RegioJet převzal první lokomotivy TRAXX MS3, premiéru budou mít mezi Brnem a Bohumínem
Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: Bombardier
Všech patnáct nových lokomotiv bude mít RegioJet do října příštího roku, chystá nákup dalších vozů pro nové linky.
Nechci se nějak dotknout fanoušků vláčků, ale když to vezmu z toho praktického hlediska – tam kde Jančurka končí a považuje to za vrchol svého portfolia (Chorvaty),tam např FRndy nebo Smárti mají jedny ze svých nejkratších linek. Proč se trmácet k Jadranu přes tisíc minut, když tam mohu být krásně za hodinku a půl a ještě zažijete vzlet a přistání s letadélkem…
Tak snad nebude expandovat ještě do letecké dopravy… Že by třeba na linku Praha-Rijeka nasadil A380?
Letejme si letejme a planeta at de do háje
Jak jako by měla planeta jít do háje létáním? Opak je pravdou. Nyní se nelétá a právě nyní je svět v nepořádku.
Pokud Jančura ten vlak dokáže obsadit a pokud mu to finančně vychází aspoň na černou nulu, tak fakt nevidím problém. To se o leckteré letecké nízkonákladovce říct nedá.
Co si budem, ty aerolinky by nelítaly, kdyby se jim to nevyplatilo.
Mám rád lítání, ale je to prostě jiná disciplína. A srovnávat čistý letový čas s jízdou vlakem je hloupost. I pražští se musí na letiště dopravit dost před odletem, pak postoupit kontroly a odbavení, nějak přežít častá zpoždění, namačkat se do letadla kam si v poslední době všichni tahají zavazadla, potom v destinaci čekání na zavazadla, doprava z letiště atd. Pokud nejste Pražák, a to je nás fakt 90%, tak si k tomu připočtěte další hodiny cestování. A to ani nemluvím o tom, jak dlouhá je každá minuta v letadle, pokud máte middle, rozestupy pod 30″, a vedle sebe nějakého… Číst vice »
A víte jak je letadlo neekologické …
Dobrá mašina, akorát mi tam chybí AVV..
Chtělo by to i těch 15 nových souprav co na jaře Jančura slíbil (přes 100 vagonu)
A kdo slíbil Covid?
Co to má s tím společného?
Soupravy může koupit další rok, což není nikde psáno že by koupil☹️
Ta červená linka mne připomíná tvarem Pražské WiFi tramvaje 🙂
Je to ale hnus, žlutá z černou asi v pohodě, ale ten červenej vysmátej ksicht to kazí. A tu stříbrnou si můžou taky strčit za klobouk. Kupuju lokomotivu za velké peníze, tak udělám atraktivní nátěr, je to moje reklama. Tohle je jak od nějakého šaška z ČD nebo od matláka Kotase.
Ten červený pruh je z výroby, má ho i ČD akorát v bílé myslim
Je to barva jejich košilek, chápu smysl. Já tu lila na chlapech také nemusím, ale rozumím jejich barevnému ponětí a nijak mě to neuráží. Věřím, že třeba ženy vnímají tento barevný akord pozitivněji.
…pojetí…
košilky nemají červené
Proc jdou (šli) do Traxů ? Vectrony jsou osvědčené a schválené v okolních státech … ví někdo důvod ? je to nižší cenavTraxů ?
Tipl bych rychlejší dodání, menší cena, možná nějaké nové inovace
Correctly. Uvidíme, jak se Traxxům povede co do poruchovosti, ale držím jim palce.
Možná kdyby bylo víc kvalitních mechaniků, bylo by líp. V Kolíně to žádnej šlágr není.
A hele pan chytrý. Ono to není tak jednoduché. Za mě jsou tam kluci dost šikovní, jen výrobce brzdí předávání podkladů.
A pak lokomotivy jsou v záruce a opravovat je tudíž bude hlavně podpora z BTK, což bude asi krapet krkolomnější …
Gratuluju, ze jste se zacal učit anglicky a je z vás konecne světák, ale dovolil bych si upozornit, že takto przníte oba jazyky. Doslovný překlad jeste neznamená správný překlad.
Proč sem cpete úplně zbytečné komentáře a ještě off topic?
Proč sem cpete úplně zbytečně angličtinu a ještě blbě?
Asi takhle. Cpu sem angličtinu, i když jí nerozumím. Stejně jako vy komentujete zprávy o železniční dopravě, i když tomu také vůbec nerozumíte. A vytýkám Vám to?
