RegioJet mezi Kolín a Ústí nad Labem nasadí peršingy, začal s náborem zaměstnanců

Lokomotiva řady 162 v čele vlaku RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva řady 162 v čele vlaku RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dopravce již začal s náborem personálu pro rychlíky mezi Ústím nad Labem a Kolínem.

RegioJet bude tahat rychlíky linky R23 z Kolína do Ústí nad Labem západ s lokomotivami řady 162 přezdívanými Peršing. Lokomotivy dosud jezdí výhradně na trase z Prahy na Ostravsko, kde by se naopak mělo objevit více výkonnějších lokomotiv TRAXX MS3.

Plán na přesun části peršingů vyplývá z nového náborového inzerátu, ve kterém RegioJet hledá strojvedoucí pro tuto linku. „Jak nám do flotily přicházejí další lokomotivy TRAXX, tak budou postupně nahrazovat na výkonech právě peršingy. Ty jsou s ohledem na výkon a stávající napájecí soustavu vhodným řešením pro vozbu vlaků na lince R23,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Letos má RegioJet převzít celkem 15 lokomotiv TRAXX MS3 od Bombardieru (nyní Alstomu). Jaké vozy konkrétně na tuto linku vedoucí hlavně po pravém břehu Labe nasadí, ještě dopravce neoznámil.

RegioJet již začal s náborem zaměstnanců na tuto trasu. Půjde o zhruba 30 lidí, z toho 13 strojvedoucích. Zbytek připadá na vlakvedoucí a prodejce na nová prodejní místa.

Dopravce má ve flotile celkem devět lokomotiv 162, poslední rok se marně snaží najít firmu, která by proměnila tyto stroje na vícesystémové, aby mohly jezdit i pod střídavou napájecí soustavou.

Na lince R23 vystřídá RegioJet České dráhy, které o provoz rychlíků přišly letos na jaře po takzvaném rozstřelu. RegioJet nabídl státu výrazně levnější cenu. Smlouva potrvá do konce jízdního řádu 2028/29. RegioJet nabídl provozování předmětné linky za 556 milionů korun, České dráhy za 653 milionů korun za celou dobu smlouvy.

Tagy R23 řada 162 RegioJet
293 komentářů