RegioJet na pátý pokus našel firmu na dualizaci svých devíti peršingů

Lokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan SůraLokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra

RegioJet chystá ještě soutěž na instalaci ETCS.

Společnost Českomoravská železniční opravna (ČMŽO) promění devět lokomotiv řady 162 společnosti RegioJet na dvousystémová hnací vozidla. Byla jediným uchazečem v soutěži. RegioJet za takzvanou dualizaci zaplatí 192,7 milionu korun. Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. Na přestavbu naváže ještě instalace zabezpečovače ETCS.

RegioJet se snažil najít dodavatele doplnění trakční výzbroje pro jízdu pod střídavým proudem už od roku 2020, celkem čtyři soutěže skončily tím, že se nikdo nepřihlásil. Teprve nyní našel dodavatele, který má za sebou dualizaci stejných lokomotiv například pro ČD Cargo. Po proměně získá RegioJet dvousystémovou lokomotivu 69E5 (362), rychlost zůstane na 140 km/h.

Podle mluvčí RegioJetu Alexandry Janoušek Kostřicové bude do lokomotiv doplněn i evropský zabezpečovač ETCS. „Lokomotivy řady 162 budou předmětem celkové rekonstrukce na řadu 362, včetně následné instalace ETCS. Tendr na ETCS čeká jen na procesní kroky, vyhlášen bude v průběhu srpna,“ řekla Janoušková.

Proměnou má projít všech devět lokomotiv vyrobených na začátku devadesátých let tehdy ještě ve Škodě Plzeň, které si RegioJet přivezl v roce 2010 z Itálie. Lokomotivy budou po instalaci trakčního systému 25 kV/50 Hz označeny jako řada 362. V drážních přezdívkách se tak z peršingů (řada 162) stanou esa (řada 362).

Tagy Českomoravská železniční opravna ČMŽO dualizace řada 162 RegioJet
33 komentářů