RegioJet nasadí v Ústeckém kraji od prosince jednotky Pesa Elf.eu. Nahradí dieselové vlaky
Jednotka Pesa Elf.eu na zkušebním okruhu VUZ. Foto: VUZ
Dopravce musí dočasně nasazovat na trasy v Ústeckém kraji i motorový vůz 811.
Nás milovaný,národní dopravce by měl především nahradit 810 na trati z Rokytnice do Týniště něčím větším, abychom nejeli jako dobytek kvůli obvykle poruše Sp 1826:-(
Už jsou na to objednáné jednotky s kapacitou 120 míst k sezení. Je to dohledatelné.
Super, jaké jednotky mají tam jezdit?
Regiojet je nejhorší dopravce v Ústeckém kraji. Že jsou vlaky staré to by nevadilo. Ale špína a smrad z fekálií je snad standart, záchody zavřené. Vlaky dost často nejsou doprovázeny průvodčím. Vlak přijede do stanice a nemá buď vodu nebo naftu.
Přesně na linky R8 a r 23 nasazuje RegioJet vozy vytažené z hnoje
Jemně připomenu, že na tratích č. 073 a 131 předtím dlouhodobě jezdily bez průvodčích i ČD, a.s.
Nicméně O. K., nepovažuji za správné, pokud je nasazení průvodčích od 12/2019 smluvně vyžadováno, přesto nedodržováno.
Mě by spíš zajímalo, jestli by pan Sůra uměl (chtěl) zjistit, jak je to s platbou za km při NAD z viny dopravce. Ono to není malý počet letošních odřeklých vlaků. A jestli bere dotaci na vlak 169 Kč a pak jezdí busem/mikrobusem, tak je to pro dopravce dobré ti to a nemá důvod pospíchat s jednotkama. A když ušetří třeba 300 km denně třeba 20 dní v měsíci, tak už to jsou pěkný peníze. Jestli je toto krajem ošetřeno.
Smlouva je veřejně dostupná a řeší i toto. Upřímně v Ústeckém kraji mě nenapadlo to ani kontrolovat, protože tamější odbor dopravy zejména v oblasti dopravní obslužnosti funguje naprosto skvěle a nemám důvod pochybovat o tom, že by si to nehlídali. Svoji energii raději napnu do sousedního kraje, kde dopravě vládne intelektuálně poněkud slabší jedinec.
Presne, ustecky kraj ma nejlepsi IDS u nas.
Vzhledem k brutálním úrokům u dluhopisů Regiojet/Student Agency (cca 11 až 12% ročně) obdivuji odvahu ústeckých krajských politiků, že firmám RGJ tolerují, že řádně nezveřejňuje své hospodářské výsledky. Čímž RGJ porušuje zákon
Stačí si vzít příklad z velmi nepříjemného osudu dopravce v sousedním regionu, který náhle ukončil dopravu, aniž by své dlouhodobé finanční problémy předem přiznávala svým zákazníkům = cestujícím.
https://de.wikipedia.org/wiki/St%C3%A4dtebahn_Sachsen
Opravdu nechápu proč RGJ porušuje zákon, když pobírá provozní dotace.
A či pán Axel tuší, že RGJ tam jazdí pod inou spoločnosťou?
Ustecky kraj by mel vymahat po Regiojetu kompenzace za nasazovani retrovraku a nechat presoutezit linky, kde jezdi, tak, aby se cestujici dockali realne novych vlaku.
A koordinovat s dopravci pripoje, aby na sebe navazovaly a cekaly, kdyz uz si cestujici plati za Integrovanou dopravu.
„nechat přesoutěžit linky“ – ano, tím by se nepochybně všechno výrazně urychlilo. Kraj a dopravce mají vztahy upravné smlouvou a komunikují spolu.
Faktem je, že dotace Ústeckého kraje pro RGJ 166 Kč/vlakový kilometr není malá.
Jeden dvojvagonový vlak RGJ ÚK denně v průměru urazí 450 denně, což je docela dost.
Pro srovnání – v Praze by na linkách S49/S61 měly trojvagonové vlaky RGJ v průměru ujet necelých 350 km denně při dotaci 216 Kč/vlkm.
– Dle nejnovějšího dodatku (z 9/2022), činí smluvní cena za vlkm 169,31 Kč.
– Nejde o dotaci, ale o nákladovou cenu, od které se odečítají tržby; dopravce dostává rozdíl těchto částek.
