Autobusy

RegioJet pořídil nové autobusy pro linky IC Bus Deutsche Bahn

Nové autobusy Student agency pro provoz na linkách DB IC BUS. Foto: Student agency
Nové autobusy Student agency pro provoz na linkách DB IC BUS. Foto: Student agency

Devět nových autobusů Scania Irizar i8 převzal autobusový dopravce Student Agency, který je známější pod obchodní značkou RegioJet. Jde o první autobusy s výtahem pro vozíčkáře ve flotile firmy. Jezdit začnou na linkách od května.

Jediné autobusy firmy, které nejezdí v tradiční žluté barvě, budou nasazeny na linku IC Bus Deutsche Bahn z Prahy do Mnichova, Norimberku, Mannheimu a Lipska. Nové autobusy nahradí dosavadní autobusy Setra, které byly nasazeny do provozu v roce 2014. Starší vozy firma prodá.

Autobusy IC Bus jsou provozovány jako integrovaná součást sítě železničních spojů Deutsche Bahn na těch linkách, kde vlaky – například z důvodu trasování železnice – nenabízejí tak rychlé a přímé spojení jako autobus.

RegioJet (Student Agency) spolupracuje s DB na těchto linkách od oku 2011, kdy na ně začal nasazovat své autobusy a personál v barvách německých drah. RegioJet je také prodejcem jízdenek na autobusové spoje IC Bus – a to jak z prodejního systému německých drah, tak v rámci vlastního rezervačního systému.

Autobusy Scania Irizar i8 používá RegioJet od roku 2016, v provedení pro IC Bus Deutsche Bahn se ale tyto autobusy výrazně liší – a to nejen korporátním červeno bílým zbarvením. Mají kapacitu 59 míst, tedy o čtyři méně než stejné autobusy RegioJetu. Cestující mají k dispozici samoobslužný automat s možností nákupu nápojů a drobného občerstvení. K dispozici je připojení k internetu v ČR i v Německu a palubní zábavní portál. V interiéru autobusu jsou umístěny také informační displeje zobrazující cestujícím informace o jízdě autobusu a další instrukce. Autobus je vybaven toaletou, bezpečnostními pásy a je plně klimatizován. DB nejdou cestou obrazovek v každé sedačce, ale zábavním portálem, ke kterému je možné připojit mobil, tablet či notebook.

Jako první dálkové autobusy ve flotile RegioJet/Student Agency umožňují plnou přepravu cestujících na vozíčku, stejně jako jejich nástup prostřednictvím výtahu zabudovaného za zadními dveřmi nad zadní nápravou. Při nástupu vozíčkáře se otevře část boční karoserie za zadními dveřmi a z autobusu vyjede výtah s plošinou pro bezbariérový nájezd invalidního vozíčku. Výtah vozíčkáře vyzvedne do úrovně podlahy autobusu a ten přejede do interiéru, kde lze vyjmutím sedaček vytvořit místo pro umístění cestujícího na invalidním vozíku. Jde o řešení, které je standardizované u nově dodávaných autobusů dálkové dopravy a odpovídá také nové německé legislativě týkající se přepravy vozíčkářů. Autobusy výrazně prodražuje.

Vozidlo je vybaveno i snímačem jízdy, který dokáže vyhodnotit objekt, který by mohl ohrozit bezpečnou jízdu autobusu. Pokud autobusu zablokuje cestu jiné vozidlo, ocitne se před ním překážka, nebo člověk, vozidlo ihned automaticky zabrzdí, tak aby byl náraz co nejmenší a nezpůsobil rozsáhlé škody. Systém je schopen zaznamenávat i bdělost řidiče. Pokud by se dostal do mikrospánku a autobus by začal zajíždět do vedlejšího jízdního pruhu, sedadlo řidiče začne vibrovat. Autobus mimo jiné snímá i styl jízdy řidiče a upozorní jej na případnou nadspotřebu. Autobus je vybaven i zařízením, do kterého musí řidič nejprve dýchnout. Teprve po zjištění, že není pod vlivem alkoholu může nastartovat motor.

