RegioJet na lince R8 zvyšuje ceny, služby rozdělil do tří kategorií a zavedl časové jízdenky
Vlak RegioJetu, ilustrační foto. Pramen: RegioJet
Železniční dopravce RegioJet upravuje počínaje dneškem rozsah služeb a ceny na rychlíkové lince R8 Brno – Přerov – Ostrava –
Pánové, diskutuje že o cenách, kvalitě, ale tu podstatu problému nekomentoval nikdo.
Na duben tam mají nasázené nějaké nesmyslné ceny. Nebo to má být akce výluka-za zhoršený standard si připlatíte?
… ať si kdo chce co chce říká, ale ten „žluťák“ je jen navoněná BÍDA ….
A jen v jedné třídě.
Nevydrží do švestek, do Vánoc skončí, nepřežije jaro, v létě to zabalí… a sliboval 6 tříd a nebere nevidomou babičku na invalidním vozíku s rotvajlerem v kočárku, s lyžemi a bicyklem. No prostě BÍDA!!!!
Máte pravdu, Donny. Je to velký krok dopředu ve srovnání se smradlavou bídou „modráka“, který tam jezdil do loňského roku.
Nepovídej a čím to, že se s ním jezdí na R8 (i jinde) líp a pohodlněji než s ČD?
To je nějaký divný, vždyť žlutý pán říkal, že když bude jezdit za dotace, tak cestující bude jezdit zadarmo.
Vlk taky sliboval 😀😀😀
Najdeš přesnou citaci, nahrávku kde to říkal?
Mohu potvrdit také jsem to slyšel. Nebo četl.
Myslím, že se to týkalo Pha – Brno
Kolega co jezdí do Ostravy s touto linkou tvrdí, že i v 1. třídě (po staru) nedostal vždy kávu, neboť jaksi stevardi (čti jeden) nestíhali….
Takže na přelakování tříd bude tento kolega věřit asi jen sotva….
Ceny na Brno byly vcelku levné, uvidíme co nový ceník….
Já zase kávu vždy dostal.
Hlavně ať je ta káva…. 😁😁🙄🙄
Jančurou jak to tak vypadá jezdí hlavně socky co nemají ani na to aby si koupili kávu 😀.
No tak určitě! Hlavně v 1. třídě jezděj ty socky, protože ve 2. třídě zadarmo není. 🙂
Myslel jsem komerční vlaky samozřejmě. Měl jsem možnost ochutnat kávu u obou dopravců. S kávou co je možné si koupit u ČD se ta břečka RJ nedá vůbec srovnat. No ale je to zadarmo že 😀. Když jsem socka a nemám na pořádnou kávu musím prostě jet s tím levnějším a pít břečku zdarma 😀.
Jako socka si dělejte a pijte co chcete.
To máš pravdu. U ČD z vozíku je to nepitelný hnus za cenu jako v hezké kavárně. V jídeláku (JLV) je to většinou OK, nicméně zase musí být v jídeláku místo atd., na místo mi ji nikdo ani za peníze nedonese. A kdybych si měl u ČD platit 1. třídu třeba i kvůli roznosu na místo, tak to by byla solidně předražená káva a ještě placená extra k jízdence. U Jančury je káva úplně v pohodě jako v normálních kavárnách. Jistou výjimkou je rozlévaná z konvice v Astře, ale na rozdíl od ČD kvalita odpovídá ceně. Největší hnus je ten… Číst vice »
Samozřejmě a proto si kupují jedničku, protože to jsou socky, co chtějí jet co nejlevněji. Nějak tam máš popletené. Ono na kávu mám, ale než platit za tu břečku, co nabízí ČD z minibarů / vozíků kolikrát skoro 50 Kč, tak to fakt si ji nedám. U Jančury na R8 si ji ve dvojce objednám, v jedničce je zadarmo a funguje to.
Já dostal, o co jsem si řekl…nezažil jserm zatím problém. Jo v sobotu 15.12. kafe nebylo, páč nemohli rozjet kafevar – měl poruchu.
To že sjednotil třídy mě přijde logické. Nasazovat na trati Brno-Ostrava vagóny 1. třídy, které nasazuje na všech ostatních tratích jako třídu 2 na kterou samozřejmě bere slevové dotace pro studenty a důchodce, dost zavánělo dotačním podvodem, takže by nejspíš bylo otázkou času, kdy by dostal za tyto „optimalizace“ mastnou pokutu.
Co to zase melete? U RJ je to podvod a u ČD ok, že mají na každém vlaku různé vagony v různých třídách?
Že by ojeté rakouské dvojky – kupéčka Bmz ČD nasazovali jako 1. třídu jsem se zatím nesetkal.
Na R8 jezdí vozy Bmz jako 1. třída? Já se tam setkal zatím vždycky s Amz (ex SBB).
Noo, na druhou stranu zkuste si porovnat u ČD 2. třídu například mezi Prahou a Ostravou a 1. třídu například u rychlíků R12. I když někdy tato první třída jela jako druhá u těchto vlaků, stále šlo o nejhorší vozy v soupravě 🙂
Máte pravdu, to co jezdí u ČD na jedničkách je daleko horší za dvoj až trojnásobnou cenu.
Takový všeobecný poznatek… U modrých, když skočím ze žlutého do modrého a ukážu lístek, tak mi průvodčí dá jízdenku bez navýšení. Bez přirážky. A obráceně??
U žlutého jen s poplatkem…
Pokud to tak je, je to na podnět na ministerstvo dopravy, jelikož se jedná o hrubé porušení smlouvy…Jančura si neuvědomuje, že Brno-Bohumín není jeho komerční linka. ale linka v závazku a měl by se podle toho začít chovat.
Pro Supidlo… prosím konkrétně které ustanovení a konkrétně jaké smlouvy/zákona RGJ by tímto porušil…. Ideálně by byl přímo webový odkaz.
Ptám se, neboť čas od času budu jezdit R8 (a budu přestupovat z ČD). Díky.
Dobrý den.
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Zverejneni-smluv-na-vlaky-dalkove-dopravy-v-obdobi/Linka-R8-Brno-Ostrava-Bohumin-(1)/Anonymizovana_Smlouva-o-verejnych-sluzbach-v-preprave-cestujicich-na-lince-R8.pdf.aspx
Konkrétně článek 12, bod 4e).
