lot
Cestovní ruch Dopravci Železnice

RegioJet ukončil provoz vlaků mezi Českem a Chorvatskem, posledním spojem jelo 350 lidí

Poslední foto posádky RegioJetu před odjezdem z Rijeky. Foto: RegioJet
Poslední foto posádky RegioJetu před odjezdem z Rijeky. Foto: RegioJet
Kvůli zájmu cestujících chce RegioJet začít jezdit do Chorvatska už v květnu.

Společnost RegioJet dnes ráno završila provoz vlaků mezi Českem a Chorvatskem. Obnovení přímé linky mezi Prahou a Rijekou plánuje dopravce už na příští rok.

Poslední vlak dorazil do Prahy na hlavní nádraží. „Spojem cestovalo zhruba 350 lidí,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Poslední spoj přijel se zpožděním 34 minut. Dopravce považuje linku za úspěšnou a ziskovou, podle zprávy ze začátku týdne v obou směrech přepravila 60 tisíc lidí. I proto chce začít s provozem příští rok již v květnu.

„Průměrná obsazenost spojů byla více než 90 procent při kapacitě 500 až 560 cestujících na spoj,“ dodal Ondrůj. Většina spojů byla podle něj vyprodaná, zhruba polovina cestujících využila návazné autobusy, které rozvážely rekreanty po pobřeží.

Velký zájem přiměl RegioJet krátce po zahájení prodeje jízdenek změnit jízdní řád a od 10. července namísto tří párů vlaků týdně začaly jezdit žluté vlaky k moři každý den. V září se RegioJet vrátil ke třem vlakům týdně.

Podle vyjádření RegioJetu v tiskové zprávě se vlakové spoje do Chorvatska staly „z hlediska intenzity poptávky nejúspěšnější novou trasou, kde RegioJet začal jezdit“. RegioJet přitom vůbec poprvé na provozu svých spojů spolupracoval se státními dopravci, a to v Chorvatsku a Slovinsku. Novou linku označil majitel firmy jako produkt koronavirové krize.

Chorvatské turistické sdružení v pondělí oznámilo, že letos strávilo dovolenou v Chorvatsku přes půl milionu Čechů. Vlaky RegioJetu si tak ukrojily z této typicky automobilové destinace zhruba šestiprocentní podíl.

Odebírat
Upozornit na
guest
73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Pavlíček

Měl jsem možnost tento spoj osobně vyzkoušet. A mohu říci, že to byl od pana Jančury skvělý podnikatelský nápad. Vlak zcela zaplněn – odhaduji cca 80%, a to bylo v polovině září – a stevardi se starali. I když jeden měl na starost 3 vagóny. Žádná buzerace ohledně roušek jak ze strany personálu, tak ze strany pohraniční policie. Kontrola dokladů pouze na slovinsko-chorvatské hranici, tedy celkem od 2 orgánů, jinak naprostý klid. Rozvoz autobusy firmy Arriva po pobřeží bez problémů. Příští rok všem doporučuji.

Martin Toman

Jak hlásil jeden výpravčí v Bratislavě… že prý Covid expres…

ketchup1970

Nepamatuji si, že by zahájení provozu linky Berliner někdy doprovázela fotografie s německou státní vlajkou.
Chápu, že pro Chorvatsko je tato vlaková rekreační akce přínosem, a bratrům Chorvatům přeji vše dobré, ale vyfotit celou posádku pouze s chrovatskou vlajkou mi přijde zvlášť pikantní v den české státnosti. Pecula non olent?
P.S.Ve finále MS ve fotbale , které jsem viděl v rezortu na jihu Francie jsem jediný z celé hospody fandil Chorvatům. A celá hospoda se mi pomalu omlouvala za to, že vyhráli a chválila to, jak hrála „moje“ reprezentace.

pkajetan

..musel jste prožít hrozně tragickej život, omlouvám se Vám za něj …

Y.K.

Jestli se fotili u posledního vlaku,tak to bylo v sobotu 26. večer a zde to bylo uveřejněno 27. 9. Ani jedno není Den české státnosti. Ta blbě napsaná latina je třešnička na dortu. Pikantní v Den české státnosti používat zkomolenou cizáčtinu. 😀

Ketchup1970

Errare humanum est. Místo diskuze o meritu mého příspěvku napadnout nesprávnou latinu. Est mea maxima culpa.
Tedy: líbilo by se mi kdyby tam byly obě vlajky. Líbilo by se mi kdyby na nádraží ve Vídni byl vlak společnosti RegioJet avizován jako vlak do Prahy a ne Prag , kdyby jel přes Brno a ne přes Brünn.
Když to dokáží psát Deutsche Bahn a ÖBB. A u nich bych to snad i snáz pochopil .

Y.K.

