RegioJet převzal další lokomotivy TRAXX MS3, postupně končí s Vectrony
Lokomotiva TRAXX MS3 v čele vlaku RJ1043 ve Žďáru nad Sázavou. Foto: Miloš Chomjak / RegioJet
Nové lokomotivy mají sloužit k další expanzi dopravce.
Nové lokomotivy mají sloužit k další expanzi dopravce.
Hlavně že Jančura kupuje hotely vlaky a autobusy jsou v dezolátnim vstavu
Z Kłodzka do Pragi – reaktywacja
http://naszesudety.pl/z-klodzka-do-pragi-%E2%80%93-reaktywacja.html
A co nové vagóny, hlavně spací vozy, to je ostuda.
Pocuvajte Kefalin , ktory voz je spací ? Ten v kterém spítě?
Což tskove Béčko 249 taky bývalo – Laborec a v kazdem kupe jeden unavený človek z východu na každé lavici z kozenky.
Je už dohodnuto 300 vozu
Jen se upravuje na konfigurace, během roku 2023 se podepisuje a dává do výroby
To už se právě tvrdí dlouho. Pamatuji si, že před rokem jsem četl komentář, že vagóny by měly být z Číny. Ale snad se to tentokrát zadaří. Fandím tomu! 🙂
A nové vagony budou kupovat jako kdy?
Onedlho.
Zdroj, prosím?
Je to v železničním magazínu, jdu si ho dnes koupit
Díky
Podle pana Ondrůje až je začnou vyrábět , viz vyjádření pro ŽM
To je veľmi staré vyjadrenie a pán Ondruj už u RJ niekoľko mesiacov nepracuje.
Je známo kdy přijde těch 12 traxxů do Regiojetu, tedy jestli třeba tři v dubnu, tří v říjnu 2002, tří v dubnu 2023 a tři říjnu 2023? Nebo to bude jinak? Protože ještě před několika měsíci mělo těch 12 lokomotiv dorazit v roce 2023.
Podle peněz tipuji. Regiojet a. s. plánoval TRAXXy MS3 převést spolu s dluhy na Regiojet Pool. Čili až se RGJ takto oddluží, tak bude shánět další financování.
Nezapomeňte, že RGJ chce upgradovat loko 162 plus ETCS. A nejsem si jistý, kdo by na to půjčil
Fakt je ten, že Regiojet skončil za rok 2020 ve ztrátě přes 400 miliónů Kč, za rok 2021 asi 8 miliónů Kč. Když uvážím, že v roce 2019 byl v zisku 200 miliónů Kč, ale kumulativní zpráva okolo 50 miliónů.
Otázka je, kolik toho tvořili provozní výnosy/náklady a kolik zaplacené zálohy a platby do lokomotiv a pro rozšíření počtu vagónů a jejich opravy.
K celkové ztrátě RGJ… to nevím, neboť oba holding pana Jančury spolu čile spolupracují včetně jejich dceřiných firem. A ne všechny firmy pana Jančury zveřejňují výročky/ závěrky, mimochodem čímž porušují zákon.
Čili, když vesměs panuje informační mlha kolem hospodaření RGJ, tož si netroufám odhadnout celkový výsledek RGJ. Např,. to jak pan Jančura zrealizovat korunové dluhopisy, svědčí o porušování ekonomické logiky… =nevyjadřuji se obecně ke kor.dluhopisům, ale k jejich konkrétní aplikaci panem Jančurou.
Tlačení nákladních vlaků za dotaci budou dělat MS3?
ANO UŽ DĚLAJÍ
Dík
Jen pro upřesnění, jsou trojsystémové s ETCS a vmax 160?
Áno. 15+25 kV striedavé a 3kV jednosmerné, áno na 160.
Jsou to poslední kusy na V = 160 km/h, další už budou verze pro V = 200 km/h.
Díky všem za upřesnění. Právě jsem si říkal, že další stroje by se vyplatilo pořizovat s Vmax 200. Jinak nebudou smět na VRT.
Pane, Vy jste naivní. Naprosto. Šotodítě.
