RegioJet narazil s plány na stavbu depa v Dolních Měcholupech, čeká ho delší povolování
RegioJet musí podle závěrů úřadu přepracovat a výrazně rozšířit dokumentaci ke svým plánům.
Společnost RegioJet bude muset výrazně rozšířit dokumentaci pro povolení svého záměru postavit v Praze – Dolních Měcholupech své nové depo. Vyplývá to z výsledků zjišťovacího řízení, které probíhalo u odboru ochrany prostředí pražského magistrátu.
Podle rozhodnutí úřadu může mít plán významný vliv na životní prostředí, a proto podléhá posouzení podle zákona o posuzování vlivu na životní prostředí. RegioJetu stanovil celkem třináct oblastí, kterým se má v dokumentaci věnovat. Jde například o hlukovou zátěž, správné zpracování dopravních podkladů i například vliv na krajinu. V praxi tak povolování depa může nabrat zpoždění i několik let.
RegioJet musí výrazně přepracovat dokumentaci i proto, že podle úřadu v původním oznámení řada věcí chyběla. „Hluková studie nepostihuje všechny zdroje hluku, které by v rámci posuzovaného záměru mohly vznikat – chybí vyhodnocení dopadu hluku, který bude vznikat při manipulací s vagóny, pojezdy lokomotivy, popojíždění vozidel a mechanismů při nakládce/vykládce, parkovacích a manipulačních plochách atd., a dále není vyhodnocen vliv vibrací. Vyhodnocení hlukové zátěže by mělo vycházet z reálně generované dopravy záměru,“ píše úřad.
Městská část Dolní Měcholupy upozornila, že v textu oznámení jsou i data, která si vzájemně odporují, například údaje o počtech zaměstnanců. Spolek AOPK požaduje například detailnější data o hluku z pracovních strojů či prašnosti při výstavbě.
Až 230 zaměstnanců
Opravárenské depo má vzniknout na pozemcích, které získal RegioJet před dvěma lety. Jde o stávající vlečku na východě průmyslové zóny v Dolních Měcholupech. Do depa se bude zajíždět ze stanice Praha-Hostivař. „Hlavním cílem záměru je vytvoření zázemí pro údržbu a opravy kolejových vozidel společnosti Regiojet,“ uvádí se v text záměru.
RegioJet v areálu předpokládá více typů oprav a údržby. Zhruba 70 % kapacity mají pokrýt práce na údržbě vozidel o délce 1–2 dny, zbytek připadne na delší opravy. Součástí má být myčka, lakovna i podúrovňový soustruh.
Nové depo má vzniknout na zhruba 6 hektarech pozemků, zastavená plocha hal a objektů je 12 250 metrů čtverečních. Kapacita zařízení pro údržbu je 8 souprav za 24 hodin, z toho 4 v denní a 4 v noční době. Vybudováním depa má být v areálu celkem deset kolejí. Součástí areálu má být i ubytování pro zaměstnance depa, celkem zde má najít práci až 230 lidí.
Dosud má RegioJet technické zázemí pro údržbu a opravy na Zličíně, kam musí vozidla navážet relativně složitě ze Smíchova přes Pražský Semmering, lokomotivy udržuje u externích firem.
Depo ale nebude sloužit pro obraty vlaků, jak se dosud děje na Smíchově. Ze Smíchova se musí firma kvůli developerským projektům vystěhovat, v plánu je přesun do pražských Malešic.