Já bych chtěl vysvětlení proč nedotovaným expresem stojí jízdenka z Ostravy do Hranic na Moravě 35 kč a dotovaným rychlíkem v naprosto stejné trase 49??
Mj třeba proto, že v nedotovaným expresu vás na šalinkartu (IDS) tak akorát vyhoděj…Zatímco R vás odveze i na ni.
A proč to vysvětlení chceš tady?
Protože tady jsou inteligentní a znalí diskutující?
Protože více hlav víc ví?
Protože máme zkušenosti s úředníky a jejich odpověďmi?
Protože jízdné nespadá do kompetence České obchodní inspekce?
Umělec: Vaše argumenty beru a jo, máte pravdu. Na druhou stranu tím, že se k odpovědi nikdo nemá, je vidět, že Jirka brečí fakt na blbým hrobě.
Vysvetleni se nabizi ze v tech vlacich na prahu je v dane trase vice volnych mist nez ve stejne trase ve vlacich na brno.
Odhadem bude nejvic lidi v danych vlacich jezdit olomouc-praha a ostrava-prerov(brno).
To se jaksi vymklo z ruky a objednatel by to mel zacit regulovat, aby cena z Brna do Ostravy nebo zpet nestala v nejvytizenejsi casy treba 550 Kc. To pak uz nebude vlak provozovany v ramci zakladni dopravni obsluznosti v zavazku statu, ale ryze soukromy spoj s maximalizaci zisku s rukojmimi jako cestujicimi. Ceny tratovych jizdenek jsou mimo realitu. To je pravda. A odnese to nevinny cestujici.
Existuje ministerský strop, existují tarify IDS které ve vlaku platí.
Mimochodem ceny pořád nižší než u CD.
Já teda nevím, ale u otevřené jízdenky vidím cenu na úrovni plného SJT(+inflace). Na korunu přesně. U ČD se daly pořídit kromě
slevy IN 25/50 i zvýhodněné jízdenky, které byly vždy levnější než ty RJ za plnou cenu i bez In Karty. Ne každý se chce vázat na konkrétní spoj….
Rozhodně se nedaly pořídit „vždy“
Nevinny cestujici 😂😂😂
soudruh novotny chtel rici „nevinny rezijkar“
Pane Georgi on pan Novotný jen popsal to co by se opravdu mohlo stát. Tak vůbec nechápu ty vaše posměšné urážky. Kdyby RJ opravdu zneužil svého monopolního postavení na této lince zaručeného státem z cestujících kteří musí tuto linku používat by se opravdu staly nevinné oběti. A to že to hrozí ukazuje nasazena cena časových jízdenek. No zřejmě vás k té vaší reakci přinutila ta pravda co pan Novotný napsal.
Otázka je, kolik takový pravidelných dojížděčů je, že. A kolik z nich jezdilo pravidelněji jen proto, že mělo režijku. Denních dojíždějících na nějaké větší vzdálenosti bude minimum.
Studenty to nepálí, mají svoje slevy. A těch pár pracujících?
Větší počet bude spíše na kratších úsecích jako Brno – Vyškov, kde ovšem 99% bude jezdit na IDS jízdenky. Podobně i na většině jiných kratších úsecích.
Davide než se někomu začneš posmívat nauč se pravopis 😀. Jsou to ti cestující 😀.
Pečlivý pozorovateli, než začneš zkoumat moji češtinu, všimni si, na jaký příspěvek reaguju. Novotný píše „A odnese to nevinny cestujici.“, myslí tím zřejmě jednoho cestujícího. A „n“ je v čeština tzv. tvrdá souhláska. Mimochodem co mobil? Už tě poslouchá?
Ano už jsem si všiml za to omluva. Zmátlo mě to že tam nemáš čárku nad y.
Mobil poslouchá vždy jen když mám málo času nekontroluji to po něm 😀
Cena časových jízdenek je zcela mimo realitu! Pro srovnání: regiojet: časová jízdenka pro cestování z Přerova do Brna vyjde na rok 33.768Kč. ČD IN 100 pro neomezené cestování pro celé republice na rok stoji 19.990Kč!
Jestli mimo realitu není spíš ČD IN 100 …
Pokud je vím tak se chystá neomezena jízdenka pro všechny dopravce za 25.000 Kč. Takže ano je RJ na trase R8 úplně mimo realitu.
trasa Přerov -Brno je celá mimo (ovšem realita to je), proto tam (a taky Olomouc – Brno) už dávno nastoupili autobusoví dopravci s jízdenkou za 79,-. Je to tam samý železniční přejezd pro králíky, oblouky mezi hanáckými poli a za Vyškovem hrůza a děs až do aglomerace Brno….
No dávno… Zase tak dlouho AE nejezdí a navíc dle obsazenosti jim hodně pomáhá Kroměříž – jen Přerov by to Arrivě nezaplatil. Jinak ano, trasa vlakem je ostuda vzhledem ke stavu (bez ohledu na dopravce).
Za 20 po celé..
, no kdysi celé, republice a Vám to připadne „mimo realitu“??
Jak je ten trh pokriveny! Za společenskou večeři s drinkem, kávou dáte minimálně 4 stovky a 20 tisíc je moc?
Když budu třeba v Brně a vznikne mi okamžitá potřeba jet třeba do Přerova a nemám chytrý telefon ani u sebe počítač, mohu jít do pokladny na nádraží a jet nejbližším vlakem RJ? Jako náhodný cestující.
Ovsem, min. na hlavnim nadrazi je pokladna.
Proč by ne, modrogumáci šířili že to nejde?
Jde to i bez té pokladny, koupit od průvodčího, jenom to bývá vesměs dražší než předprodej. Pokud budete mít aspoň čas do odjezdu vlaku, tak jděte na pokladnu.
Zdravím žlutogumáku 😀
Zdravím režimkáře šířící pomluvy o neprodeji jízdenek konkurencí.
Toto já nepsal 😀
Režimkář? Co to je?
1) ano.
2) koupíte si lístek u stevarda (tak jak v ČD u cviklístka)
Jaký je rozdíl mezi „stevardem“ a „cvajlístkem“??
Každá firma tomu říka jinak. Průvodčí v RJ není ti mají stewarda… NA stevarda zatím není „zavedený“ slengový výraz.
