Autobusy

RegioJet omezí spojení do Plzně, přidá spoj navíc do Brna

Autobus Irizar i8 v barvách RregioJetu. Autor: RegioJet
Autobus Irizar i8 v barvách RregioJetu. Autor: RegioJet

Poprvé po dvou letech přidá společnost RegioJet další spoje na své hlavní autobusové trase mezi Prahou a Brnem, na které se dlouhodobě snaží přesunout lidi spíše do svých vlaků.

Od 3. března přidá v pátek a v neděli dva páry spojů každým směrem ve 13:30 a 17:30. Vyplývá to z jízdního řádu zveřejněného v celostátním informačním systému jízdních řádů. Navýšení provozu na této trase je částečně i symbolické: RegioJet dosud autobusový byznys v posledním roce a půl výrazně škrtal kvůli nástupu společnosti FlixBus. Expanzi největšího evropského hráče v autobusové dopravě ale tuzemský dopravce přežil.

„Souvisí to i s nárůstem poptávky v souvislosti se zahájením letního semestru a počet cestujících ve spojích RegioJet na trase Praha – Brno obecně roste. Za loňský rok jsme na této trase přepravili o cca 100% cestujících více než v předchozím roce – celkem se jednalo o přibližně 2,3 milionů cestujících v autobusových a vlakových spojích RegioJet,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Současně ale firma zrušila ranní spoj v 8 hodin mezi oběma městy.

Naopak k dalšímu omezení provozu dojde mezi Prahou a Plzní. Od 3. března podle rezervačního systému ruší o v sobotu čtyři páry spojů (odjezdy z Pahy v 8, 12, 16 a 20 hodin), v neděli tři. Od pondělí do čtvrtka zmizí dva páry spojů (z Prahy ve 13.30 a 21 hodin), v pátek jeden. Důvodem může být i větší konkurence vlaku: cestování mezi Prahou a Plzní zrychlilo s novým jízdním řádem díky Ejpovickým tunelům.

Omezení se týká spojů, kde dlouhodobě evidujeme nízkou obsazenost a není předpoklad růstu poptávky po cestování.  Rozumíme, že každé omezení počtu spojů není příznivou zprávou pro zákazníka, ale s ohledem na zachování většiny spojů přes týden, které využívá nejvíce cestujících předpokládáme, že tyto změny se dotknou výrazné menšiny cestujících,“ dodal Ondrůj

Regiojet už na přelomu roku uvedl, že nástup Flixbusu ustál. Po jeho nástupu firma výrazně omezila autobusový byznys, některé linky zcela zrušila. „Jsme připraveni opět se zaměřit na možnosti dalšího růstu a rozvoje naší autobusové dopravy. Chystáme novinky v oblasti mezinárodní i vnitrostátní přepravy. Díváme se na další trhy, do Německa, Polska či Rakouska,“ uvedl ve firemním časopise Žlutý majitel Radim Jančura.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Standa
Host
Standa

Ono taky jak vlak, tak zelená konkurence vás doveze do centra, RJ na zavšivenou periferii k obchoďáku na Zličín. Skvělé obzvláště, když z Prahy pokračujete dál…

jan
Host
jan

Se divím, že nepřidá zastávku Praha Hl. N. když někomu ujede vlak, mohl by nastoupit na bus. Stejně tam ten bus jede. Z Florence.

Miloslav
Host
Miloslav

omezení spojů na Plzen je výsledkem zlepšení nabídky vlaků v tomto směru – a to jak zkrácení jízdní doby, tak i kvality vozidel. A to bohužel dosud chybí vylepšit nejdůležitější část tratě z Prahy do Berouna

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Myslíte „nejdůležitější část tratě z Prahy“, tedy od Řevnic mimo nesmyslnou okliku přes Beroun = přímo od Řevnic do Hořovic?

Ondra
Host
Ondra

Kdy zavede Žlutý spoje třeba na Šumavu? Nevidím žádné spoje Praha-Strakonice, Vimperk, Kvilda, Modrava. Ale parazitovat na trasách se souběžně jedoucími vlaky Žlutý zjevně umí.

petr766
Host
petr766

Jestli se parazitováním nazývá to, když na trase souběžné s vlakem jedu (nejen) žlutým autobusem rychleji, levněji a dost často i pohodlněji, tak je parazitování jednoznačně správně. Když ještě nejezdil vlaky, ČD na zákazníky kašlaly krom předraženého Supercity na Ostravě, tak jezdili lidi i tuhle trasu často raději autobusem.

JAN
Host
JAN

Protože tam to málo sype z našich daní za proplacení jízdného studentům. Tak a teď negativní komentáře. Alespoň vidíte, jaké to je, když pořád kecáte a navážíte se do ČD a.s. ohledně našich daní.

noerf
Host
noerf

Jan: Spojení Praha – Český Krumlov je rychlejší a pohodlnější autobusem, neboť nikdo SŽDC neupozornil, že by bylo vhodné protáhnout elektrifikaci alespoň do Českého Krumlova a narovnat a zrychlit trasu mezi stanicemi alespoň na 100.
Co se týče zaplaceních daní, tak proplácení jízdenek studentům a důchodcům je politický nesmysl. Ovšem objednávky ze strany MD či krajů bez jakékoliv poptávky u ostatních dopravců a přidělení jednomu neefektivnímu dopravci je buď amatérismus nebo úmyslné poškození daňových poplatníků.
U samotných ČD vidím hlavní problém v tom, že data o přepravě cestujících či výkonech, jsou velmi často protichůdné a nedůvěryhodné.

petr.r
Host
petr.r

ondro, sedni do auta a projed si tu trasu a uvědom si, že ten autobus váží 25tun.

Stepan
Host
Stepan

Po precteni nadpisu jsem byl celkem optimisticky. Ale po zacteni do clanku kdy mi prijde, ze se pridaji ctyri pary do Brna a zrusi 16 do Plzne uz mi to jako pozitivni moc neprijde. Tak snad zlutaci jen optimalizuji a opravdu ten nastup Flixbusu preckaji.

Martin V.
Host
Martin V.

Teď chodím na nádraží kolem reklamy „Za hodinu a 6 minut v Plzni a Plzeň v tobě“ (nebo tak nějak) se spokojeným chlápkem ve vlaku s pivem. 🙂 Pokud se cestující přesunuli za rychlostí a kvalitou z autobusů do vlaků, tak to mi to pozitivní přijde.

svojsin
Host
svojsin

Co ale pojede za 8:00h z Brna do Prahy??
Pokud ten spoj zrušili bez náhrady, tak se celkové navýšení spojů týká jen pátku a neděle, ostatní dny došlo opět ke zhoršení….
Jestli bude podobně „navyšovat“Flixbus, jak rovněž avizoval v minulosti a pak skutek utek, tak potěš koště….

petr766
Host
petr766

Nejede tam ve stejný čas vlak? Jinak mám ale dojem, že v těch 8h to bylo přes Jihlavu, jestli je to ten spoj, tak tam už to může v podstatě zrušit prakticky úplně.

petr766
Host
petr766

Tak se opravím – pohledem do rezervačního systému zmizí spoj v 8h, ale na Jihlavu pojede o hodinu později v 9h. (z Brna)

Standa
Host
Standa

Je

Partneři