RGJ řeší, aby přežil, vždyť dle slov Jančury za čínského viru jeho firmy víc prodělaly, než kolik vydělali v minulosti.
VRT jej nezajímá. Leda jako dotované viz R9 = tam patrně by pasoval vlak jako EMU, nikoliv s loko.
Šotodítě? To říká ten pravý. Nicméně zkus zjistit o kolik se bude lišit cena verze na Vmax 200 od té s Vmax 160. Klidně to můžeš přepočíst na sedačku 🙂
Pokud budeš správně počítat, budeš se možná divit, co ti vyjde.
Alstom se soudí s bývalými vlastníky Bombardier, že některé zakázky uzavřeli neodborně. Připadá Vám racionální, že by Alstom měnil parametry zakázek, a tím dál argument protistraně, se kterou se soudí?
A pokud jde o Regiojet, tak ten si smluvil úvěrové a dluhopisové půjčky, takže nemůže jít do rizika, že rychlejší MS3 budou průšvih.
Pokud jde o srovnání cen za pomalejšího a rychlejšího MS3, tak Vám nechám prostor
Než budou moci jezdit po VTR, tak už budou mít životnost za sebou….
Bacha na CMK v Polsce.
No třeba se dožijí 200 z Brna do Břeclavi.
Mno 160+ v ČR je záležitost instalace ETCS na jih od Benešova. Postavné to už je.
A řekl bych, že to se stihne během 5 let, což ty lokomotivy dozajista vydrží.
Z břeclavi do Bratislavy a Vídně je plánovaná rychlost 200.
Ano, ale lépe jim svědci 140 viz tlapove motory .
To má skutečně tlapové motory ? to se mi nezdá .. tlapové bývají max. do 100 km/h
Ano má
ETCS má EbiCab od Bombardieru, ale jsou nějaké problémy se schvalováním, takže to nemůže jet nikde na ETCS (Německo/Polsko/Rakousko…). SW verze s tím EbiCabem by snad měla být schválena do 2025 (bez záruky). Zatím to má ETCS vypnuté.
S týmto je celkom problém na slovenskom koridore medzi BA-ZA kde keď ide MS3 tak viem, že nie je šanca znížiť meškanie (väčšinou aj narastá) pretože môže ísť bez ETCS iba 120 namiesto 160 km/h.
EbiCab má být (snad) 2024, Atlas (snad) 2025, aspoň podle ŽM.
Spŕavne
Ještě nedávno se Regiojet v souvislosti s Traxxy MS3 „pral s nesolidností společnosti Alstom“ (sic) https://zdopravy.cz/regiojet-zacal-jednat-o-lokomotivach-z-ciny-zacne-zkusebni-provoz-se-siriusy-133185/ . V diskuzi se mimojiné objevilo namátkou: „Nejste sám. S MS2 nemá nikdo problém. Ale ježdění s MS3 je fakt zážitek. Zlatý Vectron.“
Teď je najednou vše zalité sluncem a končí s Vectrony.
Co sdělení to senzace. Nakonec z patnácti přišly aspoň tři 😀
To mě taky zaujalo. Proč se vlastně už nedělají ty MS2, když jsou spolehlivější?
Protože měly jen P=5600 kW a skupinově poháněné nápravy po podvozcích, kdežto Traxx3 MS má P = 6000 kW a individuálně poháněné nápravy stejně jako Vectron nebo 380-tka, takže víc utáhne, bo lepší adheze a uveze víc.
>skupinově poháněné nápravy po podvozcích, ???????
Všude se píše Bo’Bo‘, tak jakýpak skupinový pohon?
(a na displeji jsou ukazovány 4 sloupce tažné síly)
Bo’Bo‘ znamená, že každá náprava má svůj trakčák, ale nic o tom jak jsou ty motory zapojeny.
Jenže termín „skupinový pohon náprav“ znamená, že nápravy jsou mechanicky spojeny, tj. B’B‘.
Individuálně poháněná náprava pak znamená, že má svůj vlastní TM, bez ohledu na to, jak jsou motory zapojeny.
Drtivá většina našich ss loko má ty motory spojené po dvou do série, přesto se mluví o individuálním pohodu.
… pohonu.
