Autobusy

RegioJet pořídil nové autobusy pro linky IC Bus Deutsche Bahn

Nové autobusy Student agency pro provoz na linkách DB IC BUS. Foto: Student agency
Nové autobusy Student agency pro provoz na linkách DB IC BUS. Foto: Student agency

Devět nových autobusů Scania Irizar i8 převzal autobusový dopravce Student Agency, který je známější pod obchodní značkou RegioJet. Jde o první autobusy s výtahem pro vozíčkáře ve flotile firmy. Jezdit začnou na linkách od května.

Jediné autobusy firmy, které nejezdí v tradiční žluté barvě, budou nasazeny na linku IC Bus Deutsche Bahn z Prahy do Mnichova, Norimberku, Mannheimu a Lipska. Nové autobusy nahradí dosavadní autobusy Setra, které byly nasazeny do provozu v roce 2014. Starší vozy firma prodá.

Autobusy IC Bus jsou provozovány jako integrovaná součást sítě železničních spojů Deutsche Bahn na těch linkách, kde vlaky – například z důvodu trasování železnice – nenabízejí tak rychlé a přímé spojení jako autobus.

RegioJet (Student Agency) spolupracuje s DB na těchto linkách od oku 2011, kdy na ně začal nasazovat své autobusy a personál v barvách německých drah. RegioJet je také prodejcem jízdenek na autobusové spoje IC Bus – a to jak z prodejního systému německých drah, tak v rámci vlastního rezervačního systému.

Autobusy Scania Irizar i8 používá RegioJet od roku 2016, v provedení pro IC Bus Deutsche Bahn se ale tyto autobusy výrazně liší – a to nejen korporátním červeno bílým zbarvením. Mají kapacitu 59 míst, tedy o čtyři méně než stejné autobusy RegioJetu. Cestující mají k dispozici samoobslužný automat s možností nákupu nápojů a drobného občerstvení. K dispozici je připojení k internetu v ČR i v Německu a palubní zábavní portál. V interiéru autobusu jsou umístěny také informační displeje zobrazující cestujícím informace o jízdě autobusu a další instrukce. Autobus je vybaven toaletou, bezpečnostními pásy a je plně klimatizován. DB nejdou cestou obrazovek v každé sedačce, ale zábavním portálem, ke kterému je možné připojit mobil, tablet či notebook.

Jako první dálkové autobusy ve flotile RegioJet/Student Agency umožňují plnou přepravu cestujících na vozíčku, stejně jako jejich nástup prostřednictvím výtahu zabudovaného za zadními dveřmi nad zadní nápravou. Při nástupu vozíčkáře se otevře část boční karoserie za zadními dveřmi a z autobusu vyjede výtah s plošinou pro bezbariérový nájezd invalidního vozíčku. Výtah vozíčkáře vyzvedne do úrovně podlahy autobusu a ten přejede do interiéru, kde lze vyjmutím sedaček vytvořit místo pro umístění cestujícího na invalidním vozíku. Jde o řešení, které je standardizované u nově dodávaných autobusů dálkové dopravy a odpovídá také nové německé legislativě týkající se přepravy vozíčkářů. Autobusy výrazně prodražuje.

Vozidlo je vybaveno i snímačem jízdy, který dokáže vyhodnotit objekt, který by mohl ohrozit bezpečnou jízdu autobusu. Pokud autobusu zablokuje cestu jiné vozidlo, ocitne se před ním překážka, nebo člověk, vozidlo ihned automaticky zabrzdí, tak aby byl náraz co nejmenší a nezpůsobil rozsáhlé škody. Systém je schopen zaznamenávat i bdělost řidiče. Pokud by se dostal do mikrospánku a autobus by začal zajíždět do vedlejšího jízdního pruhu, sedadlo řidiče začne vibrovat. Autobus mimo jiné snímá i styl jízdy řidiče a upozorní jej na případnou nadspotřebu. Autobus je vybaven i zařízením, do kterého musí řidič nejprve dýchnout. Teprve po zjištění, že není pod vlivem alkoholu může nastartovat motor.