I přesto, že můžete mít thousandkrát pravdu……
A Traxxy nejsou schválené v okolí a osvědčené?
Mě se minimálně Vectrony líbí víc, ale myslím, že Jančura vysvětloval, že jsou technologicky úplně jinde.
Kde to vysvětloval, rád bych si to přečetl
Najednou je Siemens špatný ….
Kdo to řekl?
Určitě je Vectron dobrý, ale sám jsem zažil, že ho jednou v Brně čtvrt hodiny „resetovali“ a jindy, že u Opatova zdechl úplně. U Traxxu jsem nic podobného nezaznamenal, ale moje statistika je omezená, nemá smysl z toho nic dovozovat. Jen to, že i Vectron se občas může porouchat, že to není něco daleko vpředu.
Málo jste viděl. Obě řady mají své „mušky masařky“ 🙂
No tady bych nedal na to, že jste to nezažil, opak je pravdou. Hlavně je to o tom, jak se k tomu chová fíra, a ten moc citlivý není …
Aspoň ty „dobytčáky“ potáhne pěkná mašinka. 🙂
A u nás moderní nedobytčáky „Honeckery“ tahá nebo tlačí šeredná mašina. Národní dopravce ČD se to jmenuje.
U nás minulý rok vstoupili na koleje dva dopravci – “Länderbahn” a “RegioJet”… Länderbahn jezdí se šrotem z horských středisek, který postrádá toalety a RegioJet zase s vozy po DB, které pamatují doby, kdy u nás byl “Hurvínek” výkřik techniky a kde jste se ze začátku provozu štítil čehokoliv dotknout. Náš “Národní dopravce” mi tedy u nás opravdu chybí, protože, i když to jezdily Regionovy, byl poskytován daleko větší komfort než u soukromníků… Länderbahn patří do hor a RegioJet na silnice, toť vše… Zároveň se ptám, jak je možné, že AŽD provozuje stejné stroje jako Länderbahn a komfort je o… Číst vice »
Regiojet nové jednotky v Ústeckém kraji zařadí letos dle smlouvy s krajem. U Die Länderbahn záleží na požadavku kraje a toho jak navíc jednotky vybaví dopravce.
Hurvínek byla zastaralá konstrukce už když to kreslili. Dá se podotknout poválečné zoufalství, ale vzhledem k tomu, že tady moc průmyslu zničeno nebylo, byl to krok o 15 – 20 let zpět.
Regiohov*a mají oproti vysloužilým západoněmeckým jednotkám lepší jen řízení jinak nic. Je třeba si uvědomit, že oproti západnímu Německu 80. let (které bylo po válce značně zničené) jsme byli zaostalí několik desetiletí a ještě dnes máme v řadě segmentů hodně co dohánět.
Furt se mi s tím, jako cestujícímu, jede líp než německými “novotami”…
Jako že se líp jede v regionově než v 628 alias 845? To jako vážně? Pak jsem asi každý z jiné planety 😉
Tak to asi jste
Určitě. Na Vaši planetu se ale stěhovat rozhodně nehodlám 😉
1) RJ mají v polovině roku dorazit nové jednotky,
2( AŽD je po rekonstrukci
Beztak bych tu radši viděl ČD…
Takže to není o ton co jezdi ale jestli to má vepředu ČD nebo RegioJet
Já bych zase ČD nejraději už neviděl nikde
Jo, máte recht. To je jako říct, že Pendolino ČD ještě pamatuje M262.1 v pravidelném provozu.
Chybí ti šukafony co
Jo! Regiomouse jsou furt super! 🙂
Osobně bych nechal jezdit pouze hydry v červenožlutém zbarvení. České dráhy bych však zrušil a zprivatizoval, nejlip prejmenovat na Smartrails
Takže podle vás staré B249 je lepší nez rekonstruované B(c)mz od regiojetu?
S klimou a wi-fi
Na staré Béčko jsem dlouho nenarazil… Nicméně to nemění nic na tom, že RJ je přeleštěná bída – kdyz funguje klima, je to zázrak… Wi-Fi nefunguje už vůbec…
845 je samozřejmě totální nevikonna preropena kraksna mevim jak s tím může někdo jezdit do Liberce (5 největšího mesta v česku )
dobytčáky???
Pořád lepší než R9
Pro Jančuru bude důležité je všude schválit, Chorvatsko, Polsko, Rakousko atd
Ůdajně by měli být schválené ve všech okolních státech a Maďarsku a výhledově Slovenko a Chorvatsko. To bylo uvedeno u traxxů pro ČDCargo, tak uvidíme.
