RegioJet narazil s plány na stavbu depa v Dolních Měcholupech, čeká ho delší povolování
Lokomotiva 162 společnosti RegioJet přijíždí do stanice Praha hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
RegioJet musí podle závěrů úřadu přepracovat a výrazně rozšířit dokumentaci ke svým plánům.
To bude trvat dlouho
Přišla Změna,my jsme Změna,vy jste Změna…však my ten nový stavební zákon nepustíme a účinnost odložíme!
víte, on je rozdíl, zda chcete něco stavět nebo se bojíte, co vám kdo za barákem postaví.
v prvním případě….nejlépe vůbec zrušit stavební úřadu, jsou to stejně dementi.
a ve druhém…nejlépe povinnost vše doručovat do vlastních rukou každému, kdo bydlí/něco vlastní v okruhu 5km.
vzhledem k tomu, že ANO stavební zákon si napsali sami developeři, tak patří zrušit. protože povolení pak dostanete strašně snadno – zahltíte v příslušný čas stavební úřad, že nestihne reagovat.
Pane Ondra,,, Mícháte do sebe co spolu vůbec nesouvisí
Vy ráčíte trollit kvůli letošním komunálním volbám? Nebo že Babiš/Faltýnek/Okamura touží po ceremoniální funkci na Hradě?
Zase se vrátili trollové, poté co je vypnuli hned jak skončili loňské volby?
„Poté, co Andrej Babiš v sobotu prohrál sněmovní volby a je zřejmé, že jeho éra v roli premiéra končí, skončily i nenávistné maily v redakční poště. Od sobotního odpoledne nedorazil ani jeden.“
https://neovlivni.cz/babis-prohral-a-zmizeli-trollove/
Když tohle čtu, začínám mít obavu, že za nedlouho nebude možné postavit cokoliv kdekoliv. Požadovat 150 stanovisek, posudků a studií, na každý aspekt činnosti související s provozem stavby, i v takovéhle, spíš průmyslové lokalitě je spíš šikana z moci úřední. A to vůbec nemám Jančuru rád
To je možné
ale lidi chtějí moct mluvit do všeho.
co vše jsem si o sobě vyslechnul, že jsem tu v diskuzi tvrdil, že jedna ženská v Dluhonicích se svým barákem nemá co překážet dokončení D1….
a zde chudáček Jančuráček….
nepřijde Vám to schizofrenní? (jakkoliv netvrdím, že jste se diskuzi o oné paní z Dluhonic vůbec zúčastnil)
Diskuze o D1 jsem se vážně nezúčastnil:) Jinak bych Vám dal pravděpodobně za pravdu, že práva jednotlivce mohou být za určitých okolností omezena, pokud jde o stavbu veřejně prospěšnou, což obchvat Přerova jednoznačně je! Depo nějakého Jančury není stavba veřejně prospěšná, přesto mám pocit, že zde se rozbujelost byrokracie a neuvěřitelná komplikovanost povolovacího procesu ukazuje v plné kráse…
„přesto mám pocit, že zde se rozbujelost byrokracie a neuvěřitelná komplikovanost povolovacího procesu ukazuje v plné kráse…!“ A kde jste na to přišel?? Regiojet podal žádost plnou chyb, bludů a výmyslů a co čekal?? Že si nikdo nevšimne, že na každé straně uvádí něco jiného??? Kdyby to měl vypracováné dobře, měl by první razítko a asi jako když se tak stejně od listopadu řešila mnohem monstróznější akce a to elektrifikace Frýdku- místku, která prošla bez problému, jen ji dělali profíci a né banda lemplů
To je jistě možné, dovedu si živě představit, že žádost byla mizerně zpracovaná. Narážel jsem spíš na fakt, že povolovací proces se stále více komplikuje a za nedlouho asi bude potřeba dát pro získání ÚR nebo SP dohromady celý vědecký tým složený z biologů, fyziků, sociologů, techniků a právníků
No, jednou stranou plotu to přímo sousedí s cca 10 let starými domy… Dobře se jim bude koukat do zdi haly…
No zrovna tam bych si dovedl predstavit vyuziti pro nakladni dopravu pro Terminal Uhrineves a obnoveni koleje smer Malesice, min. jako druha chybejici kolej Hostivar-Malesice…
3x kolej 750m, 2x 500m… mimourovnove napojeni na trat smer Uhrineves… jedno nebo dvoukolejna trat pres autovrakoviste a pak kolem Radiove…
Ale je to o vykupu nekolika pozemku… je to v prumyslove zone bez vlivu na bydleni, s vyjimkou zahr. kolonie a par novostaveb primo v Mecholupech, ale s dostatkem prostoru na odhlucneni…
Já nechápu, proč ten žlutomor nestaví depo někde, kde pracovní síla stojí polovinu.
Abyste mu NEmohl nadávat, že ta svině využívá toho, že tam je nezaměstannost a nízké mzdy.
Jestli si jeho akcionář nebo věřitel, tak se poraď s právníkem.
Neplatí dluhy a můžeš dokázat, že se chová nehospodárně(kvůli blbosti nemá na zaplacení), to bude mít drahý.
Třeba v Brně viď, ale tam by zase potřebovali roaming.
kdyby jste to Brno neměli, z čeho byste si dělali blbou srandu…že?
o úrovni mezd v Brně…stejné nejsou. ale poloviční rozhodně taky ne
Pročetli jste si vůbec dokumentaci, kterou RJ podal??? Je to výsměch, líp by to dokazal udělat i začínající projektant po škole. Kdyby podání nemělo tolik chyb, nepřesností a nebylo odbyté, nikdy by nebyl závěr, že je nutno posouzení. Ale to je u RJ typické, úplně hloupý střední menežment. Dyť nebýt vedoucího žel. Dopravy Jahelky, nikdy by se spolky, potažmo městské části nedostali k interním materiálů, na základě kterých projekt depa fakticky pohřbili na roky.
Je to zmíněno i v článku: „správné zpracování dopravních podkladů“, a sakra.
