cargo

RegioJet přivezl dalších šest dvoupodlažních vozů z Německa pro slovenský provoz

Soupravy s dalšími vozy Dbz pro RegioJet ve stanici Praha - Smíchov. Foto: Daniel FedinSoupravy s dalšími vozy Dbz pro RegioJet ve stanici Praha - Smíchov. Foto: Daniel Fedin

Společnost RegioJet včera přivezla z Německa dalších šest dvoupodlažních vozů řady Dbz, které dříve sloužily Deutsche Bahn. Nasadí je na

Zpět na článek
61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

Jenom šest? Nezbylo jich tam ještě tak 100? Něco jako náhrada za B256 a B249, které jsou o cca 20 let starší. Když totiž RJ nakoupí ojeté vagony, tak ČD nakoupí také.

a8n

Ve verzi pro nezávislou trakci jen 8.

Romanero

Ta trať je tedy vážně úkaz v dobrém slova smyslu.

Zároveň to ukazuje, že nejlépe pružně umí na poptávku (je-li samozřejmě dostatečně velká) reagovat stejně jen klasická souprava.

petr

Kapacitní problémy se rozhodně neobjevovaly pouze loni.

Tronda

Slovenské ministerstvo dopravy si objednalo malou kapacitu, doobjednalo ji teprve letos, když se blíží volby.

noerf

Redakce: už znáte termíny dodání lokomotiv Traxx pro Regiojet, respektive v kolik a v jakých letech budou dodány?

AAA

Jak to vlastně vypadá v praxi, jezdí v nějaké úpravě nebo polepu nebo tak jak jsou z Německa?

Dragoo

V interiéru se dělaly jenom minimální úpravy jako doplnění informácí o trase, tarifním systému a podobně. Vozy zatím jezdí v původním nátěru DB, ovšem již brzy by měly být přebarveny do korporátní žluté (což je podle mně škoda, protože jinak jsou všechny ostatní dopravní prostředky jezdící v rámci bratislavské integrované dopravy červené).

Lemmy

Naozaj, je to celé červené. https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_jednotka_671#/media/Soubor:ZSSK_671.001.jpg

Barvy vozidlel jsou v aktuální situaci ZSSK a bratislavského „IDS“ skutečně nejzásadnějším problémem.

Martin V.

A mají k tomu i řídicí vozy, co jsou vidět na fotkách z Německa, nebo jen tyhle vložené a musí v koncových stanicích soupravu objíždět?

Kubrt

Řidičáky RJ nemá.

Ondra

Jeden řídící mají na Zličíně, ale to je ten co měl být na Bohumín-Brno

X 1

Ten je k Pumě. K Dostu jej nemají.

michalk

objevit se to na lince S5 Praha – Kladno nebo S6 Praha – Nučice, to by byla revoluce!

Lemmy

Jo, to by ale Anofert nemohl po ostrém vyjednávání s jediným dodavatelem vyjednat pozlacené hovno v podobě wifi do regionov…

Třicátáprvní béé

Dobrý večír, dostal za přepravu pan Stift zaplaceno? 😉

michal

Vaše zbytečná starost.

X 1

Nikoliv. Pan Stift tu práci dělá ze svého laskavého srdce. 😉

Aldik

A Brno-Bohumin co? Pořád nic neodtajnil 😂

Manitou

Hele, zrovna na této lince je lituji. Hlavně personál.
Při tom „materiálu“ z Kojetína a Přerova to bude celkem hardcore.

Jiří Kocurek

„To“ jezdí spíš osobákem, v rychlíku nebývají.

noerf

Aldik: podle posledních vyjádření odtajní vagony začátkem listopadu. Jinak u provozu v Ústeckém kraji již mají první jednotku v barvách kraje.

aldik

No to jsem zvědavý 😀 Asi je mají bůh ví kde schované, že to ještě žádný sotouš neprokoukl a nespekuluje se že by to mohlo být právě to :))

JaJeČ

Žádné překvapení nebude. Jako první „Business“ třída bude jezdit Amz (které na komerčních linkách vydávají za dvojku, aby mohli kasírovat Babišovné), jako multifunkční vůz s prostory pro vozíčkáře pak německé lehátko s „trestnými lavicemi“ a zbytek kmenové soupravy Low-costy. Jen jsem zvěda, jestli všechny tyto vozy budou do grafikonu upraveny podle požadavků MD (všechny kmenové vozy musí mít vnitřní a vnější IS, zásuvky, vakuové WC,….), nebo jestli budou poctivě platit sankce za neplnění těchto standardů bez vymýšlení důvodů, proč by to platit neměli.

noerf

JaJeČ: momentálně mají cca 18 vagónů Astra a ještě 8 vagónů mají objednáno, takže se dá předpokládat, že v soupravě budou i tyto vagóny.
A pak má volné jídelní vozy, možná je predělá.

Cyklista

A proč by měli platit sankce, když ČD nemusí?

Miloň

Něco se postahuje z komerčních vlaků, zmizí lowcost a některé spoje.

kakov

vážně? to by nebylo moc košér vůči stvávajícím zákazníků….
ale co ve vlacích ČD se místo najde 😀

Petr

Není to jasné ? Hold si zkanibalizuje komerční spoje, žádnou jinou reálnou variantu nevidím 🙂

Jiří Kocurek

Ale houby. Nevyjdede! 😀 😀

MirekK1

HOLD = POCTA, HOLT = ZKRÁTKA 🙂

J.K.

Neudělají pár předváděcích jízd Praha – Beroun?:-)

Radek

Jo, jak by tam sedly!

