RegioJet končí s vlaky do Chorvatska. Přednost dostane spojení na Ukrajinu

První vlak RegioJetu dorazil do stanice Rijeka. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraPrvní vlak RegioJetu dorazil do stanice Rijeka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Dopravce posílí nabídku autobusových spojů k Jadranu.

268 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin z topírny

Že by nám tím chtěl p. Jančura tímto sdělit, že plány byly nesmělé, ale výsledky, kromě rekordních počtů přepravených opilců po železnici, byly tristní – jízdní řád jako cár papíru, technické závady, nízká kvalita služeb…

Ale pokusy to byly úctyhodné…na Koupáky miliony lidí nezapomene.

Vojtěch

Noční spojení Kosice Praha z hlediska toho do čeho vleze jako platící cestující . RJ levne, ale jen z nouze, CD drahe, kvalitní, ale koncerty většinou konci později a tak už opakovaně ZSSK, ( přes Blavu) které má kvalitu starých Bc a WLAB, jezdí narvany, takže když si řádně nepriplatite, tak 6 lidi v kupé nepohodlné, 40 let starý neudrzovany ,hlučný vagon z NDR . Letadlo letí až ráno a brát si na 4 hodiny hotel je blbost a čekat s dítětem na letisti přes noc je taky na prd. Z Blavy pak v jidelnaku v sedackach z první třídy… Číst vice »

Vojtěch

Zmizel poslední důvod jet do Chorvatska…

Petr Herbrik

Jsem rád, že jsem včas linku do Splitu využil, dokud jezdila. Je sice pravda, že ta kvalita byla velmi pofidérní (např už v Maďarsku po celém vlaku fungoval jen jeden záchod a náš vagon ani nesvítil), ale představa, že takovou dálku pojedu autobusem mě upřímně děsí, ať je ten autobus té nejvyšší kvality. Holt mi nezbyde nic jiného, než do Chorvatska zase jezdit autem. To je sice taky vopruz, ale proti autobusu pořád paráda. Smutné je to, že v Chorvatsku je ta železniční doprava všeobecně na ústupu (osobní ale zejména nákladní). Když jsem tam byl naposled vlakem (těsně po občanské… Číst vice »

Olda

Pánové, jezdím přes léto do Chorvatska dvakrát až třikrát přes léto. Jezdím k Zadaru a jako železničáře mě nedalo se na jejich tratě podívat. Je fakt, že jejich infrastruktura byla v žalostném stavu, až na pár výjimek. Rok 2023-24 má být ve znamení velkých investic a výluk, tak se ani nedivím, že do toho letos RegioJet nejde. Tam kam jezdím, tak je kousek od těch míst trať Knin – Zadar. Ta trať tam je léta lezoucí katastrofální, osobní vlaky tam nejezdí, jen asi 3 spoje co si pamatuji z Kninu do Zadaru jako náhradní autobusovou dopravu. Náklad když tam jezdil,… Číst vice »

Jdeme do nich

A tak je to už téměř dva roky, na Čechy se z vysoká kašle, v kurzu a v módě jsou ukrainci. Naštěstí už to nebude dlouho trvat!

Škrpál

Baví mě ta káva zdarma. Jakoby si Jančura tu kávu v nedeli vymodlil v kostele a teď ji rozdává. 🤣

Igor Mauricio

Lidé na to ale slyší.

Letos jsem byl ubytován v jednom hotelu ve správě RJ Hotels a světe div se, tolik nářku nad tím, že nefunguje kávovar, jsem od spoluzákazníků dlouho neslyšel. A ano, káva zdarma byla, ovšem jen jedna ke snídani a jedna k večeři.

Ubytování to ale bylo jinak příjemné, nefunkční kávovar na tom nic neměnil. Ale to je trochu jiné téma nesouvisející z dopravou, tj. na jiné stránky.

Jindra

No škoda. Chtěl jsem to zkusit…

Indijanek

Já jsem tedy jel dvakrát s RJ Poprad – Praha, lůžko single a hrůza, nedokáži si představit, jet v tomto do Chorvatska. Lůžkový vůz je obyčejný lehátkový, jen jsou lehátka na jedné straně sklopená a přesto, že jsem měl singl, tak na druhé straně byla postavená všechna tři, žádné umyvadlo, smradlavé záclony… Jak je jinak nemusím ČD, tak na této trati jsou úplně jina liga. Single lůžko je opravdu singl v opravdovém lůžkovém voze….

Michal M

No to sice je, ale prakticky nejde sehnat. Takže díky za Jančuru a dodatečnou kapacitu.

F. K.

Alespoň někdo chápe, že chybí Excelsior.

Johnny Cash

Tak mě napadá: S jakou lokomotivou vozí Regiojet Przemysl? S Traxxem MS2? Že na Chorvatsko by si musel pronajmout lokomotivu schopnou pro Maďarsko nebo Rakousko, což jaksi u Traxxe (MS)3 jaksi nehrozí a hrozit nebude.

Michal M

Chorvatsko mu vozily HŽPP, protože tam nemá licenci na osobní dopravu. Spíš na to nemá vagony.

LukHo

Przemysl jezdí většinou MS3 někdy jede MS2

flinta19

Je to logická volba. Chrvatsko max 3 měsíce v roce, Ukrajina celoročně.

Laborec425

Jaký druh kávy v busech bude podáván? Předpokládám, že nějaká fakt dobrá káva. Třeba z pražírny The Barn? Nešlo by? 😀 😀

Škrpál

Tradiční česká značka od tradičního českého výrobce. https://marila.cz/product-category/tradicni/
Vy jste si snad myslel, že součástí low-cost produktu může být prémiová značka?

korda

Ukrajina má jiný rozchod to jako předělají podvozky.

Johnny Cash

Existují podvozky, které zvládnou oba rozchody a právě na trase Krakow-Lvov se používají (nebo používaly) u vagónů PKP i UZ.

Jura

V przemyszlu je nadrazi s obema rozchody a cestujici prstoupi do UZ

LukHo

Ono v Przemyslu je i část nádraží kde se kdysi vyvazovali podvozky, akorát je to už hodně dlouho podle toho v jakém stavu to tam je a v létě jak vše kvete nejde ani poznat že tam něco takového bylo. Jsou tam i torza podvozků a zvedáku. Kdyby Poláci do toho zainvestovali tak by to tam mohli znovu rozjet.

Test

Ukrajina má taky moře, tak se to dalo čekat že Jančura bude první kdo tam koupáky bude vozit.

Michael Benda Lun

Bohužel v Oděse je také neklidno, občas se bojuje i tam.

Jiří

Tak mě osobně Chorvatsko neláká… Mám raději Montenegro a letos tam chci jet poprvé z Bělehradu do Baru autovlakem…Cena za auto je 37 euro a cena za jízdné je asi 24 euro na sedačce…ale vezmu si lehátko, nebo lůžko cena je cca 40 euro… Jako výpravčí mám fipky tak by to mělo být levnější… Loni jsem tam byl dvakrát a už takovou dálku jet sám s dcerkou nechci…Do Bělehradu je to z Prahy cca 1000 km a to se dá ujet v klidu po dálnici za 12 hodin… večer se naložím do vlaku a dám pivko a ráno se vzbudím… Číst vice »

Leos Konecny

Jako by to nekoho zajimalo kam vy pojedete

marek hudec

mne ano, vas nikoliv…..to je zivot, Leosi 🙂

likvidátor shotoushků

Hmmmm teda dá se letět z Prahy nebo z Brna zpátečka s Air Montenegro přímo do Tivatu i včetně kufru za pár tisíc na většinu termínů. Mezi chrápající místňáky by se mi nechtělo 🙂

F. K.

Tak jeďte autem (jo, PHM se platí musí).

