RegioJet ukázal, čím bude jezdit mezi Brnem a Bohumínem
Vizualizace kupé 2. třídy se sedadly Borcad pro linku RegioJetu R8 Brno - Bohumín. Foto: RegioJet
Společnost RegioJet představila budoucí podobu vlaků a detailnější informace o jejich řazení pro rychlíky linky R8 mezi Brnem a Bohumínem,
Takže budeme jezdit přes Valašské Meziříčí, nebo FlixBusem. To už mě asi v kanceláři moc často neuviděj. Sbohem, Brno.
Tak poděkujme zdejším šotoušům a milovníkům koženek a starých ojetin za vyčerpávající rozbor situace. Jistě to SOUKROMÉHO a ÚSPĚŠNÉHO dopravce jakým je RegioJet donutí k zamyšlení. Jenom bych podotknul, že v Evropě běžně tyto trasy jezdí R-bahny. Tady kdyby někdo nasadil Flirt jako v Nizozemsku nebo Cityjet jako v Rakousku tak by šotouši inťouši udělali 2000 příspěvků a doma na protest vyvěsili z balkonu trencle na půl žerdi.
Cityjet je ale přece rakouských státních drah bez soutěže.. Nějak nezapadá ne.. ..Politika se dá dělat různě..
A ano, kdybychom jako Polácí nakoupili flirty z Eurodotací na ČD.. Mohli jsme jezdit flirty.. Bez navýšení jízdného a dotací státních.
Když zavádí Regiojet samooobslužný servis v autobusech (kde je to ale nebezpečné se za jízdy pohybovat, navíc se to snad ani nesmí), proč nepořídí bistro vozy (dělené s první třídou, nebo prostorem pro kole, vozíčkáře..) i tady? 😉 Lidi jsou sice čím dál rozmazlenější a nejradši by měli vše až pod nos, ale to je jejich problém 😀
preji regiojetu uspech. kvuli cestujicim a take proto, ze by to byla motivace pro cd. jezdim s cd do prace po neelektrifikovane trati vlakem (myslim, ze je to vuz 854, trat 244). Je to ostuda CD a jihomor. kraje – vazne si rikam, jak je mozne, ze za takovou sluzbu platim stejne penize, jako lidi co jezdi regiopanterama.
Jak moc/málo je vlak využitý? Je otázka když by jakonáhradou přišla Regionova jestli by se zaplatila část pořizovací ceny (odpisy) Regionovy. Ohledně 854 souhlasím (zejména v nemodernizované verzi) že to nemá cenu… ale opakuji: klíčové je, aby jezdilo dost lidí, protože leckdy jezdí osobní vlaky tak málo vytížené, že v pohodě stačil autobus. Schválně si najděte kolik moc peněz chtěli ČD za Regionovy (a pár 854 a 460) ve Zlínském kraji = ČD byly tak drahé, že je porazila Arriva s vlaky mladšího data výroby.
je to typicky primestsky vlak – zaplneny rano do brna a odpoledne z brna. opacny smer je vyuzity jiste jen malo.
Pro porovnání si najděte ceny ČD za kombinaci Regionovy a 854/954 a kolik za tu samou trať chtěl Arriva …. https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg Např. linky v tzv. „soubor B“ a nezapomeňte si spočítat jak se měnil počet vlaků, které ČD a Arriva nabízel ( ve standardu služeb „lowcost“ nabízely ČD že nasadí 25 vlaků a ve „standardu“ nabízely ČD 23 vlaků). Taky se můžete mrknout na soubor A, kde naopak byly ČD levnější než Arriva, ale to z důvodu, že na lince A (Vizovice-Zlín-Otrokovice) šlo smlouvu tuším na 3 roky (ovšem jezdící dosti často, protože jde o obsluhuje 100+ obyvatel bydlících přímo… Číst vice »
ghj ale nezajímají odpisy, pořizovací cena, vytížení, ani ne to, kolik platí kraj, nebo MD…. Je smutný z toho, že on jako cestující, musí platit stejně za jízdu vozy „v historizujícím nátěru“, jako jiný cestující v moderním voze. Bohužel ale toho se nezbavíme. Konkurence se rozjíždí pomalu a nic nenutí ČD k výraznější modernizaci.
To že cestující „platí“ stejnou cenu, neznamená, že tomu tak skutečně je vzhledem k rozdílným úhradám za kilometr z veřejných peněz, případně kolik cestujících se podílí svými jízdenkami na rentabilitě.
pro me je dulezita uzivatelska cena, ta je stejna a nekoresponduje s kvalitou sluzby. proto jsem psal, ze je to ostuda i jimor. kraje.
Taky bych chtěl život, kde mi bude jedno, jakou dardu za svůj život odvedu na daních a to vlastně úplně k ničemu..
Nechápu souvislost s ghj =)
ghj píše, že když si u Tesca kupuje rohlík za 1,90 Kč v Brně, Břeclavi, nebo Kolíně, tak ho vůbec nezajímá, za kolik ho Tesco a u koho koupí, ale to aby byl stehně chutný a vážil všude 43g
Souvislost je v tom, že to co je lepší jinde ve skutečnosti stojí více, ne stejně, jen to není napsáno na jízdence, ale jde to tam z daní, což na tom pořád nic nemění..
Hezká vyzualyzace. To je práce ulízečky na noční vrátnici. Výsledek vypadá, jako káznice pro zlobivé stevardy. Svázat, připoutat a za trest cestu Brno – Bohumín. Ti největší kverulanti budou sedět u okénka.
Tak konečně dojde k radikálnímu zvýšení kmfortu na této lince a jejím posunu z poloviny 20. do 21. století… Akorát je smutné, že to musí udělat až soukromník, zatímco ČD ji provozovaly řadu let a měly tak spoustu času s ní něco udělat… A jak je tu kritizován třeba ten lowcost vůz Regiojetu – jak moc by se zvedla úroveň rychlíků ČD, kdyby tam takové vozy měli…. A vůbec, jak vlastně vůbec můžou modří vědět, že je ten vůz nepohodlný??? Vždyť tím nikdo z nich nejel, protože tam nelplatí jejich průkaz všech průkazů a jiným, než modrým vlakem by přeci… Číst vice »
Liška hroznů také neochutnala, přesto došla k závěru, že jsou kyselé. Jak on se to jmenoval, Ezop?
Ty rychlíky zase nejsou tak špatné jak tvrdíte 😀 Hlavně ty vozy s dvojitými kupé mi budou chybět 🙁 Kdo ví kam je pošlou.
Snad je pošlou do šrotu
Na té vizualizaci se mi líbí, že kupé bude od chodbičky oddělené neprůhlednou dřevěnou stěnou (snad překližka, možná buk masiv). Takže nikdo nebude z chodbičky blbě čumět dovnitř. To mě přijde jako skvělá věc a rozhodně lepší řešení, než mají ČD u reko oddílových vozů , kde je skrz tmavé sklo taky prd vidět.
No jo, ale ten, kdo bude sedět u chodbičky, nebude moct přes ni koukat ven….
Vy taky nepochopíte vtip….
Tak na to, že je konec října a ukazují jen fotku nějaké vizualizace… docela frajeřina. Nevím, ale nasednout do obrázku neumím a dost pochybuji, že obrázek někoho sveze. I když zapne Wifi….
Nevyjede!
A pokud vyjede, nezajede.
A chudáci režijkáři budou muset přes Olomouc a nebo v Nezamyslicích přestupovat do osobáku směr Přerov. Ještě mohou jet přes Břeclav. Nebo Vlárskou dráhou, na ní je vše ještě správně, vlak tam jede pomalu a dají se stahovat okna.
To nemáte lepší téma než režijku…
Petr Novotný: vagony Am jsou připravené, stejně jako velkoprostorová béčka a na vagonech Bvcmpz se pracuje, takže 3/5 vagónů jsou připraveny, zbytek bude v průběhu listopadu.
Asi 48 hodin jsem byl bez přístupu k Internetu, ale těch téměř 250 mentálních zvratků v této diskusi mne přesvědčilo, že čtení komentářů na tomto webu je skutečný masochismus.
Berte to jako mentální cvičení mozku….
spíš „dementální“
Jen to vlastně nabíledni, Petrákův web je mrtvý, důchodci na vlaky…., už mezi sebe nepouští někoho kdo má jiný názor, na I.dnes chybí hlavní vlakař, takže se to přestěhovalo sem. Ale jsem rád, každé ráno nová zpráva. Bravo, jen tak dál
Pokud to dobře chápu tak budou nasazeny na tuto trať Low-Cost vozy z linky Praha – Ostrava a tam budou nahrazeny něčím jiným…?
Od Carga si půjčí uhláky….
Akorát by mě zajímalo, jaké mašiny budou jezdit
vidite, k tomu staci spravne interpretovat vizualni symbolicke kanaly (lidove receno umet cist).