RegioJet plánuje i nákup nových autobusů na své linky, poslední nové autobusy pořídil v roce 2016. Definitivní rozhodnutí o rozsahu nákupu zatím nepadlo, podle ředitelky autobusové dopravy Marcely Hamříkové jednání finišují

Autobusy RegioJet / Student Agency jezdí na linkách IC DB BUS:
Praha – Regensburg – Mnichov a zpět 3 x denně (z toho do Regensburgu zajíždí jednou denně)
Praha – Norimberk a zpět 4x denně
Praha – Norimberk – Würzburg – Frankfurt letiště – Frankfurt hlavní nádraží – Mannheim / Mannheim – Heidelberg – Norimberk – Praha – 1x denně
Praha – Lipsko a zpět 1x denně

Všechny linky odjíždějí v Praze z hlavního nádraží, dva ranní spoje do Norimberku a Mannheimu zastavují také na autobusovém nádraží Praha Florenc pro pohodlnější přestup cestujících z autobusových spojů RegioJet. Denně dohromady všechny autobusy na linkách IC Bus provozovaných RegioJet / Student agency najedou přibližně min. 6340 km – v provozu je přitom 8 autobusů a jeden slouží jako provozní záloha. Celkem se o provoz a spolupráci s DB stará přibližně 40 zaměstnanců.

V roce 2018 využilo spojů IC Bus do České republiky přibližně 750 tisíc cestujících s tím, že každoročně počet cestujících roste. Řada cestujících zejména na lince do Norimberku přestupuje na návazné vlakové spoje DB s tím, že nejčastěji směřují do destinací Frankfurt, Würzburg a Stuttgart, ale i do dalších míst v rámci Německa.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Jediny co koukám je jinak, tak jsou tam stredocesky SPZ a uz nekoresponduji s cislem busu jako u zlutych ty brnensky

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Za me je Irizar i8 nejhezčí autobus co znám a jsem rád že je Radim nakupuje.

petr766
Host
petr766

Mně na to vadí, že v i8 mají nižší sedačky.

Sotous
Host
Sotous

Pane Sůro když to má dle vás výtah tak doufam ze ten výtah má vnitřní dveře a kabinu.
Nevěřím že slovo výtah je v pr zprávě kterou jste opsal..
Takový amatér pan Ondruj není

Y.K.
Host
Y.K.

Výtah je zařízení k přepravě vertikálním (případně šikmým) pohybem. Tedy to je výtah a běžně se to tak označuje (narozdíl od plošiny, která vertikální přepravu neumí).

ketchup1970
Host
ketchup1970

To jsem asi žil v omylu. Celou dobu žiji v tom, že na hytláku je zvedací plošina pro zvedání vozíčkářů. A on to je výtah! Děkuji.

LKB
Host
LKB

Vite, ktery typ dopravy je vyrazne bezpecnejsi nez doprava autem, autobusem, vlakem i letadlem? No prece doprava vytahem! 🙂

Georg
Host
Georg

ba, je. pisou to i v dalsich mediich. ale nemyslim, ze je to hrdelni zlocin, jak se tu snazite prezentovat…

tbalada
Host
tbalada

Moc hezký autobus, zaujala mne ta plošina pro invalidy, zajímavé vylepšení.
Já sice do Mnichova preferuji vlak (i když teda půlka soupravy od „Němců“ je teda hrozná ostuda a doufám, že se tam vrátí DB) nebo spíš auto.

Georg
Host
Georg

no ono to neni vylepseni z pleziru regiojetu, ale legislativni povinnost na nemeckych autobusovych linkach…

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

to je bohužel pravda

Filip
Host
Filip

Celkem to rozhodnutí chápu, verze seter co měli byli dost poruchové

Neználek
Host
Neználek

Škoda. S patrovou Setrou jsem cestoval rád. Sedadlo 45 budu postrádat. Tak halt budu od května jezdit do Norimberka už jen s Flixem. Na kožených sedačkách mi totiž ujíždí zadek :).

libor
Host
libor

můžete jet i třeba na kole, tam zadek taky neujíždí…

X 1
Host
X 1

Neujíždí jen bez sedla. 😉

procvi
Host
procvi

Podle fotky to vypadá, že to jsou látkové sedačky.

