RegioJet mezi Kolín a Ústí nad Labem nasadí peršingy, začal s náborem zaměstnanců
Lokomotiva řady 162 v čele vlaku RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dopravce již začal s náborem personálu pro rychlíky mezi Ústím nad Labem a Kolínem.
Snad to nebude dalsi srot pana Jancury jako na lince Usti Strekov -Decin nebo Usti hlavni – Bilina pres Uporiny obe linky nemecky srot….Toto nepatri na koleje v 21.stoleti to akorat cestujici odrazuje……
vždyť jo peršing je super lokomotivka
hned ho vyzkouším na jízdenku PID a sednu si do té jeho „lepší“ druhé třídy a jsem zvědav jestli mě bude chtít vyhodit…
Díky zahájení provozu RGJ na této trati jsem byl donucen letos místo prolongace In100 pořídit si celoroční síťovou jízdenku OneTicket, tudíž jsem zvědavý na rozdíly v komfortu a přístupu vlakového personálu nejen tohoto soukromého dopravce. Jinak samotná aplikace OneTicket má oproti app Můj vlak co dohánět..
Myslím si že to ještě bude sranda. Ty patrové vozy od DB umí topit jen německou topnou soustavou 1000 V 16,7 Hz. Tudíž se bude muset předělat průběžné elektrické vedení, vyměnit CZE a předělat přímo i topné odpory aby to mohlo topit 3 kV DC. Což je velmi nákladné a jsem zvědav kdo to mu to bude dělat.
Tyhle ty soukromnící ms fakt štvou, akorát nahraděj stroje českých drah za stroje (z velké části) které už čd maj.
Nikdy neměly vzniknout a existovat zde. Akorát si každej dělá svůj byznys když si to domluvěj
A on se má dělat jen byznys, který nevydělává?
Mě zas štvali ČD v éře kdy se do nich sypaly prachy horem spodem a jezdilo se většinou v koženkách a Regína byla za hvězdu
Nerozumím tomu >> Mělo by se to zakázat. Aplauduji Vaši logice. Určitě byste rád platil vyšší daně, pokud by to znamenalo, že budou všude jezdit jen dráhy i přesto, že budou dražší?
Je pěkné, že dělá nábor na nové, ale z posledních jízd OVA .PHA jsem odsledoval že mu zjevně chybí lidi na již provozované trasy, sem tam zavřená pokladna, něco na R8 nevyjelo….ale cenově pořád levnější než konkurence.
Turnus je pěknej, kdo chce jezdit do Kolína tak proč nee 🙂 co víc si přát než 162, rychlíky, pohodový jízdní doby..
inu, mohly být panteri.
ale my jsme řekli ne, podminky nastavili tak, aby to CD moc nemohlo splnit se starší technikou a tedy levne…a tak to dopadlo.
současně řazení je tak děsivě, že to horší pro kastanstvo nebude.
Proč to ČD nemohly splnit se starší technikou?
protože byl tuším požadavek na částečnou nízkopodlažnost.
na což nemá ČD vozidla. bmto má nízkou maximálku a 471 tam nejde předisponovat, chybí i jinde a tady by byly jak pěst na oko, panter by se logicky musel koupit nový. což nabídli.
ano, mohli si koupit nějaký jetý patrák z mukran. ale to jim asi přišlo jako blbost nebo to nestihli.
Jo nízkopodlažnost je naschvál na ČD, nikoli výhoda pro cestující.
Je rok 2021 a ČD nemají vagony s nízkopodlažním vstupem.
Nízkopodlažní šaliny začaly v ČR v roce 1997, postupně celá MHD předělává na nízkopodlažní, nejméně 15 let se tak děje i na železnici. Pardon, vlastě už Žabotlam.
Tak holt ČD nestihly pořídit…
Ale to jsou kecy, ČD prohráli soutěž na vozy z Německa (patrové) a proto to nesplnili…
Úplně původně byl požadavek jednotky a vozidla mladší 10 let, což mohl splnit jen LE. Pak ovšem MD z nějakého důvodu změnilo podmínky a mohly být i klasiky a vyhrál to žlutý. LE se nakonec ani nepřihlásil. Takže asi tak no.
Bylo v těch 653 milionů od ČD i potenciální nasazení nových jednotek?
Ano
Ano, ČD nabízely nové třívozové RegioPantery
Tak to je velký rozdíl. U cestujících pozoruju, že jsou Panteři celkově oblíbení. Ne jako světový TOP 1, ale jako „celkem slušný, pohodlný fajn vlak“ .
Tomu klimatizovanému páchnoucímu a špinavému dobytčkáku jménem RegioPanter říkáte oblíbený? V celém vlaku jsou uklizená a čistá pouze stanoviště srojvedoucího, nejhorší jsou toalety, valná část vlaků je uvnitř zašlá a špinavá.
Tak se vyser doma a nechoď ve vlaku. A když už musíš, tak to po sobě spláchni!
To jo, ale on to po nich nikdo nechtěl. Bez ohledu na to, že byo bylo plus je to stejný, jako bys přišel do autobazaru a ten tě poslal do Škodovky. Byla by nová, lepší, ale tys jí nechtěl
„To jo, ale on to po nich nikdo nechtěl.“
A to je pane ten problém, který se kritizuje. Pantátové na ministerstvu nerozumí své práci a je jim to jedno. A vy je ještě podporujete.
Jaktože je najednou zvýšení kvality špatně?
jasně, že je špatně. jezdí CD s reko veterány…fuuuj. nabídnou nove soupravy a prohrají? fuuuj, dobre jim tak, nikdo nové soupravy nechtěl.
prostě…některým se nikdy nezavdecite
Jenže mezi Trabantem a Poršákem jsou ještě třeba Oktávky. Mám omezené finance a chci co je v dnešní době běžné.
Objednavatel chce to, co na západě umí pár desítek let staré vlaky (chemický záchod).
Jinak to že ČD občas nějaké výběrko nevyhrají, obecně není problém, to se na trhu stává. Ale snaží se vůbec, měly by nějaké výkony kdyby se všude soutěžilo pořádně?
posedlost vakuovým záchodem fakt nechápu. mně osobně stačí…čistý záchod. podělaný může být i ten vakuový.
těch tunelů a stanic, kde se nesmí zas tolik není.
To je hlavně příklad požadavku, který X let stará vozidla splňují a dopravci si taková vozidla klidně můžou pořídit. Pokud to není modrogumák neznající nic mezi béčkem a panterem.