Tak se to zvedlo o 100%,, to není úplně v pořádku! To mi opravdu nepřijde jako uprava tarifu z prechodneho. Jezdila jsem 1.tridou za 107,-.. teď třída bussines stojí 204,- Takže si jdu raději pořídit auto,, ekologie neekologie.
Ani varianta Standart nevychází lépe ve srovnání s cenami ČD vloni. Taky nechápu, proč nemůže být zohledněna in karta, když RegioJet vykrývá jednu ze zásadních trati…a má kontrakt s Národním dopravcem,,, neměl by se chovat jako soukromý subjekt,jako na jiných tratích…,,kde si člověk dopravce může vybrat. Tady jaksi jiná varianta neexistuje a tímto krokem je RegioJet sám proti sobě!
Jaký má Regiojet kontrakt s Národním dopravcem? Má kontrakt s ministerstvem dopravy a chová (nejspíš) se podle smlouvy, kterou s ním stát (jako objednavatel) uzavřel.
Nevím jak vy, ale já jezdil 1. třídou za 152, nyní za 172. trasa Krpole – Svinov. nemám pocit 100% zdražení.
mimoděk loni stál lístk 179 flexi od ČD do 2 třídy bez jakýkoliv služby navíc. Teď mám za stejnou cenu 1. třídu, teplej nápoj, juice, a pišingr k tomu „v ceně“. Jisté zlepšení zde zřetelně vidím.
a můžu se zeptat, kolik cca lidí využívá úsek krpole-hl.n.? stačí jen odhad řádu děkuji
jezdím sice mimošpičkové spoje, tam relativně málo, v těchto spojích jsem odhadem viděl tak 2-3 lidi na vůz. Nicméně pro mě veliký bonus za stejné love. Zdražení na mé trase (Kojetín) o 20% a nemožnost vybrat si spoj dle libosti je pro mě ale nemilé a pravděpodobně mě opět vrátí do auta (i když pořád bude zůstane jízdné o 10Kč nižší než u ČD se včasnou jízdenkou do KM, která nebyla projeta až do cíle, obyčejné jízdné bylo úplně na zvracení).
Jaká nemožnost vybrat si spoj?
Paní, slečna, Jitka si dozajista kvůli první třídě auto nokoupi, ale 1. třída ve středu dopoledne je za 170 a v pátek odpoledne 270. Takže zas takové nesmysly tu nepadly!!
V pátek odpoledne jsou vlaky narvaný študákama. V neděli večer taky, jen opačným směrem. Já jezdívám většinou v sobotu a méně často v týdnu a tak je lístek furt za 172. V tu dobui je ve vlaku místa dost a ceny příznivé. Holt vlaky „špičkově narvaný“ mají i špičkovou cenu. Že by to způsobila neviditelná ruka trhu?
Neviditelná ruka trhu? To je co? Pozůstatek – slovní hříčka – po Klasovu výprodeji země? Jakože študáci maj smůlu, protože jezdí ve čtvrtek večer, v pátek a v neděli a proto se jim sice přidá pár vagónků, ale taky podraží jízdné? Co to je za logiku?
no to je něco jako deux ex machina.. argument na co se dá svést vše.
A ty vagonky, co se prostě přidají, se vezmou kde? Správně, v kopřivách. A v těch kopřivách dělají celý týden co? Správně, čekají, až je v pátek a neděli vytáhnou. Namísto toho, aby celý týden jezdily a co, Jasánek? Aby celý týden jezdily a vydělávaly.
Pokud vám není jasné to, že vagony použitelné jen v pátek a neděli jsou provozně velice drahé, tak je asi třeba začít hledat chybu u sebe.
Mohou být drahé účetně, což u pomalu padesát let starých ojetin není zrovna relevantní. Provozní náklady, tedy revize apod. nejsou nic zas tak strašného. Logiku to má samozřejmě jinou – podojit stát na kompenzacích a zároveň podojit cestující s malou časovou flexibilitou.
Pro Vbb Dobrý den. Je mi jasné, že přidání vagonů není levné a nejde to provést ze dne na den, ale jak píše a8n. Vozy jsou staré, tudíž lze usoudit, že i zaplacené a amortizované. Jinak by je asi rakušáci stěží prodávali a Jančura koupil, že? Také je mi jasné, že se cestující musí „dovychovat“ a naučit myslet trochu dopředu než „přijdu na nádr, koupím lístek a jedu“, ale píše se rok 2020 a flexibilita žádná. Leda tak ta, jak co nejvíc podojit buďto stát dotacemi (to jsme my všichni, co dlužíme 160 000 Kč za hlouposti politiků na státním… Číst vice »
Ještě doplnění.
https://www.youtube.com/watch?v=EAgEyYp0FmM
Jitka si jde kvůli 207 Kč koupit auto. Jitka jde na to chytře. Blahopřejeme, Jitko! 👍
problém je v tom, že jestli Jitka nemá našetřeno na Mercedes Géčko, bude si jako auto muset koupit něco ze současné nabídky globálním bord.elem ostrouhaných „ne-aut“ (čti bez motoru a s velkým placatým displejem místo něho).
Tak kdyby jste byla tak laskava a ukázala fotky vaší nové káry……….Aha, papír snese všechno.
Na trase Bohumín – Brno nejezdí nikdo jiný takže si RegioJet může vymyslet ceny jak chce. A jestli si někdo myslí že se tady zlepšily služby ..vozy občas jezdí netopili a nejde Wi-Fi.a ty vozy co tady nasazuje RJ jsou taky dobre střepy.
A na to jste přišel jak? Zase motáte dohromady open access a dopravu v závazku.
Mno ty střepy jsou fakt horší než to, co tam jezdilo doteď a že tam není pokrytí ani telefonním signálem, za to taky může RJ. Blbé je že v tom rakousekém nebo švýcarském „střepu“ (mají registraci CH-něco) mnohým neplatí režijka.
Znáte Ezopa? Jeho bajku o lišce a hroznech, které byly stejně kyselé?
„vozy občas jezdí netopili a nejde Wi-Fi.a ty vozy co tady nasazuje RJ jsou taky dobre střepy.“
už se vyjadřujete jako náš nejmenovaný politik =)
„Tou tramvají jsme nejel a číslo linky taky nesouhlasí“
Cyklista- hapruje mi mobil..
Dobrý den. A to je omluva nebo výmluva?
Nemůže si ceny určovat libovolně, je to v závazku(má tam cenový strop) a musí uznávat IDS.