(A mám dojem, že i ten pražský případ je o vysoutěžené nákladové „brutto“ ceně, nikoliv o „netto“ výši dotace)
Jinými slovy říkáte to samé = čím víc vlak denně ujede, tím menší jsou fixní náklady za vlak přepočtené na vlakokilometr. Proto náklady dopravce RGJ za starý vlak typu 628 jsou víc než dobře pokryty dotační smlouvou. viz srovnání s částkou 144 Kč/vlkm požadovanou firmou RGJ za dieslové regionální vlaky typu 628/854 a GTW ve Zlínském kraji. https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg K rozdílu mezi brutto a netto smlouvou… na příkladu regionálních vlaků ČD v Plzeňském kraji zhruba platilo, že jízdné bylo 1/5 částky ve srovnání s částkou od daňových poplatníků. Jak je tomu na konkrétních linkách RGJ v ÚK bohužel nevím = nedohledal… Číst vice »
Obzvlášť, když kraj dočasně souhlasil s provozem starších vozidel a je to tak i ve smlouvě.
Změnit smlouvu zpětně a vymáhat pokuty podle oné jednostranné změny je… v takovém světě by se nedalo žít.
Část z toho zdržení je způsobena (dle oficiálního prohlášení) zdrženým výroby jednotek na straně polského výrobce, mj. vlivem covidových opatření.
A za další zdržení si může sám Ústecký kraj, že poptávková řízení dělal tak pozdě, že k 12/2019 z toho nemohla vzejít nová vozidla, ale muselo se spoléhat na „dočasná“ nasazení starších vozidel (čímž neobhajuji ty zapůjčené 811 ani občasnou NAD s ohledem na nedostatek kmenových vozidel).
zdržení je způsobeno také tím, že rj měl speciální požadavky na konstrukci po PESE. Nechtěl standardní ELFy II, odmítl některá technická řešení či jJacobsovy podvozky, dokonce i sedačky nebo poličky nejsou standardním vybavením. V Elfu II jsou jiné skleněné, sedačky také vypadají jinak.
kdyby objednali standardní ELF II tak PESA nějaké stavebnice dřív vyrobené má naskladněné. Jen by doladila barvy potahu a to by bylo tak vše.
Ústecký kraj mohl uložit Regiojetu pokutu za nenasazení nových jednotek od prosince 2021. Regiojetu by to zaplatila Pesa, takže by se jej to finančně nedotkla. Otázka je, proč kraj po dohodě s výrobcem Pesa umožnil nasazení nových jednotek až od prosince 2022 bez pokuty.
Třeba vedení kraje naznalo, že při odpuštění pokuty bude Pesa aktivněji a lépe spolupracovat při zavádění jednotek do provozu a následném odlaďování dětských nemocí.
Proč tvrdíte, že PESA neplatila smluvní pokutu za zpoždění firmě RGJ?
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3008105-nove-motoraky-pro-kladno-a-modernizace-elefantu-cd-maji-smlouvu-pro-stredni-cechy
Především jde o nové motoráky pro linku S5 Praha–Kladno. „Soutěž jde do finále. Věřím, že v průběhu ledna 2020 bude uzavřena, vybereme dodavatele.“ … uvedl ředitel odboru regionální dopravy ČD Jiří Ješeta.
Kde jsou? Při výrově pro ČD by Pesa neměla zpoždění?
Co bude s nepotřebnými 628? Ví někdo?
Nepředpokládám, že by si je chtěli nechat na Ústecku úplně všechny jako zálohy.
Nasadíme třeba na rychlíky, takovou modernu.
Praha-Plzeň-Mnichov, třeba?
Loni RGJ uváděl kapacitu 140 sedaček a zvažoval Desiro nebo Lint 41
https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/nova_sluzba/2021/EET011-21_RJ_Praha-Mnichov.pdf
Já bych hlavně řekl, že je bude ještě potřebovat po dobu dětských nemoci nových jednotek. A vsadím se, že do změny GVD nebude mít všechny Pesy schopné nasazení.
V současné době jsou 3 jednotky na zkouškách, trojka je na okruhu, viz stránky okruhu. Ostatní 4 ještě ani tam nejsou , musely dodat a odzkoušet za 6 týdnů, nevíte zda- li tam pesa má aspoň termín pro ostatní jednotky? Jinak to není možné stihnout, zkoušky jsou daný.