A jak přes to zabílené sklo poznáte, že nesplachujete při průjezdu zastávkou, kde na peroně čekají lidi?
Nijak. Krom toho hnojit zeleň v kolejišti taky není nejlepší nápad.
ano, takže se podmínky nastavily tak, že mají být jedny dveře nizkopodlazni a požadavky odpovídající soupravě s vmax 140.
tedy…CD na to krom panteru nemá vozidla.
RJ má…patra od DB.
ale jistě to nebyla účelovka, tu si domlouvají jen zle CD. zlutak je andílek.
realita je taková…ze CD se o něco snaží a RJ taky.
Ujede tomu přípoj. Proč? Protože ho výpravčí/dispečer nenechal čekat. Ale může za to Jančura. Kdyby to byl jiný vlak, tak ten přípoj dispečer/výpravčí pozdrží. Tomu říkám logika.
Spoj podržuje výpravčí, byl jsem toho svědkem, že RJ R8) volali na mašinu ať vyčká 5 minut, že se spozdil připoj
Výpravčí může pozdržet, pokud má v jízdním řádu čekačku nebo pokud o to požádá (dispečer) dopravce.
A pak vznikají pro cestující nepochopitelné věci. Připoj čeká 20 minut, přípojný vlak navýší o dvě a v době příjezdu do stanice dispečer přípojnému vlaku postaví odjez a ten odjíždí. Nevlezl se do čekačky.
To je od Spržel naschvál.
Pokud má první vlak zpoždění větší než čekačku, nemá druhej čekat vůbec. (A lze pochybovat, že se zpoždění navýšilo zrovna na vjezdu do stanice).
To asi ne. Proč by jako výpravčí volal na mašinu ať počkají? On by jim snad ten vlak ujel, když by neměl postavenou vlakovou cestu? Maximálně mu volali, že bude čekat … takhle se to totiž běžně praktikuje.
Jak asi, říkám viděl jsem to vlasni oči a slyšel na vlastní uši jak výpravčí volal do mašiny..
To je nesmysl. Zadny vlak neodjede pokud nema postavenou vlakovou cestu, takze vypravci nikdy! Nikomu! Nevola aby pockal …
Sluší se volat, proč není postaveno. A musí se volat, když se postavená trasa ruší (padáček).
Ano, „ujel“, pokud má souprava blokování dveří, tak dopravce může dělat svoje úkony ještě než má postaveno. (A při zpoždění by i docela měl, ne že bude blokovat trať minutovým koukáním na volno, zatímco se do stanice blízí další vlaky)
I když prakticky souhlasím.
Jasne! Vlak zavre dverea ceka na zelenou a neotevre nikomu ikdz tam jen tak stoji a čeká a neotevre dvere ikdyz na be lidi buší a pritom je furt na stůj…JSTE ÚPLNĚ MIMo!
co to meleš proboha???
Nemusí nutně mlet. Stačí, aby výpravčí udělal tu chybu, že postavil odjezd. A potom volá na mašinu. Nic neobvyklého.
Souprava na tuto linku:
1x Bmpz (Cik Cak)
1x Bmpz („borůvka s kupé a se služebním prostorem, kde bude balené občerstvení)
1x DBza (dvoupodlažní, nízkopodlažní vozy z Německa)
Souprava bude mít 4 kupé, zbytek velkoprostor v DBza bude dole prostor pro kola
To budou ty hocheinstieg patra z Komárna nebo to bude ještě nějaká jiná Mukranská perla? A první třída bude v čem?
První třída bude v tom Cik Čajů, ty patra budou jiné, je jich celkem 10, jsou klimatizované a nízkopodlažní
Wow, wow, wow. 😮 Tak na ty patra jsem zvědav. 😏
To zase bude kvalita strojvedoucích…Jestli tam má jezdit od grafikonu, to moc času není. Se budu bát tama jezdit.
To jsou zase blekoty…
A Kefalín čo je takový ten blekot?
Kamarade,uvědom si,že za 4 a pul měsíce z člověka strojvedoucího neuděláš,maximalně hodně špatnýho řidiče!!!
Vida, tak můj tip s Peršany vyšel…
Jaký vtip, však RJ to plánoval už od začátku
Když tu byl první článek o RJ na téhle trati, o Peršanech zmínka nebyla. V diskuzi jsem psal, že to vidím na ně, což bylo si myslím logické.
Takže je povinnost dopravce propalit veřejnosti vše naráz?
Bohuzel ac zastance CD tak u teto linky vse ostatni lepsi, dvouvagonovy rychlik a odmitani cestujicich, 3 vagony v sezone a cykliste v poctu nekolika desitek ponechanych na peronu v Melniku, tvrzeni ze tim nikdo nejezdi, nakonec pridani jednoho vozu, zkratka jak se chovali,tak dopadli…
Očividně jste odborník v železniční dopravě.
To asi mluvíte o nějaké jiné lince, já tou linkou jel několikrát i patky odpoledne a kolikrát jsem měl kupé pro sebe nebo minimálně čtyřku. Ty vlaky jezdí obsazené tak z 30% v průměru. Nevim, jak to tam vypadá třeba o víkendu, ale žádné davy bych nečekal, určitě ne ve středočeském kraji.
To je fakt. Jezdím s tím poměrně často z Poděbrad do LT město jedničkou ale to je vagón AB? ryze muzejní…..
To ale mluvíte o nějakém ojedinělém případu. Na R23 jezdí léta letoucí peršing + 3 vozy, z čehož na jednom konci zpravidla AB (a na druhém případně sysel, letos už snad vůbec). Celou letošní sezónu jsou vlaky posíleny o vůz BDs. Kapacitně jsem nezažil, že by to nestačilo. Dopravce nasazuje, co objednatel platí. Nevšiml jsem si, že by tam docházelo systematicky k nedodržení řazení. Linka je to paradoxně rychlá, bohužel pro osobku méně atraktivním směrem. Hlavně v tom Ústí je to takové nešťastné, západ jako cíl na prd, zkouší se druhý GVD sunutí na hlavní, ale ty cestovní časy to… Číst vice »
To AB snad považujete za,výkřik moderní techniky? Ale aspoň se tam dá koukat z okýnka (pokud jde stahnout):-)
Bavíme se o počtu vozů, ne o kvalitě.