Zatímco v případě hnacích vozidel bylo delší dobu jasné, že firma použije pronajaté lokomotivy Siemens Vectron (později je nahradí Bombardier TRAXX MS3) složení osobních vozů bylo dlouho tajemstvím a jen se o něm spekulovalo.
Na začátku 4x Vectron od Locotrainu + 4x Vectron od ELL. Poté 8x TRAXX MS3.
Dobrý den pan Sůro,
mohu se zeptat na zdroj této informace? Pokud to není tajný zdroj uvnitř RJ.
Díky
Zdroj je tisková zpráva Regiojetu.
Oni toho už napovídali….
A co moje IN 1OO a skupinova vikendova jizdenka o vikendu s rodinou?
to se ptejte tam kde jste to koupil 🙂
Dobrý den, mám slevový kupóny do Burger kingu, a v Mc donaldu mi je taky nechou uznat přitom taky dělají hamburgry. Co s tím budeme dělat?
Takový škandál, jednoznačně je kvůli tomu třeba uspořádat jednání u ministra zemědělství!
ale co do toho taháte zemědělství, spíš ministerstvo obchodu 😀
A co s tím?
Ještě že máme Ústavní soud. Doporučuji stížnost přímo tam 😀 .
Co to je to in 1OO? To je kódové označení „jeden záchod“, nebo jste v roce 2019 ještě neobjevil nulu a píšete jak na Consulu před 40 lety?
Už se moc těším na pohodlíčko v podání sedaček Lowcostu, kterej je dobrej tak na sezení do osobáku, a Borcadu, který vyrábí snad ty nejmíň pohodlný sedačky, co jsem kdy zažil v jakékoli verzi.
Ano, zřejmě proto pravidelně vyhrávají právě ergonomií. Bože…..
Vyhrát si mohou kde co, i tak InterPantery vyhnaly některé lidi z vlaku, není normální při pořád se zvyšující populaci a životnosti vozidel na železnici 40 let dělat takhle úzká sedadla těžce orientovaná na průměrnou výšku, člověk 193+ se na takových sedadlech rameny opírá pro místo pro krk a nebo ještě líp do hlavových opěrek a musí sedět debilně shrbený. Ještě se mi v dálkovém vlaku nestalo, abych se tak moc těšil, až vystoupím, jako z cestování s tímto, já se snažím žít zdravě a tohle sezení opravdu zdravé není, přitom ty šroty co tam jezdí teď, Bee 272, mají… Číst vice »
@Elb, já tak vysoký nejsem, nicméně ze zvědavosti se dovolím dotázat se: Ve kterých sedačkách (vlak/bus/auto) se s Vaší výškou sedí dobře? A jak na krátké vzdálenosti, tak na dlouhé vzdálenosti. A znáte nějaké sedačky ve vlaku, které ve vysoké rychlosti umí tlumit otřesy/kývání se do stran… myslím to, když v rychlosti 100+ km/h se vlak začne se otřásat tak, že v Interpanteru se myší nejsem schopný trefit na ikonku…. neřešme jestli jízdní nepohodlí je vlivem konstrukčně špatného podvozku nebo vlivem zanedbané údržby/obutí nebo vlivem stavu trati (např. na jihu II. koridoru)
Já jsem ještě nenarazil na lepší sedadlo ve vlaku než Borcad Excellent
Tak si připlať a jezdi první třidou s polohováním. V Interpanterech je stejné sedadlo jako v Pendolinu – 500mm s posuvem 90mm. To je dělané na výšku 190cm. Tlustí mají problém i v letadlech a chce se po nich ať si zaplatí dvě sedadla. Takže normální postup, že se dělá něco tak aby to pasovalo většině. Najdi si křivku průměrné výšky v EU a pochopíš proč se tu vše dělá na 175-183 cm. Jinak smysluplnou diskusi vylučuje tvrzení, že 272 má lepší ergonomii pro páteř. Čistá demagogie, protože tam je řezaný PUR …..
A proto je kupujou i ty šílenci od OBB a skandálně už pronikly i do Kanady a nejlepší dopravce ve střední Evropě je nacpal do své vlajkové lodě kategorie SC.
Svět geronta Trondy – strašit na diskusi, i když je venku tak krásně.
A jéje geront Manitou to dnes přehnal s travičkou.
Kdepak. 😀
Nejsem senior přemýšlící, kde mu pracující lid zaplatí 75% slevu.
Zaměstnanec nebo podnikatel nemá čas tady permanentně „smrdět“. To mají akorát důchodci, co se nudí. 😆
Senior také nejsem, naštěstí nejsem ani modrá guma, která jen přemýšlí, kde jí pracující lid zaplatí režijku. A že tady permanentně smrdíte?
Permanentně tu právě nesmrdím na rozdíl od vás. 😀
Když se podívám na časy vašich příspěvků, tak je jasný, že jste neproduktivní.
Takže geront nebo nezaměstnaný.
Omyl Velký Manitou, jsem rentiér, takže žiju z výnosů svého majetku a mám tudíž dost času, radovat se z krásných zpráv, jako že ČD přišli o další linku a teď se třeba vzteky a závistí zadavte. 🙂
Rentiér, co se baví tímto.
Jo, to tomu tady někdo věří. 😆
😂😂😂😂😂😂😂
To teda musíte mít hodně smutnej život, když svůj čas bohatého rentiéra trávite tím, že vyhledáváte zprávy, co se zas ČD nepovedlo. a pak se nad tím škodolibě radujete. Anebo kecáte a jen trollíte. a zvedáte p.Sůrovi návštěvnost.
Tak s trollením a blbými otázkami začal jistý Manitou, který nemůže rozdejchat, že jsem v jiné diskuzi napsal, že placení cestování z našich daní si spíše zaslouží důchodci s průměrným důchodem 14 tis., než režijkáří, kteří veřejně odmítají nabízený plat 50 tis. jako nízký a tudíž někdo, kdo bere více než 50.tis měsíčně si může své cestování zaplatit sám a nepotřebuje na to žádné státní předpisy, vyhlášky, atd. Pak se Manitouovi přesypalo trochu slámy v mozku a vydedukoval, že musí být příjemcem té slevy, i když je vedle jak ta jedle. No a na konec na blbou otázku, blbá odpověď.
Jedinej, kdo nemůže zde něco rozdejchat je jistý Tronda, co nosem permanentně leští jakekoliv zařízení umožňující připojení k internetu, aby mohl obohatit diskusi na tomto serveru.
Tudíž dědulo pozor na cévku. 😉
No, že by jen jedinej, to bych tak zrovna neviděl, protože aktivně cíleně prudících hlupáků je tady o pár víc. A dokud na jejich chorobné výlevy bude aspoň někdo reagovat, tak to pro ně bude jako živá voda.
Z jakeho pera jste vyhulil tech 50000?
Tak se již konečně pane Tronda pochlubte co a kde děláte 🙂 . My modrý gumy se za to nestydime na rozdíl od vás 🙂 .
Ani jedno možná nejste ale b.. T… J… P……
Už se těším, až pojedou Baníkovci na zápas do Brna a opačně. Co z těch super vozů vznikne…😀
Tento zápas ještě nějakou delší dobu rozhodně nehrozí 🙂
Za tímto účelem se obvykle vypravují zvláštní vlaky. Nevidím problém, aby ČD vypravily zvláštní vlak a nasadily na něj vozy v nejhorším stavu. Kluby a fanoušci ty vlaky běžně platí.
Co by ČD dělali na lince, kterou vyhrál Žluťak?
To by se vám líbilo co, aby si od vydlabaných fans nechali vlaky ničit Dráhy.
Jen ať si je pěkně odveze Jančura, když o tu linku tolik stál…
„Co by ČD dělali na lince, kterou vyhrál Žluťak?“
To samé co např. ČD dělají na Silvestra okolo Volar či např. nedávno v rámci blížícího se kulatého výročí tzv. pádu železné opony – tedy jednorázově vypraví zvláštní vlak (resp. nebyly by ani na oné „lince“, pouze na oné trati).
Oni na žádné lince nepojedou. Pojedou pouze stejným směrem jako rychlíková linka. Bude to vlak na komerční riziko ČD.
=D komerční riziko, které zaplatí daňový poplatník =D
Na komerční riziko ne: klidně to mohou být neveřejné vlaky objednané klubem u jím zvoleného dopravce (a jemu také objednatelem zaplacené) pro objednatelem pozvané cestující, takže tam žádné komerční riziko není (a i předpokládané škody lze zahrnout do ceny nebo dohodnout předem úhradu jejich skutečné výše). Na komerční riziko by to mohl být jen veřejný posilový vlak, a ten by asi musel opravdu zajistit jedině kmenový dopravce.
Až na to, že Zbrojovka hraje druhou ligu. 😀
Tak třeba Flintě fandí o sto šest a věří tomu, že už na jaře bude jasný postup 😀
A pohár Čmfs znáte?
on Baník hodlá sestoupit?