Igor Mauricio

Pojede to? Pokud jsem se dobře díval, tak mezi Beogradem a Barem jezdí místo dvou párů vlaků už jen jeden pár (432/433), ale snad prej, že ten druhý by měl jet aspoň přes sezónu, ale nevím nevím.

Vojtěch

Ze Srbska jsi v Černé Hoře za par hodin

zdenek

No jestli přikoupí i nějaký protiraketový systém, třeba to chvilku bude jezdit.

Jdeme do nich

„Trefná“ poznámka:D

sotous

Letos začne v sezoně jezdit přímý vlak Rijeka – Trieste, což by šlo krásně nakombinovat pro cestu do Itálie. Loni jsme právě z důvodu špatného spojení Rijeka – Itálie a to jak přes hory, tak přes moře lodí ,toto vynechali . A letos zase nepojede RJ….

aaa

Já pojedu letos fo Třeboně, jde to pak krásně nakombinovat vlakem do Suchdola nad Lužnicí.

Michal M

A proč by někdo jel do Itálie přes Terst a Rijeku?

noerf

A bude letos Student agency pořizovat nové autobusy Setra a v jakém počtu? Nebo se vrátí k nákupu Irizarů i8?

Leos Konecny

Bohuzel bude jeste nakupovat ty ohavny Setry. Treba se jednou vrati ke krasnym Irizarum

glosátor

Je až překvapivé (a potěšující), že se tentokrát naprostá většina komentářů, které mají aspoň nějakou hlavu a patu a nejsou jen hulvátskými výlevy hlupáků a tro(t)llů, nenechala zmást mlžící propagandou firmy a neodmítá vidět pravé důvody přesunutí Jančurova byznysu do jiné části Evropy. Konečně, a sláva tomu – ale uvidíme, jak dlouho jim takový realistický pohled na světa běh vydrží.
Toho přímého spojení s Chorvatskem je samozřejmě škoda – a i Evropa, když už přijala Chorvatsko do EU, by se měla začít starat, aby aspoň Záhřeb získal nějaké rozumnější a použitelně rychlé přímé železniční spojení s ostatním světem.

Igor Mauricio

Záhřeb úplně špatné spojení se světem nemá, ale dále směrem ku Splitu to už, pravda, pokulhává.

Celkem příjemné spojení je třeba EC 158 do Grazu a dále rj78 směr Brno/Praha. Předpokládám, že existuje i varianta zpět, ovšem tu jsem nezkoušel, jen si matně vybavuju, že to má nějaký hodně pozdě večerní příjezd (snad kolem 23h). Rovněž jde s jedním přestupem cestovat přes Budapešť, tam teď ale předpokládám jisté zdržení kvůli pasové kontrole.

Jakub

Chorvatsko uz je v Schengene a kontroly su nahodne.Takze kontrola dokladov prave odpadla.

Igor Mauricio

To ano, ovsem Madari ted radi kontroluji.

Anonymní alkoholik

Naopak spojení se světem se u Záhřebu pro tento GVD docela zhoršilo. Z přímých vozů do Frankfurtu jsou dva separátní vlaky bez garantovaného přestupu. EC do Vídně potkalo to samé – dvouvozové torzo Zagreb Gl. kol. – Graz Hbf složené ze slovinského Béčka a chorvatského velkoprostoru, v úseku Graz Hbf – Wieb Hbf jede IC složené z vozů CityShuttle. :/

Petr

No to kodrcání přes Slovinsko – ať už do Grazu nebo do Villachu je pěkná mizérie – ne, že ne.

aaa

No myslim že neni úplně v zájmu Chorvatska nacpat lidi do vlaků, na mýtném se dá přeci jenom vyždímat daleko víc.

Frantisek

Na zdravotnictví pak bohužel též…

JirkaM

Taky jsem zvědav až vyplave neoficiálně oficiální verze: předpokládám, že problém jsou aktuální výluky v Chorvatsku.

LukHo

Výluky to nejsou, dám nápovědu co se týče vlaku Slovensko řeklo ANO, Maďarsko řeklo ANO, Chorvatsko si domyslete…

Pavel

To kôli výlukam na trati do Chorvátska sa rozhodol radšej dať na Ukrajinu vlaky a potom keď sa opravia železnice tak vrátia vlaky a zrušia autobusy si osobne myslím. Pretože jancura tam bude chcieť radšej vlaky ako autobusy. No aktuálne je aj veľká poptavka do Poľska a Ukrajiny takže kôli dvom dôvodom to spravil, biznis a vyluky na trati.

Jirka

Pod článkem o zrušení výsledku tendru na novou trasu metra není ani 40 komentářů a tady jich je 160! 🙂

Libor

Lze si všimnout, že je tady mnoho lidí, co „dělá“ do drahy ( vláčků). Silnice, metro, letadla netáhnou tolik.

M19

Spíše je tady spoustu šotoušů, co si svou frustraci, že vláda jedné strany a dráhy skončila vybíjí v nenávistných projevech zde. A k tomu je třeba článek o železnici.

Tomáš Záruba

Technická poznámka: Vláda KSČ byla jednak první, kdo nějak systematicky začal rušit tratě (tentokrát ne jen „zastavovat provoz“), a hlavně (zdaleka nejen) železnice dostala celkově do stavu, kdy jsme po převratu tak 15-20 let museli věnovat prosté záchraně toho, co by jinak bylo průběžně udržováno a rozvíjeno.

Čili tohle spojování „bolševika“ a „zlatých časů dráhy“ mohlo platit tak maximálně za první vlny elektrizace někdy před rokem 1965.

M19

Čas mnohým upravuje paměť a fakta jsou pro ně nedůležitá. Tam rozhoduje nostalgie.

Miroslav

Hlavně že to musíte napsat sem, co? Nejste náhodou jeden z nás?? 😉

M19

Z vás? Koho?

Laborec425

Nás kamarádů od dráhy a milovníků vláčků 🙂

Joe

Jančura je něco jako Babiš, stačí ho někde zmínit a diskuze jede tak nějak sama.

marek hudec

rika se tomu „kontroverzni osobnost“ – osobnost proto., ze pritahuje pozornost a zajem a kontroverzni proto, ze nazory na oba jmenovane pany se napric populaci diametralne lisi, pricemz oba nazorove tabory nemaji vyznamnejsi prevahu

Xaver

Jsem rád, že jsem vlak do Rijeky předloni využil. Asi se to už nikdy nebude opakovat. Vzpomínám na to dodnes rád. Vůbec mi nevadily staré vagóny, ani ve finále asi 3 h zpoždění. Byla to romantika a ty výhledy z vlaku v Chorvatsku k nezaplacení.

kix

do Splitu ta trať je ještě o mnoho hezčí..ale taky delší

Václav Kulihrach

Jestli ten konec linky do Chorvatska spíše nesouvisí s tím, že státní Slovenské dráhy letos rozjíždí přímou linku Bratislava – Split přes Vídeň se zrenovovanými rakouskými spacími vozy.
Což je úplně jiná liga než ten Jancuruv šrot ze starých sedaček konvertovaných na lehátka s nefunkční klimatizací a hajzlem trmacejici se přes Maďarsko pomalou lokální tratí….

likvidátor shotoushků

To bude jistě skvělá alternativa pro české vidláky. Prodávají tam taky lahváče ve velkém?

