Dopravci Železnice

RegioJet na lince R8 zvyšuje ceny, služby rozdělil do tří kategorií a zavedl časové jízdenky

Vlak RegioJetu, ilustrační foto. Pramen: RegioJet
Vlak RegioJetu, ilustrační foto. Pramen: RegioJet

Železniční dopravce RegioJet upravuje počínaje dneškem rozsah služeb a ceny na rychlíkové lince R8 Brno – Přerov – Ostrava – Bohumín. Firma začala s prodejem časových jízdenek, rozdělila služby do tří úrovní a zvýšila ceny. Zdůvodňuje to tím, že skončilo období zaváděcího jízdného, kdy se služby ještě ladily.

Uspořádání tříd na lince R8 RegioJet nově sjednotil se svými ostatními spoji, nabídne tak fakticky tři třídy: Business (1. třída), Standard (2. třída) a Low-cost (2. třída). Nová na lince je třída Standard, která je ve voze číslo 2, případně z části i ve voze číslo 3. Cestující tam dostanou kávu, vodu a tisk zdarma.

Časové jízdenky jsou v prodeji ode dneška. Prodávají se ve variantách pro sedm, 30 a 90 dnů, jsou platné ve třídě Low-cost (2. tř.) a umožňují neomezený počet jízd na zvolené trase. Časové jízdenky jsou v prodeji také ve variantách se státem nařízenými slevami ve výši 75 % pro mládež, studenty či seniory.

Například 30denní časová jízdenka pro cestování z Přerova do Brna vyjde na 2814 Kč (7denní 804 Kč, 90denní 7437 Kč), z Hranic na Moravě do Ostravy na 1701 Kč (7denní 486 Kč, 90denní 4496 Kč). Podle RegioJetu by ceny měly odpovídat traťovým jízdenkám ČD ve variantě s 25% slevou.

Zavedením novinek považuje RagioJet za skončené „období zaváděcích cen,“ kdy kvůli absenci některých služeb držel ceny „na snížené úrovni“. Nové ceny jsou vyšší a budou se také odvíjet od toho, zda cestující jede ve špičce, či mimo ni. „Základní nejnižší cenová úroveň přitom ve 2. třídě Low-cost u většiny spojů zůstává na stávající cenové úrovni jízdného; vyšší ceny jsou pak v době tzv. přepravní špičky,“ uvedla firma.

Zdražení už je v systému vidět. Zatímco při rozjezdu linky v prosinci stála jízdenka Brno – Ostrava stovku, dnes nejlevnější vyjde na 114 korun. Cesta Brno – Přerov vyšla původně na 55 korun, dnes na 74 korun.

252 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libor

Pánové, diskutuje že o cenách, kvalitě, ale tu podstatu problému nekomentoval nikdo.

a8n

Na duben tam mají nasázené nějaké nesmyslné ceny. Nebo to má být akce výluka-za zhoršený standard si připlatíte?

Donny

… ať si kdo chce co chce říká, ale ten „žluťák“ je jen navoněná BÍDA ….

JP32

A jen v jedné třídě.

Vbb

Nevydrží do švestek, do Vánoc skončí, nepřežije jaro, v létě to zabalí… a sliboval 6 tříd a nebere nevidomou babičku na invalidním vozíku s rotvajlerem v kočárku, s lyžemi a bicyklem. No prostě BÍDA!!!!

David

Máte pravdu, Donny. Je to velký krok dopředu ve srovnání se smradlavou bídou „modráka“, který tam jezdil do loňského roku.

petr766

Nepovídej a čím to, že se s ním jezdí na R8 (i jinde) líp a pohodlněji než s ČD?

Jan Semela

To je nějaký divný, vždyť žlutý pán říkal, že když bude jezdit za dotace, tak cestující bude jezdit zadarmo.

Pečlivý pozorovatel

Vlk taky sliboval 😀😀😀

Leinad

Najdeš přesnou citaci, nahrávku kde to říkal?

Pečlivý pozorovatel

Mohu potvrdit také jsem to slyšel. Nebo četl.

MiKi

Myslím, že se to týkalo Pha – Brno

Jan Sova

Kolega co jezdí do Ostravy s touto linkou tvrdí, že i v 1. třídě (po staru) nedostal vždy kávu, neboť jaksi stevardi (čti jeden) nestíhali….
Takže na přelakování tříd bude tento kolega věřit asi jen sotva….
Ceny na Brno byly vcelku levné, uvidíme co nový ceník….

petr766

Já zase kávu vždy dostal.

Jara 16

Hlavně ať je ta káva…. 😁😁🙄🙄

Pečlivý pozorovatel

Jančurou jak to tak vypadá jezdí hlavně socky co nemají ani na to aby si koupili kávu 😀.

David

No tak určitě! Hlavně v 1. třídě jezděj ty socky, protože ve 2. třídě zadarmo není. 🙂

Pečlivý pozorovatel

Myslel jsem komerční vlaky samozřejmě. Měl jsem možnost ochutnat kávu u obou dopravců. S kávou co je možné si koupit u ČD se ta břečka RJ nedá vůbec srovnat. No ale je to zadarmo že 😀. Když jsem socka a nemám na pořádnou kávu musím prostě jet s tím levnějším a pít břečku zdarma 😀.

David

Jako socka si dělejte a pijte co chcete.

petr766

To máš pravdu. U ČD z vozíku je to nepitelný hnus za cenu jako v hezké kavárně. V jídeláku (JLV) je to většinou OK, nicméně zase musí být v jídeláku místo atd., na místo mi ji nikdo ani za peníze nedonese. A kdybych si měl u ČD platit 1. třídu třeba i kvůli roznosu na místo, tak to by byla solidně předražená káva a ještě placená extra k jízdence. U Jančury je káva úplně v pohodě jako v normálních kavárnách. Jistou výjimkou je rozlévaná z konvice v Astře, ale na rozdíl od ČD kvalita odpovídá ceně. Největší hnus je ten… Číst vice »

petr766

Samozřejmě a proto si kupují jedničku, protože to jsou socky, co chtějí jet co nejlevněji. Nějak tam máš popletené. Ono na kávu mám, ale než platit za tu břečku, co nabízí ČD z minibarů / vozíků kolikrát skoro 50 Kč, tak to fakt si ji nedám. U Jančury na R8 si ji ve dvojce objednám, v jedničce je zadarmo a funguje to.

Dáda

Já dostal, o co jsem si řekl…nezažil jserm zatím problém. Jo v sobotu 15.12. kafe nebylo, páč nemohli rozjet kafevar – měl poruchu.

Petr

To že sjednotil třídy mě přijde logické. Nasazovat na trati Brno-Ostrava vagóny 1. třídy, které nasazuje na všech ostatních tratích jako třídu 2 na kterou samozřejmě bere slevové dotace pro studenty a důchodce, dost zavánělo dotačním podvodem, takže by nejspíš bylo otázkou času, kdy by dostal za tyto „optimalizace“ mastnou pokutu.

petr766

Co to zase melete? U RJ je to podvod a u ČD ok, že mají na každém vlaku různé vagony v různých třídách?