Cena v IDS a mimo něj je odlišná..já třeba nemám odisku.
Jo, a proto za IDS jedete pomalu v dobytčáku.
Dobrý den. Autobusy (107) nejsou taky bůh ví co, ovšem je fakt, že cirkus Humberto byl o něco pohodlnější k sezení než to, co tam jezdí nyní. Čistota je více či méně stejná.
Je legrační vidět novou lokomotivu, schopnou uhánět 160+ km/h, jak táhne 40let staré vagóny.
Holt pokrok nezastavíme. 🙂
Není legrační vidět loko na 160+ s vozy na 160+, ale je legrační vidět tohle všechno na trati na 100-
Dobrý den. Nechci ani domyslet, jak by vypadala jízda 160+ ve vagonech, které nyní jezdí na lince R8. Již před mnoha lety jsem měl možnost jet 140 ve vagonech na 160 a žádná sláva to nebyla. I Pendolino je při 140+ hlučné a značně drncající.
Vagon vydrží hodně. Někdy kolem roku 1999 jsem zažil v rychlíku z Dortmundu do Prahy jízdu ve vymydleném béčku ČD (červená koženka – na štítku 140 km/h) rychlostí 160, to byl teprve hukot.
Dobrý den. Je mi jasné, že vagon vydrží hodně neboť je již při konstrukci lehce „naddimenzován“ jako většina věcí, které slouží člověku k užitku. Kupříkladu mosty, stavby atd. Ale je otázku, co by na to řekli cestující, kdyby se to stávalo pravidlem a kdy by vagon odešel do věčných lovišť, že.
Ale nebojte. Všecičko bude. I ta trať na 200 km/h. 🙂
https://www.novinyregion.cz/img/de6duw2-strana_region.pdf
A počítám, že až to dokončí, tak v celičkým Eurosojuzu zavládne klid a mír. 😀
Je fakt že ty ceny byly hodně nízko, jak ve dvojce, tak v jedničce.
Tak už se nezdražuje, ale upravují se ceny jako kdysi za soudruhů.
Jj už nepatří všechno všem, ale sdílí se. V práci
se už nevymýšlí budovatelská hesla, ale motivační.
😀
Slovníček newspeaku v praxi:
Fakenews = Dezinformace a propaganda (tendenční překrucování skutečnosti)
Dezinformační weby = Štvavé vysílačky (Hlas Ameriky, Svobodná Evropa)
Ideologická diverze = Hybridní válka
Prohlášení neziskovky = Proklamace KSČ na veřejnosti
Mediální gramotnost = PŠM = Politické školení mužstva
Ve vlaku na jízdenku IDS si mohu sednout kamkoliv ve druhé třídě když na tom místě není rezervace co ten Jančura vymýšlí za chujoviny!
Zase chce dojit stát na kompenzacích? Co na to MD?
Jo, má na to zákonný nárok. A to je špatně. Neměl by ho uplatňovat!
Můžeš, ale RJ doporučuje vůz s největším číslem. Lozit jinam je podobný nápad jako sedět v ČD na expresní rezervaci, projít to může.
Mám kliku, že jsem nakoupil včera.. Včera jsem koupil jízdenku pro 2 dospělé a dítě z Brna do Studénky za 189, dnes už stojí 310, ve špičce 342 (na kreditovou jízdenku). Tak to zdražili docela dost, ale na druhou stranu nové ceny jsou stále ok.
dnes nejlevnější vyjde na 114 korun // Kdyby jen to. Ve špičkách je za low-cost 199 Kč, což je tedy už poměrně řádná pálka.
Kde? Odkud? Kam?
Brno – Ostrava
Respektive – vše máte ve článku
199 Kč je stále pod úrovní regulované ceny na tuto vzdálenost.
No:-) bejvávalo líp..
Neříkám, že není. Nicméně už mi to přijde jako poměrně vysoká částka (i vzhledem k tomu, kolik to stálo doposud).
Za 110 Kč bylo u ČD Z Brna do Hranic na Moravě. S IN25, ovšem.
Za 110 Kčs to bylo u ČSD možná i s rychlíkovým příplatkem z Hranic v Čechách až kdovíkam za Košice. Jsem pro vlaky levné a levnější než autobusy, auta a letadla, ale přece jen je třeba to posuzovat s ohledem na dnešní ceny.
No vidíte, teď to máte za 134 Kč … S kreditovkou…
Pořád o více než pětinu levnější než běžný kilometrický tarif ČD.
Souhlasím, že ČD mají v tarifech nesmyslný bordel. Ale já to beru pragmaticky – jezdí Šumperk – Brno s ČD s IN 25 většinou za 135 Kč (159 km, většinou pátek odpoledne/neděle odpoledne). Ostrava (Svinov) – Brno stojí s kreditovkou ve vytížené časy 195 Kč (167 km). Ten cenový rozdíl mi přijde skutečně markantní (jistě můžete namítnout, že kreditovka je zdarma, ale to IN 25, pokud jezdíte alespoň občas, může být také – ale opět souhlas, zbytečný bordel v tarifech).
Zřejmě se jedná o chybu systému, ale web regiojetu nabízí ke koupi jízdenky do 1 třídy(byznys) se slevou 75%, což by asi být nemělo 🙂
Nevíte někdo, jak to bude s těmi, kteří mají předplatní IDS Brno-Vyškov? Budou moci cestovat ve třídách Low-Costu
i Standard?
Nemají místenku, přepraveni budou, je pro ně vůz č. 5 a vyšší.
Na IDS jízdenku se dá jet v jakémkoli voze 2. třídy, pokud na dané sedadlo není zakoupena jízdenka. A ve 2. třídě je LowCost i Standard.
To jako, nemůžu obsadit místo, když místenka je z bodu B do C, ale já přitom jedu jen z bodu A do B? Nebo obecně ho obsadit, i když tím riskuji, že budu vyhozen?
Ano, tam sedet samozrejme muzes.
Děkuji, za vyvedení z omylu, vyznělo mi to, že nesmím.
Obsadit a riskovat můžeš. Existují i expresní rezervace.