Přijde to jen mně, že kvalita v prvopočátku zajímavého serveru jde dolů včetně místní diskuze? Poslední dobou, to je jen výběr dopravních zpráv, samá reklama, hlavně „klikací“ nadpisy, aby se chytlo co nejvíc lidí. Vždyť by šel udělat, např. z tohoto tématu, pěkný článek: Jaké jsou reálie v daném území, s jakou plochou tam počítá stávající ÚP, co do budoucna metropolitní plán, vazby v území, hrozby pro obyvatele Měcholup, vyjádření MČ k záměru, přínosy pro provoz, vyjádření RegioJetu, vyjádření odborníků na hluk, jak se jim to jeví problematicky z hlediska hlukové zátěže…Prostě tak, aby čtenář dostal více informací a udělal… Číst vice »
Čtenář, který chce více informací, si klikne na odkaz vedoucí k rozhodnutí o zjišťovacím řízení. Kde je víceméně vše, co zde píšete.
ok, děkuji za odpověď
Tak a máte to… Vy chytroline
OT: @honzalb Dobrý den, zvažujete pozvat k rozhovoru nebo nabídnout prostor, aby se vyjádřili radní Města Brna, kteří se snaží rešit dálkovou vláčkovou dopravu z Brna do Vídně … což je atypická snaha nějakého města, neboť tyto otázky je kompetentní (a kačky v rozpočtu) má celostátní Ministerstvo dopravy? Za půl roku bude kulminovat předvolební cirkus bo volby do komunáku, tož tou dobou na věcnou debatu asi nebude náladička. Zajímá mě jak plán brněnských radní zapadá do celkového kontextu … když to vezmem chronologicky a) Je předpoklad, že od 12/2023 bude nová smlouva na R11B na 10 let (ovšem velká smlouva… Číst vice »
Co to je komunák – nějaká bolševická buňka ….?
nejspíš konunální volby. l a k jsou vedle sebe.
no jasně: komunální.
Z větší části zaměňujete příčinu a následek. Když si všimnete ostatních veřejných vystoupení zdejších autorů, např. twitteru, tak byste si asi poopravil názor. Kdyby kandidovali do obecních voleb větší aglomerace nebo do krajských voleb, tak bych seriózně zvažoval že pro ně budu hlasovat. Obecně mám pocit, že jde o odraz blbé/rozhádané nálady části naší společnosti zhruba je to vyjádřeno https://www.marwick.cz/rozhovor/neumime-se-dohodnout Což se promítlo do skladby disktujících na tomto webu při předloňské snaze stávkovat v Jihomoravském kraji… myslím tu nenormální stávku, kdy chtěli stávkovat proti zákazníkům svého zaměstnavatele, tj. nechtěli stávku proti svému zaměstnavateli. To jsem si uvědomil, že u pasažerských… Číst vice »
Je taková jaké je počasí a společenká nálada, suchej únor už se blíží.
Nějaký hluk sem nebo tam… Mně hlavně pořád není jasné, jak tam ty soupravy budou vjíždět. Protože jaká je asi pravděpodobnost, že SOUČASNĚ nepojede nic z Prahy do Říčan ani opačně, ani z Malešic do Hostivaře ani opačně, a to po dobu jízdy Sv od předvěsti (= ZM?) po uvolnění hostivařského zhlaví, od vj.n. 50 km/h? A jaká je pravděpodobnost, že se takový okamžik zároveň trefí do toho, aby byl volný perón na hl.n. a jeho jižním zhlaví nebo aspoň bylo možné odjet z Vršovic os.n. křížem přes provoz směr Pacifik/ONJ? Podle mě by bylo především třeba vážně řešit nové… Číst vice »
Možná přes Malešice?
Jak souvisí volný peron na hl. n. s depem?
Přes nemožnost někde mezi tím si to odčekat (pokud se tedy neukáže taková možnost ve Vršovicích, ale pak je zas potřeba z nich umět odjet právě tak, aby to v té Hostivaři vyšlo).
Těch pár minut může počkat na vlečce, než ho výpravčí vezme přes stanici durch. To snad výpravčí uřidít zvládne.
???
Prostě někomu „nevadí”, že se bude prasit okolní (stýávající) už tak nevyhovující provoz. 😉
No ale Kocurek asi hlavně nepochopil, že řeším průjezd Hostivaří do depa, a ne opačný směr. 😉
Tak to jsem zvědav, koho všeho Radim napadne,zpouráží a obviní ze spiklenectví proti němu. A pak budou následovat výhrůžky a mediální výstupy všeho druhu. Prostě klasický folklór RJ
Se asi inspiroval u jednoho ujeceneho slovaka.
Nick odpovídající komentáři 🙂
nomen omen…
Sám je dopravcem, ale úřad mu nařídil „správné zpracování dopravních podkladů“ :-))) vtip týdne
Přání je otcem myšlenky?
Zatím tady napadáte akorát vy, milý Joudo.
Nad propastí!
Do švestek!
Já vám rozumím , majitel Bohemia Energy taky den před oznámením , že konci ještě odvolával nové klienty. Ale tady všichni , co mají v hlavě něco barvy livreje RGJ , nevědí , že chceš li rozesmat Boha, řekni mu o svých plánech …
*obvolaval telefonem
Ten krach mu předpovídají do dvou roků už 15 let. A 15 let se pletou…
Nesežene lidi!
Připadá mi, že kroky RGJ vypadají jako kdyby sháněl investory, patrně přes burzu. Popř. jakoby chtěl celou firmu prodat. Rozjíždí časově náročné akce vyžadující povolení (jako např. tato stavba), na jejichž realizaci bude potřeba spousta kapitálu Sbírá zkušenosti téměř ze všech segmentů dopravy (vyjma lokálkové mikrobuskové, 810filové dopravy), prostě si příliš nekonkuruje s Arrivou a vyhýbá se střetu s FLIXem = budoucí neznámý nový vlastník Arrivy by nákupem RGJ vhodně zkombinoval obě firmy do komplexního dopravce v části Evropy, ve které bude mít velký dopad konverze mobility od autíčkem sám samotinký k hromadné dopravě ať už formou spolujízdních autíček nebo… Číst vice »
Jančura se vyhýbá střetu s Flixem? Teď nedávno mu poslal předžalobní výzvu.