Kde budou deponovány, údržba a servis? V UL na západě? Nebo budou jezdit do Prahy?
Údržba u ČD v Děčíně.
Skutečně Railway Capital? Jezdí tam tuta šunka po KPT Rail, dneska u Alberta Fikáčka…
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1488849.jpg&httpref=28/332292
Vůz možná jezdí pro Gepard Express pana Fikáčka, ale jak můžete vidět na boku vozidla, registrace vozidla je na CZ-RCAS, tj. opravdu na Railway Capital pana Šatavy. Proč tomu tak je, to netuším.
Papíry související s dovozem z SK, to vím celkem jistě. Z tohohle důvodu se zbavilo MTZ té druhé (oranžové) 811 008 rovněž ve prospěch Gepardů, kteří to dokáží vykomunikovat s RC.
Doufám, že elektrické jednotky budou podstatně svižnější než ty líné šunky, které používá RJ teď. Výhledově by to umožňovalo lehké posuny na Bílince, aby si před nosem neujížděly přípoje hlavně v Ústí.
Koukněte na nový GVD a budete vedet6.😉
Že by konečně cestující věděli, jestli mají čekat vlak? Dnes je to spíš loterie co přijede a kdy to pojede.
Tipuji, že RGJ si vyjednal dobrou cenu za vlaky.
Viz letos předseda představenstva PESY:
„zahraniční zakázky, které tvoří 70 procent naší produkce.“
„Na českém trhu posilujeme. Máme dvě smlouvy a hledáme další výběrová řízení.“
„Chceme se rozvíjet i v Rumunsku, kam dodáváme tramvaje.“
https://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/8489010,pesa-krzysztof-zdziarski.html
Tipují a předpokládám
V éře drahých úroků je nízká kupní cena dost důležitá.
Vemte si jiný příklad z Ústeckého kraje – proč asi KŽC v Ústeckém kraji má rekordně vysoké částky za vlakový km = např. proto že KŽC mělo úvěr v desítkách milionů a do retrovlaků, málo využitých, dává nemalé peníze viz cca 10 milionů za opravu typu 851
https://zdopravy.cz/az-247-korun-za-kilometr-ustecky-kraj-plati-za-retro-soupravy-kzc-vice-nez-za-nizkopodlazni-vlaky-109355/
Tož to bude mít RGJ s relativně levnými PESAmi konkurenční výhodu oproti firmám, které kupují draze
Kzc je tunel. A levné neznamená dobré.vime jak to dopadlo s rychlíky regiojetu na lince R8..čím dál větší špína.
Tak už dnes Ústecký kraj šetří na vlacích = které nejezdí na všech kolejích v ÚK tak často jako v sousedním Středočeském kraji.
Např. ve Středočeském/Praze regionální vlaky v průměru 2x intenzivněji využívají železniční síť StČ+Prahy, než je využití železniční sítě v ÚK.
Železniční síť je správy železnic..a hraní si na kraje ji zničí.
Jakpak by asi řešilo dopravu na tratích typu 073, 131 apod. MD, pokud by tam mělo mít za úkol objednat regionální dopravu či rozhodnout o jejím neobjednání? 🙂
Když tedy píšete, že železnici ničí „hraní si na kraje“.
To je snad logické, s ohledem na velikost Prahy mj. oproti Ústí.
Nelze hovořit o tom, že by šlo o „šetření“ (i tak těch vlaků na páteřních tratích v ÚK jezdí docela dost). Prostě jde o přiměřený počet.
Konstatuji, že v Ústeckém kraji regionální vlaky v poměru k délce tratí jezdí 2x méně častěji než v StČ+Praze.
S Vaším vysvětlením souhlasím = vlak se uplatní kde je poptávka po hodně kapacitní dopravě, tj. vlaková doprava v aglomeracích má dobrou perspektivu.
A přitom to málem vyšlo a ten starý šrot vyfoukly ČD Jančurovi před nosem.
https://zdopravy.cz/evropska-komise-obvinila-ceske-drahy-a-obb-ze-poskodily-firmu-regiojet-116344/
Např. proto, že Kamenický Šenov má extrémně nízký kilometrický průběh = fixní náklady se rozpočítají do velmi nízkého počtu km, tzn. o to vyšší podíl vychází na každý jednotlivý km.