Mám rád konkurenci, nebýt vstupu RJ na českou zeleznici, tak v čr stale jezdime v kozenkovych Beckach za cenu Ostrava – Praha 600Kc a více např. místenky v pendolinu staly 200kc! Ale to co RJ nasadil na vlaky linky R8 je fekal. Sedadla jsou špinavá, prosezena a ve vagónech je zima, takže by mě zajímalo jestli budou měnit interiéry, či myslí opravdu vážně, že tohle je rychlikovy RJ standard.
Hrozně mě baví, jak tu na každý podobný komentář naházejí zaměstnanci „národního dopravce, akciové společnosti“ palce dolů, ale protiargument žádný, úrptpže zlrátka ví, že je to bolestivá pravda 😀
Teda já jezdím jezdím každý týden, a zimu jsem neměl ani jednou. Sedadla jsou starší, špinavé opět jsem nezažil.
A byl jste ve velkoprostoru? Nechtěl jsme si na takto usmourane sedačky ani sednout. Jde vidět, že jsme na nich podepsal velký zub času, ale i tak slibovaly zvýšení komfortu a to se podle mě nestalo. V kupé jsou nové sedačky a tohle určitě nekritizuji. Nicméně fakt je ten, ze i záchodky by taky mohly vyměnit.
ne. jezdím vždy v 1. tříde. Za ty prachy si dopřávám pohodlí a služeb.
Pohodlí a služeb v ex-rakouské dvojce. To mě rozesmálo. 😀
Jak se vám líbí zlepšovák – igelitovými pytlíky „přichycené“ lítačky ve vozech?
no za 152Kč dobrý, ne?
Vám přijde drahé platit 1,7 Kč/km (600 Kč, 356 km)?
Typický Čecháček, chtěl by supermoderní vlaky, ale ideálně za 10 haléřů na kilometr.
A mimochodem, modernizovalo se i před nástupem soukromníků.
1,7 Kč/km by bylo dražší jízdné nežli autem, tím spíš, když jede spolu dvě a více osob. Ve veřejné dopravě je akceptovatelné maxímum 1Kč/km.
Tak to Vám jistě budou stačit Rybáky. Mimochodem, koukněte se po Evropě, máme jednu z nejlevnějších železnic.
Rybáky jezdí s nostalgickým příplatkem!!
To takto nelze říct. Musíte porovnat čisté příjmy a celé životní náklady. Pak vám vyjde porovnání úplně jinak. Už třeba jen to, že na příjem je venku levnější bydlení, u nás drahé apod.
Dobrý den. Taky podle toho vypadají. Taková nostalgie. 😉
Promiňte, pane, ale 1,7 Kč/km asi nezohledňuje všechyn náklady na provoz automobilu. Tedy zákonné pojištění odpovědnosti a všechny náklady. Můj automobil mne stál za dva roky provozu, aniž bych počítal naftu 2x 6200 za olej a filtry plus půlku životnosti pneumatik zimních a čtvrtinu letních, dále dva kráte 3800 za pojistku zákonnou a dva krát 11000 havarijní. Neměl jse žádnou poruchu. Neměnil jsem ani žárovku, dolil jsem párkrát ostřikovače a několikrát byl v myčce. takže mne těch 48000km stálo víc než korunu na kilometr aniž bych počítal spotřebu nafty, která je asi 5,2/100km tedy cca 1,60Kč /km. Vlak se rovněž… Číst vice »
Ono totiž u nákladů na auto se zapomíná na peníze za parkování, jejichž výše je u každého dost jiná, podle cíle jeho/jejích cest a dle frekvence cestování
Proč do toho lijete tak drahej olej? 10W30 polosyntetika mi vyjde na 140Kč/Litr, olejovej filtr je za 300, filtr sání motoru 780. pokud jste opotřeboval za 50.000 km takto pneumatiky, pak musíte jezdit jak závodník. Já na jedný sadě pneumatik udělám 50.000km ( na letních krapet víc, na zimních krapet míň, ale jak jsou pod 4mm tak je dorazím v létě)
Protože mám auto s trojcípou hvězdou a hodně velký obsah oleje do motoru a servis zahrňoval komplet filtry.
Pokud kolega myslel, že je levnější jezdit ve vytíženem autě, tedy aspoň 3, ideálně 4 osoby tak ma pravdu. U 2, či 3 lidi se bavíme, že se náklady na km vlakem vs. autem + – vyrovnávají. Takže ano kdyby se lidi delili o náklady bylo by to levnější. Napr. Railjet uveze 400 lidi najednou a to nepočítám kolik lidí na trase nastoupí a vystoupi v průběhu jizdy, takže individuální osobní přeprava by opravdu neměla být dražší jak 2, či 3 lidi jedoucí v autě. Tohle je můj osobní názor. A pokud by měla být dražší, tak by očekával vyssi… Číst vice »
Kéž by …. ale běžné jízdné ČD je na střední vzdálenosti kolem 1,5Kč/km, když jedeme se spolkem na turnaj, na auto 4 Kč/km už je pro naše členy málo, už musí být 5 Kč/km, …. nebo vlakem s využitím nějakých slev … nebo nakonec nikam nejedeme. Ono počítat čistě jen benzín je krátkozraké.
1.7kc na km ti u auta stačí možná na naftu…..
tak kolega má auto na LPG, tam to vyjde 100%. já s naftou se do 1,7 na km nevlezu ( za cenu na benzince). Za cenu alternativního paliva už jo :-D. Ale Ostravu většinou jezdím vlakem – je to pohodlnější. Lepší se 2 hodiny flákat ve vlaku, než sedět za volantem.
Dominik je přitom typický Čecháček, který by se podělal do vejšky, kdyby mu sebrali režijku. Nebylo to pouze jednou, kdy tu všem vyhrožoval, že když mu seberou režijku, tak začne jezdit autem. Dominik je prostě takový malý český zapšklý človíček, který nejspíš chodí i na veřejnosti v modré bundokošili jen proto, že jí fasuje. Prostě tenhle fuj fuj kolenovrtný člověk tady drze kádruje ostatní, ale zrcadlo si nastavit nedokáže…
Zato ty budeš typickej čecháček kádrováček, viď…
Rozhodně kolenovrt nejsem, neměl jsem problém zaplatit za místenku do Pendolina 200,-, když tolik stála. Stejně jako jsem neměl problém zaplatit za jízdenku u soukromníka, aby někdo neřekl, že chci hodnotit kvalitu něčeho, čím jsem nikdy nejel, stejně jako jsem už párkrát soukromníka musel využit, když jsem spěchal a v daný čas spoj ČD nejel.