Petr

Že by ojeté rakouské dvojky – kupéčka Bmz ČD nasazovali jako 1. třídu jsem se zatím nesetkal.

David

Na R8 jezdí vozy Bmz jako 1. třída? Já se tam setkal zatím vždycky s Amz (ex SBB).

BoH

Noo, na druhou stranu zkuste si porovnat u ČD 2. třídu například mezi Prahou a Ostravou a 1. třídu například u rychlíků R12. I když někdy tato první třída jela jako druhá u těchto vlaků, stále šlo o nejhorší vozy v soupravě 🙂

petr766

Máte pravdu, to co jezdí u ČD na jedničkách je daleko horší za dvoj až trojnásobnou cenu.

Jara 16

Takový všeobecný poznatek… U modrých, když skočím ze žlutého do modrého a ukážu lístek, tak mi průvodčí dá jízdenku bez navýšení. Bez přirážky. A obráceně??
U žlutého jen s poplatkem…

Supidio

Pokud to tak je, je to na podnět na ministerstvo dopravy, jelikož se jedná o hrubé porušení smlouvy…Jančura si neuvědomuje, že Brno-Bohumín není jeho komerční linka. ale linka v závazku a měl by se podle toho začít chovat.

Axel

Pro Supidlo… prosím konkrétně které ustanovení a konkrétně jaké smlouvy/zákona RGJ by tímto porušil…. Ideálně by byl přímo webový odkaz.

Ptám se, neboť čas od času budu jezdit R8 (a budu přestupovat z ČD). Díky.

Jirka

Já bych chtěl vysvětlení proč nedotovaným expresem stojí jízdenka z Ostravy do Hranic na Moravě 35 kč a dotovaným rychlíkem v naprosto stejné trase 49??

dada

Mj třeba proto, že v nedotovaným expresu vás na šalinkartu (IDS) tak akorát vyhoděj…Zatímco R vás odveze i na ni.

David

A proč to vysvětlení chceš tady?

Umělec

Protože tady jsou inteligentní a znalí diskutující?
Protože více hlav víc ví?
Protože máme zkušenosti s úředníky a jejich odpověďmi?
Protože jízdné nespadá do kompetence České obchodní inspekce?

David

Umělec: Vaše argumenty beru a jo, máte pravdu. Na druhou stranu tím, že se k odpovědi nikdo nemá, je vidět, že Jirka brečí fakt na blbým hrobě.

Pravdepodobnost

Vysvetleni se nabizi ze v tech vlacich na prahu je v dane trase vice volnych mist nez ve stejne trase ve vlacich na brno.
Odhadem bude nejvic lidi v danych vlacich jezdit olomouc-praha a ostrava-prerov(brno).

Novotny

To se jaksi vymklo z ruky a objednatel by to mel zacit regulovat, aby cena z Brna do Ostravy nebo zpet nestala v nejvytizenejsi casy treba 550 Kc. To pak uz nebude vlak provozovany v ramci zakladni dopravni obsluznosti v zavazku statu, ale ryze soukromy spoj s maximalizaci zisku s rukojmimi jako cestujicimi. Ceny tratovych jizdenek jsou mimo realitu. To je pravda. A odnese to nevinny cestujici.

Leinad

Existuje ministerský strop, existují tarify IDS které ve vlaku platí.
Mimochodem ceny pořád nižší než u CD.

SuJeP

Já teda nevím, ale u otevřené jízdenky vidím cenu na úrovni plného SJT(+inflace). Na korunu přesně. U ČD se daly pořídit kromě
slevy IN 25/50 i zvýhodněné jízdenky, které byly vždy levnější než ty RJ za plnou cenu i bez In Karty. Ne každý se chce vázat na konkrétní spoj….

petr766

Rozhodně se nedaly pořídit „vždy“

David

Nevinny cestujici 😂😂😂

Georg

soudruh novotny chtel rici „nevinny rezijkar“

Pečlivý pozorovatel

Pane Georgi on pan Novotný jen popsal to co by se opravdu mohlo stát. Tak vůbec nechápu ty vaše posměšné urážky. Kdyby RJ opravdu zneužil svého monopolního postavení na této lince zaručeného státem z cestujících kteří musí tuto linku používat by se opravdu staly nevinné oběti. A to že to hrozí ukazuje nasazena cena časových jízdenek. No zřejmě vás k té vaší reakci přinutila ta pravda co pan Novotný napsal.

petr766

Otázka je, kolik takový pravidelných dojížděčů je, že. A kolik z nich jezdilo pravidelněji jen proto, že mělo režijku. Denních dojíždějících na nějaké větší vzdálenosti bude minimum.
Studenty to nepálí, mají svoje slevy. A těch pár pracujících?
Větší počet bude spíše na kratších úsecích jako Brno – Vyškov, kde ovšem 99% bude jezdit na IDS jízdenky. Podobně i na většině jiných kratších úsecích.

Pečlivý pozorovatel

Davide než se někomu začneš posmívat nauč se pravopis 😀. Jsou to ti cestující 😀.

David

Pečlivý pozorovateli, než začneš zkoumat moji češtinu, všimni si, na jaký příspěvek reaguju. Novotný píše „A odnese to nevinny cestujici.“, myslí tím zřejmě jednoho cestujícího. A „n“ je v čeština tzv. tvrdá souhláska. Mimochodem co mobil? Už tě poslouchá?

Pečlivý pozorovatel

Ano už jsem si všiml za to omluva. Zmátlo mě to že tam nemáš čárku nad y.

Pečlivý pozorovatel

Mobil poslouchá vždy jen když mám málo času nekontroluji to po něm 😀

Dushan

Cena časových jízdenek je zcela mimo realitu! Pro srovnání: regiojet: časová jízdenka pro cestování z Přerova do Brna vyjde na rok 33.768Kč. ČD IN 100 pro neomezené cestování pro celé republice na rok stoji 19.990Kč!

Vít Jůza

Jestli mimo realitu není spíš ČD IN 100 …

Vladimir

Pokud je vím tak se chystá neomezena jízdenka pro všechny dopravce za 25.000 Kč. Takže ano je RJ na trase R8 úplně mimo realitu.

Jan Sova

trasa Přerov -Brno je celá mimo (ovšem realita to je), proto tam (a taky Olomouc – Brno) už dávno nastoupili autobusoví dopravci s jízdenkou za 79,-. Je to tam samý železniční přejezd pro králíky, oblouky mezi hanáckými poli a za Vyškovem hrůza a děs až do aglomerace Brno….

petr766

No dávno… Zase tak dlouho AE nejezdí a navíc dle obsazenosti jim hodně pomáhá Kroměříž – jen Přerov by to Arrivě nezaplatil. Jinak ano, trasa vlakem je ostuda vzhledem ke stavu (bez ohledu na dopravce).

