LOT 3a leaderboard

RegioJet převzal první lokomotivy TRAXX MS3, premiéru budou mít mezi Brnem a Bohumínem

Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: BombardierLokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: Bombardier

Všech patnáct nových lokomotiv bude mít RegioJet do října příštího roku, chystá nákup dalších vozů pro nové linky.

Zpět na článek
150 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mašinführer

Nechci se nějak dotknout fanoušků vláčků, ale když to vezmu z toho praktického hlediska – tam kde Jančurka končí a považuje to za vrchol svého portfolia (Chorvaty),tam např FRndy nebo Smárti mají jedny ze svých nejkratších linek. Proč se trmácet k Jadranu přes tisíc minut, když tam mohu být krásně za hodinku a půl a ještě zažijete vzlet a přistání s letadélkem…

PazWire

Tak snad nebude expandovat ještě do letecké dopravy… Že by třeba na linku Praha-Rijeka nasadil A380?

4918

Letejme si letejme a planeta at de do háje

Mašinführer

Jak jako by měla planeta jít do háje létáním? Opak je pravdou. Nyní se nelétá a právě nyní je svět v nepořádku.

Lech Malý

Pokud Jančura ten vlak dokáže obsadit a pokud mu to finančně vychází aspoň na černou nulu, tak fakt nevidím problém. To se o leckteré letecké nízkonákladovce říct nedá.

PazWire

Co si budem, ty aerolinky by nelítaly, kdyby se jim to nevyplatilo.

Karel_x

Mám rád lítání, ale je to prostě jiná disciplína. A srovnávat čistý letový čas s jízdou vlakem je hloupost. I pražští se musí na letiště dopravit dost před odletem, pak postoupit kontroly a odbavení, nějak přežít častá zpoždění, namačkat se do letadla kam si v poslední době všichni tahají zavazadla, potom v destinaci čekání na zavazadla, doprava z letiště atd. Pokud nejste Pražák, a to je nás fakt 90%, tak si k tomu připočtěte další hodiny cestování. A to ani nemluvím o tom, jak dlouhá je každá minuta v letadle, pokud máte middle, rozestupy pod 30″, a vedle sebe nějakého… Číst vice »

Avlaky

A víte jak je letadlo neekologické …

Kedul

Dobrá mašina, akorát mi tam chybí AVV..

Avlaky

Chtělo by to i těch 15 nových souprav co na jaře Jančura slíbil (přes 100 vagonu)

Le Kon

A kdo slíbil Covid?

Avlaky

Co to má s tím společného?

Avlaky

Soupravy může koupit další rok, což není nikde psáno že by koupil☹️

KarelF

Ta červená linka mne připomíná tvarem Pražské WiFi tramvaje 🙂

Od lesa

Je to ale hnus, žlutá z černou asi v pohodě, ale ten červenej vysmátej ksicht to kazí. A tu stříbrnou si můžou taky strčit za klobouk. Kupuju lokomotivu za velké peníze, tak udělám atraktivní nátěr, je to moje reklama. Tohle je jak od nějakého šaška z ČD nebo od matláka Kotase.

Avlaky

Ten červený pruh je z výroby, má ho i ČD akorát v bílé myslim

Karel_x

Je to barva jejich košilek, chápu smysl. Já tu lila na chlapech také nemusím, ale rozumím jejich barevnému ponětí a nijak mě to neuráží. Věřím, že třeba ženy vnímají tento barevný akord pozitivněji.

Karel_x

…pojetí…

Od lesa

košilky nemají červené

Pavel

Proc jdou (šli) do Traxů ? Vectrony jsou osvědčené a schválené v okolních státech … ví někdo důvod ? je to nižší cenavTraxů ?

Avlaky

Tipl bych rychlejší dodání, menší cena, možná nějaké nové inovace

M262

Correctly. Uvidíme, jak se Traxxům povede co do poruchovosti, ale držím jim palce.

Od lesa

Možná kdyby bylo víc kvalitních mechaniků, bylo by líp. V Kolíně to žádnej šlágr není.