Proc nasazujou na linku pro bodry Moravaky a kypry Moravacky sedadla pro anorekticky mi hlava nebere. To uz se lip vyvalim v nerepasovany kozence.
S vozy z 50.let, kterým bude 70 let, to jsme opravdu nikdo čekat nemohli.
Má takovouhle šaškárnu česká železnice zapotřebí, když tu máme vlastního státní dopravce a zrovna na této lince jezdily poměrně slušné vozy? Ta sedadla Borcad Genio budou rozhodně pohodlím minimálně o třídu níže než Bee272/273 z roku 95… 🙁
Promiňte, ale toto je blbost. Ty vozy do šrotu nemíří, ale nahradí na jiných linkách šroty zvané „B“. A na tom se snad všichni shodnou, že je jen dobře.
Ne neshodneme. Sedacky Borcad jsou nejhorsi co jsem snad po cestach Evropou potkal. Becko je z tohodle pohledu mnohem lepsi. Navic kdyz je prazdneji, muze si clovek udelat pohodli a v tech nejprazdnejsich spojich dokonce ma lehatko. To ale nemuze clovek co ma mindrak z vozu B pripadne A vubec pochopit. Tak hlavne ze tam bude klíma a wifi at muzou decka brouzdat po netu. Ja budu jezdit do Brna autem.
Máte pravdu, normální člověk, který nechce jezdit v rozvrzaným voze s pískajícími světly, zapichujícími se sedačkami do zadku, hnusným a smradlavým záchodem, bez klimatizace, bez zásuvek, bez ničeho a zároveň ten, kdo respektuje, že se nejedná o lehátkový vůz, tak to pochopit nedokáže. Vy retrolidé skutečně můžete začít jezdit autem (ale nalijme si čistého vína, tady nejde o to, že bude jezdit relativně moderní vůz, ale že tam nebudou platit režijky), ale většina lidí bude zajisté jiného názoru 🙂
Budou platit to je již zařízené 😀 .
Jasný, vlak RJ bude přepravovat zdarma zaměstnance ČD a SŽDC + jejich rodinné příslušníky. Pokud by to tak mělo být, žijeme v banánové republice 🙂
Jenže on to není vlak RJ ale MD který si je platí. Taková je logika mnohých co se týká krajů. Takže MD bude rozhodovat jaké jízdenky budou platit 🙂 .
Nikoliv milý Hrackalwe, tato smlouva je uzavřena v netto režimu, tržby jsou rizikem dopravce a proto dopravce rozhoduje, jaké jízdenky budou platit.
Nejsem si jistý, v jakém je tato smlouva režimu. Pokud jde zisk MD, tak OK, pak je to pouze vysoce nemorální, že jedna skupina cizích zaměstnanců se bude vozit zadarmo, zatímco jiná (zaměstnanci RJ) nikoliv. Pak je to pouze ostuda státu. Pokud jde ale zisk RJ, pak pokud MD tuto ztrátu nějak nevykompenzuje, pak se jedná přímo o podvod, protože s ničím takovým se ve výběrovém řízení nepočítalo.
„Budou platit to je již zařízené 😀 “
Budou na oplátku platit i režijní jízdenky zaměstnanců Regiojetu (přinejmenším těch, kteří budou zajišťovat provoz na této lince v závazku veřejné služby) v rychlíkových spojích dopravce ČD, a. s.?
Děkuji za odpověď.
To byl samozřejmě vtip. Ale stát se může cokoli. Zítra má být jednání nás MD ohledně JMK. Ale já myslím že zavedení jednotného státního tarifu se toto vyřeší.
To je ale pouze o údržbě. Troufnu si tvrdit že většina béček je OK a jen menší část nevyhovuje. Prostě je to o lidech, tak jako ostatně vždy.
lavice pro 4 lidi jsou ok? ten silenej nastup je ok?
to mozna tak pro 30. leta, ze kterych becka koncepcne cerpaji…
Jakože stačí nechodit na záchod, aby na pražcích u peronu nerostly podpapíráky? Jo, ve stanici nelze… jenže zastávkou Šlapanice rychlík projíždí.
Opravdu jsou sedačky z pendolina to nejhorší co jste po cestách Evropou potkal? Bacha na to, víte jaký dopravce má pendolino jako svoji vlajkovou loď.
Vážený pane TRONDO, di jste PENDOLINEM MNOHAKRAT NEJEL, PROTOZETAKOVOU PTÁKOVINY, ZE V PENDOLINU JSOU NEJHORSI SEDADADLA MUZE NAPSAT JEN ŽLUTÁ GUMA, JAKOU VY JSTE!! Jezdím PENDOLINEM OVE- PILSEN-CHEB, A ZE BYCH VYSTUPOVAL POMACKANY A OTLACENY JSEM NIKDY NEPOCITIL???
zasekl se vam brko-lock
Tak TISem jsem jel několikrát a na sedačky mám neutrální názor. Neurazí, ale taky nenadchnou. Takovej slušnej standart. Znám podstatně horší, asle také pohodlnější.
Něco proti sedačkám v pendolinu
dyk říkám, jsem s ním jel několikrát a na sedačky mám neutrální názor. Neurazí, ale taky nenadchnou. Takovej slušnej standart. Znám podstatně horší, ale také znám pohodlnější.
Tak ty pohodlnější nám vyjmenuj, rád bych si poslechnul které sedadlo je pohodlnější než v podstatě křeslo na pérech s 10 cm pěnou na tom a polohováním.
Však se také nosné řadě vozů ČD na této R lince přezdívá cirkus Humberto. 😁😁😁
Jj. Ty Bee272/3 jsou co se tyce ergonomie sezeni asi jedny z nejlepsich vozu co u nas jezdi. Vedou pekne zada, maji hlavove operky z kazde strany, cili clovek muze i pohodlne usnout a navic ma kazdy cestujuci svou loketni operku, coz je rarita, protoze jinak se o ni vetsinou musite s nekym delit, nebo je strasne nepohodlna.
Souhlasím s tím co píšete, až na to, že hlavové opěrky, které začínají pod lopatkami jsou pro nás vysoké jsou opravdu nepohodlné.
Státní dopravci jsou 2
Opravdu? já znám 2 národní dopravce… státního žádnýho.
Vojenský vlečkový úřad.
Takže letos České dráhy na této lince nabízí mimo špičku minimálně 330 míst (ve špičce až 550 míst), a Regiojet nabídne 250 míst v základu (kolik bude posilových vozů, se nepíše). Osobně vím, že i občas mimo špičku jezdí dost lidí, takže rád bych věděl, kam je chtějí nacpat?
Tento problém vyřešili elegantně už dávno u GW. Prostě se posune odjezd tak aby nenavazovaly pripoje a hotovo. Taky pak nemusím na nic čekat a jedu včas.
Ještě nějaký problém k vyřešení?
Milý pane, jsou to ČD, kdo pravidelně ujíždí zpožděným vlakům GWTR před nosem. Přinejmenším v Českých Budějovicích.
Pravda, mezery to ještě má. Tak posunout i příjezdy tak, aby byly par minut po skupině. A nikdo si ani nevšimne že GW jezdí pozdě pac uz tam nebude vůbec nikdo. Plán splněn, asi zacnu chtít od Grigara odměny za skvělý nápady. 😀
Vy jste ale pěkný demagog. Jestli takoví šotoušci pracují např. jako dispečeři, tak pak se nelze divit, proč tady máme takový bordel.
Ja pracuji na tom, aby to jezdilo včas, neujizdely pripoje a nepreplnovaly se vlaky soukromniku. Docela se nám to daří, ne?
Viz. ty Budějovice. Rano 8103 ještě vloni furt plnej, nestíhal dojet včas a furt něco. Tak jsme se do toho vložili a hele, najednou to šlo, moc lidí v něm uz není a jede pěkně včas. Tak kde máte problém?
Posily jsou dány smlouvou, chce to trochu hledat… Kdyby tam jezdily ČD, tak by jezdily se stejnou kapacitou jako RJ. To co si MD objednalo taky dostane…
250 míst v základu při pěti vozové kmenové soupravě? No to asi ne. Nejsilnější dny teď počítám jezdí 577 sedaček, takže také ne 550 a jestli dobře počítám, tak teď budou ale nejsilnější dny při 8 osmy vozech ale jen 514 a ještě větší rozdíl v místech ke stání – o jeden vagon méně..
Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. Že teda mlátí kozu? Když se vzteky mlátí pes, tak je jedno, že je to koza.