Ano, rozhodující je počet vozu, i kdyby to byly třeba dobytčáky, že?:-(
Standartní složení soupravy je AB349+Bdmtee276+B249. V období 13.6 – 7.9.2021 je navíc řazen vůz BDs450.
A RGJ má vozy pro kolisty nebo jak to bude řešeno?
Ano již teď na R8 má, a na R23 budou taky (jinačí dvoupodlažní a dole bude prostor na kola)
Že by se konečně na Ostravsko jezdilo 160?
Na Ostravsko se jezdí 160 už tak 15 let 😀
RJ ne.
Samozřejmě, ale znělo to tak pokrokově : – D
PS: RJ jezdí na Ostravsko 160 s Brňáky a občas místo persingu jel i Vectron … ale to jen tak na okraj : – )
RJ ano. To že loko má max rychlost 140kmh není problém. Jezdí s ní daleko víc 😁
S tachografem si dělá náskok, aby mohl nenápadně čekat na čas odjezdu.
Kdyby někdo chtěl opravdu jezdit rychleji, tak úprava průměru kol v tachografu je vlastně jediná možnost. Ale smysl by byl zřejmě kvůli eliminaci zpoždění.
Druhá možnost by byl mechanický rychloměr a pořád nová kola 😀
Kdyby ovšem nad 120 nebyl nutný elektronický rychloměr.
Takže by vlastně ČD mohly všecky 362/162 přeschválit na 160 km/h. Stačí tomu razítko, mašina to dovede.
Proč tak jednoduchou věc dávno neudělaly?
Jak rychle myslíte, že jezdily mašiny v době mechanických rychloměrů bez elektronického mezičlenu?
U ČSD to bylo 120 km/h.
Ale v SRN měli už v roce 1974 lokomotivu na 200 km/h.
Ale naši soudruzi byli o 4 roky později úplně pryč z 350 s max. 160 km/h…
Tak porovnej kopce v Německu a u nás..
Já svůj příspěvek sice myslel s ohledem na toleranci která byla mezi skutečnou rychlostí a rychlosti, kterou ukazoval/zaznamenal rychloměr … ale Váš příspěvek je také zajímavý : – )
Jezdit vice může o 4 Km, při 145 má nějakou pokožku která něco výplně a loko se tím pádem stává nefunkční
Ale kde bere ta lokomotiva informaci o rychlosti? No z rychloměru, takže když jej nastavíte na jiný průměr kol tak reálně to klidně pojede i 155.
Takže mi chce říct, že fira by si vzal tu zodpovědnost, že s tím jede rychleji a ty vozy od astry jsou taky upravené, aby ukazovali menší rychlost
Jenže to byste jiný průměr kol musel nastavit i do Mirelu, páč ten bere informace z vlastního baumeru.
Ano, sám jsem zažil, jak jela Bezprávím 180 km/h. To byla jízda.
Pokud bezprávím 180, tak doporučuji mokrej hadr na hlavu a říct si o jiný léky. Nic moc jinýho asi už nepomůže…
Ale umí zkracovat zpoždění, když Peršanův čas má zajet Vectron 😀
Což pro něj bude legrace, neboť „vectron“ má max. 160/200 km/h a výkon 6,2 MW…
A RegioJet to má i v sešiťáku „jede-li Vecctron, vmax 160,“ brzdící procenta,…
To ano, ale když má spozdeni, tak se jede rychleji (těch 160)
Po nedávných výpadcích na lince Brno – Ostrava především z důvodu nedostatku personálu se mají cestující na pravobřežce na co těšit . Na druhou stranu, co se týká spoje do Chorvatska, co by za ty ceny kaštanstvo čekalo…😆.
P.S.: Jestli musí vozit, jak tu někdo píše, při mimořádnostech Radimovy cestující NAD od ČD a ten se tomu jen směje, tak by mě zajímalo, jestli to někdo na Nábřeží řeší…
S linkou do Chorvatska nemáte pravdu. Vůbec nejde o to, kdo kolik zaplatí. Stejně jako když koupíte např. lístek na vlak měsíc dopředu za pár kaček a hodinu dopředu za balík, jak to děla například LEO. V obou případech jsou služby a kvalita stejné.
U vlaků do Chorvatska si cestující kupují za svoje peníze určitou službu a je jim jedno, jestli jízdenka skutečně pokryje náklady, to je problém RJ. Takže oni mají nárok na službu v rozsahu a kvalitě dle smlouvy bez ohledu na to, že to bylo za levno …
Z hlediska plnění přepravní smlouvy máte pravdu. Ale při té ceně a obratech na hraně mě vůbec nepřekvapuje jak to vypadá. Pro odpovědný personál to musí být o nervy.
A kolik myslíte, že těch lidí co tam jedou ví jaké mají ty vlaky obraty? Těm je něco takového asi dost jedno, prostě si koupili lístek a chtějí jet. Tak nevím proč je tady urážíte a píšete: „co by za ty ceny kaštanstvo čekalo“ … no čekali by že to pojede včas a v odpovídající kvalitě!
Bohužel celý problém je v obratech jestliže vlak jezdil ob den tak se případná zpoždění dali srovnat. Pokud nyní jezdí denně a to navíc s celkem dost ostrými obraty tak se jakékoliv zpoždění srovnává blbě.
Jezdit v prokladu by nešlo?
Tedy že by např. do Bohumína by přijel vlak A. Jel by na odstavnou kolej. Za hodinu by přijel vlak B. Ten by jel na odstavnou kolej, ze které by naopak přijela souprava do vlaku A.
Není čím, není personál.
NAD si řeší každý dopravce sám. Takže nanejvýš dojde k souběhu dvou různě nasmlouvaných NAD, a i to těžko, na dvoukolejce 😉
Jezdit bude bez Sysla?
Bez Sysla se jezdí ČD … Aussg HBF > WEST / naopak se sune …
Na rychlících od ČD už sysel nějakou dobu není.
Ovšem. Kde by Janč*rák vzal takové krámy…
Po přestupu v Přerově ze špinavých popelnic RJ do Sysla ČD bývám někdy na rozpacích, co je vlastně „lepší“ 🙂 Škoda, že teď nejde Panterem jezdit spodem (přes Břeclav). Až to zase půjde, sbohem RJ.
Budou rychlíky zajíždět až na hlavní ústecké nádraží? Článek totiž píše jenom o západu
Těžko, musel by zajíždět úvraťově ze západu, což těžko budou činit.
ČD tak činí. prok by nemohl RJ?
