RegioJet chystá nové velké depo na okraji Prahy, koupil šest hektarů pozemků

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef PetrákTraxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Společnost RegioJet udělala velký krok pro své plány vybudovat vlastní velké depo. V Praze – Dolních Měcholupech koupila zhruba šest

Společnost RegioJet udělala velký krok pro své plány vybudovat vlastní velké depo. V Praze – Dolních Měcholupech koupila zhruba šest hektarů pozemků včetně kolejiště v areálu někdejšího kovošrotu.

Nákup pozemků vyplývá z katastru nemovitostí, kde je RegioJet uveden jako majitel bez jakéhokoliv omezení vlastnického práva. Potvrdil ho i majitel firmy Radim Jančura. „Chceme tam vybudovat velké depo, nejen pro nás, ale i jiné dopravce,“ vysvětlil. Firma je na další informace o projektu zatím skoupá a nechce uvádět další detaily ani časový harmonogram výstavby.

V nedávné zprávě o jmenování bývalého šéfa Českých drah Miroslava Kupce na post technického ředitele RegioJetu firma uvedla, že jedním z jeho hlavních úkolů bude výstavba depa. „RegioJet má v plánu také výstavbu vlastního nového depa a další rozšiřování své technické a údržbové základny,“ uvedla firma.

Firma zatím nechce ke svým plánům s depem uvádět další podrobnosti. Součástí pozemků je i kolejové napojení na koridorovou trať z Prahy do Českých Budějovic, která v Praze prochází rozšířením na čtyřkolejný provoz.

Mapa místa, kde koupil RegioJet pozemky pro nové depo. Foto: Katastr nemovitostí

Mapa místa, kde koupil RegioJet pozemky pro nové depo. Foto: Katastr nemovitostí

Dosud má RegioJet technické zázemí pro údržbu a opravy na Zličíně, kam musí vozidla navážet relativně složitě ze Smíchova přes Pražský Semmering, lokomotivy udržuje u externích firem.

Depo ale nebude sloužit pro obraty vlaků, jak se dosud děje na Smíchově. Ze Smíchova se musí firma kvůli developerským projektům vystěhovat, v plánu je přesun do pražských Malešic.

RegioJet má za sebou rekordní rok, pokud jde o počty cestujících ve vlacích. Žluté vlaky (včetně regionálních na Slovensku) přepravily loni přes 10,5 milionu cestujících, což představuje meziroční nárůst zhruba o osm procent (předloni vykázala firma 9,7 milionu cestujících). Samotné dálkové vlaky RegioJetu, které jezdí na trasách Praha–Ostravsko, Praha–Košice a Praha–Brno–Bratislava/Vídeň, přepravily v roce 2019 celkem 6,5 milionu cestujících, což je zhruba o desetinu více než předloni (5,9 milionu cestujících).

Tagy RegioJet Top
187 komentářů