Sledoval jsem velkohube KECY JANČURY, jak se zvedne úroveň, množství vlaků a kapacita na tomto rameni!!! 1. V NEZAMYSLICICH VLAKY R8 ZASTAVUJI I NYNÍ 2. Kapacita RJ bude o 30 % menší jako doposud ( jedná se hlavně o ranní spoje mezi Vyškovem a Brnem) a pondělí, čtvrtky a pátky budou zajímavé!! 3. A jeden pár spojů navíc!!! Alespoň Jančura bude také vozit vzduch!!! a obsazenost 30 %, Jak rad TVRDÍ, ŽE HO VOZÍ ČD. 4. Všem teoretikům a keckam na tomto portálu pak povím, jak to doopravdy je, používám často tuto linku, OBĚMA SMĚRY zajímalo by mě kolikrát za… Číst vice »
Myslím, že o Jančuru až tak nejde, jde o to, co je ve smlouvě s MD. Pokud MD objednalo takový počet míst, tak bohužel. A věřte mi, že ani ČD by vícevozové soupravy nenasazovaly. To že tam jezdí teď neznamená, že by jezdily i s novou smlouvou.
ČD celkem pravidelně nasazovaly více vozů na smlouvu, byli-li po ruce.
A z jakého důvodu objednalo MD méně míst oproti současnosti? Není to náhodou prpto, že vítězný dopravce zkrátka nemá dostatečný počet vozů?
Sedačky vypadají podle obrázku děsivě, snad bude realita lepší. Ale zatím se zdá, že to bude s minimem polstrování a tvrdé jako např. v regionovách. Opěrky hlavy jako by byly z tvrdého plastu zcela bez potahu. Ale aspoň bude klimatizace a zachovaná kupé – doufám, že i se zachováním individuální regulace osvětlení.
Ty jo, taky chci superschopnost poznat tvrdost sedačky z obrázku. Co pro to mám udělat?
Zapojit mozek.
Nechat si vyoperovat mozek.
Mám nakoukáno dost superhrdinských filmů na to, abych mohl s jistotou tvrdit, že něco typu nechat se trefit letící sedačkou z jednoucího vlaku 🙂
Borcad Genio, k vyzkoušení třeba v ČD InterPanterech nebo ÖBB Cityjetech. Sice jsou tvrdý, ale aspoň podle mého pozadí a zad relativně pohodlný, při cestách do 2 hodin OK.
Sedačky vypadají stejné jako v Inter Panterech.
Přesně toto jsem teď chtěl také napsat.
Je to stejná sedačka i stejný systém leteckých sedadel – pevnostní látka a na tom pěna
Mám bohužel stejnou obavu, tvrdé jak prkno, nepříjemné pro sezení delší jak 15 min.
Tak určitě. Je to na pevnostní látce – to znamená letecké sedadlo pro delší lety, ale nedá se na tom sedět 15 minut. Napiš svůj výlev do DB a OBB kde toho jezdí dohromady 250 vlaků ať zpytují svědomí a vymění to za ušáky
Dal bych vám dvě identické sedačky. A řekl bych vám, že jedna je z vagonu ČD a druhá z RegioJetu. Schválně: Na které by vás bolela hlava a kroutily kolena?
Jinak v panterech myslím, že nejsou jako podloketní opěrky jen holá prkýnka bez jakéhokoli polstrování.
Tak myslíš blbě, nikdo tvé připomínky nereflektoval a čalouněné područky v InterPanterech se už z provozních důvodů mění za dřevěné. Musíš Důšo kandidovat do vedení ČD a tyto nelogičnosti (v DB POUZE dřevo BTW) napravit
Při mém svezení to mohlo být jinak, dále se již těmto nepohodlným, hlučným a celkově nepříjemným soupravám pro cestování úspěšně vyhýbám.
Z článku vyplývá, že vozy 1. třídy budou vozy ex 1. třídy SBB, které nyní jezdí na komerčních spojích jako kategorie Standard/Relax. To znamená, že na komerčních spojích jsou dosud vedeny jako 2. třída a platí na ně slevy. Tady už budou zase 1. třída. Potřebuje ještě někdo víc? Jeden vůz – různé třídy? Jak je možné, že MD nekoná? Vždyť je to do očí bijící příklad rozkrádání ze slev!
MD patří ANO to proti panu Jancurovi nikdy nepůjde.
A víte, že ČD provozují řadu Áček přeznačených na druhou třídu a inkasují v nich slevy? Tak hlavně padni komu padni a šup běžte to oznámit a pak nám napište, jak jste dopadl.
Milý Trondo ale ČD ty přeznačené vozy nepoužívá zároveň jako jedničky i dvojky podle toho na kterém výkonu a trati jezdí 😀 .
Ale používá, vozy stejné řady jsou na jednom rameni označované za jedničku a na jiném za dvojku. Nebo dokonce na jednom vlaku, je to jen pár měsíců, co jsem toto viděl na Ex2, první i poslední vůz soupravy stejný, jenom ten poslední označený za dvojku. O pojízdném hnojení kolejí z mezinárodního expresu se tentokrát rozepisovat nemusíš. 🙂
V pravidelném řazení?
@Tronda: To co jste napsal, je nesmysl. Ze CD ve 2. tride nekde pouziva vozy AM je jejich volba a plus pro cestujiciho. Tady jde o to, ze Regiojet za jizdu v techto vagonech na komercnich spojich uctuje premiove jizdne, tedy stat na jizdnem cestujicim na 65 let + mladym doplaci vic nez ve tride Standard. Coz neni pripad CD.
Vozy Am nejsou používány pro jinou třídu než Standard. Jinými slovy, cena je naprosto stejná, jako když sedí cestující v Bmz.
Premiove jízdné v Relaxu je většinou stejne jako u ČD…ve dvojce. Tak klid.
Asi to nic protizákonného nebude to je jasné ale to jen díky nedokonalemu deravemu zákonů. RJ v podstatě dělá jen to co udělal pan premiér u Čapiho hnízda. Šikovné vyžívají díry v legislativě. Právně v pořádku ale jinak to je zneužití.
Vy jste se moc neobtěžoval můj příspěvek pochopit, že? My se bavíme o stejném vozu, který na různých vlacích podle finanční výhodnosti a vypočítavosti jezdí administrativně jako odlišná třída. A zejména se bavíme o tom, že RJ má několik „druhých tříd“. V jedné máte sedačky z regionálního vlaku tvrdé jako kámen a v relaxu kožené sedačky se servisem na místě. A také se pěkně cenově odlišují. To je ta hlavní pointa! Jestli ČD něco přeznačují, je to pořád ta samá 2. třída a za stejnou cenu. Už to chápete?
Vy jste se také neobtěžoval číst, to co jsem napsal, nebo je to pro vás nepohodlné. ČD dělají totéž a první třídu přeznačují na druhou, aby v ní mohli kasírovat kompenzace a radím vám tedy, běžte to co nejdřív oznámit, když se vám to nezdá. Tak o druhé třídě o RJ se bavíte (asi na schůzi ROH) špatně, RJ má jednu druhou třídu s několika tarify, je to stejné, jako když ČD mají v jedné druhé třídě svůj tarif a např. tarif PID, které se cenou také značně liší a nejen cenou v případě zakoupení podle Tr10 nabízejí zdarma místenku… Číst vice »
ČD nezačaly přeznačovat až po zavedení státních slev, ale dělo se tak i před tím, když jiný vůz nebyl k dispozici (A za AB, atd…), zde rozhodně nejde o vypočítavost jako u jiných.
Jenže druhá třída u ČD je stejná jak v Bmz, tak 810. A tarify PID a ČD jsou dvě rozdílné věci, není to věc jednoho dopravce jako deset různých tarifů u RJ.
A proč mám platit za jízdu vrakem stejně jako za jízdu pohodlným vagónem? Za mne by ČD u některých vozů měly přeznačit na 3. třídu, nebo alespoň 2- a dávat slevu za nepohodlí.
Tady jde ale pořád o to jedno a samé. Jednotlivé druhy 2. třídy u Regiojetu se liší nabízenými službami, které cestující dostane (zaplatí si je). Jak je možné, že stát zaplatí i jízdenku (relax), která je stejná jako standard, ale jen se liší tim, jaké občerstvení dostanu v rámci ceny jízdenky? Slevy mají být pro druhou třídu nejnižší aktuální cenu. Proč je mi ale proplacena jízdenka (sleva pro studenty/důchodce), když se relax a standard liší v tom, jestli dostanu zadarmo „koláč/vodu“, nebo ne? Jde přece o levnou přepravu osob z cílové skupiny, bez ohledu na občerstvení. To je ten problém.
Proč? protože to špatný systém slev (dotací) umožňuje a podnikatelé využívají přesně tak, jak jim to umožňuje.
Slevy mají být pro druhou třídu nejnižší aktuální cenu. – Tedy v případě ČD v Praze a ve Středních Čechách pouze do výše tarifu PID, který je zde nejlevnější, máte pravdu je to pořád jedno a to samé.