Nicméně směšujete sezonní víkendové spoje KŽC s celotýdenními/celoročními spoji Regiojetu.
Vaším vysvětlením říkáte to samé, co já.
Proto se vlaky vyplatí, když hodně jezdí (a jsou-li využity cestujícími).
Když ŽSSK chtělo kupovat 15 dieslových vlaků (cca 110 sedaček), tak „Útvar hodnoty za peniaze“ to nedoporučil, zejména neboť vlaky neměly využití. ŽSSK svůj plán přehodnotil a nakonec poptával 9 dieslových vlaků pro jiné tratě, než plánoval původně.
Jak mám rozumět tomu, že chtějí nasadit Pesy od nového JŔ, ale schváleny pro provoz mají být příští rok?
Asi zkušební provoz s cestujícími.
Myslíte, že RGJ bude chtít expandovat v regionální dopravě?
Středočeský kraj může přesoutěžit část linek, teoreticky až 3,5 mil. vlkm.
Praha uvažuje o navýšení vlakového provozu (navýšení smlouvy S61/S49, nová linka S71).
Ve Zlínském kraji končí některé smlouvy.
A během 3 let končí cca 10 regionálních smluv na cca 15 mil. vlkm v
– Jihomoravském,
– Moravskoslezském,
– Ústeckém kraji.
Plus soutěž na strojvedoucí pro nově koupené vlaky JMK.
Doufám, že ne. To, co předvádí v ÚK a na R23 budiž příkladem.
Já jsem se všemi víceméně spokojen. Nikde to není horší
Chápu. Nicméně by bylo fajn vybírat z více nabídek. Ono u regionálních vlaků (Os a Sp) firma ČD dostávala loni cca 3x vyšší provozní dotaci na jednu sedačku než jaká je dotace na 1 sedačku u dálkových vlaků (R, Ex, IC, EC, SC, rj, EN, nightjet).
Holt z regionálních vlaků je živa firma ČD. A vzhledem k obrovskému zadlužení bude patrně šroubovat ceny nahoru.
Viz soutěž v Plzeňském kraji:
– jezdí RegioNovy ČD s dotací necelých 140 Kč plus jízdné
– bude jezdit RegioSpider RS1 GW s dotací 143 Kč a nic víc (jízdné si nechá kraj)
https://zdopravy.cz/podepsano-provoz-na-posumavskych-lokalkach-prevezme-od-ceskych-drah-gw-train-regio-79756/
3x vyšší jo ..kde jste na tohle přišel? Na stavědle
Statistické ročenky ČD a Výroční zprávy ČD
Loni
Sp+Os 13,5 mld místokm,
přímé dotace 12,2 mld Kč, tj. přímá dotace 0,9 Kč/sedačku
(plus dotace pro studenty/penzisty)
R/Ex/EC/IC/SC/EN/rj/nj 11,2 mld místokm
přímé dotace 4,3 mld, tj. přímá dotace 0,38 Kč/sedačku
(plus dotace pro studenty/penzisty)
Ve Zlínském kraji se linky nebudou znova soutěžit. Respektivě by se soutěžila jedna konkrétní a to linka S1/11. Na kterou od JŘ 2024 budou nasazeny jednotky řady 844.
Navíc od JŘ 2023 dojde k navýšení počtu vlaků a zavedení 30 minutového taktu mezi Zlínem a Vizovicemi v odpolední špičce mezi 12:30 a 17:00.
😄😄😄
Super bonus k monstrózní panterizaci. Stát našel cestu, jak doručit vlaky na úrovni. Lidi by měli najít cestu, jak ty vlaky na úrovni udržet, nečmárat nesmysly na stěny nebo na skříň jednotek.
Kraj našel cestu. Lépe řečeno vůli (cestu znají všichni – prostě to zaplatit).
Ústecký kraj, předpokládám, nahradí dieslové vlaky (RegioShark 120 sedaček) za elektrické na lince U2 Chomutov-Karlovy Vary.
Logické, neboť linka jezdí na elektrifikované trati.
Dieselové vlaky na 140 nasazuje Karlovarský kraj.
Ústecký kraj uvádí k lince U2 jiné informace. Cituji: „Linka je zajištěna smlouvou o veřejných službách v přepravě cestujících veřejnou drážní osobní
dopravou s účinností do 12/2024.“
Pro pořádek – z ÚK do Karlových Varů jezdí i elektrovlaky U51. Smlouva je do 12/2023
Ale netuším, kde jste vzal to, co tvrdíte.