A už rozhodně jsem neřekl, že bez režijky přesedlám do auta (které mimo jiné ani nemám), jen jsem řekl, že bych pak zvážil změnu práce, za práci, která by byla za podobné peníze (možná trochu vyšší) a blíž k domovu.
Za mne kvalita a cena na R8 naprosto v pohodě. Spíše mám výtku k tomu, že není označen vůz, kde se může cestovat s jízdenkou IDS-JMK resp. na šalinkartou, třeba z Krpole do Brna. Jako zákazník kraje totiž nevíte, do kterého vozu můžete a kam už ne. S tím souvisí, že jim na R8 stále chybí označení, která místa jsou rezervována a která ne. A tak když jsem jel na „Poseidon“ v sobotu do Vyškova, sedl jsem v Krpoli a čekal, jestli někdo příjde s tím, že mu sedím na jeho místě. Nu nakonec nepřišel. Při cestě zpět už stevardka… Číst vice »
vůz s nejvyšším číslem tj 5 a výše. je označená jako nemístenkový.
Já nastupuji na IDS-jízdenku vždycky do vozu č.5, do něho se místenky neprodávají, což je napsáno přímo na dveřích do vozu u jeho čísla, nicméně cestující má vždycky lézt do vozu s nejvyšším číslem, pokud chce jet na IDS-kový lupen – viz níže z webu REGIOJETu:
VÁŽENÍ CESTUJÍCÍ,
PRO CESTUJÍCÍ, KTEŘÍ SI PLÁNUJÍ KOUPIT JÍZDENKU U STEVARDA, JE PRIORITNĚ URČEN VŽDY VŮZ SOUPRAVY OZNAČENÝ NEJVYŠŠÍM ČÍSLEM. TENTO VŮZ JE TAKÉ URČEN PRO CESTUJÍCÍ BEZ MÍSTENKOVÉ JÍZDENKY, NAPŘÍKLAD PRO DRŽITELE KARET A JÍZDENEK INTEGROVANÝCH DOPRAVNÍCH SYSTÉMŮ.
DĚKUJEME, TÝM REGIOJET
Děkuji, tohle mi jihomoravský Poseidon ani šalinkarta neřekla 🙂 Vnitrokrajskou přes web RgJ si nekupuji, protože je dražší -nemohu si totiž „odečíst“ předplacené zóny 100 + 101
Jestli nechceš sedět v LowCostu a máš kreditovou jízdenku, jen si zjisti, kde je pro danou trasu volno a sedni si tam. Není s tím žádný problém. Vyloučilo by to ze společného cestování skupinu, kde by někdo jen na jízdenku dopravce a druhý na IDSku.
Resp. ani nemusíš mít tu kreditovku, stačí se jen podívat na prodejní portál RegioJetu.
Tak koukněte na dveře vlaku mají to tam napsaný.
A to si dopravce smí diktovat, do kterých vozů se smí a nesmí s IDS jízdenkou?
A ono to předtím šlo, např, do jedničky? Podotýkám, že mnohé dvojky ČD jsou lepší než jednička ČD, kterou tam nasazovaly.
důležité je také, kolik je těch míst, kam se smí s IDS jízdenkou? dělá to na mě dojem, že jediný vagon
On si nic nediktuje, jen na ni není „místenka“ tj ve voze, kde se prodáavjí místzenky se může stát, že vás cestující s místenkou vyhodí z místa. Stejná situace v ČD místa s expresní rezervací. Můžete si ta sednout, ale musíte uvolnit místo pokud přijde někdo s místenkou
Aha, takže se opakuje scénář Liberec 2005. Dodatečně se ceny označily za zavádějící hned potom, co byla eliminovaná konkurence.
Na druhou stranu – Liberec je na „vlastní triko“, kdežto R8 na státní objednávku… :))
Na druhou stranu: při vstupu RJ (tehdy ještě SA) stála jízdenka s ČSAD 78 Kč + místenka + zavazadlo. Teď 89 Kč. Pokud se nepletu, je to třináct let.
Ano, bylo to období 2004-2005, jezdil jsem to tehdy 2x týdně. A taky ano, ČSAD Liberec se ze začátku choval jako ukázkový monopol – lístky PH-LB na poschoďák v pátek 17,00 se musely kupovat týden předem. Už si nepamatuju konkrétní cenový vývoj, pač jsem jezdil nejdřív s ČSAD Liberec za 78+12, jak píšete, pak s Hotlinerem za 70. Pak vstoupila na trh SA jednosměrně za korunu – ta nepříjemnost s vynucováním vjezdu na soukromé stanoviště – během té doby se s ostatními jezdilo nejlíp. Pak to mělo za bezprostřední následek odchod Hotlineru, ČSAD LB prodal poschoďák na Ukrajinu a nastalo… Číst vice »
Dobrý den. Jaký je rozdíl mezi Libereckým krajem a MD? Obojí je státní, obojí hrazené z peněz (daní) občanů.
Samozřejmě lžete (nejen) o Liberci.
Senior se slevou se může svízt v businessu s full service, to vám tam uteklo u těch změn.
Už to změnili, ale chvilku to tam bylo. 😀 😀
Pokud vypadající Wi-Fině, nefunkčním zásuvkám a vynechání hlavního nádraží v Brně při zpoždění nad 20 minut říkají doladění služeb tak super. Ale uznávám že cenová hladina je furt hluboko pod cenami drah.
Aleši, ta Wifina vypadávala v tom jediném voze ČD, ve kterém byla. On totiž na několika místech není signál.
Pane Kocurku, nevím jaké jsou vaše zkušenosti, ale například nádraží Ostrava-Svinov neleží v nějakém hluchém místě, co se týče mobilního signálu. Vaše výmluva je lichá.
ještě by mě zajímalo, jak se bude řešit toto: „ové ceny jsou vyšší a budou se také odvíjet od toho, zda cestující jede ve špičce, či mimo ni.“ ve vztahu k povinné bezmístenkovosti?? to jako sice nebudu mít místenku, ale budu povinen použít konkrétní spoj?? nebo bude víc typů jízdenek?
Podle mě to bude podobný systém jako u vázaných jízdenek ČD.
Doufám že ne, vázaná bez místenky je podle mě fuj.