TONDO – TRONDO, VÁS JE ŠKODA, místo renty zkuste dělat poradce pro dopravu, NA JAKEKOLIV ÚROVNI, JE ŠKODA NEVYUŽÍT!!!! Vašich rozsáhlých znalosti že železniční problematiky hlavně vidíte ty vady u ČD. Jezdím s Leošem, Jančurou i ČD, ALE TOLIK HNOJE CO KYDATE NA ČD, Vrchol Vašich kydu je preznacovani 1 třídy na 2 a inkasovani vyšších kompenzaci!!! To je neuvěřitelné co vypouštite za bláboly, však moc Vám to lidi naštěstí NEZEROU!!! Raději se statečně o své RENTIERSTVI. Doufám, že jste ho nezískal z rozprodaneho majetku ČD???
Mimo jiné vám taky uniklo, že RegioJet používá ty „jedničky“ jako 2. třídu (Standard, Relax) odjakživa. Ne od doby co ujko Andrej začal shánět další voliče.
Nesmysl. ČD to mají podobně. Vozy 2tr jako 1tr
Mě teda vagony nabízené RGJ (B?, ex-lehátkové a Am(z) zklamaly ve dvou věcech V první řadě mi chybí úložné prostory na podlaze (myslím např. to co mají railjety nebo Interpantery, že mezi sedačkami je 50-60cm mezera ve které je regál s několika policemi) a je tam možné dát těžká zavazadla. A taky mi úplně chybí letecké uspořádání sedaček, kde by zezadu na sedačce byly výklopné stolky (ani bych až tak moc nepotřeboval 220/230 přímo u sedačky), a vůbec by mi nevadilo, kdyby některé sedačky vycházely tak, že by člověk neseděl u okna. Chápu, že při rekonstrukci vagónů s kupéčky nejde… Číst vice »
Jídelní vozy prý prodal. Několik jich již stojí v Č.Trebove v depu na předělání ale ne pro RJ.
Byl by zdroj o prodeji? A že „stojí v depu v ČT“, to myslíte které přesně? V CZ Loko nebo v DKV firmy České dráhy nebo někde v/u terminálu Metransu (ten ale přece využívá technické zázemí jinde např. v Kolíně, ne)?
Stojí v DKV a informace mám od zaměstnanců soukromé firmy ktera má v DKV pronajaté prostory a na přestavbě pracují.
U toho vyjmenování platných dokladů mi chybí nejzásadnější informace, pokud jde o jízdní doklady na české železnici, tedy, jestli tam bude platit režijka:))
předpokládám, že nebude, alespoň jsme nikde neslyšel opak. Možná je to důvod, proč jim bude stačit pět vozů 😀
To ale znamená, že režijkáři stejně jezdili jenom v pátek, jinak by ty dva posilové B249 nebyly potřeba.
Jestli to bude vypadat jako na tom počítačovým obrázku bude to pěkně hnusný.
Kde ma ten krumpl stoleček?
U okna si nohu o rantl neopru, je blbě zkosena. A to si opre kazdej rad ne ze ne.
Nejhorší je ale naprosto tragické polstrování sedadel. No polstrování, spíš prkno potažený látkou a na opěrkach uz se ani nikdo nenamahal s něčím vic než klacek na pantu.
Z vejsky to vypadá jako trestný kupé pro zlobivy zaměstnance. Nepoklonil ses u busty vůdce? Tak to máš za 500 nebo jednou Bohumín a zpět v trestným kupé.
Asi těžko prkno když je to pohyblivá verze
Je škoda, že tyto vlaky nebudou dále pokračovat na Vysočinu. Ale aspoň část Moravy se zbaví těch vraků, co tam jezdí nyní.
Ale notak, B249 jsou přece nejlepší české vagony! V té době se totiž nekupoval ojetý německý šrot!
Rádio Jerevan k tomu uvádí: Je to tak, byl to _nový_ německý šrot!
Dvě otázky:
1) Podle smlouvy jsou vlaky plánovány jen Bohumín – Brno hl. n. , takže hlavní – Královo Pole bude jezdit na komerční riziko?
2) Vlaky včetně nedělních posil jsou maximálně pro 480 cestujících + 10% stojících na dobu max 30 min.(mmchd. jen Vyškov – Brno 41 min), takže například v neděli při obsazeném vlaku 528 cestujícími, vlaková četa ostatním cestujícím na perónech řekne, že mají smůlu? Přijde mi to jako hrubý nedostatek od objednavatele.
mezi hlavní a Královo Pole nespíše bude hlavně jezdit z důvodu odstavení, páč na hlaváku hodinu hnít nemůže (není pro něj už místo). Takže místo služební jízdy bude jezdit pro cestujicí. Takže technicky vzato na tom ještě vydělá (i když to nebude žádný zázrak.)
Co jsem slyšel tak není na hlavním místo na objíždění souprav. Před tímto bylo MD prý i upozorňováno, ale nikdo nic neřešil do doby sestavování grafikonu. Jediné řešení bylo prý doobjednání do Králova Pole. Výsledná cena je prý tak nakonec vyšší než požadovaly ČD za R8.
Dá se ta cena někde dohledat? Jestli je to pravda, tak to zavání korupcí.
A když není?
Když není, potom v pořádku.
Pokud by byla vyšší, jistě víte, že je povinnost smlouvu a dodatek k ní zveřejnit v registru smluv. Žádný dodatek není.
To ještě nemá hotový ani jeden vagón že je k dispozici jen vizualizace? A jak tu někdo poznamenal u okna bych tedy sedět nechtěl 🙂 .
Budou vděčný, když jim ČD pronajmou starý koženkový béčka
Nevyjedou!
To bysme si přáli všichni Trondo, ale jistě nejsi tak hloupej abys věděl že vyjedou.
Od pana Trondy je to na sto procent ironie. Takového fanatického odpůrce ČD by taková myšlenka nemohla napadnout 😀 .
Tronda bude chovaný Emanuel Šíp. :-)) Vždy to bude obhajovat privatizaci, i zcela špatnou věc..
Proč si přejete, aby nevyjel?
Protože české firmy je třeba likvidovat, když už je dneska nelze znárodnit. A pak bulit do piva, jak to tady všecko patří jenom cizím firmám, jak se češi mají zle… ale dělat všecko proto, aby ten, co má mzdu německé uklízečky, pocítil tvrdou dělnickou pěst − taková mzda je AMORÁLNÍ, takový má pracovat zadarmo, aby státu všecko vrátil. (Kdo tvrdí, že běsnící dělnická pěst uvažuje logicky?)
Prosím než budete nadávat na 5 vozovými kmenovými soupravami, přečtěte si smlouvu, kde se celkem podrobně definují i pravidelné posily 🙂 Objednatel předpokládá, že v období platnosti jízdního řádu 2019/2020 bude vlaky, plnící Dopravní výkony podle této Smlouvy, potřebné posilovat Pravidelnými posilami v následujícím rozsahu: vlak 843 v úseku Brno 11:02 – Bohumín v pátek kapacitou 60 míst k sezení, vlak 839 v úseku Brno 12:02 – Bohumín v pátek kapacitou 60 míst k sezení, vlak 837 v úseku Brno 13:02 – Bohumín v pátek kapacitou 60 míst k sezení, vlak 835 v úseku Brno 14:02 – Bohumín v pátek… Číst vice »
Tak to se těším na čtvrtek v 16:22 z Bohumína, naposled bylo 9 vozů a bylo plno. Jinak to číslování asi bude také jiné,ne?
Dle návrhu jízdního řádu co visí na stránkách SŽDC bude číslování 11xx. Ale v tom návrhu je také uvedena výchozí/cílová stanice Brno hl.n., tak uvidíme.
Pane Sůro, prosím o zajištění živého přenosu z nedělní špičky dne 15.12.2019. (Tedy pokud to půjde nějak realizovat) Bude veselo… 😀 Na to, že budou lidé stát v uličkách bych si vsadil, otázkou je, zda nenechá lidi i na nádraží.
Rozhodně budeme 15.12. na více tratích:)ale osobně bych tipoval zajímavější provozní soubory na popis než R8:-)
vsadil bych se, že s tímto efektem RJ počítá a první spoje budou dimenzovány „nad slmouvu“
jestli na to bude mít kapacity, protože zrovna v prosinci má standartně vytíženo všechno co jezdí
Na všech lokomotivách má vlajku jo?
Ještě mě zajímá cena, ten vzorečky ve smlouvě jsou sice pěkné, ale cenu z nich nevyčtu 🙂
jsem překvapen, kolik lidí začalo využívá možnost projíždět rychlíky od Vyškova (-Bohumína) až do Krpole. A nejen studentů krpoláckých VŠ a kolejí. Jsem proto rád, že i nadále bude zachována přímá linka Krpole – Bohumín, se zastávkou v Židenicích a na Horním (hlavním) nádraží. Jen se trochu bojím těch pěti-vozových souprav, když dnes jezdí po šesti až sedmi vozech a také jen 13 míst na kole mi připadá trochu málo. PS: je pravda, že i dříve jezdily přímé soupravy z Bohumína přes Krpole až na Smíchov. Na Horním n. se jen přečíslovaly na jiné číslo vlaku. Ale protože zde stávaly… Číst vice »
Jmenovalo se někdy brněnské hlavní nádraží Horní? Zdá se mi, že má ze všech asi nejnižší nadmořskou výšku.