Já vás ani nechtěl pérovat za latinu, ale v národnostně uraženém příspěvku použít úplně špatně napsanou frázi v cizím jazyce mi přišlo jako zábavná kombinace. Nikdy jsem nechápal to trvání na mávání správnou vlajkou místo dělání konkrétních činů.

Nevím kdy jste jel naposledy z Vídně vlakem, ale ty Regiojetu jsou normálně označené Praha hl. n. atp. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Regiojet_Wien_Hauptbahnhof_(User_M%C3%B61997)_4281.jpg I na vlacích je označení Praha hl. n., Břeclav, Brno.

Ketchup1970

Ve Wien hauptbahnhof před dvěmi lety. A bylo to na mnoha poutačích . Dokonce jsem si to vyfotit, Foto jsem již smazal. Pokud to napravil, bylo načase. Francouzi nebo Maďaři by psali i cílovou stanici po svém . V Paříži je Londres a v Budapešti Poszony a Bécs

Y.K.

To nechápu co vás překvapuje na poutačích v Němčině namířených k tamnímu zákazníkovi. Ve Vídni neoslovují Čechy jdoucí kolem poutače. V Praze vás také cestovka či dopravce bude zvát do Paříže nebo Vídně, i zahraniční, ale spoj bude označen Paris či Wien.

Lolookie

V České Třebové jednu dobu hlásili stanice v češtině, a to stylem „Vídeň Hauptbahnhof“ nebo „Vídeňské Nové Město Hauptbahnhof“ :D.

cestující

Teď jde ještě o to nakolik se tahle akce zasloužika o současný malér s koroňákem.

Y.K.

Nijak.

Osamělý Vlk

Tak COVID-expres pro letošek končí, ale RJ už se těší na jeho zprovoznění příští rok.

švestka

Covid expresy, jsou spíš přeplněné ešusy ČD, kde stojí hlava na hlavě a chřipečka se vesele šíří

Osamělý Vlk

Tak problém je, že tím Ešusem lidi jet často musí, do práce, těmi RJ COVID-expresy lidi jet nemuseli. Na dovolenou nemusí člověk do ciziny. A v době, kdy je takovýhle průšvih, tak je to i životu nebezpečné.

švestka

Tak si seďte zalezlý, nebo lépe v bunkru, když se bojíte chřipečy. A hlavně většinu mezinárodních spojů (dle vás covid-ecpresů) provozují ČD, ale protože si tam nemusíme kupovat jízdenku, tak se na to prstem neukazuje.

Osamělý Vlk

Tak průser je, že tohle je účelově zavedený spoj. Ty ostatní jsou tady jaksi furt.
A nazývat COVID chřipečkou bych nedoporučoval. I když se vyhnete smrtelnému kmenu, tak následky nejsou zrovna malé. Takže vám přeji, aby se Vám COVID vyhnul, přestože jste můj oponent.

Osamělý Vlk

Jinak tady nejde o to, že to je RegioJet, ale o to, že ten vlak byl zaveden účelově v době, kdy bylo jasné, že přijde malér.

4918

To je jaka vlastnost režijkářu ČD že vždycky kritizují regio jet

Osamělý Vlk

Ale kdepak. RegioJet, LeoExpres, Arriva atd. nejsou lepší než ČD, rozhodně ne ve všech parametrech. Nejvíc to bylo vidět na Arrivě v prosinci, ale docela zásadní problémy se nevyhýbají ani RJ a LE. ČD je nejvíc vidět, ale to je proto, že ČD má pořád největší podíl v železniční přepravě.

Iveta

Ale jo ač ho nemusim a asi v těch jeho moderních vozech bych se trochu bál ,tak dobré, jako nízkonákladovka ,ano z vozu Bc lůžko neudělám ,ale na levné přeskočení přes noc na Jadran dobré,nemáme jen bohaté co létají a příznivce autobusů či aut,přeci jen ten vlak je na pohodu ,dám pití něco pojim ,natáhnu se a ráno relativně odpočat vystoupím u moře ,ne zmlácen z autobusu čí z řízení auta.Ale myslím si ,že to chce myslet dál ,toto byl tah na uzemněnou leteckou dopravu a příští rok by již nemusel vyjít.Trochu dát i jiné cíle ,když již trasu v… Číst vice »

Alibaba

Když už by jel do Koperu, tak by mohl jet i do Puly. Jen nevím, jestli by se ty vozy daly přepojit na ten rychlík co tam jezdí v sezóně z Mariboru, aby nemusel jet sólo.

Vojtěch

Co s autovozy? Ptam se, ne vim.

Rusnak Bojek

To by si je RJ musel kopit nebo pronajmout.