Vždyť ten “personál” tam neumí ani pořádně prodat jízdenku. (Nejen RJ ale Arriva, DLB to samý). O nějaký dopravní způsobilosti u nich vůbec nejde mluvit. Zase další komplikace pro cestující. Tady se tomu dá naštěstí vyhnout s přestupem v Lysé nebo směrovat přes Prahu.
Ti ňoumové od RJ, kteří umí jen nosit pití, by posun asi nezvládli.
Musím se jich zastat, někteří nosiči pití posun zvládají. Netvrdím, že všichni.
Posun zvládají ti s nápisem vlakvedoucí, ostatní umí obsluhovat kávovar.
Kávovar nemá ten samá návod jako vlak v kterém je ten kávovar umístěný?
Ale ne, někteří vážně posun umějí. Nemusejí mít nápis vlakvedoucí, stačí když se na vlaku sejdou dva se zkouškami. Vlakvedoucí je v takovém případě jeden.
Doufám, že druhý se zkouškami je strojvedoucí.
A vy si myslíte že na R23 budou jezdit kdo? Stewardi?
Ne bude tam jeden vlakvedoucí a to je vše
Vlakoš by to zvládl. 🙂
Každý uvědomělý a poctivý zaměstnavatel sežene dříve nebo později kvalitní zaměstnance. Hledat lze v České republice,ale i na Slovensku,Polsku či Ukrajině. Obrovské možnosti pracovního trhu uvedených států=obrovský výběr kvalifikovaného personálu.
Si děláš srandu
Není na tom nic srandovního. Zaměstnavatel hledá zaměstnance primárně na domácím trhu,pak se zaměří i na zahraničí. Zcela normální věc-u pracovního místa je často i poznámka,zda zaměstnává cizince.
Třeba indonesie je trendy,
No jasný, mrkněte na nick. Ale chvíli jsem zíral, než mi to docvaklo 😀
No ano, ale clanok nie je o kvalitnych a poctivych zamestnavateloch, ale Regiojete.
A to je zásadní rozdíl.
Protože RGJ nelze označit za „kvalitního a poctivého zaměstnavatele“…
Jak vám to teďka jezdí do Dunajské Stredy, když jste toho neschopného kolotočáře vyštípali?
Pravda 😀
Okrem sotousov nikomu nechyba. Cestujucim na ten trati najmenej, ti si jeho prasaciny typu „vymenime Talenty za menej kapacitne Desira a ked tie budu preplnene, zacneme vrieskat nech nam ministerstvo navysi vykony“ este velmi dobre pamataju
No mě na tom příjde vtipné, že o tzv. rozstřelu se vlastně nic moc neví.. Zadání, vyhodnocení. Námitky. Dohledový orgán. Co to je nějaký rozstřel. Z nás se tzv. rozstřelují peníze daňového poplatníka.
Však státu nic nebránilo vypsat výběrové řízení (teda kromě snahy dát to ČD napřímo, která nevyšla).
To vyhodnocení není žádné tajemství. Pokud vás to zajímá, tak si pošlete 106.
Žádný med shánět v této době zaměstnance a v takové lokalitě; zvláště s provalenou „úrovní“ personální politiky RJ
Brzy zaměstná Slováky a Ukroše
Ty mu taky utečou.
A proč by nemohl? Zaměstnávají je ve všech odvětvích a mají je i ČD. Koukněte do nemocnic, tam jsou běžně doktoři z Ukrajiny, Indie, Slovenska…. Bohužel češi chtějí raději pracovat v Německu a Rakousku, než tady.
To víte…díra v legislativě…
Svobodná volba povolání a volný pohyb osob. Mno etatistům něco takohé musí způsobovat psychické problémy a zástáncům čisté rassy psotník.
Je to zcela normální, nevolnictví bylo zrušeno již před 250 léty.
Domovské právo ale až v roce 1949.
Ano. Evropa je jediný pitomý subjekt, který tady tahá dobrovolně cizince. OPAČNÝM směrem to nejde!! Zejmena do muslimských zemí. Občanství nikdy nezískáte! Ani sňatkem. Singapore. Ano možná dostanete pracovní povolení. Pokud Vás potřebují.. To je tak vše.
Víte on fóra jezdící v ČR musí umět český na dost vysoké úrovni a to UK nedají.
Slováky už dávno zaměstnává.
Zaslouží si ti lidé , abychom jim říkali spisovné , totéž si přeji , aby nám říkali zas třeba Němci hezky. Je to takové lidské .
Myslíte „gastarbajtři“?
Tak nějak…
Doufám, že nový dopravce bude informovat cestující a zajišťovat náhradní dopravu při mimořádnostech minimálně jako současný dopravce.
Jak tento dopravce zajišťoval NAD při velké mimořádnosti v Kolíně. Jejich lidi jezdili zadarmo s NAD ČD protože jejich dopravce se na ně vykašlal
Přesně takhle to funguje i při mimořádnostech na lince R8 Brno-Bohumín
Že z R8 jezdí NAD R12?
To zase ne, viděl jsem jak RJ na R8 nasazoval svoje bídy, ty asi od ČD nebudou, že…
Áno, můžu potvrdit. Při NAD Brno – Kojetín jezdí jen autobusy za rychlíky ČD. Jančura nic nikdy nezorganizoval.
PS: Žádné rychíky ČD Brno-Kojetín nejezdí. Ale to ignorujte. Prostě se narodil v roce 2005, tak je maldej a cinkal klíčema. Křivéé obvinění je důkaz!
NAD dopravců nemá vůbec existovat, má to zajistit SŽ. Určitě při nesjízdnosti trati. Při poruše vozidla by to sice šlo za dopravcem, ale v tom případě, než by to sám zajišťoval, jistě by raději přiměřeně (!) zaplatil SŽ, když už ta by nabízela řešení.
Proč by to měl zajišťovat správce infrastruktury, to nedává smysl. Je na dopravci, zda si zařídí odklon, zruší spoj, nebo zařídí NAD.
To dává velký smysl. Výluky (míněno ty předpokládané kvůli stavebním či údržbovým pracím) nevyhlašují a neorganizují dopravci, ale Správa železnic. Takže Správa železnic by měla NAD zajistit hezky na plnou kapacitu souprav.
asi by mělo stačit aby SŽ měla povinnost NAD dopravci uhradit.
NAD zajišťuje dopravce, ale v případě traťové výluky platí náklady SŽ.
Nikoliv, pouze nepřetržité. Když SŽ vyhlasí 15x denní, jde to za dopravci.