Jara 16

Za 20 po celé..
, no kdysi celé, republice a Vám to připadne „mimo realitu“??
Jak je ten trh pokriveny! Za společenskou večeři s drinkem, kávou dáte minimálně 4 stovky a 20 tisíc je moc?

Mirvald

Když budu třeba v Brně a vznikne mi okamžitá potřeba jet třeba do Přerova a nemám chytrý telefon ani u sebe počítač, mohu jít do pokladny na nádraží a jet nejbližším vlakem RJ? Jako náhodný cestující.

Robert

Ovsem, min. na hlavnim nadrazi je pokladna.

Leinad

Proč by ne, modrogumáci šířili že to nejde?
Jde to i bez té pokladny, koupit od průvodčího, jenom to bývá vesměs dražší než předprodej. Pokud budete mít aspoň čas do odjezdu vlaku, tak jděte na pokladnu.

Pečlivý pozorovatel

Zdravím žlutogumáku 😀

Leinad

Zdravím režimkáře šířící pomluvy o neprodeji jízdenek konkurencí.

Pečlivý pozorovatel

Toto já nepsal 😀

robert

Režimkář? Co to je?

dada

1) ano.
2) koupíte si lístek u stevarda (tak jak v ČD u cviklístka)

Jara 16

Jaký je rozdíl mezi „stevardem“ a „cvajlístkem“??

dada

Každá firma tomu říka jinak. Průvodčí v RJ není ti mají stewarda… NA stevarda zatím není „zavedený“ slengový výraz.

Jitka

Tak se to zvedlo o 100%,, to není úplně v pořádku! To mi opravdu nepřijde jako uprava tarifu z prechodneho. Jezdila jsem 1.tridou za 107,-.. teď třída bussines stojí 204,- Takže si jdu raději pořídit auto,, ekologie neekologie.
Ani varianta Standart nevychází lépe ve srovnání s cenami ČD vloni. Taky nechápu, proč nemůže být zohledněna in karta, když RegioJet vykrývá jednu ze zásadních trati…a má kontrakt s Národním dopravcem,,, neměl by se chovat jako soukromý subjekt,jako na jiných tratích…,,kde si člověk dopravce může vybrat. Tady jaksi jiná varianta neexistuje a tímto krokem je RegioJet sám proti sobě!

MartinS.

Jaký má Regiojet kontrakt s Národním dopravcem? Má kontrakt s ministerstvem dopravy a chová (nejspíš) se podle smlouvy, kterou s ním stát (jako objednavatel) uzavřel.

dada

Nevím jak vy, ale já jezdil 1. třídou za 152, nyní za 172. trasa Krpole – Svinov. nemám pocit 100% zdražení.

dada

mimoděk loni stál lístk 179 flexi od ČD do 2 třídy bez jakýkoliv služby navíc. Teď mám za stejnou cenu 1. třídu, teplej nápoj, juice, a pišingr k tomu „v ceně“. Jisté zlepšení zde zřetelně vidím.

kakov

a můžu se zeptat, kolik cca lidí využívá úsek krpole-hl.n.? stačí jen odhad řádu děkuji

myrha

jezdím sice mimošpičkové spoje, tam relativně málo, v těchto spojích jsem odhadem viděl tak 2-3 lidi na vůz. Nicméně pro mě veliký bonus za stejné love. Zdražení na mé trase (Kojetín) o 20% a nemožnost vybrat si spoj dle libosti je pro mě ale nemilé a pravděpodobně mě opět vrátí do auta (i když pořád bude zůstane jízdné o 10Kč nižší než u ČD se včasnou jízdenkou do KM, která nebyla projeta až do cíle, obyčejné jízdné bylo úplně na zvracení).

Leinad

Jaká nemožnost vybrat si spoj?

Jara 16

Paní, slečna, Jitka si dozajista kvůli první třídě auto nokoupi, ale 1. třída ve středu dopoledne je za 170 a v pátek odpoledne 270. Takže zas takové nesmysly tu nepadly!!

dada

V pátek odpoledne jsou vlaky narvaný študákama. V neděli večer taky, jen opačným směrem. Já jezdívám většinou v sobotu a méně často v týdnu a tak je lístek furt za 172. V tu dobui je ve vlaku místa dost a ceny příznivé. Holt vlaky „špičkově narvaný“ mají i špičkovou cenu. Že by to způsobila neviditelná ruka trhu?

JP32

Neviditelná ruka trhu? To je co? Pozůstatek – slovní hříčka – po Klasovu výprodeji země? Jakože študáci maj smůlu, protože jezdí ve čtvrtek večer, v pátek a v neděli a proto se jim sice přidá pár vagónků, ale taky podraží jízdné? Co to je za logiku?

Dáda

no to je něco jako deux ex machina.. argument na co se dá svést vše.

Vbb

A ty vagonky, co se prostě přidají, se vezmou kde? Správně, v kopřivách. A v těch kopřivách dělají celý týden co? Správně, čekají, až je v pátek a neděli vytáhnou. Namísto toho, aby celý týden jezdily a co, Jasánek? Aby celý týden jezdily a vydělávaly.
Pokud vám není jasné to, že vagony použitelné jen v pátek a neděli jsou provozně velice drahé, tak je asi třeba začít hledat chybu u sebe.

a8n

Mohou být drahé účetně, což u pomalu padesát let starých ojetin není zrovna relevantní. Provozní náklady, tedy revize apod. nejsou nic zas tak strašného. Logiku to má samozřejmě jinou – podojit stát na kompenzacích a zároveň podojit cestující s malou časovou flexibilitou.

JP32

Pro Vbb Dobrý den. Je mi jasné, že přidání vagonů není levné a nejde to provést ze dne na den, ale jak píše a8n. Vozy jsou staré, tudíž lze usoudit, že i zaplacené a amortizované. Jinak by je asi rakušáci stěží prodávali a Jančura koupil, že? Také je mi jasné, že se cestující musí „dovychovat“ a naučit myslet trochu dopředu než „přijdu na nádr, koupím lístek a jedu“, ale píše se rok 2020 a flexibilita žádná. Leda tak ta, jak co nejvíc podojit buďto stát dotacemi (to jsme my všichni, co dlužíme 160 000 Kč za hlouposti politiků na státním… Číst vice »

JP32
David

Jitka si jde kvůli 207 Kč koupit auto. Jitka jde na to chytře. Blahopřejeme, Jitko! 👍

Jan Sova

problém je v tom, že jestli Jitka nemá našetřeno na Mercedes Géčko, bude si jako auto muset koupit něco ze současné nabídky globálním bord.elem ostrouhaných „ne-aut“ (čti bez motoru a s velkým placatým displejem místo něho).

MiKi

Tak kdyby jste byla tak laskava a ukázala fotky vaší nové káry……….Aha, papír snese všechno.

Jerry

Na trase Bohumín – Brno nejezdí nikdo jiný takže si RegioJet může vymyslet ceny jak chce. A jestli si někdo myslí že se tady zlepšily služby ..vozy občas jezdí netopili a nejde Wi-Fi.a ty vozy co tady nasazuje RJ jsou taky dobre střepy.

