Dopravci Železnice

RegioJet přivezl další vozy z Belgie, budou z nich univerzální vagóny

Siemens Vectron. Foto: RegioJet
Siemens Vectron. Foto: RegioJet

Společnost RegioJet přivezla do Česka dalších třináct vozů po belgických státních drahách SNCB. Během dvou let je má přestavět na univerzální vagóny pro dálkové spoje firmy. RegioJet nepotvrdil, že by import těchto vozů bezprostředně souvisel s chystaným startem vlaků na lince R8 z Brna do Bohumína, ale minimálně po jejich přestavbě s nimi počítá i pro tuto trať.

Jde o podobne vozy, které stojí již delší dobu odstavené v Hranicích na Moravě. RegioJet má podle šéfa firmy Radima Jančury projekt na jejich kompletní přestavbu na univerzální vozidla, v kterých bude i plošina pro přepravu vozíčkáčů s bezbariérovým WC nebo kuchyňka. „Je to projekt na dva roky, postupně začneme s modernizací letos,“ řekl Jančura.

Zbytek vagónů má být přestavěn na velkoprostorový v designu Astra. “Ještě zvážíme, zda je do té doby nasadíme jako vozy v třídě Low-cost. Museli bychom je ale interiérově upravit”, dodal Jančura.

RegioJet zatím neuvedl, s jakými vlaky chce začít jezdit mezi Brnem a Bohumínem na lince R8. Podle zdrojů z firmy je ale takřka vyločené, že by šlo o německé soupravy Modus, které se objevily v tuzemsku v březnu.

Foto z přepravy vozidel se objevilo včera na facebooku.

 

V dnešních velmi brzkých hodinách byla uskutečněna přeprava 14 belgických vozů po území ČR.Souprava vozů vyrazila z…

Gepostet von Dan Fedin am Freitag, 31. Mai 2019

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Ví někdo jak dlouho tam budou ještě stát??

aldik

A stihnou vůbec včas něco sehnat na linku Bohumín-Brno, nebo už to mají a jen to zatím tají, a kupodivu to ani šotouši nevyšťourali 😀

nototo

Jak vypadá “ univerzální vůz “ a co je myšleno pojmem kuchyňka?

Viktor

Wikipedia píše o těchto vozech že jich Jančura koupil 19 a 16 jich přiveze… Nevím jestli mě něco uniklo nebo chyba autora Wikipedie

Tom Atom

To je klidně možný… tak to na wikipedii označte jako: „chybý zdroj“

PVC.lino.cz

V sobotu na Kutná Hora Hl.

PVC.lino.cz

V sobotu k vidění na Kutná Hora Hl.

noerf

Jsem zvědav na nákup lokomotiv, asi ještě nerozhodli, zda-li Traxxy nebo Vectrony.

Tronda

Ono je to jedno, obojí bude pro šotoušky z ČD špatně a označí to za ojeté šroty, které nemají na našich kolejích co pohledávat.

Karel

Nevím o tom, že by někdo hanil nové Vectrony nebo Traxxy, co si RJ pořídil.

Jarek

Ale jo – proč si pořizuje Traxx na osobní výkony…

X 1

Traxxy na osobní vykony.
A proč ne.
Jedná se o naprosto univerzální stroj.
DB je pouzivá s patrama na Intercity, v regionálce nebo i na Cargo.

Vrdo

Já jen k ilustr.snímku.Podle mě je na snímku stanice Přerov -pokud se nemýlím.

Vladimír

Je to 100% Přerov, pro někoho už Slovensko …

Roman Svačina

Někde jsem četl, že ČR je popelnicí Evropy. Týkalo se to jídla, nebo dráhy? Kurde, před chvíli se mi pod oknem prohnal motorák Arrivy. A za chvíli pojede (pokud z depa vyjede) ten Stadler co v Německu už dojezdil… Snad jen ty Bmz od ÖBB byl pro žlutého i modrého dobrý kšeft.