Xperia

A hele pan chytrý. Ono to není tak jednoduché. Za mě jsou tam kluci dost šikovní, jen výrobce brzdí předávání podkladů.
A pak lokomotivy jsou v záruce a opravovat je tudíž bude hlavně podpora z BTK, což bude asi krapet krkolomnější …

Původní Pražák

Gratuluju, ze jste se zacal učit anglicky a je z vás konecne světák, ale dovolil bych si upozornit, že takto przníte oba jazyky. Doslovný překlad jeste neznamená správný překlad.

M262

Proč sem cpete úplně zbytečné komentáře a ještě off topic?

Původní Pražák

Proč sem cpete úplně zbytečně angličtinu a ještě blbě?

M262

Asi takhle. Cpu sem angličtinu, i když jí nerozumím. Stejně jako vy komentujete zprávy o železniční dopravě, i když tomu také vůbec nerozumíte. A vytýkám Vám to?

M262

I přesto, že můžete mít thousandkrát pravdu……

Od lesa

A Traxxy nejsou schválené v okolí a osvědčené?

Le Kon

Mě se minimálně Vectrony líbí víc, ale myslím, že Jančura vysvětloval, že jsou technologicky úplně jinde.

Avlaky

Kde to vysvětloval, rád bych si to přečetl

David

Najednou je Siemens špatný ….

Avlaky

Kdo to řekl?

Karel_x

Určitě je Vectron dobrý, ale sám jsem zažil, že ho jednou v Brně čtvrt hodiny „resetovali“ a jindy, že u Opatova zdechl úplně. U Traxxu jsem nic podobného nezaznamenal, ale moje statistika je omezená, nemá smysl z toho nic dovozovat. Jen to, že i Vectron se občas může porouchat, že to není něco daleko vpředu.

Petr Šimral

Málo jste viděl. Obě řady mají své „mušky masařky“ 🙂

Xperia

No tady bych nedal na to, že jste to nezažil, opak je pravdou. Hlavně je to o tom, jak se k tomu chová fíra, a ten moc citlivý není …

PazWire

Aspoň ty „dobytčáky“ potáhne pěkná mašinka. 🙂

Petr

A u nás moderní nedobytčáky „Honeckery“ tahá nebo tlačí šeredná mašina. Národní dopravce ČD se to jmenuje.

PazWire

U nás minulý rok vstoupili na koleje dva dopravci – “Länderbahn” a “RegioJet”… Länderbahn jezdí se šrotem z horských středisek, který postrádá toalety a RegioJet zase s vozy po DB, které pamatují doby, kdy u nás byl “Hurvínek” výkřik techniky a kde jste se ze začátku provozu štítil čehokoliv dotknout. Náš “Národní dopravce” mi tedy u nás opravdu chybí, protože, i když to jezdily Regionovy, byl poskytován daleko větší komfort než u soukromníků… Länderbahn patří do hor a RegioJet na silnice, toť vše… Zároveň se ptám, jak je možné, že AŽD provozuje stejné stroje jako Länderbahn a komfort je o… Číst vice »

noerf

Regiojet nové jednotky v Ústeckém kraji zařadí letos dle smlouvy s krajem. U Die Länderbahn záleží na požadavku kraje a toho jak navíc jednotky vybaví dopravce.

Od lesa

Hurvínek byla zastaralá konstrukce už když to kreslili. Dá se podotknout poválečné zoufalství, ale vzhledem k tomu, že tady moc průmyslu zničeno nebylo, byl to krok o 15 – 20 let zpět.
Regiohov*a mají oproti vysloužilým západoněmeckým jednotkám lepší jen řízení jinak nic. Je třeba si uvědomit, že oproti západnímu Německu 80. let (které bylo po válce značně zničené) jsme byli zaostalí několik desetiletí a ještě dnes máme v řadě segmentů hodně co dohánět.