David

A na to jste přišel jak? Zase motáte dohromady open access a dopravu v závazku.

Jiří Kocurek

Mno ty střepy jsou fakt horší než to, co tam jezdilo doteď a že tam není pokrytí ani telefonním signálem, za to taky může RJ. Blbé je že v tom rakousekém nebo švýcarském „střepu“ (mají registraci CH-něco) mnohým neplatí režijka.
Znáte Ezopa? Jeho bajku o lišce a hroznech, které byly stejně kyselé?

Cyklista

„vozy občas jezdí netopili a nejde Wi-Fi.a ty vozy co tady nasazuje RJ jsou taky dobre střepy.“

už se vyjadřujete jako náš nejmenovaný politik =)

„Tou tramvají jsme nejel a číslo linky taky nesouhlasí“

Jerry

Cyklista- hapruje mi mobil..

JP32

Dobrý den. A to je omluva nebo výmluva?

Leinad

Nemůže si ceny určovat libovolně, je to v závazku(má tam cenový strop) a musí uznávat IDS.

Jerry

Cena v IDS a mimo něj je odlišná..já třeba nemám odisku.

Jaaa

Jo, a proto za IDS jedete pomalu v dobytčáku.

JP32

Dobrý den. Autobusy (107) nejsou taky bůh ví co, ovšem je fakt, že cirkus Humberto byl o něco pohodlnější k sezení než to, co tam jezdí nyní. Čistota je více či méně stejná.

Je legrační vidět novou lokomotivu, schopnou uhánět 160+ km/h, jak táhne 40let staré vagóny.

Holt pokrok nezastavíme. 🙂

David

Není legrační vidět loko na 160+ s vozy na 160+, ale je legrační vidět tohle všechno na trati na 100-

JP32

Dobrý den. Nechci ani domyslet, jak by vypadala jízda 160+ ve vagonech, které nyní jezdí na lince R8. Již před mnoha lety jsem měl možnost jet 140 ve vagonech na 160 a žádná sláva to nebyla. I Pendolino je při 140+ hlučné a značně drncající.

Dan

Vagon vydrží hodně. Někdy kolem roku 1999 jsem zažil v rychlíku z Dortmundu do Prahy jízdu ve vymydleném béčku ČD (červená koženka – na štítku 140 km/h) rychlostí 160, to byl teprve hukot.

JP32

Dobrý den. Je mi jasné, že vagon vydrží hodně neboť je již při konstrukci lehce „naddimenzován“ jako většina věcí, které slouží člověku k užitku. Kupříkladu mosty, stavby atd. Ale je otázku, co by na to řekli cestující, kdyby se to stávalo pravidlem a kdy by vagon odešel do věčných lovišť, že.

JP32

Ale nebojte. Všecičko bude. I ta trať na 200 km/h. 🙂

https://www.novinyregion.cz/img/de6duw2-strana_region.pdf

A počítám, že až to dokončí, tak v celičkým Eurosojuzu zavládne klid a mír. 😀

petr766

Je fakt že ty ceny byly hodně nízko, jak ve dvojce, tak v jedničce.

Zdeněk

Tak už se nezdražuje, ale upravují se ceny jako kdysi za soudruhů.

Pepa z depa

Jj už nepatří všechno všem, ale sdílí se. V práci
se už nevymýšlí budovatelská hesla, ale motivační.

JP32

😀

Slovníček newspeaku v praxi:

Fakenews = Dezinformace a propaganda (tendenční překrucování skutečnosti)
Dezinformační weby = Štvavé vysílačky (Hlas Ameriky, Svobodná Evropa)
Ideologická diverze = Hybridní válka
Prohlášení neziskovky = Proklamace KSČ na veřejnosti
Mediální gramotnost = PŠM = Politické školení mužstva

Jan Kocourek

Ve vlaku na jízdenku IDS si mohu sednout kamkoliv ve druhé třídě když na tom místě není rezervace co ten Jančura vymýšlí za chujoviny!
Zase chce dojit stát na kompenzacích? Co na to MD?

Jiří Kocurek

Jo, má na to zákonný nárok. A to je špatně. Neměl by ho uplatňovat!

Leinad

Můžeš, ale RJ doporučuje vůz s největším číslem. Lozit jinam je podobný nápad jako sedět v ČD na expresní rezervaci, projít to může.

Ondra

Mám kliku, že jsem nakoupil včera.. Včera jsem koupil jízdenku pro 2 dospělé a dítě z Brna do Studénky za 189, dnes už stojí 310, ve špičce 342 (na kreditovou jízdenku). Tak to zdražili docela dost, ale na druhou stranu nové ceny jsou stále ok.

BoH

dnes nejlevnější vyjde na 114 korun // Kdyby jen to. Ve špičkách je za low-cost 199 Kč, což je tedy už poměrně řádná pálka.

David

Kde? Odkud? Kam?

BoH

Brno – Ostrava

BoH

Respektive – vše máte ve článku

David

199 Kč je stále pod úrovní regulované ceny na tuto vzdálenost.

jan

No:-) bejvávalo líp..

BoH

Neříkám, že není. Nicméně už mi to přijde jako poměrně vysoká částka (i vzhledem k tomu, kolik to stálo doposud).

Jiří Kocurek

Za 110 Kč bylo u ČD Z Brna do Hranic na Moravě. S IN25, ovšem.

Vít Jůza

Za 110 Kčs to bylo u ČSD možná i s rychlíkovým příplatkem z Hranic v Čechách až kdovíkam za Košice. Jsem pro vlaky levné a levnější než autobusy, auta a letadla, ale přece jen je třeba to posuzovat s ohledem na dnešní ceny.

BoH

No vidíte, teď to máte za 134 Kč … S kreditovkou…

Vít Jůza

Pořád o více než pětinu levnější než běžný kilometrický tarif ČD.

BoH

Souhlasím, že ČD mají v tarifech nesmyslný bordel. Ale já to beru pragmaticky – jezdí Šumperk – Brno s ČD s IN 25 většinou za 135 Kč (159 km, většinou pátek odpoledne/neděle odpoledne). Ostrava (Svinov) – Brno stojí s kreditovkou ve vytížené časy 195 Kč (167 km). Ten cenový rozdíl mi přijde skutečně markantní (jistě můžete namítnout, že kreditovka je zdarma, ale to IN 25, pokud jezdíte alespoň občas, může být také – ale opět souhlas, zbytečný bordel v tarifech).

Supidio

Zřejmě se jedná o chybu systému, ale web regiojetu nabízí ke koupi jízdenky do 1 třídy(byznys) se slevou 75%, což by asi být nemělo 🙂

Jedine vlaky

Nevíte někdo, jak to bude s těmi, kteří mají předplatní IDS Brno-Vyškov? Budou moci cestovat ve třídách Low-Costu
i Standard?

Dalibor

Nemají místenku, přepraveni budou, je pro ně vůz č. 5 a vyšší.