Václav Kulihrach

Alternativa to je zcela určitě. Z Prahy jste v Bratislavě za 4 hodiny a před Vídeň to je rychlejší , být u nočních vlaku to není zase tak podstatné. Ano je to o trochu dražší než u RJ na sedačce , ale lůžko vychází jen o 10 eur dráž než u Jancury lehátko , podvodně vydávané za lůžko . Jestli tam prodávají lahvace ve velkém netuším, pivo téměř nepiju . Ale pivo ve slovenských dálkových vlacích koupíte . S Jančurou jsem byl že studijních důvodu v Chorvatsku předloni a už nikdy více s ním nikam i kdybych měl do toho… Číst vice »

Kubrt

Tak určitě, železniční spojení z Čech/Moravy do Bratislavy je etalon spolehlivosti. Tento (nikoliv nový) vlak je alternativa pro české šotouše, nikoliv pro řadové klienty RJ vlaků na Jadran.

Václav Kulihrach

Vidláci spacakem nepojedou, vidláci šetří a trmáceji se těch 16 hodin v sedačce. Těm to bude sardinkoidnim autobusem vyhovovat…
Já si ty 3 stovky za lehátko a pětistovku za lůžko rád připlatim, hotel v cílové destinaci by mne vyšel na podstatně vic.

M19

Jestli vidlák nejste spíše vy sám.

Laborec425

Spíše ne 😀

lsstratus

Jsi provládní hlupák

Aja

Pro vás bohužel už žádná alternativa neexistuje.

Jakub

Tato linka jazdi uz niekolko rokov.

Patrick

Doteraz tam jazdila slovenská súprava, nie rakúska

kix

zssk měly lepší vozy už i minulé roky, to fakt nebude ten důvod

Frantisek

Mohla odrazovat nutnost přestupu (a časové rezervy k tomu), možná též cena…

Knížecí rada

Co tam má jezdit za vozy? WLABmee co dosud, nebo ta odkoupená rakouská patra? Jsem si koupil lehátko…

Robert Šalda

Když jsem se před časem pokoušel u košické přepážky KVC zjistit, jak koupit lístek na ten jejich vlak, tak jsem neuspěl. A to se paní docela snažila…

Václav Kulihrach

Já ji koupil dneska normálně přes aplikaci

Jaaa

Jakou? 🙂

M@trixX

Alebo si jednoducho vedia spocitat, ze vlakom, ktory jazdi 360 dni v roku zarobia viacej, ako vlakom, ktory jazdi 40-90 dni?
OBB uz maju nejake volne (a zrekonstruovane) vagony?

Václav Kulihrach

Proč ÖBB ?
Dopravcem je ZSSK

RadkaS

No, zato Vy budete asi prudce inteligentní dle Vašeho vyjádření

Jarek

Jančura je normálni byznysmen, vidí v tom zisk jezdit na východ tak jezdí, navíc vozí sortu lidí co je zvyklá na úplně jiné podmínky dopravy a vůbec životního standard , takže sem tam prosákne senzacechtivých pisálků nějaká informace, jak nic nefunguje, ale ti lidi jsou rádi, že vůbec jedou.Nic to ale nemění, na tom, že díky jančurově politice donutil zvednou laťku kvality u ČD a ze stupeň lepšího dopravce se stal slabší průměr, kdy kvalita jde sice pomalu, ale pořád níž a niž.

Jaaa

Ale to fakt ne. Dálkové vlaky na Ukrajině jsou všechno možné, ale opravdu ne Jančurova bída.

Lucie

Absolutně s vámi souhlasím. Přesně můj názor. Jako člověk,který se ČD i RJ něco najezdil a před lety vzýval Jancuru jako poloboha bohužel nyní již opět preferuji 1. třídu ČD a lituji, že v Zábřehu n M. už nestaví Pendolino. Jančurovy smradlavé nefunkční záchody v prakticky celém vlaku (mimo vozů Astra), vždy nefunkční v Businessu mi začínají připomínat cesty vlakem na SŠ a VŠ v devadesátkách.
Normálně šel chladnokrevně tam, kde vidí byznys i se svými smradivozy. Paštikáři si dají pivo k Jadranu i v autobuse.

Frantisek

Jen aby pak nemuseli častěji zastavovat na močení…

Aleš

A taková to byla sláva, národní hrdost dopravce, že to přece není problém a ještě vydělá.. 🙂 Ještě že ta dovolená v Chorvatsku není povinná… 🙂

Jen

RJ nemá funkční (myšleno topící vozy s funkčním wc) ani na své normálni linky. Natož Chorvatsko. V létě to bývá to samé, jen místo topení nejede klimatizace 🤦🏻‍♂️ Asi někdo dostal rozum, nebo nesložili už ani kmenovou soupravu.

Robert T.

Je to o dotacích,o ničem jiném. Pokud je dostanou na ježdění do Grónska,pojedou i tam. A musí být všem jasné,že tahle vláda na UA peníze bude mít vždy. Osobní doprava je postavená jen a jen na dotacích z rozpočtu.

likvidátor shotoushků

Dezolé olé

mlokXCM

Je to zvláštní, jak je dnes společnost nastavená, že? Stačí jen napsat něco, z čeho může plynout ne úplná podpora Ukrajině, a přestože ostatní důvod, proč to ten člověk tak má, neznají, neváhají ho nazvat dezolátem.

Juraj

Ne, tady opravdu Robert plácá nesmysly o dotacích, a neváhá do toho zapojit „tuhle vládu“ a Ukrajinu. Tady je diagnóza fakt jasná.

troglj

Robert tím jasně zaútočil na vládu a její podporu Ukrajiny. Já bych sice nepoužil expresivnější výraz, ale to, že se mýlí hned ve třech věcech (1. Jančura nedostává dotace, 2. Na Ukrajince vždy není – tato vláda podporu výrazně snížila, 3. Že je špatně podporovat Ukrajinu) je zjevné. A pak je na místě se ptát, proč někdo píše takový příspěvek – samozřejmě aby si kopl do vlády.

likvidátor shotoushků

Začalo to chemtrails, pak z tebe a podobných stali experti na ukrajinské revoluce, následně odborníci na imigraci do Německa, následovaly týmy internetových epidemiologů a virologů (dlužno dodat, že z obou stran… koronahysterici vs dezolé), a obratem se vše vrátilo ke starostem o blaho Ukrajiny.

Jarda

Roberte, máte pravdu, tato vláda už vypisuje dotace na přímý vlak do Grónska podmořským tunelem, na jehož stavbu vypisuje taktéž dotace. Je to na příkaz USA, EU a Sorose. Prosím sdílejte, než to zakážou.

Tomáš Zavadil

Pevně doufám, že po dobu ruské agrese na Ukrajině bude mít vždy naše vláda dost peněz na podporu Ukrajiny. Pomáhá se tím udržet agresivní Rusko co nejdál od nás.

dan Žatecký

Chápu. Chorvatsko byl jeden velký průšvih.

Ale proč zrovna tohle?

Víc bych uvítal posílení závazkové dopravy a mezi Ostravou a Prahou. Tam je to zoufalý.

PetrN

Závazková doprava mezi Prahou a Ostravou neexistuje. A tragické to rozhodně neni, co se týče výběru spojů je to nejlepší možná trať.

Desura

mezi „závazkové dopravy“ a „mezi ostravou a prahou“ je spojka „a“, indikující přání posílení závazkové dopravy a zároveň spojení mezi ostravou a prahou

Ondra L.

Jen je tam problem s vecernim spojem. Mesta chteji leta, aby jezdil i pozdejsi spoj z ostravy, ktery dopravci jezdit na sve riziko nechteji, ale s dotaci by to vzali. Ale ministerstvo ten vlak objednat nechce.