PazWire

Furt se mi s tím, jako cestujícímu, jede líp než německými “novotami”…

Xaver

Jako že se líp jede v regionově než v 628 alias 845? To jako vážně? Pak jsem asi každý z jiné planety 😉

PazWire

Tak to asi jste

Xaver

Určitě. Na Vaši planetu se ale stěhovat rozhodně nehodlám 😉

Avlaky

1) RJ mají v polovině roku dorazit nové jednotky,
2( AŽD je po rekonstrukci

PazWire

Beztak bych tu radši viděl ČD…

Péťa

Takže to není o ton co jezdi ale jestli to má vepředu ČD nebo RegioJet

Le Kon

Já bych zase ČD nejraději už neviděl nikde

David

Jo, máte recht. To je jako říct, že Pendolino ČD ještě pamatuje M262.1 v pravidelném provozu.

Le Kon

Chybí ti šukafony co

PazWire

Jo! Regiomouse jsou furt super! 🙂

Mašinführer

Osobně bych nechal jezdit pouze hydry v červenožlutém zbarvení. České dráhy bych však zrušil a zprivatizoval, nejlip prejmenovat na Smartrails

4918

Takže podle vás staré B249 je lepší nez rekonstruované B(c)mz od regiojetu?

4918

S klimou a wi-fi

PazWire

Na staré Béčko jsem dlouho nenarazil… Nicméně to nemění nic na tom, že RJ je přeleštěná bída – kdyz funguje klima, je to zázrak… Wi-Fi nefunguje už vůbec…

4918

845 je samozřejmě totální nevikonna preropena kraksna mevim jak s tím může někdo jezdit do Liberce (5 největšího mesta v česku )

Le Kon

dobytčáky???

4918

Pořád lepší než R9

Avlaky

Pro Jančuru bude důležité je všude schválit, Chorvatsko, Polsko, Rakousko atd

noerf

Ůdajně by měli být schválené ve všech okolních státech a Maďarsku a výhledově Slovenko a Chorvatsko. To bylo uvedeno u traxxů pro ČDCargo, tak uvidíme.

Krysa350

Nejkrásnější na tom Traxxu je to video Bombardieru z okruhu VÚŽ – like.

ABC

Do švestek!

Le Kon

Co chcípneš?

Odpadlik

Co špatného na Vectronech ve srovnání s Traxxem?

noerf

Traxx je o něco novější a možní levnější.

kakov

údajně špatně zvládají české stahovačky, prý to tvrdí Regiojet

M262

Akorát do déle trvá než se zmátoří, ale nesleduji, že to trvá nějak výrazně déle, než např. u Pantera. Ale změna systému vezme delší čas. Na Traxxu MS2 ale nejezdím, neřeknu tedy jakou dobu to vezme jemu.

Péťa

Stahovacky zvládá stejně jako Vectron jenom mu to déle trvá a nesmí se na něj moc spěchat. Na Traxxu se mi líbí víc stanoviště ale Vectron je lepší na obsluhu.

Xperia

Já bych řekl, že zásadní problém v tomto není, Každá mašina má své plusy a své mínusy. TRAXX má EBICAB a německou podporu (oboje žádný zázrak) Vectron zase pro změnu ALSTOM a jejich VZ ETCS (do budoucna, hodně drahá záležitost). Ale dalo by se najít spoustu věcí, které odpůrci jedné či druhé lokomotivy mohou vypíchnout. A však ač mají obě lokomotivy své mouchy, tak jsou to vcelku dobré stroje a tak tady spíš hrálo při nákupu hlavně to, za kolik. A tak asi po neuskutečnění obchodu s MT, bylo potřeba něco s tím udělat … Takže, ať se jim daří… Číst vice »

Pet

tak ČD Cargo musí jejich Bombardiera provádět vozbu na osobní dopravě aby dostal povolení k provozu na našich kolejí a Regiojetu se to asi netýká…

Whef

Tak možná proto, že to byli první MS3 v ČR, jinak Regiojet je bude nasazovat hned v osobní, tak co tomu vadí ? Asi to chtělo spíš mít i Cargo, aby je v případně mohli půjčovat na osobní dopravu.

