RegioJet přivezl dalších šest dvoupodlažních vozů z Německa pro slovenský provoz
Soupravy s dalšími vozy Dbz pro RegioJet ve stanici Praha - Smíchov. Foto: Daniel Fedin
Společnost RegioJet včera přivezla z Německa dalších šest dvoupodlažních vozů řady Dbz, které dříve sloužily Deutsche Bahn. Nasadí je na
Jenom šest? Nezbylo jich tam ještě tak 100? Něco jako náhrada za B256 a B249, které jsou o cca 20 let starší. Když totiž RJ nakoupí ojeté vagony, tak ČD nakoupí také.
Ve verzi pro nezávislou trakci jen 8.
Ta trať je tedy vážně úkaz v dobrém slova smyslu.
Zároveň to ukazuje, že nejlépe pružně umí na poptávku (je-li samozřejmě dostatečně velká) reagovat stejně jen klasická souprava.
Kapacitní problémy se rozhodně neobjevovaly pouze loni.
Slovenské ministerstvo dopravy si objednalo malou kapacitu, doobjednalo ji teprve letos, když se blíží volby.
Redakce: už znáte termíny dodání lokomotiv Traxx pro Regiojet, respektive v kolik a v jakých letech budou dodány?
Jak to vlastně vypadá v praxi, jezdí v nějaké úpravě nebo polepu nebo tak jak jsou z Německa?
V interiéru se dělaly jenom minimální úpravy jako doplnění informácí o trase, tarifním systému a podobně. Vozy zatím jezdí v původním nátěru DB, ovšem již brzy by měly být přebarveny do korporátní žluté (což je podle mně škoda, protože jinak jsou všechny ostatní dopravní prostředky jezdící v rámci bratislavské integrované dopravy červené).
Naozaj, je to celé červené. https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_jednotka_671#/media/Soubor:ZSSK_671.001.jpg
Barvy vozidlel jsou v aktuální situaci ZSSK a bratislavského „IDS“ skutečně nejzásadnějším problémem.
A mají k tomu i řídicí vozy, co jsou vidět na fotkách z Německa, nebo jen tyhle vložené a musí v koncových stanicích soupravu objíždět?
Řidičáky RJ nemá.
Jeden řídící mají na Zličíně, ale to je ten co měl být na Bohumín-Brno
Ten je k Pumě. K Dostu jej nemají.
objevit se to na lince S5 Praha – Kladno nebo S6 Praha – Nučice, to by byla revoluce!
Jo, to by ale Anofert nemohl po ostrém vyjednávání s jediným dodavatelem vyjednat pozlacené hovno v podobě wifi do regionov…
Dobrý večír, dostal za přepravu pan Stift zaplaceno? 😉
Vaše zbytečná starost.
Nikoliv. Pan Stift tu práci dělá ze svého laskavého srdce. 😉
A Brno-Bohumin co? Pořád nic neodtajnil 😂
Hele, zrovna na této lince je lituji. Hlavně personál.
Při tom „materiálu“ z Kojetína a Přerova to bude celkem hardcore.
„To“ jezdí spíš osobákem, v rychlíku nebývají.
Aldik: podle posledních vyjádření odtajní vagony začátkem listopadu. Jinak u provozu v Ústeckém kraji již mají první jednotku v barvách kraje.
Pravděpodobně v pondělí:-)
No to jsem zvědavý 😀 Asi je mají bůh ví kde schované, že to ještě žádný sotouš neprokoukl a nespekuluje se že by to mohlo být právě to :))
Žádné překvapení nebude. Jako první „Business“ třída bude jezdit Amz (které na komerčních linkách vydávají za dvojku, aby mohli kasírovat Babišovné), jako multifunkční vůz s prostory pro vozíčkáře pak německé lehátko s „trestnými lavicemi“ a zbytek kmenové soupravy Low-costy. Jen jsem zvěda, jestli všechny tyto vozy budou do grafikonu upraveny podle požadavků MD (všechny kmenové vozy musí mít vnitřní a vnější IS, zásuvky, vakuové WC,….), nebo jestli budou poctivě platit sankce za neplnění těchto standardů bez vymýšlení důvodů, proč by to platit neměli.
JaJeČ: momentálně mají cca 18 vagónů Astra a ještě 8 vagónů mají objednáno, takže se dá předpokládat, že v soupravě budou i tyto vagóny.
A pak má volné jídelní vozy, možná je predělá.
A proč by měli platit sankce, když ČD nemusí?
Něco se postahuje z komerčních vlaků, zmizí lowcost a některé spoje.
vážně? to by nebylo moc košér vůči stvávajícím zákazníků….
ale co ve vlacích ČD se místo najde 😀
Není to jasné ? Hold si zkanibalizuje komerční spoje, žádnou jinou reálnou variantu nevidím 🙂
Ale houby. Nevyjdede! 😀 😀
HOLD = POCTA, HOLT = ZKRÁTKA 🙂
Neudělají pár předváděcích jízd Praha – Beroun?:-)
Jo, jak by tam sedly!