Kdepak, když se projedete po cyklostezce na levém břehu Svratky od Ronda do Komárova, tak ten nejstarší viadukt (na hlavní/horní) je poměrně vysoko – pod ním normálně jezdí autobusy z Poříčí na Opuštěnou a vedle ve snížené niveletě se tam vešla i vlečka na Výstaviště. Pokračujete po proudu řeky (tedy v principu ne do kopce a Svratka tam fakt proudí) a pod dalším železničním mostem jsem se vždycky na kole trochu přikrčil, protože jsem si nebyl jist, že se nepraštím do hlavy. Z toho soudím, že dolní je o několik metrů (aspoň čtyři možná i víc) níž než horní.
Dobrá tak s niveletou jsem to tedy netrefil. Ale třeba Krpole nebo Slatina jsou výrazně výše. Můžete však vysvětlit, proč říkáte hlavnímu nádraží Horní?
Pro orientační vyhodnocení nadmořské výšky resp. klesání či stoupní zkuste mapy.cz (v sekci „plánování trasy“ mají orientační stoupání/klesání plus nadmořskou výšku). Nevím jak ve městě, ale osobně můžu dosvědčit, že zhruba sedí na výšlapu/pouti v krajině to klesání/stoupení, které zobrazují mapy.cz.
No protože KFNB vedla z Vídně přes Břeclav od 1839 na hlavní, od roku 1849 z téhož nádraží StEG pokračovala do České Třebové a 1856 si Brněnsko-rosická dráha postavila dolní (Rosické) nádraží https://cs.wikipedia.org/wiki/Brno_doln%C3%AD_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD které si nakonec StEG propojila spojovací tratí s horním nádražím (které bylo prostě výš než dolní). Po tom náspu ještě nedávno putovaly davy pěších od Tesca na Zvonařku, dnes chodí Vaňkovkou. Přes Laa a Hevlín využitím existující (rosické) tratě si tím StEG sjednotila síť do jednoho celku.
Vyloženě jste mi udělal radost, toto málo kdo dnes ví.
Chápu to správně, že vlaky pojedou v Brně až do Krpole i po konci výluky Hlavního nádraží? To dřív v plánu nebylo, ne?
Ano, je tomu tak. Vlaky do Bohumína budou začínat v Krpoli, zastaví v Židenicích a na Horním (hlavním) nádraží. Pak si dají vyhlídkovou okružní jízdu přes Černovice a budou pokračovat na Vyškov.
OK, díky, já to samozřejmě z článku pochopil, ale nevěděl jsem že se to takto plánovalo i nad rámec oné výluky, to byla pro mne novinka 🙂 vzhledem k tomu, že nejčastějc sleduju provoz na Lesné, tak to považuji za velmi dobrou zprávu, skoro bych řekl, že velmi výtečnou 🙂
Nemáte pravdu Pavle. Vlaky budou jezdit až do Králove pole, ale ne pře židenice ani horní nádráží, to ani nemá logiku. Vlak začíná (končí) v Krpoli, nálsleduje Brno hl a pak Vyškov atd….Tak prosím nesirte nepravdy, staci se podívat na stránky RJ https://www.regiojet.cz/opencms/export/sites/regiojet.cz/nase-trasy/test-r8/jizdni-rad/Jizdni-rad-R8.pdf
Ok, beru zpet, az ted jsem si vsiml okruzní cesty pres Cernovice :D…
driv to bylo spojene s linkou do prahy pres vysocinu, takze velka cast vlaku do krpole pokracovala tak jako tak
Pokud to stihnou, tak my z R12 budeme jen tiše (a já spíše hlučně) závidět. Jen si rýpnu do té vizualizace – kam si má člověk u okna dát nohy? 🙂
Nohy máte připevněné k zadeli, na tom se po nástupu RJ nic nemění.
To ano, nicméně podle vizualizace bych je potřeboval následně odšroubovat, abych je mohl někam pohodlně položit 🙂
Zas jsem se zasmál.. U Uherského Brodu samozřejmě do konce listopadu těsně před nástupem Arrivy se maká a maká. A měsíce autobusových výluk jezdí kdo.. No státní dopravce. Socializace ztrát..Jak směrem na Luhačovice. Tak směrem na Vláru. Dokonce místy komplet svršek, koleje.. Jen tak dál:-) Stejně dále na Vláru to bude hodně zajimavé, protože dále jsou evidentně ty koleje hodně v prdeli, přestože tam předci udělali i mimoúrovňová křížení, ale my za 30 let ani neumíme vyměnit koleje a zmodernizovat a zvýšit rychlost.. Tak jsem zvědav co lint na ten tankodrom 🙂 Oblouky jsou „Drsné“. 🙂 Jsem slyšel debatu, že… Číst vice »
Myslíš ty dlouhodobé výluky co jsou na Vláře snad každý podzim už několik let? Ta co byla vloni byla taky narychlo, aby ČD měly fajnou trať? Ty konspirační teorie mě baví. Sice se jedná o výluky naplánováné klidně i víc než rok dopředu, ale hnědí už vědí, že to je kvůli změně dopravce 😀
Je to spiknutí proti hodným ČD a určitě to psali v obzoru!!!
Zajímavé je, že výluka je i na Karlovice a světe div se, nástup soukromníka.
Věřit tomu, že je to náhoda můžeme, ale je to jako věřit, od zítra bude sněžit.
A to vám ještě neřekli, že nástup konkurence řídí Soroš, ještěři, židozednáři a ilumináti.
Ne nástup konkurence řídí pan premiér kamarád pana Jancury prostřednictvím MD. Již tu byl článek o státem nařízených slevách a jejich zneužívání soukromníky. Teoreticky to jsou kompenzace ale oni se toho chopili tak že jdou to v podstatě dotace 🙂 . Není třeba dávat další důkazy.
Nástup konkurence řídí mj. i materiál, který byl xkrát schválen vládami od roku 2010 a který řešil, kdy se jaké tratě budou soutěžit. Nic nebránilo tomu ČD podat lepší nabídku na R8 než podal RJ.
Jsem přesvědčen že tomu bránilo politické vedení ČD. Vy věříte ze se ceny dozvěděli až při otevírání obálek?
Myslíte pana Kupce? Ano, to byl velký milovník soukromníků:-)Takže ano, věřím.
Takže Kalousek! A mají jasno.
Já jenom čekal, kdo první přijde s Kalouskem. Soros je přece jenom daleko.
U žádného spiknutí nesmí Kalousek chybět.
A to jako v minulých letech tam výluky nebyly? Nové peróny, opravy mostů, přejezdy, to všechno se dělalo každý rok při výlukách a nikoho ani nenapadlo že to je nějaké spiknutí 😀 ale chápu že podle zdejších odborníků by měla SŽDC zrušit investice do trati kde už nebudou jezdit ČD 😀
Kdyby jenom zrušit investice. Podle některých tam možná měli projet takovým tím „vyorávadlem“, kterým ustupující armády za 2. světové války oddělovaly kolejnice od pražců. Vy nechápete, že nástup soukromníků je něco jako svatokrádež? 🙂
Hmm. 5 vozů, ve špičce to bude sranda, to se ministerstvo teda rozjelo. S objednáváním.. To bude veselé pro cestující.. Už tak to jezdilo dost plné..
Ale hlavně.. že ušetřili… Proti ČD..
ČD by tam jezdili stejnou kapacitu, jaká je objednána a dočetli bychom se, že za to může objednatel, ale takhle se někteří snaží ve vzteku naznačovat, že za to může dopravce, i když je to blábol.
No to myslím, že ne soudruhu.. Těch posilových vagonů tam bylo víc..
Smlouva definuje kmenové soupravy, pravidelné posily a sezónní posily, včetně požadavků na jejich kvalitu, možná by stačilo si ji přečíst. V příloze se dokonce píše, že „přeprava stojících cestujících je přípustná po dobu nejvýše třiceti (30) minut přepravní doby v rozsahu nejvýše deseti (10) procent cestujících bez místa k sezení v 2. vozové třídě. Stání jiných cestujících, kteří nemají k dispozici místo k sezení, je přípustné pouze v případě, že Dopravce prokáže, že počet cestujících ve vozidle je o třicet (30) procent vyšší, než mohl na základě podkladů této smlouvy nebo disponibilních frekvenčních dat, jsou-li již k dispozici, v konkrétním… Číst vice »
Ve špičce 6-8 vozů.
Žluté vlaky jsem nikdy neviděl a nikdy neuvidím
Máte potíže s očima? 🙁
To je přeci slavný výrok vedení ČD před vyjetím konkurence.
No jo pravda, brzy se ozve Filemon, že něco takového se nesmí psát, protože pravda bolí nejvíc.