Ketchup1970

To by musely být zadarmo anebo za hubičku.

asdfg

Teď by měla modrá úderka RegioJetu vysvětlit, že je to neekonomické, nevyplatí se to a nikdy to takhle nejezdilo a příští rok už by neměl RegioJet do Chorvatska vyjet. 😀

Jakub (easydrink)

Já myslím, že si modrá úderka nemá se žlutou úderkou co vyčítat. 😀

kakov

přesně tak, chce to používat zdraví rozum, ne být žlutý nebo modrý

Vašek

Zdravý podle vzoru mladý.

korči

Ty vole, „zdraví rozum“ je světovej rekord.

ABC

Nevyjedou!

Zapa

Jestli můžu za modrou úderku :D, tak zastávám ten názor, že v běžném provozu, bez Covidu, by nic takového asi nejezdilo. Ale říkám je to jen můj názor. Nicméně beru to, že RJ využil obchodní příležitosti a vytřískal z toho poměrně dost. Zdravím žlutou úderku. 🙂

kakov

no vidíte, a já si myslím, že jezdilo, sice by bylo vhodné to jezdit v trochu jiném gardu než v provedení RJ (tj. s autovozy), ale jezdilo, v ČR potřebovala situace trochu vyzrát, tj. aby se nejelo jen na to nejlevnější a k tomu už se blížíme

Nechci jezdit za draho

Určitě tím vlakem je to super pokud nedojde 🍺 ale za mě Chorvatsko nikdy v životě moře top ale ty šutry na pláži 🤮

Luděk S.

Zase tak kvalitní vylití ve vlaku bylo naposledy za ROH výjezdů k moři v 80s!

Jiří Kocurek

Nebylo. Tady se musí platit nejenom za pivo, ale i za lístek na vlak.

Luděk S.

Checht. To máte recht. Na druhou stranu to skutečně bylo největší vylití od dob modrých eróháků.

dopravák

Největší vylití od dob modrých eróháků? Asi nepamatujete „Stavbáry“ z Prahy na východní Slovensko – a i teď ostatně jezdí co chvíli „separáty“ pro vypatlance z řad chuligánských fotbalových pseudofanoušků.

Kalanis

Mne kdysi ty šutry až tak nevadily. Ale co odpoledne připlavalo, to bývalo výživné. Lokalita Krk, asi 25 let zpátky. Makarská takové trable neměla, jen vlakem to nepojede.

Petr Pavlíček

V Omiši pouze drobulinký, zlatavý písek a velmi pozvolný přechod do moře. Prostě – nádhera . . .

kakov

no vida, když jsem tu léta o něčem takovém psal, jako o šanci pro železnici, tak to tu nedávno někdo označil jako „vlhký šotosen“, je vidět, že je to naopak dobrý podnikatelský záměr……….

Zapa

On to vlhký šotosen byl. Jančura to rozjezdil až potom, co byla uzemněna většina letadel a prakticky jinam se nemohlo. Kdyby to byl takový zlatý důl, tak on by byl první, který by tam jezdil i v době předkoronavirové.

kakov

ale to že to rozjel právě teď, neznamená, že by to nešlo i před tím, DB jezdí letní NachtZug už minimálně deset let do Rijeky, pochybuji, že by to jezdilo úplně prázdný a DB by si to vydržovalo jen pro nic za nic, jak jsem psal, potřebovala na to dozrát doba, ne koronou, ale lidskou mentalitou

dopravák

Jde o to, za jaké jízdné co jezdí, resp. může jezdit, a zda mají „státní“ dopravci takovou potřebu takováhle spojení zavádět za podmínek, za jakých to oni (na rozdíl od „privátů“) mohou udělat – protože na každou dohodu musejí být vždy nejméně dva subjekty se shodným či podobným zájmem.

Luděk S.

Nad propastí!

švestka

Do švestek!

XXXD

Nevydrží.

Jiří Kocurek

2010: Provozovat dálkový vlak dovede každý! Ať se ukáže na lokálce!
2020: Mezidnárodně je to složité. A ať se na vysoutěžené lokálce radši ani neukazuje.

beedat

Z půl milionu není 60 tisíc 6%, ale 12%, opravte si to.

Marťas

Pravděpodobně je kouzlo v tom „v obou směrech“. Do Chorvatska přivezli 30 000 hostů (60 000/2) a pak je zase odvezli zpátky.

Jakub (easydrink)

V jednom z předchozích článků, kde tato informace byla, jsem se také tak spletl. Ono to ale skutečně může působit tak, že těch 60 tis. je v jednom směru.

tronda

Žlutý kovid expres dojezdil.Zpráva jak hrom.Cargo dělá ETCS do es a peršingů,zkouší na okruhu,o tom se taktně mlčí.Jó,Cargo není sponzorem.

Georg

😀😀😀 nezklamal!