David

Pokud u nás budou všichni dopravci na úrovni „popelnic“ RegioJet, tak se tady bude cestovat nádherně. A nepište mi, že ČD mají 7 railjetů, ty to fakt nevytrhnou.

Roman Svačina

Jsme specifický trh bez ohledu na dopravce. Ale valná většina je spokojená, to vím. I podle zdejších diskuzí. No zítra jedu do Wroclawi.. .tak uvidím

Alexandr Mikulka

Nejezdíte náhodou v ojetině, dovezené ze západní Evropy a nepochvalujete si výhodný kup?

Petr Sládek

Opravdu moc jsem se těšil na cestu Praha-Břeclav railjetem, jezdím totiž přednostně těma „šrotama“ od Jančury. Očekávání velká. Po té zkušenosti je pro mně první volbou Astra a to opravdu nepotřebuju používat displej. Astra mi přijde pocitově vzdušnější, víc vnímám ten otevřený prostor. Ekonomy v railjetu mi přišla temná a bohužel znatelná amortizace po pár letech na pocitu přiměřeného komfortu taky nepřidá. WC nevětratelná hrůza zápachem srovnatelná se záchodky v Horní Dolní v sedmdesátých letech. RegioJet není dokonalý ale přišít proti němu můžou jen zaměstnanci ČD, ti to jistě mají v popisu práce.

TomikV

Petr Sládek
……….Astra mi přijde pocitově vzdušnější, víc vnímám ten otevřený prostor. Ekonomy v railjetu mi přišla temná ……….. …… amortizace po pár letech na pocitu přiměřeného komfortu taky nepřidá. WC nevětratelná hrůz …………..
Krapet mi to připomíná Pantera. Někdy si říkám, jestli by nebyl lepší Elefant 🙂 ale nejraději mám stará kupíčka, tam si aspoň vyvětrám.

Petr

Ne nutně starší vůz=špatný 🙂 A takový Bmz je pohodlný, a na naše tratě se svou 160 rychlostí naprosto dostačující, takže v tom, že je starší, problém fakt nevidím

železničář v důchodu

Kdo pamatuje Juru Dukáta (už je, bohužel, také několik roků tam někde nahoře …), tak si jistě vzpomene i na „Dukátovu větu“, totiž že „Nejlepší jednička je rakouská dvojak“ …
Juro, ahoj tam nahoru – a drž tam palce, ať železnice všechny ty lumpárny, které na ni útočí z různých stran, zdárně přežije.

Jarek

Pane důchodče, a není lumpárna taky to, že jste u tě Jedné Správné Dráhy nebyli schopní udělat za celé ty desítky let ani slušnou jedničku? Dukátova věta je sice prvoplánově vtipná, ale ve skutečnosti je poměrně smutná.

Mimochodem, už v knize Býti Němcem od Waltera Piwerky (omylem neodsunutý Němec z Krumlova) popisuje situaci snad z 50.-60. let, kdy ho zdejší režim laskavě pustil na návštěvu za příbuznými do Rakouska. V rakouském vlaku se taky šel třikrát podívat, jestli omylem nevlezl do jedničky…

Vladimír

Trochu poopravím „železničáře v důchodu“, Jirka Dukát říkal „Nejlepší jednička v Evropě je rakouská dvojka“. Po roku 1989 byl provšechny šok, když jsme mohli porovnávat vozový park ČSD, MÁV, DR a PKP s tím,
co jezdilo v Rakousku, Německu, Francii, Švýcarsku, Itálii …

Jarek

Ano, pokud se „prémiové“ službě říká „blešák“, tak nad tím asi nemá problém civilizovaná dvojka (i v podobě třeba Ešusu, natož BR 628) vyhrát.

Dodnes České dráhy, Národní dopravce™ nasazují denně do pravidelných oběhů desítky vozů A a AB, které nemají klimatizaci, wifi a záchodu sa nesmie používať, pokiaľ je vlak vo stanici… Zdá se mi, že dnes ráno to jelo na prvním Jižním Expresu z Prahy.