Kdy by to byl řekl, že by se nákladové nádraží Žižkov ještě hodilo. 🙂 Když se veškerá nákladová vlaková stanoviště ruší.
S tím hlukem je to byrokracie. Vedle plánovaného depa je jen chatová osada.
Jakože by někdo servisoval vlaky v areálu NNŽ? A jak by to skloubil s památkově chráněným komplexem, který se k tomuto účelu vůbec nehodí? Buďme rádi, že tam konečně vyroste nová rezidenční čtvrť a nahradí ten nešťastný brownfield.
Mezi námi, problém nákladní dopravy je dnes daleko víc propustnost tratí, než nedostatek terminálů – i proto, že pro účel, za jakým vznikalo NNŽ, je dnes železnice nekonkurenceschopná.
Hlavně by se NNŽ hodilo jako terminál na příměstskou dopravu do práce z východu Stc kraje , nebyl by takový nával na Hl.n. A okolí by prospělo , ze lidé nepojedou autem a ani se nemusí dopravovat z Libně či Masarycky tramvaji .
Z Libně mohou během pár minut dojet na ten Žižkov či Malešice (ale chtělo by to trolejbusem), na druhou stranu je to jedna zastávka na metro B. Na NNŽ by dojeli akorát od Benešova, to je dost malé uplatnění. Pak je to vyhodí na zastávku tramvaje a kam dál? Za stejný čas dojedou na hlavák a mají k dispozici metro a další tramvaje, nával tam není kdovíjaký.
Mate pravdu ze z NNŽ není bez uvratě možné přijet z Bechovic .. . A nad Táborem se to asi už nedá postavit . Koleje se snesou a bude .. nafurt . Konec konců ani Gare d’Orsay už nebi nádražím , ale Museem .
Na tom Žižkově by to měl s hlukem mnohem složitější, vedle totiž není jenom nějaká chatová osada, ale městská zástavba, bytové domy a v nich řádově více lidí.
Je to regulérní obec s rodinnými domky s dětmi, zjistěte si realitu a uberte pití.
„celkem zde má najít práci až 230 lidí.“ – A jak ty lidi chce pan Jancura najit a navic v Praze? Neverim, ze by jim dal vic penez jak CD (u Regiojetu jsem pracoval, tak mohu posuzovat). Jen u CD maji u nekterych pozic tezky nedostatek lidi…
Ono je sice pekny napad postavit si depo – ale bude mit vubec lidi na praci tam? Podle me tech 230 lidi sotva sezene, vzdyt uz ted (a nejen ted) mu chybi lidi…
Sežene si ukrajince. Proto i ubytování
I ten Ukrajinec už ví , že jeho práce má svoji cenu . Ne nejsou tak blbí .
Prostě .. každý by to uměl líp, kdyby mu to dovolili.
..a dali mu na to nelimitovaný prachy a zrušili speciálně pro něj asi tak 90 % platné legislativy.
A zavedli nevolnictví (zákaz se přestěhovat), aby na těch lokálkách lidi zůstat museli. A kdo by nechtěl… no raději nepřemýšlet, co by zavedli potom.
nač nevolnictvi, stačí všeobecná železniční povinnost. definována tak, že kdo chce jezdit autem/vlastnit ho, musi ujet vlakem průměrné 20km/den. v případě vlastnictví více aut…se limit násobí.
PS: bude platit i pro firmy, ty si pak budou muset zavést asi speciální zaměstnance hoblujici do zblbnutí blízkou lokalku. jen nevím, jak s kamiony…zda se bude počítat jen šofér nebo i náklad…a zda odpovědným bude dopravce či objednatel dopravy
PPS: za užívání trati jako As-Hranice, Boskovice-Velke Opatovice, Vranany-Straskov aj budou bonusy, za koridor malusy. dtto za sukafon.
tak jeste ze jste se tu na posledni chvili objevil a jancurovi poradil – snad si to vezme k srdci a nepostavi depo, ktere bude uplne, lautr prazdne…
Levná pracovní síla ze zahraničí. Ubytko zajištěno
V článku se někde píše, že je chce najít v Praze? Ne, tam se píše, že ti lidé budou v Praze pracovat.
Samozřejmě nenajde a do švestek skončí.
Spíše najde investora , pokud nepřepálí expanzi. A konečně koupí nové jednotky a nové vagóny , které nikdo podle nového TSI nevyrábí ..:-)
Cože? Okruh ve Velimi osiřel? 😀
Při vší úctě, tuto starost bych nechal na panu Jančurovi.
1) je to AŽ 230 lidí
2) včetně pracovních míst které již existují
Vzdyt se tam pise, ze nove depo ma vzniknout jako nahrada zazemi na zlicine
To ano,ale přestěhuje sem i zázemí že Smíchova, Ústí nad Labem a Bohumína.
Zázemí v Ústí? To jste mě rozesmál. Jaké?
nemyslím si, že můžete posuzovat, protože už je to asi hodně dávno, mnohé se zlepšilo, ale i zhoršilo, co se týče výplat, tak je na tom RJ lépe než Dyko v Kolíně a sakra daleko od ČD, alespoň co se údržby týče. Já bych řekl, kdo umí, ten umí, kdo neumí, ten čumí a nebo pláče v diskuzi.
„Spolek AOPK“, to jako fakt? AOPK je, boha jeho, Agentura ochrany přírody a krajiny, státní instituce podřízená Ministerstvu životního prostředí.
Možná AOPK z.s., který je skutečně v rejstříku jako spolek. To se tak někdy zkouší pofidérním soukromým spolkům dávat jména vypadající na nějakou seriózní oficiální instituci, nebo aspoň velkou zavedenou organizaci, a někdy to projde.
