LOT 3a leaderboard

RegioJet přivezl dalších šest dvoupodlažních vozů z Německa pro slovenský provoz

Soupravy s dalšími vozy Dbz pro RegioJet ve stanici Praha - Smíchov. Foto: Daniel FedinSoupravy s dalšími vozy Dbz pro RegioJet ve stanici Praha - Smíchov. Foto: Daniel Fedin

Společnost RegioJet včera přivezla z Německa dalších šest dvoupodlažních vozů řady Dbz, které dříve sloužily Deutsche Bahn. Nasadí je na

Společnost RegioJet včera přivezla z Německa dalších šest dvoupodlažních vozů řady Dbz, které dříve sloužily Deutsche Bahn. Nasadí je na trať Bratislava – Komárno, kde se s ministerstvem dopravy domluvila na navýšení kapacity.

Doplní tak flotilu pěti vozů, které už na trase jezdí od začátku září. Současně nasadí do provozu druhou dieselovou lokomotivu. „Čekali jsme na vyřízení přepravních formalit na německé straně,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Celkem jich RegioJet pořídil 11, devět bude nasazeno do pravidelného provozu na dvou soupravách tažených dvěma lokomotivami Eurorunner, dva vozy budou jako záloha. „Aktuálně od poloviny září nasazujeme na trase z Dunajské Stredy do Bratislavy první čtyřvozovou soupravu těchto vozů, která jezdí na nejvytíženějším ranním spoji 4308,“ dodal Ondrůj.

Dvoupodlažní vagony řady Dbz 750 vyrobila v 90. letech zhořelecká vagónka; donedávna jezdily v okolí Mnichova.

Kvůli rostoucímu náporu cestujících na Žitném ostrově nasadil RegioJet už v únoru na vybrané spoje mezi Bratislavou a Komárnem klasickou soupravu sestavenou z rychlíkových vozů.

Kapacitní problémy se začaly projevovat loni, kdy došlo k výraznému skoku v počtu cestujících. Vlaků RegioJetu na lince využilo 3,8 milionu cestujících, což bylo meziročně o milion více. Důvodem nárůstu bylo především zaintegrování linky do dopravního systému Bratislavského kraje, takže cestující z předměstských oblastí Bratislavy (kde zároveň bují nová zástavba) mohli začít využívat vlaky na své předplacené jízdenky. Nejvytíženějším úsekem je Kvetoslavov – Bratislava, potažmo Dunajská Streda – Bratislava. Rekordy linka láme i letos, za první pololetí jí využilo 2,3 milionu lidí, meziročně o 50 procent více.

RegioJet převzal provoz na jihoslovenské lince v roce 2012. Rok předtím tam ZSSK přepravila 800 tisíc cestujících. Slovenské ministerstvo dopravy vypsalo minulý týden soutěž, ve které hledá provozovatele vlaků pro tuto trať, který nastoupí po ukončení smlouvy s RegioJetem v příštím prosinci. RegioJet již projevil zájem pokračovat, trať chce získat zpět i slovenský státní dopravce ZSSK.

Tagy Bratislava - Komárno Dbz RegioJet Top Trať Bratislava - Komárno
61 komentářů