„Žluté vlaky jsem nikdy neviděl a ani neuvidím,“ rozčiloval se před novináři Petr Žaluda začátkem prosince 2009. Ten den padly Českým drahám do vínku všechny desetileté smlouvy. Student Agency mezitím už dávno nepracovala na projektu HighJet a nasazení jednotek Stadler FLIRT do dálkové dopravy. Místo toho nově založený RegioJet právě prezentoval své první nabídky státu a krajům. „
Kapacita bude velký problém. Místo 10 kupé na vagón jen 8 a ještě pro 6 lidí. Navíc o jeden vagón méně. Tento spoj má sice velké výkyvy v obsazenosti, ale ve špičce bude totálně narvaný.
Jak to nejezdi pres Prahu tak to pro uredniky na MDCR nema prioritu. Si asi mysli, ze tady na Morave by nam stacila jedna 810.
Podle smlouvy bude ve špičce posílený až o 180 míst.
Já jsem tsky zvědav, jak bude RJ zvládat výluky, na téhle trati velmi časté. Snad sežene dost autobusů a řidičů.
Mimochodem, s nástupem alternativních dopravců mám strach aby nebyl chaos ve zveřejňování výlukových opatření. GWTR to v současnosti má prý docela na háku. Jestli by nebylo za dané situace lepší, aby dopravci poslali svá opatření na SŽDC a ta to pak vywebila/vylepila. V Německu takhle výluky zveřejňuje DB netz pro všechny dopravce.
RJ má autobusu na dvoře co nejezdi denně, případně nejezdi vůbec, více než dost. Problem vidím, kde sehnat tolik řídicí, protože ty autobusy stojí díky tomuto nedostatku.
Při poslední výluce přes prázdniny bylo nasazeno 60 autobusů. Myslíte že přes dovolenkovou sezónu mu jich stojí tolik na dvoře. 😁
Při této výluce sám majitel jednoho autobusu řekl že je zvědav kde ty autobusy vezme.
tamtéž, kde je braly ČD? jeden dopravce končí druhý začíná, objem přepravy bude cca stejnej, tj bude i stejná potřeba NAD.
Ja mám informace, ze loni na podzim mu stalo 46 novych autobusu na dvoře, protože s nimi nemel kdo jezdit.
SŽDC opatření dopravců dostává a někde i vylepuje, to není žádná novinka. Kde to má GW na háku, ty informace jsou všude, mají to ve stanicích, dokonce i ve vozidlech, je to na jejich stránkách, na idosu, na facebooku, hlásí to staniční rozhlas.
Ono to chce trošku spolupráce ze strany cestujících, ne přijít na vlak a tvrdit, mě to nikdo neřekl. Těch kanálů jak to zjistit není zrovna málo.
Jaká je aktuálně situace u GWTR, nevím, ale vím dobře, jaká byla situace při výlukách v Praze, když ML-S49 začala jezdit ARRIVA vlaky: informace nebyly zpočátku k dispozici nejen na vývěskách (tam byl navíc problém s „ouředníky“ ze SŽDC, kteří místo toho, aby zajistili včasné vyvěšení informací a výlukových jízdních řádů, naopak negativně ovlivňovali, když se snažil někde vyvěsit sám dopravce aspoň své vlastní informace), ale příslušné informace nezveřejňoval ani ROPID (jako objednatel) na svých internetových stránkách. Teď už se situace poněkud zlepšila, ale to neznamená, že se v prosinci nezačnou podobné problémy objevovat ve větší míře opět a i… Číst vice »
„Ale veď on vyzobáva hrozinky“
😀
Jestli tam budou skutečně zástrčky s 230 V, tak bych se skoro bál tím jezdit. 🙂
Jsem nějak čekal, ze ukáže první soupravu a ona je to vizualizace. Tak snad to do prosince stihne.
Doufám, že nestihne. Možnost dát si šlofíka v lehátkovém voze je lákavá.
Pětivozové soupravy? V pátky se jezdíi o osmi plných vozech.
Neděle to stejné a stejně se stojí.
No tak prostě pojedete přes Č. Třebovou nebo si vezmete auto, případně pojedete už ve čtvrtek. Nehledejte problémy, kde nejsou.:-(
A já si myslel, že vlaky jsou pro lidi… toto jen vyžene lidi z vlaků do aut.
Ano, takže buď re Česká třebová, problémy budou opět řešit jiní, jako ČD. Nebo rada nad zlato – nejezdi co… Nebo jeď v sobotu večer místo neděle večer co.. Zejména v pondělí do školy a práce. Na co 🙂 Ale dopravce a MD ušetří…
Myslel jsem, že posílené soupravy v týdenní špičce byly součástí objednávky. Pokud nebudou, tak vůbec nemá smysl v tyhle časy jezdit.
Jasně že součástí objedávky jsou posilové vozy. Ve smlouvě jsou vyjmenované konkrétní spoje i kapacita.
Pokud vim, RJ dotáhl několik dvoupatrovych vagonu a část má jít na poslední spojů do Bratislavy – Komarna a nad části vozu se neví kde budu. Třeba je zaradi sem, jako posilove spoje, bylo by to logické.
Nezařadí, kvůli napájení. Leda by do toho zasáhl opravdu hodně.
Kolik stojí jeden nový CZE? Předpokládám, že by to byla výměna jedné škatule s elektronikou za druhou, takže pracné by to snad moc nebylo.
Co si přečíst nejdřív smlouvu, než začnete panikařit?
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Zverejneni-smluv-na-vlaky-dalkove-dopravy-v-obdobi/Linka-R8-Brno-Ostrava-Bohumin-(1)/Anonymizovana_Smlouva-o-verejnych-sluzbach-v-preprave-cestujicich-na-lince-R8.pdf.aspx
Vždyť přece furt čteme, že po nástupu konkurence se sníží počet cestujících, protože s tím nikdo nechce jezdit a konkrétně u této linky to bylo podáváno tak, že dominantní cestující jsou dispečeři z CDP, kterým čest zakazuje vlézt do žlutého fuj-fuj vlaku.
Ví někdo znalejší kolik souprav (loko+5 vagonů) je potřeba denně na R8? Když v článku je, že RGJ denně na R8 poveze 17 spojů?
Axel: provozních potřebuje sedm souprav, plus provozní rezervu, takže 8 lokomotiv a 40 vagonů.
Pokud 7 + 1 souprav, tak nemůže stačit těch celkem 18 lehátkových vozů, pokud mají být po třech v jedné soupravě. A nejsem si jistý, které vagóny „Am“ myslel RGJ v dnešním článku, pokud má v počtu 7+1 (dle svých) těchto vagonů používat na R8… v přehledu vagonů na fanwebu jsou Ampz a Amz http://rj.macoslav.cz/
Škoda takhle povrchního článku. Čekal bych že přesně toto (zamyslet se a ptát se) má být úlohou novináře.
Am = Amz. Je to úplně ten samý vůz, jen se přejmenoval. Jde o vozy po SBB.
Takže to, co vydávají na komerčních spojích za 2. třídu budou na těch dotovaných vydávat za první ? 😀
Ano.
@HonzaLB…. Díky za upřesnění ohledně kterých AM byla řeč…. A pokud jde o tu nejasnost, kdy v 5-vagonovém vlaku mají být ex-lehátkové vagony Bvcmbz + 1xAm(z) + 1xB? lowcost, tak Vám RGJ nějak upřesní tu nejasnost?
Přece informace ve Vašem článku jsou evidentně nekompletní, protože 18 nakoupených ex-lehátkových Bvcmbz nemůže stačit na 7+1 vlakových souprav. Notabene, když část Bvcmbz prý jezdí na jiné lince…. Ledaže by RGJ koupil ještě další vagony Bvcmbz k těm 18 Bvcmbz o kterých Váš web psal.
Ještě jednou: 2xBp, 2xBvcmbz. 8 souprav, koupeno 18 Bvcmbz. K tomu x jiných vozů, které RJ koupil už dříve a upravuje a nasadí během GVD. Toto je základní řazení, které plní smlouvu.
V textu nikde nebylo napsáno, že bude tři lehátka v každé soupravě. Ale pro jistotu ještě dovysvětleno. V textu chybí také informace, že 8. 10. proběhl kontrolní den ze strany MD a MD nemá k průběhu příprav připomínek.
@HonzaLB… Aha, a teďka po aktualizaci chápu článek správně?: V článku RGJ 5-ti vagonový vlak, z toho 2 velkoprostorové a 2 kupé (plus možná další kupé je myšlen Am(z)). Tj. skladba vlaků bude:
1xAm(z)
2xB? lowcost
a 2x ex-lehátkové Bvcmbz? Takhle jste to myslel?
P.S. Ty Modusy o kterých jste psal 7. března 2019, tak nebudou na R8? z březnového článku: „Dopravce zatím tají, na které trasy je chce nasadit, jako nejpravděpodobnější se jeví spojení z Brna do Bohumína, kde má od prosince jezdit.“
Nebudou.