Takže když si platíte vodu, tak vám ji můžou nauctovat, ale celý měsíc vám nic nepotrce, bez náhrady?
Opravdu rozumná úvaha. Také nevidím důvod, proč by měl dopravce nést vícenáklady za to, že provozovatel není schopný zajistit požadovaný stav infrastruktury. Třeba by to donutilo SŽ výluky plánovat trochu systematičtěji a ne stylem je léto, všechno rozkopeme. Obávám se však, že je tohle řešení utopie: převedeno na silnici: od státu asi nikdy neuvidíme vrácené peníze za mýto z důvodu nesjízdnosti na straně provozovatele.
No to by to dopadlo, svěřit SŽ něco takového. To byste dřív došel pěšky.
Bylo to zadarmo, ČD nechtěly od RJ nic proplatit?
„RegioJet nabídl státu výrazně levnější cenu.“ Snad nižší ne? Cena nemůže být levná nebo drahá, jen nízká nebo vysokà.
Nebo ve vzájemném srovnání nabídek vyšší nebo nižší …
Tohle rve uši/oči i mně. Copak tu cenu kupuji?
Jsem zvědavý co tam nasadí za vozy, kvalita tam teď moc velká není. Sranda by byla, kdyby na této lince jezdily ještě větší šroty než nyní.
Ano, mám stejný dotaz. Bude to stejná popelnicová linka jako Brno – Bohumín?
vy pracujete u ceskych drah, nebo jste mentalne postizen?
Nemyslím, že má problém, pravda je jako obvykle někde uprostřed. Ve světle toho co tam průměrně jezdilo pod modrými se moc nezměnilo. Popelnicí bych to nenazval, ale muzeem už asi ano.
PS: Co si za tu cenu MD objednalo, to má. Taky nebudete prodávat chleba za cenu rohlíku.
R8 je jen rychlíková linka a Lowcost RJ je standardní R u ČD. Jezdím poměrně často a neuráží mne.
Neříkám, že by nemohly být lepší, ale jsem spokojen, že vím, do čeho za tu cenu jdu a pokud chci lepší, připlatím si. U ČD bývá i na IC/EC loterie co za kvalitu přijede. Několikrát se mi stalo, že posádka vlaku ČD se na IC Opavan styděla a hodně omlouvala za to, co jim tam zase dali za vagony a přesazovali cestující do jiných vozů….
Tak je fajn slyšet, že aspoň posádka vlaku má sebereflexi na rozdíl od vozmistra který ten vlak zřejmě nechal sestavit pokud je to jiná pozice opravte mne.
za to ty budeš výstřelek.. inteligente 🙂
ne, ja opravdu popelnicovym vlakem jezdim a k tomu mezi brnem a ostravou to ma daleko.
ale jsem rad, ze zamestnanci cd uz jsou tak brzo v praci a muzou namisto neceho uzitecneho vest ideologicky boj.
1. Asi by bylo dobre kdybyste uvedl jakym vlakem jezdíte.
2. Proc vedete jakysi nesmysl boj a snazite se urazet nejake zamestnance kdyz vubec netusite s kym se bavite, jestli jde o zamestnance CD, natoz jestli jsou nebo nejsou v práci…?
Co takhle svým závazkům platit včas a ne po splatnosti?
Nejspíš proto nikdo neměl zájem dělat z jeho Peršingů Esa. Ať se vzteká nebo fňuká jak chce. Jeho faktury, jeho blbost, jeho pověst, jeho boj.
Zájem o „dualizaci“ by patrně byl, ale nikoli za cenu, jíž vlastník vozidel nabízel ….
O tom se tu vedla dlouhá disputace ….
Máte pravdu. Navíc jsem měl tohle tušení už v okamžiku, kdy je dotáhl z Itálie. Tehdy ještě byla možnost dualizace u výrobce. Když se mimo jiné předělával nazpět ovládací pult. Samozřejmě cena se mu nelíbila už tehdy. Raději vymýšlel, jak jezdit v ČR jen se stejnosměrnými loko.
To vás snad nemusí bolet. Je to problém firmy a ne cestujících
Jezdím s tím taky. Přestupuju v Přerově z vlaku ČD a ano – RJ má popelnice. Špína už zvenku, kvalita té linky postupně upadá. Nákup vozů z Rakouska ještě neznamená, že budou vozy fungovat věčně samy od sebe.
Zlaté ČD, kdy byl řazen 1 klimatizovaný vůz. Teď mají klimatizaci všecky a stejně se nadává, že tam není chládek jako ve sklepě.
Ono se nenadává na chládek. Nadává se na to, že po tom svezení 3 dny člověk chrblá, protože čištění vzduchotechniky by stálo čas a peníze.
Tak samozřejmě, když máte smlouvu na X let na linku, tak co byste se tak moc snažil. Studenti a důchodci jinou volbu často nemají. A ještě dotační skupina.
Jj, když nevím co, oponenta zaškatulkuji, ačkoli o něm nic nevím, hlavně že nedojde ke kognitivní disonanci ve vašem mozečku. 😀
Pokud ten vlak vůbec jede, že…
Což teď taky není úplně tak jisté…
Pravda
Navíc člověka dokáže úplně v pohodě vyšplouchnout obyčejný nákup lístku na nádraží v RJ pokladně- než se podařilo zprovoznit jedinou tiskárnu, byl žlutý v tahu a jiný na té trase v daný čas nejede. Nešlo třeba dát info do vlaku a nechat nastoupit bez papírku? Nešlo 🙁
I když komentář pana Jana se mi také nelíbil, částečně má pravdu. K žádnému velikému skoku k lepšímu opravdu nedošlo. To co jste napsal vy se mi ale líbí ještě méně. Když už jste se zeptal vy, zeptám se také. Vy pracujete u RJ?
A finančně je to taky všelijaký…
Jak dopadla vizita?
Co si to dovolujete urážet cestující za to, že se ozvou? Kde tu drzost v sobě vůbec berete?
Substrát, kaštani… Toť rétorika nádražíků již z doby, kdy žádnýá jančura nebyl.
Taky jsem pracoval v oboru. Pak i jinde. Kvůli tomu ale nemusím kohokoliv v diskuzi urážet. Můžeme diskutovat, povídat si, sdílet informace a to všechno i při rozdílných názorech/zkušenostech. Naštěstí je tu spousta rozumných diskutujících.