NightmareFreddy

Ono je to celkem logické. V současné době je po takové spojení relativně poptávka a vlak nemusí zrovna splňovat nějaké větší standardy, které se očekávají od vlaku do Chorvatska…

Václav Kulihrach

Mezi Ostravou a Prahou žádná závazková doprava není . Tam všichni dopravci jezdí na vlastní triko .

Kaštánek

Takže tady se může RJ kritizovat jenom když vlastním dopravní firmu? Nebo jak to mám chápat?

Juraj

No ale nebyla reakce na kritiku RJ, nýbrž na stesky po (neexistující) závazkové dopravě Praha-Ostrava. Tam může začít fakt kdokoliv (pokud tedy získá kapacitu), ale těžko to lze někomu nařizovat.

marek hudec

plne v kompetenci soukromnika – aspon vidite kde vidi solventni klientelu a business oportunity….a to bez ironie

Kubrt

Nevím jak moc solventní, ale určitě početnou a stabilní v čase.

marek hudec

inu, poredpokladam, ze nejake kalkulace asi probehly a kdyby to RJ neslibovalo profit, asi by se do toho nevrhal………prece jen, uz tu bradzdi koleje peknych par let… nicht wahr?

František

Díky bohu, firma touhle linkou akorát trpěla a kdo mohl dával od toho vždy ruce pryč. Provedení Ukrajiny není bůh ví jak lepší, ale přeci jen, kdykoliv ji na nádraží vidím, jede plná.

V.N.

Sorry, ale některé příspěvky viz níže nechápu. Regio jet je soukromou společností. Tudíž o své obchodní strategii rozhoduje majitel. Ten rozhodl, jak rozhodl. A já jej chápu. Jezdit někam celoročně je určitě lepší, než sezónně. Dohodovat se s menším množstvím partnerů na provozu nějaké linky je určitě snadnější, než se dohodovat s větším množstvím partnerů. Jet někam s jednou mašinou, je určitě jednodušší, než cestou přepřahat.
Ta Ukrajina mi vychází mnohem jednodušší. A po obchodní stránce perspektivní…

dan Žatecký

Jako sorry, ale pokud jezdí dopravce v závazku veřejné dopravy, je vázán objednavatelem, argument o samovolném rozhodování v otázce byznysu je úplně mimo.

Pedro72

Ani Chorvatsko, ani Ukrajinu v závazku nejezdí.

Cupra

A která státní organizace si objednala linku do Chorvatska?

Jiří Kocurek

Pendolíno taky není v závazku. Takže… kdo přikáže ČD nasadit ho na linku Praha-Budky-Linec?
🙂

troglj

Ani Chorvatsko, ani Ukrajina není v závazku, jezdí na komerční riziko.
Ledabyste myslel, že by měl Jančura nejprve myslet na vysoutěžené linky (ÚL-Kolín, Brno-Ova), kde přes léto občas chyběly vozy do objednané kapacity a přitom jely do Chorvatska. V tom bych souhlasil.

likvidátor shotoushků

Ta linka byla pro Regiojet utrpením. Šílený stav infrastruktury, nemožnost dělat údržbu nebo opravy vozového parku, maximálně tak odstraňovat největší špínu za provozu.

Spokojený nebyl pořádně nikdo. Sny zdejších vizionářů se taky nenaplnily a počet leteckých linek zase stoupl… Maximálně se prodalo po cestě hodně piv. Viděl jsem situaci, jak nějaký důchodce přebíral dopoledne do kupé celou basu :-O

JirkaM

I přesto bych jel tím vlakem raději než autobusem.

Tom

Autem….

likvidátor shotoushků

To jo, ale zjevně jezdnit ultra nízkonákladově s tragickým vozovým parkem pro low cost klientelu především sockových rodin nebo důchodců takové terno není.

Ty nové Setry jsou skok do jiné galaxie.

Mystifying oracle

Byl jsem třikrát, cesta mě pokaždé stála o něco (naposledy i zásadně) víc jak autem, ale jel do bych to do Splitu zas. Škoda 🙂

kix

cesta regiojetem že stála víc než autem? Ale notak, to je absolutní kravina

kix

tak bych chtěl vidět ty mínusaře, jak tam zajedou levněji autem, ani plně obsazené auto nevyšlo levněji a auto není jen palivo, na to dost lidí zapomíná, cesta autem do chor a zpátky reálně vychází 12-16tis

Tom

S vozovým parkem v ČR 15+ let fakt do autorizaku na servisky nejezdite. Autovrak se neamortizuje ten se dojíždí :⁠-⁠)
Pokud jedeš navíc k Zadaru s zastávkou na Plitvicich tak i mýto je za pár Kč. Jen po Zagreb…

kix

opotřebení auta je vždycky, navíc často staré auto je třeba i speciálně „připravit“ na tak dlouhou cestu, krom toho sice průměrné stáří takové máme, ale taková auta jezdí „okolo komínu“, do chorvatska ten průměr bude výrazně nižší, tam si myslím, že to bude určitě pod 10 let, ale u každého auta máte opotřebení závislé na ujetých km, není to jen u auta, které už nemá žádnou hodnotu a po návratu z chorvatska ho odevzdáte na vrakáč (ale to krom pád nadšenců s takovým autem nikdo nejezdí tak daleko), jinak vás to opotřebení dřív či později na nějakém servisu dožene, nakonec… Číst vice »

JirkaM

Někdo tu píše mojim nickem 🙂 ale souhlasím s ním.

zdenek

Tak ono se dalo jezdit přes rakousko, že.. Asi by to bylo dražší..

Kamil

Škoda, jezdil jsem s kolem tam a zpátky pěkně po vlastní ose. Poslední rok už to žádná láce nebyla,ale evidentně kombinace průchodnosti dopravní cesty a předpokládaný zisk stojí za rozhodnutím přesměrovat kapacity jinam.Busem to je masakr a letadlem drahé+musím balit a skládat kolo. Tak pojedu do Polska….

HaniX

Take posledni roky kombinuju jedna cesta skolem CRO a jedna PL… ale v tom CROA je tak nejak peknejsi more a tepleji 🙂

krystof.bohm1

Díky že jsi obohatil mou terminologii, kübel zavařených řízků mě opravdu obohatil 😀

krystof.bohm1

Šťastné a veselé, Želeničná spolčnosť Slovenska.

Upřímnou soustrast všem cestujícím.

Jan Solacha

Do rozbité, válkou zničené, zubožené země, které musí pomáhat skoro celý svět bude jezdit více spojů, tak to mně hlava nebere. Ledaže by se tam až tak urputně nebojovalo.

Miroslav

Válkou zničené???
V létě jsem navštívil Užhorod a vypadá vcelku pohodě, sice trochu stárnoucí infrastruktura ale zas není v takovém špatném stavu

Jan T.

Proč nebere, stále tam žije přes 30 milionů lidí a i uprchlíci mají zájem navštívit svoji rodinu, příbuzné jednou nebo párkrát do roka, když je možnost a ještě jim zbyla střecha nad hlavou. Nebo naopak k nám někoho pozvou. Všichni ti lidé potřebují žít, ne jen přežívat.

Kubrt

Je to troll.

Aileeen

Spíš trotl.

krystof.bohm1

Tak nemusí to jezdit zrovna Avdijivky ale jinak je Ukrajina na tom docela dobře.

troglj

Které pomáhá civilizovaný svět proti většímu darebákovi jste zapomněl napsat.
Když osmák mlátí ve škole druháka aby mu sebral mobil, taky se do toho musí vložit učitel. A nespokojí se s tím, že si ten osmák nechá ukradený mobil, aby dal alespoň pár dní pokoj s mlácením mladších.

Cedník

Ten darebák se tam neobjevil jen tak z plezíru. Přirovnání k žákům naprosto mimo.