čím dřív si koupíte lístek, tím nižší cena…s i bez místenkový.
ale tam se nepíše o včasném nákupu, tam se píše dle toho, zda člověk jede ve špičce nebo mimo ni, proto se ptám, koupím si jízdenku na „nešpičku“ a ve špičce platit nebude? bude možnost koupit jízdenkuna den nikoliv čas dne?
rozumějte, u ČD můžu koupit vázanou nebo volnou (flexi) takže záleží na mě, zda se chci nebo nechci vázat na konkrétní vlak, takže jde o to, zda bude u RGJ něco podobného??
Ano, je možné i nastoupit do vlaku bez jízdenky a koupit od štíplístka.
super děkuji
IDS platí určitě. Místenka může být levnější než (přenosná) jízdenka.
no 1 trida 172 Kc Krpole Svinov, z meho pohledu porad velmi dobra cena. kafe, juice v cene, nemam si nac stezovat. Jezdim tim kazdy tyden a zatim bez problemu. zdrazuje o 20Kc, to neni moc.
Já tam vidím 279 Kč. Cena pro 1. třídu na tento pátek (10.3) v pět z Krpole do Svinova.
teď jsem si kupoval na příští sobotu, ráno tam, odpoledne zpět. Za 172, kreditovkou.
Dalo se to čekat co ušetří MD za levnější nabídku která vedla k výběru RJ na tuto linku to teď doplatí cestující. A dle mého názoru to zdražování ještě není definitivní. Nějaké řeči o zaváděcích cenách jsou nesmysl. Jaké zaváděcí ceny když mám na vysoutěženou dobu monopol jistý to nedává smysl když nemám s kým soupeřit.
Jančura se na lince objednané státem chová jako by byl na komerční lince. To je špatně. Podmínky by měl určovat objednatel ne dopravce.
A ty podmínky objednatele byly porušeny? Které a v čem?
V ničem ale to je právě ta chyba že objednatel žádné podmínky třeba co se ceny jízdného týká nedal. Odnesou to cestujici.
To, že i po zdražení budou cestující jezdit levněji a pohodlněji je konkrétně jaká škoda pro cestující?
Ta cenotvorba podle RJ bude pokračovat dopadne to podobně jako v Anglii. RJ má na této lince monopol co by mu v tom mohlo zabránit?
Stropem je jednotný státní tarif. Ten odpovídá víceméně TR10 Českých drah.
Vy jste jako pozorovatel naprosto nepoužitelný. A pečlivý už vůbec ne. Nastudujte si nejdřív fakta, než tady začnete vypouštět mýdlové bubliny polopravd a nesmyslů.
vy máte funkční křišťálovou kouli, že takto jistě mluvíte o budoucnosti?
Žádnou koulí nemám ale to mi snad nebrání vyslovit svůj názor. Nebo mi to chcete zakázat?
nechci nikomu nic zakazovat jen nesnáším „věštění budousnost“ apředkládání to jako argument.
Třeba úbytek cestujících, protože bez cestujících na lince prodělá a není moct rozvíjet svou společnost. Mimochodem vzhledem k tomu, že někteří dopravci stanovují základní tarif na 75 % tarifu ČD TR10, tak je otázka, zda-li by se naopak neměli ČD zamyslet nad svými cenami.
Úbytek cestujících nastane dosti těžko když RJ je jediný dopravce na této lince. Lidé si nemohou vybrat a nezbývá jim nic jiného než zaplatit požadované jízdné a to RJ moc dobře ví.
V mnohých relacích je na výběr.
Základní tarif není tak důležitý, jako výhodné podmínky celkově v dopravě, zejména pro předplatní jízdenky a hlavně platné pro celou síť apod. Tedy mít obdobu možného nákupu jízdenek za 25%, za 50%, celosíťovou apod. Tady je chybou to, že jde o objednávanou dotovanou dopravu a nejsou v ní stejné podmínky jako v celé síti a neplatí zde jízdenky i jiných dopravců apod. Čili jde o absenci jednotného celostátního jízdného, jednotné definování vozových tříd, dostatečná kapacita, aby cestující se nemusel starat o místenku a mohl si sednout kamkoliv podle svého uvážení atd. To, co se tu provádí připomíná jen a pouze… Číst vice »
Dobrý den. Co by asi řekli ti, z jejichž daní se to celé dotuje a přitom oni jezdí po celý život autem? Hm…
levněji ??? Pokud musím z R8 přesedat na nějaký další regionální spoj (např. tratě 303, 280, 325 a většina 27x), tak už před zdražením to byl nárůst celkové ceny o cca 15 %. Nehledě na to, že na zpáteční cestu si nelze kupovat jízdenku dopředu přes internet, neboť nemám jistotu, že rychlík bude na přípojný vlak čekat.
A to ale tak nějak není problém RJ, ale ČD, že chtějí na přípojích narýžovat a nestojí jim za to, raději nějak mít aspoň něco než nic.
Zajímavé. Když si sečtu obě jízdenky, tak jsem cca 15 Kč v plusu oproti IN25 v celé trase.
A jinak teda IDS jízdenky Zlínského kraje vyjde o maličko levněji než IN25 ČD. Ve vlaku ČD.
Levněji? In-100 stojí 22 tisíc platí na 90% vlaků, tady za rok dojíždění mezi Přerově a Brnem dám 21 tisíc to mi zrovna levnější nepřijde.
Od prosince 2020 bude státní jednotný tarif včetně celosíťové verze, který tento problém řeší.
Dobrý den. Krásná ukázka, jak to u nás funguje. 😀
Tak jezdi přes Břeclav na in100 a ušetřiš. Časově to nevychází o moc déle.
Až na to, že přes Břeclav jezdí vlak pouze 1x za dvě hodiny a navíc ještě notně osekaný v okrajových částech dne. První ranní z Přerova do Brna až o půl osmé (příjezd do Brna 9:24), stejně tak večer poslední odjezd už v 19:25.
a za to může RegioJet? Brání někdo ČD nasadit konkurenční spoj? Proč se tak jednoduše vzdali? Požádali vůbec SŽ a nějaké volné časy na 300? Nebo proč nevyužijí výhody zpoždění RJ na 300 kvůli výlukám a nejezdí po 330?