Hm, jenže tan váš AOPK, z.s. (mimochodem „v likvidaci“) sídlí v Havířově a není asi moc pravděpodobné, že se v tomto případě jedná o něj…
Zkoušel jste napřed otevřít ten odkaz v článku? https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1138?lang=cs
Tak byste ve výsledcích našel, že jde fakt o ten jakýsi spolek, a nikoliv o Agenturu.
Tak mi to nedalo, 1138.pdf, strana 10/19.
4. Vyjádření, která příslušný úřad obdržel v průběhu zjišťovacího řízení
….
7) Spolek AOPK z.s.
(vyjádření ze dne 5.11.2021)
„chybí vyhodnocení dopadu hluku, který bude vznikat při manipulací s vagóny, pojezdy lokomotivy, popojíždění vozidel a mechanismů při nakládce/vykládce, parkovacích a manipulačních plochách atd., a dále není vyhodnocen vliv vibrací. “
Připadá mi, že to opsali z nějakého povolování kontejnerového terminálu nebo ranžíru.. Nesmysly. Největší kravál bude motor posunovací mašiny při přístavbě vozů do haly. Vibrace a hluk při 5km/h?
To vám připadá špatně. To jsou holt nuté kroky procesu dané legislativou. Tyhle věci fakt neprobíhaj tak, že někde nějakej úředník hryže tužku a podle toho, jak se vyspal, vymejšlí, jaký razítko ještě chtít…
Nejhorší na tom je, že to s tou tužkou a vyspáním není daleko od pravdy. Úřady jsou plné zakomplexovaných kryplů, kteří umí jen házet klacky pod nohy a vysvětlovat, proč něco nejde.
Plná zakomplexovaných kriplů je hlavně téměř jakákoli diskuse na tomto serveru. Nu, a pokud je řeč o těch úřednících, ano, i mezi nimi se může samozřejmě vyskytnout takový člověk, nicméně co že může chtít za razítka si nevymýšlí on, ale je to dané legislativou. Fakt to nefunguje tak, jak si vy a vám podobní představujete, tedy že se ouřada napije zhluboka kafe, řekne si, bez jakékoli opory v čemkoli, „ha, tak jim tam dám ještě EIA, co by ne, cháááá“ a před takovým rozhodnutím že pak každej srazí paty. Protože kdyby to udělal, shodí takovýdle rozhodnutí první právní koncipient, kterej… Číst vice »
Úřad musí hlavně dodržovat předpisy. Proto tak často vypadá jako debil, když vyžaduje posouzení vlivu kanlizace na ptactvo. Jenže když si člověk uvědomí, co je průměrný aktivista zač…
1) Kdyby úřad předpisy dodržoval, tak aktivista neshodí rozhodnutí u soudu.
2) Kdyby úřad nešvejkoval podle litery zákona, ale řešil by i smysl zákona, tak odpadne spousta byrokracie. Místo řešení žádostí o 106 prostě „co není tajemství, to je na webu úřadu“.
řešil jste někdy nějakou žádost podle zákona o přístupu k informacím?
dojde vám třeba….zvažoval úřad / zastupitelstvo v posledních 5 letech něco?
zápisy se zastupitelstev můžou být klidně na webu…ale obávám se, že tahle odpověď – najdi si šmudlo – neprojde. na jednu stranu špatně, na druhou dobře.
úřady nejsou mnohdy zrovna transparentní…ale žadatelé jsou taky pořádní kousci….odpověď nepřeberou nebo odmítnou zaplatit…a tak podobně
Neřešil, nicméně tohle je příklad práce na maximálně jednotky minut nějaké sekretářky.
„Typ dokumentu – záznam jednání.
Datum dokumentu – 17.1.2017 – 17.1.2022
Klíčové slovo – ‚něco'“
Co najde, to pošlu tazateli (nebo odpovím, že to úřad nezvazoval). Za nějakou cenu.
Jestli má úřad v těch datech bordel (=nefunguje to takhle, ale musí se prohlížet scany kdo ví čeho nebo poslouchat diktafon s jednáním) tak je to věc úřadu.
jo, a jak vám to ctrl F bude řešit synonyma, padove varianty aj? jo a jak budete vyhledávat v desítkách dokumentů najednou? ubezpečuju vás…ze tohle bude dost problém. v nejlepším případě někdo bude muset ty zápisy otevřít jeden po druhém a proletět očima. iks hodin práce…i kdybyste vzal 5minut na zápis… navíc, pokud nevíte, tak je i problém s velmi rozsáhlou judikaturou k zákonu, kterou malý úřad rozhodně nestíhá sledovat. takze bud posílá tazatele někam a pak řeší furt odvolácky a zrušení rozhodnutí nebo odpovídá… neříkám, že na dotazy nemá veřejnost právo, ale tvrdit, že úředníci jsou lemplove, protože se… Číst vice »
Tahle rozšafná reakce mi připomíná tu hlášku o celovodičích.
Hmm, a co houkání a nárazy vagónů?? Zajděte si ve 2 v noci juknout na Sm8chov. 😉
Houkání a nárazy vozů se stěhuje do Malešic. V Měcholupech má vzniknout těžká údržba, kde rozhodně nebude důvod v noci posunovat…
A ty vagony na myčku, opravnu, soustruh atd se budou sunout jak? Posádky se budou na depo dostávat jak? ;). Proč RJ tak madivně rozšiřuje koleje? Myslute si, ze depo bude jen pro RJ??
Pletete si pojmy s dojmy.
Běžné točení souprav, což je to gró provozu i kraválu se bude dělat jinde…
Mimo jiné i proto, že na vlečce neuvažují s elektrizací…
Nic si nepletu, nikde sem nepsal o točení souprav, to jejen vas vymysl. 😉 Točení souprav, to je to jak mašinka objede soupravu na Smíchově??? 😉 z toho je teda hluku. 😉 poradně ctete!!!
Ještě to tam není otevřené, schválené a už teď je tam pěkný hluk.