Nemáte na mysli spíše skupinové napájení motorů? To, co jste napsal, znamená, že nápravy jsou spojené mechanicky.
Tak jinak – Traxx MS2 má kvůli ceně jenom 2 měniče, a každý měnič napájí 2 motory, takže ty 2 motory mají shodnou regulaci (moment/proud…) na podvozku, kdežto 380 a Vectroni mají 4 měniče a každý měnič má jeden trakčák – čili každé dvojkolí je řízeno individuálně v rámci jednoho podvozku.
MS3 má stejně, jako MS2 dva měniče.
Výhodou MS3 je však propojení meziobvodu, není třeba mit kapacitně velký filtr.. MS3 však umi oproti MS2 izolaci jednotlivých TM za předpokladu, že není porucha na společné části podvozku: meziobvodu, usmerňovače..
MS2 má výkon 5,4MW a 300kN, MS má 6,4MW a 340kN. Přičemž muži být vybavena LM Dieselem nebo baterkami. Na MS2 k tomu není dostatek místa vzhledem ke koncepci uspořádání pohonů.
> a každý měnič napájí 2 motory,
No ale to není „skupinový pohon náprav“ 🙂
takže podle vás ty lokomotivy něměl odebrat a prostě je nechat alstomu ?
ty lokomotivy jsou již přes 2 roky objednané
Podle mě ne, ale on sám vyhrožoval, že to udělá.
Které loko MS3 jsou objednané 2 roky = loko objednané v pořadí č. 19 až 30?
16-18
Dík
Neoficiálním důvodem, proč jsou registrovaný v Rakousku, který nechce RJ přiznat je to, že:
Lokomotivy jsou pořízeny z Rakouskych dotací pro rozvoj infrastruktury kvuli Covid 19
Bohuzel přesnější info k dotacnimu plánu nemam, ale ČD cargo jej taky využilo (tuším že na loko 388.017+)
Správne. A tu nastáva otázka ako sa RJ vysporiada s tým, že tie Traxxy sú im v AT zatiaľ k hovnu a z rakúskych dotácií budú jazdiť všade inde len nie tam.
Jezdí přes Rakousko mezi Brnem a Budapešti…
Nejazdia
Tak regiojetu to momentálně moc nevadí zatím lokomotivy do Rakouska jsou
Ale samozdrejme je problem ze ikdyz jsou inmobilni tak nemuzou do Rakouska
Onedlho mu na Rakúsko zostanú 4 MS2jky a dva krátkodobo požičané Vectrony. Tie dlhodobo prenajaté vracia do konca 01/2023. Turnusová potreba sú 4 mašiny, ak tie dva krátkodobé prenájmy tiež skončia bude mať zálohu na bode 0. Tak neviem.
ty 2 vectrony nevrátí dokud nebude za ně nahrada nebo nedostane povolení pro MS3
Nedávno jsem jel s RGJ a v Kuřimi sme prohazovali loko s protijedoucím vlakem aby měl loko co může do Rakous.
Záměna MS2 za MS2….
A co zpoždění ? To přeci nemají jiné vlaky než modré !
Dotaz na redakci = takže 18 lokomotiv už nejsou Alstomu?
A pokud RGJ narokoval smluvní pokuty, tak Alstom je akceptuje nebo RGJ ještě bude shánět peníze na doplacení kupky za loko?
Vycházím z výročky Regiojet, a.s. za 2021:
Podmíněné závazky: Společnost částečně převzala do užívání v roce 2021 nové lokomotivy Traxx MS3, které jezdily ve zkušebním provozu. (…) Společnost neeviduje významný související závazek, ani aktivum z titulu nesplnění podmínek smlouvy ze strany dodavatele“
Dotaz na Axela. Koľko stojí jeden TRAXX3 MS v prepočte na sedačku? Len dodám, že na každom stanovišti sú dve.
To nevím.