RegioJet plánuje i nákup nových autobusů na své linky, poslední nové autobusy pořídil v roce 2016. Definitivní rozhodnutí o rozsahu nákupu zatím nepadlo, podle ředitelky autobusové dopravy Marcely Hamříkové jednání finišují

Autobusy RegioJet / Student Agency jezdí na linkách IC DB BUS:
Praha – Regensburg – Mnichov a zpět 3 x denně (z toho do Regensburgu zajíždí jednou denně)
Praha – Norimberk a zpět 4x denně
Praha – Norimberk – Würzburg – Frankfurt letiště – Frankfurt hlavní nádraží – Mannheim / Mannheim – Heidelberg – Norimberk – Praha – 1x denně
Praha – Lipsko a zpět 1x denně

Všechny linky odjíždějí v Praze z hlavního nádraží, dva ranní spoje do Norimberku a Mannheimu zastavují také na autobusovém nádraží Praha Florenc pro pohodlnější přestup cestujících z autobusových spojů RegioJet. Denně dohromady všechny autobusy na linkách IC Bus provozovaných RegioJet / Student agency najedou přibližně min. 6340 km – v provozu je přitom 8 autobusů a jeden slouží jako provozní záloha. Celkem se o provoz a spolupráci s DB stará přibližně 40 zaměstnanců.

V roce 2018 využilo spojů IC Bus do České republiky přibližně 750 tisíc cestujících s tím, že každoročně počet cestujících roste. Řada cestujících zejména na lince do Norimberku přestupuje na návazné vlakové spoje DB s tím, že nejčastěji směřují do destinací Frankfurt, Würzburg a Stuttgart, ale i do dalších míst v rámci Německa.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leoš Konečný

Jediny co koukám je jinak, tak jsou tam stredocesky SPZ a uz nekoresponduji s cislem busu jako u zlutych ty brnensky

Leoš Konečný

Za me je Irizar i8 nejhezčí autobus co znám a jsem rád že je Radim nakupuje.

petr766

Mně na to vadí, že v i8 mají nižší sedačky.

Sotous

Pane Sůro když to má dle vás výtah tak doufam ze ten výtah má vnitřní dveře a kabinu.
Nevěřím že slovo výtah je v pr zprávě kterou jste opsal..
Takový amatér pan Ondruj není

Sotous

Tak az tam priste Ondrůj napíše že mají ve vlaku bazén, tak se zkuste zamyslet, než to bezhlavě opišete.

Sotous

Místo dohadování se byste se měl možná zamyslet nad nesmysly které píšete a hlavně odbourat ty věčný překlepy a hrubky.
Chápu jste web dělaný na koleni a jazykový editor je drahý, přesto…

Leoš Konečný

Sotousi a jaká je pointa? Prostě to má plošinu a pokud se ti ten web nelíbí, proč sem chodíš? Vydávej si svůj web no

Pišta

Soutousi, nebudete kandidovat na prezidenta??? 🙂 Dal bych Vám hlas….

jirka

Je dobrý, že se podepisujete svojí diagnózou, aspoň pak víme, že vás nemáme dráždit, abyste třeba nezačal bejt agresívní :))

Y.K.

Výtah je zařízení k přepravě vertikálním (případně šikmým) pohybem. Tedy to je výtah a běžně se to tak označuje (narozdíl od plošiny, která vertikální přepravu neumí).

ketchup1970

To jsem asi žil v omylu. Celou dobu žiji v tom, že na hytláku je zvedací plošina pro zvedání vozíčkářů. A on to je výtah! Děkuji.

LKB

Vite, ktery typ dopravy je vyrazne bezpecnejsi nez doprava autem, autobusem, vlakem i letadlem? No prece doprava vytahem! 🙂

Georg

ba, je. pisou to i v dalsich mediich. ale nemyslim, ze je to hrdelni zlocin, jak se tu snazite prezentovat…

tbalada

Moc hezký autobus, zaujala mne ta plošina pro invalidy, zajímavé vylepšení.
Já sice do Mnichova preferuji vlak (i když teda půlka soupravy od „Němců“ je teda hrozná ostuda a doufám, že se tam vrátí DB) nebo spíš auto.

Georg

no ono to neni vylepseni z pleziru regiojetu, ale legislativni povinnost na nemeckych autobusovych linkach…

Leoš Konečný

to je bohužel pravda

Filip

Celkem to rozhodnutí chápu, verze seter co měli byli dost poruchové

Neználek

Škoda. S patrovou Setrou jsem cestoval rád. Sedadlo 45 budu postrádat. Tak halt budu od května jezdit do Norimberka už jen s Flixem. Na kožených sedačkách mi totiž ujíždí zadek :).