Robert

Na IDS jízdenku se dá jet v jakémkoli voze 2. třídy, pokud na dané sedadlo není zakoupena jízdenka. A ve 2. třídě je LowCost i Standard.

Dominik

To jako, nemůžu obsadit místo, když místenka je z bodu B do C, ale já přitom jedu jen z bodu A do B? Nebo obecně ho obsadit, i když tím riskuji, že budu vyhozen?

Robert

Ano, tam sedet samozrejme muzes.

Dominik

Děkuji, za vyvedení z omylu, vyznělo mi to, že nesmím.

Leinad

Obsadit a riskovat můžeš. Existují i expresní rezervace.

Vladimir

Mám rád konkurenci, nebýt vstupu RJ na českou zeleznici, tak v čr stale jezdime v kozenkovych Beckach za cenu Ostrava – Praha 600Kc a více např. místenky v pendolinu staly 200kc! Ale to co RJ nasadil na vlaky linky R8 je fekal. Sedadla jsou špinavá, prosezena a ve vagónech je zima, takže by mě zajímalo jestli budou měnit interiéry, či myslí opravdu vážně, že tohle je rychlikovy RJ standard.

Supidio

Hrozně mě baví, jak tu na každý podobný komentář naházejí zaměstnanci „národního dopravce, akciové společnosti“ palce dolů, ale protiargument žádný, úrptpže zlrátka ví, že je to bolestivá pravda 😀

Dalibor

Teda já jezdím jezdím každý týden, a zimu jsem neměl ani jednou. Sedadla jsou starší, špinavé opět jsem nezažil.

Vladimir

A byl jste ve velkoprostoru? Nechtěl jsme si na takto usmourane sedačky ani sednout. Jde vidět, že jsme na nich podepsal velký zub času, ale i tak slibovaly zvýšení komfortu a to se podle mě nestalo. V kupé jsou nové sedačky a tohle určitě nekritizuji. Nicméně fakt je ten, ze i záchodky by taky mohly vyměnit.

Dalibor

ne. jezdím vždy v 1. tříde. Za ty prachy si dopřávám pohodlí a služeb.

JP32

Pohodlí a služeb v ex-rakouské dvojce. To mě rozesmálo. 😀
Jak se vám líbí zlepšovák – igelitovými pytlíky „přichycené“ lítačky ve vozech?

Dáda

no za 152Kč dobrý, ne?

Dominik

Vám přijde drahé platit 1,7 Kč/km (600 Kč, 356 km)?
Typický Čecháček, chtěl by supermoderní vlaky, ale ideálně za 10 haléřů na kilometr.
A mimochodem, modernizovalo se i před nástupem soukromníků.

Dushan

1,7 Kč/km by bylo dražší jízdné nežli autem, tím spíš, když jede spolu dvě a více osob. Ve veřejné dopravě je akceptovatelné maxímum 1Kč/km.

Dominik

Tak to Vám jistě budou stačit Rybáky. Mimochodem, koukněte se po Evropě, máme jednu z nejlevnějších železnic.

dada

Rybáky jezdí s nostalgickým příplatkem!!

ušatá

To takto nelze říct. Musíte porovnat čisté příjmy a celé životní náklady. Pak vám vyjde porovnání úplně jinak. Už třeba jen to, že na příjem je venku levnější bydlení, u nás drahé apod.

JP32

Dobrý den. Taky podle toho vypadají. Taková nostalgie. 😉

ketchup1970

Promiňte, pane, ale 1,7 Kč/km asi nezohledňuje všechyn náklady na provoz automobilu. Tedy zákonné pojištění odpovědnosti a všechny náklady. Můj automobil mne stál za dva roky provozu, aniž bych počítal naftu 2x 6200 za olej a filtry plus půlku životnosti pneumatik zimních a čtvrtinu letních, dále dva kráte 3800 za pojistku zákonnou a dva krát 11000 havarijní. Neměl jse žádnou poruchu. Neměnil jsem ani žárovku, dolil jsem párkrát ostřikovače a několikrát byl v myčce. takže mne těch 48000km stálo víc než korunu na kilometr aniž bych počítal spotřebu nafty, která je asi 5,2/100km tedy cca 1,60Kč /km. Vlak se rovněž… Číst vice »

Axel

Ono totiž u nákladů na auto se zapomíná na peníze za parkování, jejichž výše je u každého dost jiná, podle cíle jeho/jejích cest a dle frekvence cestování

dada

Proč do toho lijete tak drahej olej? 10W30 polosyntetika mi vyjde na 140Kč/Litr, olejovej filtr je za 300, filtr sání motoru 780. pokud jste opotřeboval za 50.000 km takto pneumatiky, pak musíte jezdit jak závodník. Já na jedný sadě pneumatik udělám 50.000km ( na letních krapet víc, na zimních krapet míň, ale jak jsou pod 4mm tak je dorazím v létě)

Ketchup1970

Protože mám auto s trojcípou hvězdou a hodně velký obsah oleje do motoru a servis zahrňoval komplet filtry.

Vladimir

Pokud kolega myslel, že je levnější jezdit ve vytíženem autě, tedy aspoň 3, ideálně 4 osoby tak ma pravdu. U 2, či 3 lidi se bavíme, že se náklady na km vlakem vs. autem + – vyrovnávají. Takže ano kdyby se lidi delili o náklady bylo by to levnější. Napr. Railjet uveze 400 lidi najednou a to nepočítám kolik lidí na trase nastoupí a vystoupi v průběhu jizdy, takže individuální osobní přeprava by opravdu neměla být dražší jak 2, či 3 lidi jedoucí v autě. Tohle je můj osobní názor. A pokud by měla být dražší, tak by očekával vyssi… Číst vice »

Vít Jůza

Kéž by …. ale běžné jízdné ČD je na střední vzdálenosti kolem 1,5Kč/km, když jedeme se spolkem na turnaj, na auto 4 Kč/km už je pro naše členy málo, už musí být 5 Kč/km, …. nebo vlakem s využitím nějakých slev … nebo nakonec nikam nejedeme. Ono počítat čistě jen benzín je krátkozraké.

Bardotka

1.7kc na km ti u auta stačí možná na naftu…..

dada

tak kolega má auto na LPG, tam to vyjde 100%. já s naftou se do 1,7 na km nevlezu ( za cenu na benzince). Za cenu alternativního paliva už jo :-D. Ale Ostravu většinou jezdím vlakem – je to pohodlnější. Lepší se 2 hodiny flákat ve vlaku, než sedět za volantem.