Pouze vím, že RGJ se spokojil s dotací nižší o 10% než ČD na R8
https://zdopravy.cz/prekvapeni-rychliky-z-brna-do-bohumina-prevezme-regiojet-leo-express-nesplnil-podminky-19943/
A ČD z kroků RGJ a LEO vyvodili, že firma ČD v soutěži na dotované linky Ex2/R18 slevila o 25% oproti částce, kterou ČD vyžadovala v minulosti
https://zdopravy.cz/hrozba-soukromniky-zabrala-ceske-drahy-statu-zlevnily-o-ctvrtinu-19891/
Tož předpokládám, že RGJ má nižší náklady než ČD, patrně i díky částkám za nakupovanou techniku. Co myslíte Vy?
Na to som sa nepýtal.
Já Vám odpověděl tak, že kdyby Vás zajímala podstata, tak rámcovou informaci jste se už dověděl.
Jenže Vám patrně nejde o diskuzi, coby výměny informací, že?
Milý Vtvt, kdypak zas přijdeš za námi do depa? Zase si zahrajeme na vláčky a ty budeš tunýlek. A budeš u toho dělat HúHú, tak jako obvykle ? Už se na tebe těšíme, tví nádražáčci.
A prosím porovat s Comfortjety, ať je to správně ujeté 🙂
To je dobrá pripomienka 😀
To by chtělo ale pak vytvořit i Discomfortjet, neboli barvář do CJ lavice z vosunsetdesítky, aby se vozidlo dopravci maximálně vyplatilo.🤔
… barvář… -> narvat
Jemně si dovolím připomenout, že problém není v ComfortJetu, ale v tom že má být nabízen zakázníkům, kteří si jej nemůžou dovolit v CZ/SK/HU.
Čili pokud bude ComfortJet ČD ekonomicky úspěšný např. v Německu, tak to bude dobře. Také bude dobře, když ComfortJety budou prodány tam, kde si na sebe dokážou slušně vydělat.
Připomínám, že za investici, kterou spolknou ComfortJety a loko, tak za takovou investici kterou udělali v Metransu si vydělají 1,5 miliardy ročně čistého.
Vydělají ComfortJety ročně 1,5 miliardy čistého? Velmi pravděpodobně ne.
Tak hlavně už to tu nerozváděj nebo začnou počítat a budeme nadosmrti jezdit oprášenyma honeckerama. Za domácí úkol můžeš zpočítat zda pendolino bude někdy alespoň na nule 🙂
Lepší jezdit v Bdmtee (Honecker) než autem na delší trasy. A v cíli řešit parkování.
Blbost. Co to pendolino? Provařilo hodně nebo je alespoň na teoretické nule.
A co teprve nastojáka :). To by teprve byla kapacita 🙂
My víme jaká by to byla kapacita = 4x krát míň dotovaná.
Viz, že na kolejovou pasažérskou železnici jde ročně 80 miliard. Zatímco na městskou kolejovou dopravu jde 20 miliard, při vyšším přepravním výkonu.
A tech 80mld je vcetne vsech nakladu na infra, ze?
Ano, a těch 20 miliard pro městskou kolejovou dopravu je taky včetně infrastruktury.
Kolik jde na Matějskou pouť a kolik na Státní Operu? Obojí je pro potěšení lidí.
Kolik? A berete v úvahu fakt, že pasažerská kolejová doprava ve městech dostala 20 miliard dotací? A pasažerská železniční doprava (ČD, RGJ, DLB,…) stála 80 miliard při menším pasažerském přepravním výkonu než tram a metro?
Proč je železniční doprava tak strašně nákladná, když to jde výrazně levněji?
Porovnání můžete udělat sám, já si porovnání netroufám neboť nemám dost informací. Víme, že RGJ tvrdí, že za Astry utratil milion EUR. Víme, že v době kdy RGJ se smluvil s Bombardierem na dodávce loko Traxx MS3, tak Bombardier prodával relativně levně, o čemž svědčí že Alstom, když koupil Bombardier, tak se soudí s bývalými vlastníky Bombardier, že firma nebyla v tak dobrém stavu jak tvrdí (že některé zakázky byly ztrátové, pokud to čtu správně). A cenu loko Vectron pro srovnání coby etalonu trhu si můžete odhadnout sám z podmínek za které jsou loko dodávány (viz nájem Vectronů pro ŽSSK)… Číst vice »
Myslíte tu pasažérskou lokomotivu Traxx?