libor

můžete jet i třeba na kole, tam zadek taky neujíždí…

X 1

Neujíždí jen bez sedla. 😉

Pavel Štajny

Honziku, ja myslel ze jste nestranny, ale kdyz ctu Vase clanky ohledne RJ, tak je to skoro vse tak krasne ,,vybarvene,, , jako kdyby jste to psal na objednavku a byl u RJ na pay liste…. Samozrejme, muzete si psat skoro co chcete, ale rikal jste me ze jste ,,cisty,,…. A jen kdyby jste to nahodou nevedel, vibrujici sedacky i vsechny Vami krasne ,,vybarvene,, jizdni asistenty – ale navic treba i asistent mrtveho uhlu ci aktivni ochrana cyklistu a chodcu – tohoto radoby ,,autobusu,, , jsou u poradnych autobusu standardem jiz 5 let a bezpecnost cestujicich je to nejdulezitejsi, co… Číst vice »

Pavel Štajny

Jo jo, dekuji Vam za pripomenuti nejlevnejsi reklamy kterou jsme si mohli poridit. Ucinek to melo naprosto skvely!! Nicmene jste opet ukazal Vasi ,,malost,, a zakernost. Tohle neni Jendo od Vas chlapske a nema to koule, ale co bych mohl asi taky tak ocekavat, ze… Odskocil jste od tematu a snazite se ,,strhnout rizeni,, jinym smerem. Chapu, ze je Vam to neprijemne, ale treba Vam pomuze, kdyz si veskere clanky po sobe nekolikrat prectete a treba sam i pochopite, ze vase ,,naklonnost,, vuci RJ je uz vazne hodne okata… A nemyslim to zle, protoze ja s R.J. velmi dobre vychazim… Číst vice »

Georg

timhle jinymi slovy priznavate, ze nejste schopni (vy jako umbrella nebo flixbus, podle toho, kdo to ma na triku) si najmout freelancera, co vam 3x mesicne zpracuje novinky ve firme do podoby tiskove zpravy? to mi prijde amaterismus srovnatelny s vedenim ucetnictvi v excelu.

komentar o obraceni autobusu na dalnici byl asi tak stejna podpasovka jako ze j.s. ma namazano od regiojetu, se kterou jste racil zacit vy sam…

p.s.: kdybyste se rozhodl pr pochopit a zacit s nim pracovat, zkuste treba tohle, majitel je velmi sikovny clovek https://im-pr.cz/

petr766

Jestli toto je někdo z Flixbusu? Tak už teda nedivím tomu bordelu a chaosu, co Flixbus produkuje.

Raddie

Nejlevnější reklama formou toho, že se světu holedbáte tím, jaké zaměstnáváte deb*ly? No potěš koště 😀

Leoš Konečný

A co je je u vás pořádný autobus? Ten jsem ještě u Flixu neviděl.

petr766

Co to melete?

JPP

Všechny Vámi popsané asistenty (kromě asistentu mrtveho uhlu) má i první várka Irizarů i8 z roku 2016 (čísel 262 až 306), protože to tou dobou bylo za nutný standart, bez kterého by autobus této kategorie nemohl být homologován pro provoz v EU.

Irizar i8 splnuje všechny bezpečnostní normy, včetně té pro převrácení, kterou ještě dodenávna nesplnovala ani vaše S 431 DT, než byla nahrazena novou S 531 DT.

David

Když píše nějakej xxx, co se tváří jako chytrolín, tak má skoro vždycky v textu samé „aby jste“ a „kdyby jste“. Takže znova: vždycky a jedině „abyste“ a „kdybyste“. A pokud jde o Regiojet, vy si fakt myslíte, že se reklama a PR dělá touhle formou a na tomhle webu? To jste fakt komik 😂

Ilona Zelenáková

Vážený pane Davide, nebuďte naivní, reklama a PR se dělá i touhle formou a i na tomhle webu. I když musím uznat, že oproti časům na idnesu se konkrétně pan Sůra hodně zlepšil. Pane Sůro omlouvám se za invektivní příspěvek, ale důvěra se snadno ztrácí a velmi obtížně získává. Ostatně nemusí jít vždy o placené PR, zrovna Jančura umí lidi strhnout na svou stranu, že se chovají jako zamilovaní študáci i bez podplacení. Trochu z jiného soudku, nedávno jsem četla článek na aktuálně.cz, kde se psalo o nejpopulárnějších eshopech. Kupodivu nebyl ve srovnání žádný z velkých eshopů a „nejpopulárnější“ eshop… Číst vice »

Souprava

Že vás to baví, těm fanatickým odpůrcům RJ (obvykle zároveň fanatickým fandům ČD, kteří fandí Flixu jenom tak z princiupu) pořád vyvracet. Vždyť jsou jak kolovrátek. 🙂 Normální člověk jede tím, co se mu hodí časově, cenově a barvu nijak neřeší. 🙂 Před pár lety jsem jel do Liberce busem SA, abych pak jel vlakem Länderbahn do Žitavy, ještě že mě nenačapal žádný militantní ČD šotouš, natož režimkář, za to jak tím poškozuju posvátnou kráv, ehhm firmu. 🙂

Leoš Konečný

No to nejsou standardem. Navic Irizar i8 vyhral coach of the year 2018, tak neplacejte Pavel Štajny

procvi

Podle fotky to vypadá, že to jsou látkové sedačky.

