávno přímé rychlíky z Prahy přes Havlíčkův Brod a Brno do Olomouce a Šumperku, jen v Brně lomily čísla – a pokud vím, občas se někdo nachytal, a když průvodčí nepřišel před Kolínem, tak takový cestující snadno jel úplně jinam (a déle a dráž), než původně chtěl …
Asi se budete hodně divit. Dost často je grafikon postavený tak, že souprava Bohumín – Brno pokračuje ihned dál jako vlak Brno – HalvoBrod – Praha. Já vím, není to pod stejným číslem, takže to není ten samý vlak.
Nicméně vlaky Olomouc – Přerov – Břeclav – Brno jsou taky nesmysl a přesto je ČD provozují, přestože exsituje přímé spojení. To jsou věci v jízdním řádu! Dřívy by se to nestalo a v Břeclavi by se muselo změnit číslo vlaku! 😀
Na nízkých úrocích pro ČD je vidět, že ČD nejsou oproti menším dopravcům v zas takové nevýhodě, jak to na první pohled vypadá. Ano, RJ, Leo atd. mají nesporně nižší náklady, ale zase mají mnohem vyšší finanční náklady.
Krásný příklad si mohou ČD vzít od jižních sousedů. OBB poptávají naráz stovky lokomotiv, vagónů a jednotek. VŘ jsou psána tak, aby se přihlásilo co nejvíc účastníků, což umožní nakoupit kvalitní produkty za hodně slušnou cenu.
a v ČR si Český národní Dopravce píše VŘ, tak aby vyhrál jasný subjekt…
Který ho pak ještě oškube tak, že od něj koupí nejdražší lokomotivy na světě :))
A beztak to vyhral SIEMENS 🙂
Tak určitě, třeba s Talenty.
https://zdopravy.cz/bombardier-a-rakouske-obb-ukazaly-prvni-jednotky-talent-3-skrine-se-vyrabi-v-cesku-9740/
No tak ona ani v Česku není politická ochota a asi i ekonomické podmínky, aby se dalo objednat sto lokomotiv naráz..
Tak třeba tramvají od správného výrobce jde objednat i 250. Teda vlastně 20 s opcí na 230. Proč kupovat 100 lokomotiv po 100 mega, když to jde postupně po 120 a více :-).
A ještě ze začátku bez klimatizace aby se to pak muselo doobjednávat. Samozřejmě pouze od toho jediného správného, stejného dodavatele i když není znám jako výrobce klimatizací. A záruční opravy mu nejdou, díly nedodává, takže vozy klidně stojí půl roku a déle po nehodě aniž by se na ně šáhlo a jen maří peníze.
Čím více investic do vozoveho parku na železnici, tím líp, a je jedno, jestli se jedná o zlutaka, ČD nebo kohokoli jiného. Stav vozů je často dost tristní a tohle je jen krok kupředu, snad.
On už upustil od těch korunových? 😀
Tak to je samozřejmě dobře a tleskám. Snad to povede k dalšímu zkvalitnění přepravních podmínek na železnici a především doufám, že ČD toto nenechají bez odezvy (protože RJ stejně u nás nikdy jezdit nebude). Jen příště prosím bez těch samolibých zbytečných keců o tom, jak jsou dobří. Trochu pokory neuškodí 🙂
Mel jste na mysli tyhle kecy u mesic stareho clanku: „Zájem, který o naší emisi byl, také svědčí o tom, že jsou České dráhy ekonomicky stabilní firmou s dobrým ratingovým hodnocením a jasnou strategií obsluhy dluhu do budoucna,“ řekl Radek Dvořák. 😉
Tak také je to marketingový žblebt, nicméně doporučuji si tyto dva výroky porovnat vedle sebe, ať si každý posoudí, z kterého čiší větší míra povýšenosti a arogance 🙂 „Zájem, který o naší emisi byl, také svědčí o tom, že jsou České dráhy ekonomicky stabilní firmou s dobrým ratingovým hodnocením a jasnou strategií obsluhy dluhu do budoucna,“ „Zájem o emisi dluhopisů dopravce RegioJet vysoce předčil naše očekávání. Ukazuje to, že RegioJet je nejen perspektivním a preferovaným dopravcem v očích zákazníků, ale vykazuje také výrazně pozitivní ekonomické výsledky. Po loňském zisku ve výši 102 milionů korun očekáváme v letošním roce další růst… Číst vice »
To jsou úplně stejně nabubřelé žvásty, jen holt fanouškům ČD připadají ty modré jako rajská hudba a povedou o tom rozsáhlou „diskuzi“.
Pokud jste fanoušek ČD, tak děkuji, ale nemám s Vámi zájem tyto rozsáhlé diskuse vést. Jak jsem napsal, ať si každý udělá obrázek sám. Pokud význam těchto slov nechápete, je mi to líto, přesto se s Vámi musím rozloučit 🙂
4% přirážka nesvědčí o úplné a vysoké důvěře investorů, banky běžně velkým a důvěryhodným firmám půjčují s přirážkou 1,5 až 2%.
Já se vůbec divím, že do toho Spořka šla 😉
Česká spořitelna byla emitentem, nikoliv nakupujícím. Tj. ona přivedla dluhopisy na trh, kde si je rozebrali investoři. Osobně si mylsím 4% přirážka nad pribor není na trhu nic nestandardního, zvláště pokud se jedná o firmu jako RJ, která na většinu svého businessu nemá PSO smlouvy a nevlastní rozsáhlý majetek k prodeji.
Pro srovnání bondy DB: https://ir.deutschebahn.com/en/bonds-and-rating/bonds/bonds/
Berte prosím v úvahu, že euribor je mírně záporný -0,3%. Tj. gigantická firma s majetkem jako DB má cca 2% přirážku.
Česká spořitelna je administrátorem emise, emitentem je RJ.
Pecunia non olet
Totéž můžete říct o SŽDC, že jim peníze od **** nesmrdí.
Proč by do toho nešla když je jen administrátor?
Protože se žlutozlem se nespolupracuje.
Konečně vám jednou můžu udělit palec nahoru za pravdivý výrok. Máte ho tam!
Tak to asi budou muset Ultras změnit banku, ne? Přece nemůžou mít konto v té samé bance, se kterou obchoduje Žlutozlo.
Neměla by se vyhlásit stávka a všichni členové odborů povinně bojkotovat ČS, jinak … ?!
paráda, jen tak dál….