Volný slot na 300? Děláte si srandu? od Nezamyslic na Brno dost těžko, když se tam ještě musí vejít olomoucké rychlíky. To vše na jednokolejce až po Holubice, resp Blažovice. Obávám se, že to fakt není reálné. Teď si nejsem jistý, ale nebyla právě kapacita jedním z důvodů nahrazení osobáků v úseku Vyškov – Brno autobusy linky 107 s krátkým intervalem?
Ano, byla.
No když to dáte na kole, ušetříte ještě víc, vyjedete kdy chcete a uděláte mnoho jak pro ekologii tak pro fyzičku a své zdraví.
Tak to ale není chyba Jančury…
Já také netvrdím že to je chyba Jančury. To je chyba státu že sebou objednané linky nedává svému dopravci nad kterým má plnou kontrolu a moc.
Nad jančurou by objednavatel taky mohl mít moc ve smyslu tarifu a dalších, je to vše otázka smlouvy dvou subjektů, není třeba mít svého státního dopravce (ten taky není plně v moci ministerstva, někdy to vypadá spíš naopak).
Pane Kubrt jistě znáte strukturu ČD tak moc dobře víte že ČD je plně v moči státu a to ne jen MD ale i ostatních důležitých ministerstev.
Ne v moči ale moci přepsal to mobil.
Mně se líbí, jak tady nejvíc radí ti, co neumí ovládat ani vlastní mobil (jeeeee, ono se mi to SAMO přepsalo), ale o dopravní obslužnosti za miliardy vědí úplně všechno, úplně nejvíc a samozřejmě nejlíp.
Davide přehlédnout se může každý to není o neumnění ovládat mobil. Vás asi hodně štve a těžce nesete to když má někdo rozdílný názor než vy. Ale o tom je každá diskuze 😀.
nejjednodušší je mít vypnutý to slavný „našeptávání a opravy“ překlep je lepší než úplně jiný slovo.
„Svému dopravci“? Takže radši béčka a dražší jízdné než tohle?
Než povinné místenky, které se jednomu tolerují a jinému ne?
A co by tím stát vyřešil? Roky to měly ČD ve své moci a nevyřešily nic….
Teď aspoň jednotlivé jízdné je nižší. A třeba až bude jednotný tarif, bude i „síťová“ jízdenka OK
Je tam podmínka uznávat IDS.
Vtipné je, že ani v polovině února stewardi v některých vlacích (chcete-li, tak ve 100% testovaných případů) nevěděli co že jim to tam platí kromě vlastního jízdného a že vůbec jsou vlaky na lince R8 integrovány do nějakých IDS.
To je ten skvělej demokratickej kapitalismus. 😉
Už se koukám rozjíždí hejt na RJ, stejně jako si dovolil zvýšit cenu na busu Praha – Liberec, poté co odešla konkurence a s cenama se vrátil na úroveň konkurence před třemi lety.
A nemáte srovnání cen s ČD?
Stále levnější než byly ČD (viz zde https://zdopravy.cz/regiojet-zacal-prodavat-jizdenky-na-rychliky-brno-bohumin-je-levnejsi-nez-ceske-drahy-37538/)
v rezervačním systému dopravce jsou též bezmístenkové možnosti jízdenky. Nemáte prosím informace, proč jsou až o 100% dražší než s místenkou?
Třeba aby přinutili cestující kupovat místenky dopředu. Nemáte prosím informace, proč je jízdenka koupená ve vlaku Českých drah většinou výrazně dražší než zakoupená přes internet?
To nemám, jízdenky kupuji pouze přes aplikaci, už z důvodu jednodchosti případného storna.
Ale přijde mi zvláštní, že cestující, který bude muset jet „na stojáka“ ( v případě plného obsazení), bude muset platit jako za dvě sedačky. Vskutku orginální
Třeba výchova cestujících k nákupu on-line?
Oba druhy zmíněných jízdenek (místenková i bezmístenková) jsou v online nabídce, tím to asi není.
Pokud se jdeme snížit do úrovně spekulací, také si tipnu: Zamezit postávání cestujících – kdo jde koupit včas = sedí, kdo jde pozdě – nekoupí (kdo by platil 2x tolik za staní víc než sedící). Žádné postávání ve vlaku = možnost nadále obsluhovat zákazníky.
Žádné postávání ve vlaku = lepší plánování vozby (například možnost přidání dalších vozů), vyšší kultura cestování.
S tím zcela souhlasím. Přesto je zvolený způsob poněkud krutý pro ty, kteří přijdou pozdě.
Jistě mě opravíte, pokud se pletu – v podmínkách provozu mají nadiktováno nabízet též jízdenky bez místenky. Způsob, jakým jsou zavedeny je takové ´souhlasné´ přikývnutí po bulharsku.
Třeba aby přinutili cestující kupovat jízdenky přes e-shop 😄
A mohli pak zrušit „lidské“ pokladní.
Z dražší jízdenky je větší kompenzace státu (při slěvě pro studenta či důchodce). Tak se snaží aby alespoň nejaké jízdenky byly ve vyšší cenové hladině.
předplatné je ale o dost drazší když vemu v úvahu cenu IN-100 vs traťovku Přerov-Brno což tedy vyjde nastejno ale IN-100 využiju na 90% vlaků
Od prosince si koupíte síťovou jízdenku na 100% vlaků, tak to ještě těch pár měsíců vydržte.
Vím ale v článku mi tohle porovnání trochu chybí :), osobně mám IN-25 (za body takže zdarma) a do oblasti kde jezdí R8 se dostanu max jednou za rok.
„za body“ takže ne zdarma, ale musel jste chvíli platit plnou cenu.
Tak hlavně že se zezačátku strašně srovnávalo s cenami ČD.
Samozřejmě, když je to i po zdražení levnější než to byly u ČD
Podle mě to je dost slušný pokrok i co se týče vozového parku (snad cokoliv je lepší než Béčka a spol.)
souhlas.
Zlatý béčka
I když si cestující např. koupí IN 50?
V takovém případě samozřejmě ne. Pokud In50 rozpočítám na 80 cest/rok, vycházelo to Svinov-Brno 164 v libovolném spoji. V sedle tedy stále výrazně levnější, ale ve špičce minimálně o 30 Kč dražší.
S ČD jste jel bez kartiček za 114,- z Brna do Ostravy?
Jsem student, ale co si tak pamatuju, když jsem třeba zapomněl studentský průkaz, tak Bohumín – Brno stál lístek přes 250,-, takže stále nesrovnatelné.