RegioJet převzal další tři lokomotivy TRAXX MS3, letos jich bude mít celkem patnáct
Pro dopravce jde o největší investici do kolejových vozidel v historii.
Flotila hnacích vozidel u soukromého dopravce RegioJet prochází letos největší modernizací v historii. RegioJet tento rok převezme od Bombardieru celkem patnáct lokomotiv TRAXX MS3. Během víkendu do Česka dorazily z německého Kasselu další tři stroje. Přepravila je společnost RailTransport-Stift. Ve stejný den vyrazily z Německa také tři lokomotivy stejné řady pro ČD Cargo.
Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje má dopravce aktuálně pět těchto strojů. „Doposud v rámci zkušebního provozu najezdily s vlaky RegioJet již více než 60 tisíc kilometrů,“ dodal Ondrůj.
„Pořízení 15 lokomotiv TRAXX MS3 je největší investicí do nových železničních vozidel v historii RegioJetu. Jejich objednávka souvisí s naší expanzí aktivit dopravce v rámci celého středoevropského regionu,“ řekl už dříve Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet.
RegioJet pořizuje další lokomotivy TRAXX MS3 také s cílem postupně unifikovat flotilu vícesystémových lokomotiv, které by v budoucnu měly být tvořeny lokomotivami TRAXX MS. RegioJet postupuje podobně jako další velcí dopravci a chce v provozu svých dálkových vlaků využít silných synergií unifikované flotily nejmodernějších vícesystémových lokomotiv. Z flotily tak mají postupně zmizet lokomotivy Siemens Vectron. Ty ale budou dál jezdit na českých kolejích ve žluté barvě: od 1. dubna mají pro Správu železnic zajišťovat postrkovou službu mezi Brnem a Kutnou Horou.
Na otázky týkající se modernizace vlaků odpovídal v podcastu Cesty Zdopravy.cz majitel RegioJetu Radim Jančura.