Gajda
Host
Gajda

Vzpomínám si na sedačky v úplně prvních žlutých autobusech, tuším první 4 řady. A ač to byla kůže, nikdy jsem v ničem lepším co se autobusu týče neseděl. No a neustálým pokrokem jsme se dostali k tomu co je v těchto i8

petr766
Host
petr766

Tyhle sedačky v nových i8 jsou bohužel krok zpět.
Jinak sedačky v prvních Ayatsech byly výborné, pak se dobře sedělo v Mercedesech co jezdily na Vídeň a vysoké sedačky před i8 co jsou (skoro) všude. Ale tyhle nové, nízké mi prostě nevyhovují.

os.ka.rek
Host
os.ka.rek

Hlavně tou cenou do Mnichova konkurují vlakům perfektně 😀

Arnošt
Host
Arnošt

Koukám, že vlak Praha – Mnichov je o 100 Kč levnější a jezdí každé dvě hodiny. Bohužel je vlak o něco pomalejší.

Tronda
Host
Tronda

Přímý vlak Praha – Mnichov aktuálně 763 Kč a a přímý bus Praha – Mnichov aktuálně 579 Kč, bus je levnější a rychlejší.

Arnošt
Host
Arnošt

Aktuálně. Kolik lidí kupuje jízdenky na takovou dálku těsně před odjezdem. Když koupíte jízdenku nějakou dobu do předu, tak platí, že vlak je většinou o 100 Kč levnější.

jirka
Host
jirka

…což může při cestě do Mnichova fakt řešit jen patologickej šotouš.

Souprava
Host
Souprava

O něco? 😀 😀 Fakt bych vás chtěl vidět, jak dáte jednodenní otočku do Mnichova tím „jen“ o něco pomalejším vlakem. 😀 😀

Pavel Novák
Host
Pavel Novák

Na jednodenní otočku do Mnichova je nejlepší auto. Jízdní doba v pohodě pod 4 hodiny s flexibilitou odjezdu / příjezdu. Autobus je tak trochu zoufalství pro lidi s nižšími příjmy a vlak je zabitej úděsnou jízdní dobou.

Souprava
Host
Souprava

3,5h řídit tam a 3,5h řídit zpět (navíc na německé straně bývají dost zácpy od Regensburgu nahoru k odbočce na A6/D5)? S řidičem ok, ale jinak mi to jako kdovíjak super nepřijde. A na soukromého řidiče nemám. Zde bus za socku neberu. Autem na otočku do 2, max 2,5h tam a zpět (klasika Brno), víc fakt ne, pokud jsem to já, kdo řídí. Samozřejmě dovolená v Chorvatsku je něco jiného, ale tam nejedu na jednodenní otočku. Dlouhé cesty autem na otočku jen, pokud mě má kdo vystřídat (a ne jen na 30 minut). Pokud je nějaká vzdálená destinace tak debilně… Číst vice »

Georg
Host
Georg

rekl bych, ze kdo casto ridi a jezdi podobne vzdalenosti, tak da 2×3.5 hodiny stejne v pohode jako 2×2.5 hodiny do brna. na mnichov s prestavkou.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Zkusil jsem si najít na zítra Praha – Mnichov
Eshop ČD: 631 Kč, za čas 5:33
Eshop RJ: 579 Kč, za čas 4:40 (jízdenka na dopolední odjezd stojí 699 Kč)
Jako perličku přidám nabídku ČD s přestupem v Norinberku na ICE za 2600 Kč.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Teď se dívám, že je za 579 Kč je jízdní doba delší, a to 5:05. Zatímco za těch 699 Kč je jídza 4:40

ketchup1970
Host
ketchup1970

Pánové Karel IV. jel do Norinberku něco přes týden a to po cestě stihl i udělat nějaké návštěvy , pomilovat královnu ( nebo i hospodskou děvečku) vyřídit spoustu administrace..

Arnošt
Host
Arnošt

Zadal jsem náhodně datum třeba 7.5. a vlak za 368 Kč a autobus za 469 Kč.

Pražák
Host
Pražák

A v čem je pointa?

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Tak jeď a neotravuj

Partneři



CSCARGO