Praha – Beroun
Ten dieselový Herkules vepředu, by tam při stavu trakčního vedení, pasoval jak víno.
Ale mohlo by se stát, že by to byl nejspolehlivější spoj a došlo by k navýšení počtu cestujících. To by pak mohla některým odborářům prdnout cévka. 😉
Stav TV se poměrně zlepšil, protože se vyměnila většina izolátorů. Jinak ano, jsem pro vyzkoušení na 171. Schválně jak se vám poleze z nízkých nástupišť po schodech do dveří nad podvozky. Ty vozy se mi taky líbí, ale mají i své mínusy. Pomíjím fakt, že to tu nemá co tahat.
Líp, než kdekoliv jinde do Honeckerů. 😉 Které (nejen zde) mnozí navrhují neustále rekonstruovat, dokonce do ucelených souprav a poukazují na to, jak skvělé ty vozy jsou… 😉
To byla reakce na trať 171. Nepopírám, že se s Honekry jezdí někde jinde po republice, ale na páteřních tratích do Prahy, kde dominují ešusy, by to šplhání dost zdržovalo. Speciálně na 171, kde jsou stále ještě nízké perony.
Někteří zažili a pamatují Bp (později Bpjo). Ty mají taky dveře nad podvozky. https://www.parostroj.net/katalog/ov/clanky/Bpjo/Bpjo.php3
No a Jackub už to popsal. Ano, není a nebude to horší něž Honecker. Možná by se ale SŽDC mohla pochlapit a poválečné perony předělat na něco soudobého. Jo, vím, místní jsou proti.
Nerouhejte se, patra s dvěma brejlovci tam opravdu jezdily… 🙂
To je taky fakt. Myslím, že i v kombinaci s barčou.😁
Nejdřív s papouškama, pak s bertama. S brejlovcema jen doplňkově, zdickýma, na odpoledním/ranním vlaku do Protivína.
Tak tohle je dávná historie. Předpokládám že se spíš mluvilo o stavu, kdy nebyly Syslíci, což je tak dva roky zpět. Určitě lze dohledat na Káčku.
Docela riskantní krok na lince, o kterou může brzo přijít.
V takovém případě by je klidně mohl nasadit na své komerční linky. Vozy jsou na rychlost 140 km/hod.
Naprosto souhlasím, takze by se mu vyřešil i problem s chybějícími vozy.
Myslím, že by pak byl problém s topením.
a Traxx nebo Vectron by to topení nezvládl? popřípadě jak velký problém by to bylo předělat, protože něco takového s řidičákem by na tu R8-ku bylo super, taková 6-ti až 8-mi vozová mrcha by byl trumf který by ČD asi těžko přebíjela.
Nezvládl. U elektrických lokomotiv je to velmi jednoduché. Topení jde buď přes odbočku na trafu nebo přímo.
Takže to musí být takto:
1.5 kV = v kabelu 1,5 kV =
3 kV = v kabelu 3 kV =
15 kV 16,7 Hz v kabelu 1000 V 16,7 Hz
25 kV 50 Hz v kabelu pro mezinárodní provoz 1500 V 50 Hz
25 kV 50 Hz v kabelu pro vnitrostátní provoz a SK 3000 V 50 Hz.
A to je vše,
Vyrobit správné napětí o správné frekvenci určitě nějak lze, jen to nebude primitivně jednoduché, tím pádem ani levné, a mohl by být problém to do lokomotivy někam nacpat. Ale co předělat topení v těch vozech, co by to obnášelo?
Znamenalo by to vyměnit centrální zdroj energie.
A tahal by to ten Hercules?Protože ty vozy neumí topit z naší troleje napětím 3000 V.Proto si k nim pronajal i lokomotivy,protože Brejlovec by to neuměl topit.
bkp: A kdo by mu trať zval? ZSSK nemá strojvedoucí, natož techniku pro tuto trať. A nemyslím si, že by šla Arriva proti Regiojetu. A představa, že by ČD expandovalo na Slovensko, proti státnímu dopravci by nebyl úplně v pořádku.
ZSSK sa určite bude pokúšať, oni sa realitou prehnane nezaoberajú 😀 ČD by tiež neboli zlé, nevidím dôvod prečo by nemohli o tú linku súťažiť ak si nový management zaumienil expandovať do iných štátov.
Manažeři ZSSK se nezabývají realitou spodiny (fírové, personál). Jsou stejně odtržení od reality, jako jejich protějšky u nás.
Kecy pana Nebeského neberte moc vážně. Až pochopí, do čeho vlezl, tak ho podobné nápady přejdou…
Nebeský pochopí…. to je nejkratší vtip na téma železnice!
Nějaká domluva se smyslu „vyrovnávka výkonu“ si asi umím představit.
Na druhou stranu je fakt, že s těmi vraky typu B těžko.
Arriva a OBB prejavili tiež záujem o túto trať ….
OeBB by asi bylo nejlepší řešení.
Praktická pozn. – doporučuji ÖBB nepřepřepisovat bez přehlasovaného Ö jako OeBB, protože možná záměna: https://de.wikipedia.org/wiki/Oensingen-Balsthal-Bahn 🙂