Lokotku
Chlape🤣
🙂
Já bych to přepočítal i na sklopná sedátka, stupačky pro posunovače, mikrovlnky, ledničky a umyvadla. A bacha, mezi množinami některých těch mnou vyjmenovaných zařízení může být průnik!
☝️
Jde-li Vám o celkové srovnání u různých firem, tož snad Vám pomůže to srovnání, které používají všichni profíci, kdo jsou na železnici = peníze.
Viz fňukání o mimořádné státní dotace od finančního ředitele firmy , která se v minulosti rozhodla nakoupit Interjety a Comfortjety
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/lukas-svoboda–musime-zmenit-system-financovani-zeleznicni-doprav/-31818/
To je dneska trend, zvenčit náklady a zvnitřnit zisky.
Nerozumím jazyku Vašeho kmene. Vy jste toužil srovnávat, tak jsem Vám doporučil jak na to.
Kdy do české železnice přestanou proudit desítky miliard dotací, na které si půjčujeme za značný úrok?
Tak jazyku vašeho kmene tu nerozumí nikdo 😀
Zopakuji, že na Vás nebudu reagovat
Skus to aplikovat na celý tenhle web.. Tvůj příspěvek s omluvou za spam a slibem, že už se nevrátíš by vyhrál všechny kategorie.
Tipuju, že na lokotce bude cena mikrovlnky na počet pasažérských nádražáků jiná než na pasažérské lodičce, ale úplně jistě to nevím….
(Uf, to je strašný takhle psát, to je horší než hrubky jako „Pyž bes chip“)
A jak to souvisí s dotazem jestli loko Traxx MS3, které RGJ objednal č.1 až 18, už nejsou ve vlastnictví Alstomu?
A jaká je souvislost, zda ještě RGJ dluží Alstomu za loko č. 1 až 18?
Pokud tyhle základní věci nejsou jasné rak dlouho po objednávce, tož je dost nejistý osud loko MS3, které RGJ objednal č. 19 až 30. Neřkuli dalších 25 na kterě prý RGJ má opcí.
Opce je na mnohem více kusů, aktuálně muže RJ odebrat dalších 110 lokomotiv
Všimnul si někdo, že Axel pochopil to že Alstom koupil Bombardiera? A zároveň dodnes nezvládl zaregistrovat, že ze SŽDC se stala SŽ? Zvláštní 🤔🤔🤣
Porušujete nařízení SŽDC, která zakazuje používat zkratku SŽ pro subjektů podnikající dle živnostenského zákona Správa železnic.
Když SŽDC má peníze na knoflíky s logem firmy, na miliony za logo, na firemní časopis a desítky tisíc za adresu webovky, tak určitě SŽDC nebude váhat, aby dotacemi plýtvala na vynucení svého zákazu se zkratkou. Pitomého, mimochodem.
„Největší středoevropský soukromý osobní železniční dopravce“. To je přepsané z nějakého PR materiálu RegioJetu ne? Co je vlastně střední Evropa? DE/CH/AT/SLO/HU/SK/PL? A jak je definované soukromý? Je akciová společnost se soukromým kapitálem jako je třeba BLS AG (22%), nebo Netinera GmbH (49%) brána jako soukromá? Pokud omezíme geografický rozsah a za soukromé označíme jen ty společnosti, které nemají žádný státní podíl, pak možná, že je RegioJet skutečně nějvětší, ale vzhledem k těmto restrikcím mi to přijde skoro nedůležité zmiňovat.
Naopak. Je to stoprocentní soukromník a je největší minimálně ve střední Evropě. Navíc to vybudoval z nuly a proti Molochovi v nejlepší éře. Za mě je to borec
R. J. má svý dost nepříjemný chyby a to i manažerský. Ale vybudoval z nuly, to uznávám.
Chyby nepochybně má, udržet kvalitu má taky problém. Ale jede za svý a to včetně špatných, prodělávajících rozhodnutí. A největší bonus je, že nepřímo zvedá kvalitu konkurence.
Vhodné kritérium jsou osobokilometry
Tj. RGJ za loňský rok cca 1, 1 až 1,2 miliardy oskm.