Jiří Kokrhel

Nejsou schválený…

noerf

První dvě lokomotivy musely podstoupit typové zkoušky na okruhu, předepsané zkušení jízdy. Po odsouhlasení řady již stačí pro uedení do provozu dalších kusů TBZ zkouška, s tím, že si dopravce na výrobci obvykle požaduje zkušební provoz, pokud by se projevili nějaké závady z výroby.

bkv

Zase sem tahá nějaký německý šrot. My tady chceme echt české lokomotivy. .-)

Honza

A jaké jako? Poruchovýho Zátopka?

BDT

Tak já už opravdu netuším kde je pravda, někteří na tom stroji nevidí nic špatného, někteří ho označují za zmetek. Jednou slyšíte něco o příšerném servisu ČD, po druhé zase že se na náhradní díly čeká strašně dlouho.

Apten

Ty seš v……l

Avlaky

Žádné české pro osobní přepravu nevyrabime

medical_examiner

Dieselové snad (CZ Loko), ale elektrické…vyloučeno.

Avlaky

Žádné od CZ loko není určeno na osobní dopravu

BDT

Ona Škoda stále vyrábět 109/380 může, stačí ji jen objednat. DB Regio jich bude mít 6, jen si nejsem jistý jestli je už převzali.

Avlaky

Zkuste si je objednat, před rokem psali že s výrobou lokomotiv už nepočítají, že jsou lepší výrobci (to sami řekli)

BDT

Pokud DB doobjednaji nejake push-pull jednotky radi jim vyrobi i 109E3. To ze s vyrobou uz nepocitaji, neznamena ze za urcitych okolnosti nemohou vyrábět, ale je to velmi nepravděpodobné. Bohuzel produkce nejspis zustane u 28 kusů.

Avlaky

Myslíte si že by DB chtělo něco objednat?

BDT

V provozu ještě nejsou, ale třeba se osvědčí. 2 Roky zpoždění jsou sice dost, ale snažím se být optimista.

X 1

Neměly NIM Expressy jezdit už od 2016?

Avlaky

Myslím že jo

Gajda

Mluvilo se o tom, že ČD zvažují jejich pronájem nebo prodej, myslím, že by se ani trošku nebránily a ani by nevadilo, že by jezdily po našich kolejích, kdyby byl někdo ochoten je jich zbavit.

Avlaky

To je asi blbost, když se chcou zbavit svých zátipku

Kubrt

Musíš tam dát víc smajlíků, aby to publikum pochopilo.

Petr

A jak si tu echt českou lokomotivu představujete?

KarelF

Musí tam být Blue tooth ale jen v1.0 a usb musí být echt zlacené ideálně z zlata zubů dedečka škody.

David

Jako tu nejdražší na světě. A to se vyplatí!

Petr

Njn. poruchové stroje si holt soukromníci nemohou dovolit, tam potřebují spolehlivost a komfort pro cestující, aby co nejvíce na sebe vydělali, proto Škoda nemá mezi zákazníky jediného soukromníka.

Lukáš

A proč by se snažila Škoda o soukromníky, když má jisté kšefty od ČD a dopravních podniků?!

Tom

Gratuluju Regiojetu k získání, věřím, velice schopných a zajímavých lokomotiv, které budou pro českou železnici přínos!

Karel

Tak ještě by mohli trošku revitalizovat dost opotřebované vozy. Jezdím v Amz a na 1. třídu až na výjimky nic moc. Ve 2. třídě jsem nejel, ale asi to bude ještě horší.

liposh

Mně vadí, jak ty regiojeťácký vagóny smrdí. (směs cigaretovýho kouře a jinejch německejch nechuťáren (bavíme se o druhé třídě linky R8 Brno-Bohumín, žádná první třída z Práglu). Vagóny ČD jsou špinavý jak prase, ale takovej puch nemají. Ani Honeckry jim nesmrdí, ani vnitřek Tornáda.

M262

Jednička na R8 také nevoní dvakrát příjemně.

David

Nikde jinde jednička RJ nejezdí.