Bram

Dominik je přitom typický Čecháček, který by se podělal do vejšky, kdyby mu sebrali režijku. Nebylo to pouze jednou, kdy tu všem vyhrožoval, že když mu seberou režijku, tak začne jezdit autem. Dominik je prostě takový malý český zapšklý človíček, který nejspíš chodí i na veřejnosti v modré bundokošili jen proto, že jí fasuje. Prostě tenhle fuj fuj kolenovrtný člověk tady drze kádruje ostatní, ale zrcadlo si nastavit nedokáže…

Jaaa

Zato ty budeš typickej čecháček kádrováček, viď…

Dominik

Rozhodně kolenovrt nejsem, neměl jsem problém zaplatit za místenku do Pendolina 200,-, když tolik stála. Stejně jako jsem neměl problém zaplatit za jízdenku u soukromníka, aby někdo neřekl, že chci hodnotit kvalitu něčeho, čím jsem nikdy nejel, stejně jako jsem už párkrát soukromníka musel využit, když jsem spěchal a v daný čas spoj ČD nejel.
A už rozhodně jsem neřekl, že bez režijky přesedlám do auta (které mimo jiné ani nemám), jen jsem řekl, že bych pak zvážil změnu práce, za práci, která by byla za podobné peníze (možná trochu vyšší) a blíž k domovu.

Pavel

Za mne kvalita a cena na R8 naprosto v pohodě. Spíše mám výtku k tomu, že není označen vůz, kde se může cestovat s jízdenkou IDS-JMK resp. na šalinkartou, třeba z Krpole do Brna. Jako zákazník kraje totiž nevíte, do kterého vozu můžete a kam už ne. S tím souvisí, že jim na R8 stále chybí označení, která místa jsou rezervována a která ne. A tak když jsem jel na „Poseidon“ v sobotu do Vyškova, sedl jsem v Krpoli a čekal, jestli někdo příjde s tím, že mu sedím na jeho místě. Nu nakonec nepřišel. Při cestě zpět už stevardka… Číst vice »

Dalibor

vůz s nejvyšším číslem tj 5 a výše. je označená jako nemístenkový.

Dušan

Já nastupuji na IDS-jízdenku vždycky do vozu č.5, do něho se místenky neprodávají, což je napsáno přímo na dveřích do vozu u jeho čísla, nicméně cestující má vždycky lézt do vozu s nejvyšším číslem, pokud chce jet na IDS-kový lupen – viz níže z webu REGIOJETu:

VÁŽENÍ CESTUJÍCÍ,
PRO CESTUJÍCÍ, KTEŘÍ SI PLÁNUJÍ KOUPIT JÍZDENKU U STEVARDA, JE PRIORITNĚ URČEN VŽDY VŮZ SOUPRAVY OZNAČENÝ NEJVYŠŠÍM ČÍSLEM. TENTO VŮZ JE TAKÉ URČEN PRO CESTUJÍCÍ BEZ MÍSTENKOVÉ JÍZDENKY, NAPŘÍKLAD PRO DRŽITELE KARET A JÍZDENEK INTEGROVANÝCH DOPRAVNÍCH SYSTÉMŮ.
DĚKUJEME, TÝM REGIOJET

Pavel

Děkuji, tohle mi jihomoravský Poseidon ani šalinkarta neřekla 🙂 Vnitrokrajskou přes web RgJ si nekupuji, protože je dražší -nemohu si totiž „odečíst“ předplacené zóny 100 + 101

Robert

Jestli nechceš sedět v LowCostu a máš kreditovou jízdenku, jen si zjisti, kde je pro danou trasu volno a sedni si tam. Není s tím žádný problém. Vyloučilo by to ze společného cestování skupinu, kde by někdo jen na jízdenku dopravce a druhý na IDSku.

Robert

Resp. ani nemusíš mít tu kreditovku, stačí se jen podívat na prodejní portál RegioJetu.

dada

Tak koukněte na dveře vlaku mají to tam napsaný.

Dominik

A to si dopravce smí diktovat, do kterých vozů se smí a nesmí s IDS jízdenkou?

Jiří Kocurek

A ono to předtím šlo, např, do jedničky? Podotýkám, že mnohé dvojky ČD jsou lepší než jednička ČD, kterou tam nasazovaly.

kakov

důležité je také, kolik je těch míst, kam se smí s IDS jízdenkou? dělá to na mě dojem, že jediný vagon

dada

On si nic nediktuje, jen na ni není „místenka“ tj ve voze, kde se prodáavjí místzenky se může stát, že vás cestující s místenkou vyhodí z místa. Stejná situace v ČD místa s expresní rezervací. Můžete si ta sednout, ale musíte uvolnit místo pokud přijde někdo s místenkou

patology_chef

Aha, takže se opakuje scénář Liberec 2005. Dodatečně se ceny označily za zavádějící hned potom, co byla eliminovaná konkurence.

Ondra

Na druhou stranu – Liberec je na „vlastní triko“, kdežto R8 na státní objednávku… :))

Jan Sůra

Na druhou stranu: při vstupu RJ (tehdy ještě SA) stála jízdenka s ČSAD 78 Kč + místenka + zavazadlo. Teď 89 Kč. Pokud se nepletu, je to třináct let.

patology_chef

Ano, bylo to období 2004-2005, jezdil jsem to tehdy 2x týdně. A taky ano, ČSAD Liberec se ze začátku choval jako ukázkový monopol – lístky PH-LB na poschoďák v pátek 17,00 se musely kupovat týden předem. Už si nepamatuju konkrétní cenový vývoj, pač jsem jezdil nejdřív s ČSAD Liberec za 78+12, jak píšete, pak s Hotlinerem za 70. Pak vstoupila na trh SA jednosměrně za korunu – ta nepříjemnost s vynucováním vjezdu na soukromé stanoviště – během té doby se s ostatními jezdilo nejlíp. Pak to mělo za bezprostřední následek odchod Hotlineru, ČSAD LB prodal poschoďák na Ukrajinu a nastalo… Číst vice »

JP32

Dobrý den. Jaký je rozdíl mezi Libereckým krajem a MD? Obojí je státní, obojí hrazené z peněz (daní) občanů.

petr766

Samozřejmě lžete (nejen) o Liberci.

Hezky česky

Senior se slevou se může svízt v businessu s full service, to vám tam uteklo u těch změn.

Hezky česky

Už to změnili, ale chvilku to tam bylo. 😀 😀

Aleš Vybíral

Pokud vypadající Wi-Fině, nefunkčním zásuvkám a vynechání hlavního nádraží v Brně při zpoždění nad 20 minut říkají doladění služeb tak super. Ale uznávám že cenová hladina je furt hluboko pod cenami drah.

Jiří Kocurek

Aleši, ta Wifina vypadávala v tom jediném voze ČD, ve kterém byla. On totiž na několika místech není signál.

Hynek

Pane Kocurku, nevím jaké jsou vaše zkušenosti, ale například nádraží Ostrava-Svinov neleží v nějakém hluchém místě, co se týče mobilního signálu. Vaše výmluva je lichá.

kakov

ještě by mě zajímalo, jak se bude řešit toto: „ové ceny jsou vyšší a budou se také odvíjet od toho, zda cestující jede ve špičce, či mimo ni.“ ve vztahu k povinné bezmístenkovosti?? to jako sice nebudu mít místenku, ale budu povinen použít konkrétní spoj?? nebo bude víc typů jízdenek?