Vidím „nárůst kvality“ na R8, tudíž neadoruju vašeho zjevně poloboha, tudíž jsem mentálně postižen? Výborně. 😀
Co tam máte dál, ať se ještě zasmějeme?
RGJ včas zaplatil za xy (doplňte dle libosti).
Všechno je jednou poprvé…
Vypadá to, že psychotesty jste neprošel spíše vy, soudě dle vašich nenávistných příspěvků.
Já se jednou setkal s člověkem co neprošel psychotesty (na fíru) a tvrdil mi, že to byla chyba toho doktora : – D
Já taky. Pak neprošel ani na profesák. To byli asi dva úplně blbí doktoři, na které narazil? 🙂
Buď a nebo na Ministerstvu dopravy. Nikdy tím vlakem nejel. Ale zlaté B249!
To je holt tak, hlavně že stát ušetří pár korun. ČD tam nabídly nové pantery, Regiojet byl o pouhých 15 % levnější a nabídl vyježděné staré škopky.
Tohle je hrozně těžké. Kdyby to stát dal v tomhle případě drahám (za trochu peněz navíc o hodně víc muziky) tak by Jančura začal kvičet jak píchlá svině, že on byl nejlevnější, formálně minimální požadavky dle výběrka splnil a jakto že teda nevyhrál.
Proč by začal kvičet jak píchlá svině? Prostě by poukázal na to, že objednavatel dal nějaké podmínky, on je splnil a byl levnější. A měl by pravdu. Když už se u nás nedělají veřejné soutěže, jak by bylo správné, ale ohýbá se to přes přímá zadání, tak potom objednavatel musí ctít to, co požadoval, jinak mu to každý soud smete.
No jestli to bude na stejné úrovni co Béčka, tak potěš koště. Ale hádám že to bude něco na úrovni Bdtee, co tam teď jezdí. Nebo se pletu? 🙂 Prodraží se mi to tak jako tak a vsadím boty, že se rozhází přestupní vazby.
Ano…buďte ubezpečen, že vám to vždy ujede…
Býval jsem příznivec RJ ale v poslední době mi bohužel často chystá nemilá překvapení. Třeba tím, co se letos děje na lince do Chorvatska. Přesto doufám, že na této lince bude kvalita vozu vyhovující. I když musím přiznat, že nový Panter by byl zřejmě pro cestující opravdu lepší. I to, že stát pravděpodobně neušetří celou tu částku o kterou je nabídka RJ nižší.
Panter je opravdu z jiného světa. Při každém přestupu se o tom přesvědčuju. Pokud přestupuju z vozů IC PKP, tak to je taky dost rozdíl.
Ale to je zas stejný příběh jak na Ještědech! ČD prý přijdou s novými vozidly, konkurent se starými. A jede se na cenu. To si tohle nikdo z vedení neuměl přebrat?
Hlavně na liberečákách byla Arriva levnější díky zavedení ostrého obratu v Pardubicích a ušetření soupravy. Výsledek (díky jednokolejné trati, výlukám a líným vozidlům) můžeme obdivovat každý den. Ale ušetřilo se.
No jo vlastně Arriva tam má ten ostrý obrat. Jak to vlastně vypadá v reálu? Nejezdím tam, tak nevím. Díky za info
Not great, not terrible. Alespoň za mě. Ještědy mají poměrně vyvatované jízdní doby.
Obraty jsou přesně tak, jak je požadovalo MD.
Bohužel pro cestující. Chápu ušetření jednotky, ale když na to není infrastruktura připravená a potažmo ani vozidla (845 nejsou žádný našlapaný žíhadla), tak to bylo z jejich strany velmi předčasný. Někdy mi začíná MD připomínat někdejší KORID – velký vize a přehled o realitě někde vzadu (ne-li úplně mimo).
Třeba na základě nějakých návrhů a konzultací:-) Otázka od koho..
Nevěřím, že na to ti úředníci přišli sami..:-) Ale, že od někud přišel nějaký „zlepšovací nápad“. A tak co ta smlouva je „jen“ do 2027? Třeba se to pak zlepší.
ČD tam nabídly nové pantery, které
1) objednavatel nepožadoval,
2) dopravce zatím nemá.
1) bohužel pravda
2) taky pravda, ale u žádného výběrka (navíc tak málo času dopředu) nelze očekávat, že kdokoliv bude mít nová vozidla připravená vyrazit. Plusem tady bylo ovšem to, že je ČD měly už v opci u Škodovky“zarezervované“.
A na Kladno už taky jezdí nové vlaky!
Myslíte doufám před nástupem RJ, kdy zde jezdily Béčka a Bee bez klimy, wifi, zásuvek… 🙂 To RJ i pokud nasadí ojeté vozy, tak tak nízko, jako byly ČD na R8 či aktuálně této lince nepujdou
Nasadit ještě větší šroty? V současnosti tu jezdí klasika ve formě B, Bds, AB a jednoho staršího otevřeného vozu. Co horšího než to se tu dá nasadit? Napadá mě jen starší lehátko od DB, vše ostatní z repertoáru RJ je jen a jen lepší. Myslím, že bude chtít nasadit vozy z bývalého expresu Norimberk – Mnichov a to jsou klimatizované otevřené vozy na 200 km/h.
Proč myslíte, že jsem psal o laťce nastavené hodně nízko.
No horsi by jeste mohl být ten patrak😁 Ale ted vážně: problem te linky do ted i do budoucna neni CD nebo RJ a jejich vozy, ale MD a jejich pozadavky. Tim chci rict ze si nedokazi provonat kolik by museli priplatit aby dostali mnohem vyšší kvalitu. Konkrétně v tomto případě kdyb byl pozadavek na nova/zanovni vozidla, klima, nizkopodlaznost atd.
Co stanovit požadavky (klimatizace, Wi-fi, zásuvky), a pak se teprve bavit o ceně?
To je snad to co píši ne? Tady se stanovili požadavky na kvalitu celkem nízko v domnění, že to bude levné, ale nezvážilo se, že by požadavky mohly být mnohem vyšší, ale cena by zas tolik nenarostla (což se potvrdilo nabídkou ČD).
Stát (ale u krajů je to stejné) si může stanovit jenom takové podmínky, aby to dokázal zaplatit. Když peníze v rozpočtu nejsou, tak buď se bude jezdit horšími vozidly, ale bude se jezdit a nebo budou nová vozidla a někde se budou škrtat spoje, aby to finančně vyšlo…
Stačí jak ČD dá dvě nabídky, cena se šrotem, a cena s novými vozidly.