Ano, akciová společnost je soukromá společnost. A to i v případě, je-li jediným akcionářem stát.
Ne není, pokud ji vlastní stát (jako třeba ČEZ) je pořád státní, i jako akciovka.
Stát ale ČEZ nevlastní, je to jen největší akcionář.
To není, pokud akcie vlastní stát, tak je v rukou státu a ne soukromníka/ků. Pletete si vlastníka a formu ovládání (stát vs osoba a státní podnik vs akciovka).
Soukromý je definovaný tím, že jej nevlastní stát (a u akciovek stát nemá nad 50 %, tedy majoritní kontrolu, ne?
Zeptejte se strojvůdců jestli jsou rádi za výměnu s vektrony… Traxx si každý pochvaluje když stojí a čeká na výkon, ale při jízdě je Vectron lepší, hlavně při velké zátěži s nákladním vlakem.
Tohle mně zajímá. Kdysi jsem se chlapů co jezdí ptal a odpovědi nebyly tak úplně jednoznačné. Já už to v depu nezažil, ale člověk to z hlavy nedostane. Takže poprosím Vás i ostatní z pohledu fíry i údržby Větroň versus Traxx – výhody, nevýhody…?
S Vectronem jsem nikdy žádný velký problém neměl.
S Traxxem (MS3) problémy docela často. A pokud po projetí pouhé vypínačky na AC systému strávíte 10min nejrůznějšími činnostmi, než je lokomotiva opět schopna táhnout, je to poněkud nekomfortní…
Jenže TRAXX 3 MS je zatím asi nedodělávka, jak už jsem jednou někde psal, třeba řídící SW mašiny dělali Indové v rámci outsourcingu a integrační testy asi zatím nejsou to, co mají být narozdíl od Siemense, kdesi komplet všechno dělá a testuje Siemens sám včetně řídícího SW mašiny. Takže kdy z té mašiny děláte kostečky do lega a každá je od někoho jiného tak pak se to podle toho chová – nicméně a) se to časem vyladí a pak za b) Vám dají klidně 1 ks mašiny zdarma..viz 388 011 ČD CARGO. A dárek za 100 mega se už celkem… Číst vice »
Ono to je nastejno, jestli Bombardier India nebo Siemens Romania.
Se S. Romania mám osobní zkušenost, ne že by to bylo vysloveně špatné (resp. při dodání to fungovalo), ale nejprve tam měli svátek a pak už nevím proč, ale ještě jeden den to nechali ležet (což, když jste na zahraničním výjezdu a máte hotel/letenky pevně zabukované, vás moc nepotěší)
Tak zas ta nakládka a těžký vlak nemusí Radima zas tak tankovat…
A prečo nie? Robia s tým postrky a RJ už dokonca vozí vlastné nákladné vlaky, výhľadovo ich môže pribudnúť.
Já se nepřu, ale na postrky to třeba stačí (nejsem fíra, jen jsem reagoval na poznámku výše) a pořizoval to primárně pro osobku. A to že je Vectron třeba lepší ještě neznamená, že se s tím nedá nějaké to cargo odtáhnout vůbec.
Traxx MS3 je levnější, má nižší provozní náklady a pro parametry trati v ČR a okolí, kde Regiojet jezdí to bohatě stačí.
Vectron je dneska v Evropě nejvýznamnější lokomotiva, která má špičkovou techniku, občas problémy s přechodem mezi různými trakčnímy systémy, ale je na ní relativně dlouhá čekací dova a vyšší cenu.
Druhá věc je, že co se týče lokomotiv traxx, tak je dnes Regiojet jedním z nejvýznamnějších odběratelů, u Siemensu by byl jeden v řadě.
Nejde taky o náklady na servis loko? Přece RGJ chtěl mít v Bratislavě garáž/servis na Vectrony, ale pak si to rozmyslel.
Depo plánoval v čase, keď jazdil linku Bratislava – Košice. Tá zanikla, tým pádom zanikli aj plány na depo.
Na druhej strane, Radim už toho plánoval a plánoval.
A kdyby nikdo nic nezkoušel, tak by se mu nestalo, že by mu něco nevyšlo. Akorát by neslezl ze stromu.