Lolookie

Podle mě to bude podobný systém jako u vázaných jízdenek ČD.

Leinad

Doufám že ne, vázaná bez místenky je podle mě fuj.

Dalibor

čím dřív si koupíte lístek, tím nižší cena…s i bez místenkový.

kakov

ale tam se nepíše o včasném nákupu, tam se píše dle toho, zda člověk jede ve špičce nebo mimo ni, proto se ptám, koupím si jízdenku na „nešpičku“ a ve špičce platit nebude? bude možnost koupit jízdenkuna den nikoliv čas dne?

rozumějte, u ČD můžu koupit vázanou nebo volnou (flexi) takže záleží na mě, zda se chci nebo nechci vázat na konkrétní vlak, takže jde o to, zda bude u RGJ něco podobného??

Leinad

Ano, je možné i nastoupit do vlaku bez jízdenky a koupit od štíplístka.

kakov

super děkuji

Leinad

IDS platí určitě. Místenka může být levnější než (přenosná) jízdenka.

dada

no 1 trida 172 Kc Krpole Svinov, z meho pohledu porad velmi dobra cena. kafe, juice v cene, nemam si nac stezovat. Jezdim tim kazdy tyden a zatim bez problemu. zdrazuje o 20Kc, to neni moc.

Mirek

Já tam vidím 279 Kč. Cena pro 1. třídu na tento pátek (10.3) v pět z Krpole do Svinova.

dada

teď jsem si kupoval na příští sobotu, ráno tam, odpoledne zpět. Za 172, kreditovkou.

Pečlivý pozorovatel

Dalo se to čekat co ušetří MD za levnější nabídku která vedla k výběru RJ na tuto linku to teď doplatí cestující. A dle mého názoru to zdražování ještě není definitivní. Nějaké řeči o zaváděcích cenách jsou nesmysl. Jaké zaváděcí ceny když mám na vysoutěženou dobu monopol jistý to nedává smysl když nemám s kým soupeřit.

Pečlivý pozorovatel

Jančura se na lince objednané státem chová jako by byl na komerční lince. To je špatně. Podmínky by měl určovat objednatel ne dopravce.

David

A ty podmínky objednatele byly porušeny? Které a v čem?

Pečlivý pozorovatel

V ničem ale to je právě ta chyba že objednatel žádné podmínky třeba co se ceny jízdného týká nedal. Odnesou to cestujici.

Jan Sůra

To, že i po zdražení budou cestující jezdit levněji a pohodlněji je konkrétně jaká škoda pro cestující?

Pečlivý pozorovatel

Ta cenotvorba podle RJ bude pokračovat dopadne to podobně jako v Anglii. RJ má na této lince monopol co by mu v tom mohlo zabránit?

Jan Sůra

Stropem je jednotný státní tarif. Ten odpovídá víceméně TR10 Českých drah.

David

Vy jste jako pozorovatel naprosto nepoužitelný. A pečlivý už vůbec ne. Nastudujte si nejdřív fakta, než tady začnete vypouštět mýdlové bubliny polopravd a nesmyslů.

Dalibor

vy máte funkční křišťálovou kouli, že takto jistě mluvíte o budoucnosti?

Pečlivý pozorovatel

Žádnou koulí nemám ale to mi snad nebrání vyslovit svůj názor. Nebo mi to chcete zakázat?

dalibor

nechci nikomu nic zakazovat jen nesnáším „věštění budousnost“ apředkládání to jako argument.

noerf

Třeba úbytek cestujících, protože bez cestujících na lince prodělá a není moct rozvíjet svou společnost. Mimochodem vzhledem k tomu, že někteří dopravci stanovují základní tarif na 75 % tarifu ČD TR10, tak je otázka, zda-li by se naopak neměli ČD zamyslet nad svými cenami.

Pečlivý pozorovatel

Úbytek cestujících nastane dosti těžko když RJ je jediný dopravce na této lince. Lidé si nemohou vybrat a nezbývá jim nic jiného než zaplatit požadované jízdné a to RJ moc dobře ví.

Vít Jůza

V mnohých relacích je na výběr.

ušatá

Základní tarif není tak důležitý, jako výhodné podmínky celkově v dopravě, zejména pro předplatní jízdenky a hlavně platné pro celou síť apod. Tedy mít obdobu možného nákupu jízdenek za 25%, za 50%, celosíťovou apod. Tady je chybou to, že jde o objednávanou dotovanou dopravu a nejsou v ní stejné podmínky jako v celé síti a neplatí zde jízdenky i jiných dopravců apod. Čili jde o absenci jednotného celostátního jízdného, jednotné definování vozových tříd, dostatečná kapacita, aby cestující se nemusel starat o místenku a mohl si sednout kamkoliv podle svého uvážení atd. To, co se tu provádí připomíná jen a pouze… Číst vice »

JP32

Dobrý den. Co by asi řekli ti, z jejichž daní se to celé dotuje a přitom oni jezdí po celý život autem? Hm…

*h8*

levněji ??? Pokud musím z R8 přesedat na nějaký další regionální spoj (např. tratě 303, 280, 325 a většina 27x), tak už před zdražením to byl nárůst celkové ceny o cca 15 %. Nehledě na to, že na zpáteční cestu si nelze kupovat jízdenku dopředu přes internet, neboť nemám jistotu, že rychlík bude na přípojný vlak čekat.

petr766

A to ale tak nějak není problém RJ, ale ČD, že chtějí na přípojích narýžovat a nestojí jim za to, raději nějak mít aspoň něco než nic.

Jiří Kocurek

Zajímavé. Když si sečtu obě jízdenky, tak jsem cca 15 Kč v plusu oproti IN25 v celé trase.
A jinak teda IDS jízdenky Zlínského kraje vyjde o maličko levněji než IN25 ČD. Ve vlaku ČD.

Tomariero

Levněji? In-100 stojí 22 tisíc platí na 90% vlaků, tady za rok dojíždění mezi Přerově a Brnem dám 21 tisíc to mi zrovna levnější nepřijde.

Jan Sůra

Od prosince 2020 bude státní jednotný tarif včetně celosíťové verze, který tento problém řeší.

JP32

Dobrý den. Krásná ukázka, jak to u nás funguje. 😀

Pamato1

Tak jezdi přes Břeclav na in100 a ušetřiš. Časově to nevychází o moc déle.

*h8*

Až na to, že přes Břeclav jezdí vlak pouze 1x za dvě hodiny a navíc ještě notně osekaný v okrajových částech dne. První ranní z Přerova do Brna až o půl osmé (příjezd do Brna 9:24), stejně tak večer poslední odjezd už v 19:25.

Cyklista

a za to může RegioJet? Brání někdo ČD nasadit konkurenční spoj? Proč se tak jednoduše vzdali? Požádali vůbec SŽ a nějaké volné časy na 300? Nebo proč nevyužijí výhody zpoždění RJ na 300 kvůli výlukám a nejezdí po 330?

