RegioJet převzal další tři lokomotivy TRAXX MS3, letos jich bude mít celkem patnáct
Přeprava lokomotiv Bombardier TRAXX MS3 pro RegioJet. Foto: RailTransport-Stift
Pro dopravce jde o největší investici do kolejových vozidel v historii.
Jo tak proto se vydal ve čtvrtek „Bělouš“ do Německa 🙂
V rozhovoru konkurenčního blogu řekl Radim Jančura že tento rok investuje další miliardu do lokomotiv (takže 10-11 dalších MS3)
V jakém stavu je povolení pro provoz těchto lokomotiv v okolních zemích a Maďarsku?
Ty 3 lokomotivy jely teď na polep, od dubna se 2 připojí ke svým.bratrum na R8 a 5. Loko bude jezdit na testy po okolních zemí
Momentálně jsou schválené jen v Česku, ale plánuje se:
Slovensko
Polsko
Maďarsko
Rakousko
A Německo
Každej TRAXX MS3, kterej bude intenzivně jezdit po českejch kolejích, je přínos. Ať je žlutej, modrej nebo třeba strakatej. 😀 Takže za mě super!
Možná se mýlim, ale nemají náhodou tyhle Traxxy tlapový pohon? Jestli ano, tak zrovna pro koleje to moc přínos nebude 😀
Tak pro údržbu a provoz je tento pohon jednoduchý a spolehlivý . Proč by měl mít negativní dopad na koleje ?
Větší neodpruzena hmotnost.
Ale tím , že je motor na nápravě bez převodovky a další uložení je do skříně tak by se váha měla i stejně rozložit , k tomu by měla být o něco pohodlnější jízda? Nápravové zatížení by mělo být v pohodě , jinak by je přece na koleje nepustily .
Převodovka tam je.Trakční motor u tlapového uspořádání je jen částečně odpružen.
Převodovky u tlapových trakčních motorů nejsou. Ale jsou tam převody:-).
Ty dvě (tři) kola v krabici se nejmenují nápravová převodovka?
To je pouze kryt
Převody ve skříni = převodovka.
Takže to je jak na bicyklu?Není tam žádná uzavřená skříň převodovky,ve které je pastorek spojený s hřídelí TM a ozubené kolo na nápravě ? 🙂
Nápravové zatížení je OK, s tím to nesouvisí. Jde o (podíl) hmotnosti, která není ve vztahu ke kolejnici odpružená. Při tlapovém uložení trakčního motoru je tento „zavěšen“ mezi rám podvozku (vůči kolejnici tedy odpružený) a dvoukolí (vůči kolejnici neodpružený), takže část jeho hmotnosti se chová „neodpruženě“ a působí na kolejnici více, než když je motor zavěšen „zcela“ v rámu podvozku, tedy zcela odpruženě.
Díky
Otázka zní o kolik.
I slepý by nahmatal rodíl mezi motorem z Krokodilla a trakčním motorem Vectrona/Traxxe apod. Vývoj jde dopředu, ne že ne.
To je otázka o kolik. Sice asynchronní motor je lehčí ale zase má větší výkon než v krokodýl, tím i napravovat převodovka je dimenzovana na přenos větších výkonů a může být těžší, traxx má výši rychlost tak ty dynamické účinky na trať vyjdou třeba plus mínus stejně. Bez výpočtu a zkoušek to nelze jednoznačně říct.
Na druhou stranu je traxx o několik tun lehčí než Zátopek nebo Vectron.
No pokud jsou koleje a výhybky v bezvadném stavu, tak jim to neuškodí.
Kolik jich vlastně v ČR jezdí?
Řadu 388 ma Regiojet nyni 5 kusů a CD Cargo také pět kusů. Regiojet jich má mít letos celkem 15 a na několik desítek má opci. ČD Cargo má mít deset lokomotiv a na 40 kusů má opci.
Tady ty 3 ks spolu již s těmi 2 ks by měly být poslední dodané mašiny na V = 160 km/h, jestli si dobře pamatuju co říkal Jančura, dalších 10 ks je již na V = 200 km/h.
Nene, 4 kusy jsou na 160km a 11 na 200km
4kusy jsou na 160 protože původně mělo být 8ms2 na 160, ale nakonec se zvolil jiný stroj
Aha, takže jeden z těch 3 ks, co teď dojely, už je tedy na V = 200 km/h pokud jich už bude celkem u Regiojetu 5 ks a na 160 km/h mají být celkem 4 ks ? Dík.
Přesně tak
Ještě má Metrans jednu MS3 v pronájmu
Zatím dva u ČDC, dva u Jančury.
K těm mínusům bych ještě uvítal informaci, co konkrétně jsem v odpovědi na ten dotaz napsal špatně.
stačí dva lidé, kterým jste nesympatický, jeden „zaměstnanec ČD Cargo“ a jeden „zaměstnanec RGJ“, kteří neunesli, že ve vašem příspěvku jsou ČD/RGJ rovni, a hned máte 4 mínus bez ohledu na pravdivost 😀
PS: místo zaměstnanec může být příznivce, fanda atd.
Treba ze ve clanku se pise, ze maji 2 a 3 ted dovezli..
V článku byla informace, že do ČR přijely 3+3 nové stroje (stalo se v sobotu). Info o 2 už dříve dodaných strojích u RJ v článku původně nebyla. medical examiner se ptal (dnes), kolik Traxxu MS3 v ČR jezdí. Jezdí 2+2. Ty aktuálně dodané stroje ještě nejezdí.