O kolik by se to lišilo, i mezi dopravci?
To máte pravdu ale na druhou stranu, u ČD stačilo málo, fakt málo – nahradit Béčka, dosadit Wifi, slíbit časem nízkopodlažní vůz, přidat mini bar a mohly tu linku vozit dál.
Možná ano, ale mi nejde o to, aby to vozily ČD, ale aby u nás byla moderní doprava 🙂
V čem by byl patrák horší? Má klímu, kotouče, nízkopodlažnost. A jako bonus je to atrakce pro děcka 🙂
Možná je to je jen můj pohled, ale dávám přednost pohodlí klasických vozů před stísněnými patráky ve kterých se neustále chodí nahoru a dolů jak na opičí dráze …
Cestující v rychlíku chodí neustále nahoru a dolů? Já myslel, že nastoupí, dojde na své místo a pokud nepotřebuje na toaletu nebo netrpí ADHD či jinou formou hyperaktivity, tak na něm setrvá do své cílové stanice.
Děláte si srandu? Porovnejte si jaký je rozdíl vlézt do R nebo do Elefantu a hledat místo nebo jít na WC. O stísněnosti prostoru nemá cenu snad ani polemizovat.
Před pár lety jezdil v neděli ráno Elefant z OL do Prahy (zkrácený Ostravan, pak Moravan). Svezení nemělo chybu.
Možná trpí „inkontinencí“ a tak nevydrží 20 minut bez záchoda. Pět piv a pak furt chodí…
Jasně … na jednu stranu máme trend nízkopodlažnosti a vymýšlíme jak udělat vozy co nejméně bariérové a na druhou si tam kde to je úplně zbytečné z hlediska kapacity a délky soupravy pošleme vůz se schody do druhého patra.
Tak on patrák na rozdíl od rychlíkových vozů nízkopodlažní právě je
Pokud budou stejně rozbité a špinavé, jako na R8, tak to může být klidně Šinkansen.
Horšího? Řada 460 na rychlíku. Nebo dokonce R veden řadou 842+010+010
Popravdě se to teď dost zhoršilo, byl jsem včera nemile překvapen, jak šíleně vyvybdlená jsou Bdtee a že už nebyly řazeni sysli.
Myslím, že ČD teď s nasazováním souprav AB+BDs+Bdtee+B nasadily laťku nízko, takže Jančura bude mít honičku sehnat horší šroty…
Tak aby sehnal vetsi srot, nez maj CD, to by musel zacit prolejzat koprivy na Ukraine, nebo na Balkane.
Jak jsem jiz psal drive, u Regiojetu jsem pres rok pracoval a opravdu NEdoporucuju pod panem Jancurou pracovat. Staci si ostatne zadat na googlu „prace u Regiojetu“ a uvidite zkusenosti tech, co to zazili. Byli schopni strhavat penize i za to, ze se udajne malo usmivate (zazil jsem ja osobne). A sam Radim Jancura to vlastne ani moc nepopira – jeste se chvasta, jak pry je „Student Agency“ dobre mit v zivotopisu, kdyz pak jdete jinam. Chapu, ze pro cestujici je oblibeny (uz jen to kafe zdarma a dort za 9 korun chtel kdekdo), ale zkuste tam pracovat – skoro… Číst vice »
On na to jednoho dne dojede, že nebude mít personál.
Nadošlo na to náhodou už nedávno na lince Brno – Bohumín?
To bylo jen varování.
To byla jen časově omezená demoverze 😀
Tak, aby se mu to zdarma nepřeklopilo v plnou a časově neomezenou. Na netu je tolik recenzí, že tam musí už vzít kdekoho, protože tu práce už vezme jen někdo neumí hledat na netu nebo jen, že má exekutora v zádech nebo kupu hladových dětí doma.
Onemocněl vlakvedoucí. To by se u ČD nestalo.
Jojo, ČD taky měly výpadky spojů kvůli personálu.
A druhý den zaklepou na dveře věřitelé…
Ten „dort“ za 9 korun – kvalita odpovídá ceně. Je to suché, zdrclé, nepoživatelné. Zkusil jsem to dvakrát, jestli náhodou prve nedošlo jen k omylu – ale ne, stejný blaf.
Raději v pekárně na nádraží za dvojnásobek.
regiojet je skrznaskrz spatny, protoze tam jednomu troubovi nechutnala buchta. jestli takhle uvazujete o svete, tak si pozadejte o predcasny duchod.
Kde ctete ze regiojet je skrznaskrz spatny? …
k prispevku, kde se popisuji vsechny hruzy regiojetu (s vyjimkou cateringu) je doplneno, ze i ani catering neni vyjimka.
No to už si vymýšlíte, protože jeden příspěvek byl o špatné zkušenosti s prací u RJ a druhý o špatném dortu. Vy jste to pak zveličil a začal ostatní urážet za něco, co nikdo nenapsal …
S tím cateringem dávám za pravdu.
Jančurobijec
Pokud máte pocit, že přinesené jídlo je potřeba reklamovat, protože se vám jeví jako zkažené, tak je asi něco špatně, nemyslíte?
Vzhledem k tomu, jak se stewardka tvářila, jsem pochopil, že takhle to vypadat má. Tudíž – no way.
To mi bude stačit? Hurá, v padesáti do duchodu
U RJ máte na výběr : koupit nebo nekoupit. U národního dopravce ta možnost není.
V 90% dálkových vlaku ta možnost je..
A od TJŘ (tj. od 1.1.2042) bude ta možnost na každé lince 1-3x denně (na všech spojích bude restaurační/bistro vůz, i např. na Ex Břeclav – Jeseník)
Ano, nejlevnější medovník je za 55. Jasně je lepší, to o tom žádná. Kolik stojí ty sendviče nevím, bo to nejím. Ale i kdyby, na porcelánu nic levnějšího u ČD není. Prostě jediné co proti RJ můžou ČD nasadit aby mě přetáhli na jídlo, je pravý jídelák.
Rozšíření jídeláků bych ocenil taky. Jenže já nejezdím denně.
Na R8 za dob ČD byl tak maximálně minibar.
Ale no tak….vy určitě s ČD nejezdíte, když takovou kravinu napíšete.
Pro cílovou skupinu to je největší žrádýlko a stojí to přece jen 9 Kč. Dáme si 3, mámo, ne?