Ukázková práce neschopného státního podniku s prémiovým zákaznickým segmentem…

Roman Svačina

Jak jsem psal tak ExÖBB vozy od ÖBB jsou po totální a hlavně povedené modernizaci. To byl dobrý kšeft. Něco jako Bpee původem z MOVO Plzeň a Dunakeszi…ale pokud se skutečně jedná o belgické Bc vozy tak …

Tronda

Tak Bpee z MOVO a Dunaskezi, které nemají oni opěreku uší, ani polohovací sedačky fakt hlavně povedená modernizace nebyla.

Roman Svačina

Jsem technik. Podlavky apod. neřeším….

Skinheads & Punks united

Opěrka uší, co to pro pána je?

železničář v důchodu

Myšlena byla pravděpodobně „opěrka s ušima“ …

Lukáš

Jenže A (B)(p)ee prošli za svou dobu již 4 rekonstrukcemi. Při první se udělal jen záchod, sedačky a nucené větrání. Při druhé klima a nový CZE. Při třetí znovu sedačky a zásuvky a při 4. WiFi.

Stejně je to ovšem nevhodné na delší cesty, protože sedačky jsou tvrdé jak trestná lavice.

Tronda

Hele, kolik vlastně mají ČD Traxxů?

Skinheads & Punks united

Naštěstí žádný, vzhledem k životnosti lokomotivy je něco nového pro dálkovou vozbu s maximální rychlostí 160km/h něco ne příliš šťastného, i když na které linky snad..

TomikV

A to by mě zajímalo … na to jste přišel kde

PetrB

K té kvalitě potravin:
„Dvojí kvalita potravin je výmysl, jste jen frustrovaní, vzkazuje Západ
Podle článku britského magazínu The Economist, který ve věci zpovídal české občany, rozdíly ve složení potravin existují „pouze v hlavách spotřebitelů“ z východní Evropy.“
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/dvoji-kvalita-potravin-zapadni-vychodni-evropa-the-economist-clanek-vymysl-cesi.A190527_105916_zahranicni_baje

PetrB

A jak vyplývá z jednoho argumentu v článku: Jsou to základy ekonomie. Východní Evropa je chudší, takže si nemůže dovolit lepší suroviny. Tečka. Jestli chcete lepší produkt, zaplaťte si za něj,“ komentoval článek uživatel McIntosh Cooey z Británie. A to platí i pro vlaky. Chceme lepší vlaky? Tak je někdo musí zaplatit, to v celkovém výsledku znamená vyšší jízdné než dnes. V minulosti stála základní jízdenka u ČD v relaci Praha – České Budějovice 234 Kč, dnes ji koupíte přes web ČD za 155 Kč (vázaná) nebo 179 Kč (Flexi základní). A to všichni čekají, že za těch pár korun… Číst vice »

jirka

jen bych podotkl, že problém není v tom, že potraviny v čechách jsou hnusnější, protože levnější, ale že jsou hnusnější a navíc dražší….

noerf

PetrB: Záleží na výši dotace od objednatele a také, zda dopravce chce mít z osobní dopravy zisk, či pravidelnou ztrátu jako ČD. Jinak k Vašim cenám je potřeba uvést ještě vstupní náklady, autobus pro 63 lidí cca 10 milionů Kč, životnost 5 – 6 let, pak se dá ještě slušně prodat; vagon Astra pro 80 lidí 25 – 30 milionů, životnost 30 let, nutná po 10 letech úprava interiéru; vagon jednotky railjet cca 50 milionů Kč, parametry podobné Astře (nepočítám náklad na lokomotivu, provozní náklady). Z výše uvedeného zjistíte, že zatímco vozy Astra během své životnosti v průběhu své životnosti… Číst vice »

Strojvůdce Příhoda

V minulosti stála jízdenka Praha – České Budějovice základní jízdenka 234 Kč a bylo nám Českými drahami řečeno, že lépe, než s vozy A, B, AB a BDs to nepůjde. Jak se svět od té doby pronikavě změnil:-):-):-).

Jiří

Ví se o těchto vozech něco? Jaké podvozky, výrobce atd.

Zacker