Hluk tam byl i když tam posunovali do Kovošrotu a neumím a ani nechci si představit co tam bude až to bude několikrát větší.
Na Smíchově sestavují soupravy odrazem, chytají vozy na čubu a končí to nárazem o nárazníky stojícího vozu?
Nemají vysílačky a návěsti jsou jen zvukové houkačkami a píšťalkami? Tak to potom jo, věřím, že tam je kravál.
Jouda, kde dochází argumenty přichází toto.:)
Proč si to nepostaví v nějaké méne problémové lokaci, např. v Bohumíně? A když už musí v Praze tak mimo zástavbu by se možná místo našlo snáz.
Asi proto, aby to jeho drážní vozidla neměla zbytečně daleko. Opravárenství je životně důležitá součást provozu, na druhou stranu není nutné utrácet peníze a trávit hodiny vyhlídkovými jízdami prázdných souprav. V dávných dobách soukromých drah bylo takové zázemí blízko nádraží, ale dnešni doba je jiná. Osobní nádraží můžete mít klidně v obytné čtvrti, depo je jiná liga.
Daleko kam? Pokud nejezdi jen Prazske linky, stejne tento problem musi resit.
Stejně tam není místo. Museli by stavět na na zelené louce a nespíš u lokality chráněných rybníků, což by bylo na povolování a nejspíš EIA ještě horší.
A stačí počkat, až vláda bude privatizovat ČD a Bohumín mu spadne do klína už hotový.
no jako jo, ale treba nevim proc tam potrebujou mit lakovnu…
Myslím, že to, proč tam potřebují mít lakovnu, je celkem jejich věc a řekl bych, že vědí proč. Rozhodně nad tím přemýšleli déle než vy.
to kazdopadne, jen to pak tolik nesedi do pribehu o provoznim osetreni.
Není to jejich věc. Třeba pan Georg by si mohl přát, aby RGJ měl lakovnu v Tiraně nebo Casablance.
Protože na lak to nejezdí? https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/141184.jpg
To musí být nějaká fotomontáž!
Vlak toho nejlepšího a nejbezpečnějšího dopravce na světě ČD by přece nejel s otevřenými dveřmi!
Třeba to je po vzoru ČD a jejich hypermoderních poschoďových souprav…
Třeba se ty dveře otevřely samy, je to naklopené do vnitřní strany oblouku.
Já teda nevím ale třeba proto, aby si tam občas něco nalakovali? Třeba chladničku nebo radiátor?
Protože 70% plánovaných oprav je na 1-2 dny … výlet do Bohumína by z toho udělaly 2-3 denní odstávky. Navíc lokomotivní vlaky nejsou nakoridorech moc populární.
to by se dalo ošetřit plánováním oběhů, ale jasný, zbytečná starost na víc….
To by davalo smysl v pripade, ze vsechny RJ vlaky zacinaji/konci v Praze. V praxi maji linky, ktere do Prahy vubec nejezdi, a hlavne se tento stav muze na zaklade tendru prubezne menit.
V praxi mají také linky, které nejezdí do Bohumína. Ale z Pravobřežky je to do Prahy mnohem blíž než do Bohumína. Vozidla z R8 se dají do Prahy poslat úpravou oběhů. Což mu tady taky už poradili.
Není problém to zoběhovat tak, aby vždycky jedna souprava z R8, zajela do Prahy z Brna/Bohumína jako komerční spoj a stejně tak zpátky. A R23 to má z Kolína kousíček.
To jako chcete, aby ty vozy z R8 na úrovni ohadrovaných B jezdily do Prahy? : – )
RJ vlaky začínají ve Wien hauptbahnhof..
A to místo „mimo zástavbu“ v Praze byste si představoval zhruba kde?
Na to samozrejme nejsem konpetentni odpovedet, navic Prahu temer neznam. Mel jsem na mysli lokaci podobneho typu „Uhrineves“ (inspirace nakladnim terminalem). kde by nebyl problem koupit kus pole u trati.
Proto ten dotaz na Bohumin nebo jiny zeleznicni uzel.
No, ptám se proto, že v Praze najdete jen málo míst „mimo zástavbu“ jako je to, co si Jančura vybral…
tak pokud prahu neznate, tak co kdybyste projevil dostatek pudu sebezachovy a svoje „nazory“ si nechal na clanek o zachodcich v ceske metuji nebo necem podobnem?
To je přece podstata kované šotodiskuse, vyjadřovat se k tématům, o kterých vůbec nic nevím, a vymýšlet řešení pro místa, kde jsem nikdy nebyl….
Nejtypičtějším rysem šoto je skutečný nebo předstíraný názor, že nádražáci žijí ve své vlastní galaxii. Tj. že v nádražácké galaxii fungují jiná pravidla…. Tož určitě v nádražácké galaxii neplatí ani malinko, že pro odborně náročnou činnost je fajn nějaké ty odborníky přetáhnout od konkurence, než tyto odborníky draze školit. Viz příklad jiné garážiky. Pro velkoletadélka. U Ostravičky… Nápověda pro neznalé proč tato garážička vznikla na zelené louce zrovna u Ostravy = dotace, fůra dotací. „Máme kapacitu lidí na čtyři linky, ale prostor až na osm letadel. Ve světě je standard na jednu linku jedno letadlo. Vždy kombinujeme velký projekt s… Číst vice »
velkoletadelko
ostravicka
bože…čeho všeho se ještě dočkáme…
Ve vašem případě se asi české školství minulo účinkem, protože nejste schopen ani porozumět jednoduchému psanému textu.
Věta končící znakem „?“ (neboli otazník) značí otázku a nikoliv názor či tvrzení. Tazatel se zpravidla ptá na věci, které nezná nebo jim nerozumí.
Ale ve skutečnosti jste měl nejspíše jenom potřebu se tady vyzvracet a vylít si tu svoje mindráky.
urcite, takze cist tu snusku nesmyslu o servisni zakladne vzdalene 250 km v bohumine nebo o „poli v uhrinevsi“, kde zadne pole nekoupite. mimochodem i metrans zacina mit problemy s hlukovou zatezi, protoze vsechny okolni brownfieldy a zbytky poli byly zastaveny obytnymi domy.
pozemek, ktery si vybral regiojet, je pro dany ucel v ramci moznosti velmi dobry.