Thijs

darebák je darebákem již stovky let a objevil se tam proto, že to má prostě v krvi, objevovat se tam, kde ho nikdo nechce

FrantaM

A není na to krásné to, že je to úplně jedno?
Ať už je důvodem technický stav a kapacita tratí nebo čistě obchodní rozhodnutí, tak je to rozhodnutí jednoho dopravce, kdy stále zůstává spousta dalším možností, jak se do oblíbeného Chorvatska dostat 🙂

pragmatik

Je to docela dobré uvolnění příležitosti pro nějakého jiného dopravce (včetně třeba i ČD) zkusit letos zřídit aspoň sezónní železniční spojení do Chorvatska třeba i jen několika přímými vozy – možná by se to ještě i dalo stihnout projednat a připravit. Ale jednoduché a příliš výdělečné by to asi stejně nebylo, když i Jančura to raději vzdal.

kix

no ČD to dělat určite nebudou

Orada

No ty jsi ale tykev…

MatejV

Regiojet a kvalita vlaků/vagónů? To je na dlouhé povídání.
Z firmy, která byly na počátku průkopníkem v posunu dopředu se stal „low cost“ na kolejících, které se dere do výběrových řízeních v rámci krajů nebo ministerstva. Bohužel.
Že ruší linku do Chorvatska? Tak pokud dochází k objíždění směr Chorvatsko přes Maďarsko, pravděpodobně kvůli úspoře za poplatek za užití dopravní cesty, tak se není čemu divit.

MartinS.

Ta linka do HR byla komerční. Pokud by jela přes Rakousko, byl by poplatek za použití dopravní cesty vyšší a to by se muselo nutně promítnout ve vyšším jízdném. Časová úspora by přitom byla nějaké 2, možná 3 hodiny. Což u nočního vlaku není úplně rozhodující. To je důležitější ta cena, aby se ten vlak naplnil a vydělával. Jadran Expres ČD jezdíval přes Rakousko a kde je mu konec? A že se RJ hlásí do výběrových řízení? Když jezdil z Prahy do Ostravy a do Brna na vlastní riziko, bylo to podle některých špatně, protože vyzobával rozinky. Když se hlásí… Číst vice »

Dispečer

Kde je konec Jadran Expresu ? Pro ÖBB to nebylo nic zajímavé – stálo je to četu a loko a nikdo s tím z Rakouska nejel, proč taky… Pak začal jezdit přes Maďarsko a spol a ti po roce zvedly neúměrně poplatky za průjezd, vlak by byl ztrátový,proto přestal jezdit (a nebylo důvodem ,že v něm jezdili FIPKaři zadarmo, jak již tady zaznělo..) Je pravdou,že spolehlivost u RJ byla nízká, ale zkusil to, jezdil, je jeho rozhodnutí ,že bude jezdit jinam. A je na každém,jaký způsob dopravy si zvolí, když se chce trmácet 20 nebo kolik hodin ve vlaku, je… Číst vice »

JKan

Tak koniec ako koniec, ÖBB predsa nejakú súčasnú podobu Jadran expresu majú, objednávajú si to u ZSSK aj s nakládkou automobilov v BA a vo Viedni a jazdí to normálne až do Splitu.

krystof.bohm1

Ale je to takový oharek oproti RJ.

happy-barney

ak si dobre spomínam, je to opačne.

ten vlak existoval z Viedne, keď začal RJ s tými sezónnymi, tak sa ZSSK dohodli s ÖBB na predĺžení z Bratislavy

Tomáš Záruba

Neboli nejrozumnější by bylo se s nějakým českým křídlem ve Wien ARZ připojit. Tedy pokud to technicky lze (délka, hmotnost) a především na to byly ty vozy.

kix

no on to noční vlak moc nebyl, když to do splitu jelo 20hodin, takže ty 3hodiny ušetřený přes rakousko by byy hodně vhod. Jadran Expres jezdil taky přes Maďarsko

Dalibor

To aby zvládly ten nápor boje chtivých mladých ogarů, kterých tady máme jako naseto? U nás v paneláku chodí sklepy jako krysy a snaží se, aby je nikdo nepotkal a v jednom bytě, kde jsou hlášení dva, se jich střídá cca 20. Všechno mladí, silní, jen doma pomáhat nechtějí!!! Tak ať jsou ty vlaky pořád natřískané, ale směrem tam, ne k nám, díky.

Danny

a kdo by tu pracoval?

Martin II

Zato vy v jejich situaci byste neváhal ani minutu a těšil se do války…

Igor Mauricio

Tento Váš výlev jsem úplně nepochopil, ale jsem rád, že konečně vím, do jaké skupiny patřím. Mohu si to s dovolením nechat natisknout na triko?

Michal

Tak nemusíme si tu nic nalhávat. Tímto spojem opravdu cestoval převážně póvl.

PetrN

Vás jsem tam neviděl, takže tomu úplně nerozumím 🤷

des

Souhlasím, viděl jsem to na nádraží v Brně, lezli tam z 90 % studenti

Leos Konecny

Nejak Jancuru prestavam chapat, nejdriv nakupy tech ohavnych dvoupatrovych Seter misto Irizaru a ted jeste aby se nepo… s tema ukackama, nechapu proc. Doufam ze to jsou vlaky jen smerem na UA

Liboslav

Pokud jedou směrem tam, tak musí jet i směrem zpět. To snad ještě jste schopen pochopit ve své zaujatosti vůči UA ??

Igor Mauricio

Nemusí, avšak spotřeba lokomotiv a vagónů pak bude značná, když tam budou muset zůstat. Nicméně tím se vlastně vyřeší i směr tam, protože dřív nebo později technika dojde – a pak bude uživatel Leos Konecny konečně uspokojen.

Mystifying oracle

Podobnou logiku měl i Jára Cimrman a, světe div se, nefungovalo to 🙂 A teď nemám na mysli Setry :-))

Luboš Beneš

Ano pouze tam, ale již i Cimrman zjistil, že se mu v dole horníci hromadí.

Roman

Za to UA to jezdí přesně :D. Není náhodou zrovna spoj na UA rekordmanem ve zpoždění? 13 hodin? 😀

noerf

Jenže obvykle jezdí relativně včas, závisí to na odjezdu z Premyšlu. Linka do Chorvatska vytvořila zpoždění průběžně během cesty. Navíc na Ukrajinu je poptávka celoročně a nikoliv jen v létě. A k tomu nedostatek lehátkových vagónů v provozu.
Pokud Student agency objednal autobusy, tak by je mohl obdržet během tří či čtyř měsíců. A u vagónů je to nyní tak za tři roky.

Jakub

Niekolko hodin mavaju aj R z Mukaceva do Kosic, kde jazdia bagety s privesakom. Jednoducho vlaky na UA jazdia teraz v ramci moznosti a obcas sa prinesie aj meskanie radovo v hodinach- on aj ten priechod hranic nieco zaberie a colnici s pasovakmi si davaju nacas, kto niekedy siel cez UA hranice by vedel rozpravat.

Jan T.

Já jsem na Ukrajinu jezdíval jen do poslední ruské invaze, ale vlak se mi líbil už jen z toho důvodu, že přechod hranic byl vždy rychlý. Buď byla pasová a celní kontrola v přímém vlaku anebo až ve stanici v Čopu, když jsem přestupoval na jiný vnitrostátní spoj UZ. Vždycky to šlo rychle narozdíl od dálkových autobusů, které se mohly zaseknout na hranicích opravdu o hodiny. No a po únoru 22 co mám informace, tak ty fronty byly ještě horší, klidně 10 hodin na hranicích, akorát poslední cesta teď kolem Vánoc byla plynulejší.