Nejkrásnější na tom Traxxu je to video Bombardieru z okruhu VÚŽ – like.
Do švestek!
Co chcípneš?
Co špatného na Vectronech ve srovnání s Traxxem?
Traxx je o něco novější a možní levnější.
údajně špatně zvládají české stahovačky, prý to tvrdí Regiojet
Akorát do déle trvá než se zmátoří, ale nesleduji, že to trvá nějak výrazně déle, než např. u Pantera. Ale změna systému vezme delší čas. Na Traxxu MS2 ale nejezdím, neřeknu tedy jakou dobu to vezme jemu.
Stahovacky zvládá stejně jako Vectron jenom mu to déle trvá a nesmí se na něj moc spěchat. Na Traxxu se mi líbí víc stanoviště ale Vectron je lepší na obsluhu.
Já bych řekl, že zásadní problém v tomto není, Každá mašina má své plusy a své mínusy. TRAXX má EBICAB a německou podporu (oboje žádný zázrak) Vectron zase pro změnu ALSTOM a jejich VZ ETCS (do budoucna, hodně drahá záležitost). Ale dalo by se najít spoustu věcí, které odpůrci jedné či druhé lokomotivy mohou vypíchnout. A však ač mají obě lokomotivy své mouchy, tak jsou to vcelku dobré stroje a tak tady spíš hrálo při nákupu hlavně to, za kolik. A tak asi po neuskutečnění obchodu s MT, bylo potřeba něco s tím udělat … Takže, ať se jim daří… Číst vice »
tak ČD Cargo musí jejich Bombardiera provádět vozbu na osobní dopravě aby dostal povolení k provozu na našich kolejí a Regiojetu se to asi netýká…
Tak možná proto, že to byli první MS3 v ČR, jinak Regiojet je bude nasazovat hned v osobní, tak co tomu vadí ? Asi to chtělo spíš mít i Cargo, aby je v případně mohli půjčovat na osobní dopravu.
Nejsou schválený…
První dvě lokomotivy musely podstoupit typové zkoušky na okruhu, předepsané zkušení jízdy. Po odsouhlasení řady již stačí pro uedení do provozu dalších kusů TBZ zkouška, s tím, že si dopravce na výrobci obvykle požaduje zkušební provoz, pokud by se projevili nějaké závady z výroby.
Zase sem tahá nějaký německý šrot. My tady chceme echt české lokomotivy. .-)
A jaké jako? Poruchovýho Zátopka?
Tak já už opravdu netuším kde je pravda, někteří na tom stroji nevidí nic špatného, někteří ho označují za zmetek. Jednou slyšíte něco o příšerném servisu ČD, po druhé zase že se na náhradní díly čeká strašně dlouho.
Ty seš v……l
Žádné české pro osobní přepravu nevyrabime
Dieselové snad (CZ Loko), ale elektrické…vyloučeno.
Žádné od CZ loko není určeno na osobní dopravu
Ona Škoda stále vyrábět 109/380 může, stačí ji jen objednat. DB Regio jich bude mít 6, jen si nejsem jistý jestli je už převzali.
Zkuste si je objednat, před rokem psali že s výrobou lokomotiv už nepočítají, že jsou lepší výrobci (to sami řekli)
Pokud DB doobjednaji nejake push-pull jednotky radi jim vyrobi i 109E3. To ze s vyrobou uz nepocitaji, neznamena ze za urcitych okolnosti nemohou vyrábět, ale je to velmi nepravděpodobné. Bohuzel produkce nejspis zustane u 28 kusů.
Myslíte si že by DB chtělo něco objednat?
V provozu ještě nejsou, ale třeba se osvědčí. 2 Roky zpoždění jsou sice dost, ale snažím se být optimista.
Neměly NIM Expressy jezdit už od 2016?
Myslím že jo
Mluvilo se o tom, že ČD zvažují jejich pronájem nebo prodej, myslím, že by se ani trošku nebránily a ani by nevadilo, že by jezdily po našich kolejích, kdyby byl někdo ochoten je jich zbavit.
To je asi blbost, když se chcou zbavit svých zátipku
Musíš tam dát víc smajlíků, aby to publikum pochopilo.
A jak si tu echt českou lokomotivu představujete?
Musí tam být Blue tooth ale jen v1.0 a usb musí být echt zlacené ideálně z zlata zubů dedečka škody.
