Proměnu peršingů ČD Cargo na „esa“ provede ČMŽO, lokomotivy čeká i instalace ETCS

Lokomotiva 363 láká nové zaměstnance pro ČD Cargo. Pramen: ČD CargoLokomotiva 363 láká nové zaměstnance pro ČD Cargo. Pramen: ČD Cargo

Úpravou pro provoz i na tratích se střídavým proudem projde 18 lokomotiv.

Společnost Českomoravská železniční opravna (ČMŽO) vyhrála veřejnou zakázku společnosti ČD Cargo na proměnu celkem osmnácti lokomotiv 163 na dvousystémový stroj 363.

Vyplývá to z informací zveřejněných na stránkách společnosti. ČMŽO byla jediným uchazečem. Vyplývá to z informací zveřejněných na stránkách společnosti. ČMŽO byla jediným uchazečem. Modernizace lokomotiv tak naváže na úpravy stejné řady v letech 2010-2013, kdy se z lokomotivy přezdívané peršing stalo „eso“ řady 363.5. Tehdy úpravu provedl Pars nova. Lokomotivy díky úpravě budou moci jezdit i na síti s trakční napájecí soustavou 25 kV/50 Hz, tedy zjednodušeně na střídavý proud. Na rozdíl od úprav v minulosti bude lokomotiva označena jako 363.0.

Po přestavbě čeká lokomotivy ještě další úprava: vybavení zabezpečovačem ETCS. To provede v rámci dřívější zakázky sdružení ČD-Telematika a AŽD Praha. Modernizace lokomotiv bude financována z Operačního programu Doprava.

ČD Cargo má aktuálně ve flotile 31 lokomotiv řady 163, 47 dvousystémových strojů řady 363 a 30 řady 363.5. Úpravy souvisí i s chystaným přepínáním napájecí soustavy v celé zemi. Stejné úpravy aktuálně soutěží u svých lokomotiv také RegioJet.

Konverze napájecí soustavy 3 kV na 25 kV má v České republice probíhat v několika etapách do roku 2040 přičemž hlavní uplatnění dvousystémových lokomotiv bude právě v průběhu jednotlivých staveb, a to s ohledem na předpokládané dočasné navýšení stykových míst. Dostatečným množstvím dvou a více systémových lokomotiv sníží dopravci počet nutných přepřahů hnacích vozidel.

Tagy ČD Cargo Českomoravská železniční opravna ČMŽO lokomotiva řady 163 lokomotiva řady 363
346 komentářů