Přesně tak. Z marketingového hlediska je to výborný nápad. Tady přece nejde o to, jak velký/kvalitní/čerstvý je ten dortík protože za 9Kč si na to stejně nikdo stěžovat nebude. Hlavně že je tatm dortík za 9Kč.
Marketing jde RJ velmi dobře. Stejné to bylo s rozdáváním vody. Vůbec nezáleží na tom, že většina lidí čistou vodu normálně vůbec nepije, natož aby si ji koupili před cestou, ale když je to zadarmo tak je to přece benefit… na nezanedbatelnou skupinu cestujících to funguje 🙂
Má to výhodu, že si v lehátku máte čím vypláchnout při čištění zubů večer a ráno.
Pozor benefit to není a může se z toho stát dobrá zrada například pro člověka s diabetem kterého přepadne žízeň LE i RGJ vystaví po určitém počtu lahví stopku takže pak můžete s klidem chcípnout žízní.
U ČD počet lahví totálně jedno. Na cestě Pendolinem z Popradu do Prahy slečna přede mne postavila celý balík s úsměvem na tváři.
Jistěže, změnou dopravce se na R8 vyměnili všichni cestujcící. A teď ještě tu o češích v Chorvatsku v roce 2015, kdy tam paštikáři nejezdili.
No vidíte, já si ho třeba dávám vždy. Jasně že čerstvý od babičky je lepší ale poměr cena výkon …
Někomu jinému zase nevadí jíst odpadky, když jsou zadarmo, žejo…
Asi se na to mám moc rád.
Srovnávat koláč RJ s odpadem je mimo
Vaše slova nepřímo dokazují strojvedoucí ČD, kteří k němu odešli a už jezdí jinde.
Věřte, že ani mezi cestujícími už není zdaleka tak oblíbený, jako kdysi. 😉
A myslíte, že třeba hotelový recepční, nebo číšník v „lepším“ podniku nedostanou pokutu, pokud nejsou příjemní na hosty?
Jsem moc rád, že ČD dává na IC/EC linky vesměs posádky s pozitivním vztahem k cestujícím, ale na jiných linkách už to bývá horší.
Nedávná zkušenost na OS z Přerova byla naprosto otřesná: průvodčí s umaštěnými vlasy, pokapanou košilí, která byla napůl zastrčená napůl ven z kalhot a celou cestu seděl ve čtyřce s kamarádem, vykecával a jen na zastávkách odskočil „zamávat odjezd“. Bohužel seděl na čtyřce vedle mne a docela mi zkazilo den poslouchat ty jeho lamentace a nadávky na vše.
No ono to sice pan Jirka bude těžko prokazovat, ale pokud mluví pravdu, tak strhávat prémie za to, že si cestující stěžoval, že se na něj steward neusmál je nesmysl. Už jen kvůli podstatě, ale hlavně kvůli tomu, že mu to nikdo nijak ani neprokázal … viz odkaz, který tady nedávno dával.
No, ono bohužel nezbude nic jiného, než si stěžovat. Těžko se takoví lidé vyfiltrují; nejsem si jistý, jestli ČD dělají mystery shopping.
Ale to není problém cestujících.
Budiž ČD ke cti, že za posledních pár let se v tom hodně zlepšili a zákaznický personál bych považoval za lepší stránku „Dráhočechů“
Jako že RJ mystery shopping provozuje?
Ano.
To jste napsal přesně – v „lepším podniku“. To ale není případ RJ.
Toho pána na os v Honeckerovi jsem zažil taky. Varoval mně naštěstí před Syslem, protože ten den neklimoval. Na dálkových vlacích bývají průvodčí příjemnějšího vzhledu a chování.
Zase tak špatné to není – mám osobní zkušenosti s lidmi, kteří tam pracují a nestěžují si. Samozřejmě jsou různé typy lidí a někdo nesnese tvrdý řád – „noviny a sluchátka přineseš lidem odtud a tady budeš odkládat toto a sem pak dáš toto“.
Takový řád je dnes ale běžný v kdejaké kavárně, supermarketu nebo jiném obchodním řetězci. Pokud chce člověk svobodu a klídek, ať jde dělat štiplístka třeba k Arrivě na nějakém osobáku nebo prodávat čerstvé kefíry na trzích.
1 neodešel zatím určitě. Radim 🙂
Možná by stačilo, aby právě ON odešel 🙂
Početla jsem si. Pokud bych tam šla pracovat tak se mnou i gopro kamera. Cože jaký den a hodina, vlak tak to bylo tohle hmmm tak to asi nic, že.
Zdravím.
Tak to by mohl zastavovat i v Kolíně s vlaky od Ostravy. Vzhledem k silnějším mašinám které tam hodlá nasadit by se v rámci jízdní doby mohlo zastavit pravidelně v Kolíně(přestupy směr Ústí i Kutná Hora, Čáslav atd) a třeba Suchdole nad Odrou(Nový Jičín, Fulnek, Odry, Vítkov třeba). …
Se divím že aspoň s těmi okrajovými nestaví ve Studénce a Suchdole…
Od změna jízdního řádu v prosinci budou i všechny vlaky Regiojetu jedoucí přes Kolín, tam i zastavovat.
No jasně, a ještě by to chtělo Choceň, Červenku, Mohelnici, Ústí nad Orlicí a Hoštejn.
Já bych prosil Tatenice abych mohl jezdit za babičkou.
No…a o tom bude v budoucnu linka R1. Dnešní Ex1 bude totiž odkloněna po rychlotrati přes Lysou, HK a Choceň. Do Olomouce 1:21, Svinov 1:51 (z Prahy bude zastavovat pouze v HK a v Olomouci) A ta linka R1 bud zastavovat: – Praha hl.n. (výchozí stanice, centrální přestup mezi rychlíky) – Poříčany (konečná vložených spojů linky P5) – Kolín (hranice PID/konečná linky P5) – Přelouč – Pardubice (zde garantovaný přestup na Sp Jihlava – Trutnov) – Moravany – Choceň (zde se spojí rychlotrať od HK s „koridorem“ ve čtyřkolejnou trať) – Ústí n. O. – Česká Třebová (zde garantovaný přestup… Číst vice »
Nevím, co pijete, ale chci to taky. 😀
To vypadá na LSD, po tom jsou podobné halucinace zcela normální.
Čistou vodu, kofolu, nebo „broskvový“ ledový čaj.
Kofola je nebezpečná. Svého času jsme na ní vymýšleli nové filosofické teorie…