„Pro pořádek – z ÚK do Karlových Varů jezdí i elektrovlaky U51. Smlouva je do 12/2023“
Všechny vlaky U 51 jezdí z Ústí nejdál do Klášterce nad Ohří. Do K. Varů nejezdí žáden.Pro pořádek 🙂
Máte pravdu. Popisoval jsem budoucnost, kdy U51 má jezdit do KV
Je to společná objednávka.
Prostě to sice zaplatil, ale předcházelo tomu x konzultací.
Je zajímavé, jak někdo obdivuje vše od neŠkody. V Polsku to mají podobně a PESA znamená pojazd experymentalny szszególnie awaryjny. A chtějí něco lepšího, třeba pantera. : – )
Šotouši jsou všude stejní.
Mne by vážně zajímalo, zda jsou v Polsku jiné jednotky (Stadlery a hlavně Newagy) spolehlivější.
Co je důležité, jak Regionovy, tak 628 exDB jsou dost líná vozidla. Na rovinaté tratě s nejvyšší rychlostí 60 a méně ok, ale tam, kde se jezdí více nebo jsou kopce, je to problém.
Jo 811 to je síla v roce 2022, fakt borci tam.
U DLB na lince Lužná u Rakovníka – Jirkov jezdila jednu dobu retro 810 KŽC poměrně pravidelně.
To skoro zní, jakoby šlo o poslední šukafon v provozu v ČR.
Stanoviště jako od Škodovky..(tím neříkám že to je lepší)
Jenom některé ovládání mi přijde trochu blbé, např. stěrače a osvětlení blízko sebe, proč je vystrčena vysílačka, na IS nevidím ikonu kamer, nemá je? Směry taky řadim občas, proč jsou v nejbližším dosahu ovládání?
Líbí se mi centrální stop,v právo po ruce, Škoda to má vlevo a trochu schované.
Kamery má, má i zrcátka.
Ta 811 je od Geparda ne? 😉
Děkuji za mínusy… Ale pro RegioJet (a ÚK) jezdí od 31.10. stroj 811 021, který je od Gepardů (Gepard Expres), na netu jsou i fotky. Nejde o vozidlo RC…
Takže celých 7 jednotek…na U5 jsou potřeba ve špičce PD tři, jinak dvě, na U7 je potřeba jedna, na U13 jsou potřeba dvě, k tomu ještě jedna na pendl Kadaň Prunéřov – předměstí, který kupodivu i po prodloužení U1 zůstane u RJ. Z toho vyplývá potřeba nasazovat všechny jednotky, ani jedna není záložní. Takže kdo má rád motoráky pod dráty, ten si jich bude nejspíše užívat velmi často na náhradách…
A nebo NAD.
Turnusová potřeba bude 6 jednotek.
Motorák pod dráty je leckdy to nejlepší dosažitelné řešení a pak na tom není nic špatného.
Ne, motorák pod dráty není vhodné řešení. Proč myslíte, že všechny země tratě postupně elektrizují, pokud už tak neučinily?
Ta jedna jednotka z U5 mimo špičku bude na U1. Provozních je opravdu šest jednotek.
Spíše se divím, že již nezačnou v průběhu listopadu s nasazením některých jednotek, když minimálně tři jsou v ČR a již absolvovali testovací jízdy na síti SŽ bez cestujících, zejména s ohledem na omezený počet souprav v provozu.
Z toho vyplývá, že neumíte počítat turnusova potřeba je 6
3+1+2+1=7, v čem neumím počítat?
Sedm jednotek je podmínka smlouvy s ÚK, turnusová potřeba je šest jednotek. V čem je problém?
V ničem, proto je nutné problém vymyslet.
Turnusová potřeba přes všední den je 6 jednotek. O víkend je potřeba 5 jednotek. Navíc do zálohy by měli zůstat u současné motory 628.
Když si to dá kraj do smlouvy a adekvátně ZAPLATÍ, RJ bude rád klidně držet zálohu za každou jednotku 🙂
Jako např. Zábřeh na Moravě – Česká Třebová, Břeclav – Šakvice, Břeclav – Hodonín a další.
Nebo do 12/2019 veškeré spoje ČD na diskutovaném souboru tratí v Ústeckém kraji, poté převzatých Regiojetem. 🙂