Jako tu nejdražší na světě. A to se vyplatí!
Njn. poruchové stroje si holt soukromníci nemohou dovolit, tam potřebují spolehlivost a komfort pro cestující, aby co nejvíce na sebe vydělali, proto Škoda nemá mezi zákazníky jediného soukromníka.
A proč by se snažila Škoda o soukromníky, když má jisté kšefty od ČD a dopravních podniků?!
Gratuluju Regiojetu k získání, věřím, velice schopných a zajímavých lokomotiv, které budou pro českou železnici přínos!
Tak ještě by mohli trošku revitalizovat dost opotřebované vozy. Jezdím v Amz a na 1. třídu až na výjimky nic moc. Ve 2. třídě jsem nejel, ale asi to bude ještě horší.
Mně vadí, jak ty regiojeťácký vagóny smrdí. (směs cigaretovýho kouře a jinejch německejch nechuťáren (bavíme se o druhé třídě linky R8 Brno-Bohumín, žádná první třída z Práglu). Vagóny ČD jsou špinavý jak prase, ale takovej puch nemají. Ani Honeckry jim nesmrdí, ani vnitřek Tornáda.
Jednička na R8 také nevoní dvakrát příjemně.
Nikde jinde jednička RJ nejezdí.
Do Bohumína to stačí …
„….ale plánuje také linky, které vůbec nepovedou přes Českou nebo Slovenskou republiku, z českého dopravce se stane plně dopravce středoevropský. RegioJet se také hodlá aktivně zapojit do nové celoevropské strategie rozvoje mezinárodních nočních vlaků…“
Tak tohle vypadá vážně zajímavě! Hodně štěstí!
Má jezdit v polsku vnitro
No ale nemá být spojena s Bohumínem?
Co vím měly by být linky
Praha- Ukrajina
Praha- Warszawa
Vídeň- Ukrajina
Vídeň – Warszawa
(Bude to pomocí rozpojování a spojování souprav)
A vnitro v Polsku z Varšavy, aby nestál přes den nevyužitý vlak.
Plus ještě bude vlak na Hel a z Warszawy do Krakowa
Jen s tou Ukrajinou to neustále odkládá. Navíc jednou chce do Mukačeva, jednou do Mostysky.
Nedivím se, teď by ji neuzivil
A proč ne? V CCCP jsou zvyklí, že vlak jezdí často jenom obden, někdy i každý čtvrtý den (vtip).
Pěkné, až na tu červenou linku, ta se k tomu nehodí 🙂 Tak možná časem prodá ještě MS2 na náklady a pořírí všechny MS3, ale to nejdříve bude muset zaplatit. Snad se doprava zas oživí a cestování vlakem bude lepší. Jezdit mezistátně s ČD, už nechci i na slovensko z třebové to s ČD stojí Balík 🙂
Nechci hanit ani jednu stranu, ale v srpnu jsem jel s ČD/ZSSK z Wilsonu do Medzilaborců a cena byla v pohodě. Zpět z Kysaku s Jančurou a vzhledem k projeté vzdálenosti byla cena obdobná.
RegioJet má v mezinárodní dopravě šíleně přepálené ceny na krátké trasy a to včetně spojů uprostřed týdne, kdy přes hranici vozí vzduch. Např. Český Těšín – Čadca v lowcostu za 180.
ČD to má dokonce Os za 198.Tam to asi bude vyšším poplatkem zahraniční železnici,s tím žádná společnost bohužel nic neudělá.Například Lanžhot-Kůty 10 kilometrů za 48 Kč.
Tak nevím, jezdil jsem dříve z České třebové do Bratislavy a byla to raketa, asi 700 možná víc a to ještě se slevou. Nevím jak to je teď, vlak hlavně přecpaný, no teď tam bude výluka tak to taky nebude nic moc. Teď jsou asi ČD levnější, nebo srovnatelné, tedy od té doby co tam je konkurence. Nevím jestli RJ staví ve Třebový myslím že ne 🙁
Bratislava ani Videň ne max spoje na Ostravu
Necestovali ste z nahodou z Presporku ale z Vilsonova??? 😉
Jezdí do Medzilaborců ještě něco napřímo?
Ano. Osobáky z Humenného.
Proč by je prodával?