Snuska nesmyslu by to byla, kdyby RJ nejezdil linku Bohumin-Brno, takze to co se vam tak nelibi na Bohumine plati i pro Prahu. Ve skutecnosti v Bohumine a okoli konci vetsina jeho soucasnych spoju takze by to v principu bylo podobne reseni. Navic mezi Ostravou a Bohuminem je jedno velkekolejiste s brownfieldem, takze dopad na prostredi by byl minimalni.
Ano, muze to byt nesmysl, proto jsem se ptal. Ale vy jste krome urazek nic nepredlozil, takze dotaz zustal. A neni to 250km ale cca 370.
„mezi Ostravou a Bohuminem je jedno velkekolejiste s brownfieldem, takze dopad na prostredi by byl minimalni.“
Kde je to kolejiště je?
Vrbice? Zkuste říct nákladním dopravcům, že ho nepotřebují. : – )
Dobrá správa chce Vrbici zrušit.
Víte, ona je otázka, a pak otázka, na kterou si soudný člověk odpoví sám po třívteřinovém myšlení a tudíž ji veřejně nikdy nevysloví…
Tak si ten terminál Metransu najděte aspoň na mapě.
Nejbližší místo mimo zástavbu je nějaký brownfield na Kladně a pak vedle rafinerie v Kralupech.
Zkuste si před vstupem do diskuse stáhnout třeba offline mapy.cz.
Jako že v Bohumíně platí jiné zákony? Nebo jak jste nabyl dojmu, že tam byl byla stavba depa méně problematická?
Aby náhodou posunem nezbořil kulisy domů a ateliérů, když se budoucí oprav.hala nachází poblíž nekonečného příběhu „Ulice“ 🙂
Na druhou stranu se nedivím že to nechtějí lidi u svého baráku.
A že se diví, když se dá do výstavby takové věci že to nejde automaticky jeho hloupost.
Pan Jančura je takové velké dítě, které pořád opakuje ale já chci.
ale ekologické vláčky chceme všichni, že
no aktualne se to jmenuje vlecka kovosrot a je to prumyslova zona. jiz nekolik desetileti.
zamer regiojetu neni nikterak v rozporu z principy uzemniho planovani, takze moc nechapu, co tu tocite.
A myslíte, že úspěšní lidé, kteří podle vás nejsou děti, říkají „já nechci“? 🤷♂️
Honzíku , mrkni do mapy a uvidíš , že v blízkosti snad žádný dům ani není. Jedná se o průmyslovou zónu už tak padesát let. Haly a sklady. To v urrinevsi by to měl ještě horší a terminál na bedny by tam dnes už taky nikdo nejspis nepovolil .zbytek komentáře je tak na dodatek k Honzíkove cestě jako externí hloupý honza
je tam jedna ulice – nad sadem.
Netuším jak si to představujete v reálu když koukáte do mapy. Ano nejblíže je ulice Nad Sadem a pak Nad Vokolky atak můžeme pokračovat a hluk je tam již nyní
To je dost zásadní věc, vědět co chci a pak to prosazovat. Nejhorší je nic nevědět, nic nedělat, nic neměnit.
Poblíž „Ulice“ je ubytovna s otrlejšími lidmi, překoná je?
Politický byznys.Stávající pozemky pro provoz .údržbu a manipulaci výhodně prodáme developerům a firmám, které se spolu „baví“,a nové buď nepostavíme vůbec a nebo v řádech pětiletek.Není jen problém RJ, ale celoplošně.Taková podpora železnice v praxi.
Přesně tak. Třeba v Bubnech by to bývalo bylo ideální pro zázemí na panťáky z Masaryčky, aby nemusely jezdit do haly 512 vyhlídkovou jízdou okolo celé Prahy. Ovšem místo toho se drážní pozemky prodají developerovi.
Bubny a Měcholupy jsou přece jen poněkud rozdílné lokality.
Zlej developer! Schlamstne pozemky, ty se propadnou do pekla a lidi z nich už nebudou nic mít!
je ale pravda, že developeři by nejradši zrušily i hlavák …
někteří to se svými vizemi trochu přehání….
Píšete o developerech nebo o developerkách?
A nejde o to, co chtějí developeři a developerky, ale to město se taky musí nějak vyvíjet. Tramvaje a vagóny už se taky dávno nevyrábějí poblíž Anděla. Hlavák by asi zrušil jen magor.
To je tu přece normální,, že se tu do „hlubokomyslnejch“ úvah pouštěj zejména jedinci, který maj problém bez pravopisný chyby napsat i svoje jméno :).
a poukazují na to hlavně Ti, kteří nemají co říct……..
Tak ono se k těm pokusům o názor, jaký běžně předvádíte, nic moc jinýho říci nedá, protože rozporovat to obsahově by znamenalo zabřednout do diskuse o placatosti Země.
Každopádně, neexistuje a nikdy neexistoval, krom vaší hlavy tedy (a hlav těch 14 pomatenců, co vám ten blábol oplusíkovali), žádný záměr na zrušení a zastavění Hlaváku.
tak panacek si to asi spletl s hybernskym nádražím, tam ten záměr fakt byl
Vážený Gwanne, vy by jste mohl být na vyšší úrovni, proto si prosím odpusťte toho panáčka, já myslím, že vzdělaný člověk snad dokáže poznat nadsázku, a nechytejte se komentářů od lidí kteří….. (nemám potřebu urážet, na rozdíl od nich). Já nikde nepsal, že někdo chce bořit hlavák, proto tam je výraz „“nejraději by“….
narážel jsem na to, jak před časem opravdu vyhledávali jakýkoliv kus „kolejí“ (myšleno drážní infrastruktury) a tlačili na jeho zastavění……
bohužel developeři neberou železnici jako něco, co jim přiveze lidi do těch jejich budov, ale jako něco, co se má zrušit, aby měli pozemek
pokud Vás panacek uráží, tak sorry za něj.
z mé strany jen snaha o faktickou přesnost, pak ten příměr sedí lépe…
Myšlenka jednoho velkého zřejmě podzemního skutečně hlavního nádraží s dostatečnou kapacitou a výjezdy na všechny strany je skvělá … jako takový projekt pro 23. století. A i poté by bylo dobré dosavadní nádraží a trati zachovat jako doplnění a zálohu.
a takovou vizi jste videl presne kde?
ale, jen si plete masarycku s wilsonakem
A to říkal někdo u piva, což?