Rajče

Trondo, jseš hloupej jak daleko vidíš 🙂

Leoš Konečný

mlčeti zlato

Rusnak Bojek

Za dobu provozu se také RJ setkal s pár nepřijemnostmi. Například zásahem policie kvůli jisté skupině cestujících, kvůli které musel být poškozený vůz stažen z provozu. Vím o jednom konkrétním případu, ale podobných incidentů bylo jistě více.

Spálená tlumivka

To se přece dalo čekat. Vzhledem k nízké ceně to byla skvělá nabídka pro mladé a při takových cestách se holt občas dost pije. Občas víc než dost. A občas se bohužel zjistí, že zatímco většina účastníků je pod vlivem veselá a přítulná, někdo má opici agresivní. A pak je na těch ostatních, aby dotyčného dokázali zpracovat. Když jsem za dob studijních jezdil na čundry, taky se nám to stalo, že jsme s sebou vzali exota, co si dal pár piv a chtěl se prát. Tak holt dostal několikrát přes hubu od nás a příště jsme ho už s sebou… Číst vice »

Adrián

Áno, takéto nepríjemnosti bude budúci rok musieť lepšie ošetriť.

Jakub (easydrink)

Zrecyklovaný článek.

noerf

Zčásti kvůli poslednímu vlaku z Chorvatska.
Už je nějaká informace kdy vyrobené trojkové traxxy pro Regiojet projdou TBZ?

Václav

Nechtěl by jste p. Sůru v neděli nechat odpočinout? Tohle není zrovna zásadní zpráva, aby musel v neděli psát dlouhý náročný článek.

Marťas

Přesně tak. Měl p. Sůra vůbec normální dovolenou od doby spuštění tohoto webu? Pár článků se možná dá připravit dopředu, ale nejspíš ne na moc dlouho.

Jiří Kocurek

No vidíte. Takový živnostník nemá na dovolenou vůbec žádný nárok, natož na placenou.

Urban Transport Lover

Obecná odpověď je taková, že je to jeho starost – a ne starost čtenářů. Jedinou starostí autora je si udržet čtenost/návštěvnost webu kvůli příjmům z reklamy, které ho živý.. Poznámka pro nechápavé: – má své spolupracovníky – dá se nastavit, kdy se jednotlivý článek (= okopírovaná tisková zpráva od stolu – uplně nebo z podstatné části aniž by autor na místě skutečně byl) – objeví na tomto webu. Je to věc názoru – ale já za opravdovou novinařinu považuju to, že novinář se na místo dopraví osobně a v článku poreferuje o tom, co na místě viděl a s kým… Číst vice »

Honza

Pane, kolik platite za to, ze pro vas pan Sura pise clanky? Jo vlastne nic, aha. Takze byste chtel investigativni zurnalistiku za zhlednuti par reklam? Tak toto budete musit zkusit jinde, pane. Doporucuji Blesk, nebo si rovnou zalozit vlastni web, kde budete vse na vlastni oci overovat, hovorit se vsemi zucastnenymi i nezucastnenymi, resersovat, az pak napisete dva clanky za mesic. Budou stat za to, jsou takova media. Ale stoji pane nekolikanasobek toho, co platite za ten Blesk. A jeste k tomu navic v eurech. A potrebujete petkrat tolik redaktoru. Podle me je uroven tohoto webu ma Cesko a na… Číst vice »

Urban Transport Lover

Honzo – děkuju ti za odpověď – potěšila a pobavila, hned mam lepší den.. 1.)Doporučuju ti si nastudovat o čem že je vlastně ta „Investigativní žurnalistika“, odborný web, populárně-informativní web (zdopravy.cz), vzdělávací web apod. 2.)Redakce neni charita – dělá to pro prachy.. (musí platit účty a nájem/hypotéku) – jsou různé způsoby jak ty prachy z těch lidí dostat: – platba za konkrétní článek – platba za časový úsek (= předplatné na den, týden, měsíc, čtvrtletí, rok..) – prodej reklamy umístěné na webu 3.) Na čem by bylo potřeba zapracovat – podle mého subjektivního názoru: – politická nestrannost – eliminovat výpady… Číst vice »

David

Psát „Poznámku pro nechápavce“ je dost arogantní a svědčí to o pocitu domnělé nadřazenosti autora takového výroku. Spíš se zaměřte na gramatiku, tady vidím ještě rezervy.

Urban Transport Lover

nikoliv – jen faktická poznámka

Jakub (easydrink)

Ať odpočívá. Já jen komentuji, že kromě informace, že posledním vlakem její kolem 350 lidí jsou tam pouze informace, které se už zde objevily.

Jakub (easydrink)

*jelo

Jakub (easydrink)

By mě zajímalo, proč někdo dává mínus za opravu 😀

David

Třeba proto že tím zbytečně bobtná diskuse.