Až 247 korun za kilometr. Ústecký kraj platí za retro soupravy KŽC více než za nízkopodlažní vlaky

Motorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC DopravaMotorák řady 810 KŽC Doprava. Autor: KŽC Doprava

Ceny za provoz turistických linek pro Ústecký kraj se výrazně liší, ukazují data ze smluv.

Další sezónu turistických vlaků zahájí příští víkend Ústecký kraj. Kromě již tento týden zahájeného provozu na Kozí dráze budou vlaky jezdit v podobném rozsahu jako uplynulou sezónu. Zásadní změnou bude nový dopravce na trati na Moldavu: Railway Capital.

Kraj tento týden zveřejnil u šesti linek aktuální smlouvy na novou sezónu, které ukazují téměř dvojnásobné rozdíly v ceně za kilometr.

Bezkonkurenčně nejdražší jsou pro Ústecký kraj služby KŽC Doprava, která se k zakázkám pro kraj dostala bez jakékoliv soutěže. Za celou sezónu provozu tří linek má kraj zaplatit společnosti specializující se na provoz vozidel z minulého století přes 5 milionů korun. Kraj ve smlouvě počítá s paušální platbou 247,61 Kč za kilometr bez ohledu na vozidlo. V případě linky Česká Kamenice – Kamenický Šenov nasazuje dopravce motorový vůz M131 (Hurvínek) nebo řadu 810. Na Podřipském motoráčku jezdí motorový vůz 831, na spojení Praha – Mikulášovice lokomotiva 749 s vozy řady B. V případě tohoto spojení se už loni odmítl na jeho financování podílet Liberecký kraj.

Provoz vozidel KŽC Doprava je tak v přepočtu na kilometr jedním z nejdražších v zemi, který je financován z veřejných rozpočtů. Dražší je jen jiný provoz KŽC Doprava: Pražský motoráček placený hlavním městem s cenou 253 Kč za kilometr. Samostatná je pak smlouva na provoz linky T11 z Děčína do Telnice, kde kraj platí 175 korun za kilometr.

Podstatně levněji vycházejí kraj služby jiných dopravců na jiných linkách. Největší kontrast v podobě ceny pro kraj a nabízeného komfortu je u loni zahájeného spojení Liberec – Mikulášovice. Die Länderbahn CZ bude jezdit kilometr za 134,38 Kč s nízkopodlažními a klimatizovanými a také výrazně modernějšími vozy. Půjde buď o Siemens Desiro nebo Stadler RS1.

Také smlouva s Railway Capital ukazuje, že ceny za turistické vlaky mohou být na jiné úrovni než u KŽC Doprava. Dopravce bude jezdit s vozy 810 a 811 za 124,47 Kč za kilometr.

Ústecký kraj má největší síť turistických vlaků, jde o celkem jedenáct linek.

Kolik bude Ústecký kraj platit letos za vybrané turistické linky

T1 Česká Kamenice – Kamenický Šenov
T5 Roudnice – Libochovice
T10 Praha – Mikulášovice
KŽC Doprava 247,61 Kč/vlkm 

T6 Kadaň-Prunéřov – Podbořany/Vilémov u Kadaně – Kadaňský Rohozec
T8 Most – Moldava
Railway Capital 124,47 Kč/vlkm 

T9 Liberec – Mikulášovice
Die Länderbahn CZ 134,38 Kč/vlkm

T11 Děčín – Telnice
KŽC Doprava 174,96 Kč/vlkm

Tagy Die Länderbahn CZ Doprava Ústeckého kraje KŽC Doprava Railway Capital turistické linky v Ústeckém kraji Ústecký kraj
202 komentářů