Jakub

LE aj RJ prevadzkovali autobusove pripoje z Mukaceva/Uzhorodu uz pred vojnou a stihali to vzdy v pohode- ale mohlo to byt dane aj tym, ze v pripade meskania ich doviezli do Kosic a dalsi RJ ide o 3 resp LE o 5 rano. Najma LE to tak mal aj v Kosiciach zabezpecene, ze ich cestujuci mohli cakat na svoj vlak aj v cakarni pocas zatvorenia budovy pre verejnost.

Juraj

To je ale obvykle ovlivněno garantovaným přestupem od vlaku UZ, což je trošičku jiná situace.
Pokud hlavní cílovou skupinou jsou přestupující cestující, pak úplně nedává smysl trvat na včasném odjezdu z Přemyšlu, když tím ujede většině zákazníků.

218

Rekordmanem ve zpoždění bude Avala (neblahé paměti),ne? Ta když jela nějaký den včas,tak to byla ta včerejší..

Erik85

Tak těch co se nechali napálit „kvalitou“ vlaků do Chorvatska a znovu už nepojedou je již zřejmě dost, tak to zkusí jinde. Tam už ale také znají „kvality“ žlutého servisu.

https://www.radiosvoboda.org/a/ukrayintsi-merznut-reys-z-prahy-do-peremyshlya-regiojet/32768871.html

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&si=0RmLRMg-r_SYspOX&v=eF_BlTTUmpQ&feature=youtu.be

Petr Jetelina

Neoficiální důvod: U Karlovace probíhá modernizace koridoru a kapacita trati je vyčerpaná.

Kamui

Už konečně začali?

HaniX

uz to zaclo minule zari…

Avlaky

Druhy důvod je ze nejsou ani teď v zimě vozy na kmenové soupravy, jezdí cokoli muže a stejne ani kmenová souprava není celá

Pozorovatel

Україна понад усе!

Je to velké zklamání. Rozvoj vlakového spojení na Ukrajinu je vhodný a potřebný, ale velmi mě mrzí, že je to na úkor vlaků do Chorvatska. Nevrhá to na Jančuru dobré světlo. A jestli se takhle bude chovat i v Ústeckém kraji, až převezme celou elektrickou trakci, tak potěš Pán Bůh…

roman

Do Chorvatska existují pohodlnější a levnější varianty dopravy.

Leos Konecny

Treba ten zluty autobus

M19

Levnější? To asi ne? Cenově to bylo velmi přívětivé.

kix

no nevím co pohodlnějšího je levnější než byl ten jeho vlak, ono vůbec nebylo asi nic levnějšího..pohodlnější samozřejmě ano

Kubrt

V Ústeckém kraji jezdí a bude jezdit v závazku, do Chorvatska je to čistě jeho podnikání, takže bych to nijak nesrovnával.

pacicka

Jojo, stačí jakou bídu předvádí na těch závazkových linkách např. R23….

Kubrt

Pan Pozorovatel přemítal o rušení linek dopravcem, takže jsem jen upozornil, že závazkové a čistě komerční linky se v tomto směru nedají srovnávat. O kvalitě nikdo z nás nemluvil, to je zase jiný problém.

Umělec

Obecně platí, že podnikatel udělá vždy to co je pro něj výhodné. Někdo kouká aby měl dobrou pověst, někdo kouká na to co se mu vyplatí finančně. Někdy je, bohužel, lacinější zaplatit pokutu.

Doufám, že se Ústecký kraj poučil na busech. Když přestal jezdit TD Bus (dříve BusLine). Ale s busy měl kraj problémy i dříve. https://zdopravy.cz/bez-souteze-a-o-tri-ctvrtiny-draz-ustecky-kraj-vybral-nahradu-za-provoz-po-td-busu-22910/

Zapa

Můžete trochu rozvést tu poslední větu? Docela by mě zajímalo to srovnání Chorvatska/Ukrajiny a Ústeckého kraje.

Danny

internetové diskuze snesou kdejakou blbost… nic bych v tom nehledal

jiri.vosecek

Za mě osobně velká škoda. Vlak jsme využili 3x (jednou Split tam i zpět, jednou Rijeka zpět, jednou Rijeka tam). Po zrušení šílených pohraničních kontrol SLO-HR o půl třetí ráno byla cesta v pohodě. Teda když nepočítám absurdní obkroužení celého Záhřebu, což přičítám nějakýmu ožralýmu chorvatovi, který blbě nastavil dopravní cestu a tak jsme nabralí 90 minut objetím celého města … Služby na palubě perfektní, oproti nočním vlakům ČD je to samozřejmě trochu punk, ovšem taky asi za třetinovou cenu. V poměru cena/výkon byl RJ skvělá volba pro cestu alespoň z našeho regionu (nástup Pardubice). Autobusem nevím jestli se nám… Číst vice »

JirkaM

Nejhorší na tom je to, že cesta do Splitu s ním byla asi ta nejlepší cesta do Chorvatska co jsem kdy zažil…

Miroslav

Dobrý pro Chorvaty, blbý pro ukrajince. Jak někteří cestující popsali jízdu Regiojetem z Ukrajinských hranic, podobá se to Moldavě, a to je co říct…
Pokud ČD vyjde a budou ještě letos jezdit do Čopu, Rj si bude muset trochu uklidit a opravit svoje vlaky.

Chronosphere

Nešlo by to ještě jednou a srozumitelněji? Kam ty ČD vyjde?

Miroslav

Čop, pokud nevíte kde se takové město nachází, tak si spusťte google mapy 🙂

Jakub

Mne osobne unika ta radost z jazdenia do Copu, dnes tam jazdi bageta s privesakom a obcas to mava meskanie radovo v desiatkach minut. To meskanie sa bez rezervy prenesie na vlaky do Prahy a odradi cestujucich, ktori potrebuju byt v Prahe alebo inde nacas. Treba si uvedomit, ze na UA teraz jazdia vlaky podla moznosti, takze niekedy meskaju radovo niekolko hodin- cakanie na taky pripoj by uplne rozbilo nejaku nadvaznost.

Petr Jetelina

Marcel Štancl se přejmenoval na Miroslava?

Roman

Že ČD má mnohdy kvalitnější vozy než RJ je už fakt. Což je smutné vzhledem k projevům pana Jančury….

Jenki

Podobá se to Moldavě v Krušných horách nebo Moldavě nad Bodvou?

Miroslav

Moldavská Republika

Bram

Tento vývoj jsem tak nějak očekával. Při výpadku klimatizace si Ukrajinci stěžovat nebudou, neb přežili i výpadek vytápění vozu nyní v zimě :-). Ale teď zase vážně: O cesty na Ukrajinu je zájem celoroční a trvat bude vzhledem k tomu, že mnoho Ukrajinců u nás zůstává trvale, i do budoucna. Na trase nejsou jednokolejné úseky, které znamenaly vždy náhradní autobusovou dopravu a další problémy.

Bram

Ještě dodám, že jsem se svezl s RegioJetem první rok provozu do Rijeky a v následujících letech dvakrát do Splitu. Jsem rád, že jsem se svezl, líbilo se to i přítelkyni i její dceři, ale měli jsme štěstí, že nás nikdy nepostihla žádná náhradní autobusová doprava, klimatizace fungovala, záchody také a zpoždění bylo maximálně tři až čtyři hodiny. Ne každý měl ale to štěstí, co my…

JendaVenda

Zpoždění bylo maximálně 3-4 hodiny. To opravdu považujete za kvalitní službu ?

