RegioJet ukázal, čím bude jezdit mezi Brnem a Bohumínem
Společnost RegioJet představila budoucí podobu vlaků a detailnější informace o jejich řazení pro rychlíky linky R8 mezi Brnem a Bohumínem,
Společnost RegioJet představila budoucí podobu vlaků a detailnější informace o jejich řazení pro rychlíky linky R8 mezi Brnem a Bohumínem, kde bude jezdit od prosincové změny jízdního řádu dalších osm let. Základem budou bývalé lehátkové vozy zakoupené od Deutsche Bahn, které aktuálně procházejí velkou přestavbou. Firma má podle svých slov už zajištěny všechny strojvedoucí a finišuje s náborem palubního personálu.
Zatímco v případě hnacích vozidel bylo delší dobu jasné, že firma použije pronajaté lokomotivy Siemens Vectron (později je nahradí Bombardier TRAXX MS3) složení osobních vozů bylo dlouho tajemstvím a jen se o něm spekulovalo.
RegioJet počítá s pětivozovými soupravami, kde budou základem dříve lehátkové vozy řady Bvcmbz, které koupil letos od Deutsche Bahn. Jde o klimatizované vozy pro rychlost až 200 km/h. Zatímco část posílila provoz na lince Praha – Košice, většina zamířila na úpravy pro provoz na rychlíkové lince. Celkem potřebuje na oběh 7 souprav a jednu záložní.
Vozy pořízené od DB aktuálně procházejí přestavbou interiérů. „Cestujícím nabídnou ve druhé třídě 8 šestimístných kupé s novými sedačkami od výrobce Borcad, 1 kupé a toaletu speciálně určené pro využití cestujícími na invalidním vozíku a dále kuchyňku pro přípravu občerstvení. Vozy budou vybaveny sklápěcí plošinou pro nástup vozíčkářů ve stanicích s normovanou výškou peronu 550 mm,“ upřesnil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. V ostatních stanicích bude nástup uskutečněn stejně jako doposud prostřednictvím pronájmu nástupní plošiny od ČD.
Pětivozové soupravy budou řazeny z plně klimatizovaných vozů určených pro mezinárodní dálkové vlaky s jedním vozem první třídy a čtyřmi vozy druhé třídy. Vůz první třídy bude oddílový vůz řady Am (označení také Amz, jezdí ve třídě Standard, jde o vozy po SBB), který jezdí nyní na komerčních spojích RegioJetu, velkoprostorový bude vůz řady Bp, v kterém dnes nabízí RegioJet svoji třídu Lowcost. „Na komerčních spojích jejich kapacitu nahradíme jinými vozy,“ dodal Ondrůj. Dva vozy 2. třídy by měly být velkoprostorové, dva oddílové.
V soupravách bude k dispozici zvláštní prostor pro přepravu dětských kočárků, 13 jízdních kol a kupé pro matky s dětmi. Cestující budou mít k dispozici bezplatné připojení k internetu a zástrčky s 230 V. „Počítáme s tím, že do budoucna se bude složení souprav dále upravovat. Aktuálně se jedná o první fázi podoby souprav, jejichž nasazení bylo možné zajistit v krátkém časovém rozmezí mezi podpisem smlouvy a datem zahájení provozu,“ dodal Ondrůj.
Denně nabídne RegioJet 17 spojů v každém směru v hodinovém intervalu od 5 do 21 hodin. Ministerstvo dopravy se rozhodlo rozsah provozu na této trase od příštího jízdního řádu mírně navýšit. Vlaky budou začínat a končit ve stanicí Brno-Královo Pole, pokračují přes Brno hlavní nádraží, Vyškov na Moravě, Nezamyslice (zde zastaví jen 2 páry vlaků po dohodě s Olomouckým krajem s přípojnými vlaky ve směru Prostějov hl. n.), Kojetín, Přerov, Hranice na Moravě, Suchdol nad Odrou, Studénka, Ostrava-Svinov, Ostrava hlavní nádraží a Bohumín.
S výjimkou Brna-Králova Pole a Nezamyslic budou ve stanicích prodejní místa RegioJet, prostory již má zajištěné, probíhají jejich úpravy. Dopravce počítá se spuštěním první fáze prodeje jízdenek na vlaky na lince R8 po 15. listopadu 2019. K tomuto datu počítá také se zprovozněním zvláštních internetových stránek s informacemi pro cestující a se startem informační kampaně o službách a provozu na lince R8.
Pro RegioJet půjde o první spoje v Česku, které bude provozovat na objednávku ministerstva dopravy a celkově o první spoje RegioJet v kategorii rychlík. Spoje nebudou povinně místenkové, v nabídce budou traťové jízdenky na pravidelné dojíždění. Ve vlacích budou uznávány také jízdenky všech integrovaných dopravních systémů, jejichž kraji (Jihomoravský, Olomoucký a Moravskoslezský) vlaky linky R8 projíždějí. Poprvé RegioJet umožní ve vlaku i přepravu psů.
RegioJet získal provoz na lince v takzvaném tržním rozstřelu, kdy nabídl nižší cenu než České dráhy. Podle smluv bude stát RegioJetu za provoz linky R8 mezi Brnem a Bohumínem platit 251,7 milionu korun ročně bez inflačního navýšení, cena za kilometr je 119,88 Kč.
RegioJet uvedl, že má již podepsány pracovní smlouvy se všemi strojvedoucími, které na tuto trasu potřebuje. „Zajištěn je také personál pro technickou údržbu vlaků v obratových stanicích, která bude probíhat v Bohumíně a v Brně – Králově Poli,“ dodal Ondrůj. Běží ještě nábor palubního personálu a pokladních.