Lido přece chtěj, aby v centru města stály zrezlý vlaky v kopřivách, to dá rozum.
Nejde o to, že by ti developeři byli zlí, ale že jim někdo snad z hlouposti (nejsou-li v tom chytřejší čachry) postoupil plochy již sloužící, upravené a zavedené pro železnici včetně zázemí, které v současnosti chybí nebo v budoucnosti budou chybět. A v Praze nemusí být správná úvaha „Však když bude potřeba, tak se zase něco získá a vybuduje.“ – ono tedy nakonec nic jiného nezbude, ale vyjde to obtížněji a dráž.
Jasně, můžeme tu samozřejmě donekonečna diskutovat, jestli Dráha ty pozemky prodávat měla, ale holt se to před 20 lety stalo…
Jak už jsem psal, město se potřebuje rozvíjet. Lidi potřebují někde bydlet. roztahování měst není řešením, podívejte se, jak vypadají některá americká města s předměstími, ve špičce jedete hodinu pro rohlík nebo zavézt dítě do školy. Ty obrovské brambory už nemají v moderním městě co dělat, to je nutné odlifrovat za město a místo toho stavět byty. Vlaky sestavit za městem, nechat zastavovat v důležitějších stanicích přes celé město a na hlavním nádraží zastavit třeba na 3 minuty, jako třeba v Berlíně (mimo třeba takového renoncu jako je zrušení zastavování dálkových vlaků na Zoo. 🙂
je zajímavé, jak se u Vás kříží moderní myšlenky („dráhu pryč z města“), se staromódními požadavky („výstavba sídliště v centru“) a irelevantními argumenty („jako v Berlíně“)….
no nevím, chtít v centru bytu stavět byty mi nepřijde ideální, protože tam není bydlení nic moc, hlavně hrozně drahé pozemky, takže stavět čistě byty mi přijde obchodně nešťastné, byť z „technického“ hlediska to své kouzlo má
pardon, mělo být v centru Prahy
Jak by se mohlo vyplatit stavět byty, když se kvadrátmetr bytu aktuálně střílí od 130 000 vejš a dvelopeři nestíhaj stavět, žejo? A samozřejmě je úplnej nesmysl stavět na prázdnejch pláních v centru, protože smysl dává stavět někde v polích u letiště nebo někde v prdeli za Petrovicema a v centru si nechat odstavený vagóny a dvoumetrovou lebedu.
Jinak, myšlenka „dráhu pryč z města“ byla moderní naposled tak někdy v dobách, kdy jste měnil stranickou legitimaci za fialový sako…
smůla, já nikdy stranickou legitimaci neměl, a tu na kterou narážíte, jsem ani mít nemohl, protože tu strana dětem nedávala
😀
jo a dejte bacha, ať Vám nepraskne cévka 😀
Město se má vvíjet? Myslíte v centru postavit co nejvíce bank a odporných kancelářských budov, za sídlištěma zabrat pole a postavit na ně prázdné sklady. Ano, takhle se města vyvíjejí, ale v kapitalismu postkomunistických států.
namisto toho, aby tam byl puvabny train yard jako v bubnech, ze?
mimochodem, jestli myslite bubny, tak tady mate ty banky: https://www.praha7.cz/praha-uz-vi-jak-budou-vypadat-nove-bubny-stavet-se-zacne-do-5-let/
V těch Bubnech se má stavět normální čtvrť, páč devadesátá léta, kdy se vyplatilo stavět v centru jen banky a kancly, jsou už více než 20 let passé, ale tím si nebudeš ten svuj bolševickej zvratek kazit, co?
O prostoru Bubny pro občanskou výstavbu se uvažovalo už krátce po kontrarevoluci, začátkem 90. let minulého století …
Současné projekty má „na svědomí“ zcela jiná generace ….
Objevujete Ameriku – a kde by se „kolem“ Prahy dal najít vhodný prostor ….
Kdysi – za dob soudruha Bolševika – se uvažovalo o odstavném nádaží sever v prostoru Běchovice …
Tak jistě, kde jinde odstatvovat prázdný vlaky než v úplným centru města v místě, kde je tržní cena pozemku 100 000 za metr a vejš.
A jinde to jde? Tak by to mělo být tak, že jestli město ty pozemky chce pro výstavbu, tak ať zajistí jiné vhodné pozemky pro stavbu odstavného kolejiště. Do té doby dráha zůstane tam, kde je. Tohle vzdávání se drážních pozemků v situaci, kdy stavba čehokoli nového je téměř neprojednatelná, je velmi nerozumné.
nejak se nemuzu zbavit dojmu, ze resite problemy nekoho jineho a to aniz byste vedel, jestli je vubec treba je resit…
Kde „jinde“ máte na mysli? Jinak, klasicky matláte pátý přes devátý. Ty pozemky nejsou města, ale v soukromým vlastnictví, a to už bezmála 20 let (a prodala jim je Dráha, nikdo jinej). Takže opravdu neexistuje důvod, proč by město mělo shánět dráze nějaký „jiný pozemky“. Zadruhý, ty pozemky jsou už skoro stejně dlouho v územním plánu Prahy určeny k zástavbě, takže pokud budete coby město majitele nutit mít tam zrezlý koleje, jednáte v rozporu s územní dokumentací a můžete být zažalován kvůli zasahování do majetkových práv, kdy se v tomto případě můžeme bavít klidně o miliardách… Jenže, zrovna vám vysvětlovat… Číst vice »
Proč je depo Metra na Zličíně a ne v Bubnech?