Bram

Věděl jsem, do čeho při použití vlaku jdu a dopadlo to naštěstí vcelku dobře. Vzhledem ke stavu infrastruktury je vůbec div, že to nedopadlo jinak, tedy mnohem větším zpožděním a náhradní autobusovou dopravou. Jinak při poslední cestě ze Splitu jsme to vzali nikoliv přes Bratislavu, ale přes Vídeň. Osobně nepovažuji takovou službu za kvalitní, ale své klienty si našla. Ale jak už jsem psal, zázraky jsem nečekal a proto jsem díky tomu, že jsme nezažili krom zpoždění jiné problémy, tak to byl hezký zážitek, neb tu byly v mém případě i šotodůvody :-).

Petr Vašek

Ale vy jste ultra šotouš:)

Bram

Nejsem, jen mám železniční dopravu rád a je to pro mne celoživotní koníček. Když RegioJet vyjel první rok do Rijeky, zajásal jsem, neb tragický úsek byl jen asi 25 km dlouhý úsek u Rijeky a pak ty odporné desítky mezi Bratislavou hlavnou stanicou a Rajkou. Takže to dopadlo až asi na tříhodinové zpoždění cestou tam, velice dobře. Věřte tomu, že bych poslouchal od přítelkyně velice dlouho hloupé řeči, kdyby to dopadlo nějak tragicky. Navnaděn úspěchem jsem zariskoval a další dva roky to vyšlo také, byť tady se Splitem jsem už měl z cesty velké obavy. Ale vyšlo to, takže O.K.,… Číst vice »

Milovniktocny

Bohuzel vetsina cechu jsou porad stejny typ pastika stan konzervy a je mi jedno, hlave, ze tam dojedu.
Nejel bych s tim ani zdarma. Je problem vyuzit letadlo?

David

Ony třeba i ty noční flix busy nejsou nijak drahé a jezdí do mnoha lokaci. Akorát některým výletníkům bude vadit, že tam nebudou moct dělat bordel.

Panoramix

A díval jste se na ceny letenek? Za tak přemrštěné hodnoty by se člověk v pohodě dostal i někam do exotiky. A pak tu máme dlouhé transfery z letiště do místa určení. Ono v bezprostředním okolí Splitu ani Zadaru to vyloženě dovolenková letoviska nejsou. Prostě lítání do Chorvatska je takový luxus, že to značně kontrastuje s tím, jaké náklady na dovolenou převážná většina českých turistů očekává.

Igor Mauricio

Letadlem do Chorvatska se za a) nedostanete v rozumných časech (přílet v noci fakt není úplně ono), za b) za rozumnou cenu (Chorvatsko je stále považováno mnohými za jedinou low-cost možnost výhledu na moře, nebudeme teď řešit, zda mají či nemají pravdu, na kterou šetří celý rok a cena letenky by jim výrazně narušila rozpočet), za c) ne každý má rád létání, za d) létá se pravidelně myslím prakticky jen do Splitu, přičemž se zkuste z tamního lešitě nějak rozumně dostat do své cílové destinace (nevím, zda ještě létají vnitro s L-410, což byla prakticky jediná možnost, jak se někam… Číst vice »

Swariner

Letěl jsem několikrát, párkrát Split (už nevím s kým, možná smartwings, ale jistý si nejsem) a párkrát Zadar (Ryan), ale vždy to byla nějaká nouzovka v jednom směru, bez báglu, kdy jsem prostě potřeboval jet domů dříve než zbytek rodiny anebo když jsem jel na kole tam a letěl zpět. Dá se to, ale ty transfery jsou opravdu na dlouho. Nicméně, existuje řada pronajímatelů, kteří jsou schopni a ochotni na letišti své muflony vynorovat. Mě to stále vychází nejlíp autem, ale já řídím rád a chápu, že to takhle nemá každý.

Bram

Přesně tak, kdo rád řídí auto, dá to do Chorvatska v pohodě. Pro mne by to nebylo nic příjemného, takže letadlo by byla jasná
volba. Ale Chorvatska bylo už dost, takže teď v březnu bude Srí Lanka a tam opravdu vlakem nepojedu. Což ale neznamená, že se tam vlakem pěkně nepovozím :-).

Pavel

Letel som priamo Praha – Zadar s Ryanair a bolo to uplne v pohode, letenka lacnejsia nez benzin, prilet nebol v noci a z letiska do mesta stal Bolt/Uber 10eur.

Igor Mauricio

Zadar je trochu něco jiného, z tama se lze do města dostat i pomocí MHD za tuším necelých 5 euro, avšak nikdy jsem to nezkoušel – spojů je málo a nevím, jak reálně navazují na letadla. Ta linka má navíc výhodu, že spojuje letiště, přístav Gaženica (trajekty), centrum města a osobní přístav – ale jak říkám, návaznost na lety/přílety jsem nezkoušel.

Swariner

Zadar je v pohodě. A v sezóně je tam fakt rušno. Pravidelné bus linky mimo Zadar jsou ale dost na dlouho.

Martin Hroch

Šance pro ČD zkusit něco vymyslet?
Poptávka byla tak i kdyby vypravili jeden vlak týdně, tak by se jim to mohlo vyplatit.
Jen nevím jestli mají co na tu linku nasadit.

Martas

Nemají dostatek vagónů pro oběhy na našem území a vypráví další vlaky?

Jiří Kohout

Tak retroexpres by možná šel. Na to je vagonu docela dost. 😀 Ale záleží jestli by byl o takový zážitek zájem.

Miroslav

RegioJet, OBB, ZSSK, DB, a dalsi take maji vozovou krizi a jim se daří, tak proc memuzou CD?

Zapa

A proč by měly? Copak je povinností vozit vlaky do Chorvatska?

roman

Mají dostatek koženek v různých variacích. S toho by šel složit vlak. Jenom s tím pojedou maximálně šotouši

Miroslav

Podle toho kolik lidí běžně jezdí na R9, R20 a další, tak jste na omylu.

Juraj

Na R9 a R20 jezdí především lidi, kteří se někam přepravit musí a různých důvodů zvolí vlak. Do Chorvatska nikdo nutně nemusí, tam je to čistě individuální volba.

M19

To zas nevíte, zda někdo nemusí do Chorvatska pracovně. Ovšem většina to nebude, to asi ano.

roman

Pokud tam někdo musí pracovně, tak buď pojede autem nebo letadlem.

PvvS

Teď budou mít přebytek 810/010

none

Ideální. V patře udělat lůžkovou úpravu a jede se. Který vlak má tak dobře udělaná okna, že je krásný výhled ven?

PetrN

Při cenách, které jsou cd schopny u vlaku tohoto typu požadovat to samci má úspěch nemá. Nikdo nepojede vlakem, zvlášť od cd, kde nedostane ani vodu, za cenu vyšší než je letenka. Rychlík Jadran v roce 2008 byl úžasnou otázkou toho, jak se to nemá dělat.

Martin Hroch

A co dát příklad trošku aktuálnější?
Zkuste pohledat za kolik se dá koupit lůžko na vlak z Bohumína do Leba (Polsko).
Ta trasa má přes 1000 Km takže pro srovnání s cestou do Chorvatska naprosot postačí 🙂
Já třeba našel, že se lůžko dá koupit za cenu trošku přes 1000 Kč 🙂

Boris

„Na trasu nasadí své nové autobusy Setra s uspořádáním sedadel ve stylu dva plus jedna s profesionálním kávovarem.“ „Naše nové autobusy poskytnou cestujícím výjimečné pohodlí a servis, včetně vynikající kávy zdarma…“ Haha, jasné, ten jeho super kávovar, ktorým sa pochválil všetkým novinárom ale obyčajným cestujúcim stále (skoro po pol roku provozu nových autobusov) nie je dostupný. Nečudoval by som sa, keby sa neobjavili ani do leta. Ako, je to súkromný dopravca, nech si robí čo chce, ale vytáča ma, ako sa tu mesiace chváli s niečím čo v skutočnosti neponúka a nikto na to ani neupozorní. No, kávovar stranou, v… Číst vice »

Tomas1

Tak z Regiojetu je kvalitou už v podstatě ukrajinský dopravce nějakou dobu…..

mgr.pavel

Neurážejte prosím Ukrajince, jejich vlaky i ve válečných časech jezdí dost dobře!