Jarda

Volný slot na 300? Děláte si srandu? od Nezamyslic na Brno dost těžko, když se tam ještě musí vejít olomoucké rychlíky. To vše na jednokolejce až po Holubice, resp Blažovice. Obávám se, že to fakt není reálné. Teď si nejsem jistý, ale nebyla právě kapacita jedním z důvodů nahrazení osobáků v úseku Vyškov – Brno autobusy linky 107 s krátkým intervalem?

ušatá

Ano, byla.

dada

No když to dáte na kole, ušetříte ještě víc, vyjedete kdy chcete a uděláte mnoho jak pro ekologii tak pro fyzičku a své zdraví.

Kubrt

Tak to ale není chyba Jančury…

Pečlivý pozorovatel

Já také netvrdím že to je chyba Jančury. To je chyba státu že sebou objednané linky nedává svému dopravci nad kterým má plnou kontrolu a moc.

Kubrt

Nad jančurou by objednavatel taky mohl mít moc ve smyslu tarifu a dalších, je to vše otázka smlouvy dvou subjektů, není třeba mít svého státního dopravce (ten taky není plně v moci ministerstva, někdy to vypadá spíš naopak).

Pečlivý pozorovatel

Pane Kubrt jistě znáte strukturu ČD tak moc dobře víte že ČD je plně v moči státu a to ne jen MD ale i ostatních důležitých ministerstev.

Pečlivý pozorovatel

Ne v moči ale moci přepsal to mobil.

David

Mně se líbí, jak tady nejvíc radí ti, co neumí ovládat ani vlastní mobil (jeeeee, ono se mi to SAMO přepsalo), ale o dopravní obslužnosti za miliardy vědí úplně všechno, úplně nejvíc a samozřejmě nejlíp.

Pečlivý pozorovatel

Davide přehlédnout se může každý to není o neumnění ovládat mobil. Vás asi hodně štve a těžce nesete to když má někdo rozdílný názor než vy. Ale o tom je každá diskuze 😀.

dada

nejjednodušší je mít vypnutý to slavný „našeptávání a opravy“ překlep je lepší než úplně jiný slovo.

Lolookie

„Svému dopravci“? Takže radši béčka a dražší jízdné než tohle?

Jaaa

Než povinné místenky, které se jednomu tolerují a jinému ne?

Cyklista

A co by tím stát vyřešil? Roky to měly ČD ve své moci a nevyřešily nic….

Teď aspoň jednotlivé jízdné je nižší. A třeba až bude jednotný tarif, bude i „síťová“ jízdenka OK

Leinad

Je tam podmínka uznávat IDS.

Hynek

Vtipné je, že ani v polovině února stewardi v některých vlacích (chcete-li, tak ve 100% testovaných případů) nevěděli co že jim to tam platí kromě vlastního jízdného a že vůbec jsou vlaky na lince R8 integrovány do nějakých IDS.

JP32

To je ten skvělej demokratickej kapitalismus. 😉

Jiří Voseček

Už se koukám rozjíždí hejt na RJ, stejně jako si dovolil zvýšit cenu na busu Praha – Liberec, poté co odešla konkurence a s cenama se vrátil na úroveň konkurence před třemi lety.

Ten_z_Bíliny

A nemáte srovnání cen s ČD?

Slow

v rezervačním systému dopravce jsou též bezmístenkové možnosti jízdenky. Nemáte prosím informace, proč jsou až o 100% dražší než s místenkou?

Jan Sůra

Třeba aby přinutili cestující kupovat místenky dopředu. Nemáte prosím informace, proč je jízdenka koupená ve vlaku Českých drah většinou výrazně dražší než zakoupená přes internet?

Slow

To nemám, jízdenky kupuji pouze přes aplikaci, už z důvodu jednodchosti případného storna.
Ale přijde mi zvláštní, že cestující, který bude muset jet „na stojáka“ ( v případě plného obsazení), bude muset platit jako za dvě sedačky. Vskutku orginální

Jan Sůra

Třeba výchova cestujících k nákupu on-line?

Slow

Oba druhy zmíněných jízdenek (místenková i bezmístenková) jsou v online nabídce, tím to asi není.
Pokud se jdeme snížit do úrovně spekulací, také si tipnu: Zamezit postávání cestujících – kdo jde koupit včas = sedí, kdo jde pozdě – nekoupí (kdo by platil 2x tolik za staní víc než sedící). Žádné postávání ve vlaku = možnost nadále obsluhovat zákazníky.

Jan Sůra

Žádné postávání ve vlaku = lepší plánování vozby (například možnost přidání dalších vozů), vyšší kultura cestování.

Slow

S tím zcela souhlasím. Přesto je zvolený způsob poněkud krutý pro ty, kteří přijdou pozdě.

Jistě mě opravíte, pokud se pletu – v podmínkách provozu mají nadiktováno nabízet též jízdenky bez místenky. Způsob, jakým jsou zavedeny je takové ´souhlasné´ přikývnutí po bulharsku.

Jan Kocourek

Třeba aby přinutili cestující kupovat jízdenky přes e-shop 😄

JP32

A mohli pak zrušit „lidské“ pokladní.

Umělec

Z dražší jízdenky je větší kompenzace státu (při slěvě pro studenta či důchodce). Tak se snaží aby alespoň nejaké jízdenky byly ve vyšší cenové hladině.

Tomariero

předplatné je ale o dost drazší když vemu v úvahu cenu IN-100 vs traťovku Přerov-Brno což tedy vyjde nastejno ale IN-100 využiju na 90% vlaků

David

Od prosince si koupíte síťovou jízdenku na 100% vlaků, tak to ještě těch pár měsíců vydržte.

Tomariero

Vím ale v článku mi tohle porovnání trochu chybí :), osobně mám IN-25 (za body takže zdarma) a do oblasti kde jezdí R8 se dostanu max jednou za rok.

Cyklista

„za body“ takže ne zdarma, ale musel jste chvíli platit plnou cenu.

asddfsadfsa adsfasdf

Tak hlavně že se zezačátku strašně srovnávalo s cenami ČD.

Jan Sůra

Samozřejmě, když je to i po zdražení levnější než to byly u ČD

Lolookie

Podle mě to je dost slušný pokrok i co se týče vozového parku (snad cokoliv je lepší než Béčka a spol.)

Jan Sůra

souhlas.

Tronda

Zlatý béčka

ušatá

I když si cestující např. koupí IN 50?

a8n

V takovém případě samozřejmě ne. Pokud In50 rozpočítám na 80 cest/rok, vycházelo to Svinov-Brno 164 v libovolném spoji. V sedle tedy stále výrazně levnější, ale ve špičce minimálně o 30 Kč dražší.

Panda

S ČD jste jel bez kartiček za 114,- z Brna do Ostravy?

Oncoman

Jsem student, ale co si tak pamatuju, když jsem třeba zapomněl studentský průkaz, tak Bohumín – Brno stál lístek přes 250,-, takže stále nesrovnatelné.