Při zavedení průejzdného modelu eSka můžou ty soupravy na soustruh třeba do Nymburka.
A depo Kačerov přestěhovat do Brna.
To byla obrovská chyba. Depo mělo být na Vaclavaku 🙂
A proč by mělo město řešit pozemky pro někoho, kdo si chce postavit nové „depo kolejových vozidel“ ….
Pro rozvoj města není další „depo“ potřeba – jedno je v Libni, další ve Vršovicích, třetí v Záběhlicích (ONJ) ….
I v poslední vesnici, kde by to možná ani nebylo potřeba, jsou nějaké plány a regulace, a nenechává se vše prostě napospas zákonům trhu a divokým nápadům … širší centrum Prahy řešit podle tržní ceny pozemku je šílenost.
a porad se jeste bavime o tom, proc uz neni neni v bubnech vytopna a zoska, nebo jsme nekde v nejakych abstraktnich uvahach?
Kdo tu mluví o zákonech trhu a divokých nápadech? Podívejte se do UP Prahy, ty pozemky jsou dávno dávno určeny pro výstavbu… A jinak samozřejmě, pokud jsou někde takové ceny pozemků jako v Bubnech, věru nedává smysl tam parkovat vlaky (zuste si vynásobit plochu parkujícího ešusu cenou tamních pozemků a třeba vám dojde, proč je to ekonomický nesmysl). A taky by bylo dobrý se zamyslet nad tím, proč tam jsou takový ceny pozemků – ano, je to dnes centrum Prahy. A taky je tu samozřejmě otázka prostupnosti území – nádr v Bubnech vznikal v době, kdy se v Holešovicích pásly… Číst vice »
Ale tu cenu za pozemek si vymysleli nějaký prachama postižený developeři, bankéři a psychopatický současný roboti žijící na peníze.
Tu jsme si nevymysleli my.
Developeři tu cenu nevymysleli,ale jejich zákazníci. Ale to je soudruhu marné, marné, marné.
Ta kombinace šotodebility s bolševickou vylízaností je smrtící, co?
vam asi fakt hrabe, ne?
Ty si vůl jak lev.
bože…pozemky se budou přidělovat dle zásluh a pořádniku? tenhle systém tu už 40let ničil tuto zem a lidi…a i když je 32let po…tak mentální následky má furt…
mhm, tak to je vecna skoda, ze bubny sama draha prodala orku – uz asi tak pred ctvrt stoletim.
K čemu by byli SŽ(DC), a ČD nemají peníze na zkapacitnění stávajícího ONJ.
A jak byste ho chtěl zkapacitnit … leda snad postavit další podlaží a najíždět tam z traťové koleje do Krče …
to ONJ je staré více než 50 let,
Velká údržba žabotlamů se dělala v EKV Libeň v obvodu LD Praha Libeň ….
Bubny byla ŽOSka zaměřená na zcela jiná vozidla …
Mimo jiné tam byla tzv. vládní remíza, kde bydlely salonní vozy …
Je vcelku usměvné na stávajících kolejích posuzovat vliv hluku rozjíždějích a brudících vlaků.
Troch mi to připomíná stav, kdy většina obyvatel plané u Čských Budějovic koupila levně pozemky u vojenského letiště a pak si stěževali, že tam bude civilní lětiště, ale ta podstata, že zůstala.
No hádám, že na vlečce bude mnohem menší provoz, než v depu osobního dopravce… Ale jinak naprostý souhlas
Možná by bylo jednodušší to celé posunout ještě dále po vlečce k Průmyslové, ale tam už byla počata likvidace slovně podporované železnice, snad aby některý podnik ještě nenapadlo vozit něco vlakem, a zřízeno parkoviště. Mimo to by se tak dále prodloužily manipulační jízdy.
Myslíte, že si tu lokalitu dobře nepromysleli a teď čekají, co jim kdo tady v diskusi vymyslí lepšího?
no stavět to dnes u obytného území není zrovna ideální…..
To není nikdy. Žijeme v hustě urbanizované části světa, chceme využívat všech jeho výhod, ale zárovneň nechceme, aby vedle nás někdo stavěl. Jak to asi řeší třeba v takovém (milovníky železnice tolik obdivovaném) Japonsku?
u jakeho obytneho uzemi? mohl byste se aspon podivat na ty mapy.cz, kdyz tu chcete vypoustet z kloaky moudra?
Možná se přijeďte podívat osobně a nekoukejte na mapy.cz ono to v reálu není daleko od obytného území
Však proto to plánují tam v té průmyslové zóně!
Do švestek!
Že by se do nákupního centra všecko vozilo vlakem? Kuřata na grill taky?
ne, ty se budou grilovat ve vyrazenem restauracnim voze už po cestě do obchoďáku…
Vlečka dále k Průmyslové je už s plotem přes kolej a některé úseky vytrhány 🙁
Tak zrovna rušného provozu civilního letiště České Budějovice bych se osobně zrovna moc nebál…
Takový MIG přecházející do nadzvukového letu v malé výšce, to je teprve něco. Třepou se i talíře na stole.
Oproti tomu je dnešní prodouvé letadlo naprosto tichý stroj.
Nicméně takový Sergej bez tlumiče nebo i Barča dokázali rozvibrovat okenní tabulky, že praskly ….
Abyste se (Vaše děti/vnuci) nedivili. Byť jsem příznivec železnice, další rozvoj silniční a letecké přepravy prostě je možný.
to asi ano, ale proc by to melo nastat v budejovicich?
kdyz se podivate na letiste v linci, tak k nemu spaduje pulmilionova aglomerace, kupni sila nekde uplne jinde nez na jihoceskem venkove a stejne to nestoji za nic.
Úplně vidim jak Budvar nakoupí pár KC-135…
😃😃😃😃
a bude doplňovat vezene palivo za letu?