Petr

Do Bohumína to stačí …

Beny

„….ale plánuje také linky, které vůbec nepovedou přes Českou nebo Slovenskou republiku, z českého dopravce se stane plně dopravce středoevropský. RegioJet se také hodlá aktivně zapojit do nové celoevropské strategie rozvoje mezinárodních nočních vlaků…“

Tak tohle vypadá vážně zajímavě! Hodně štěstí!

Pe.tr

Má jezdit v polsku vnitro

Avlaky

No ale nemá být spojena s Bohumínem?

Co vím měly by být linky

Praha- Ukrajina
Praha- Warszawa
Vídeň- Ukrajina
Vídeň – Warszawa

(Bude to pomocí rozpojování a spojování souprav)

noerf

A vnitro v Polsku z Varšavy, aby nestál přes den nevyužitý vlak.

Ondřej

Plus ještě bude vlak na Hel a z Warszawy do Krakowa

Krušky-Středohoří

Jen s tou Ukrajinou to neustále odkládá. Navíc jednou chce do Mukačeva, jednou do Mostysky.

Avlaky

Nedivím se, teď by ji neuzivil

David

A proč ne? V CCCP jsou zvyklí, že vlak jezdí často jenom obden, někdy i každý čtvrtý den (vtip).

Whef

Pěkné, až na tu červenou linku, ta se k tomu nehodí 🙂 Tak možná časem prodá ještě MS2 na náklady a pořírí všechny MS3, ale to nejdříve bude muset zaplatit. Snad se doprava zas oživí a cestování vlakem bude lepší. Jezdit mezistátně s ČD, už nechci i na slovensko z třebové to s ČD stojí Balík 🙂

Honza D.

Nechci hanit ani jednu stranu, ale v srpnu jsem jel s ČD/ZSSK z Wilsonu do Medzilaborců a cena byla v pohodě. Zpět z Kysaku s Jančurou a vzhledem k projeté vzdálenosti byla cena obdobná.

Pezos

RegioJet má v mezinárodní dopravě šíleně přepálené ceny na krátké trasy a to včetně spojů uprostřed týdne, kdy přes hranici vozí vzduch. Např. Český Těšín – Čadca v lowcostu za 180.

Palavan

ČD to má dokonce Os za 198.Tam to asi bude vyšším poplatkem zahraniční železnici,s tím žádná společnost bohužel nic neudělá.Například Lanžhot-Kůty 10 kilometrů za 48 Kč.

Whef

Tak nevím, jezdil jsem dříve z České třebové do Bratislavy a byla to raketa, asi 700 možná víc a to ještě se slevou. Nevím jak to je teď, vlak hlavně přecpaný, no teď tam bude výluka tak to taky nebude nic moc. Teď jsou asi ČD levnější, nebo srovnatelné, tedy od té doby co tam je konkurence. Nevím jestli RJ staví ve Třebový myslím že ne 🙁

Ondřej

Bratislava ani Videň ne max spoje na Ostravu

Peter

Necestovali ste z nahodou z Presporku ale z Vilsonova??? 😉

Petr

Jezdí do Medzilaborců ještě něco napřímo?

David

Ano. Osobáky z Humenného.

Avlaky

Proč by je prodával?

Whef

Tak jako budoucí unifikace flotily, kvůli dílům, ale třeba jsou díly stejné s MS2, ale myslím, že teď bude mít jiné starosti to hlavně splatit a zaplatit 🙂

Avlaky

Je psáno unifikace do lokomotiv MS (bez čísla), navíc tu má Peršany, a vectrony (5 jich má na leasing a počítám že je za simbolickou cenu odkoupí)

Dispečer

… raději symbolickou ….

noerf

Pokud peršany předělá na esa s ETCS, tak je pošle na trať Brno – Bohumín a na tratěPraha – Ostrava/Brno pošle traxxy. Vectrony si nechá jen pro případ další expanze nebo pro pronájem viz. postrková služba

Avlaky

Asi ano, teď má pro ně na několik let práci, navíc pokud nemá loko objednané s údržbou tak mu je jedno jestli vlastní i 5 vectronu, firove jsou zaškolení, takže je to v pohode

Panakis

nechtel jsem dlubat hovno, ale tez mi ta cervena nesedi.. 😀 diky ze si to tu nahodil

Whef

Ta vizualizace, jak je tu měla stříbrnou linku a to vypadlo o dost lépe https://zdopravy.cz/nejvetsi-nakup-v-historii-regiojetu-15-lokomotiv-traxx-ms3-a-opce-na-desitky-dalsich-33717/ No toto asi bude ladit s částí červeného písma.

