RegioJet má z prvního peršingu eso. Všechny dostanou retro nátěr

Proměnou na dvousystémové lokomotivy s ETCS prochází všech devět vozidel.
Společnost ČMŽO-elektronika představila velkou proměnu první lokomotivy řady 162 společnosti RegioJet. Lokomotivy, se kterými RegioJet začínal svůj železniční byznys v Česku, prochází dualizací a instalací ETCS.
Z jednosystémových lokomotiv jsou nyní dvousystémové řady 362. Podle přezdívek hnacích vozidel se tak z peršingu stalo eso. O dalším posunu v celé zakázce informovala ČMŽO-elektronika na svém facebookovém profilu. Ukázala zde také nový nátěr. Z původní žluté korporátní barvy RegioJetu je nově retro modro-žlutý.
„Každá z lokomotiv bude mít jiný retro nátěr, poslední bude speciální od Patrika Kotase,“ řekl Jiří Schmidt z RegioJetu. Lokomotivy budou v majetku RegioJet Pool pro pronájem pro jiné dopravce, využití čeká firma hlavně u nákladních vlaků. První lokomotiva má úspěšně za sebou již technicko-bezpečnostní zkoušku, zatím není schválena pro provoz s ETCS.
Jde rovněž o premiéru palubní jednotky ETCS Guardia od společnosti Angelstar, která je společným podnikem firem Stadler Rail a Mermec.
Proměnou prochází všech devět lokomotiv vyrobených na začátku devadesátých let, tehdy ještě ve Škodě Plzeň, které si RegioJet přivezl v roce 2010 z Itálie. Dualizace a instalace ETCS jsou dvě samostatné zakázky. Zakázku na dualizaci získala Českomoravská železniční opravna (ČMŽO) za 192,7 milionu korun. Jde o mateřskou firmou ČMŽO – elektronika, která za 155 milionů korun provádí zmíněnou instalaci ETCS.