🙂

Petr Jetelina

Regionálka poměrně upadla již s příchodem Covidu a válka to ještě umocnila, ale dálková doprava funguje na vysoké úrovni.

Vít

Tak to by mě zajímalo, co je podle vás kvalitou služeb ČD? 😂

Miroslav

Pendolino, ČD Night, ocenění za nejlepší služby, apod…

Vít

Tady je asi spíše hodně slaboduchů s režijkou 🫠😘

Miroslav

Jediný slaboduch jseš ty

Jan

Nemusí se nám líbit okolnosti, ale kde je poptávka, vzniká i nabídka…

jan H

Nesmutnit, je tu alternativa jet se ZSSK/ÖBB z Bratislavy, případně Vídně. Ráno po osmé vystoupíte z vlaku ve Splitu (žádný přestup do BUSu). A lze přibalit i auto, či motorku 🙂

Radim

Jestli to ovšem nezruší taky…

jan H

Koukal jsem v rychlosti na červen na OBB a prodávají lupeny.

Mates

Začínajú 3.5.

Blzx

Noční vlak s ÖBB jsem teda zkoušel a kultura cestování nic moc. Místenky nejsou povinné (měl jsme vlastní kupé), takže se připravte na boj, není problém stát (dle jř) třeba hodinu na nádraží bez zapnutý ventilace. A i teď jsem zase koukal na nabídku, kolik by stála cesta v lůžkovém voze, ale nenašel jsem žádné volné místo asi do května.

Mezinárodní dálková a hlavně noční doprava je velká ostuda.

jan H

jo taky jsme loni jeli, není to žádný orient expres, ale ráno vstát z pojízdný postele na pobřeží má něco do sebe 🙂

Igor Mauricio

Pokud je řeč o EN 1153, loni jsem kupoval lůžko v kabině pro tři za nějakých 50 euro (Bratislava – Split), ovšem zhruba 2 měsíce předem, což zase nevím, jestli se v ceně nějak neprojevilo. Plus samozřejmě vlastní jízdenka. Autovůz jsem nevyužil. Myslím, že cena za lůžko v EN 60237 Salzburg – Rijeka byla 70 euro, ale nevím, jestli to nebyla cena přímo i s jízdenkou, až tak si to nepamatuju. Tak jako tak mi ty ceny nepřijdou úplně mimo. A pohodlí nebylo nejhorší. Rozhodně bych neřekl, že je mezinárodní noční doprava velká ostuda – zkuste tuto trasu absolvovat přes… Číst vice »

Igor Mauricio

Abych předešel nejasnostem, myslšno je „v kabině pro tři cestující za 50 euro / 1 cestující“, nicméně nabízí i možnost „vymístenkování“ celého kupé, tj. 2 nebo 3 lůžka, kdyby člověk chtěl spát sám, ale to je cenově samozřejmě úplně někde jinde a nemám s tím zkušenosti.

vlachjan

To jsou hezké ceny. Když jsem naposledy jel Linec-Benátky (podobná vzdálenost) ceny byly 107,40 a 98,30. Kupoval jsem ale asi měsíc předem. byly to touším středa a sobota – Pátek a neděle byly za nesmyslné ceny – 180+. Kupodivu, tu levnější cestu jsem měl v dvojlůžkovém pokoji a tu dražší, sobotní zpět v ve trojlůžkáči.

Lysimachia
jan H

Ano, loni jsem jel, realita je jinde, proto píšu, že se jedná o alternativu k produktu RegioJetu 😀

pavel.mertlik

Jasně 🙂 Stačí se podívat jak skvěle (a za kolik) to jezdí. Zvažovali jsme to na motovýlet po Balkáně. Tím vlakem to je suverénně nejdražší varianta ve 3 motorkách. Naopak nejlevnější a nejrychlejší je to autem s motorkama na přívěsu.

Tomáš

Ano, není to tak dávno co o této cestě tady vyšla skvělá reportáž! 😀
https://zdopravy.cz/reportaz-s-regiojetem-do-splitu-na-vlastni-kuzi-aneb-orchidej-to-nezachrani-124731/

Tomáš
Kicruj

To mě zcela upřímně mrzí. Plánoval jsem to letos opět využít. I když je pravda, že za ceny z loňského roku už to nebylo tak super, jako ten první rok.

Mates

Dá sa ísť cez Bratislavu/Viedeň vlakom ZSSK+OBB ktorý je omnoho kultivovanejší.

Jakub

V com konkretne? Pretoze z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze je to viac o spolucestujucich nez spolocnosti.

Petr Jetelina

Za ty prachy nikdy.

Pan Pravda

Zrejme vyhrala trasa s mensimi naroky cestujicich na kvalitu.

Petr

Nebo taky trasa se spolehlivejsi infrastrukturou a stalejsi poptavkou.

jal

O poptávku nouze nebyla. Na tak dlouhé trase ani hodinka zpoždění nevadila, to je běžné i busem či autem. A návazné busy čekaly.
Jízda v lehátku se nedá srovnat se sebelepší busí sedačkou.

Za tím bude něco jiného.

Radim

Hodinka je v pohodě… ale 4-6 hodin zpoždění to mívalo běžně (nárazově i víc). To už je prostě moc

Jakub P

Nouze o poptávku není tam ani tam, ale na jednom z těch směrů je to tak jen v sezóně, na druhým celoročně. To je pro dopravce sakra velkej rozdíl.

jal

Takže je to dobře, že to zrušil?

Já jen, když začínal, byl oslavován jako protiklad neschopným jiným dopravcům , který uspěl tam, kde jiní ne.

Petr

Nebyla nouze o poptavku a proto ten vlak jezdil jen 3 mesice v roce?

jal

Do Chorvatska někdo jezdí celoročně?
Je snad logické, že k moři je poptávka v létě a ne v zimě. Mohl přece místo toho začít v zimě jezdit do Rakouska na lyže, jak prezentoval.

M19

Koupaliště má také nouzi o poptávku, když ho neprovozujete celoročně?

***** Petr

Hlavně celoroční a předvídatelná.

Zdrasa

Tak nároky by asi i byly, ale Ukrajinci nebudou tolik ochotní si stěžovat (už kvůli jazykové bariéře), jako čeští dovolenkáři. Tudíž nebudou muset ani moc vracet za všechny prohřešky a bude z toho vyšší zisk.

55p

Nebudou kazit PR fotkama na FB jako čeští koupáci.

SaulGoodman

No to bych si nebyl zas tak jist, spací vlaky na UA bývají ve slušné kvalitě, i vozy před rekonstrukcí bývají čisté a personál vstřícný, jestli je ten RJ tak hrozný, jak tu někteří píšou, tak asi kritika bude. Ale asi to nebude tak mediálně zajímavé jako u cest do Chorvatska, to je pravda.

jal

„jestli je ten RJ tak hrozný,“

Asi suverénně nejšpinavější vlak na českém území. Nejspíš i polském. I Leo závidí.: – ) Ale jak to vypadá uvnitř, netuším. I když se v kupé svítí, přes sklo není skoro nic vidět.