X 1

Ta stŕíbrná linka by byla hezčí.

GreenBitch

Souhlas s červenou linkou. Naprosto rusivy element. Regiojet měl vždycky jednoduchý, čistý design bez nějakých lidových výstřelků. Kdyby to nechali ve zlute, nebo stříbrné jako ty bočnice, tak by to vypadalo lépe. Méně barev je někdy více. Ale pořád lepší než to cvičení z geometrie u MS3 Carga. To je hrozný paskvil.

noerf

A kdy budou nové traxxy na rychlost 200 km/hod? Příští rok, nebo již letos?

Avlaky

Letos? Pochybuju že letos převezmou ještě nejake

noerf

Na jaře určitě, protože bude potřeba uvolnit Vectrony na linku do Chorvatska a bude zřejmě spouštět noční vlaky do Polska a na Ukrajinu.
Ale první várka měla mít maximum 160 km/hod. A momentálně jsou minimálně další dvě lokomotivy pro Regiojet vyrobené v Kasselu.

Karel V.

A taky uvolnit 5 Vectronů na státní postrky….

Tomáš Gottschalk

Pravda, co jsem slyšel, tak měnírna v Ćebíně traxx neutáhne.

Krušky-Středohoří

Kdy by se vzala na 25KV AC měnírna?

Peter

Mozno sa jedna o meniarnu 110 /25 kV ….

Par

Na 25kV by to snad neměl být problém??

Lukáš F.

Vždyť příkon Traxxu a Vectronu je prakticky stejný.

Oldřich Sládek

Bože to jsou komentáře…

X 1

🙂

Xperia

A co jsi čekal, je to tu odborník nad odborníka …

M262

Víte co pane Sládek? Toto je místo pro čistě laické komentáře, kde se i člověk nepolíbený drážní můzou může dozvědět něco nového nebo si též může nechat rozplynout své bludné představy apod. Též chápu, že jsou zde jedinci, kteří, ač nic nevědí, hrajou si zde na velmi chytré. Což si o Vás pane Sládku nemyslím, ale házet sem takové opovrhující komentáře je snad, alespoň doufám, pod Vaši úroveň. A pokud Vám vadí neodbornost zde diskutujících, mate možnost si svá opravdu odborná moudra sdílet na webech k tomu určených (napr. LinkedIn apod.)

Zdendik

To patří do říše bájí a pověstí, v Čebíně se posiluje trafostanice a souběžně s tím se zvyšuje i zatížitelnost ostatních TNS a TSS tak, aby nebyly problémy s provozem těžkých nákladních vlaků s postrkem přes Vysočinu, a to včetně rekuperace. Právě, že se počítá s nasazením nejvýkonnějších hnacích vozidel. Jedna loko není problém ani teď. Dosud tam na jednom vlaku byly i 3 laminátky, teď 3×363.

Avlaky

Do Polska a do Vídně bude jezdit s MS3 dle mého, zbytek musí obstarat vectrony, znamená to že si musí nechat minimálně 7 vectronu (5 postrky, 1 Chorvatsko, 1 záloha)

5 vectronu má na leasing, takže ty má zajištěné, jen nevím jestli se mu vyplatí tak dlouho pronajímat další 2

Avlaky

Pardon, na Chorvatsko 2 (zapomněl jsem že bude jezdit celou trasu)

David

To už je jasný, že se toho SŽ a HŽ vzdají?

Avlaky

Nevzdají, RJ si to prostě neobjedná je to jejich vlak

David

Ok. Já myslel že si to kladly jako podmínku vstupu na jejich infrastrukturu.

Avlaky

No nevím, vzhledem k tomu co předvádějí, vykolejené vagóny…