Gajda

Vzpomínám si na sedačky v úplně prvních žlutých autobusech, tuším první 4 řady. A ač to byla kůže, nikdy jsem v ničem lepším co se autobusu týče neseděl. No a neustálým pokrokem jsme se dostali k tomu co je v těchto i8

petr766

Tyhle sedačky v nových i8 jsou bohužel krok zpět.
Jinak sedačky v prvních Ayatsech byly výborné, pak se dobře sedělo v Mercedesech co jezdily na Vídeň a vysoké sedačky před i8 co jsou (skoro) všude. Ale tyhle nové, nízké mi prostě nevyhovují.

os.ka.rek

Hlavně tou cenou do Mnichova konkurují vlakům perfektně 😀

Arnošt

Koukám, že vlak Praha – Mnichov je o 100 Kč levnější a jezdí každé dvě hodiny. Bohužel je vlak o něco pomalejší.

Tronda

Přímý vlak Praha – Mnichov aktuálně 763 Kč a a přímý bus Praha – Mnichov aktuálně 579 Kč, bus je levnější a rychlejší.

Arnošt

Aktuálně. Kolik lidí kupuje jízdenky na takovou dálku těsně před odjezdem. Když koupíte jízdenku nějakou dobu do předu, tak platí, že vlak je většinou o 100 Kč levnější.

jirka

…což může při cestě do Mnichova fakt řešit jen patologickej šotouš.

Souprava

O něco? 😀 😀 Fakt bych vás chtěl vidět, jak dáte jednodenní otočku do Mnichova tím „jen“ o něco pomalejším vlakem. 😀 😀

Pavel Novák

Na jednodenní otočku do Mnichova je nejlepší auto. Jízdní doba v pohodě pod 4 hodiny s flexibilitou odjezdu / příjezdu. Autobus je tak trochu zoufalství pro lidi s nižšími příjmy a vlak je zabitej úděsnou jízdní dobou.

Souprava

3,5h řídit tam a 3,5h řídit zpět (navíc na německé straně bývají dost zácpy od Regensburgu nahoru k odbočce na A6/D5)? S řidičem ok, ale jinak mi to jako kdovíjak super nepřijde. A na soukromého řidiče nemám. Zde bus za socku neberu. Autem na otočku do 2, max 2,5h tam a zpět (klasika Brno), víc fakt ne, pokud jsem to já, kdo řídí. Samozřejmě dovolená v Chorvatsku je něco jiného, ale tam nejedu na jednodenní otočku. Dlouhé cesty autem na otočku jen, pokud mě má kdo vystřídat (a ne jen na 30 minut). Pokud je nějaká vzdálená destinace tak debilně… Číst vice »

Georg

rekl bych, ze kdo casto ridi a jezdi podobne vzdalenosti, tak da 2×3.5 hodiny stejne v pohode jako 2×2.5 hodiny do brna. na mnichov s prestavkou.

Jiří Kocurek

Zkusil jsem si najít na zítra Praha – Mnichov
Eshop ČD: 631 Kč, za čas 5:33
Eshop RJ: 579 Kč, za čas 4:40 (jízdenka na dopolední odjezd stojí 699 Kč)
Jako perličku přidám nabídku ČD s přestupem v Norinberku na ICE za 2600 Kč.

Jiří Kocurek

Teď se dívám, že je za 579 Kč je jízdní doba delší, a to 5:05. Zatímco za těch 699 Kč je jídza 4:40

ketchup1970

Pánové Karel IV. jel do Norinberku něco přes týden a to po cestě stihl i udělat nějaké návštěvy , pomilovat královnu ( nebo i hospodskou děvečku) vyřídit spoustu administrace..

Arnošt

Zadal jsem náhodně datum třeba 7.5. a vlak za 368 Kč a autobus za 469 Kč.

Pražák

A v čem je pointa?

Leoš Konečný

Tak jeď a neotravuj