Díky. A ještě poslední reakce (to až k dalšímu článku až o5 budete psát o R8). Zajímá mě forma občerstvení na R8 v RGJ. Např. něco jako automaty na balené pití a něco na okus viz např. jako v Interpanterech? A bude těch automatů více než jeden ve vlaku (tak aby člověk nemusel procházet přes spoustu vagonů)? Mějte se.
Mělo by tam být pro 2. tř. nějaké výdejní okénko u kterého si lidé budou moci koupit občerstvení. V 1 tř. na místo. Všude zároveň prodej z vozíku.
Aha, takže bude i něco teplého – kafe, čaj (v zimě pro zahřátí)? Nebo myslíte něco jako „lidský automat“ – tj. vše na prodej bude zabalené? Ohledně vozíku s občerstvením, to mi nepřijde jako dobrý nápad, protože vypadá to, že ve všech 3-ech typech vagonů na R8 chybí úložné prostory mezi sedačkami (tj. něco jako, že mezi sedačkami je půl metrová mezera ve které je „regál“ se 2-mi policemi na zavazadla. Takže předpokládám, že ulička ve vagónech na R8 bude klasicky ucpaná zavazadly, které jsou buď moc těžká nebo objemná na uložení nahoru na police nad hlavami anebo zavazadly, které… Číst vice »
Mně to vychází na 8
Pokud ráno vyjede v 5:02 z Brna tak dojede do Bohumína v 7:32. Zpět pojede v 8:28 a dojede zpět do Brna v 11:14. Na další trasu může vyjet už v 11:44. Mezi těmito časy vyjela z Brna souprava v 6:02,6:44,7:44.8:44,9:44,10:44(6 kusů) a to dává s naší soupravou sedm. V základu teda potřebuje sedm na trasu a alespoň jednu navíc.
Upřímně neznám vůz Am, ale předpokládám že byla myšlena řada Amz ex Am SBB. Nejsem si jist ale jestli to bude lepší než druhá třída, ty vozy by potřebovaly taky nějakou tu malou opravu, a také snad tam nedaj úplně všechny vozy dané řady, aby taky něco na Praha-Ostrava-Košice zbylo, přeci jen je to lepší než Bmz a přednostně bych jim tam poslal Bwmz 😏
Trošku škoda těchto vozů na tento účel.
S ohledem na trasu Vyškov – Bohumín bych nasadil ty největší vraky z kopřiv, co bych vyhrabal.
Kdo tudy, alespoň příležitostně, cestuje, ví proč.
Proč?
romanos grandos
Opravdu bude kapacita stačit, když dnes tam jezdí šestivozové soupravy, a vlaky bývají dost plné. A hlavně nasazením novějších vozů a reklamní kampaní Regiojetu lze očekávat poměrně značný nárůst počtu cestujících.
Nebývaly a nebývají příliš plné, nebyla až na pár špičkových časů nutná místenka..
Co třebas že RGJ začne posílat na linku R8 i tyhle https://zdopravy.cz/regiojet-privezl-dalsi-vozy-z-belgie-budou-z-nich-univerzalni-vagony-29205/ ? Fotky interieru by měly být zde https://fr.wikipedia.org/wiki/Voiture_I6.
ty jsou zatím daleká budoucnost, stojí v K.Hoře, vnitřek vybraný , jen stěny jsou pořád na místě, a jinak se za tu dobu nic jinýho nezměnilo
@železničář… tím depem v KH myslíte depo v Malíně https://prazdnedomy.cz/domy/objekty/detail/2243-zeleznicni-depo-malin, které zkouší zprovoznit rodina Paroubkových a spol? A fakt mluvíte o těch bazarových dovezených letos? Nebo myslíte ty bazarové, které koupil už dřív: https://www.zelpage.cz/zpravy/9491
Přijde mi trochu škoda zničit lehátkové vozy, aby z nich udělal sedačkové. A zajímalo by mě, co to jsou ty internetové stránky s informacemi pro cestující – znamená to, že jízdenky přes ně koupit nepůjdou, stejně jako pro linku do Komárna?
Takže tam budou jezdit kratší soupravy ,to cestující ocení hlavně v pátek a neděli.
Soupravy řazené z vozů klasické stavby mají jednu obrovskou výhodu: dají se k nim přidávat posilové vozy. RegioJet je přidáváním podílových vozů do souprav v závislosti na prodeji jízdenek znám – v závislosti na množství prodaných jízdenek uvolňuje rezervační systém do prodeje další vozy (samozřejmě do určitého maximálního limitu). Pochybuji, že by tomu tady bylo jinak – smlouva je postavena tak, že tržby z jízdného jsou rizikem dopravce a je tedy v jeho vlastním zájmu, aby přepravil cestujících co nejvíce. Byť začátky zřejmě budou krušné, ale to jako u všeho.
Tahle Vaše teorie ale platí především u povinně místenkových vlaků, ale to tyto spoje nebudou. Ve vlacích budou platit traťové jízdenky, IDS, od dalšího roku národní tarif, atd. A u těchto jízdenek nelze dopředu zjistit kolik lidí pojede a posílit jednorázově spoje.
To je sice fajn, ale sežene v pátek třeba 5-10 posilových vozů v Brně?
Smlouva s MD mu nařizuje posílit páteční odjezdy z Brna mezi 11.02 a 17.02 (včetně) celkem o 660 sedadel. Takže sežene, protože musí.
Předpokládám, že (minimální) kapacita soupravy je dána smlouvou mezi MD ČR a dopravcem.
To je, ale špatné jméno to udělá dopravci. Běžný cestující nemá o nějakých smlouvách mezi dopravci a MD ponětí.
Není teda potom škoda těch samolepek? 🙂
Upřímně, je.
RJ je, co se tyka budování vlastni značky, zdaleka nejúspěšnější český dopravce, tudíž si myslím, že i tady se bude snažit jezdit tak, aby si tu značku nepoškodil.
Na to přesně narážím. Když někdo mluví o Regiojetu, tak nejvíc chválí to, že vždy sedí, nikdo nad ním nestojí atd., to vše se děje u těch zlých ČD, které toto neumí zajistit. Ale nyní regiojet vstupuje na trh nepovinně místenkových vlaků a pokud nasadí pouze takto krátké spoje (byť přesně dle smlouvy s MD), tak tahle reputace půjde rychle do kytek. A hlavně mi přijde, že nikdo nepočítá s nárůstem cestujících, který prostě bude, protože „boom Regiojet“.
V životě jsem neslyšel někoho chválit RJ proto, že vždycky sedí….Vždycky je to chvála na kávu zdarma a levný zákusek 🙂 … Což už tady dost možná taky nebude, pochybuju, že se tím narvaným vlakem bude někdo prodírat s občerstvením…
Chválím RJ za to že vždacky sedím a že mají velký dětský kupé.
Podívejte se jak, dá se říci operativně, řešili Komárno… myslim že se bát nemusíme.
Myslím, že to byla snaha se předvést.. Jinak by to asi nikdo před koncem smlouvy neřešil. Ekonomicky..
Podnikatel, který tu smlouvu chce obhájit, zní mnohem lépe než „chce se předvést“.
Ale to zase nezní správně podle modrogumního slovníku.
Ekonomicky to dává smysl, ministerstvo chce větši kapacitu, prakticky ji zaplatí a firmě zůstanou vagony 😉
Jančura se rád předvádí, proč by se podle vás nepředváděl na Bohumínech? Netvrdím, že mu to půjde hned a bez problémů, ale myslím, že zase bude chtít ukázat jaký je borec. Zrovna dneska jsem s ním jel a byl jsem spokojen. A do budoucna bude ve hře ještě mnohem víc.
Na zaklade Komarna by som sa teda rozhodne bal.
Spousty lidí odsuzuje CD za to, že lidi stojí v uličce a vlaky jsou přeplněné. Kdyby CD zavedly ryze místenkové vozy, tak by stojící lidé se nedostali dom. Více vlaků z Prahy do Olomouce těžko navýšíte. Jsem ráda i za tuto možnost jet vlakem stojící, když budu spěchat na vlak a nestihnu vyřídit jízdenku. A taky, když soukromníci budou vyprodaní, tak stále se dostanu vlakem ČD. Do Regiojetu, Leoexpresu by mě bez jízdenky s místenkou ani nepustili. Zkrátka lidi se dostanou dom a to je velké plus CD.
je zto jeden z přístupů, nicméně já teda vždy preferuju jízdu s místenkou. Myslím, že řešení by bylo mít ve vlaku povinně místenkový vozy a pak vozy „kdo dřív přijde“. Bylo by to řešení pro oba „tábory“ Ono z hlediska nákladů jet s 5 nebo 6 vozy není až tak velký rozdíl (teda kromě cena toho vozu)