Tak jako budoucí unifikace flotily, kvůli dílům, ale třeba jsou díly stejné s MS2, ale myslím, že teď bude mít jiné starosti to hlavně splatit a zaplatit 🙂
Je psáno unifikace do lokomotiv MS (bez čísla), navíc tu má Peršany, a vectrony (5 jich má na leasing a počítám že je za simbolickou cenu odkoupí)
… raději symbolickou ….
Pokud peršany předělá na esa s ETCS, tak je pošle na trať Brno – Bohumín a na tratěPraha – Ostrava/Brno pošle traxxy. Vectrony si nechá jen pro případ další expanze nebo pro pronájem viz. postrková služba
Asi ano, teď má pro ně na několik let práci, navíc pokud nemá loko objednané s údržbou tak mu je jedno jestli vlastní i 5 vectronu, firove jsou zaškolení, takže je to v pohode
nechtel jsem dlubat hovno, ale tez mi ta cervena nesedi.. 😀 diky ze si to tu nahodil
Ta vizualizace, jak je tu měla stříbrnou linku a to vypadlo o dost lépe https://zdopravy.cz/nejvetsi-nakup-v-historii-regiojetu-15-lokomotiv-traxx-ms3-a-opce-na-desitky-dalsich-33717/ No toto asi bude ladit s částí červeného písma.
Ta stŕíbrná linka by byla hezčí.
Souhlas s červenou linkou. Naprosto rusivy element. Regiojet měl vždycky jednoduchý, čistý design bez nějakých lidových výstřelků. Kdyby to nechali ve zlute, nebo stříbrné jako ty bočnice, tak by to vypadalo lépe. Méně barev je někdy více. Ale pořád lepší než to cvičení z geometrie u MS3 Carga. To je hrozný paskvil.
A kdy budou nové traxxy na rychlost 200 km/hod? Příští rok, nebo již letos?
Letos? Pochybuju že letos převezmou ještě nejake
Na jaře určitě, protože bude potřeba uvolnit Vectrony na linku do Chorvatska a bude zřejmě spouštět noční vlaky do Polska a na Ukrajinu.
Ale první várka měla mít maximum 160 km/hod. A momentálně jsou minimálně další dvě lokomotivy pro Regiojet vyrobené v Kasselu.
A taky uvolnit 5 Vectronů na státní postrky….
Pravda, co jsem slyšel, tak měnírna v Ćebíně traxx neutáhne.
Kdy by se vzala na 25KV AC měnírna?
Mozno sa jedna o meniarnu 110 /25 kV ….
Na 25kV by to snad neměl být problém??
Vždyť příkon Traxxu a Vectronu je prakticky stejný.
Bože to jsou komentáře…
🙂
A co jsi čekal, je to tu odborník nad odborníka …
Víte co pane Sládek? Toto je místo pro čistě laické komentáře, kde se i člověk nepolíbený drážní můzou může dozvědět něco nového nebo si též může nechat rozplynout své bludné představy apod. Též chápu, že jsou zde jedinci, kteří, ač nic nevědí, hrajou si zde na velmi chytré. Což si o Vás pane Sládku nemyslím, ale házet sem takové opovrhující komentáře je snad, alespoň doufám, pod Vaši úroveň. A pokud Vám vadí neodbornost zde diskutujících, mate možnost si svá opravdu odborná moudra sdílet na webech k tomu určených (napr. LinkedIn apod.)
To patří do říše bájí a pověstí, v Čebíně se posiluje trafostanice a souběžně s tím se zvyšuje i zatížitelnost ostatních TNS a TSS tak, aby nebyly problémy s provozem těžkých nákladních vlaků s postrkem přes Vysočinu, a to včetně rekuperace. Právě, že se počítá s nasazením nejvýkonnějších hnacích vozidel. Jedna loko není problém ani teď. Dosud tam na jednom vlaku byly i 3 laminátky, teď 3×363.
Do Polska a do Vídně bude jezdit s MS3 dle mého, zbytek musí obstarat vectrony, znamená to že si musí nechat minimálně 7 vectronu (5 postrky, 1 Chorvatsko, 1 záloha)
5 vectronu má na leasing, takže ty má zajištěné, jen nevím jestli se mu vyplatí tak dlouho pronajímat další 2
Pardon, na Chorvatsko 2 (zapomněl jsem že bude jezdit celou trasu)
To už je jasný, že se toho SŽ a HŽ vzdají?
Nevzdají, RJ si to prostě neobjedná je to jejich vlak
Ok. Já myslel že si to kladly jako podmínku vstupu na jejich infrastrukturu.
No nevím, vzhledem k tomu co předvádějí, vykolejené vagóny…