Jenže to bylo v roce 2012, kdy začal s pronájmem lokomotiv Vectron od ELL a snad byl i první z ČR, kdo je měl v provozu. Jenže majetkové a povolovací poměry na Slovensku byli složitější, stejně jako praxe v servisu strojů.
A pak koupil Traxxy MS2 a po dobré zkušenosti s MS2 se rozhodl pro MS3.
Otázka je, kdo platil dosud opravy, zda-li Regiojet nebo Alstom v rámci záruky.
První vectrony v čr mělo ČD Cargo a dokonce vlastní, prvotních bylo 8 🙂
Ty Jo, Gare je nádraží .. francouzsky ale garage je něco jiného . A v české terminologii garáž pro Vectrony je asi jako říct hejno vlků a smečka slepic . 😂
Nevím, kde furt všichni berou to, že Ms3 má nižší provozní náklady. Skoro na každé se už měnily stykače topení a HV. To nejsou zrovna korunové položky…
Opravdu zlatá 193. Radim jednou hodně zapláče nad tím, že neakceptoval luxusní nabídku Siemensu v době, kdy jej siemens ještě považoval za solidního partnera… Teď má akorát 18 vraků a pouští se do námluv s číňany…
Peníze až na prvním místě (což je ale všude)
Radime? 😉
Předředník, který používá stejný nick jako Vy, nedávno fňukal, jestli budou peníze od daňových poplatníků na zoufalou JHMD, která je skoro 3x dražší než bus.
Tj. proč šozoblázni jako předřečník Pája na jednu stranu „rozhazují imaginární miliardy“ a na druhou stranu se tváří že peníze je nezajímají?
Pokud jste to nebyl Vy, ten šotoblázen, který fňukal nad JHMD, tak se Vám omlouvám.
Axeli, já a šotoblázen? Hele, takhle mně už hodně dlouho nikdo nerozesmál, díky 😆😆😆
Cirkusový stan je asi 1000x levnější než kamenné divadlo. A hrát a zpívat se v něm dá.
Souhlas,taky mé to docela překvapilo,no a že by servis z Kasselu patřil mezi top se říct taky nedá. Docela mě překvapilo,že to co naučili MS2e( tj. EDB i bez rekuperace) MS3 to NEUMÍ😲.
Pokud bych si měl osobně vybrat počítačem řízenou lokomotivu,tak za mě jednoznačně 363.5👍
Ale na to plati záruka na ty stykače
Traxx je lehčí než Vectron a Petr Šimral mi kdysi odpověděl, že v některých úsecích má o 100 až 200 tun nižší normu. Zkrátka fyzika se ošálit nedá.
Ovšem, pro osobní dopravu, kde je podstatnější spíše rychlost, než síla tahy, je v tom případě ideální. U RJ moc nákladů ty Traxxy neodtahají.
Za ideálních povětrnostních podmínek jako je teplo a sucho je traxx dobrý. Když pominu občas ty závady co je schopný vymyslet. Bohužel je MS3 o 3-4 tuny lehčí jak Vectron a jakmile jsou horší adhezní podmínky tal je Vectron bezkonkurenční. Nižší provozní náklady jsou diskutabilní. U všech MS3 se musely měnit topné stykače a hlavní DC vypínače, musely se upravovat sběrače (zamrzala v nich v zimě voda ve vzduchu) a musejí se všude schvalovat. Vectrona vezmete a můžete s ním jezdit prakticky po celé střední Evropě. Proto pořád nechápu proč když chce Radim jezdit všude kde je schválený Vectron pořídil… Číst vice »
Vectron sice schválený je, ale taky to několik roků trvalo, než se to vypapírovalo.
Cena?
Podle lonské výročky si Regiojet a. s. půjčil od bank/dluhopisů 1,2 miliardy. Pokud to šlo na 18 lokomotiv MS3 (a pokud půjčené peníze tvořily 90% kupky plus něco jako doplatek zálohy za 3x MS3)… jedna loko MS3 vychází na hodně zhruba 80 milionů, tj. asi o 20% až 30% levněji než Vectron MS