X 1

Praha – Beroun
Ten dieselový Herkules vepředu, by tam při stavu trakčního vedení, pasoval jak víno.
Ale mohlo by se stát, že by to byl nejspolehlivější spoj a došlo by k navýšení počtu cestujících. To by pak mohla některým odborářům prdnout cévka. 😉

Zapa

Stav TV se poměrně zlepšil, protože se vyměnila většina izolátorů. Jinak ano, jsem pro vyzkoušení na 171. Schválně jak se vám poleze z nízkých nástupišť po schodech do dveří nad podvozky. Ty vozy se mi taky líbí, ale mají i své mínusy. Pomíjím fakt, že to tu nemá co tahat.

Jackub

Líp, než kdekoliv jinde do Honeckerů. 😉 Které (nejen zde) mnozí navrhují neustále rekonstruovat, dokonce do ucelených souprav a poukazují na to, jak skvělé ty vozy jsou… 😉

Zapa

To byla reakce na trať 171. Nepopírám, že se s Honekry jezdí někde jinde po republice, ale na páteřních tratích do Prahy, kde dominují ešusy, by to šplhání dost zdržovalo. Speciálně na 171, kde jsou stále ještě nízké perony.

Jiří Kocurek

Někteří zažili a pamatují Bp (později Bpjo). Ty mají taky dveře nad podvozky. https://www.parostroj.net/katalog/ov/clanky/Bpjo/Bpjo.php3
No a Jackub už to popsal. Ano, není a nebude to horší něž Honecker. Možná by se ale SŽDC mohla pochlapit a poválečné perony předělat na něco soudobého. Jo, vím, místní jsou proti.

Lemmy

Nerouhejte se, patra s dvěma brejlovci tam opravdu jezdily… 🙂

Zapa

To je taky fakt. Myslím, že i v kombinaci s barčou.😁

Kubrt

Nejdřív s papouškama, pak s bertama. S brejlovcema jen doplňkově, zdickýma, na odpoledním/ranním vlaku do Protivína.

Zapa

Tak tohle je dávná historie. Předpokládám že se spíš mluvilo o stavu, kdy nebyly Syslíci, což je tak dva roky zpět. Určitě lze dohledat na Káčku.

bkp

Docela riskantní krok na lince, o kterou může brzo přijít.

Marťas

V takovém případě by je klidně mohl nasadit na své komerční linky. Vozy jsou na rychlost 140 km/hod.

Vladimir

Naprosto souhlasím, takze by se mu vyřešil i problem s chybějícími vozy.

D.S.

Myslím, že by pak byl problém s topením.

Jarda V.

a Traxx nebo Vectron by to topení nezvládl? popřípadě jak velký problém by to bylo předělat, protože něco takového s řidičákem by na tu R8-ku bylo super, taková 6-ti až 8-mi vozová mrcha by byl trumf který by ČD asi těžko přebíjela.

Petr Šimral

Nezvládl. U elektrických lokomotiv je to velmi jednoduché. Topení jde buď přes odbočku na trafu nebo přímo.

Takže to musí být takto:

1.5 kV = v kabelu 1,5 kV =
3 kV = v kabelu 3 kV =
15 kV 16,7 Hz v kabelu 1000 V 16,7 Hz
25 kV 50 Hz v kabelu pro mezinárodní provoz 1500 V 50 Hz
25 kV 50 Hz v kabelu pro vnitrostátní provoz a SK 3000 V 50 Hz.

A to je vše,

Lukáš F.

Vyrobit správné napětí o správné frekvenci určitě nějak lze, jen to nebude primitivně jednoduché, tím pádem ani levné, a mohl by být problém to do lokomotivy někam nacpat. Ale co předělat topení v těch vozech, co by to obnášelo?

Petr Šimral

Znamenalo by to vyměnit centrální zdroj energie.

Apollo17

A tahal by to ten Hercules?Protože ty vozy neumí topit z naší troleje napětím 3000 V.Proto si k nim pronajal i lokomotivy,protože Brejlovec by to neuměl topit.

noerf

bkp: A kdo by mu trať zval? ZSSK nemá strojvedoucí, natož techniku pro tuto trať. A nemyslím si, že by šla Arriva proti Regiojetu. A představa, že by ČD expandovalo na Slovensko, proti státnímu dopravci by nebyl úplně v pořádku.

Samo

ZSSK sa určite bude pokúšať, oni sa realitou prehnane nezaoberajú 😀 ČD by tiež neboli zlé, nevidím dôvod prečo by nemohli o tú linku súťažiť ak si nový management zaumienil expandovať do iných štátov.

X 1

Manažeři ZSSK se nezabývají realitou spodiny (fírové, personál). Jsou stejně odtržení od reality, jako jejich protějšky u nás.

Lemmy

Kecy pana Nebeského neberte moc vážně. Až pochopí, do čeho vlezl, tak ho podobné nápady přejdou…

Dalibor

Nebeský pochopí…. to je nejkratší vtip na téma železnice!

Manitou

Nějaká domluva se smyslu „vyrovnávka výkonu“ si asi umím představit.
Na druhou stranu je fakt, že s těmi vraky typu B těžko.

ICE_Laco

Arriva a OBB prejavili tiež záujem o túto trať ….

D.S.

OeBB by asi bylo nejlepší řešení.

Mišin

Praktická pozn. – doporučuji ÖBB nepřepřepisovat bez přehlasovaného Ö jako OeBB, protože možná záměna: https://de.wikipedia.org/wiki/Oensingen-Balsthal-Bahn 🙂